تحولات معاصر دانش اجتماعی در حوزه های علمیه.mp3
73.95M
◾️فایل صوتی نشست:«تحولات معاصر دانش اجتماعی در حوزههای علمیه» با ارائه حجتالاسلام حمید پارسانیا
🔹زمان: یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰
🔹 آدرس: قم، چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه،سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی- سالن شیخ طوسی
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◼️ نشست علمی دانشگاه باقرالعلوم علیهالسلام و چشم انداز مرجعیت علوم انسانی اسلامی (مروری بر انگارههای ساختاری دانشگاه اسلامی)
🔹 سخنران: دکتر ابراهیم فیاض ؛ دانشیار دانشگاه تهران
🔹دبیر علمی: حجتالاسلام سید محمد ریاضتی|دانشجوی دکتری فقه روابط بینالملل دانشگاه باقرالعلوم
🔹 یکشنبه۴ آذر ۱۴۰۳ ؛ ساعت: ۱۳
💫 جلسه به صورت مجازی است
http://dte.bz/res1
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
بحثی تطبیقی در روششناسی علوم انسانی- علی مصباح- سهشنبههای علوم انسانی اسلامی -۱۷-۷-۱۴۰۳.mp3
55.37M
◾️فایل صوتی " بحثی تطبیقی در روش شناسی علوم انسانی" با سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح
🔹سه شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ ( سهشنبه های علوم انسانی اسلامی موسسه امام خمینی(ره) )
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
بررسی رابطه گوهر و صدف دین از دیدگاه اسپینوزا-ساجدی.pdf
433.8K
◾️نفی شریعت در قالب بحث از گوهر و صدف دین
🔹ریشه دیدگاه برخی از مدعیان داخلی روشنفکری، در نفی احکام اسلام، تفکیک گوهر و صدف دین است که متأثر از نظر نویسندگان غربی است. در میان غربیها، اسپینوزا از بنیانگذاران عصر روشنگری و عقل گرایی افراطی و شخصیتی بسیار تاثیرگذار در این عرصه بوده که اخلاق را برجسته و عمل به شریعت را نفی میکند.
🔹مقاله پژوهشی پیش رو با عنوان «بررسی رابطه گوهر و صدف دین از دیدگاه اسپینوزا» به قلم ابوالفضل ساجدی و حامد ساجدی به بیان و بررسی این دیدگاه می پردازد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
🏴 فرا رسیدن هفته بسیج میعادگاه سپاسگذاری از قهرمانان بسیجی و جبهه مقاومت و تجدید میثاق با آرمانهای امام(ره) و شهیدان گرامی باد.
◾️یک قاب تاریخی از فرماندهان مقاومت در کنار سید علی حسینی خامنه ای (مدظله العالی) فرماندهی محور مقاومت اسلامی
▫️ سید حسن نصرالله (ره)، فرمانده نظامی مرکزی حزب الله سید فوادعلی شکر (ره)، فرمانده حزب الله مصطفی «سید ذوالفقار» بدرالدین (ره)، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی (ره)، فرمانده جنوب حزب الله حاج علی عبدالمنعم کرکی (ره)، معمار پیروزی های حزب الله حاج عماد مغنیه (ره)، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) ...
🔹امام خامنه ای : بسیج یادگار گرانبهای امام برای کشور است. امام آفرینندهی بسیج و پدر بسیج است.
🔹حضرت امام خمینی(ره) : بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدستههای رفیع آن، اذان شهـادت و رشـادت سَر دادهاند.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
230721_1900.mp3
20.9M
◾️فایل صوتی نشست " تعامل فقه اجتماعی و علوم اجتماعی" با ارائه دکتر حسین شرف الدین ؛ پنج شنبه 7 دی 1402
▫️گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) روز ، میزبان استاد گرامی جناب آقای دکتر حسین شرف الدین، در نشست «تعامل فقه اجتماعی و علوم اجتماعی» بود. دکتر حسین شرف الدین استاد تمام جامعه شناسی، در این جلسه بعد از اینکه به شرح اقسام کنش های انسانی پرداختند، بیان کردند :
🔹 از لحاظ جامعه شناسی تمامی کنشهای انسانی یک فعل اجتماعی محسوب میشود. لذا فقه که در مورد افعال مکلفین سخن میگوید همواره در تعامل با فقه اجتماعی قرار دارد. پس برای شناخت دقیق زوایای موضوعات باید به علم اجتماعی روی آورد.
