eitaa logo
💎کانال آموزشی رسمی استاد محمدعلی مهدوی راد💎
434 دنبال‌کننده
180 عکس
12 ویدیو
73 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 💠 متن سخنان استاد مهدوی راد استاد در خصوص زندگانی امام سجاد(علیه السلام) که توسط سایت «خبرگزاری مهر» تهیه و تدوین گردیده است. 🔹 زمان: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ 🔻حضرت سجاد(علیه السلام) سرمایه عجیبی است. این تعبیر عین الفاظ مقام معظم رهبری است که بعدها مکتوب هم شده است. زاویه نگاهم به شناخت اهل بیت(علیه السلام) صد در صد تحت تأثیر این شخصیت بزرگ جهان اسلام است. 🔹 ایشان می‌فرمودند که روزگار امامت حضرت سجاد(علیه السلام) سیاه‌ترین، تاریک‌ترین، ظلمانی‌ترین و خفقان آمیزترین مرحله تاریخ تشیع و در عین حال درس آموزترین، تنبه آفرین ترین و بیدارکننده‌ترین تاریخ شیعه هم هست. 🔻 حضرت سجاد(علیه السلام) رویارویی با دشمن، حکومت، حاکمیت و امویت درنده را از مرحله سکوت محض آغاز کرده تا به رویارویی محض رسید. درک این نکته بسیار مهم است. دعاهای امام سجاد(علیه السلام) یک مکتب است. دعاهای حضرت سجاد(علیه السلام) یعنی تفسیر دوباره دین و رهایی دین از تحریف. 🔹 شاید برای کسانی که تاریخ اسلام و تاریخ امام سجاد(علیه السلام) را مطالعه می‌کنند سؤال باشد که چرا امام سجاد (علیه السلام) در قضیه حرّه چیزی نگفتند، نه تنها موضع نگرفتند حتی از شهر بیرون رفتند. در بیرون مدینه خیمه زدند. مسلم بن عقبه -که بعدها معروف شد به مسرف بن عقبه- به دستور یزید به مدینه حمله کرد و سه روز ناموس و جان و مال مردم بر او آزاد و مباح باشد و جنایتی کرد که در تاریخ بشریت بی نظیر است. مردم مدینه تا بیست سال وقتی دخترانشان را عروس می‌کردند دختر بودنشان را شرط نمی‌کردند، اینقدر جنایت کردند. در این حادثه امام سجاد(علیه السلام) چیزی نگفت. امام در مدینه بودند اما رفتند در بیرون مدینه چادر زدند و زیر آن چادر زندگی کردند، همین مسلم بی سر و پای ظالم اعلام کرد هر کس زیر پرچم علی بن حسین و زیر چادر علی بن حسین قرار بگیرد با او کاری نداریم. 🔻 متأسفانه عالمی را در تلویزیون دیدم که حقایق را کاملا برعکس اعلام می‌کرد او می‌گفت مردم مدینه به خاطر امام حسین(علیه السلام) قیام می‌کردند؛ چنین خبرهایی نبود وگرنه نباید امام سجاد(علیه السلام) ساکت می‌ایستاد. مردم مدینه به قدری نامرد بودند که وقتی امام سجاد(علیه السلام) با قافله برگشت به استقبالش نرفتند. زنها به استقبال رفتند فقط دو نفر مرد به استقبال رفتند. مردم مدینه با اهل بیت(علیه السلام) کاری نداشتند متأسفانه از نظر تاریخی در قرن اول مدینه فاسدترین شهر جهان اسلام است. 🔹 مدینه مرکز تنبور و غنا و هرزگی و عیاشی است. عده ای از بزرگان مدینه وقتی دیدند که فرماندارشان هزار و یک جنایت می‌کند به شام رفتند که به یزید شکایت کنند. آنها را به دارالاماره پیش یزید بردند خلیفه را دیدند که روی یک دستش میمون است. طرف دیگر هم رقاصه است. یکی شراب می‌ریزد کمی به بوزینه می‌دهد و کمی هم خودش می‌خورد. وقتی برگشتند مردم مدینه جمع شدند و گفتند: شما که رفتید از فرماندار به خلیفه شکایت کردید، چه گفت؟، گفت: ما که خلیفه ندیدیم، ما رفتیم یک آدم هرزه، زشت، زناکار، عیاش و شرابخوار دیدیم، خلیفه نبود. 🔻 مردم مدینه که قیام کردند، خبر از اهل بیت(علیهم السلام) نبود. به این جمله امام صادق(علیه السلام) توجه کنید: «إرْتَدَّ اَلنَّاسُ بَعْدَ قَتْلِ الحُسَيْنِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) اِلاّ ثَلاثَةٌ اَبُو خالِدِ الْكابُلى وَ يَحْيَى بْنُ اُمِّ الَّطويلِ وَ جُبَيْرُ بْنُ مُطْعِمٍ...» بعد از امام حسین(علیه السلام) همه مرتد شدند و تنها سه نفر ماندند. بعضی از علمای شیعه در این روایت تردید کردند، گفتند معنا ندارد که همه مرتد شدند فقط سه نفر ماندند. آنهایی که این روایت را تکذیب کردند طبیعت تاریخ را نفهمیدند. 🔹 اگر به جزوه پیشوای صادق یا زندگانی حضرت سجاد(علیه السلام) مقام معظم رهبری نگاه کنید ایشان فرمودند این ارتداد، ارتداد سیاسی است نه ارتداد اعتقادی، یعنی نه اینکه مردم نماز نمی‌خواندند، نه اینکه روزه نمی‌گرفتند، نه اینکه حج نمی‌رفتند نه اینکه به مسجد نمی‌رفتند. به مسجد می‌رفتند اما در کنار عبدالملک مروان می‌رفتند. به مکه می‌رفتند اما با هشام بن عبدالملک می‌رفتند. کسی که با هشام به حج می‌رود به قول شریعتی فرقی نمی‌کند که بر گرد مکه بچرخد یا برگرد سنگ بچرخد. 🔻 امام سجاد(علیه السلام) مبارزه با ظلم و حکومت وقت را از مرحله سکوت شروع کرد. در همین روایت ذکر شده امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند که «ثُمَّ ‏اِنَّ ‏النّاسَ لَحِقُوا وَ كَثُرُوا» با هدایت امام، یاران آرام آرام زیاد شدند که می‌بینیم بعد از شهادت امام سجاد(علیه السلام) پای درس امام باقر(علیه السلام) انبوهی مفسر نشسته اند. اینها از کجا آمده اند؟، اینها با هدایتهای امام سجاد(علیه السلام) آمده اند.
🔹 چند پدیده در زندگی امام سجاد(علیه السلام) هست که قابل توجه است: گریه، برده داری، دعا و انفاق. چرا برده می‌گرفتند، در حالی که پیغمبر(صلی الله علیه وآله) فرموده بودند بدترین آدمها کسی است که برده می‌گیرد. چرا می‌گرفتند؟ چون آنها را در منزل تربیت و بعد آزاد می‌کردند. یعنی عملا منزل ائمه(علیه السلام) برای برده‌ها که امام سجاد(علیه السلام) بیشترینشان را داشت، مدرسه بود. بیشتر قیام کنندگان در کنار زید(علیه السلام) فرزند امام سجاد(علیه السلام) برده‌ها بودند. حضرت شب عید فطر، شب عید قربان، شب عید غدیر، شب جمعه در را باز می‌کردند و می‌گفتند شما آزادید هر کس می‌خواهد برود، هیچ کس نمی‌رفت. اگر هم کسی می‌رفت آنها را حمایت مالی می‌کرد. 🌀 جهت مطالعه مطلب در سایت اصلی بر روی لینک زیر کلیک نمایید: https://www.mehrnews.com/news/3656377 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷 ﷽ 💠 عنوان سرمقاله: نگاهی به خطابه معجز شیم حضرت زینب علیها السلام 💠 🔹 نویسنده: استاد محمدعلی مهدوی راد 🔹 منبع: کتاب «مردی از تبار دانش و ایمان؛ یادنامۀ مرحوم علیرضا دانش‌سخنور»، صص 235-293. 🔍 برشی از مقاله: 🔹و اینک «کاخ دمشق» است و زینب؛ آن «زبان علی در کام و رسالت حسین بر دوش» که از صحنه خونین کربلا پیام شهیدان را همراه آورده بود. آورده بود تا در میان هیاهوی همیشگی قداره بندان و جلادان فریاد زند و به گوش تاریخ برساند و بررواق تاریخ ثبت کند. اینک این زینب(سلام الله علیها) است که باید بپاخیزد وبا «بانگ رسا ستم را بسوزاند». او که چون لب به سخن می‌گشود «وام‌گزار راستی بود» و «روشنی صبح را در شب دیجور ستم به نمایش می‌گذاشت» تا به ستم‌گستران، سیه بختان، تیره جانان» آتش نهادان بفهماند که «قامت هماره استوار او قامت غم را می‌شکند» و بر خلاف پندار پلشت دغل‌بازان که دست‌هايش را بسته بودند که هرگز و هرگز «دخت علی را نتوان دست بست». وچونان علی الا خطابه‌ای بلیغ وبانگرش به آنچه امویان در روزگاران حاکمیت ساخته و پرداخته بودند. حقیقت را برملا کرد و «حق پیشوایی و پیشوایی حق» را فراز آورد و کاخ پنداری «خليفة اللهی» را که با بکار گرفتن در مهابَل صدها محدث، مفسّر، راوی و متفکر!! بنیاد نهاده بودند، یکسر درهم ریخت... فایل کامل مقاله 👇 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 سخنرانی استاد مهدوی راد در نشست نقد و بررسی کتاب «پیمان‌های الهی با اهل ایمان» نوشته محمد محمدیان 🔹 زمان: سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ 🌀 مکان: تهران - مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه سوم. 🔻 اخذ شده از برنامه رادیویی «هزار و یک سخن» از رادیو گفت و گو در بازه زمانی ٨ الی ١٠ مهر ١٣٩۶ 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 به مناسبت هفته دفاع مقدس 🔸 معرفی کتاب «درسهایی از نظام دفاعی اسلام» 🔻 استاد مهدوی راد 🆔 @OstadMahdaviRad
درسهایی از نظام دفاعی اسلام.pdf
7.94M
🔹 کتاب «درسهایی از نظام دفاعی اسلام» 🔹 نویسندگان: محمدجعفر امامی، احمد زمانی، غلامحسین مهدوی‌نژاد، 🔻 چاپ: عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران - دفتر نشر فرهنگ اسلامی (پاییز 1364) 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا