eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
400 دنبال‌کننده
270 عکس
135 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
امام عزیز! هنوز پروانه هایت را بر فراز سر و دستمان به پرواز وا میداری تا بال و پر سوخته شان را به رخ سیاهمان بکشی. پروازشان دادی بر فراز دست و سر ما؛ ما که آرزوی پرواز در سر داشتیم اما بالش را نه. ما که دستمان به تابوت هایشان بود ولی برای دستی نمی رساندیم. کاش سنگینی بارشان بر دوش های نحیف ما به وزن همین تابوت و چند تکه استخوان هایشان بود. تابوت آخر را بالای همه تابوت ها چیدند کسی بلند پرسید:"تموم شد؟" در دلم گفتم:کاش نعش بی خاصیت ما نگذارد که این تابوت ها تمام شوند... تشیع شهدای تازه تفحص شده ۲۳اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۸_ اهواز 🔶 پابرهنگان
۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۴:۰۵ ترمینال سیاحت اهواز در حالی خوزستان را ترک می کنم که بیشتر از همیشه به اسلام آمریکایی کافرم در حالی از کنار استخوان های شهدا در معراج الشهدای اهواز عبور میکنم که قلبم مالامال از بغض و نفرت نسبت به آنانی است که پیام خون شهدا را در چفیه و پلاک و استخوان خلاصه و بجز گرفتن اشک و آه از فلسفه و پیام شهادت چیزی نمی گویند. از کنار مقتل شهدا عبور میکنم در حالی که بیش از همیشه از خود و دوستانم گله دارم؛ گله ای عمیق؛چرا ما بقدر کافی روایتگر این انسان های مبارز راه عدالت و آزادی و معنویت نیستیم؟! 🔶 پابرهنگان
نوروز رستاخيز خاك است و عيد صيام، رستاخيز جان و انسان روح كبريايی است كه در خاك فقر دميده‌اند. با نوروز جسم جهان تازه می‌شود و با صوم، جان جهان، كه انسان است. جسم و جان اگرچه تعارض ذاتی ندارد، اما در اين جهان از هم انتزاع گرفته‌اند، چنانكه جمال و كمال نيز چنينند، نادر است آنكه زيبائی صورت با زيبائی سيرت جمع شود. آنجا كه آن يكی هست، اين يكی نيست. خاك محتاج زمستان است تا پذيرای بهار شود،‌ و جان محتاج صوم است تا روح به ابتذال ربيع واصل شود. تا خورشيد عشق از افق جان طلوع كند، و نسيم لطف بورزد و درخت دل به شكوفه بنشيند، و اين است. مرتضی آوینی/رستاخیز جان 🌱بهار درونتان مبارک 🔶 پابرهنگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷نوای شیدایی امام روح الله خدایا! ما بندگان ضعیف هستیم، ما بندگانی هستیم که هیچ نداریم، ما هیچیم و هر چه هست تویی. ما اگر چنانچه خلاف می‌کنیم نادانیم، تو بر ما ببخش. تو ما را به این ماه مبارک رمضان وارد کن به طوری که با رضای تو وارد بشویم. خدایا! ایران که از همه اطراف به او هجوم شده است، برای اسلام، این ایران را تو تقویت کن. 9 خرداد 1363 🔶پابرهنگان ؛پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین https://eitaa.com/Paberahnegan
🔶🔷🔶خدیجه؛زَرمندی علیه زورمندان خدیجه، مکه؛همان تحول یافته ای که آتش انقلابِ محمد علیه جهان سرمایه داری را برافروخته است؛ آنجا که سرمایه را به دست محمد و می اندوزد و آن را عاشقانه به پای محمد و می ریزد. اگر قرار است ی جامعه ات باشی و نه ؛ باید سرمایه را محمد وار و از مسیر عاری از بدست آوری تا در جامعه ات نه قله های مرتفع ثروت بوجود آید و نه دره های عمیق فقر؛ تفاوت طبقاتی آری؛اختلاف طبقاتی هرگز. و چون رنجوری از نظم سراسر ناعادلانه؛ باید سرمایه را در مسیر نابودی ظلم هزینه کنی؛ و باید مصرف را علیه رفاه زدگان بی درد و زالو صفت،به حد کفاف برسانی و زیادتش را همه یکسره وقف پشتیبانی از کنی؛ ولو آنکه شعب ابیطالب نشین هم بشوی. اگر چنین شد؛ثروتمند هم که باشی هم رزم مستضعفینی و دشمن . فاطمه ی عدالتخواه؛ پرورش یافته ی همین خدیجه است؛ همین ثروتمندِ سلام الله علیها... 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین 📌لینک همراهی 👇 ایتا اینستاگرام تلگرام بله
🔴تبریک نگو! برادر جان،خواهر گرامیم! آیت الله!حاج آقا!سردار!پاسدار!بسیجی!جهادی!دانشجو!معلم!مهندس!دکتر! لطفاً روز جمهوری اسلامی را تبریک نگو؛اگر خیال میکنی جمهوری اسلامی همان یک انسان عادل بر مردم است؛ اگر تصور میکنی امام روح الله لای منگنه ی متجددین برای دوره ای گذار و برای آنکه شرمنده خبرنگاران پاریسی نباشد مدل حکومت را با قاتی کرد؛ اگر فکر میکنی مردم اند و نفهم ها را چکار به حکومت داری؟! اگر جمهوری اسلامی را در به وجود آمدن و باقی ماندنش به اذن الهی می دانی بی آنکه برای پذیرش مردم شانی قائل باشی؛ اگر بدنبال آرمان هستی و از هر طریقی غیر از مردم بدنبالش می گردی؛ اگر جمهوریت را میدهی به صندوق رای ؛ و اگر در همان روز رای هم سراسر استرس داری که «مبادا مردم...»؛ تبریک جمهوری اسلامی؟! اگر نصوص حضرت امیر ع درباره در حاکمیتش را حمل بر می کنی! اگر را همان می پنداری که یک تنه همه چیز را درست می کند؛ . تبریک؟ وقتی همان گونه به جمهوریت می‌نگری که می نگرد. 🔶وقتش نیست ذهن هایمان را از بند آزاد و در بهار ، را جشن معرفتی بگیریم و صدها صفحه جمهوریت را از خمینی و خامنه ای و بهشتی و مطهری بخوانیم؟! تبریک را هم خمینی باید بگوید؛ او که «صبحگاه 12 فروردین»را روز«» و شروع« که » می دانست. 🔶پابرهنگان؛پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین 📌پیوند همراهی 👇 ایتا اینستاگرام تلگرام بله
🔶🔷🔶کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟ ⏰مدت تقریبی مطالعه:۳دقیقه 🔶می گویند حسن ع کریم است اما چرا کسی نمی پرسد در جامعه ی پس از انقلابِ ی پیامبر ص چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا حسن بخواهد به او ببخشد؟! و حسن ع که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ بودن(و شدن) این جامعه دارد؟ 🔷 با اِغفالی مشمئز کننده می گوید حسن آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست های ظالمانه، تولید فقر کند و حسن هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد !؛همین! 🔶 اما،می پرسد اگر‌ حسن خلاصه در کرمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه حسن ع براه بیاندازد؟!مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می تواند برای معاویه داشته باشد؟! اسلام ناب می پرسد مگر حسن میراث دار وصیت علی ع نیست که به او و برادرش حسین ع فرمود:«کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟! آیا حسن آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟! آیا کرم حسن آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم(فقر) بایستد بی آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟ آیا این همان امام حسن ع است که یاران کربلاییِ حسین ع برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟! 🔷بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی حسن ع را مرور کنیم: 1.شکل گیری خیریه ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه ی ریاکارانه و ستم پوش معاویه. ۲.لشکرکشی و آمادگی صددرصدی حسن ع بلافاصله بعد از شهادت علی ع به منظور حذف همیشگی معاویه. ۳.رویارویی در جنگ صفین با معاویه ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته. ۴. مصاف رسواگرانه با بدعت های معاویه در بدرقه ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف،اشرافی گری و کاخ سازی معاویه بر نمی تابد. 🔶 این صحنه ها همه و همه نمایانگر نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت تر می کند تا جایی که رسماً به بدل می شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و حسن ع هم نمی تواند چاره سازش باشد. 🔷جامعه ای را تصور کنید اهل کَرَم شده ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس می شوند؛رانت خوار،سرمایه دارِ زالوصفت،تصمیم ساز و تصمیم گیر سیاست های فقرآفرین هم. خیریه که چه عرض شود؛ ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم تر وسیله ی و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه داری می شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد‌! راستی امام حسن ما کدام کریم است؟! ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan 📌پیوند همراهی در شبکه های اجتماعی👇 Yek.link/paberahnegan
🔶21فروردین 58 اولین پیام اقتصادی امام پس از انقلاب: از حداقل حقوق‌ هر فرد است که باید مسکن داشته باشد/هیچ کسی در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. 👈👈متن پیام امام رو حتما بخونید👇 «۲تا پست بعد هم در همین رابطه دنبال بفرمایید» بسم الله الرحمن الرحیم‌ ملت عزیز! برادران و خواهران دلیر و مبارز ایّدهم الله تعالی‌ اینک به مرحله حساسی از دوران انقلاب اسلامی خود رسیده‌ایم. دوران سازندگی، دورانی که باید از ثمرات انقلابمان مردم محروم و ستمدیده ایران بهره‌مند شوند؛ دورانی که باید شکوه نظام عدل اسلامی را لمس کنید؛ دورانی که همه باید دست به دست هم بدهیم تا ریشه فقر و استضعاف را برکنیم. شما مردم شریف ایران در جریان مبارزه با استعمار و استثمار پیروزی بزرگی به دست آوردید و توانستید با اتکال به خدای متعال و وحدت کلمه و مشارکت همه قشرها بر طاغوت زمان غلبه کنید و پشت ابرقدرتها را بلرزانید. اکنون نیز با خودیاری و همکاری برای مبارزه علیه فقر و محرومیت بسیج شوید، و با تایید الهی به نجات مردم مستضعف کمر همت ببندید. در رژیم منفور پهلوی مسئله مسکن یکی از مصیبت‌بارترین مشکلات اجتماعی مردم ما بود. بسیاری از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند، و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانکها و سودجویان و غارتگران به سر می‌بردند تا بتوانند پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند. قشر عظیمی از مستضعفان جامعه هم بکلی از داشتن محروم بودند و در زوایای بیغوله‌ها و اتاقکهای تنگ و تاریک و خرابه‌ها به سر می‌بردند؛ و چه بسا قسمت مهمی از درآمد ناچیزشان را بایستی برای‌ اجاره آن بپردازند؛ و این میراث شوم برای ملت ما باقی مانده و اکنون جامعه ما با چنین مصیبتی دست به گریبان است. چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد؛ و این از حد اقل [حقوق‌] هر فرد است که باید داشته باشد. مشکل باید حل شود و همه بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند. همه محرومان باید خانه داشته باشند. هیچ کسی در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره‌ای بیندیشد، و بر همه است که در این مورد همکاری کنند. این جانب حسابی به شماره 100 در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند دعوت می‌کنم که برای کمک به خانه‌سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند. و در هر محل از بین افراد صالح و مورد اعتماد، گروهی حد اقل مرکب از سه نفر از مهندسان و کارشناسان شهرسازی و خانه‌سازی و یک نفر روحانی و یک نماینده دولت انتخاب شوند تا با صرفه‌جویی و دقت کامل خانه‌های ارزان قیمتی بسازند و در اختیار محرومان قرار بدهند، و در این طرح به هیچ وجه پولی در برابر خرید زمین پرداخت نشود. من امیدوارم همه کسانی که زمینهای وسیعی در اختیار دارند به این امر مهم اسلامی- انسانی کمک کنند، و زمینها را در مناطق مرغوب قابل سکونت در اختیار این طرح بگذارند. و نیز هر کس که توانایی دارد، در تامین انواع مصالح ساختمانی به این خدمت اسلامی کمک و نیروی کار و کارگری به طور وسیع به کار افتد، و دولت نیز تصمیمات لازم را در تامین آب و برق و اسفالت و وسایل ایاب و ذهاب و مدرسه و درمانگاه و دیگر نیازمندیهای عمومی فراهم سازد. بنیاد مستضعفین نیز باید به کمک این طرح بشتابد و از اموال مصادره‌شده خاندان پهلوی و اطرافیانش در این طرح استفاده شود. و نیز دولت باید در طرحهای اساسی و دراز مدت خود برای حل این مشکل در سطح عموم طرحهایی تهیه کند؛ و اکنون این‌ یک تجربه تازه از بسیج نیروی ایمان جامعه در راه تعاون اسلامی و مبارزه با محرومیت است که ملت با توفیق الهی باید از آن نیز سرفراز درآید. من با کمال تواضع از ملت عزیز در این امر حیاتی استمداد می‌کنم و سلامت و سعادت همگان را خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. به تاریخ 21 فروردین ماه 1358 روح الله الموسوی الخمینی‌ «۲تا پست بعد هم در همین رابطه دنبال بفرمایید» 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan Yek.link/paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔷🔶حضور خیره کننده قشرهای مختلف مردم برای واریز پول به حساب ۱۰۰امام 📌لبیک مردم به دعوت امام برای رفع مشکل مسکن مستضعفین در فرودین ۵۸ وقتی که مردم؛کوچک و بزرگ از حاجی بازاری گرفته تا کراواتی و از روحانی گرفته تا یهودی پای کار مسکن محرومین می آیند... 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan Yek.link/paberahnegan
🔶 پیرامون اولین پیام اقتصادی امام ره امام برای بهره مندی مردم از «ثمرات انقلاب» و «لمس شکوه نظام عدل اسلامی» آنها را به مبارزه فرا می خواند؛درست ۸روز پس از پیروزی «جمهوری اسلامی» در رفراندوم و پیش از تصویب قانون اساسی؛ و این یعنی بکارگیری توان مردم و جمهوریت برای رسیدن به عدالت.امام مبارزه ای دو سویه(مردم و نظام اسلامی)را برای تامین عادلانه مسکن ترسیم می کنند و همانگونه که در فیلم بالا هویداست مردم در آن برهه با پول خود و پس از آن با بسیج امکانات و توان نیروی انسانی خویش در جهاد سازندگی تکلیف خودشان را بنحو احسن انجام دادند ولی سوال این است که چرا نظام وظیفه اش را هنوز بعد از گذشت ۴۴سال پس از گذشت این پیام آنگونه که باید انجام نداده است؟؟و چرا بخش هایی از همان مردمی که پس از این پیام به دعوت امام لبیک گفتند امروز در قیمت ملک و اجاره به محرومین رحم نمی کنند؟ اکنون ۴۴ سال پس از پیام امام عزیزمان، اگر در متن این پیام جای کلمه «رژیم منفور پهلوی» کلمه «نظام جمهوری اسلامی»بگذاریم؛ چقدر محتوای پیام تغییر میکند؟؟!و چقدر توصیف وضعیت مسکن متفاوت می شود؟ اگر جایگزینی فوق محتوای پیام را تغییر چندانی نمی دهد؛(علیرغم تمام تلاش هایی که در برهه هایی شده)آیا برای جوان‌ِ امروز که باید در به در دنبال خانه اجاره ای بگردد جای این سوال نیست که اگر قرار بود وضع مسکن به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای انسان تغییر جدی نکند چرا ما این کشور را با انقلاب ۵۷ از دست رژیم منفور پهلوی پس گرفتیم؟! مگر غیر از این بود که برای احقاق حقوق مستضعفین و چنین کردیم و مگر بقول حضرت امام ره مسکن «از حقوق حداقلی هر فرد» نیست؟! پس این وضع کنونی چیست؟!! مگر بعداً که قانون اساسی نگاشته شد همین مضمون تبدیل به اصل ۳۱ قانون اساسی نشد؟! امام ره در این پیام فرمودند:«نظامِ اسلام چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد»سوال این است که جمهوری اسلامی چرا به این قاعده «نظامِ اسلام» کمتر پایند بوده یا مواقعی بالکل نبوده؟ نه زمین کم داشته ایم،نه در بیشتر این سالها نیاز به واردات مصالح بوده و نه با فقدان نیروی انسانی روبرو بوده ایم! امام ره فرمودند: «مشکل زمین باید حل شود» سوال این است که تا وقتی زمین ها در و اطرف شهرها در قُرُق برخی نهادها و دستگاهاست چه زمانی ممکن است مشکل زمین حل شود؟! تا وقتی خود بانک ها و نهادها سوداگر زمین و ملک باشند آیا این مساله حل میشود؟ تا‌ وقتی که نهادها خودشان مال تجاری میسازند آیا مستضعفین مالک خانه میشوند؟؟ اصلا نخواستیم محرومین مالک خانه بشوند چرا حاکمیت کاری نمی کند که لااقل با این وضع اجاره ها پشت بام خواب و خیمه نشین نشوند وقتی این تعداد خانه خالی وجود دارد چرا چنین شود؟! 👈یکبار دیگر مرور کنیم: امام مردم و حاکمیت را به مبارزه با این میراثِ آن رژیم منحوس و ظالم فراخوانده بود تا مردم ثمرات نظام شکوهمند عدل اسلامی را لمس کنند مردم در ابتدا همانگونه که در فیلم بالا می بینید همراهی کردند اما بنظرتان وقتی عملکرد خود حاکمیت در جاهایی مثل سوداگری بانک ها در ملک و زمین و قُرُق زمین توسط اُرگان و نهادها را که می بینند با همان صفا و خلوص اول انقلاب با محرومین و بی خانمان ها برخورد می کنند یا آنها هم برای آنکه از قافله عقب نمانند قیمت ملک و اجاره بها را به بلا و عزای محرومین تبدیل می کنند؟ ما هم جمهور مردم را برای این مبارزه از دست داده ایم و هم خود نظام در این مبارزه نه تنها درست شمشیر نمی زند بلکه گاهی توسط بخش هایی از حاکمیت علیه محرومین شمشیر هم کشیده می شود!! در تمام این ۴۴سال،اگر مدام پرچم مطالبه این پیام امام و اصل ۳۱ قانون اساسی توسط حزب اللهی برافراشته بود امروز به صورت کاملا جدی هم نظام و هم مردم در صحنه رفع مشکل مسکن (این میراث منحوس رژیم نجس پهلوی)حضور نداشتند؟!! ۲۱فروردین۱۴۰۲ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan Yek.link/paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدرِ ظلم دیده های جهان! یک جهان تشنه ی عدالت توست 📌شاعر و مداح :کربلایی حسن دهقانی 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan ایتا | اینستاگرام | تلگرام | بله |
🔶مردم! دیشب خلیفه ای به آسمان رفت که جیب هایش خالی بود. امام حسن علیه السلام بعد از شهادت پدر روی منبر مسجد فرمودند: دیشب مردی به آسمان رفت که هیچ کس در عمل صالح و انسانیت بر او سبقت نگرفت و نخواهد گرفت؛ مردی که همراه پیامبر، جنگها کرد و پیامبر در جنگها، او را به سپاهسالاری می فرستاد؛ مردی که هرگاه می جنگید جبرئیل و مکائیل در کنارش بودند و هرگز شکست نخورد. دیشب شبی بود که مسیح به آسمان رفت؛ شبی که یوشع بن نوح کشته شد. دیشب رهبری، شما را ترک گفت که از زرد و سفید ( زر و سیم) دنیا، بیش از 700 درهم نگذاشت، آنهم ذخیره سهمیه ی بیت المال او و بر آن بود که با آن خدمتکاری برای خانواده ی خود فراهم آورد. سخن که به اینجا کشید بغض گلو، امان امام را برید و امام با صدای بلند گریست و مردم نیز با او. مکاتیب الائمه ع؛ ج۳؛ص۲۸ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan ایتا | اینستاگرام | تلگرام | بله |
🌱 شبی برای پایان همه ی شب ها شب قدر،شبِ توبه و استغفار است اما از «چه چیزی»؟ پاسخ به ظاهر روشن است:"از گناه"اما ما درباره گناه به چند سطح غفلت مبتلائیم: 🔶سطح اول مربوط به خود است که آن را به حوزه انجام "عمل های ممنوع" تقلیل داده ایم و ترک "عمل کردنی ها" را کمتر گناه می شماریم.(تقلیل در حوزه فعل گناه) 🔷لایه بعدی غفلت ما به حوزه تاثیر گناه مربوط می شود:ما غالبا تاثیر گناه را خلاصه در ظلم به نفس گنهکار میدانیم حال آنکه یک فرد می تواند با گناه خود به دیگران ستم روا دارد؛چه خودش عامل آن گناه باشد چه در برابر ستم به دیگران سکوت کند(تقلیل مفعول گناه) 🔶لایه سوم غفلت ما به خود تعلق میگیرد:عموما گنهکار را یک فرد می دانیم حال آنکه گاهی یک ملت یا جماعت موثری از یک ملت مبتلا به گناه می شوند. (تقلیل در حوزه فاعل گناه)«یک ملت گاهی سالهای متمادی در مقابل منکر و ظلمی سکوت میکند و هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمیدهد»رهبر انقلاب۸۴/۸/۸ 🔷اما لایه ای از غفلت وجود دارد که به نوعی می تواند علت غفلت از لایه های قبلی باشد؛ غفلت از گناه در حوزه ؛ که در راس آن ایمان به است. ما به توحیدی ایمان داریم که صرفا "ذهنی" است تکلیف عمل کردنی برایمان تعریف نمی کند. 🔶اما اگر در مکتب اسلام ناب موحد شویم چون معتقدیم به لا اله الا الله باید "اطاعت" را مختص به خدا بدانیم نه غیر او. باید اطاعت از همه إله های درون و بیرون خود را نفی کنیم و همان گونه که اگر مظلوم از ظالم تبیعت و اطاعت کند آن را عبادت کرده و برای خدا شریک قائل شده؛ اگر در برابر نفس سرکش خود تبعیت کردیم و را پذیرفتیم مشرکیم؛ همچنین است اگر به دیگری ظلم کردیم چون دیگری را به تبعیت محض از خود فراخوانده ایم؛ جای خدا نشسته و مشرکیم و همچنین اگر ظلمِ ظالمی (شخص،حکومتی، نظمی، قانونی و یا ساختاری) به ستمدیده هایی را دیدیم و سکوت کردیم بازهم مشرکیم چون از او تبعیت کرده ایم و بر چند خدایی صحه گذارده ایم؛ چه یک نفر باشیم چه یک جمع نخبگانی، چه یک ملت. و چه گناهی بالاتر از شرک؟! 🔷شب قدر فرصت مناسبی است تا از همه این غفلت ها و گناهها استفغار کنیم شب بازگشت به خود؛خودِ خلیفه اللهی. اگر نسبت به نفس خود ظلم کرده ایم ؛ اگر در مقابل ظلم داخلی و خارجی روزه سکوت گرفته ایم؛اگر سوء تغذیه کودک سیستانی،شکم گرسنه کودک یمنی،آموزش طبقاتی داخلی،مدارس خراب شده کودکان افغانی،خصوصی سازی های رانتی داخلی و سرمایه داری نظام سلطه خارجی،بانکدای خصوصی تورم ساز ایرانی و استعمار دلار آمریکایی بر ملت های ضعیف،استخوان های خورد شده کارگر ایرانی در برابر تورم و دست های شکسته بانوی فلسطینی را در برابر گرگ های صهیونیست دیده و سکوت کرده ایم؛امشب سخت به استفغار محتاجیم؛ استغفار از ایمان«وَاَسْتَغْفِرُک اسْتِغْفارَ اِیمانٍ»استغفارازعمل هایمان. 🔶به این دو جمله از رهبر انقلاب توجه کنیم: «گاهی کسی گناهی را انجام می دهد خیال می کند ثواب می کند به انگیزه روحیه انقلابی یک حرکت انجام می دهد که ضد اسلام است و ضد انقلاب است»23/2/67 «دعوت به نظام اسلامی، منهای اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راه عدالت اجتماعی، دعوتی ناقص، بلکه غلط و دروغ است و هر نظامی هرچند با آرایش اسلامی، اگر تأمین قسط و عدل و نجات ضعفا، و محرومین، در سرلوحه‌ی برنامه‌های آن نباشد، غیراسلامی و منافقانه است»10/3/69 اگر ما به عنوان «حلقه میانی» دیگران را به نظام اسلامی دعوت می کنیم بی آنکه "اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راه عدالت اجتماعی"داشته باشیم ولو آنکه هر کار دیگری به اسم انقلابی گری میکنیم "دروغ گفته ایم" و اگر در درون نظام هستیم و "تأمین قسط و عدل و نجات ضعفا، و محرومین، در سرلوحه‌ی برنامه‌ها"ی ما نیست؛منافقانه عمل کرده ایم.در این صورت آیا نیاز به استغفار نداریم؟! و اگر استغفار نکنیم این ما و این هشدار های قرآن: خداوند همه ما را مواخده خواهد کرد(11ال عمران )و مؤاخذه هم این خواهد بود که مناسبات جامعه را بدست سرمایه دارها می سپارد تا جامعه را بیشتر طبقاتی کنند!و بیشتر به فسق مبتلا.دقت کنید بدست سرمایه دارها! «وَإِذَآ أَرَدۡنَآ أَن نُّهۡلِكَ قَرۡيَةً أَمَرۡنَا مُتۡرَفِيهَا فَفَسَقُواْ فِيهَا فَحَقَّ عَلَيۡهَا ٱلۡقَوۡلُ فَدَمَّرۡنَٰهَا تَدۡمِيرٗا 16 اسرا » و بزرگ ترین عذاب برای ما تغییر نعمت است؛تغییر نعمت جمهوری اسلامی؛تغییر هویت عدالت خواهانه آن؛هویت و امکانی که به واسطه آن می توانیم زمینه را برای تعالی نوع بشر فراهم کنیم و چه نعمتی بالاتراز آن. 🔶استفغار فقط به این نیست که ذکری به لب گوییم و با چند قطره اشک امضایش کنیم امضای ذکر و گریه ی استغفار، عمل و اصلاح است. برای بازگشت در شب قدر راه باز است ابتدای راه، عزم برای بازگشت به متن اسلامِ امام خمینی وخامنه ایست؛ بازگشت به اسلام پابرهنگان. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🌱شبی برای پایان همه ی شبها ۲۵فروردین ۱۴۰۲ ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶به خواهر مجاهدم در قدس سلام دیدم با داری از قدس دفاع میکنی! خواستم بپرسم وقتی در تهران و جُولان هست،سنگ چرا؟ نه،نه!سوالم کلا اشتباه بود؛ پس می گیرم. 🔶خواهرم! به من بگو وقتی با یک سطل می توان قدس را آزاد کرد، چرا با زبان روزه در دلِ ، پرتاب می کنی؟ 🔶خواهرم! خجالت مان مده، بگذار خود پاسخ بگویم: لابد سنگ بدست گرفته ای تا پیش از دشمن زبون، بر بکوبی؛ بر ما که اینجا ایم و در خیابان "مرگ بر اسرائیل" فریاد و در میدان،زمانسنج معکوس نابودیش نصب می کنیم و در اینستاگرام "سنصلی فی القدس"!! پست میکنیم. 🔶خواهرم! ما را شرمگین مکن! میدانم میخواهی بگویی: خوش غیرت ها! اگر را موشک باران می کردید؛و را آزاد؛ اگر بجای ""کردن های موهوم به "" واقعی می اندیشیدید؛ و اگر جنگ "فقر و غنا"را از درون خودتان شروع می‌کردید؛ و نخوتهای درون را می سوزاندید و با مستکبرِ و خودی درگیر می شدید؛ انقلابتان خیلی زود الگوی می شد و بسیج بزرگ راهی فتح قدس. آنگاه؛ دیگر نیازی به سنگ من نبود ؛ به موشک تهران و لبنان نیز، یک هر ،تلآویو و حیفاء را می برد به گورستان تاریخ. 🔶خواهرم! اکنون با این وضع فعلی ما،سنگ تو قوی تر است؛ سنگ هایت را پرتاب کن ؛شاید وجدان های ما را کند... ۲۷فروردین ۱۴۰۱ ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶خرحزب‌اللهی کیست؟ برای پاسخ به این سوال شما را دعوت میکنم به دو بخش از بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی دیشب: اول: راجع به تولّد این حقیر، اصلاً قابل اعتنا نیست؛ حادثه‌ی بسیار کم‌اهمّیّت و کوچکی است. دوم: آزادی یکی از مبانی معرفتی است که در اسلام مطرح شده....آزادی خیلی مهم است...عدالت یکی از مهم ترین مسائل معرفتی است. «رهبر انقلاب در این سخنرانی دست کم با ۱۰بار تاکید بر اهمیت تعمیق این مبانی معرفتی پافشاری می کنند» 👈اگر حزب اللهی ای را یافتید که جشن تولد رهبری را ۲بار در سال تبریک می گوید(هم در فرودین و هم در تیر) که خدای ناکرده اختلاف نُسَخ، این فریضه واجب و انقلابی!!! را از او قضا نکند ولی نسبت به مسائلی همچون عدالت و آزادی هیچ فعالیت نظری و عملی ندارد شک نکنید که به جواب سوال تیتر دست یافته اید. پ ن: تصویر مربوط به ۱۰سال پیش هست چون نخواستم از استوری های بی شمار تبریک تولد رهبری عکس بگذارم اینو انتخاب کردم. ۳۰فرودین ۱۴۰۲ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
📚حلقه مطالعاتی شهید آوینی مجمع دانشجویی عدالتخواه دانشگاه کاشان👇 📖کتاب: جدال دو اسلام؛ گزیده ی جلد ۲۱ صحیفه ی امام(ره) 📌با حضور استاد: حجت الاسلام محمد زارع؛ مدرس اندیشه ی اجتماعی متفکرین انقلاب اسلامی ⏳زمان برگزاری: سه شنبه شب ها 🕘ساعت ۲۲ 🌐به صورت مجازی؛ در برنامه ی قرار ✅لطفا برای شرکت در گروه زیر عضو شوید. تمامی اطلاعیه های مهم در این گروه قرار داده خواهد شد.👇 https://eitaa.com/joinchat/2389508446C7e66c17096 🌐 @edalatkhahi_kashan
هدایت شده از نامه جمهور
💠 نامه جمهور ◀️ به زودی... 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 معنویت حاج نادر طالب‌زاده نمایشی نبود! 📌 برشی از سخنان محمدصادق شهبازی در رابطه با مرحوم حاج نادر طالب‌زاده 🔹 بله | ایتا | تلگرام 🆔 @nadertalebzadeh_official
هدایت شده از نامه جمهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 شماره ۱ و ۲ فصلنامه «نامه‌جمهور» به زودی منتشر می‌شود ♨️ به همراه ویژه نامه عدالتخواهی 🌐 مدیرمسئول: روح‌الله رشیدی 🌐 سردبیر: مجتبی نامخواه 🔰با ما همراه باشید 🆔 @nameh_jomhour | نامه‌جمهور
🔶🔷🔶معلمی؛خط تولید بی قراری 🔶«إنما بُعِثتُ معلماً*» این جمله پیامبر اکرم ص می تواند دست مایه سوال هایی از وجود مبارکشان شود ؛پرسش هایی از این دست: پیامبر عزیز! اگر معلم برانگیخته شده ای پس چرا در مدرسه ی ابوسفیان مشغول آموزش بچه ها نمی شوی؟ مگر نمی دانی آنها نماز جماعت شان را به قبله لات و منات و عزی بجا می آورند؟ اگر آنجا را دوست نداری چرا در همان خیابانِ مدرسه ی ابوسفیان،یک مدرسه ی تاسیس و برای کوری چشم بنی امیه بر سردرش، تابلو خوش قد و قواره ی «مدرسه غیر انتقاعی بنی هاشم» نصب نمی کنی؟! 🔷معلمِ بی مدرسه هستی و عجب شاگردانی داری!رتبه اول هایشان را؛سمیه ها و یاسرها را بجای تشویق،شکنجه می کنند اما پای درست حاضر و با مُرکب خون درس های تو را پس میدهند و مشق می کنند! اگر معلم مبعوث شده ای پس تو را با تخت فرعونی و کاخ قارونیِ ابوسفیان چه کار؟ برو کار خودت را بکن! اخلاق بچه های مدارس مکه ضعیف است،بزرگ که می شوند دائم خون می ریزند این را درستش کنی خدمت بزرگی کرده ای؛ راستی خودت هم که گفته ای برای برانگیخته شده ام، چه کاری بهتر از این؟محمد امین هم که هستی، همه هم احترامت می کنند دیگر کسی شکمبه گوسفند روی سرت نمی ریزد کسی سنگ به پیشانیت نمی زند آقای معلم اخلاق!! ****** 🔶راستی فرق پیامبر ما با دیگر معلم ها در چه بود که اینچنین با سایرین متفاوتش می کند؟ شاید بتوان گفت همه این تفاوتها از خود کلمه معلم شروع می شود؛ مُعَلِّم ؛اسم فاعل از باب تفعیل است؛کسی که "دانا" است و این "دانایی" را به "دیگری" انتقال می دهد و از نگاه علی ع همانی است که "خدا از دارندگاش پیمان گرفته که در برابر شکم سیری ستمگران و گرسنگی ظلم دیدگان باشند.**» 🔷بر این اساس: چون معلم "دانا"ست پس باید "بی قرار" باشد. چون معلم "دانایی" را آموزش می‌دهد پس باید "بی قرار" تربیت کند. چون معلم با "دانایی" سر و کار است پس باید "بی قراری" را آموزش بدهد. 🔶از همین جاست که بی قراری پبامبر ص صرفا در حد یک دلشوره،موعظه و حتی کلاس تئوری پردازی عدالت‌خواهانه نیست؛ او شدن بساط دفتر و قلم دانایی و تعالی انبوه گرسنگان را در گرو شدن سفره های سیرها و خیلی سیرها می داند؛ پس نه تنها باید مدرسه ی برچیده بلکه نظم و نظام حاکمی که سِیرها را سِیرتر می کند و گرسنه ها را نحیف تر، براندازی شود و بخاطر همین است که اشراف مکه از روز اول این معلمِ "بی قرار" را نپذیرفتند. 🔷اگر بی قراری،محصول طبیعی علمِ حقیقی نبود؛امام صادق علیه‌السلام که همچون سایر اهل بیت علیهم السلام کرسی درس بی همتایی داشت شهید نمی شد و همانند هم صنفان مشغول مهمل گویی می شد. 🔶اگر معلمی بی قراری نمی آورد؛ امام خمینی هم هر روز می رفت مسجد سلماسی درسش را می گفت و ، تربیت می کرد و بعد بر می گشت خانه اش ۲۰۰متر آن طرف تر،نه اینکه تبعیدش کنند ۵۰۰۰کیلومتر دورتر. 🔷اگر معلمی چنین الزامی نداشت بهشتی و باهنر می نشستند همان کتاب های درسی زمان طاغوت را می نوشتند دیگر لازم نبود وارد مبارزات انقلاب شوند و اینهمه رنج بکشند و تهمت بشنوند و آخر سر هم در خون خود بغلتند. 🔶این پیشه معلمی است که ابراهیم همت را بی قرار می کند تا در دوره خفقان سرِ صفِ مدرسه سخنرانی آتشین علیه شاه ایراد کند و ساواک را آواره ی دستگیریش. 👈سوال این است که وقتی به معلمان و اساتید مدرسه،حوزه و دانشگاه روز معلم را تبریک می گوییم مرادمان کدام معلم است"بی قرار" یا "بیخیال"؟ و وقتی از تحول نظام آموزشی می گوییم حرکت به سمت کدام نظام تربیتی را مد نظر قرار می دهیم؟ پ ن ۱: رهبر انقلاب: جهت گیری تعلیم و تربیت کشور باید به سمت برخورداری از باشد؛ یعنی آموزش و پرورشِ ما،تعلیم و تربیتِ ما، پرور تربیت کند، تربیت کند، تربیت کند.۹۷/۲/۱۲ پ ن ۲: همچو نبود که اینها(ائمه اطهار ع) یک مردم عادی باشند که همین بنشینند و و و مطالعه بکنند و عبادت خدا را بکنند و در جوار رسول خدا عبادت کنند. اگر آنها هم این بود.این مذهب یک مذهبی که در در طول تاریخ واقع شده است،نبود. ۶۰/۴/۸ *کنزالعمال، ح ۲۸۸۷۳ **خطبه 3نهج البلاغه 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan