eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
409 دنبال‌کننده
277 عکس
149 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶🔷🔶این شما و این ملت مستضعف 📌پیام امام خمینی ره به نمایندگان اولین مجلس _قسمت اول با خواست خداوند متعال و به مبارکی و میمنت در روزی بسیار بزرگ، مجلس شورای اسلامی افتتاح می شود. روز ۱۳ رجب که روز ولادت با برکت و سعادت بزرگمرد تاریخ و معجزه دهر امیر المؤمنین علی بن ابی طالب- صلوات الله و سلامه علیه - مجلس مقدس شورای اسلامی که اولین مجلس جمهوری اسلامی است و اولین مجلس است که با انتخابات آزاد انجام گرفت، گشایش می یابد. و من امیدوارم که این مجلس به برکت این روز مبارک، مجلس عدالت و پیرو اسلام و به نفع مسلمین و کشور اسلامی باشد. سپاس خداوند بزرگ را که در مدتی کوتاه ملت شریف ایران موفق شد که اساس جمهوری اسلامی را با آزادی و آرامش بنیان گذارد؛ و این از برکت اسلام و وحدت کلمه قشرهای متعهد اسلامی است. این جانب طلیعه این مجلس مبارک را به ملت بزرگ ایران و شما نمایندگان محترم تبریک عرض می کنم و تذکراتی را که دوستان من، خود نیز توجه دارند تکرار می نمایم: ۱- شما دوستان محترم نماینده ملتی هستید که جز به اسلام بزرگ و عدالت الهی - اسلامی فکر نمی کنند؛ و انتخاب شما برای پیاده نمودن عدالت اسلامی که در طول سلطنت ظالمانه و غاصبانه رژیم شاهنشاهی از آن محروم بودند؛ رژیمی که ثروت سرشار کشور را به خود و هم پیمانان نامیمون خود اختصاص داد و برای ادامه سلطه جبارانه خود به جیب ابرقدرتها ریخت و ملت مظلوم را در سطح بسیار وسیعی از اولین احتیاجات محروم و به خاک سیاه نشاند، و کشور را در تمام زمینه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی وابسته به اجانب و خصوصاً امریکا کرد. ببینیم شما و دولت منتخب شما با ملت مستضعف که به حرکت انقلابش همه ما را از انزوا خارج نمود چه خواهید کرد. امام خمینی ره | هفتم خرداد ۱۳۵۹ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔴 مشارکت بعد از انتخابات (مدت زمان مطالعه ۳دقیقه) 🔶واقعیت صحنه در این دور از انتخابات، این نوید را به ما میدهد که جریان انقلابی در حال تغییر و حرکت به سمت تحقق هر چه بیشتر است. چیزی که در سالهای قبل کمتر دیده میشد. در گذشته بودند کسانی که حتی در انتخاباتهای کم‌رونق هم بجای سراغ مردم رفتن، تلاش می‌کردند که گزینه آنها از صندوق‌ها بیرون بیاید و بدتر از آنها، کسانی بودند و هستند که انتخاب شدن گزینه مدنظرشان را در گرو یک انتخابات سرد و کم‌رونق می‌دانند. 🔷اما الان وضعیت خیلی بهتر شده و جریان انقلابی موضع بهتری را در انتخابات پیدا کرده است و برای مشارکتِ هر چه بیشتر در تلاش است. این یک قدم مثبت است اما کافی نیست. باید قدم روبه‌جلو تری برداشت وگرنه باز متهم خواهیم بود که چرا فقط در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها یاد مردم می‌افتیم. 🔶باید از خودمان بپرسیم که برای مشارکت بالا در انتخابات تلاش می کنیم اما آیا برای مشارکت بعد از انتخابات هم تدبیری میکنیم؟ یا اینکه فقط تا پای صندوق رای به مردم نیاز داریم و بعد از آن مردم هیچکاره‌اند؟ 🔷باید دقت داشت که مشارکتِ هر چه بیشتر در انتخابات، حاکمیتِ مردمی را سامان میدهد اما لزوما به منجر نمی‌شود. حاکمیت مردمی یعنی حکومت برآمده از اراده مردم اما حکمرانی مردمی یعنی در مسائل مختلف _سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی_ مردم، حکمران باشند. 🔶جریان انقلابی باید حکمرانی مردمی را در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد بحث قرار دهد و نسبت هر کدام با دیگری را مشخص و تبیین کند. در این نوشتهِ کوتاه فقط به یکی از این موارد اشاره می‌شود. 🔷حکمرانی مردم در اقتصاد همانی هست که امام خمینی (ره) فرمودند: "در صورتی که نظام اسلامی با جهتگیری کلی بتواند... توده های میلیونی مردم محروم را در و تلاش و خلاقیت و ابتکار دخیل نماید، این خود بزرگترین عامل تعاون و آنان در امور، و گرایش آنان به و ارزشهای متعالی و فرار از تملق گوییها می گردد." (صحیفه‌امام ج۲۰/ص۳۴۰) 🔶رهبر انقلاب در اول فروردین سال جاری نیز خطاب به همه علاقه مندان به آینده کشور فرمودند: "راه‌های مشارکت در مسائل اقتصادی را پیدا کنند." 🔷همین فهم از مکتب اقتصادی اسلام بود که در اصل ۴۳ قانون اساسی به راه‌بری شهید بهشتی، توجه ویژه‌ای به فراهم کردن ابزار کار و تولید برای عموم مردم شده است بطوری که مردم فقط کار خود را نفروشند بلکه کالای خود را تولید کنند و بفروشند تا اینکه مردم در اقتصاد نه اجیر دولت باشند نه اجیر افراد خاصِ سرمایه دار. 🔶مادامی که منابع، امکانات و ثروت عادلانه توزیع نشود یک در دل جمهوری اسلامی وجود خواهد داشت که عده‌ی قلیلی با ثروت‌های آنچنانی بر دوش اکثریت مردم سوار باشند. جامعه تبعیض آلودی که شهید بهشتی آنرا لجن میداند حتی اگر تمام چهره‌اش با قرآن پوشانده شود. ✅ به امید روزی که تلاش همه دلسوزان انقلاب اسلامی را درجهت فراهم کردن شرایط نقش آفرینی مردم در تمام عرصه‌ها را شاهد باشیم. 📝 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ انتظار فرج چیست که پیامبر اسلام آن را برترین عبادت می‌دانند؟ در طول تاریخ، برداشت‌هاى ناقص و نادرستی درباره مسأله انتظار در برخى اذهان وجود داشته است. برخی انتظار فرج را گوشه‌نشینی و صرفا دعا کردن می‌دانسته و می‌دانند. 🔹 اما دراین‌باره می‌گوید انتظاری که گفته‌اند، فقط نشستن و اشک ریختن نیست. ایشان عدالت را برجسته‌ترین شعار مهدویت می‌داند. 🔺 می‌گوید آن کسانی‌که خیال می‌کنند اسلام باید برود یک گوشه‌ای بنشیند و مردان دین، فقط زبان نصیحت را به‌کار بگیرند، اینها دانسته یا نادانسته همان چیزی را می‌گویند که مراکز قدرت جهانی آن را می‌گویند و آرزو می‌کنند. عدالتی که ما در انتظار آن هستیم با موعظه و نصیحت به‌دست نمی‌آید. ➖ به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، روز جهانی 🎬 @Mostazafin_TV
🔶🔷🔶حکومتِ صددرصدیِ مردمیِ مهدوی حکومت آینده حضرت مهدی موعود ، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک تشکیل میدهد. رهبر انقلاب | ۱۳۸۱/۷/۳۰ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
هدایت شده از محسن قنبریان
مردم سالاری دینیِ امام زمان(عج)! حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، "تنها" دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و "با تکیه به آنهاست" که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومتهای مدّعی مردمی بودن و دموکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دموکراسی و مردم‌سالاری را روی آن گذاشته‌اند، همان دیکتاتوریهای قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکاره‌اند... -یعنی مردم‌سالاری دینی- با این روش، به‌کلّی متفاوت است. (رهبر انقلاب اسلامی۸۱/۷/۳۰) ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از قسط
🔴⚪🔵ویژه برنامه نشست جنبش دانشجویی بررسی انتخابات مجلس/قسمت دوم 🔻با حضور مهمانان: حجت الاسلام سید علی موسوی حجت الاسلام مجتبی نامخواه حجت الاسلام مجتبی عرب 🔻تاریخ: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ 🔻ساعت: ۱۸:۳۰ الی ۲۰ ⭕مکان: دفتر مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران 📍آدرس: خیابان ۱۶ آذر، نبش کوچه عروجی، ساختمان فوقانی انتشارات دانشگاه تهران، طبقه دوم، واحد ۴ ⭕به دلیل ظرفیت محدود حتما جهت ثبت نام برای حضور در جلسه به آی دی @m0hammad_hassan پیام دهید. @ut_edalatkhahi 🆔 @edalatkhahi
🔶🔷🔶هدیه ای از شیعیان حجاز در مسیر موکب های نیمه شعبان جمکران 📌برادرِ حجازی می گفت:در حجاز خانمی یکی از پست های حزب الله لبنان را لایک کرده بود ۱۵سال برایش حبس بریدند. می‌گفت:شیعیان مطلقا آزادی ندارند. میگفت: بیش از ۴میلیون شیعه نمی توانند یک مجلس علنی روضه بگیرند. پ ن: ما در ایران با نعمت آزادی مراسم های مذهبی چه میکنیم؟ مراسم ها بلندگو کدام اسلام است؛ آمریکایی یا محمدی ص؟! 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مردم بازی را به هم می‌زنند؟! 🔻محمدصادق شهبازی، نویسنده و پژوهشگر انقلاب در : 🔹آن‌هایی عدم مشارکت را می‌خواهند که طرفدار ادامه وضع موجود هستند. 🔹اگر پازل آن‌ها را پر کنید سرنوشت ملت و کشور به دست آن‌ها میفتد آن هم در شرایط مارپیچ سکوت و نپرداختن به مردم. 🔹مردم باید بازی را به هم بزنند و از حق خود استفاده کنند. @sorayatv
جهت آشنایی جوان‌ترها با قبیله «اصول! گرا!»ها👇
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
یادداشت افشاگرانه علی جعفری علیه لیست انتخاباتی قالیباف نسب شناسی فامیلی و تبارشناسی سیاسی لیست آقای ‎ ساده اندیشانی که اندک تردیدی برای رای ندادن به لیست ائتلاف دارند را به یقین خواهد رساند. جالب آنجاست که این لیست دورهمی و فامیلی را به نام جبهه انقلاب فاکتور می‌کنند. کمی با هم مرور کنیم ببینیم اعضای لیست جبهه انقلاب چه کسانی هستند. به عنوان مثال یکی از خانمهای حاضر در لیست جبهه، دختر باجناق یکی از موسسین و اُمنای شورای ائتلاف است و یکی از آقایان عضو لیست معاون ایشان است. یکی دیگر از آقایان لیست۳۰ نفره، شاه دادماد رییس شورای ائتلاف شهر ری است. یکی دیگر از اعضای لیست ائتلاف، پدرخانم عضو دیگری از شورای ائتلاف است که باید لیست را نهایی می‌کرده. همچنین یکی از بانوان محترمه حاضر در لیست، خواهر شوهر یکی از خانمهای عضو ائتلاف است که از قضا مسئول مصاحبه و تهیه لیست بانوان بوده. گل سرسبد بانوان لیست جبهه مظلوم‌ انقلاب هم که منشی همسر سرلیست است. همچنین حدود ۸ نفر از اعضای لیست همشهریان، مدیران و مشاوران آقای قالیباف هستند. دو نفر هم از اقوام و کیف کشهای آقای حداد هستند و بقیه هم سهم آقایان رضایی، محصولی و زاکانی. حالا این وسط من دلم برای آن ۱۱۰۰ نفر کاندید بیچاره‌ای می‌سوزد که با هزار امید رزومه فرستاند تا به دعوت آقای حداد در فرآیند شورای ائتلاف شرکت کنند، آخر کار همه را سرکار گذاشتند و هر یک از اعضای شورای ائتلاف دست یکی از اقوام و‌ و منشی‌ها و کیف کشها و کارمندهایشان را گرفته اند وارد لیست کرده اند. حالا انتظار دارید اینها بروند در مجلس نمایندگان من و شما و مردم بیچاره باشند؟ زهی خیال باطل @sabeti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔷🔶از جمهوریت تا قیمومیت؛ «چگونه تراریخته شدیم؟!» چند روز پیش با این عنوان👆 ارائه بحثی داشتم. برای بیان خلاصه آن ارائه شما را تنها می گذارم با کلیپ بالا و بریده سخنی از امام خمینی ره 👇 امام خمینی ره | ۶۷/۱/۱۱ : «همان طور که گفته‏ام، مردم در انتخابات و احتیاج به ندارند، و فرد و یا گروه و دسته‏اى تحمیل فرد و یا افرادى را به مردم ندارند. 👈جامعه اسلامى ایران، که با درایت و رشد سیاسى خود جمهورى اسلامى و ارزشهاى والاى آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته‏اند و به این بیعت و پیمان بزرگ مانده‏اند، 👈👈 قدرت تشخیص و انتخاب کاندیداى اصلح را دارند. البته مشورت در کارها از دستورات اسلامى است. و مردم با متعهدین و معتمدین خویش مشورت مى‏نمایند. و افراد و گروهها و روحانیون در حوزه خود مى‏توانند کاندیدا معرفى نمایند؛ هیچ کس نباید توقع داشته باشد که دیگران و نکنند.» 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 خبرگان و محرمانگی مُسری! ✔️ میزان و نحوه نقش مردم در انتخاب رهبر، قصه ای شیب دار است: ۱. اول شناخت و پذیرش رهبر، بالاصاله با مردم بود. اصل۵ (پیش از بازنگری): "در زمان غیبت حضرت ولی عصر در ج.ا.ا ولایت امر و امامت امت برعهده فقیه عادل(...)است که اکثریت مردم او را به رهبری شناخته و پذیرفته باشند و در صورتی که هیچ فقیهی دارای چنین اکثریتی نباشد رهبر یا شورای رهبری مرکب از فقهای واجد شرایط بالا طبق اصل۱۰۷ عهده دار آن می گردد". اصل۱۰۷ هم (قبل از بازنگری) اول شناخت و پذیرش عمومی را بیان می کرد، بعد خبرگان را دخالت می داد: "هرگاه یکی از فقهای واجد شرایط مذکور در اصل۵ این قانون از طرف اکثریت قاطع مردم به مرجعیت و رهبری شناخته و پذیرفته شده باشد -همانگونه که در مورد امام خمینی چنین شده است- این رهبر، ولایت امر و همه مسئولیت های ناشی از آن را برعهده دارد در غیر این صورت خبرگان منتخب مردم درباره همه کسانی که صلاحیت مرجعیت و رهبری دارند بررسی و مشورت می کنند..."۱ ۲. لکن در بازنگری قانون اساسی از اساس خبرگان جای مردم "در همه صور" نشست! در اصل۵ عبارت "که اکثریت مردم او را به رهبری شناخته و پذیرفته باشند" حذف و به اصل۱۰۷ ارجاع داد. اصل۱۰۷ هم در کنار حذف "شرط مرجعیت" و "شورای رهبری"، "دخالت مستقیم اکثریت" را حذف کرد؛ و آنچه درباره امام خمینی شد را استثناء گرفت: پس از ایشان ("که از طرف اکثریت قاطع مردم به مرجعیت و رهبری شناخته و پذیرفته شدند") تعیین رهبر به عهده خبرگان منتخب مردم است"... حتی برخی اعضا (آیت الله یزدی) آن صورت که کسی باز توسط اکثریت قاطع مردم شناخته شده باشد را طرح کردند و پرسیدند چرا این راه مسدود شود؟! اما مخبر کمیسیون (آیت الله مومن) پاسخ داد: به طور کلی پس از امام، تعیین رهبری برعهده خبرگان نهاده شد؛ اگر مردم هم فردی را بشناسند و بپذیرند باید از سوی خبرگان انتخاب شود تا ولایت امر را برعهده بگیرد.۲ نائب رئیس کمیسیون (آیت الله امینی) هم گفت: اگر مردم هم کسی را پذیرفتند از دو جهت به تایید مجلس خبرگان نیاز است: اول اینکه تصدیق کنند که اکثریت قاطع مردم او را پذیرفته اند. دوم اینکه کسی را که اکثریت قاطع مردم پذیرفته اند شرایط رهبری را داراست؛ بنابراین برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده کمیسیون این بخش اصل ["اکثریت مردم او را به رهبری شناخته و پذیرفته باشند"] را حذف نمود.۳ ۳. در عمل هم کار به اینجا کشید که حتی گزینه های مناسب برای رهبری آینده در همان خبرگان به شکل محرمانه بررسی شود و نه عموم مردم که حتی اعضای منتخب آنها در خبرگان هم -بجز آن کمیسیون خاص- از اسامی آنها بی خبر باشند! اخیراً یکی از نمایندگان پرسابقه خبرگان (آیت الله جزایری) علتش را ترور شدن معرفی کرده است! اگر عللی مثل طرح شدن زود هنگام بحثهای رهبری آینده و ترور شخصیت او توسط رسانه های معاند و مانند اینها را می گفتند، شاید مسموع تر بود تا ترور فیزیکی! • جان سخن این است که شرایط رهبر در اصل۵ چیزی نیست که از بروز و ظهور اجتماعی نگذرد و آدمهایش دربسته و کشفشان سرّی بماند. "مدیر و مدبر و شجاع بودن"، برای یک مجتهد گمنام و کنج حجره که رخ نمی دهد. وقتی "ثبوتا" این شرایط در فراز و فرودهای اجتماعی-سیاسی رخ می دهد، "اثباتا" هم مردم -اقلا یک طریق- برای شناخت و پذیرش او می شوند. حتی اگر بنا به مذاکرات بازنگری، تشخیص پذیرش اکثریت مردم را به خبرگان بسپاریم، باز "درستیِ تشخیص مردم" و "اکثریت بودن آن" محک گذاری می شود (سخن نائب رئیس کمیسیون) نه اینکه از اساس در همه صور، مردم فقط تابع انتخاب خبرگان باشند (سخن مخبر کمیسیون)! تا اصل محرمانگی و سرّی بودن برش حکومت کند. • تلخی ماجرا آنجاست که این محرمانگی مُسری است و نه تنها گزینه های محتمل رهبری که حتی مشروح مذاکرات عادی مجلس خبرگان هم به سمع مردم نمی رسد و هیات رئیسه و سخنگو تصمیم میگیرد چه مقدار خبر دهد! ⚠️ پ.ن: خدا کند رای دهندگان فعال این دوره، غلبه این نگاه ها را از مجلس خبرگان بگیرند و کاندیدهایی ولو با تفاوت اندک را برگزینند! ............................. ۱. جالب اینکه شهید صدر در پیشنهاد خود به قانون اساسی۵۹ حتی در صورت تساوی و تکافو، رای اکثریت ملت را تعیین کننده معرفی می کرد. (ر.ک: الاسلام یقود الحیاة ص۲۲و ترجمه اش : اسلام راهبر زندگی) ۲و۳. رک: مشروح مذاکرات قانون اساسی ص۱۴۵۱و۱۴۵۲ 📝 محسن قنبریان ۸اسفند۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian