eitaa logo
P A R A C L E T
104 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
58 فایل
🕊P A R A C L E T E🕊 🕊پاراکلیت نام آخرین فرستاده در انجیل 🕋مهدویت، سیرهء معصومین📚 آخرالزمان🌏 🕌ادیان و مذاهب سیاسی 📃 فرهنگی 🎨 اجتماعی👥 اقتصادی💰 افرایش سطح اطلاعات دینے🕋 و علمے🔬
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴تاریخچه عزاداری فاطمیه 👤قاضی عبد الجبار (متوفی ۴۱۵ هـ ق) مينويسد: 📜 و کل هولاء فی بهذه النواحی یدعون التشیع و مُحبة رسول الله ﷺ و اهل بیته، فَیَبکون علیَ فاطمه و علیَ اِبنُها المُحسِن الذی زعموا ان عُمر قتله. 🔆بزرگان علمای شیعه که تمامی ادعای تشیع و محبت به رسول الله ﷺ و اهل بیت او را دارند، برای فاطمه (س) و پسرش محسن گریه می کنند و گمان دارند عُمَر او را به قتل رسانده است. 📚 تثبیت دلائل النبوه، ص ۵۹۴ و ۵۹۵ ⬛️ @paraclete
هدایت شده از خبرگزاری فارس
مولوی گرگیج از امامت جمعه اهل ‎سنت آزادشهر عزل شد 🔹با حکم نماینده ولی‎فقیه در گلستان، مولوی نعمت‎الله مشعوف از اساتید حوزه علمیه اهل سنت گالیکش به امامت جمعه اهل سنت آزادشهر منصوب شد. @Farsna
هدایت شده از P A R A C L E T
⬛️زیارتنامه حضرت فاطمه زهرا (س)⬛️ يا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَک اللَّهُ‏ الَّذى‏ خَلَقَک قَبْلَ اَنْ يخْلُقَک،فَوَجَدَک لِمَا امْتَحَنَک‏ صابِرَةً، وَزَعَمْنااَ نَّا لَک اَوْلِيآءُ وَمُصَدِّقُونَ، وَصابِرُونَ لِکلِّ ما اَتانا بِهِ اَبُوک، صَلَّى اللَّهُ‏عَلَيهِ وَ الِهِ وَاَتى‏ بِهِ وَصِيهُ، فَاِنَّا نَسْئَلُک اِنْ کنَّا صَدَّقْناک اِلاَّ اَ لْحَقْتِنا بِتَصْديقِنا لَهُما لِنُبَشِّرَ اَنْفُسَنا بِاَ نَّا قَدْ طَهُرْنا بِوَلايتِک. 🤲🏻اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ‏ نَبِىِّ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ حَبيبِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ خَليلِ‏ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ صَفِّىِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ اَمينِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ خَيرِ خَلْقِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ اَفْضَلِ‏ اَنْبِيآءِ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِکتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ خَيرِ الْبَرِّيةِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا سِيدَةَ نِسآءِ الْعالَمينَ، مِنَ الْأَوَّلينَ وَالْأ خِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا زَوْجَةَ وَلِىِّ اللَّهِ، وَخَيرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ‏ عَلَيک يا اُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَينِ، سَيدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ، اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْفاضِلَةُ الزَّکيةُ، اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الْحَوْرآءُ الْأِنْسِيةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا التَّقِيةُ النَّقِيةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَليمَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَغْصُوبَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَقْهُورَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک‏ يا فاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيک‏ وَعَلى‏ رُوحِک وَبَدَنِک، اَشْهَدُ اَنَّک مَضَيتِ عَلى‏ بَينَةٍ مِنْ رَبِّک، وَاَنَ‏ مَنْ سَرَّک فَقَدْ سَرَّ رَسُولَ اللَّهِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ جَفاک فَقَدْ جَفا رَسُولَ‏اللَّهِ صَلَّى‏اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ آذاک فَقَدْ آذى‏ رَسُولَ اللَّهِ‏ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ وَصَلَک فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ‏ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ قَطَعَک فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، لِأَنَّک بِضْعَةٌ مِنْهُ وَرُوحُهُ الَّذى‏بَينَ جَنْبَيهِ، اُشْهِدُ اللَّهَ وَرُسُلَهُ‏ وَمَلائِکتَهُ، اَ نّى‏ راضٍ عَمَّنْ رَضيتِ عَنْهُ، ساخِطٌ عَلى‏ مَنْ سَخِطْتِ‏ عَلَيهِ، مُتَبَرِّءٌ مِمَّنْ تَبَرَّئْتِ مِنْهُ، مُوالٍ لِمَنْ والَيتِ، مُعادٍ لِمَنْ عادَيتِ، مُبْغِضٌ‏ لِمَنْ اَبْغَضْتِ، مُحِبٌّ لِمَنْ اَحْبَبْتِ، وَکفى‏ بِاللَّهِ شَهيداً وَحَسيباً وَجازِياً وَمُثيباً. _______________________ 🍃◼️اللّهُمَّ صَلِّ عَلي فاطِمَةَ وَ اَبيها وَ بَعْلِها وَ بنيها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فيها بعَدَدِ ما اَحاطَ به عِلْمُكَ◼️🍃 ◼️🕯◼️🕯◼️🕯◼️ ⬛️ @paraclete
هدایت شده از P A R A C L E T
1_676340034.mp3
2.01M
🍃🎧 زیارتنامه حضرت فاطمه (س) ⬛️ @paraclete
25.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ⁉ آیا ما بین وحدت و انفعال می‌توانیم تفکیک قائل شویم و ضمن حفظ وحدت به توهین‌کنندگان واکنش نشان بدهیم؟ 📎 به بهانه اظهارنظر امام جمعه آزاد شهر (ره) @bonyad_shahidpalizvani
‍🏴 اسناد هجوم به خانه وحی 1⃣قسمت اول 📋مسئله هجوم به خانه اهل بیت، شهادت یا وفات حضرت فاطمه (س) و اتفاقات پس از شهادت نبی مکرم اسلام (ص) همیشه مورد بحث بین و بوده است. 📝در این مجموعه پیام ها، رواياتی به جا مانده در كتاب های كه دال بر هجوم به خانه تهدید به آتش زدن خانه کسر ضلع و اسقاط جنین حضرت فاطمه (س) است را برای شما نقل می كنیم. 💬در اين مجموعه پست ها که در ایام فاطمیه در کانال قرار میدهیم به اقوال علمای اهل سنت در این رابطه میپردازیم. ◼️اللّهُمَّ صَلِّ عَلي فاطِمَةَ وَ اَبيها وَ بَعْلِها وَ بنيها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فيها بعَدَدِ ما اَحاطَ به عِلْمُكَ.◼️ ادامه دارد ... ◼️🕯◼️🕯◼️🕯◼️ ⬛️ @paraclete
🏴 اسناد هجوم به خانه وحی 2⃣ قسمت دوم ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
🏴 اسناد هجوم به خانه وحی 2⃣ قسمت دوم #فاطمیه #فاطمه #علی ⬛️ @paraclete
🏴 اسناد هجوم به خانه وحی 2⃣قسمت دوم روایات هجوم به خانه وحی در کتب اهل سنت بر موضوعات مختلفی دلالت دارد. چیزی که ثابت و قطعی است آن است که حضرت فاطمه (س) بر خلیفه اول (ابوبکر) غضب نمود و با او صحبت نکرد تا از دنیا رفت و اینکه امامعلی (ع) ، حضرت فاطمه (س) را طبق وصیت ایشان شبانه و مخفیانه تشیع و تدفین نمود تا ابوبکر پیکر ایشان نماز نخواند این مطالب در دو کتاب معتبر و مورد قبول اهل سنت یعنی صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده. 📚صحيح البخاري: 4/42، ح 3093، كتاب فرض الخمس، ب 1 ـ باب فَرْضِ الْخُمُسِ . 📚صحيح البخاري: 5/82، (ص 802 ح 4240) كتاب المغازي، ب 38 ـ باب غَزْوَةُ خَيْبَرَ. 📚صحيح مسلم: ج 5، ص 154، ح 4471، كتاب الجهاد والسير (المغازي )، ب 16 ـ باب قَوْلِ النَّبِيِّ صلي الله عليه وسلم، ج لاَ نُورَثُ مَا تَرَكْنَا فَهُوَ صَدَقَةٌ. 📝جدای از روایات موجود در صحیح بخاری و مسلم ، روایات دیگر با جزئیات بیشتری راجع به مسئله هجوم به خانه وحی در کتب اهل سنت وجود دارد. این روایات اما گاهی فقط به یک مقطع خاص از اتفاقات پرداخته اند و از توضیح بیشتر خودداری نموده اند زیرا مناقشات بین صحابه و بزرگان صدر اسلام محدودهء بسیار حساسی در بین اهل سنت و جریانات سیاسی صدر اسلام میباشد و معمولا از نقل آنها صرف نظر میشود و یا انکار و یا به نوعی تقلیل داده میشود. روایات مربوط به حوادث خانه حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) از این دست روایات اند و بلکه مهم ترین آنهاست و به همین دلیل این روایات عموما فقط مقاطعی از ماجرا را بیان کرده اند. ما این روایات را بر اساس دلالت هر کدام اینگونه قسمت بندی کرده ایم: 1⃣_ روایات هجوم و تهدید به احراق: منظور از "هجوم" روایاتی هستند که به اجتماع گروهی از افراد مسلح بر درب خانه اهل بیت اشاره دارد و منظور از "تهدید" تهدید به سوختن دربِ خانه یا کل خانه است که از طرف خلیفه دوم مطرح شد. ■این روایات فقط همین مقطع از حادثه را گزارش داده اند و از نقل بقیه ماجرا خودداری نموده اند. 2⃣_ روایات کشف باب: منظور از "کشف باب" روایاتی است که دلالت بر گشودن درب خانهء اهل بیت به وسیله زور و اجبار و تفتیش خانه یا ضبط اموال و یا دستگیری عده ای از اهل خانه دارد ■طبیعتا با اثبات این روایات "هجوم و تهدید" هم اثبات میشود. این روایات هم فقط به این مقطع توجه دارند و از نقل بقیه ماجرا خودداری نموده اند. 3⃣_ روایات احراق باب : منظور از "احراق باب" آتش زدن درب خانهء اهل بیت توسط مهاجمین است با اثبات این روایات هم طبیعتا روایات ■"هجوم و تهدید" و "کشف باب" هم اثبات میشوند. این روایات هیچ کدام بر آسیب جسمانی حضرت فاطمه (س) دلالت ندارد یا لااقل در این مورد ساکت است. 4⃣_ اسقاط جنین و کسر ضلع: منظور از "اسقاط جنین" روایاتی هستند که دلالت بر سقط فرزند حضرت فاطمه (س) دارد. در روایات نام آن فرزند را "مُحسّن" یا "مُحَسِن" گفته اند. منظور از "کسر ضلع" شکستن پهلوی حضرت فاطمه (س) است که در برخی روایات بیان شده است. ■ اثبات روایات "کسر ضلع" و "اسقاط جنین" به طور ضمنی روایات هجوم و تهدید" و "کشف باب" و "احراق باب" را ثابت میکند. و تایید کننده مدعای شیعیان است یعنی " شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)" است. ⬛️ @paraclere
🏴اسناد هجوم به خانه وحی 3⃣ قسمت سوم تهدید به آتش زدن خانه حضرت فاطمه (س) توسط خلیفه دوّم ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
🏴اسناد هجوم به خانه وحی 3⃣ قسمت سوم تهدید به آتش زدن خانه حضرت فاطمه (س) توسط خلیفه دوّم ⬛️ @para
‍ 🏴اسناد هجوم به خانه وحی 3⃣قسمت سوم 2⃣📝. ابن ابی شیبه (۲۳۹ هجری) 👤:اِبْن اَبی شَیْبه، ابوبکر عبدالله بن محمد بن ابراهیم (ابوشیبه) بن عثمان عیسی کوفی ، محدّث ، حافظ ، فقیه ، مفسّر و موّرخ می‌باشد. ابی شیبه از فقیهان و محدّثان بنامی است که رجال شناسان برای او در دانش حدیث و پرورش محدّثان نقش عمده ای قائلند. وی از استاتيد محمد بن اسماعيل بخاری (نویسنده کتاب صحیح بخاری) بوده ، در كتاب "المُصَنَّف" میگويد : 📝أنه حين بويع لأبی بكر بعد رسول الله كان علی والزبير يدخلان علی فاطمة بنت رسول الله فيشاورونها ويرتجعون فی أمرهم ، فلما بلغ ذلك عمر بن الخطاب خرج حتي دخل علي فاطمة فقال : يا بنت رسول الله ! والله ما من أحد أحب إلينا من أبيك ، وما من أحد أحب إلينا بعد أبيك منك ، وأيم الله ما ذاك بمانعي إن اجتمع هؤلاء النفر عندك ، إن أمرتهم أن يحرق عليهم البيت👉🏻 ، قال : فلما خرج عمر جاؤوها فقالت : تعلمون أن عمر قد جاءني وقد حلف بالله لئن عدتم ليحرقن عليكم البيت وأيم الله ليمضين لما حلف عليه👉🏻 ، فانصرفوا راشدین، فرءوا رایکم و لا ترجعوا الی فانصرفوا عنها فلم یرجعوا الیها حتی بایعوا لابی بکر 🔆هنگامی كه مردم با ابی بكر بيعت كردند ، علی و زبير در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره می پرداختند ، و اين مطلب به عمر بن خطاب رسيد. او به خانه فاطمه آمد ، و گفت : ای دختر رسول خدا ! محبوب ترين فرد برای ما پدر تو است و بعد از پدر تو خود تو !!! ولی سوگند به خدا اين محبت مانع از آن نيست كه اگر اين افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آنها بسوزانند.👉🏻 اين جمله را گفت و بيرون رفت ، وقتی علی (ع) و زبير به خانه بازگشتند ، دخت گرامی پيامبر به علی (ع) و زبير گفت: عمر نزد من آمد و سوگند ياد كرد كه اگر اجتماع شما تكرار شود ، خانه را بر شماها بسوزاند، به خدا سوگند! آنچه را كه قسم خورده است انجام می دهد!👉🏻 اما راشدین (علی و زبیر) منصرف شدند و نظرشان عوض شد و نزد فاطمه بازنگشتند تا با ابوبکر بیعت کردند! 📚.  .ابن‌ابی شیبه، عبدالله بن محمد، المصنف فی الاحادیث والآثار، ج۷، ص۴۳۲، ح۳۷۰۴۵. 🔍 بررسی سندی روایت 1⃣👤_محمد بن بشر: مزی در تهذيب الكمال درباره وی میگويد : 📝قال عثمان بن سعيد الدارمي ، عن يحيي بن معين : ثقة ✅ . و قال أبو عبيد الآجري : سألت أبا داود عن سماع محمد بن بشر من سعيد بن أبي عروبة فقال : (هو أحفظ من كان بالكوفة) 📚تهذيب الكمال ، ج24 ، ص533 . 🇮🇷ابو عبيد گويد : از داود سؤال كردم از روايت محمد بن بشير از سعيد بن أبی عروبه ، گفت : او از نظر حفظ از تمامی كوفيان برتر بوده است. 📝ابن حجر در تهذيب التهذيب مینويسد : و كان ثقة ، كثير الحديث✅ و قال النسائي ، و ابن قانع : ثقة ✅ و قال ابن شاهين في " الثقات " : قال عثمان بن أبي شيبة : محمد بن بشر ثقة ثبت ✅ 📚تهذيب التهذيب ، ج9 ، ص 74 . 2⃣👤_عبيد الله بن عمر بن حفص بن عاصم بن عمر بن الخطاب   📝مزی در تهذيب الكمال در باره وي مي نويسد : و قال أبو حاتم : سألت أحمد بن حنبل عن مالك ، و عبيد الله بن عمر ، و أيوب أيهم أثبت في نافع ؟ فقال : عبيد الله أثبتهم وأحفظهم وأكثرهم رواية✅ . و قال عبد الله بن أحمد بن حنبل : قال يحيي بن معين : عبيد الله بن عمر من الثقات ✅ و قال أبو زرعة ، و أبو حاتم : ثقة ✅ و قال النسائي : ثقة ثبت ✅ 3⃣👤_زيد بن أسلم القرشي العدوي 📝وی از رویان ، بخاری ، مسلم و بقيه صحاح سته اهل سنت است ؛ از اين رو در وثاقت اين شخص ، هيچ ترديدی وجود ندارد . 📝مزی در تهذيب الكمال درباره وی مي نويسد : و قال عبد الله بن أحمد بن حنبل عن أبيه ، و أبو زرعة ، و أبو حاتم ، و محمد بن سعد ، و النسائي ، و ابن خراش : ثقة ✅ و قال يعقوب بن شيبة : ثقة من أهل الفقه والعلم ، و كان عالما بتفسير القرآن ، له كتاب فيه تفسير القرآن✅ 📚تهذيب الكمال ، ج10 ، ص17 . 4⃣👤_أسلم القرشي العدوي ، أبو خالد و يقال أبو زيد ، المدني ، مولي عمر بن الخطاب وی نيز از روات بخاری ، مسلم و بقيه صحاح اهل سنت و از صحابه است و از آن جايی كه تمامي صحابه از ديدگاه اهل سنت ، عادل هستند ، در وثاقت وی نميتوانند ترديد كنند . 📝مزی در تهذيب الكمال مي نويسد : أدرك زمان النبی صلی الله عليه وسلم . و قال العجلی : مديني ثقة من كبار التابعين و قال أبو زرعة : ثقة ✅ 📚تهذيب الكمال ، ج2 ، ص530 . 📋نتیجه اینکه سند این روایت بر اساس مبانی رجالی اهل سنت صحیح هست. ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
‍ 🏴اسناد هجوم به خانه وحی 3⃣قسمت سوم 2⃣📝. ابن ابی شیبه (۲۳۹ هجری) 👤:اِبْن اَبی شَیْبه، ابوبکر عب
مقطع آخر روایت ابن ابی شیبه در المصنف زائد و اضافه است چرا که بخاری ، در صحیح خود در خصوص بیعت امام علی (ع) با ابوبکر می‌نویسد : 📝 وعاشت بعد النبی (ص)، ستة اشهر فلما توفیت دفنها زوجها علی لیلا ولم یوءذن بها ابا بکر وصلی علیها وکان لعلی من الناس وجه حیاة فاطمة فلما توفیت استنکر علی وجوه الناس فالتمس مصالحة ابی بکر و مبایعته ولم یکن یبایع تلک الاشهر. 🇮🇷 فاطمه (س) بعد از رسول خدا (ص) شش ماه زنده بود. بعد از آن‌که از دنیا رفت، شوهرش علی او را شبانه دفن کرد و به ابوبکر (که حاکم اسلامی بود و معمولاً نماز میت را حاکم اسلامی می‌خواند)، به او اعلام نکردند. او خود بر جنازه او نماز خواند، تا فاطمه (س) زنده بود، علی (ع) بین مردم از وجه ای برخوردار بود اما با فوت فاطمه (س) مردم از او روی برگرداندند، پس او از ابوبکر خواست تا او بیعت کند و او در این ماه ها بیعت نکرده بود. 📚 بخاری ، محمد بن اسماعیل، صحیح البخاری، ج۵، ص۱۳۹.   امام علی (علیه‌السّلام) در نهج البلاغه نامه ۲۸ می‌فرماید: 📝انّی کنت اقاد کما یقاد الجمل المخشوش حتی ابایع 🇮🇷مرا از خانه‌ام کشان کشان به مسجد بردند؛ همان گونه‌ای که شتر را مهار می‌زنند و هرگونه فرار و اختیار از او می‌گیرند.  📚 امام علی (علیه‌السّلام)، نهج البلاغه، نامه۲۸.     همه اینها نشان دهنده این است که طبق کتب اهل سنا هم، امام علی (ع) ، ابوبکر را شایسته خلافت نمی‌دانست در غیر این صورت مانند بقیه در سقیفه یا پس از آن با ابوبکر بیعت می‌کرد نه اینکه تا شش ماه با او بیعت نکند! ⬛️ @paraclete
🏴اسناد هجوم به خانه وحی 4⃣ قسمت چهارم ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
‍🏴هجوم به خانه وحی 4⃣قسمت چهارم 3⃣. ابن قتیبه دینوری (۲۷۶ هجری) 👤 : ابومحمد عبداﷲ بن مسلم دینوری مروزی یا ابی‌محمد جبلی معروف به ابن قتیبهٔ دینوری(۸۲۸ – ۸۸۵ میلادی، ۲۱۳ – ۲۷۶ هجری قمری)، تاریخ‌نگار و عالم به دانش نحو مسلمان ایرانی‌تبار. 📝وی نیز اینگونه نقل میکند: 📜وإن أبا بكر رضی الله عنه تفقد قوما تخلفوا عن بيعته عند علی كرم الله وجهه ، فبعث إليهم عمر ، فجاء فناداهم وهم في دار علي ، فأبوا أن يخرجوا فدعا بالحطب وقال : والذي نفسه عمر بيده . لتخرجن أو لأحرقنها علي من فيها ، فقيل له : يا أبا حفص ، إن فيها فاطمة ؟ فقال : وإن في رواية أن عمر جاء إلي بيت فاطمة في رجال من الأنصار ونفر قليل من المهاجرين 🇮🇷ابوبكر به دنبال عده ای كه حاضر نشده بودند با او بيعت كنند بود همان افرادی كه نزد علی (ع) تجمع كرده بودند ، لذا عمر را به دنبال آنها فرستاد عمر سر رسيد آنان را صدا كرد، ولی آنها اعتنايی نكرده و از خانه خارج نشدند. عمر هيزم خواست و گفت: به همان خدايی كه جان عمر در دست اوست، سوگند ياد ميكنم كه بيرون بياييد و گرنه خانه را با كسانی كه در آن هستند آتش خواهم زد! به عمر گفتند: ای اباحفص! فاطمه (ع) در اين خانه است. عمر پاسخ داد: باشد! در روايت ديگری آمده است : عمر با عده زيادی از انصار و افراد كمی از مهاجرين درب خانه حضرت فاطمه زهرا (س) آمده بود . 📚لامامة والسياسة - ابن قتيبة الدينوري ، تحقيق الشيري، ج 1 ، ص 30 ابن قتیبه می افزاید که : ... فاطمه (س) چون صدای آن ها را شنيد ، با صدای بلند ندا كرد: 📝يا ابتا يا رسول الله (ص) ماذا لقينا بعدك من ابن الخطاب و ابن ابي قحافه ... اي پدر! ای رسول الله (ص)! ما پس از تو چه (ظلم ها) كه از (عمر) بن خطاب و (ابوبكر) ابن ابی قحافه ديديم ... 📚الامامة و السياسة، ابن قتيبه، ج1، ص 30 . 📜انتساب كتاب الإمامة والسياسة به ابن قتيبه : برخی از وهابيون ، در انتساب كتاب الإمامة والسياسة به ابن قتيبه اشكال ميكنند و از اين طريق ميخواهند رواياتی را كه وی در كتابش آورده و حقايقی را كه آشكار كرده است ، از اعتبار بيندازند . كه در جواب ميگوييم : اولاً : اين كتاب بارها با نام مؤلف آن «ابن قتيبه دينوری» در مصر و ساير كشورها چاپ شده و حتي چندين نسخه خطی از اين كتاب در سراسر دنيا ؛ از جمله در كتابخانه های مصر ، فرانسه (پاريس) ، انگلستان (لندن) ، تركيه و هند موجود است ؛ ثانياً : بسياری از علمای اهل سنت ؛ حتی از علماء و بزرگان معاصر آن ها ، به تأليف اين كتاب و صحت انتساب آن به ابن قتيبه تصريح داشته و در نقل روايات تاريخی به آن استناد كرده اند . ما به جهت اختصار به اسامی چند تن از بزرگان اهل سنت اشاره ميكنيم : 👤 ابن حجر هيثمي در كتاب 📚 "تطهير الجنان و اللسان" . 📚تطهير الجنان و اللسان ، ابن حجر هيثمي ، ص72 . 👤ابن عربي متوفاي 543 هـ در كتاب 📚 «العواصم من القواصم» ضمن نقل مطالبی از اين كتاب به صحت انتساب آن به «ابن قتيبه» تصريح دارد.  📚العواصم من القواصم، ابن عربي، ص248. 👤 نجم الدين عمر بن محمد مكي مشهور به «ابن فهد» در كتاب 📚«اتحاف الوري باخبار ام القري» در ذكر حوادث سال 93 هـ مينويسد : و قال ابومحمد عبدالله بن مسلم ابن قتيبة في كتاب الامامة و السياسة...» 📚اتحاف الوري باخبار ام القري، ابن فهد، حوادث سال 93 ه .ق . و سپس حكايت دستگیری «سعيدبن جبير» را به نقل از آن كتاب ذكر ميكند . 👤 قاضي ابوعبدالله تنوزي معروف به «ابن شباط» در كتاب 📚«الصلة السمطيه» . 📚الصلة السمطيه، ابن شباط، فصل دوم، باب 34 . 👤 تقي الدين فاسی مكی در كتاب «العقد الثمين» . 📚العقد الثمين ، تقي الدين فاسي مكي ، ج6 ، ص72. 👤شاه سلامة الله در كتاب «معركة آراء» . 📚معركة الآراء ، شاه سلامة الله ، ص126 . 👤جرجی زيدان در كتاب «تاريخ آداب اللغة العربية» مينويسد : 📝الامامة و السياسة، هو تاريخ الخلافة و شروطها بالنظر الي طلابها من وفاة النبي الي عهد الامين و المأمون، طبع بمصر سنة 1900 و منه نسخ خطية في مكتبات باريس و لندن . 📚تاريخ آداب اللغة العربية، جرجي زيدان، ج2، ص171. 👤 فريد وجدی در كتاب «دايرة المعارف القرن العشرين» مينويسد: 📝اورد العلامة الدينوري في كتابه الامامة و السياسة... 📚دايرة المعارف القرن العشرين، فريد وجدي، ج2، ص754. و باز در جايی ديگر مینويسد : .📝.. كتاب الامامة و السياسة لابي محمد عبدالله بن مسلم الدينوري المتوفي سنة 270 ه . 📚همان ، ص749 . ⬛️ @paraclete
🔆برتری حضرت فاطمه (س) بر حضرت مریم (س) ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
🔆برتری حضرت فاطمه بر حضرت مریم 👤شهاب الدين آلوسی ،مفسر بزرگ اهل شنت که اندیشه های سلفی-وهابی دارد و رشید رضا از علمای معروف اهل سنت زمانی که او را می خواهد توصیف کند او را «ناصر السنة» یاری کننده مذهب اهل سنت معرفی می کند و از جایگاه علمی او تعریف می کند. چنین شخصی زمانی که در مقام مقایسه و جمع بین روایات و نظرات بزرگان اهل سنت قرار می گیرد در تفسیر خود اینگونه اظهار عقیده می کند که : 📝 وَقِيلَ: الْمُرَادُ نِسَاءُ عَالَمِهَا فَلَا يَلْزَمُ مِنْهُ أَفْضَلِيَّتُهَا عَلَى فَاطِمَةَ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهَا، وَيُؤَيِّدُهُ مَا أَخْرَجَهُ اِبْنُ عَسَاكِرَ مِنْ طَرِيقِ مُقَاتِلٍ عَنِ الضَّحَّاكِ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ:  ” أَرْبَعُ نِسْوَةٍ سَادَاتُ عَالَمِهِنَّ، مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ، وَآسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ، وَخَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ، وَفَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَفْضَلُهُنَّ عَالَمًا فَاطِمَةُ “،  وَمَا رَوَاهُ الْحَرْثُ بْنُ أُسَامَةَ فِي «مُسْنَدِهِ» بِسَنَدٍ صَحِيحٍ، لَكِنَّهُ مُرْسَلٌ **“مَرْيَمُ خَيْرُ نِسَاءِ عَالَمِهَا”** وَإِلَى هَذَا ذَهَبَ أَبُو جَعْفَرٍ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ وَهُوَ الْمَشْهُورُ عَنْ أَئِمَّةِ أَهْلِ الْبَيْتِ.  🔆 در برخی از روایات [اهل سنت] که مطرح شده حضرت مریم برتر است، منظور این است که او برترین زنان زمان خودش بوده است و لازم نمی آید از این حرف که او افضل و برتر از حضرت فاطمه باشد، و موید این نظر این روایت است که جناب ابن عساکر از پیامبر (ص) نقل کرده است که ایشان فرمودند: چهار زن هستند که سرور زنان زمان خود  هستند، مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم، خدیجه دختر خویلد، و فاطمه دختر محمد(ص)، و برترین این زنان در جهان فاطمه می باشد. و روایتی دیگر که حرث بن اسامه در کتاب مسند خود به سند صحیح ولی به صورت مرسل نقل کرده است که مریم بهترین زنان زمان خویش است. و به این نظر (که فاطمه برترین زنان عالم هست) جناب ابوجعفر (منظور امام صادق) اعتقاد دارد و این نظر مشهور در نزد اهل البیت می باشد. 📝 وَاَلَّذِي أَمِيلُ إِلَيْهِ أَنَّ فَاطِمَةَ الْبَتُولَ أَفْضَلُ النِّسَاءِ الْمُتَقَدِّمَاتِ وَالْمُتَأَخِّرَاتِ مِنْ حَيْثُ إِنَّهَا بِضْعَةُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَلْ وَمِنْ حَيْثِيَّاتٍ أُخَرَ أَيْضًا، وَلَا يُعَكِّرُ عَلَى ذَلِكَ الْأَخْبَارُ السَّابِقَةُ لِجَوَازِ أَنْ يُرَادَ بِهَا أَفْضَلِيَّةُ غَيْرِهَا عَلَيْهَا مِنْ بَعْضِ الْجِهَاتِ وَبِحَيْثِيَّةٍ مِنَ الْحَيْثِيَّاتِ وَبِهِ يُجْمَعُ بَيْنَ الْآثَارِ وَهَذَا سَائِغٌ عَلَى الْقَوْلِ بِنُبُوَّةِ مَرْيَمَ أَيْضًا إِذِ الْبِضْعِيَّةُ مِنْ رُوحِ الْوُجُودِ وَسَيِّدُ كُلِّ مَوْجُودٍ لَا أَرَاهَا تُقَابَلُ بِشَيْءٍ .  وَأَيْنَ الثُّرَيَّا مِنْ يَدِ الْمُتَنَاوِلِ وَمِنْ هُنَا يُعْلَمُ أَفْضَلِيَّتُهَا عَلَى عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهَا الذَّاهِبُ إِلَى خِلَافِهَا الْكَثِيرُ مُحْتَجِّينَ 🔆 نظر من اين است كه فاطمه‌ء بتول (س) أفضل از تمام زنان اولين و آخرين است چونکه ایشان پاره تن رسول الله (صلي الله عليه و‌‌ سلم) است و از ساير جهات هم همين‌گونه است و … حتي اگر ما قائل شويم كه حضرت مريم نبي بوده است [چون برخي از أهل سنت معتقدند كه حضرت مريم و آسيه (عليهما السلام) نبی بوده‌اند!]، باز هم فاطمه (س) أفضل از او است؛ زيرا پاره‌ء تن روح وجود عالم هستی و پاره تن سيد تمام موجودات است [يعنی رسول الله (ص)] و با هيچ چيزی قابل مقايسه نيست. چه زمانس ميتواند اين دست‌های بشري به ستاره ثريا برسد؟؟ و از همین جا فهمیده می شود که حضرت زهرای مرضیه (س) افضل و برتر از عایشه می باشد خلاف آن عده ای که احتجاج کرده اند به برتری عایشه! 📚روح المعاني في تفسير القرآن الكريم والسبع المثاني (ط. المنيرية)، ج۳-ص۱۵۰ المؤلف: محمود شكري الألوسي البغدادي شهاب الدين،  الناشر: ادارة الطباعة المنيرية – تصوير دار إحيار التراث العربي،  عدد المجلدات: ۳۰ ⬛️ @paraclete
هدایت شده از EhsanStudio
25 December 🗓️ Christmas Day حضرت عیسی مسیح (ع) بنا بر اعتقاد ما مسلمانان و بر اساس نصّ صریح قرآن که خداوند می فرماید "و ما قَتَلوه و ما صَلَبوه و لکِن شُبِّهَ لَهُم ..."، زنده است و شخص دیگری که شبیه ایشان بود، به صلیب کشیده شد؛ بنابراین آن حضرت به آسمانها عروج کرده است و در زمان ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) باز خواهد گشت و ضمن نماز گزاردن در پشت سر حضرت حجت (ع)، از یاران حضرت موعود خواهد شد. @EhsanStudio
هدایت شده از EhsanStudio
هدایت شده از EhsanStudio
هدایت شده از EhsanStudio
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین بی‌شرمانه به حجاب در یکی از کلینیک‌های دامپزشکی تهران! فاطمه محمدی مجری تلویزیون با انتشار این تصویر در صفحه اینستاگرام خود ضمن انتقاد از این اقدام نوشت: من می گویم ما خیلی صبوریم... خیلی صبور!! ما نه از قوه قضاییه درخواستی داریم نه شکایتی نه اعتراضی... حساب و کتابمان باشد برای روز حساب!! @BisimchiMedia
هدایت شده از مهدویت مسجدسلیمان
🎄آیا کریسمس سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) است؟ ┄┅┅❅◦🔆◦❅┅┅┄ 💠مهدویت مسجدسلیمان 💠 @mahdaviyat_mis