eitaa logo
P A R A C L E T
103 دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
58 فایل
🕊P A R A C L E T E🕊 🕊پاراکلیت نام آخرین فرستاده در انجیل 🕋مهدویت، سیرهء معصومین📚 آخرالزمان🌏 🕌ادیان و مذاهب سیاسی 📃 فرهنگی 🎨 اجتماعی👥 اقتصادی💰 افرایش سطح اطلاعات دینے🕋 و علمے🔬
مشاهده در ایتا
دانلود
امشب به صحرا بی کفن جسم شهیدان است... شام غریبان است! ... جسم عزیز #فاطمه اندر بیابان است شام غریبان است! ... امشب عیال مصطفی در گوشهء صحرا ... بی منزل و ماوا! ... اموالشان تاراج کین از فرقهء اعداء ... ای آه و واویلا ... خون می رود امشب ز چشم دختر #زهرا ... اف بر تو ای دنیا! ... #زینب ... امان از دل زینب (س) ... ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
🏴وقایع بعد از شهادت امام #حسین (ع) #مقتل ⬛️ @paraclete
1⃣ غارت سلب لباس امام (ع) 📝عده ای براى غارت سلب لباس امام (ع) روى آورده پیراهنش را اسحاق بن‏حوبه حضرمى ربوده و پوشید و به بیمارى برص «پیسى» مبتلا گردیده و مویش بریخت. در روایت آمده: در پیراهن امام (ع) صد و ده و اندى اثر تیر و نیزه و شمشیر بود. امام (ع) فرماید: بر بدن مبارک (ع) اثر سى و سه نیزه و سى و چهار شمشیر بود. شلوار امام (ع) را بحر بن کعب تیمى ربود. در روایت آمده که او نیز زمین‏گیر و از دو پا فلج گردید. عمامه ‏اش را اخنس بن مرثد بن علقمه حضرمى یا جابر بن یزید اودى به غارت برد و او نیز دیوانه شد. کفش امام را اسود بن خالد در برد. انگشترى امام (ع) را بجدل بن سلیم کلبى با قطع انگشت امام در ربود، که مختار چون او را بگرفت دو دست و دو پاى بجدل را قطع کرده رهایش نمود تا در خون کثیفش دست و پا زده هلاک گردید. قطیفه امام (ع) را که از خز بود قیس بن اشعث بربود. که مشهور به قیس قطیفه شد. زره کوتاه آن حضرت را عمر بن سعد بگرفت، بعد از هلاکت عمر بن سعد، مختار آن را به ابى عمرة قاتل ابن سعد بخشید. شمشیر امام (ع) را جمیع بن خلق اودى به یغما برد، نیز گفته شد: مردى از بنى تمیم به نام اسود بن حنظله آن را غارت کرد. در روایت ابن سعد: شمشیر امام را فلافس نهشلى- قلافس- بربود. محمّد بن زکریا اضافه میکند که: آن شمشیر بعدها بدست دختر حبیب بن بدیل‏ افتاد، و این شمشیر به غارت رفته غیر از ذو الفقار است، زیرا ذو الفقار ذخیره شده با چیزهاى دیگر از ذخائر نبوّت و امامت مصون مانده. 2⃣ غارت خیام دشمنان براى غارت خانه ‏هاى آل الرسول و نور چشم ء بتول از یک دیگر پیشى گرفته به چپاول پرداختند تا آن جا که از دوش زن، پارچه و ملحفه را کندند و دختران رسول الله (ص) و حریم او بیرون شده گریه سر داده براى فراق حامیان، و عزیزان ندبه و نوحه مینمودند. حمید بن مسلم گوید: زنى از بنى بکر بن وائل که با شوهرش در سپاه عمر بن سعد بود چون دید که چگونه بر زنان حرم (ع) در خیمه‏ ها یورش برده تاراج می‏کنند، شمشیرى بگرفته و به سوى خیمه‏ ها شتافته، و فریاد کشید: اى آل بکر بن وائل آیا دختران رسول اللَّه را غارت میکنید؟!! حکم و حکومت جز براى خدا نیست، اى خونخواهان رسول اللَّه (ص) شوهرش او را گرفته و به جایش باز گردانید. راوى گوید: سپس زنان را برهنه سر، غارت شده، با پاى برهنه و در کسوت اسارت در آمده از خیمه ‏ها بیرون رانده آتش در خیمه‏ ها زدند. زنان می‏گفتند: به حقّ خدا ما را به قتلگاه برید، چون نظر زنان به کشتگان افتاد صیحه کشیده بر چهره‏ ها تپانچه نواختند. گوید: به خدا سوگند، فراموش نمی‏کنم دخت (ع) را که بر (ع) نوحه می‏کرد و با آوایى حزین و دلى دردمند ندا کرده می‏گفت: 📝 وا محمّداه! خدای ‏آسمان بر تو درود فرستاد، این توست که عریان و خون آلود با اعضاى قطعه قطعه بیفتاده، واى از این مصیبت، دختران تو اسیرند، شکایتها را به نزد خدا و نزد مصطفى (ص) و نزد مرتضى و زهرا و حمزه سیّد الشهداء میبرم. وا محمّداه! این است که در این بیابان که باد صبا بر آن خاک پاشد کشته زنازادگان است، امان از این همه حزن و اندوه، و این همه سختى و بلا بر تو اى ابا عبد اللَّه، گوئیا جدّم رسول اللَّه (ص) امروز دنیا را ترک فرمود. اى اصحاب (ص) ، اینان ذرّیّه مصطفی ‏اند که چون اسیران برده شوند. راوى گوید: به خدا که (س) در این نوحه ‏سرایى دوست و دشمن را گریانید! ... سپس سکینه دخت حسین (س) جسد مطهّر پدر را به آغوش کشید که عده‏ اى از اعراب او را از جسدپدر جدا کردند. 📚 اللهوف علی قتلی الطفوف، سید بن طاووس ، ص ۱۸۱ و ۱۸۲ ⬛️ @paraclete
📋غارت خیام دشمنان پيش آمدند تا به گرد خيمه ها حلقه زدند. شمر بن ذى الجوشن نيز با آنها بود. او گفت: به درون خيمه ها برويد و جامه ها و متاعشان را بگيريد.  مردم وارد شدند و هر چه در خيمه ها بود برداشتند تا جايى كه گوشواره امّ كلثوم خواهر #حسين (ع) را هم گرفتند و گوشش را دريدند. حتّى جامه رويينِ زنان را به زور مى‌كشيدند و مى‌بردند. قيس بن اشعث قطيفه اى را برداشت كه #حسين (ع) بر روى آن مى‌نشس. او از اين رو «قيسِ قطيفه» ناميده شد. همچنين مردى از قبيله اَزد به نام اسود، كفش هاى ايشان را برداشت و سپس مردم به سوى وسايل زنان و اسبان و شترها رفتند و آنها را به تاراج بردند. 📚منبع: مقتل الحسين للخوارزمي: ج ٢ ص ٣٧، الفتوح ابن اعثم كوفي: ج ٥ ص ١٢٠. ⬛️ @paraclete
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
3⃣ اسب تاختن بر پیکر امام (ع) سپس عمر بن سعد ، ميان يارانش ندا داد كه : چه كسى حاضر است بر #حسين (ع) ، اسب بدواند؟ از يارانش ، اين ده تن حاضر شدند : اسحاق بن حَوبه ـ كه پيراهن امام عليه السلام را به تاراج برده بود. اخنس بن مرثد ، حَكيم بن طُفَيل سبيعى ، عمر بن صبيح صَيداوى ، رجاء بن مُنقِذ عبدى ، سالم بن خَيثمه جُعفى ، صالح بن وَهْب جُعفى ، واحِظ بن غانِم ، هانى بن ثُبَيت حضرمى و اسيد بن مالك. اينان با سُم اسب هايشان ، #حسين (ع) را چنان لگدكوب كردند كه پشت و سينه اش را خرد كردند. اين ده تن ، [پس از پايان كار] آمدند و در برابر ابن زياد (كه خدا لعنتش كند) ايستادند و از ميان آنان ، اسيد بن مالك گفت : ما بوديم كه پشت و سپس سينه[ى او] را با همه اسب هاى بزرگ و تيزتك ، خرد كرديم . ابن زياد گفت : شما كه هستيد؟ گفتند: ما كسانى بوديم كه بر پشت #حسين ، اسب دوانديم تا آن كه سينه و گلوى #حسين را آسياب كرديم . ابن زياد ، فرمان داد جايزه اندكى به آنان بدهند .ابو عمر زاهد مى گويد : ما به اين ده تن نگريستيم و همه آنان را زنازاده يافتيم! 📚 منبع: سید بن طاووس، الملهوف ١٨٢ . ⬛️ @paraclete
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ 📜 خطبه بخوان #زینب (س) ... اثری حماسی از 🎤 استاد محمد اصفهانی #زینب #حسین #سجاد #کربلا #محرم ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
📜ریشه های #عاشورا (دلایل وقوع فاجعه #کربلا ) 3⃣قسمت سوم ⬛️ @paraclete
📜 ریشه های #عاشورا (دلایل وقوع فاجعه #کربلا ) 4⃣قسمت چهارم ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
📜 ریشه های #عاشورا (دلایل وقوع فاجعه #کربلا ) 4⃣قسمت چهارم ⬛️ @paraclete
📜 ریشه های (دلایل وقوع فاجعه ) 4⃣قسمت چهارم 👤"ابن ماجه" یکی از علمای است ، کتابی به نام سنن ابن ماجه دارد؛ این کتاب از کتب صحاح است. کتب صحاح ستّه کتاب‌هایی هستند که بنا بر اعتقاد اهل سنت می‌شود به آنها عمل کرد. نقل می کند که روزی پیامبر (ص) با عده‌ای از اصحاب در جایی مهمان بودند و وقتی از مهمانی باز می‌گشتند، کودک و مشغول بازی با بچه های دیگر بود؛ پیامبر ، را دنبال کرد و حسین فرار کرد از هر طرف دنبال او می‌دوید تا بالاخره موفق شد، را گرفت و در آغوش کشید، او را بوسید، یک دست زیر چانه و دستی بر سر او گذاشت و فرمود: 📝حُسَینُ مِنی وَ اَنَا مِن حُسَین؛ از من است و من هم از ! 📜این روایت را بسیاری از اهل سنت نقل می‌کنند. باز هم همین "ابن ماجه" نقل می‌کند که پیامبر (ص) بارها در مقابل مردم اهل بیت (ع) را مورد خطاب قرار می‌دادند و می‌فرمودند: 📝"انی حرب لمن حاربکم و سلم لمن سالمکم" 🇮🇷 هر که با شما در جنگ باشد، من با آنها در جنگم و هر کسی که با شما در سازش باشد، من هم در سازشم. مردم بارها از زبان و رسول الله (ص) در عظمت (ع) چیزها شنیده بودند، اما چطور شد که یک مرتبه ورق برگشت.؟ بعد از صلح امام (ع) با ، معاویه بخشنامه ای به تمام مساجد داد که همه ائمه جمعه در خطبه‌های جمعه بالای منبر، (ع) را لعن کنند. 👤"ابن ابی الحدید" که یکی از علمای است، می‌گوید که بعضی از خطيبان نماز جمعه به خاطر خود شیرینی، برای اینکه معلوم کنند که منظورشان کدام علی است، بعد از نام مبارک امام، "صهر رسول الله" (یعنی داماد رسول خدا) را به کار می‌بردند! باز همین "ابن ابی الحدید" دارد که منع کرد که فضیلتی از بن ابی طالب (ع) نقل شود و حتی عده‌ای از افراد منافق که در ظاهر صحابه پیامبر (ص) بودند مثل: 👤 "مغیره بن شعبه" 👤 "ابی هریره" و 👤"ثمره بن جندب" را استخدام حکومت کرد تا علیه بن ابی طالب (ع) حدیث جعل کنند. 🕌آیه "وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْري نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّه" 📚بقره آیه 207 در شب "لیلة المبیت" وقتی که بن ابی طالب (ع) در رختخواب پیامبر (ص) خوابید و رسول خدا (ص) به هجرت کردند، نازل شد. همه حتی خود هم گفتند این آیه در شأن حضرت علی (ع) ا نازل شده است، اما "ثمره بن جندب" 154 هزار درهم از گرفت تا اعلام کند که این آیه در مورد "ابن ملجم" نازل شده است! و در عوض بگوید آیه‌ای که درباره دشمنان رسول خدا (ص) نازل شده است، در مورد (ع) است. 💬آثار این تبلیغات سوء فرهنگی و دینی به جایی رسید که یک فضیلت از بن ابی طالب (ع) نقل نکردند. ⬛️ @paraclete
📜 خطبه حضرت #زینب (س) در #کوفه 1⃣قسمت اول 📝از خدام ستیر اسدی روایت شده است که چون #علی بن #حسین (ع) را با زنان از #کربلا آوردند، زنان کوفی را دیدم زاری کنان و گریان چاک زده و مردان هم با آنها میکردند. امام #سجاد (ع) بیمار بود و از بیماری ناتوان و به آواز ضعیف آهسته گفت: "اینان بر ما گریه می کنند! پس چه کسی ما را کشته است؟" آنگاه زینب بنت علی (س) به سوی مردم اشاره کرد که خاموش باشید! دمها فرو بسته شد و زنگ شتران از نوا باز ایستاد. هرگز زنی پرده نشین را خوش سخن تر از وی ندیدم.  گویی بر زبان #علی سخن می راند. او خدا را ستایش کرد و بر رسول او درود فرستاد و گفت: "ای مردم #کوفه ، ای گروه نیرنگ و دغل و ای بی حمیت ها؛ اشک چشمانتان خشک نشود، ناله تان آرام نگیرد! مَثَلِ شما مَثَلِ آن زنی است که تار و پود تافته خود را پس از محکم تافتن، رشته رشته کند و از هم بگسلد. شما سوگندهایتان را دست آویز فساد کرده اید. جز لاف زدن و دشمنی و دروغ چه دارید؟ بسان کنیزکان چاپلوسی نمودن و همچون دشمنان سخن چینی کردن و همانند سبزه ای که بر روی فضولات حیوانی می روید و یا چون گچی که روی قبرها را با آن آرایش می دهند. (ظاهری زیبا باطنی گندیده دارید) برای خود بد توشه ای پیش فرستاده اید که خدا را بر شما به خشم آورد. عذاب جاودان او را به نام خود رقم زدید. آیا گریه می کنید؟! آری، بگریید که شایسته گریستنید. بسیار بگریید و اندک بخندید که عار آن شما را گرفت و ننگ آن بر شما آمد، ننگی که هرگز نتوانید شست.  📚نفس المهموم، ص 215 #زینب #کوفه ⬛️ @paraclete
🏴فدای عمه ای که با دل شکسته ناله زد برادرم چرا نظر به غربتم نميکنی؟! 🏴بزرگ اين قبيله ام... مرا نزن عقيله ام کمی حيا و شرم از شرافتم نميکنی؟! #زینب #حسین ⬛️ @paraclete