eitaa logo
P A R A C L E T
103 دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
58 فایل
🕊P A R A C L E T E🕊 🕊پاراکلیت نام آخرین فرستاده در انجیل 🕋مهدویت، سیرهء معصومین📚 آخرالزمان🌏 🕌ادیان و مذاهب سیاسی 📃 فرهنگی 🎨 اجتماعی👥 اقتصادی💰 افرایش سطح اطلاعات دینے🕋 و علمے🔬
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین بی‌شرمانه به حجاب در یکی از کلینیک‌های دامپزشکی تهران! فاطمه محمدی مجری تلویزیون با انتشار این تصویر در صفحه اینستاگرام خود ضمن انتقاد از این اقدام نوشت: من می گویم ما خیلی صبوریم... خیلی صبور!! ما نه از قوه قضاییه درخواستی داریم نه شکایتی نه اعتراضی... حساب و کتابمان باشد برای روز حساب!! @BisimchiMedia
هدایت شده از مهدویت مسجدسلیمان
🎄آیا کریسمس سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) است؟ ┄┅┅❅◦🔆◦❅┅┅┄ 💠مهدویت مسجدسلیمان 💠 @mahdaviyat_mis
هدایت شده از مهدویت مسجدسلیمان
🎄آیا کریسمس سالروز ولادت عیسی مسیح (ع) است؟ 🌴نظر قرآن کریم خداوند متعال ماجرای ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) را در قرآن کریم، سوره مریم، آیات ۱۶ تا ۳۴ نقل کرده است. بین نقل قرآن کریم و اناجیل رسمی مسیحیان در مورد داستان ولادت عیسی اختلافات زیادی وجود دارد. قرآن کریم میگوید: مریم (س) در موقع ولادت عیسی (ع) از مردم کناره گرفت و درد زایمان او را به کنار تنه خشکیده نخلی کشاند، سرانجام عیسی (ع) را در آنجا بدنیا آورد. خداوند در زیر پای او چشمه ای گوارا جوشاند‌ و نخل خشکیده را سبز و بارور گردانید تا مریم آب گوارا بنوشد و خرما میل کند. (سوره مریم، آیات ۲۳_ ۲۶) از تعابیر قرآن مانند "تنه خشکیده نخل"، و "جاری شدن چشمه" و "میوه‌ی تازه ء خرما" چنین برداشت میشود که زمان ولادت عیسی بن مریم (ع) نه در فصل زمستان بلکه بهار، تابستان و یا فصل پاییز بوده است هرچند نمی‌توان با قطعیت در اینباره نظر داد‌. ✝اختلاف نظر مسیحیان مسیحیان جهان در مورد سالروز ولادت عیسی مسیح اختلاف نظر دارند برای نمونه ،کاتولیک ها، پروتستان ها و گروهی از ارتدکس ها، بیست و پنجم دسامبر را سالروز ولادت عیسی مسیح می‌دانند. ارامنه پنجم و ششم ژانویه را سالروز ولادتش می‌دانند و ارتدکس های روسیه و اوکراین عقیده دارند ولادت مسیح در تاریخ هفتم ژانویه است. 📚 نظر انجیل از میان چهار انجیل مورد قبول مسیحیان، تنها دو انجیل متی و لوقا در مورد ولادت و کودکی مسیح سخن گفته اند. اناحیل تاریخ مشخصی را برای تولّد عیسی مسیح ارائه نمی‌دهند.‏ کتاب‌های مرجع زیر نیز تأییدی بر این موضوع است:‏ تاریخ درست تولّد مسیح مشخص نیست 📚دایرة‌المعارف جدید کاتولیک.‏ تاریخ دقیق تولّد مسیح معلوم نیست 📚دایرة‌المعارف مسیحیت نخستین.‏  اما عیسی مسیح چه زمانی به دنیا آمد؟‏ انجیل به این سؤال مستقیماً پاسخ نمی‌دهد،‏ با این حال به دو واقعه اشاره می‌کند که هنگام تولّد او رخ داد و باعث شد بسیاری نتیجه‌گیری کنند او در ۲۵ دسامبر به دنیا نیامده است.‏ ❄️تولّد عیسی در زمستان نبوده است! 📋مراسم سرشماری اندکی پیش از این که عیسی متولّد شود آگوستوسِ امپراطور روم فرمانی صادر کرد تا مردم در تمام قلمرو امپراتوری او سرشماری شوند.‏ نام هر کس باید در شهر و وطن خود ثبت می‌شد،‏ که احتمالاً مستلزم سفر یک هفته‌ای یا بیشتر بود.‏ (‏انجیل لوقا ۲:‏۱-‏۳‏)‏ آن حکم ظاهراً به منظور وضع مالیات و احضار به خدمت نظامی انجام می‌شد و در هیچ زمانی از سال خوشایند نبود.‏ منطقاً امپراطور نمی‌بایست خشم رعایا و مردم را بر انگیزاند و آنان را مجبور کند که در زمستان سرد سفری طولانی کنند! 🐑مراقبت از گوسفندان انجیل شب ولادت عیسی مسیح را اینگونه روایت می‌کند : مریم پسر نخستین خود را در زایید، و او را در قنداقه پیچید، در آخور گوسفندان خوابانید. زیرا که برای آنان در خانه ها جا نبود. و در آن نواحی، چوپانان در صحرا بسر میبردند و در شب از گله های خود نگهداری میکردند. (‏انجیل لوقا، باب ۲ آیات ۷و۸‏) در کتاب زندگی روزمره در دوران عیسی آمده است که: گله‌ها از یک هفته مانده به عید پِسَح یعنی اواخر ماه مارس تا اواسط ماه نوامبر،‏ در هوای آزاد نگه داشته می‌شدند.‏ در این کتاب همچنین آمده است که:‏ در طول زمستان بعلت سردی هوا گوسفندان در سرپناه به سر می‌بردند،‏ و همین موضوع به تنهایی ثابت می‌کند که تاریخ مرسوم برای کریسمس و تولّد عیسی به احتمال زیاد نمی‌تواند در زمستان باشد،‏ چرا که بر طبق انجیل شبانان در صحرا بودند.‏ میتوان اینگونه نتیجه گرفت که بنابر نقل اناجیل در آن موقع از سال که مسیح بدنیا آمد، آب و هوا آنچنان سرد نبوده ، این در حالیست که در ماه دسامبر و ژانویه، هوا در نواحی، فلسطین ،بیت لحم و اورشلیم به شدت سرد است و معقول نیست که چوپانان شبها گله های خود را به صحرا ببرند. 🍁تولّد عیسی در اوایل پاییز بوده است  از تاریخ مصلوب شدن عیسی مسیح در عید پِسَح می‌توان تاریخ تولبد او را تخمین زد.‏ او در ۳۰ سالگی خدمت سه سال و نیمه‌اش را آغاز کرد و در پایان آن یا عروج کرد‌‌ (‏انجیل یوحنا باب ۱۹: آیات ۱۴-‏۱۶‏) پس اگر از ۱۴ نیسان در بهار سال ۳۳ میلادی به عقب برگردیم،‏ او در اوایل پاییز سال دوم قبل از میلاد به دنیا آمده است.‏ (انجیل لوقا باب ۳:‏۲۳‏) ┄┅┅❅◦🔆◦❅┅┅┄ 💠مهدویت مسجدسلیمان 💠 @mahdaviyat_mis
هدایت شده از مهدویت مسجدسلیمان
🎄چرا جشن کریسمس در ۲۵ دسامبر برگزار می‌شود؟‏  از آنجا که هیچ مدرکی در دست نیست که عیسی در ۲۵ دسامبر به دنیا آمده است،‏ این سوال به ذهن می‌آید که چرا جشن کریسمس در این تاریخ برگزار می‌شود؟‏ در دایرة‌المعارف بریتانیکا آمده است که پدران کلیسا احتمالاً با انتخاب این تاریخ خواسته‌اند تولّد عیسی را برابر با عید تولّد خورشید تسخیرناپذیر قرار دهند که عیدی مشرکانه در روم باستان بود و هنگام چلهء زمستان برگزار می‌شد.‏ طبق دایرة‌المعارف آمریکانا بسیاری از محققین بر این باورند که هدف از این کار این بود که مسیحیت را با آیین بت‌پرستان روم و یونان مخلوط کنند تا مردم این نواحی به مسیحیت اقبال نشان دهند. 🙏🏻با تمام این توصیفات ما به رسم ادب و احترام و از روی علاقه و محبت نسبت به حضرت عیسی مسیح (ع) پیامبر الوالعزم و یاور حضرت مهدی موعود (عج) ، این روز را به هموطنان مسیحی تبریک میگوییم. ┄┅┅❅◦🔆◦❅┅┅┄ 💠مهدویت مسجدسلیمان 💠 @mahdaviyat_mis
P A R A C L E T
🏴اسناد هجوم به خانه وحی 5⃣ قسمت پنجم ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
🏴اسناد هجوم به خانه وحی 5⃣ قسمت پنجم #فاطمیه #فاطمه #علی #اهل_سنت #اهل_بيت #خلافت ⬛️ @paraclete
🏴 اسناد هجوم به خانه وحی 5⃣قسمت پنجم 4⃣📝. علامه بلاذری (۲۷۰هجری) 👤 : احمد بن یحیی بَلاذُری نام کامل وی ( ابوالحسن احمد بن یحیی بن جابر بن داوود البغدادی البلاذری ) وی در اواخر قرن دوم هجری قمری در بغداد متولد شد. وی از تاریخ‌نگاران و جغرافی‌دانان ایرانی سده دوم و سوم هجری قمری بود که در بغداد زندگی می‌کرد و مترجم کتابهای پارسی به سریانی بود. یاقوت حموی از وی بسیار تمجید نموده‌است. از آنجایی که جد او یا خود او (مشخص نیست) بلاذر خورده بود و بیمار شده بود وی را بلاذری نامیده بودند. "بلاذر" نام میوه‌ای است که در هندوستان می‌روید و میوه آن در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 👇🏻وی این روایت را در کتاب خود آورده است . 📝ان أبابكر آرسل إلي علي يريد البيعة ، فلم يبايع ، فجاء عمر و معه فتيلة . فتلقته فاطمة علي الباب فقالت فاطمة : يابن الخطاب ! أتراك محرّقا عليّ بابي ؟! قال : نعم! ، و ذلك أقوي فيما جاء به أبوك! ... 🔆 ابوبكر به دنبال علی (ع) برای بيعت كردن فرستاد چون علی (ع) از بيعت با ابوبكر سرپيچي كرد، ابوبكر به عمر دستور داد كه برود و او را بياورد ، عمر با شعله آتش به سوی خانه فاطمه (ع) رفت. فاطمه (ع) پشت در خانه آمد و گفت: ای پسر خطّاب! آيا تويی كه ميخواهي درِ خانه را بر من آتش بزنی؟ عمر پاسخ داد: آری! اين كار آنچه را كه پدرت آورده محكم تر میسازد ! 📚 انساب الاشراف، بلاذری ، ج1، ص586. 📋شبهه وهابیون به سند روایت   📜بررسی سند روایت   👤المدائنی ذهبی می نویسد: المدائنی العلامة الحافظ الصادق✅ أبو الحسن علی بن محمد بن عبد الله بن أبی سیف المدائنی الاخباری. نزل بغداد، وصنف التصانیف، وکان عجبا فی معرفة السیر والمغازی والأنساب وأیام العرب، مصدقا فیما ینقله، عالی الاسناد   و همچنین از یحیی بن معین نقل می کند:   قال یحیى: ثقة ثقة ثقة ✅ ( قال احمد بن أبی خثیمة ) سألت أبی: من هذا؟ قال: هذا المدائنی   📚سیر اعلام النبلاء.ج10 ص400.ط موسسة الرسالة   ابن حجر عسقلانی نیز می نویسد:   قال أبو قِلابة: حدثت أبا عاصم النبیل بحدیث فقال عمن هذا قلت: لیس له إسناد ولکن حدثنیه أبو الحسن المدائنی قال لی سبحان الله أبو الحسن أستاذ✅   📚لسان المیزان.ج4 ص253.ط موسسة الاعلمی للمطبوعات   👤مسلمة بن محارب:   ابن حبان نام وی را در کتاب الثقات خودش آورده، از این رو اشکال مجهول بودن این شخص باطل است   مَسْلَمَة بن محارب الزیادی یروى عن أبیه عن معاویة روى عنه إسماعیل بن علیة✅   📚الثقات.ج7 ص490.ط دارالفکر   👤سلیمان التیمی:   مزی در تهذیب الکمال می نویسد:   قال الربیع بن یحیى عن شعبة  ما رأیت أحدا أصدق من سلیمان التیم ✅ کان إذا حدث عن النبی صلى الله علیه وسلم تغیر لونه... قال أبو بحر البکراوی عن شعبة شک ابن عون وسلیمان التیمی یقین✅ ... وقال عبدالله بن احمد عن أبیه  ثقة✅ ... قال ابن معین والنسائی ثقة ✅ ... قال العجلى تابعی ثقة✅ فکان من خیار أهل البصرة   📚تهذیب الکمال فی اسماءالرجال.ج12 ص8.ط موسسة الرسالة   محمد بن سعد نیز در طبقات الکبری می نویسد:   کان ثقة کثیر الحدیث وکان من العباد المجتهدین✅ وکان یصلی اللیل کله یصلی الغداة بوضوء عشاء الآخرة   📚طبقات الکبری.ج7 ص252.ط دار صادر ⬛️ @paraclete
🏴اسناد هجوم به خانه وحی 6⃣ قسمت ششم ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
🏴اسناد هجوم به خانه وحی 6⃣ قسمت ششم 5⃣📝. محمد بن جریر طبری (۳۱۰ هجری) 👤: ابوجعفر محمدبن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب طبری مشهور به جریر طبری همه‌چیزدان، مورخ، مفسر و فیلسوف ایرانی، مؤلف کتاب تاریخ طبری مشهور به پدر علم و تاریخ و تفسیر 📝: وی در کتاب خود اینگونه آورده که: عن زياد بن كليب قال: أتي عمر بن الخطاب منزل عليّ وفيه طلحة و الزبير ورجال من المهاجرين فقال: "واللّه لأحرقنّ عليكم أو لتخرجنّ إلي البيعة" ، فخرج عليه الزبير مصلتاً بالسيف فعثر فسقط السيف من يده فوثبوا عليه فأخذوه. 🔆. عمر بن خطاب به خانه علی (ع) آمد در حالی كه گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان كرد و گفت: به خدا سوگند خانه را به آتش ميكشم مگر اينكه برای بيعت بيرون بياييد. زبير از خانه بيرون آمد در حالی كه شمشير كشيده بود، ناگهان پای او لغزيد و شمشير از دستش افتاد، در اين موقع ديگران بر او هجوم آوردند و شمشير را از دست او گرفتند. 📚تاريخ الطبری ، ج2 ، ص443. 🔺باز عمر بن خطاب اقدام به تهدید اهل بيت (ع) میکند و میگوید که اگر بعیت نکنند خانه وحی را خواهد سوزانید! 📜بررسی سند روايت : طبری ، روايت را با اين سند نقل ميكند : حدثنا ابن حميد ، قال : حدثنا جرير ، عن مغيرة ، عن زياد بن كليب. 👤حميد بن محمد مزی در تهذيب الكمال در ترجمه وی مینويسد : 📝عبدالله فرزند احمد بن حنبل مي گويد: از پدرم امام احمد حنبل شنيدم كه ميگفت : تا زمانی كه محمد بن حميد زنده بود ، علم در ری باقی بود!✅ و نيز می افزاید: 📝وقتی كه محمد بن حميد به نزد ما آمد ، پدرم در لشكرگاه بود ؛ و وقتی كه او رفت پدرم به شهر بازگشت ؛ پس شاگردان او در مورد ابن حميد از او سوال كردند ؛ پدرم به من گفت : چه شده است كه ايشان در مورد ابن حميد از من سوال ميكنند ؟ گفتم : به اينجا آمده بود و برای ايشان رواياتی نقل كرد كه ايشان تاكنون نشنيده بودند ؛ پدرم گفت : از او چيزی نوشته اي ؟ پاسخ دادم : آری ؛ يك دفتر از او روايت نوشته ام ؛ گفت : بياور تا آن را ببينم ؛ و وقتی ديد گفت : روايت او از ابن مبارک و جرير صحيح است✅ ؛ و اما روايت او از اهل ری ، خود او دانا تر است ( من در اين زمينه اطلاعی ندارم) ❌دقت کنید که در این خبر، محمد بن حميد از جریر بن عبد الحميد روايت کرده ، فلذا این خبر از نظر احمد بن حنبل صحيح است!✅ 📝... به محمد بن يحيی ذهلی گفتم : نظر تو در مورد ابن حميد چيست ؟ پاسخ داد : آيا نديده ای كه من از او روايت ميكنم ؟✅ 📝... در مجلس ابو بكر صاغانی محمد بن اسحاق بودم ؛ پس گفت : محمد بن حميد برای ما روايت كرد كه ...؛ به او گفتم از ابن حميد روايت مي كنی ؟ گفت : چه ايرادی دارد وقتی احمد بن حنبل و يحيی بن معين از او روايت نقل كرده اند ؟✅ 📝... از يحيی بن معين در مورد او سوال شد ؛ در پاسخ گفت : مورد اطمينان است✅ و ايرادی در او نيست ، زيرک و از اهل ری است . 📚تهذيب الكمال ، ج25 ، ص100 . 📝... از جعفر بن عثمان طيالسی شنيدم كه میگفت : ابن حميد مورد اطمينان است✅ ؛ يحيی از او روايت كرده است و كسی از او روايت كرده است كه از مشهور است از همه ايشان ( رُوات ) بزرگتر است ( احمد بن حنبل) . 👤_جرير بن عبد الحميد بن قرط الضبی وی از راويان صحيح بخاری و مسلم است و در وثاقت وی شک و شبهه ای نيست . مزی در تهذيب الكمال در ترجمه وی مينويسد : محمد بن سعد : او مورد اطمينان و دارای علم زيادی بود كه مردم به سوی او سفر ميكردند. ... او حجت بود و همه كتاب هايش صحيح. 📚تهذيب الكمال ، ج4 ، ص544 . 👤مغيرة بن مقسم ضبی: وی نيز از راويان بخاری و مسلم است . مزی در تهذيب الكمال در باره وی ميگويد : 📝ابو بكر عياش : كسی را داناتر از مغيره نديدم كه بخواهم با او همراه شوم!✅ 📝يحيی بن معين : او مورد اطمينان و امين است✅. 📝ابن ابی حاتم : از پدرم سوال كردم كه آيا روايت مغيره از شعبی برای تو دوست داشتنی تر است يا روايت شبرمه از شعبی ؟ گفت : هر دو مورد اطمينانند.✅ 📝نسايی : مغيره مورد اطمينان است.✅ 📚تهذيب الكمال ، ج25 ، ص100 . 👤_زياد بن كليب وی از راويان صحيح مسلم ، ترمذی و ... است. 📝مزی در تهذيب الكمال در ترجمه وی ميگويد : عجلی: او در روايت مورد اطمينان بود ولی زود از دنيا رفت✅ 📝نسايی : او مورد اطمينان است.✅ 📝ابن حبان : او از حافظان ثابت قدم بود✅ ، در سال 109 از دنيا رفت . 📚تهذيب الكمال ، ج9 ، ص506  ⬛️ @paraclete