🔹ضمن اینکه خود جامعه هم یک کنشگر محسوب میشود و فرهنگ عمومی که تبلور زیست اجتماعی است کنشگر آن جامعه میباشد؛ لذا با شناخت توصیفی جامعه در علوم اجتماعی باید احکام آن در فقه مورد مطالعه قرار بگیرد.
🔹ایشان همچنین در بخشی از سخنان گفتند که: علوم اجتماعی خدماتی برای فقه دارد و مطالعه آن میتواند عرصه های جدیدی را پیش روی فقه و فقیه قرار دهد. از جمله:
1️⃣ شناخت قلمروهای جدید در فقه مانند بررسی احکام مربوط به روابط سازمانهای اجتماعی؛
2️⃣ همچنین رسیدن فقه به مرحله قانون و اجرا، مبتنی بر شناخت دقیق از جامعه است و علوم اجتماعی می تواند تبیین روابط پیچیده اجتماعی را پیش روی فقیه قرار بدهد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️تولید علم: «ایجاد شرایط شوقانگیز» و «ترویج خُلقیات روحانگیز»◾️
حجت السلام احمدحسین شریفی استاد حوزه و دانشگاه
▫️«تولید علم» لزوماً با الزام و دستور و آيیننامههای ابلاغی از بالا به پایین محقق نمیشود؛ پژوهش، فعالیتی است که بدون میل و علاقه و تشخیص فردی، حتی اگر ممکن باشد، جامعه را به نتیجهی مطلوب نخواهد رساند. معتقدم اگر میخواهیم به رشدی پایدار و مطمئن در تولید علم برسیم، لازم است:
اولاً، به هنگام جذب پژوهشگران و استادان، توانمندیها و علایق درونی اثباتشدهی متقاضیان را بسنجیم و نسبت به آن مطمئن شویم؛
ثانیاً، با «زمینهسازی» و «مانعزدایی»، محیطی مساعدت و شرایطی شوقانگیز برای فعالیتهای پژوهشی و علمی آنان فراهم کنیم؛
ثالثاً، تمایلات درونی و انگیزههای معنوی آنان را دائماً تقویت کنیم؛ (براساس تحقیقی علمی، در میان استادان ۱۹ دانشگاه کشور، نقش انگیزههای معنوی و دینی در تولید علم به مراتب بیش از نقش انگیزههای مادی است)
رابعاً، فرصت آزمون و خطا را به پژوهشگران و فناوران بدهیم؛ و همچنین جرئت و جسارت ورود به طرحهای بلندپروازانه و موضوعات متهورانه را نه تنها از آنان نستانیم که مشوق آن هم باشیم.
🔹اگر چنین کنیم، هم «فضایی شوقانگیز» برای پژوهش فراهم کردهایم و هم «افقی امیدوار کننده» برای آنان ترسیم نمودهایم و در آن صورت است که بدون تردید، علم از درون دانشمندان و محققان میجوشد و یک جامعه علمی به معنای درست کلمه شکل میگیرد.
🔹البته روشن است که هرگز نمیتوان «شرایط کافی» را برای فعالیت «همه»ی سلایق فراهم کرد و «همه» موانع را از پیش پای محققان برداشت؛ زیرا هم سلایق بیشمارند و هم موانع، فراوان؛ هم امکانات محدودند و هم تواناییهای مدیریتی محدود. افزون براین، برخی از موانع، درونیاند و برخی، بیرونی. مدیرانی که خیلی موفق باشند و بخت یارشان باشند، نهایتاً میتوانند بخشی از موانع ساختاری و سیستمی را بردارند. و با فعالیتهای فرهنگی و تشویقی و آموزشی، قدری از موانع درونی را کاهش دهند.
🔹به همین دلیل برنامههای عملی و تبلیغیای برای تقویت «روحیه حاشیهگریزی»، «مهارت تبدیل تهدید به فرصت» «فضیلت ایثار و فداکاری» و «عزتمندی بیتوقعی» لازم است.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
NAGHD_Volume 19_Issue 83.84_Pages 335-382.pdf
946.3K
◾️متن مقاله: تجربههای سیاستی تولید «علم اجتماعیِ اسلامی» در ایران پس از انقلاب (فصلنامۀ کتاب نقد، دورۀ ۱۹، شمارۀ ۸۴، آذر ۱۳۹۶، صص ۳۳۵-۳۸۲.)
▫️چکیده: هدف این مقاله، بازخوانی و تحلیل تاریخی تجربههای سیاستی در تولید علم اجتماعیِ اسلامی پس از انقلاب است. برای این منظور، این تجربهها به سه بخش تقسیم شدهاند: بخش اول مربوط به دهۀ نخست انقلاب است که انقلاب فرهنگی در آن واقع شد. بخش دوم مربوط به دهههای دوم و سوم انقلاب میشود که در آنها جریانهای معرفتی رقیب و معارض، پیشروی کردند و تولید علم اجتماعیِ اسلامی به حاشیه رفت و بخش سوم، بازۀ دهۀ چهارم انقلاب که حرکتی جدید و جدّی در این باره شکل گرفت و تا کنون نیز ادامه دارد. پرسش اصلی این است که تجربههای سیاستیِ تولید علم اجتماعیِ اسلامی در ایران پس از انقلاب، چه هویّت و سرگذشتی داشتهاند؟
🔹کلیدواژهها: سیاستگذاری، علوم انسانی، علم اجتماعیِ غربی، تجربههای سیاستی، اسلام، تولید علم اجتماعیِ اسلامی، ایران پس از انقلاب.
🖇 در اینجا بخوانید:
https://naghd.iict.ac.ir/article_704157.html
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️۸ آذر سالروز شهادت،شهید دکتر مجید #شهریاری ، دانشمند هسته ای ایران توسط عوامل صهیونیستی
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️ توحید اجتماعی؛ محوریترين آموزه اديان به بهانه کتاب در دست انتشار «توحید اجتماعی؛ با تاکید بر آیات قرآن و اندیشههای آیتالله خامنهای»
▫️ نوشتاری از حجتالاسلام دکتر محمد عرب صالحی از نویسندگان کتاب و استاد گروه منطق فهم دین پژوهشگاه؛
🔹هدف اصلی این کتاب ضمن احيای انديشه پيشگامان اين رويکرد در توحيد، زمينهسازی و فراهمآوردن مقدمات ايجاد يک جريان فکری مصلحانه در زمينه خوانش اجتماعی قرآنبنيان از توحيد و در نتيجه تبديل آن به يک دانش يا گفتمان فکری غالب و حاکم بر فضای علمی جامعه اعم از حوزه و دانشگاه است.
🔹 این کتاب با تغيير رويکرد به مفهوم بنيادين دينی و قرآنی توحید، پيشنيازها و مبانی فکری و نظری جامعه توحيدی و قراردادن جامعه در مسير تکامل و تعالي را پشتيبانی میکند و ابعاد معرفتي و شناختی توحيد را در ساختار کلان جامعه نشان میدهد.
ادامه را بخوانید
iict.ac.ir/tohidejtemaeii
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
فلسفه به مثابه مبادی تصدیقی علوم انسانی و اجتماعی.mp3
16.65M
▪️فایل صوتی نشست تخصصی با موضوع " فلسفه به مثابه مبادی تصدیقی علوم اجتماعی" حجت الاسلام دکتر مهدی عبداللهی
🔹سه شنبه 29 آبان 1403 ؛ ساعت 14 تا 16
🔹دانشگاه قم، دانشکده الهیات، سالن شهید مفتح
▫️در مغربزمین، دو نگرش اصلی در نسبت میان فلسفه و علوم اجتماعی وجود دارد. یک دیدگاه، فلسفه را در جایگاه «پایهگذاری» و «استادی» نشانده و معتقد است فلسفه بنیادیترین حقایق را راجع به ما انسانها و ماهیت جهانی که در آن زندگی میکنیم و نیز قواعد رسیدن به چنین شناختی را به دست میدهد. اما نگرش دوم، فلسفه را پادو یا شاگرد علوم اجتماعی میداند که تنها میتواند موانع حرکت قطار علم را بزداید.
🔹واژه فلسفه در طول تاریخ معانی متعددی داشته است:
1. فلسفه به معنای مجموعه معرفتهای نظری و عملی؛
2. فلسفه به معنای فلسفه اولی و احکام «موجود بما هو موجود»؛
3. فلسفه در نگرش پوزیتویستی به مثابه تحلیل مفاهیم و قوانین علوم تجربی؛
4. فلسفه به عنوان «روش عقلاني حل مسائل».
طرفداران دیدگاه پادوانگار معتقدند فلسفه باید آماده باشد تا هر زمان دانشمندان در پی کشف طرز کار طبیعت برمیآیند، آنان را کمک و حمایت کند، ولی در نوع این کمک چند دیدگاه متفاوت وجود دارد.
اما بنا بر تلقی فیلسوفان اسلامی، فلسفه به مثابه مجموعه چهار زیرشاخه هستیشناسی، خداشناسی، انسانشناسی و معرفتشناسی مبادی تصدیقی علوم انسانی و اجتماعی را تأمین میکند.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
فلسفه و علوم انسانی.mp3
17.66M
▪️فایل صوتی سخنرانی علمی دکتر محمد فنائی اشکوری با موضوع " نقش دانش آموختگان فلسفه در اسلامی سازی علوم انسانی " دهم آذرماه 1403
🔹جایگاه علوم انسانی در زندگی انسان امروز
🔹دانش ها و مهارت های لازم برای ایفای این نقش
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️انتشار کتاب «جامعه شناسی توسعه مروری بر تجربه کشورهای اسلامی در حال توسعه» اثر دکتر مهدی نصیری (عضو هیات علمی پژوهشگاه، و مدیر حلقه مطالعات فناوری انجمن)
▫️ چکیده
🔹شناخت واقعیتهای کشورهای اسلامی یکی از راههای رسیدن به توسعه و پیشرفت در این کشورها است. در کشورهای اسلامی بسترهای اجتماعی، فرهنگی، دینی، عقاید و باورهای مشترک جوامع، وضعیتی را رقم میزند که بدون توجه به این ویژگیها، شرایط دسترسی به توسعه را با چالش مواجه مینماید و علاوه بر آن مؤلفهها و شاخصهای جدیدتری در بستر توسعه ایجاد مینماید. در کتاب «جامعهشناسی توسعه، مروری بر تجربه کشورهای اسلامی در حال توسعه» ضمن شناخت مفاهیم توسعه با نگاهی جامعهشناختی، وجوه مشترک تجربه کشورهای اسلامی که سرنوشت مشترکی را برای این کشورها رقم زده، مورد کنکاش قرار میگیرد. این کتاب در هفت فصل تنظیم شده است. در فصل اول ادبیات مفهومی جامعهشناسی توسعه ناظر بر کشورهای اسلامی تعریف و بازخوانی میشود. در فصل دوم نگاهی به تحولات خاورمیانه و کشورهای اسلامی در دوره معاصر میشود. فصل سوم و چهارم به تجربه کشورهای اسلامی با مرور مکتب نوسازی اولیه و نوسازی جدید اختصاص دارد. در فصل پنجم مکتب وابستگی و فصل ششم وضعیت جهانیشدن در کشورهای اسلامی بیان میگردد. در فصل پایانی ابعاد و مؤلفههای توسعه و پیشرفت از منظر اسلام بحث میشود. این کتاب برای دروس جامعهشناسی توسعه و جامعهشناسی کشورهای اسلامی (جهان اسلام) مناسب است.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه تصویری حاج مهدی آینه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)
◾️ ایام فاطیمه و شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها تسلیت باد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
نقد کتاب فلسفه چگونگی متقیان اسدپور 14030907.mp3
52.69M
◾️فایل صوتی کرسی علمی ترویجی " نقد کتاب درآمدی بر فلسفه چگونگی اسلامی "
🔹 ارائه کننده : حجت الاسلام محمد متقیان تبریزی
🔹ناقد : حجت الاسلام امین اسدپور
چهارشنبه ۷ آذر ۱۴۰۳
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
▪️حجت الاسلام بابایی : قابل توجه پژوهشگاهها و پژوهشگران علوم انسانی
▫️خانوادههای شهدای این روزهای مقاومت لبنان، یکی از مهمترین منابع فهم «انسانشناسی مقاومت» است. استفاده از این منابع، زمان محدودی دارد و دادههای آن بعد از مدتی دیگر در دسترس نخواهد بود.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️مولاتی یا فاطمه ! یا اماه ! نحن ایتامک یا سیدتی ! و نرجوا شفاعتک یا زهرا
🏴 ایام فاطیمه و شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها تسلیت باد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
مقاله- چند پرسش اساسی پیرامون فرهنگ و نظریۀ فرهنگ- عماد افروغ.pdf
220K
◾️ متن مقالهی : چند پرسش اساسی پیرامون فرهنگ و نظریۀ فرهنگ نوشتۀ عماد افروغ و منتشرشده در نشریۀ دین و سیاست فرهنگ (شمارۀ چهارم 1394)
▫️ عماد افروغ، جامعهشناس معاصر ایرانی، در این مقالۀ متفاوت به جای تلاش برای پاسخ به مسئلهای خاص، یازده پرسش اساسی پیرامون نظریۀ فرهنگ مطرح میکند.
🔹 محور پرسشهای او عبارتاند از مسائل مربوط به:
(۱) تقدم و تاخر هستیشناسی، ارزششناسی، هنجارشناسی و نمادشناسی چگونه است؟
(۲) آیا امری بیرونی ورای برساختهای زبانی در ساحت فرهنگ وجود دارد؟
(۳) فرهنگ اصل و مخدوم است یا فرع و تمهیدگر؟
(۴) رابطۀ دیالکتیکی فرهنگ و ساحات فرهنگی دیگر حوزهها (اقتصاد، سیاست و ...) چگونه است؟
(۵) آیا میتوان نوعی تئوری با قدرت تبیینی در مورد فرهنگ سامان داد؟
(۶) رابطۀ طبیعت و فرهنگ چگونه است؟
(۷) آیا ادراکات را میتوان به حقیقی و اعتباری تقسیم نمود؟
(۸) رابطۀ هویت و حقیقت در بستر فرهنگ چیست؟
(۹) فرهنگی دارای ساختار ثابتی است یا تماما متغیر و سیال است؟
(۱۰) رابطۀ نظام نشانگانی و فرهنگ رابطهای تماماً قراردادی است؟
(۱۱) نقد فرهنگی چیست و چگونه میسر میشود؟
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️معرفی کتاب " جامعه انساني از ديدگاه قرآن كريم " اثر آیت الله محمدباقر حكيم؛ ترجمه موسي دانش. مشخصات نشر : مشهد: بنياد پژوهشهاي اسلامي، ۱۳۸۷.
▫️آیت الله شهید سید محمد باقر حکیم در این اثر با بهره مندی از شیوه تفسیر موضوعی قرآن، جامعه انسانی را مورد کاوش و پژوهش قرار داده است. باورها، پیشینه، اخلاق، آغاز شکل گیری، روند، کمال و فرجام جامعه انسانی، در کنار بحثهایی چون امامت و رهبری، برپایی حکومت اسلامی و وحدت امت اسلامی، مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.
🔹این، یکی از بهترین کتابها در زمینه ی فلسفه ی تاریخ و جامعه ی انسانی از دیدگاه قرآن کریم است که تلاش کرده تا حیات انسانی را بر اساس سیری که آیات قرآن کریم معرفی می کند صورتبندی نماید.
🔹کتاب بدون شک از پیش فرض های کلامی بریده نیست، از همین رو از جانشینی انسان (فصل اول) آغاز کرده و با «جامعه ی انسانی و پیدایش آن» (فصل دوم) و با بررسی نقش هوس های انسانی در ایجاد اختلافات در جوامع اولیه و سپس جایگاه دین در ایجاد وحدت (فصل سوم) ادامه داده است.
🔹فصل چهارم کتاب به بررسی حرکت تاریخ از نگاه قرآن اختصاص دارد و در فصل پنجم به نقش دین در تنظیم روابط اجتماعی انسانها در جوامع متأخر می پردازد. فصل ششم و پایانی نیز با عنوان «وحدت نهایی دین» وحدت نهایی جوامع انسانی حول محور دین فطری را از نگاه قرآن کریم بازنمایی می کند.
.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
14027-fa-jamee-ensani-az-didgah-qoran-karim.pdf
5.08M
◾️معرفی کتاب " جامعه انساني از ديدگاه قرآن كريم " اثر آیت الله محمدباقر حكيم؛ ترجمه موسي دانش. مشخصات نشر : مشهد: بنياد پژوهشهاي اسلامي، ۱۳۸۷.
▫️آیت الله شهید سید محمد باقر حکیم در این اثر با بهره مندی از شیوه تفسیر موضوعی قرآن، جامعه انسانی را مورد کاوش و پژوهش قرار داده است. باورها، پیشینه، اخلاق، آغاز شکل گیری، روند، کمال و فرجام جامعه انسانی، در کنار بحثهایی چون امامت و رهبری، برپایی حکومت اسلامی و وحدت امت اسلامی، مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
26.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 شهید علی، ای امید علی ؛ بانوای : حاج میثم مطیعی
🔹 هیأت آیین حسینی امامزاده قاضی الصابر (علیهالسلام)
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️متن دو جزوه از علامه محیی الدین حائری شیرازی با موضوع اقتصاد اسلامی
▫️ خلاصه ای از نظر آیت الله حائری شیرازی پیرامون روش تخلص از ربا و تورم در اقتصاد ایران در دو جزوه فوق بیان شده است.مرحوم استاد (ره) در جزوه اول (پول رایج جهانی و احیای پول اسلام) به ایرادات ساختاری پول رایج می پردازند و در جزوه دوم (در اسلام پول نباید کار بکند) راهکار پیشنهادی خودشان را ارائه میدهند.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
پول رایج جهانی و احیای پول اسلام.pdf
858.5K
جزوه اول از علامه محیی الدین شیرازی در باب مباحث اقتصاد اسلامی با موضوع : پول رایج جهانی و احیای پول اسلام ( در مقام منتقد ساختار پولی رایج امروزی )
در اسلام پول نباید کار بکند.pdf
834.7K
جزوه دوم از علامه محیی الدین شیرازی در باب مباحث اقتصاد اسلامی با موضوع : در اسلام پول نباید کار بکند ( در مقام ارائه و پیشنهاد راهکار اصلاحی )
▫️بنابر اعلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، استاد عبدالحسین خسروپناه عضو هیات علمی گروه فلسفه این پژوهشگاه برای سومین سال پیاپی در فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد علوم انسانی (بر اساس اعلام موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC ) قرار گرفت.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami