#قاب_تصویر
🔹 حضور دکتر پاکتچی در سومین همایش سالانه ی انجمن علمی مطالعات صلح ایران
🆔 @ipsan
🆔 @OstadPakatchi
تکنیکهای_تبدیل_پرسش_به_مسأله_پژوهش.mp3
10.45M
#نشست_تخصصی
🔹 روش تحقیق با تکیه بر موضوع: تکنیکهای تبدیل پرسش به مسأله ی پژوهش (بخش اول -ناقص-)
🔹 سخنران: دکتر احمد پاکتچی
🔹تاریخ: شنبه 23 آبانماه 1398
🔹 مکان: یزد، دانشکدهی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه میبد.
🆔 @OstadPakatchi
تکنیکهای تبدیل پرسش به مسأله پژوهش 2.mp3
23.81M
#نشست_تخصصی
🔹 روش تحقیق با تکیه بر موضوع: تکنیکهای تبدیل پرسش به مسأله ی پژوهش (بخش دوم)
🔹 سخنران: دکتر احمد پاکتچی
🔹تاریخ: شنبه 23 آبانماه 1398
🔹 مکان: یزد، دانشکدهی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه میبد.
🆔 @OstadPakatchi
تکنیکهای تبدیل پرسش به مسأله پژوهش 3.mp3
31.37M
#نشست_تخصصی
🔹 روش تحقیق با تکیه بر موضوع: تکنیکهای تبدیل پرسش به مسأله ی پژوهش (بخش سوم -آخر-)
🔹 سخنران: دکتر احمد پاکتچی
🔹تاریخ: شنبه 23 آبانماه 1398
🔹 مکان: یزد، دانشکدهی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه میبد.
🆔 @OstadPakatchi
زبان شناسی و صلح.mp3
5.3M
#نشست_تخصصی
🔹موضوع: زبان شناسی و صلح
🔹 سخنران: دکتر احمد پاکتچی
🔹 پنجشنبه پنجم دی ماه 1398
🔹مکان: دانشگاه شهید بهشتی؛ سالن سلام کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو.
🆔 @ipsan
🆔 @OstadPakatchi
💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷
﷽
🌀 گزارشی از سخنان دکتر پاکتچی در نشست «شب محمود رامیار» از مجموعه ی شبهای بخارا که در دانشکده ی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
🗒 تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸
🔹ما در دهههای چهل و پنجاه شاهد بازنگری در اندیشههای اسلامی هستیم، که انقلاب سال ۵۷ نیز در همین راستا بوده است، در جهان اسلام با مسئلهای مشابه با نقد اهل عهدین در غرب روبرو بودیم و افرادی در این حوزه به دنبال نگاه جدید به قرآن بودند.
🔹در این میان کمتر افرادی بودند که نسبت به اصل قرآن نیز بازنگری داشتند و مرحوم دکتر رامیار در شمار این افراد بود. اتفاقاتی که در فضای نقد عهدین رخ داد، شباهتی با فعالیتهای دکتر رامیار داشت، لایه شناسی و تورات شناسایی و همچنین شکلگیری مراحل گردآوری تورات زمینهساز جریان نقد اهلی نبود و این موضوع موجب برداشته شدن گامهای مهمی در عهد قدیم و جدید شد.
🔹یک چهره ی شاخص در نقد عهدین و قرآن، نولدکه است و یکی از متون الهامبخش مرحوم رامیار در بحث تاریخ قرآن نیز اثر نولدکه بود. نولدکه در اثر خود به موضوع نسبت وحی و قرآن، همچنین شبهه نسبت به پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) میپردازد. یکی از مباحث، کیفیت مکتوب شدن قرآن بود و سوالی که در اینجا مطرح میشود، این است که آیا مسئله ی نسخههای رسمی و غیررسمی را میتوان در رابطه با قرآن بررسی کرد؟
🔹درک رامیار از اصول تاریخپژوهی و مبانی آن، بسیار قابل توجه است. دکتر رامیار برای عنوان کتاب «تاریخ قرآن» خود مورد انتقاداتی قرار گرفت، چرا که این تعبیر پیشینهای در سنت ما نداشت، کار مرحوم رامیار پلی در بین سنت تاریخپژوهی غرب و سنت علومقرآنی در اسلام بود و در واقع سوالات رامیار با پرسش نولدکه متفاوت بود.
🔹رویکرد نولدکه بر مبنای نقد متون دینی بود و از همین رو به دنبال مأخذ قرآن میگشت، اما مرحوم رامیار در اثر خود به موضوع وحی، آغاز چگونگی وحی، مباحث فراتاریخی و به بحث تاریخ قرآن میپردازد که از سنت غرب فاصله دارد.
💠 برای دسترسی به متن گزارش در سایت های منبع، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
➡️ https://khorasan.iqna.ir/fa/news/3868377
🦋 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🦋
🆔 https://t.me/OstadPakatchi