eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
393 دنبال‌کننده
275 عکس
141 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
امام خمینی ره: همچو نبود که اینها(ائمه اطهار ع) یک مردم عادی باشند که همین بنشینند و و و و خدا را بکنند و در جوار رسول خدا عبادت کنند. اگر آنها هم این بود؛این مذهب یک مذهبی که در در طول تاریخ واقع شده است،نبود. ۶۰/۴/۸ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت پروژه ای نیست؛ پروسه ای است. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
پابرهنگان||محمد زارع
هدایت پروژه ای نیست؛ پروسه ای است. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
ایشونم دو تا کتاب به آقا هدیه دادند ولی خب رسانه ای نداشتند که بگن اقا ازشون کتاب خریده تا کتابای ایشونم نایاب بشه😉
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
❤️ درگوشی‌های عاشقانه ✅ ترجمه روان مناجات خمس‌عشر یکی دو سال پیش بی‌ادبی کردم و به پیشنهاد و همت و البته صبر دوستان موسسه جوانان آستان قدس رضوی، به خودم جرات ترجمه ادبی دعاهای پانزده‌گانه مشهور به خَمس‌َعَشَر که منسوب به امام سجاد (علیه السلام) است را دادم. در ترجمه، تلاشم این بود که نه سادگی را فدای ادبیّت متن کنم، نه لحن موجز و عاطفی دعا را فدای سادگی‌اش، و نه دقت در ترجمه و معادل‌یابی را فدای آن دو دیگر. نتیجه صد البته متنی است پر از عیب و نقص‌های ناشی از خام‌طمعی من. حسنی اگر دارد، از اصل کلام و در مرتبه بعد دقت و همت ویراستاران علمی و ادبی کار است. «درگوشی‌های عاشقانه» این روزها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه‌های آستان قدس رضوی در دو سالن اصلی و کودک‌ونوجوان عرضه شده است. همچنین امکان خرید مجازی آن (با تخفیف و ارسال رایگان) تا ۳۰ شهریور از این لینک فراهم است: https://b2n.ir/h38665 اما بعد... | یادداشت‌های محمدجواد میری eitaa.com/smjmiry
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔹فَجَعَلَ اللَّهُ... الْعَدْلَ تَنْسیقاً لِلْقُلُوبِ 🔸اولین دوره آموزش مبانی عدالت اجتماعی مبتنی بر اندیشه‌ی متفکرین انقلاب اسلامی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی استان قم 🔹ویژه خواهران(دانشجویان و طلاب) 🔸مکان:دانشگاه حضرت معصومه(س)قم 🔸زمان : ۴و ۵ خرداد ماه 🔹راه ارتباطی و ثبت نام : ٠٩٠۴۶٧٢٢٨٩١ @Fatemehfiroozi_ir @Edalatkhah_hmu @edalatkhah_kh_qom
۱ خرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از محسن قنبریان
💠سلسله همایش‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔸️همایش دوم 🔷️اندیشه امام خمینی (ره) با ارائه پژوهشگران علوم انسانی: مهدی امامی، سیدعلی موسوی، محسن قنبریان، علی فرحانی، امین اسدپور، علی محمدی، محمد جواد تاکی، مجتبی نامخواه 📌 زمان:پنج‌شنبه ۴ خرداد‌ماه -ساعت ۱۰ صبح 📍مکان:مصلی قم-پژوهشکده باقرالعلوم 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
۲ خرداد ۱۴۰۲
۲ خرداد ۱۴۰۲
پابرهنگان||محمد زارع
💠سلسله همایش‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔸️همایش دوم 🔷️اندیشه امام خمینی (ره) با ارائ
توجه مکان جلسه به آدرس زیر تغییر کرد: 📍 قم، خیابان معلم جنب بوستان کتاب مرکز همایشهای غدیر طبقه منفی ۲ سالن کنفرانس علامه طباطبایی لینک حضور مجازی
۳ خرداد ۱۴۰۲
⚪️🔵 مجمع دانشجویان عدالت‌خواه باهنر کرمان برگزار می‌کند: 💠 ششمین نشست تخصصی آموزشی "" 🔹سر فصل های دوره : ✓جمـهـوریت مــردم و عـــدالت ✓عــدالت در اســلام و قــانـــون اساسی ✓راه مــا ✓ بایسته های تشکیلاتی و... 💢ویژه برنامه دوره: راهیان فــقــر و غــنــا در شهر کرمـــان با حضور شورای شهر کرمان 🔹مکان:  حسینه شهدای گمنام 🔹 زمان: ۴م و ۵م خردادماه ۱۴۰۲ 🔷 جهت کسب اطلاعات بیشتر: 09906027495 @bahonaruk_edalatkhahi
۳ خرداد ۱۴۰۲
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بالای سرِ کشاورز زاده یِ دهاتی؛ سربازِ روح الله خمینی و خار چشم ستمگران جهانی،به گِردش حلقه زده اند مردم با ملیت ها و تیپ های مختلفی که اگر در خیابان با عینک برخی حزب اللهی ها به آنها نگاه کنی احساس تکلیف می کنی تا بروی و آنها را هدایت کنی! سربازْ قاسم،اما آنها را دختر و پسر خودش میدانست. سربازْ قاسم می گفت اگر به من بگویند پُل تحت تصرفی که قله های اطرافش را هم دشمن تصرف کرده، آزاد کن؛نمي كنم!چون این پل دوباره سقوط می‌کند؛چون تصرف پل فایده ای ندارد وقتی علت سقوطش هنوز فراهم است. لابد اگر قرار بود امروز لایحه حجاب بنویسد جای کلمه «پل» را می گذاشت «حجاب»؛ وقتی سرمایه داری ریشو برای طبقاتی تر شدن جامعه رنجور ایران هنوز دارد تصمیم می سازد و می گیرد و همزمان ستاد های پرطمطراق فلان و بهمان مشغول منکر کردن معروف هاست... سلام بر او که با همین نگاهش می دانست قاچاقچی چون شغل ندارد مشغول شرارت شده لذا اول برایش زمین و زراعت و خانه آماده کرد بعد از رفع علت، اتمام حجت کرد و اکثر اشرار قبل از اتمام مهلت سربازْقاسم سلاحشان را آوردند تحویل دادند از همان اول تیغش را نشان نداد. سلام بر او باد. دوست داشتم حالا که برای اولین بار می آیم زیارت مرقد سربازْقاسم همه ی در و دیوار پر باشد از مضامینی از این دست«حامی مستضعفان» «شهید جبهه جهانی فقر و غنا»اما زهی خیال باطل داشتم... پیرزن عینکی روبروی من نشسته و بدون دندان دارد چیزی می خورد و با دست دیگرش که تسبیح ندارد به سینه اش می زند.هر از گاهی هم چادرش را درست می کند؛شاید بجای مادرِقاسم. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
۵ خرداد ۱۴۰۲
19.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ▫️این زمین کج است! 🔹امروز وقتی از فقه گفته می‌شود منظورشان فقه قبل از امام خمینی است و این یعنی ارتجاع به گذشته. فقه قبل از امام، تفاوتش به این نیست که این مکتب آقای خویی است یا مکتب امام خمینی؟! دعوا سر این زمین کجی است که باید صاف شود. 🔸این زمین کج است که سرمایه‌داران، ثروتمندتر و فقرا، فقیرتر می‌شوند. فقه امام خمینی(ره) آمده بود تا این زمین را صاف کند. امام(ره)، انقلاب کرد که این زمین کج را صاف کند؛ چون منافع محرومان مهم است. ✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، به «بازخوانی ایده‌ی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد» 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
۱۲ خرداد ۱۴۰۲
🏴داغ بی تسلی داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی. ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد . ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ. ...داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد. امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این ، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند. دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم بر ظاهر اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟ آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟ امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم.با داغ جراحتی سخت بر دل و سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل واختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که " لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین". اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
۱۳ خرداد ۱۴۰۲