eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
429 دنبال‌کننده
206 عکس
103 ویدیو
6 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 پیرامون اولین پیام اقتصادی امام ره امام برای بهره مندی مردم از «ثمرات انقلاب» و «لمس شکوه نظام عدل اسلامی» آنها را به مبارزه فرا می خواند؛درست ۸روز پس از پیروزی «جمهوری اسلامی» در رفراندوم و پیش از تصویب قانون اساسی؛ و این یعنی بکارگیری توان مردم و جمهوریت برای رسیدن به عدالت.امام مبارزه ای دو سویه(مردم و نظام اسلامی)را برای تامین عادلانه مسکن ترسیم می کنند و همانگونه که در فیلم بالا هویداست مردم در آن برهه با پول خود و پس از آن با بسیج امکانات و توان نیروی انسانی خویش در جهاد سازندگی تکلیف خودشان را بنحو احسن انجام دادند ولی سوال این است که چرا نظام وظیفه اش را هنوز بعد از گذشت ۴۴سال پس از گذشت این پیام آنگونه که باید انجام نداده است؟؟و چرا بخش هایی از همان مردمی که پس از این پیام به دعوت امام لبیک گفتند امروز در قیمت ملک و اجاره به محرومین رحم نمی کنند؟ اکنون ۴۴ سال پس از پیام امام عزیزمان، اگر در متن این پیام جای کلمه «رژیم منفور پهلوی» کلمه «نظام جمهوری اسلامی»بگذاریم؛ چقدر محتوای پیام تغییر میکند؟؟!و چقدر توصیف وضعیت مسکن متفاوت می شود؟ اگر جایگزینی فوق محتوای پیام را تغییر چندانی نمی دهد؛(علیرغم تمام تلاش هایی که در برهه هایی شده)آیا برای جوان‌ِ امروز که باید در به در دنبال خانه اجاره ای بگردد جای این سوال نیست که اگر قرار بود وضع مسکن به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای انسان تغییر جدی نکند چرا ما این کشور را با انقلاب ۵۷ از دست رژیم منفور پهلوی پس گرفتیم؟! مگر غیر از این بود که برای احقاق حقوق مستضعفین و چنین کردیم و مگر بقول حضرت امام ره مسکن «از حقوق حداقلی هر فرد» نیست؟! پس این وضع کنونی چیست؟!! مگر بعداً که قانون اساسی نگاشته شد همین مضمون تبدیل به اصل ۳۱ قانون اساسی نشد؟! امام ره در این پیام فرمودند:«نظامِ اسلام چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد»سوال این است که جمهوری اسلامی چرا به این قاعده «نظامِ اسلام» کمتر پایند بوده یا مواقعی بالکل نبوده؟ نه زمین کم داشته ایم،نه در بیشتر این سالها نیاز به واردات مصالح بوده و نه با فقدان نیروی انسانی روبرو بوده ایم! امام ره فرمودند: «مشکل زمین باید حل شود» سوال این است که تا وقتی زمین ها در و اطرف شهرها در قُرُق برخی نهادها و دستگاهاست چه زمانی ممکن است مشکل زمین حل شود؟! تا وقتی خود بانک ها و نهادها سوداگر زمین و ملک باشند آیا این مساله حل میشود؟ تا‌ وقتی که نهادها خودشان مال تجاری میسازند آیا مستضعفین مالک خانه میشوند؟؟ اصلا نخواستیم محرومین مالک خانه بشوند چرا حاکمیت کاری نمی کند که لااقل با این وضع اجاره ها پشت بام خواب و خیمه نشین نشوند وقتی این تعداد خانه خالی وجود دارد چرا چنین شود؟! 👈یکبار دیگر مرور کنیم: امام مردم و حاکمیت را به مبارزه با این میراثِ آن رژیم منحوس و ظالم فراخوانده بود تا مردم ثمرات نظام شکوهمند عدل اسلامی را لمس کنند مردم در ابتدا همانگونه که در فیلم بالا می بینید همراهی کردند اما بنظرتان وقتی عملکرد خود حاکمیت در جاهایی مثل سوداگری بانک ها در ملک و زمین و قُرُق زمین توسط اُرگان و نهادها را که می بینند با همان صفا و خلوص اول انقلاب با محرومین و بی خانمان ها برخورد می کنند یا آنها هم برای آنکه از قافله عقب نمانند قیمت ملک و اجاره بها را به بلا و عزای محرومین تبدیل می کنند؟ ما هم جمهور مردم را برای این مبارزه از دست داده ایم و هم خود نظام در این مبارزه نه تنها درست شمشیر نمی زند بلکه گاهی توسط بخش هایی از حاکمیت علیه محرومین شمشیر هم کشیده می شود!! در تمام این ۴۴سال،اگر مدام پرچم مطالبه این پیام امام و اصل ۳۱ قانون اساسی توسط حزب اللهی برافراشته بود امروز به صورت کاملا جدی هم نظام و هم مردم در صحنه رفع مشکل مسکن (این میراث منحوس رژیم نجس پهلوی)حضور نداشتند؟!! ۲۱فروردین۱۴۰۲ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan Yek.link/paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدرِ ظلم دیده های جهان! یک جهان تشنه ی عدالت توست 📌شاعر و مداح :کربلایی حسن دهقانی 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan ایتا | اینستاگرام | تلگرام | بله |
🔶مردم! دیشب خلیفه ای به آسمان رفت که جیب هایش خالی بود. امام حسن علیه السلام بعد از شهادت پدر روی منبر مسجد فرمودند: دیشب مردی به آسمان رفت که هیچ کس در عمل صالح و انسانیت بر او سبقت نگرفت و نخواهد گرفت؛ مردی که همراه پیامبر، جنگها کرد و پیامبر در جنگها، او را به سپاهسالاری می فرستاد؛ مردی که هرگاه می جنگید جبرئیل و مکائیل در کنارش بودند و هرگز شکست نخورد. دیشب شبی بود که مسیح به آسمان رفت؛ شبی که یوشع بن نوح کشته شد. دیشب رهبری، شما را ترک گفت که از زرد و سفید ( زر و سیم) دنیا، بیش از 700 درهم نگذاشت، آنهم ذخیره سهمیه ی بیت المال او و بر آن بود که با آن خدمتکاری برای خانواده ی خود فراهم آورد. سخن که به اینجا کشید بغض گلو، امان امام را برید و امام با صدای بلند گریست و مردم نیز با او. مکاتیب الائمه ع؛ ج۳؛ص۲۸ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan ایتا | اینستاگرام | تلگرام | بله |
🌱 شبی برای پایان همه ی شب ها شب قدر،شبِ توبه و استغفار است اما از «چه چیزی»؟ پاسخ به ظاهر روشن است:"از گناه"اما ما درباره گناه به چند سطح غفلت مبتلائیم: 🔶سطح اول مربوط به خود است که آن را به حوزه انجام "عمل های ممنوع" تقلیل داده ایم و ترک "عمل کردنی ها" را کمتر گناه می شماریم.(تقلیل در حوزه فعل گناه) 🔷لایه بعدی غفلت ما به حوزه تاثیر گناه مربوط می شود:ما غالبا تاثیر گناه را خلاصه در ظلم به نفس گنهکار میدانیم حال آنکه یک فرد می تواند با گناه خود به دیگران ستم روا دارد؛چه خودش عامل آن گناه باشد چه در برابر ستم به دیگران سکوت کند(تقلیل مفعول گناه) 🔶لایه سوم غفلت ما به خود تعلق میگیرد:عموما گنهکار را یک فرد می دانیم حال آنکه گاهی یک ملت یا جماعت موثری از یک ملت مبتلا به گناه می شوند. (تقلیل در حوزه فاعل گناه)«یک ملت گاهی سالهای متمادی در مقابل منکر و ظلمی سکوت میکند و هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمیدهد»رهبر انقلاب۸۴/۸/۸ 🔷اما لایه ای از غفلت وجود دارد که به نوعی می تواند علت غفلت از لایه های قبلی باشد؛ غفلت از گناه در حوزه ؛ که در راس آن ایمان به است. ما به توحیدی ایمان داریم که صرفا "ذهنی" است تکلیف عمل کردنی برایمان تعریف نمی کند. 🔶اما اگر در مکتب اسلام ناب موحد شویم چون معتقدیم به لا اله الا الله باید "اطاعت" را مختص به خدا بدانیم نه غیر او. باید اطاعت از همه إله های درون و بیرون خود را نفی کنیم و همان گونه که اگر مظلوم از ظالم تبیعت و اطاعت کند آن را عبادت کرده و برای خدا شریک قائل شده؛ اگر در برابر نفس سرکش خود تبعیت کردیم و را پذیرفتیم مشرکیم؛ همچنین است اگر به دیگری ظلم کردیم چون دیگری را به تبعیت محض از خود فراخوانده ایم؛ جای خدا نشسته و مشرکیم و همچنین اگر ظلمِ ظالمی (شخص،حکومتی، نظمی، قانونی و یا ساختاری) به ستمدیده هایی را دیدیم و سکوت کردیم بازهم مشرکیم چون از او تبعیت کرده ایم و بر چند خدایی صحه گذارده ایم؛ چه یک نفر باشیم چه یک جمع نخبگانی، چه یک ملت. و چه گناهی بالاتر از شرک؟! 🔷شب قدر فرصت مناسبی است تا از همه این غفلت ها و گناهها استفغار کنیم شب بازگشت به خود؛خودِ خلیفه اللهی. اگر نسبت به نفس خود ظلم کرده ایم ؛ اگر در مقابل ظلم داخلی و خارجی روزه سکوت گرفته ایم؛اگر سوء تغذیه کودک سیستانی،شکم گرسنه کودک یمنی،آموزش طبقاتی داخلی،مدارس خراب شده کودکان افغانی،خصوصی سازی های رانتی داخلی و سرمایه داری نظام سلطه خارجی،بانکدای خصوصی تورم ساز ایرانی و استعمار دلار آمریکایی بر ملت های ضعیف،استخوان های خورد شده کارگر ایرانی در برابر تورم و دست های شکسته بانوی فلسطینی را در برابر گرگ های صهیونیست دیده و سکوت کرده ایم؛امشب سخت به استفغار محتاجیم؛ استغفار از ایمان«وَاَسْتَغْفِرُک اسْتِغْفارَ اِیمانٍ»استغفارازعمل هایمان. 🔶به این دو جمله از رهبر انقلاب توجه کنیم: «گاهی کسی گناهی را انجام می دهد خیال می کند ثواب می کند به انگیزه روحیه انقلابی یک حرکت انجام می دهد که ضد اسلام است و ضد انقلاب است»23/2/67 «دعوت به نظام اسلامی، منهای اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راه عدالت اجتماعی، دعوتی ناقص، بلکه غلط و دروغ است و هر نظامی هرچند با آرایش اسلامی، اگر تأمین قسط و عدل و نجات ضعفا، و محرومین، در سرلوحه‌ی برنامه‌های آن نباشد، غیراسلامی و منافقانه است»10/3/69 اگر ما به عنوان «حلقه میانی» دیگران را به نظام اسلامی دعوت می کنیم بی آنکه "اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راه عدالت اجتماعی"داشته باشیم ولو آنکه هر کار دیگری به اسم انقلابی گری میکنیم "دروغ گفته ایم" و اگر در درون نظام هستیم و "تأمین قسط و عدل و نجات ضعفا، و محرومین، در سرلوحه‌ی برنامه‌ها"ی ما نیست؛منافقانه عمل کرده ایم.در این صورت آیا نیاز به استغفار نداریم؟! و اگر استغفار نکنیم این ما و این هشدار های قرآن: خداوند همه ما را مواخده خواهد کرد(11ال عمران )و مؤاخذه هم این خواهد بود که مناسبات جامعه را بدست سرمایه دارها می سپارد تا جامعه را بیشتر طبقاتی کنند!و بیشتر به فسق مبتلا.دقت کنید بدست سرمایه دارها! «وَإِذَآ أَرَدۡنَآ أَن نُّهۡلِكَ قَرۡيَةً أَمَرۡنَا مُتۡرَفِيهَا فَفَسَقُواْ فِيهَا فَحَقَّ عَلَيۡهَا ٱلۡقَوۡلُ فَدَمَّرۡنَٰهَا تَدۡمِيرٗا 16 اسرا » و بزرگ ترین عذاب برای ما تغییر نعمت است؛تغییر نعمت جمهوری اسلامی؛تغییر هویت عدالت خواهانه آن؛هویت و امکانی که به واسطه آن می توانیم زمینه را برای تعالی نوع بشر فراهم کنیم و چه نعمتی بالاتراز آن. 🔶استفغار فقط به این نیست که ذکری به لب گوییم و با چند قطره اشک امضایش کنیم امضای ذکر و گریه ی استغفار، عمل و اصلاح است. برای بازگشت در شب قدر راه باز است ابتدای راه، عزم برای بازگشت به متن اسلامِ امام خمینی وخامنه ایست؛ بازگشت به اسلام پابرهنگان. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🌱شبی برای پایان همه ی شبها ۲۵فروردین ۱۴۰۲ ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶به خواهر مجاهدم در قدس سلام دیدم با داری از قدس دفاع میکنی! خواستم بپرسم وقتی در تهران و جُولان هست،سنگ چرا؟ نه،نه!سوالم کلا اشتباه بود؛ پس می گیرم. 🔶خواهرم! به من بگو وقتی با یک سطل می توان قدس را آزاد کرد، چرا با زبان روزه در دلِ ، پرتاب می کنی؟ 🔶خواهرم! خجالت مان مده، بگذار خود پاسخ بگویم: لابد سنگ بدست گرفته ای تا پیش از دشمن زبون، بر بکوبی؛ بر ما که اینجا ایم و در خیابان "مرگ بر اسرائیل" فریاد و در میدان،زمانسنج معکوس نابودیش نصب می کنیم و در اینستاگرام "سنصلی فی القدس"!! پست میکنیم. 🔶خواهرم! ما را شرمگین مکن! میدانم میخواهی بگویی: خوش غیرت ها! اگر را موشک باران می کردید؛و را آزاد؛ اگر بجای ""کردن های موهوم به "" واقعی می اندیشیدید؛ و اگر جنگ "فقر و غنا"را از درون خودتان شروع می‌کردید؛ و نخوتهای درون را می سوزاندید و با مستکبرِ و خودی درگیر می شدید؛ انقلابتان خیلی زود الگوی می شد و بسیج بزرگ راهی فتح قدس. آنگاه؛ دیگر نیازی به سنگ من نبود ؛ به موشک تهران و لبنان نیز، یک هر ،تلآویو و حیفاء را می برد به گورستان تاریخ. 🔶خواهرم! اکنون با این وضع فعلی ما،سنگ تو قوی تر است؛ سنگ هایت را پرتاب کن ؛شاید وجدان های ما را کند... ۲۷فروردین ۱۴۰۱ ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶خرحزب‌اللهی کیست؟ برای پاسخ به این سوال شما را دعوت میکنم به دو بخش از بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی دیشب: اول: راجع به تولّد این حقیر، اصلاً قابل اعتنا نیست؛ حادثه‌ی بسیار کم‌اهمّیّت و کوچکی است. دوم: آزادی یکی از مبانی معرفتی است که در اسلام مطرح شده....آزادی خیلی مهم است...عدالت یکی از مهم ترین مسائل معرفتی است. «رهبر انقلاب در این سخنرانی دست کم با ۱۰بار تاکید بر اهمیت تعمیق این مبانی معرفتی پافشاری می کنند» 👈اگر حزب اللهی ای را یافتید که جشن تولد رهبری را ۲بار در سال تبریک می گوید(هم در فرودین و هم در تیر) که خدای ناکرده اختلاف نُسَخ، این فریضه واجب و انقلابی!!! را از او قضا نکند ولی نسبت به مسائلی همچون عدالت و آزادی هیچ فعالیت نظری و عملی ندارد شک نکنید که به جواب سوال تیتر دست یافته اید. پ ن: تصویر مربوط به ۱۰سال پیش هست چون نخواستم از استوری های بی شمار تبریک تولد رهبری عکس بگذارم اینو انتخاب کردم. ۳۰فرودین ۱۴۰۲ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
📚حلقه مطالعاتی شهید آوینی مجمع دانشجویی عدالتخواه دانشگاه کاشان👇 📖کتاب: جدال دو اسلام؛ گزیده ی جلد ۲۱ صحیفه ی امام(ره) 📌با حضور استاد: حجت الاسلام محمد زارع؛ مدرس اندیشه ی اجتماعی متفکرین انقلاب اسلامی ⏳زمان برگزاری: سه شنبه شب ها 🕘ساعت ۲۲ 🌐به صورت مجازی؛ در برنامه ی قرار ✅لطفا برای شرکت در گروه زیر عضو شوید. تمامی اطلاعیه های مهم در این گروه قرار داده خواهد شد.👇 https://eitaa.com/joinchat/2389508446C7e66c17096 🌐 @edalatkhahi_kashan
💠 نامه جمهور ◀️ به زودی... 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 معنویت حاج نادر طالب‌زاده نمایشی نبود! 📌 برشی از سخنان محمدصادق شهبازی در رابطه با مرحوم حاج نادر طالب‌زاده 🔹 بله | ایتا | تلگرام 🆔 @nadertalebzadeh_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 شماره ۱ و ۲ فصلنامه «نامه‌جمهور» به زودی منتشر می‌شود ♨️ به همراه ویژه نامه عدالتخواهی 🌐 مدیرمسئول: روح‌الله رشیدی 🌐 سردبیر: مجتبی نامخواه 🔰با ما همراه باشید 🆔 @nameh_jomhour | نامه‌جمهور
🔶🔷🔶معلمی؛خط تولید بی قراری 🔶«إنما بُعِثتُ معلماً*» این جمله پیامبر اکرم ص می تواند دست مایه سوال هایی از وجود مبارکشان شود ؛پرسش هایی از این دست: پیامبر عزیز! اگر معلم برانگیخته شده ای پس چرا در مدرسه ی ابوسفیان مشغول آموزش بچه ها نمی شوی؟ مگر نمی دانی آنها نماز جماعت شان را به قبله لات و منات و عزی بجا می آورند؟ اگر آنجا را دوست نداری چرا در همان خیابانِ مدرسه ی ابوسفیان،یک مدرسه ی تاسیس و برای کوری چشم بنی امیه بر سردرش، تابلو خوش قد و قواره ی «مدرسه غیر انتقاعی بنی هاشم» نصب نمی کنی؟! 🔷معلمِ بی مدرسه هستی و عجب شاگردانی داری!رتبه اول هایشان را؛سمیه ها و یاسرها را بجای تشویق،شکنجه می کنند اما پای درست حاضر و با مُرکب خون درس های تو را پس میدهند و مشق می کنند! اگر معلم مبعوث شده ای پس تو را با تخت فرعونی و کاخ قارونیِ ابوسفیان چه کار؟ برو کار خودت را بکن! اخلاق بچه های مدارس مکه ضعیف است،بزرگ که می شوند دائم خون می ریزند این را درستش کنی خدمت بزرگی کرده ای؛ راستی خودت هم که گفته ای برای برانگیخته شده ام، چه کاری بهتر از این؟محمد امین هم که هستی، همه هم احترامت می کنند دیگر کسی شکمبه گوسفند روی سرت نمی ریزد کسی سنگ به پیشانیت نمی زند آقای معلم اخلاق!! ****** 🔶راستی فرق پیامبر ما با دیگر معلم ها در چه بود که اینچنین با سایرین متفاوتش می کند؟ شاید بتوان گفت همه این تفاوتها از خود کلمه معلم شروع می شود؛ مُعَلِّم ؛اسم فاعل از باب تفعیل است؛کسی که "دانا" است و این "دانایی" را به "دیگری" انتقال می دهد و از نگاه علی ع همانی است که "خدا از دارندگاش پیمان گرفته که در برابر شکم سیری ستمگران و گرسنگی ظلم دیدگان باشند.**» 🔷بر این اساس: چون معلم "دانا"ست پس باید "بی قرار" باشد. چون معلم "دانایی" را آموزش می‌دهد پس باید "بی قرار" تربیت کند. چون معلم با "دانایی" سر و کار است پس باید "بی قراری" را آموزش بدهد. 🔶از همین جاست که بی قراری پبامبر ص صرفا در حد یک دلشوره،موعظه و حتی کلاس تئوری پردازی عدالت‌خواهانه نیست؛ او شدن بساط دفتر و قلم دانایی و تعالی انبوه گرسنگان را در گرو شدن سفره های سیرها و خیلی سیرها می داند؛ پس نه تنها باید مدرسه ی برچیده بلکه نظم و نظام حاکمی که سِیرها را سِیرتر می کند و گرسنه ها را نحیف تر، براندازی شود و بخاطر همین است که اشراف مکه از روز اول این معلمِ "بی قرار" را نپذیرفتند. 🔷اگر بی قراری،محصول طبیعی علمِ حقیقی نبود؛امام صادق علیه‌السلام که همچون سایر اهل بیت علیهم السلام کرسی درس بی همتایی داشت شهید نمی شد و همانند هم صنفان مشغول مهمل گویی می شد. 🔶اگر معلمی بی قراری نمی آورد؛ امام خمینی هم هر روز می رفت مسجد سلماسی درسش را می گفت و ، تربیت می کرد و بعد بر می گشت خانه اش ۲۰۰متر آن طرف تر،نه اینکه تبعیدش کنند ۵۰۰۰کیلومتر دورتر. 🔷اگر معلمی چنین الزامی نداشت بهشتی و باهنر می نشستند همان کتاب های درسی زمان طاغوت را می نوشتند دیگر لازم نبود وارد مبارزات انقلاب شوند و اینهمه رنج بکشند و تهمت بشنوند و آخر سر هم در خون خود بغلتند. 🔶این پیشه معلمی است که ابراهیم همت را بی قرار می کند تا در دوره خفقان سرِ صفِ مدرسه سخنرانی آتشین علیه شاه ایراد کند و ساواک را آواره ی دستگیریش. 👈سوال این است که وقتی به معلمان و اساتید مدرسه،حوزه و دانشگاه روز معلم را تبریک می گوییم مرادمان کدام معلم است"بی قرار" یا "بیخیال"؟ و وقتی از تحول نظام آموزشی می گوییم حرکت به سمت کدام نظام تربیتی را مد نظر قرار می دهیم؟ پ ن ۱: رهبر انقلاب: جهت گیری تعلیم و تربیت کشور باید به سمت برخورداری از باشد؛ یعنی آموزش و پرورشِ ما،تعلیم و تربیتِ ما، پرور تربیت کند، تربیت کند، تربیت کند.۹۷/۲/۱۲ پ ن ۲: همچو نبود که اینها(ائمه اطهار ع) یک مردم عادی باشند که همین بنشینند و و و مطالعه بکنند و عبادت خدا را بکنند و در جوار رسول خدا عبادت کنند. اگر آنها هم این بود.این مذهب یک مذهبی که در در طول تاریخ واقع شده است،نبود. ۶۰/۴/۸ *کنزالعمال، ح ۲۸۸۷۳ **خطبه 3نهج البلاغه 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
ظلم-و-عدل-نکاتی-برای-معلمان-ویرایش-شده.pdf
93.6K
🔶نکات پیرامون تربیتِ عدالتخواهانه برای معلمان قسمت اول منبع:موسسه روشنای طلوع مهر نکته: طبعا باید پیرامون روش های تربیت عدالت‌خواهانه حلقه های مباحثه بسیاری در دانشگاه های فرهنگیان شکل بگیرید و مقاله ها و کتابها نوشته شود و ابزارهای هنری بسیاری از جمله سرود،تئاتر،داستان و...بکار گرفته شود اما از باب قطره ای از دریا این فایل برای همه معلم و دغدغه مندان تربیت کاربردی خواهد بود. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
داستان_های-ظلم-و-عدل-ویرایش-شده.pdf
116.7K
🔶نکات پیرامون تربیتِ عدالتخواهانه برای معلمان قسمت دوم منبع:موسسه روشنای طلوع مهر نکته: طبعا باید پیرامون روش های تربیت عدالت‌خواهانه حلقه های مباحثه بسیاری در دانشگاه های فرهنگیان شکل بگیرید و مقاله ها و کتابها نوشته شود و ابزارهای هنری بسیاری از جمله سرود،تئاتر،داستان و...بکار گرفته شود اما از باب قطره ای از دریا این فایل برای همه معلم و دغدغه مندان تربیت کاربردی خواهد بود. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
💠جوان مسلمان عدالت خواه 🔷 سومین جلسه از «سلسله جلسات هفتگی جوانان عدالت خواه استان قم» 🔸با موضوع بازگشت به قانون اساسی 🔹با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد زارع 🔸زمان : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت۱۷:۳۰ تا نماز مغرب 🔹مکان : قم . میدان روح الله. حسینیه هنر 📍ورود برای عموم دانشجویان آزاد است . 📌جهت ثبت نام و حضور در جلسات به @edalatkhah_admin_kh پیام دهید . 🔻به ما بپیوندید🔻 https://eitaa.com/javan_m_edalatkhah
🔴تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره علوم انسانی عمار 💠📣 مهلت ارسال آثار تا 31ارديبهشت ماه تمدید شد. 💠دبیرخانه جشنواره علوم انسانی عمار در صدد برگزاری دومین جشنواره مردمی علوم انسانی عمار با سرفصل‌های: 📍 سرفصل‌های فراخوان: ♦️ انسان انقلاب اسلامی ♦️ جامعه انقلاب اسلامی ♦️ جهان انقلاب اسلامی ♦️ آینده انقلاب اسلامی ♦️و قالب‌های ارائه: 📍 مقاله علمی 📍یادداشت 📍گفتار علمی 🔹️جهت ارسال آثار به سایت جشنواره مراجعه فرمائید: 🌐 https://ammarensani.ir/ 🔹️لینک ارسال مستقیم آثار: 🔶️ fanoos.ammarfilm.ir ♦️مهلت ارسال آثار 31 اردیبهشت ماه 1402 زمان برگزاری اختتامیه جشنواره 10 الی 12 خرداد ماه 1402 🔴متن تکمیلی فراخوان در: 📍https://ammarensani.ir/?p=3754 🆔️ @ammar_ensani
"دین بی‌ارتباط با مردم، مردم بی‌ارتباط با دین" یک مدل دین‌داری وجود دارد که هر از گاهی در مناسبات مذهبی مخصوصا عزاداری‌ها از اماکن مذهبی خارج می‌شود و رخت عزا بر تن می‌کند و مثلا احیای شعائر دینی می‌کند. در فاصله زمانی دو مناسبت هم مسائل مردم مسئله‌اش نیست مگر هرازگاهی غُرزدنی. طبیعی هم هست که از دل این مکتب سخن گوهربار همان مرجع جوان بیرون بیاید که "اسلام‌ مکتب اقتصادی ندارد." حقیقتا اسلام مناسکی شما نه تنها مکتب اقتصادی ندارد بلکه مکتب سیاسی، مکتب حکمرانی، مکتب مدیریت جوامع و حتی مکتب فرهنگی و هیچ مکتب اجتماعی دیگر هم ندارد! سکولاریزم یک استدلال علمی نیست، عمل شماست. آقایان احیای شعائر یعنی این رژه جعفری شما بتواند مسائل متعدد اقتصادی و فرهنگی مردم را هم حل کند و گرنه صرف اظهار خشک و خالی، بی‌مایه فطیر است. پ.ن: عکس از بنر دسته عزاداری یکی از مراجع معظم تقلید در ایام عزاداری اهل‌بیت است که این بنر برای قمی‌ها بسی آشناست. @kookh_neshinan
☑️ امام صادق ع: العَدلُ أحلى مِنَ الماءِ يُصيبُهُ الظَّمآنُ، ما أوسَعَ العَدلَ إذا عُدِلَ فيهِ و إن قَلَّ! . عدالت، از آبى كه انسانِ تشنه به آن مى رسد شيرين تر است . چقدر [دامنه] عدالت گسترده است اگر در كار عدالت ورزند، هر چند آن كار اندك باشد. (الكافي ج۲ص۱۴۶) 🔻۱:آب مایه حیات( وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ) و حیات عامل حرکت و رشد است 🔻۲: در لغت عرب به انسان ندار فقیر گفته میشود چون ستون فقراتش آسیب دیده و نمیتواند حرکت کند. جامعه فقیر جامعه ای است که به سکون و قعود مبتلا شده و امکان قیام و حرکت ندارد. 🔻۳: عطش فرد را از پا در می آورد و بی آبی شهر و روستاها(جامعه) را به هلاکت میرساند. در این روایت امام ع فقر و تبعیض را از جنس عطش دانسته اند و عدالت را به چونان آبی تشبیه کردند که حتی اندکش فرد و جامعه را سیراب و موجبات قیام و حرکت را فراهم میکند 🔻۴: عدالت و در نقطه مقابل آن فقر و تبعیض علاوه بر وضعیت سبب نیز هست؛ عدالت در منابع موجب عدالت در درآمدها میشود و... در سمت مقابل فقر و تبعیض نیز مجددا فقر و جهل خلق میکند و این موجب ناعادلانه تر شدن جامعه و در نتیجه مرگ تدریجی جامعه میشود! 🔸در این مورد پادکست "چرا فقیرها فقیرتر میشوند؟"و "فقر احمق میکند" را گوش کنید b2n.ir/u13761 b2n.ir/d75352 @m_amin_rezai
🔹 امام صادق علیه‌السلام: إنَّ من أعظم الناس حسرةً یوم القیامه، مَن وصف عدلاً ثم خالفه الى غیره. 🔹 از پشیمان‌ترین مردم در روز قیامت كسى است از بگوید، اما نسبت به دیگران عدالت روا ندارد. وسائل الشیعه ج ۱۵، ص ۲۹۵ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسی فقیر نمی‌شود مگر با ثروت‌اندوزی سرمایه‌داران! 🎙 : ◀️ امام صادق (ع) فرمودند اگر در جامعه اقشاری می‌بینید که هرچه کار و زحمت می‌کشند باز هم گرسنه هستند بدانید آن جامعه حق این‌ها را خورده‌اند. 🔹 عین عبارت امام صادق (ع) این است: کسی که بیش از نیازش دارد مصرف می‌کند، چیزی را می‌خورد که مال او نیست. 🎬 @Mostazafin_TV
🔶🔷🔶پیکارِ عِلم مردی از دیار پارس پس از خواندن نسخه های خطی پدر داروسازش مشتاق آموختن شد و عزم کرد مشقت ها را به جان خریده، دوری و خطر های سفر که حتی جانش را دزدان و راهزنان تهدید می‌کنند، تحمل کند اما خود را به مکتب استاد عزیزش برساند. استاد او را به شاگردی خود پذیرفت. نه فقط او را؛ کلاس درسش گاهی پذیرای چهار هزار شاگرد بود؛ شاگردانی که هر کدام مدتی پس از شاگردی استاد، خود از بزرگترین و نام آورترین اساتید دارای مکتب در دنیا شدند. مرد ایرانی در نهایت به عنوان اولین ایرانی شیمی دان، اولین کسی بود که باعث شهرت علم شیمی شد و پدر علم شیمی نام گرفت. او جابربن حیان، شاگرد امام صادق(علیه السلام) بود. شاگردی که قرنها پس از حیاتش توجه کیمیاگران اروپایی را به خود جلب کرد و به اقرار خودشان کتاب های او تاثیر عمیقی بر تصحیح دیدگاه کیمیا گران غربی گذاشته است. 〰〰〰🌱〰〰〰 امام صادق فقط یک استاد آموزشی نیست. یعنی آنچه را که به‌ عنوان علم به شاگردان خود می آموزد تنها به منزله باسواد شدن آنان نیست؛ بلکه علم در مکتب او آن است که شاگردانش هم چون جابربن حیان آن را، عَلَمی برای معرفی قدرت اسلام به دنیا می کنند. و او در جهت احیا و آموزش دیگر ارزش‌های اسلامی از جمله نفی طاغوت نیز استاد قهاری است. 〰〰〰🌱〰〰〰 تاریخ را باید عمیق مطالعه کرد. روزی باید مقابل طاغوت ایستاد حتی اگر بهای آن ریخته شدن خون باشد. اما روز دیگر در مقابل همان طاغوت باید روشی دیگر انتخاب کرد. هر دو به یک نتیجه ختم می شوند: فلج شدن ساختار نظام ظلم و درنهایت فروپاشی آن مهم بصیرت سیاسی است که باید در هر دوره ای به تناسب شرایط آن را به کار گرفت که موفقیت آمیز باشد‌ و تشخیص آن به عهده‌ی هرکسی نیست. اما پیشوایانی داریم که می توانیم از الگوی رفتاری‌شان بفهمیم امروز وقت کدام عمل است. امام صادق علیه‌السلام می دید که حاکمیت برای مشروع جلوه دادن خود به مبانی معرفتی خودساخته ای تکیه داده او در یک مجاهده مستمر علمی می کوشید مکتب تشیع که همیشه علمدار تقابل با ظالمین بوده را بازخوانی و انسجام ببخشید و از این رهگذر آن تکیه گاه معرفتی و درباری را با کرسی درس خود در هم می کوبید. و این حادترین مبارزه ی سازنده و ممکن در آن زمانه بود.هم مکتب جعفری را بنیان نهاد و هم دشمنان جریان حکومت علوی را رسوا. 〰〰〰🌱〰〰〰 امام صادق علیه السلام با درک اوضاع و شرایط زمان خود به منظور تحقق یافتن اصل توحید و برپایی نظام توحیدی نه تنها در جامعه بلکه در فراتر از مرزهای سیاسی اسلام در ادامه ی روشی که جدشان امام سجاد و پدرشان امام باقر آغازگر آن بودند، به تربیت شاگردان در عرصه های علمی بلکه به تربیت سربازان و فرماندهان مبارز علیه نظام ظلم وتربیت مبلغان نظام توحیدی در سراسر سرزمین اسلامی و ورای آن سازماندهی یک تشکیلات عظیم پرداختند. @mim_moalem