eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
616 دنبال‌کننده
391 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 3 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش ششم لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/86 بسیار به جاست برای یک بار هم که شده، حدیث وصیت مشهور پیامبر (صلوات الله علیه وآله) را از زبان سلیم بن قیس هلالی ــــ یکی از یاران حضرت علی علیه السلام ــــ بشنویم. با ما همراه باشید. . . . عَنْ سُلَيْمِ بْنِ قَيْسٍ، قَالَ: سَمِعْتُ سَلْمَانَ يَقُولُ سَمِعْتُ عَلِيّاً عَلَيْهِ السَّلَامُ ــــ بَعْدَ مَا قَالَ ذَلِكَ الرَّجُلُ مَا قَالَ وَ غَضِبَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ دَفَعَ الْكَتِفَ ــــ : أَلَا نَسْأَلُ رَسُولَ اللَّهِ عَنِ الَّذِي كَانَ أَرَادَ أَنْ يَكْتُبَ فِي الْكَتِفِ مِمَّا لَوْ كَتَبَهُ لَمْ يَضِلَّ أَحَدٌ وَ لَمْ يَخْتَلِفْ اثْنَانِ ترجمه: سليم بن قيس مىگويد: از سلمان شنيدم كه مىگفت: بعد از آنكه آن مرد (عمر) آن سخن را گفت و پيامبر صلى اللَّه عليه و آله غضبناك شد و «كتف» را رها كرد، از امير المؤمنين عليه السّلام شنيدم كه فرمود: آيا از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله نپرسيم چه مطلبى مىخواست در كتف بنويسد كه اگر آن را مىنوشت احدى گمراه نمىشد و دو نفر هم اختلاف نمىكردند؟ فَسَكَتُّ حَتَّى إِذَا قَامَ مَنْ فِي الْبَيْتِ وَ بَقِيَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ ذَهَبْنَا نَقُومُ أَنَا وَ صَاحِبِي أَبُو ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادُ، قَالَ لَنَا عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلَامُ: اجْلِسُوا. فَأَرَادَ أَنْ يَسْأَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ نَحْنُ نَسْمَعُ، فَابْتَدَأَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ: ترجمه: من سكوت كردم تا كسانى كه در خانه بودند برخاستند و فقط امير المؤمنين و فاطمه و حسن و حسين عليهم السّلام باقى ماندند. من و دو رفيقم ابو ذر و مقداد هم خواستيم برخيزيم كه على عليه السّلام به ما فرمود: بنشينيد. حضرت مىخواست از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله سؤال كند و ما هم مىشنيديم، ولى خود پيامبر صلى اللَّه عليه و آله ابتداء فرمود: يَا أَخِي، أَمَا سَمِعْتَ مَا قَالَ عَدُوُّ اللَّهِ، أَتَانِي جَبْرَئِيلُ قَبْلُ فَأَخْبَرَنِي أَنَّهُ سَامِرِيُّ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ أَنَّ صَاحِبَهُ عِجْلُهَا ، وَ أَنَّ اللَّهَ قَدْ قَضَى الْفُرْقَةَ وَ الِاخْتِلَافَ عَلَى أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي، فَأَمَرَنِي أَنْ أَكْتُبَ ذَلِكَ الْكِتَابَ الَّذِي أَرَدْتُ أَنْ أَكْتُبَهُ فِي الْكَتِفِ لَكَ، وَ أُشْهِدَ هَؤُلَاءِ الثَّلَاثَةَ عَلَيْهِ، ادْعُ لِي بِصَحِيفَةٍ. فَأَتَى بِهَا. ترجمه: برادرم، نشنيدى دشمن خدا چه گفت؟! جبرئيل كمى قبل از اين نزد من آمد و به من خبر داد كه او سامرى اين امّت است و رفيقش (ابو بكر) گوساله آن است، و خداوند تفرقه و اختلاف را بعد از من بر امّتم نوشته است. لذا جبرئيل به من دستور داد بنويسم آن نوشتهاى را كه مىخواستم در كتف بنويسم و اين سه نفر را بر آن شاهد بگيرم. برايم ورقهاى بياوريد. براى حضرت ورقهاى آوردند. فَأَمْلَى عَلَيْهِ أَسْمَاءَ الْأَئِمَّةِ الْهُدَاةِ مِنْ بَعْدِهِ رَجُلًا رَجُلًا وَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلَامُ يَخُطُّهُ بِيَدِهِ. وَ قَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: إِنِّي أُشْهِدُكُمْ أَنَّ أَخِي وَ وَزِيرِي وَ وَارِثِي وَ خَلِيفَتِي فِي أُمَّتِي عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ، ثُمَّ الْحَسَنُ ثُمَّ الْحُسَيْنُ ثُمَّ مِنْ بَعْدِهِمْ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ. ثُمَّ لَمْ أَحْفَظْ مِنْهُمْ غَيْرَ رَجُلَيْنِ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ، ثُمَّ اشْتَبَهَ الْآخَرُونَ مِنْ أَسْمَاءِ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، غَيْرَ أَنِّي سَمِعْتُ صِفَةَ الْمَهْدِيِّ وَ عَدْلَهُ وَ عَمَلَهُ وَ أَنَّ اللَّهَ يَمْلَأُ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً. ترجمه: پيامبر صلى اللَّه عليه و آله نام امامان هدايتكننده بعد از خود را يكى يكى املا مىفرمود و على عليه السّلام بدست خويش مىنوشت. همچنين فرمود: من شما را شاهد مىگيرم كه برادرم و وزيرم و وارثم و خليفهام در امّتم على بن ابى طالب است و سپس حسن و بعد حسين و بعد از آنان نه نفر از فرزندان حسيناند. راوى مىگويد: از نام امامان جز دو نفر بنام (محمد) و (على) بيادم نماند و در نام بقيّه ائمه عليهم السّلام به اشتباه افتادم، ولى توصيف حضرت مهدى و عدالت او و برنامهاش را شنيدم و اينكه خداوند بدست او زمين را پر از عدل و داد مىكند همان گونه كه از ظلم و جور پر شده باشد. ـ📄👇
https://telegram.me/PayehayePooshaly ـ📄👆 ثُمَّ قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: إِنِّي أَرَدْتُ أَنْ أَكْتُبَ هَذَا ثُمَّ أَخْرُجَ بِهِ إِلَى الْمَسْجِدِ ثُمَّ أَدْعُوَ الْعَامَّةَ فَأَقْرَأَهُ عَلَيْهِمْ وَ أُشْهِدَهُمْ عَلَيْهِ. فَأَبَى اللَّهُ وَ قَضَى مَا أَرَادَ. ثُمَّ قَالَ سُلَيْمٌ: فَلَقِيتُ أَبَا ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادَ فِي إِمَارَةِ عُثْمَانَ فَحَدَّثَانِي. ثُمَّ لَقِيتُ عَلِيّاً عَلَيْهِ السَّلَامُ بِالْكُوفَةِ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ عَلَيْهِمَا السَّلَامُ فَحَدَّثَانِي بِهِ سِرّاً مَا زَادُوا وَ لَا نَقَصُوا كَأَنَّمَا يَنْطِقُونَ بِلِسَانٍ وَاحِد ترجمه: سپس پيامبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود: من خواستم تا اين را بنويسم، سپس آن را به مسجد ببرم و عموم مردم را دعوت كنم و آن را برايشان بخوانم و آنان را بر آن شاهد بگيرم. ولى خداوند نخواست و آنچه اراده كرده بود مقدر نمود. سليم مىگويد: در زمان حكومت عثمان با ابو ذر و مقداد ملاقات كردم، و آنان همين مطلب را برايم نقل كردند. سپس امير المؤمنين و امام حسن و امام حسين عليهم السّلام را در كوفه ملاقات كردم. آنان هم بطور سرّى همين مطلب را برايم نقل كردند و هيچ كم و زيادى نكردند، گويى با يك زبان سخن مىگفتند. ✅ بررسی: 1⃣ همانطور که شاهد هستید در این وصیت هیچ صحبتی از وصایت وامامت مهدیین نیست لذا احمدالحسن ومریدانش در بحث قانون معرفت حجت، هیچگاه به این حدیث وصیت استناد نکرده وآن را ذکر نمی‌کنند. اساساً در بین وصایای نقل شده از سوی پیامبر (صلوات الله علیه وآله)، فقط حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی از مهدیین و وصایت آنها سخن به میان آورده ــــ البته به گمان احمد ومریدانش، وما در بخش سوم خلاف آن را ثابت نمودیم ــــ ودر احادیث دیگر وصیت هیچ سخنی از مهدیین نشده است. 🔅 لینک بخش سوم: https://telegram.me/PayehayePooshaly/77 در بخشهای قبل پیرامون اشکالات حدیث وصیت کتاب الغیبة مفصلا گفتگو شد لذا از تکرار مباحث خودداری می‌نماییم. 2⃣ همانطور که شاهد هستید در حدیث وصیت منقول از جناب سلیم بن قیس، بحث عاصمیت از ضلال مطرح گردیده است، بخلاف حدیث وصیت کتاب الغیبة که بحث عاصمیت در آن مطرح نیست. بنابراین کسی که به حدیث وصیت منقول از جناب سلیم اخذ نماید، هرگز گمراه نمی‌شود. 3⃣ با توجه به تعارضی که بین حدیث وصیت کتاب الغیبة و حدیث منقول جناب سلیم وجود دارد، باید به اخبار علاجیه رجوع نمود تا طبق دستور اهل بیت (صلوات الله علیهم) یک طرف را اخذ نماییم. به حدیث زیر دقت کنید: (زراره گوید از امام باقر (ع) سوال کردم، فدایت شوم از شما دو خبر یا دو حدیث که در تضاد با هم هستند به دست ما می‌رسد، پس کدام حدیث را قبول کنیم؟ پس ایشان فرمود: ای زراره آنچه که بین اصحاب مشهور است را بگیر و آن را که نادر و غیر مشهور است رها کن. پس گفتم هر دو حدیث مشهور است و روایت شده و از قول شما نقل شده، پس فرمود: آن حدیثی را قبول کنید که راوی آن عادل تر در نزد شماست و از آن اطمینان [و وثوق] بیشتری دارید الخ) آنچه مسلم وقطعی است در وصایای مختلفی که از پیامبر (صلوات الله علیه وآله) نقل گردیده است، هیچ سخنی از مهدیین و وصایت آنها نشده است. لذا بر اساس احادیث مشهور باید به حدیث وصیت منقول از جناب سلیم اخذ نمود. حتی اگر طبق راهکار دوم هم عمل نماییم باید روایت اعدل و اوثق را اخذ نموده وحدیث جناب سلیم را بپذیریم. 🔅 جهت بحث رجالی حدیث وصیت به بخش اول رجوع فرمایید. لینک بخش اول: https://telegram.me/PayehayePooshaly/72 4⃣ در حدیث وصیت منقول از جناب سلیم تصریح گردیده است که در همان روز پنجشنبه این وصیت نوشته شده است واین در حالی است که احمد ومریدانش بر این باورند که در آن روز به علت ممانعت عمر، دیگر چیزی نوشته نشد. 5⃣ طبق حدیث منقول از جناب سلیم، آن کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند، امام زمان حضرت مهدی ‌(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد، نه شخص دیگری. و این در حالی است که احمد الحسن ادعا دارد آن کسی است که زمین را پر از عدل داد می‌کند می‌باشد وسپس حکومت وخلافت را مثل عروس در حجله تحویل امام زمان علیه السلام می‌دهد. 🔅 برای تفصیل بیشتر به لینک زیر رجوع فرمایید: https://telegram.me/PayehayePooshaly/44 6⃣ جالب اینجاست که در انتهای روایت، سلیم می‌گوید که: امام علی وامام حسن وامام حسین (صلوات الله علیهم اجمعین) وهمچنین جناب ابوذر ومقداد هم روایت سلمان از وصیت پیامبر (صلوات الله علیه وآله) را تایید نمودند. ـ📄👇
ـ📄👆 💥 جمع_بندی: 📌 همانطور که شاهد هستید در وصیت منقول از جناب سلیم هیچ صحبتی از وصایت وامامت مهدیین نیست لذا احمدالحسن ومریدانش در بحث قانون معرفت حجت، هیچگاه به این حدیث وصیت استناد نکرده وآن را ذکر نمی‌کنند. 📣 تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل 📌 در حدیث وصیت منقول از جناب سلیم، بحث عاصمیت از ضلال مطرح گردیده است، بخلاف حدیث وصیت کتاب الغیبة که بحث عاصمیت در آن مطرح نیست. 📌 آنچه مسلم وقطعی است در وصایای مختلفی که از پیامبر (صلوات الله علیه وآله) نقل گردیده، هیچ سخنی از مهدیین و وصایت آنها نشده است 👈 لذا بر اساس احادیث مشهور باید به حدیث وصیت منقول از جناب سلیم اخذ نمود. 📌 حتی اگر طبق راهکار دوم ــــ در حدیث امام باقر (صلوات الله علیه) در بحث تعارض بین اخبار ــــ هم عمل نماییم باید روایت اعدل و اوثق را اخذ نموده وحدیث جناب سلیم را بپذیریم. آن هم وصیتی که سه امام و دو صحابی آن را تایید نموده‌اند. 📌 در حدیث وصیت منقول از جناب سلیم تصریح گردیده است که در همان روز پنجشنبه این وصیت نوشته شده است، بر خلاف ادعای احمدالحسن ومریدانش. 📌 طبق روایت سلیم، آن کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند، امام زمان حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد، نه شخص دیگری. 📌 روایت سلیم از سوی سه امام و دو صحابه مورد تایید قرار گرفته است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋 تلنگر وسوال: 🔸 آیا کسانی که در بین احادیث وصیت، فقط حدیث کتاب الغیبة شیخ طوسی را مطرح نموده وبه احادیث دیگر وصیت اعتنایی ندارند، می‌توانند انسانهای مغرضی نباشند ؟ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسانی که بحث عاصمیت از ضلال را از روایت سلیم گرفته ودیگر به ادامه حدیث سلیم اشاره‌ای نکرده وبرای اثبات وصایت مهدیین تمسک به حدیث وصیت کتاب الغیبة می‌کنند، می‌توانند مغرض نباشند ؟ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسی که خود، اخبار علاجیه را قبول داشته وحتی به حدیث امام باقر (صلوات الله علیه) در تعارض بین اخبار هم اشاره نموده ولی در مقام عمل، باز هم به حدیث کتاب الغیبة شیخ طوسی تمسک می‌کند، می‌تواند ‌(یمانی موعود) باشد؟ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسی که روایت مشهور و اعدل و اوثق را رها کرده وبه روایت افراد مجهول اکتفا می‌کند، می‌تواند مغرض نباشد؟ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسی که بر خلاف روایت سلیم ــــ که مورد تایید سه امام واقع شده است ــــ قائل است که پیامبر ‌(صلوات الله علیه وآله) در روز پنجشنبه وصیتی ننوشته‌اند، می‌تواند (یمانی موعود) باشد؟ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسی که بر خلاف روایت سلیم ــــ که مورد تایید سه امام واقع شده است ــــ می‌گوید (امام زمان علیه السلام زمین را پر از عدل و داد نمی‌کند بلکه من هستم که این کار را می‌کنم) می‌تواند (یمانی موعود) باشد؟ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار همچنان با ما همراه باشید . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 4 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش اول: در بحث قانون معرفت حجت، ابتدا بحث حدیث وصیت را مطرح نموده واشکالات بسیاری را بیان کردیم. اشکالاتی از قبیل: 🔸 بحث سندی حدیث وصیت 🔸 تعارض حدیث وصیت کتاب الغیبة با احادیث دیگر وصیت 🔸 تاکید رسول خدا بر اینکه مهدیین امام نیستند 🔸 وجود کلمه (ابیه) به جای کلمه (ابنه) در نسخه دیگر 🔸 و . . . برای اطلاع از اشکالات دیگر حدیث وصیت و دیدن تفصیل مطالب، به مقالات شش گانه حدیث وصیت مراجعه فرمایید. ✅ خلاصه اینکه حدیث وصیت در مسیر شناخت یمانی کارگشا نبوده واستناد احمد الحسن به حدیث وصیت برای اثبات حقانیت خود، چیزی جز ادعا ومصادره به مطلوب نمی‌باشد. اینک به بررسی دومین راه ــــ یعنی سلاح ــــ در قانون معرفت حجت می‌پردازیم. با ما همراه باشید . . . در بحث سلاح واینکه سلاح یکی از راههای تشخیص حجت می‌باشد، اختلافی وجود ندارد 👈 بلکه اختلاف در معنای سلاح می‌باشد. برای رفع این اختلاف هم باید به روایات رجوع نمود تا حق از باطل مشخص گردد. اینک به روایتی که مکتب نجف درسایت رسمی خود آن را ذکر می‌کند اشاره نموده وبحث را دنبال می‌کنیم. ((از عبد الاعلی نقل شده كه گفت: به امام صادق (ع) عرض كردم: (حجت ما در مدعیان دروغین برای صاحب این امر چیست؟ فرمود: سه نشانه است كه در هیچ مردی جز او جمع نمی‌ شود، آن كه او نزدیک ترین مردم به كسی كه قبل از او است می‌ باشد، در نزد او سلاح رسول خدا (ص) است، و او صاحب وصیتی است كه (در كتاب‌ ها) آشكار است).الخصال: ۱ / ۱۱۷ ح ۹۹، بحارالانوار: ج۲۵ / ۱۳۸ ح ۸، الكافی: ج۱ / ۲۸۴ ح ۲)) همانطور که بارها گفته‌ایم وثابت هم نموده‌ایم، احمدالحسن ومریدانش روایات را 👈 تقطیع نموده وگاها ترجمه‌های مغرضانه‌ای نسبت به روایات ارائه می‌دهند تا فهم صحیح روایت را از مخاطب گرفته و به اهداف شوم خود نائل آیند 👈 حتی در مواردی ثابت نمودیم که مکتب نجف، کلام علمای سنی را به اهل بیت ‌(صلوات الله علیهم) نسبت داده وبه عنوان روایت به مخاطبین خود تحویل داده‌اند. به عنوان نمونه رجوع شود به لینک زیر: https://telegram.me/PayehayePooshaly/51 لذا ما به روایت وترجمه آنها اعتنایی نکرده وخود به منابع ذکر شده رجوع می‌کنیم. ابتدا اصل روایت را می‌آوریم وسپس به بررسی آن می‌پردازیم. بحارالانوار ج 25ص138 به نقل از خصال ج1ص117: عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع مَا الْحُجَّةُ عَلَى الْمُدَّعِي لِهَذَا الْأَمْرِ بِغَيْرِ حَقٍّ قَالَ ثَلَاثَةٌ مِنَ الْحُجَّةِ لَمْ يَجْتَمِعْنَ فِي رَجُلٍ إِلَّا كَانَ صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ أَنْ يَكُونَ أَوْلَى النَّاسِ بِمَنْ قَبْلَهُ وَ يَكُونَ عِنْدَهُ سِلَاحُ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ يَكُونَ صَاحِبَ الْوَصِيَّةِ الظَّاهِرَةِ 👈 الَّذِي إِذَا قَدِمْتَ الْمَدِينَةَ سَأَلْتَ الْعَامَّةَ وَ الصِّبْيَانَ إِلَى مَنْ أَوْصَى فُلَانٌ فَيَقُولُونَ إِلَى فُلَانٍ👉 حدیث کتاب کافی هم با تفاوت اندکی در ابتدای حدیث، دقیقا شبیه عبارات فوق می‌باشد. 👈 اما متاسفانه بازهم مکتب نجف دست به تقطیع روایت می‌زند وروایت را به طور کامل نقل نمی‌کند واز قسمتی که به آن اشاره نموده‌ایم روایت را سانسور نموده وحتی سه نقطه هم نگذاشته‌اند. یعنی وقتی مخاطب به حدیث منقول مکتب نجف برخورد می‌کند، گمان می‌کند که حدیث به طور کامل نقل گردیده است اما غافل از اینکه حدود یک خط حدیث اسقاط گردیده است. واتفاقا در همان یک خط حذف شده مطلبی نهفته است که با ادعای احمدالحسن مخالفت دارد. ✅ اینک ترجمه کامل حدیث را برای شما عزیزان نقل می‌نماییم: از عبد الاعلی نقل شده كه گفت به امام صادق علیه السلام عرض كردم: (حجت ما در مدعیان دروغین برای صاحب این امر چیست؟ فرمود: سه نشانه است كه در هیچ مردی جمع نمی‌ شود الا اینکه صاحب این امر باشد، آن كه او نزدیک ترین مردم به كسی كه قبل از او است می‌ باشد، در نزد او سلاح رسول خدا (ص) است، و او صاحب وصیت آشکار است که وقتی وارد شهر شوی واز عامه مردم وبچه‌ها بپرسی: به چه کسی وصیت کرد فلانی؟ پس می‌گویند: به فلانی. 👈 پس مراد از وصیت آشکار این است که همه مردم شهر از امامت امام بعدی مطلع هستند و او را می‌شناسند. ⛔️ اما چون دقیقا این فراز حذف شده روایت، هماهنگی با احمدالحسن وادعای او ندارد وهیچکس هم او را به عنوان امام نمی‌شناسد لذا به مصلحت است که انتهای حدیث از سوی مکتب نجف سانسور گردد. ـ📄👇
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆 ❇️ واما بحث اصلی ما، در مورد حقیقت سلاح بود. همانطور که از حدیث فوق مشخص می‌شود یکی از نشانه‌های تشخیص امام، سلاح می‌باشد. احمد ومریدانش بسیار تلاش دارند تا سلاح را از معنای واقعی خود ــــ ابزار جنگی ــــ خارج نموده ومعنایی دیگری برای آن عنوان کنند. اینان می‌گویند که 👈 منظور از سلاح، یک شیء مادی نیست بلکه منظور از سلاح، علم می‌باشد ودر این راستا احادیثی هم مطرح می‌کنند. اینک احادیث آنان را مطرح نموده وبه بررسی آنها می‌پردازیم. 🔅 حدیث اول: ((عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ كَانَ أَبُو جَعْفَرٍ ع يَقُولُ إِنَّمَا مَثَلُ السِّلَاحِ فِينَا مَثَلُ التَّابُوتِ فِي بَنِي إِسْرَائِيلَ حَيْثُمَا دَارَ التَّابُوتُ أُوتُوا النُّبُوَّةَ وَ حَيْثُمَا دَارَ السِّلَاحُ فِينَا فَثَمَّ الْأَمْرُ قُلْتُ فَيَكُونُ السِّلَاحُ مُزَائِلًا لِلْعِلْمِ قَالَ لَا. کافی ج ‌1ص238 امام رضا (ع) فرمود : امام باقر (ع) می‌ فرمود : همانا مثل سلاح در ما مانند تابوت است در بنی اسرائیل . یعنی هر کسی تابوت نزدش بود نبوت برای او بود و به همین صورت هر کدام از ما که نزدش سلاح باشد صاحب امر است . از ایشان سؤال شد : آیا سلاح از علم جداست (یعنی فرقی دارند) ؟ امام رضا (ع) فرمود ‌: خیر)) اما متاسفانه باز هم در ترجمه خیانت شده تا مخاطب از فهم صحیح مطلب باز ماند. به این قسمت از ترجمه ارائه شده، دقت بیشتری کنید 👇 👇 👇 [فَيَكُونُ السِّلَاحُ مُزَائِلًا لِلْعِلْمِ قَالَ لَا / آیا سلاح از علم جداست (یعنی فرقی دارند) ؟ امام رضا (ع) فرمود : خیر] همانطور که ملاحظه می‌کنید راوی می‌پرسد که (آیا سلاح از علم جداست؟)، اما به عنوان جمله توضیحی داخل پرانتز نوشته‌اند (یعنی فرقی دارند). این عبارت جمله توضیحی، کاملا ذهن مخاطب را به سمت ادعای احمدالحسن برده وموجب می‌شود که مخاطبین ادعای احمدالحسن ــــ که منظور از سلاح همان علم است ــــ را تصدیق نمایند. 👈 درحالیکه با توجه به معنای صحیح روایت، حضرت سلاح را غیر از علم دانسته وتشبیه به تابوت بنی اسرائیل می‌کنند. همانطور که تابوت غیر از نبوت بوده اما هر جا که تابوت باشد، نبوت هم همانجاست. سلاح هم در نزد هر کس که باشد، علم همانجاست 👈 پس سلاح غیر علم بوده، نه اینکه عین علم باشد. هر کس آشنایی با لغت عرب داشته باشد همین معنا را از روایت تلقی می‌کند. اما متاسفانه عوام از مردم که عشق اهل بیت داشته وجذب این جریان انحرافی شده اند آشنایی با لغت عرب نداشته وبه ترجمه های مبلغین اعتماد می کنند. 📣 مرحوم علامه مجلسی هم ــــ در مرآة العقول ــــ همین معنایی را که ذکر کردیم فهمیده ودر توضیح روایت می‌فرمایند: ((المزايلة: المفارقة، و السؤال لاستعلام أنه هل يمكن أن يكون السلاح عند من لا يكون عنده علم جميع ما تحتاج إليه الأمة كبني الحسن؟قال: لا، فكما أنه دليل للإمامة فهو ملزوم للعلم أيضا. ترجمه: مزایله یعنی مفارقت وجدایی، وسوال [روای] به این جهت است که آیا امکان دارد سلاح در نزد کسی باشد که علم ــــ جمیع آنچه را که امت نیاز دارد ــــ نداشته باشد مثل بنی الحسن؟ وحضرت فرمودند: خیر، پس همانطور که سلاح دلیل بر امامت است، ملزوم برای علم هم می‌باشد)) 👈 پس بنا به تصریح روایت، سلاح غیر از علم بوده اما هرجا سلاح باشد علم هم همانجاست، دقیقا مثل تابوت بنی اسرائیل. ـ📄👇
ـ📄👆 💥 : 📌 مراد از وصیت آشکار این است که همه مردم شهر از امامت امام بعدی مطلع هستند و او را می‌شناسند اما متاسفانه مکتب نجف حدیث را تقطیع نموده وانتهای حدیث را ذکر نمی‌کند وسه نقطه هم به جای آن نمی‌گذارد. 📌 در این که سلاح یکی از راه‌های شناخت امام می‌باشد اختلافی نیست بلکه اختلاف در معنای سلاح می‌باشد. 📌 امام باقر (صلوات الله علیه) سلاح را غیر علم معرفی نموده‌اند اما می‌فرمایند هرجا که سلاح باشد علم هم همانجاست. 📌 متاسفانه در ترجمه روایت امام باقر (صلوات الله علیه) غرض ورزی می‌شود تا به مخاطب القاء شود که سلاح امری مادی نبوده، بلکه همان علم می‌باشد. 📌 سلاح در لغت عرب به معنای ابزار آلات جنگی می‌باشد ومنظور از سلاح رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) که در نزد اهل بیت (صلوات الله علیهم) می‌باشد، همان شمشیر وکلاه خود و . . . است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋 تلنگر وسوال: 🔸 آیا کسی که احادیث را تقطیع نموده وهر آنچه را که از روایات به ضرر خود می‌بیند ذکر نمی‌کند، می‌تواند ‌(یمانی موعود) باشد⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسی که روایات را عمدا ترجمه اشتباه نموده تا به اهداف خود برسد، می‌تواند (یمانی موعود) باشد⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسی که بر خلاف کلام امام باقر (صلوات الله علیه وآله) سخن گفته ومی‌گوید منظور از سلاح همان علم است، می‌تواند (یمانی موعود) باشد⁉️ 🔸 آیا کسی که قرار است پرچمش (اهدی الرایات) باشد، این همه عوام فریبی می کند ⁉️ 🔸 آیا علمائی که تبلیغ احمدالحسن را کرده واین همه دین بازی وتقطیع روایات وترجمه های غلط و . . . دارند، مصداق علماء سوء آخرالزمان نیستند ⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار همچنان با ما همراه باشید . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 روایتی عجیب وزیبا عَنِ الصَّقْرِ بْنِ دُلَفَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ الرِّضَا ع يَقُولُ إِنَّ الْإِمَامَ بَعْدِي ابْنِي عَلِيٌّ أَمْرُهُ أَمْرِي وَ قَوْلُهُ قَوْلِي وَ طَاعَتُهُ طَاعَتِي وَ الْإِمَامَةُ بَعْدَهُ فِي ابْنِهِ الْحَسَنِ أَمْرُهُ أَمْرُ أَبِيهِ وَ قَوْلُهُ قَوْلُ أَبِيهِ وَ طَاعَتُهُ طَاعَةُ أَبِيهِ ثُمَّ سَكَتَ فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَمَنِ الْإِمَامُ بَعْدَ الْحَسَنِ فَبَكَى ع بُكَاءً شَدِيداً ثُمَّ قَالَ إِنَّ مِنْ بَعْدِ الْحَسَنِ ابْنَهُ الْقَائِمَ بِالْحَقِّ الْمُنْتَظَرَ فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ لِمَ سُمِّيَ الْقَائِمَ قَالَ لِأَنَّهُ يَقُومُ بَعْدَ مَوْتِ ذِكْرِهِ وَ ارْتِدَادِ أَكْثَرِ الْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ فَقُلْتُ لَهُ وَ لِمَ سُمِّيَ الْمُنْتَظَرَ قَالَ لِأَنَّ لَهُ غَيْبَةً تَكْثُرُ أَيَّامُهَا وَ يَطُولُ أَمَدُهَا فَيَنْتَظِرُ خُرُوجَهُ الْمُخْلِصُونَ وَ يُنْكِرُهُ الْمُرْتَابُونَ وَ يَسْتَهْزِئُ بِذِكْرِهِ الْجَاحِدُونَ وَ يَكْثُرُ فِيهَا الْوَقَّاتُونَ وَ يَهْلِكُ فِيهَا الْمُسْتَعْجِلُونَ وَ يَنْجُو فِيهَا الْمُسْلِمُونَ. بحار ج51ص30 ترجمه: راوی می‌گوید شنیدم که امام جواد (صلوات الله علیه) می‌‌فرمود: همانا امام بعد از من، فرزندم علی می‌باشد که امر او، امر من است و گفتار او، گفتار من است واطاعت از او، اطاعت از من است. امام بعد از او، فرزندش حسن می‌باشد که امر او، امر پدرش بوده وگفتار او گفتار پدرش بوده واطاعت از او، اطاعت از پدرش می‌باشد. سپس فرمودند: همانا بعد از حسن، فرزندش قائم به حقِ منتظر می‌باشد. عرض کردم: یابن رسول الله! چرا قائم نامیده شده؟ 👈 فرمودند: (به خاطر اینکه قیام می‌کند بعد از موت ذکر ویادش، و بعد از ارتداد اکثر قائلین به امامتش) عرض کردم:چرا منتظر نامیده شده؟ فرمودند: (برای اینکه غیبتی طولانی دارد پس افراد مخلص خروجش را انتظار می‌کشند ومرتابین وشکاکین او را انکار می‌کنند ومنکرین یاد وذکرش را به مسخره می‌گیرند وتعیین کنندگان وقت [ظهورش] زیاد می‌شوند وعجله کنندگان هلاک می‌شوند وافراد تسلیم نجات پیدا می‌کنند) 💥 تلنگر و تعقل: هر وقت که این حدیث را می‌دیدم با خود می‌گفتم: 👈چگونه کسانی که به امامت امام قائم اعتقاد دارند، مرتد گشته واز دین خارج می‌شوند⁉️ برای این سوال جوابی نداشتم ومعنای صحیح آن را متوجه نمی‌شدم تا اینکه با احمدالحسن آشنا گشتم. ⛔️ احمدالحسن کسی است که در ظاهر امام زمان را قبول دارد اما اعتقادی به 👈 خاتمیت دین پیامبر (صلوات الله علیه وآله) نداشته و احکام ایشان را نسخ کرده و 👈 قائل به امام سیزدهم وبیشتر بوده 👈 وبر خلاف روایات پیامبر وامامان (صلوات الله علیهم اجمعین) سخن رانده 👈 و قرآن را برخلاف اهل بیت تفسیر نموده 👈ودروغ بر اهل بیت (صلوات الله علیه وآله) بسته 👈 و بدعتها در دین آورده و . . ‌. ✅ بارالها ! ما را جزو ثابت قدمان در دین پیامبر (صلوات الله علیه وآله) قرار بده و از فتنه‌های آخرالزمان حفظ فرما. 🙏 يا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ 🙏 📣 چه زیبا امام صادق (صلوات الله علیه وآله) می‌فرمایند که: . . . وَ قَائِلٍ یَمْرُقُ بِقَوْلِهِ إِنَّهُ یَتَعَدَّى إِلَى ثَالِثَ عَشَرَ فَصَاعِداً . . . ترجمه: و کسانی دیگر از دین بیرون روند به خاطر این اعتقاد که امامت را به سیزده نفر و بیشتر سرایت می دهند . ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 تذکر: عمده کسانی که فریب این مدعی دروغین را خورده‌اند، شیعیان پاکدل وشیفته امام عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشند. لذا باید پیوسته برای این عزیزان دعا نمود تا خداوند متعال بر آنان منت نهاده وآنها را هدایت نماید. واینک از صمیم قلب برای این عزیزان فریب خورده دعا می‌کنیم ومی‌گوییم: 🙌 بارالها ! بحق 18 ساله‌ی امیرالمومنین زهرای مرضیه 🙌 وبحق آن سقط شده‌ی بین در ودیوار 🙌 وبحق سوز دل امیرالمومنین در فراق زهرا 🙌 وبه ناله‌های زهرا در گودی قتلگاه 🙌 به دستان بریده اباالفضل العباس 🙌 وبه آن لحظه‌ای که . . . وقتی بالای نعش برادر رسید، دستی به کمر نهاد وفریاد زد: الْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرِي 🌺 اللهم عجل لولیک الفرج 🌺 https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 4 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش دوم (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/100) همانطور که عرض شد، یکی از راه‌های شناخت امام سلاح می‌باشد. 👈 در بخش قبل بیان گردید که سلاح به معنای ابزار آلات جنگی ــــ نیزه، شمشیر و . . . ــــ بوده وصرفا به معنای شمشیر نمی‌باشد بلکه بر شمشیر هم اطلاق می‌شود. ناگفته نماند که در روایات 👈 راه‌های بسیاری برای تشخیص امام حَقّ از امام حُقّه ذکر گردیده وما هم منکر آن طرق دیگر نیستیم، برخلاف احمدومریدانش که تقریبا برای طرق دیگر ــــ به جز وصیت وپرچم وسلاح ــــ اعتباری قائل نیستند وبعضی از آن طرق را حتی غلوّ می‌دانند وشدیدا انکار می نمایند. مثلا علم، به عنوان یکی از طرق تشخیص امام در روایات مطرح گردیده است اما اینکه بگوییم منظور از سلاح همان علم است، قطعا برخلاف روایات سخن رانده ایم. 📌 تاکنون به یک روایت ــــ که از سوی احمدومریدانش در اثبات علم بودن سلاح مطرح گردیده ــــ اشاره شد واز همان روایت 👈 خلاف ادعای آنان را ثابت نمودیم. یعنی ثابت نمودیم که سلاح غیر از علم بوده اما هر جا سلاح باشد، علم هم همانجاست. برای توضیح بیشتر رجوع شود به لینک بخش اول: https://telegram.me/PayehayePooshaly/100 واما حدیث دیگری که احمدالحسن ومریدانش برای اثبات مدعای خود ــــ که منظور از سلاح همان علم است ــــ به آن استناد می‌کنند به قرار زیر است: حدیث دوم: قال رسول الله (صلوات الله علیه وآله): العلم سلاحی. ✅ بررسی: 1⃣ این حدیث در کتاب مستدرک الوسائل از کتاب عوالی اللآلی نقل گردیده است وعلاوه بر اینکه سلسله سند ندارد، خود کتاب عوالی اللآلی هم محل بحث بوده وعده‌ای تصریح دارند که روایات این کتاب درآمیخته با روایات اهل سنت می‌باشد. لذا وقتی در نرم افزارهای کتب اهل سنت این حدیث را جستجو نمایید کاملا مشخص می‌شود که این روایت عامی است ودر کتب آنها به وفور ذکر گردیده است. 2⃣ مضافا اینکه این حدیث با صرف نظر از بحث سندی آن، در تعارض با حدیث اول ــــ إِنَّمَا مَثَلُ السِّلَاحِ فِينَا مَثَلُ التَّابُوتِ فِي بَنِي إِسْرَائِيلَ . . . ــــ که در بخش قبل به آن اشاره گردید می‌باشد، زیرا در حدیث اول به صراحت امام اعلام نمودند که سلاح غیر از علم می‌باشد. 3⃣ وهمچنین حدیث (العلم سلاحی) در تعارض با احادیث دیگری است که در مجامع روایی موجود است. مثلا: 🔅 عنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى (إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها وَ إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ ) قَالَ إِيَّانَا عَنَى أَنْ يُؤَدِّيَ الْأَوَّلُ مِنَّا إِلَى الْإِمَامِ الَّذِي يَكُونُ بَعْدَهُ السِّلَاحَ وَ الْعِلْمَ وَ الْكُتُبَ ‌. بحار ج26ص220 ترجمه: امام باقر (صلوات الله علیه) درباره آیه (إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها . . .) فرمودند: از این آیه ما قصد شده‌ایم که اولین ما به امام بعد از خودش سلاح وعلم وکتب را می‌سپارد. 🔅 ویا مثلا امام باقر (صلوات الله علیه) در روایت دیگری فرمودند: (. . . إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص لَمَّا قُبِضَ وَرِثَ عَلِيٌّ ع عِلْمَهُ وَ سِلَاحَهُ . . .) کافی ج1ص235 ترجمه: همانا رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) هنگامی که قبض روح شدند علی (صلوات الله علیه) علم وسلاحش را ارث برد. 📌 به تصریح روایات فوق سلاح غیر از علم می‌باشد. 4⃣ حتی اگر روایت صحیحه هم داشته باشیم که (العلم سلاحی)، باز هم نمی‌توان در همه روایات، سلاح را حمل بر علم نمود زیرا در احادیثی مثل روایات فوق، صراحتا سلاح غیر از علم عنوان گردیده است. برای دیدن روایات مربوط به سلاح رجوع فرمایید به: ‌🔅 کافی ج1ص232 (بَابُ مَا عِنْدَ الْأَئِمَّةِ مِنْ سِلَاحِ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ مَتَاعِه) ‌🔅 وهمچنین در بحار ج26ص201 باب (ما عندهم من سلاح رسول الله ص و آثاره و آثار الأنبياء ص) 5⃣ مضافا اینکه در حدیث (العلم سلاحی) ــــ در صورت پذیرش حدیث ــــ در مقام بیان این نیستند که بگویند: (فقط سلاح من علم است وهیچ سلاح دیگری هم ندارم) لذا اهل بیت (صلوات الله علیهم) در جای دیگری فرموده‌اند: (وسلاحه البکاء)، یعنی از گریه وبکاء هم در ادعیه به عنوان سلاح ذکر گردیده است. ـ📄👇
ـ📄👆 ✅ جالب وشنیدنی: وقتی احادیث فوق ونکات مربوطه را به یکی از مبلغین منتقل نمودم و او جوابی علمی و روایی برای گفتن نداشت، اینگونه پاسخ داد: (برو توسل کن تا خواب ببینی) گفتم: (( احمدالحسن می گوید که (خوابی صادقه است که موافق نص تشخیصی باشد)، لذا خواب هم که ببینم چون خلاف روایات فوق هست، خواب صادقه نیست. سپس به او گفتم: بسیاری از سنی هایی که شیعه شده اند می گویند: بارها رسول خدا را خواب دیدیم که فرمودند ابوبکر وعمر وعثمان خلفای من هستند وعلی خلیفه چهارم است. آیا به نظر شما باید به این خوابها اعتنا می کردند وسنی می ماندند؟ )) 💥: 📌 سلاح به معنای ابزار آلات جنگی ــــ نیزه، شمشیر و . . . ــــ بوده وصرفا به معنای شمشیر نمی‌باشد بلکه بر شمشیر هم اطلاق می‌شود. 📌 راه‌های بسیاری برای تشخیص امام حَقّ از امام حُقّه در روایات ذکر گردیده وما هم منکر آن طرق دیگر نیستیم، برخلاف احمدومریدانش. 📌 حدیث (العلم سلاحی) در کتاب مستدرک الوسائل از کتاب عوالی اللآلی نقل گردیده است وعلاوه بر اینکه سلسله سند ندارد، خود کتاب عوالی اللآلی هم محل بحث بوده وعده‌ای تصریح دارند که روایات این کتاب درآمیخته با روایات اهل سنت می‌باشد. 📌 حدیث (العلم سلاحی) با صرف نظر از بحث سندی آن، در تعارض با حدیث (إِنَّمَا مَثَلُ السِّلَاحِ فِينَا مَثَلُ التَّابُوتِ فِي بَنِي إِسْرَائِيلَ . . .) می‌باشد، زیرا در این حدیث به صراحت امام اعلام نمودند که سلاح غیر از علم می‌باشد. 📌 وهمچنین حدیث (العلم سلاحی) در تعارض با احادیث دیگری است که در مجامع روایی موجود است. 📌 به فرض پذیرش روایت (العلم سلاحی)، باز هم نمی‌توان در همه روایات، سلاح را حمل بر علم نمود زیرا در احادیثی مثل روایات فوق، صراحتا سلاح غیر از علم عنوان گردیده است. 📌 در حدیث (العلم سلاحی) در مقام بیان این نیستند که بگویند: (فقط سلاح من علم است وهیچ سلاح دیگری هم ندارم). ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋 تلنگر وسوال: 🔸 آیا کسی که برای اثبات ادعای خود به احادیث اهل سنت متمسک می‌شود، می‌تواند (یمانی موعود) باشد ⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسی که روایات دیگر طرق معرفت امام را انکار می‌کند، می‌تواند (یمانی موعود) باشد ⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسی که روایات دیگر طرق معرفت امام را انکار می‌کند، نمی‌تواند از مصادیق علماء سوء آخرالزمان باشد ⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار همچنان با ما همراه باشید . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 4 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش سوم (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/109) همانطور که بیان شد روایات زیادی در باب سلاح رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) وجود دارد که به علت اختصار مقالات کانال، نمی‌توان به همه آنها اشاره نمود. برای دیدن روایات دیگر، به عنوان نمونه می‌توانید به دو باب زیر رجوع فرمایید: 🔅 کافی ج1ص232 (بَابُ مَا عِنْدَ الْأَئِمَّةِ مِنْ سِلَاحِ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ مَتَاعِه) ‌🔅 وهمچنین در بحار ج26ص201 باب (ما عندهم من سلاح رسول الله ص و آثاره و آثار الأنبياء ص) در این بخش فقط به یک روایت دیگر از بین تعداد زیادی روایات اشاره کرده تا باز هم بر جدایی سلاح از علم تاکید کرده باشیم. چون این روایت از جهات متعددی مفید می‌باشد، به محل شاهد اکتفا نکرده وهمه آن را برای عزیزان به طور تفکیک شده نقل می‌نماییم. ✅ واما روایت: ((وَ رَوَى أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ فَضَّال عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع قَالَ لِلْإِمَامِ عَلَامَاتٌ يَكُونُ أَعْلَمَ النَّاسِ وَ أَحْكَمَ النَّاسِ وَ أَتْقَى النَّاسِ وَ أَحْلَمَ النَّاسِ وَ أَشْجَعَ النَّاسِ وَ أَسْخَى النَّاسِ وَ أَعْبَدَ النَّاسِ وَ يُولَدُ مَخْتُوناً وَ يَكُونُ مُطَهَّراً وَ يَرَى مِنْ خَلْفِهِ كَمَا يَرَى مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لَا يَكُونُ لَهُ ظِلٌ. 🔅 ترجمه: امام رضا عليه السّلام فرمود: امام را نشانه وعلامتهائى است، عالم‌ترین مردم و حكيمترين مردم و پرهيزكارترين مردم و شجاع‌ترين مردم و باسخاوتترين مردم و پر عابدترين مردم می‌باشد و ختنه شده متولد مىشود و پاكيزه مي‌باشد و از پشت سرش همچون پيش رويش مىبيند و سايه ندارد. وَ إِذَا وَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ مِنْ بَطْنِ أُمِّهِ وَقَعَ عَلَى رَاحَتَيْهِ رَافِعاً صَوْتَهُ بِالشَّهَادَتَيْنِ وَ لَا يَحْتَلِمُ وَ تَنَامُ عَيْنُهُ وَ لَا يَنَامُ قَلْبُهُ وَ يَكُونُ مُحَدَّثاً وَ يَسْتَوِي عَلَيْهِ دِرْعُ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ لَا يُرَى لَهُ بَوْلٌ وَ لَا غَائِطٌ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ وَكَّلَ الْأَرْضَ بِابْتِلَاعِ مَا يَخْرُجُ مِنْهُ وَ تَكُونُ رَائِحَتُهُ أَطْيَبَ مِنْ رَائِحَةِ الْمِسْكِ. 🔅 ترجمه: و چون از شكم مادر بر زمين مىافتد دو كف دست بر زمين مىنهد و صدا بشهادتين بلند مي‌كند و محتلم نمي‌شود و ديدهاش بخواب مي‌رود ولى دلش بيدار است و فرشتگان با او سخن مي‌گويند و زره رسول خدا بر تن او راست آيد [یعنی دقیقا سایز می‌باشد] و بول و غايطش ديده نشود زيرا خداوند عز و جل زمين را موظف فرموده است تا هر چه از امام بيرون مىآيد ببلعد. بوئى خوشتر از بوى مشك دارد. وَ يَكُونُ أَوْلَى بِالنَّاسِ مِنْهُمْ بِأَنْفُسِهِمْ وَ أَشْفَقَ عَلَيْهِمْ مِنْ آبَائِهِمْ وَ أُمَّهَاتِهِمْ وَ يَكُونُ أَشَدَّ النَّاسِ تَوَاضُعاً لِلَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ َّ وَ يَكُونُ آخَذَ النَّاسِ بِمَا يَأْمُرُهُمْ بِهِ وَ أَكَفَّ النَّاسِ عَمَّا يَنْهَى عَنْهُ وَ يَكُونُ دُعَاؤُهُ مُسْتَجَاباً حَتَّى لَوْ أَنَّهُ دَعَا عَلَى صَخْرَةٍ لَانْشَقَّتْ نِصْفَيْنِ. 🔅 ترجمه: و امام بر مردم از خودشان سزاوارتر است و از پدران و مادرانشان بر آنان مهربانتر و بيشتر از همه مردم در پيشگاه خداى عز و جل متواضع ميباشد و بدستوراتى كه بمردم ميدهد خود از همه عامل‌تر است و از كارهائى كه نهى ميكند خودداريش از همه بيشتر ميباشد و دعايش مستجاب است تا آنجا كه اگر دعا بر سنگى كند به دو نيم شكافته مىشود. ـ📄👇
ـ📄👆 وَ يَكُونُ عِنْدَهُ سِلَاحُ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ سَيْفُهُ ذُو الْفَقَارِ وَ يَكُونُ عِنْدَهُ صَحِيفَةٌ فِيهَا أَسْمَاءُ شِيعَتِهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ صَحِيفَةٌ فِيهَا أَسْمَاءُ أَعْدَائِهِمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ يَكُونُ عِنْدَهُ الْجَامِعَةُ وَ هِيَ صَحِيفَةٌ طُولُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً فِيهَا جَمِيعُ مَا يَحْتَاجُ إِلَيْهِ وُلْدُ آدَمَ وَ يَكُونُ عِنْدَهُ الْجَفْرُ الْأَكْبَرُ وَ الْأَصْغَرُ إِهَابُ مَاعِزٍ وَ إِهَابُ كَبْشٍ فِيهِمَا جَمِيعُ الْعُلُومِ حَتَّى أَرْشُ الْخَدْشِ وَ حَتَّى الْجَلْدَةُ وَ نِصْفُ الْجَلْدَةِ وَ ثُلُثُ الْجَلْدَةِ وَ يَكُونُ عِنْدَهُ مُصْحَفُ فَاطِمَةَ ع. 🔅 ترجمه: و اسلحه رسول خدا و شمشير ذو الفقارش نزد او است و نزدش كتابى است كه نامهاى شيعيانش تا روز قيامت در آن است و كتابى كه نامهاى دشمنانش تا روز قيامت در آن ثبت است و جامعه نزد او است و آن طومارى است به درازى هفتاد ذراع كه همه نيازمندىهاى فرزندان آدم در آن ثبت است و جفر بزرگ و جفر كوچك كه در پوست بز و پوست قوچ است نزد او است و همه علوم در این دو می‌باشد حتى جریمه وعرش خراشيدن تن و حتى حد زدن با تازيانه را و نصف حد و يك سوم حد با تازيانه را و مصحف فاطمة در نزد او ميباشد.)) 🖋 : 📌 همانطور که ملاحظه فرمودید، برای شناخت امام فقط سه علامت مشخص نشده است بلکه علامات زیادی ذکر گردیده وهمه اینها در امام به حقّ موجود است. 📌 کسانی که امام به حق نبوده ونیستند در مقام ردّ اینگونه روایات برآمده و آنها را منکر می‌شوند وفقط به سه راه ــــ وصیت، سلاح، پرچم ــــ در تشخیص حجت اکتفا می‌کنند. علت این انکار هم کاملا واضح است زیرا مدعی دروغین امامت خود را فاقد این مشخصات می‌بیند. 📌 حتی همان سه راه موجود در قانون معرفت حجت را هم مدعیان دروغین به درستی تبیین نمی‌کنند که تا کنون به دو مورد آن ــــ وصیت وسلاح ــــ اشاره نموده‌ایم. 📌 حدیث فوق به همراه احادیث دیگر، نص در جدایی سلاح از علم می‌باشد، حتی همان حدیثی که صحبت از مزایله بین سلاح وعلم داشت بر خلاف ادعای احمدالحسن بوده ومتاسفانه با ارائه یک توضیح اضافی در ترجمه حدیث، قصد فریب مخاطبین خود را کرده که در بخش اول به آن پرداختیم. 👈 اینک یکبار دیگر از شما دعوت می‌کنیم حدیث زیبای فوق را با دقت بیشتری مطالعه نموده تا در راه شناخت مدعیان دروغین امامت به سادگی گام برداشته واز فتن دوران آخرالزمان ایمن گردید. 🙏 آمین یا رب العالمین 👈 انشاالله در آینده تمامی احادیث مربوط به علامات امام را در چندین بخش تقدیم عزیزان می‌نماییم تا با ماهیت واقعی مدعیان دروغین به سادگی آشنا گردید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💥 تلنگر و تعقّل: 🔸 آیا کسی که ادعای امامت نموده وبه علت عدم وجود علائم فوق در خود، منکر این گونه احادیث می‌گردد، می‌تواند (یمانی موعود) باشد ⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸 آیا کسی که روایات اهل البیت (صلوات الله علیهم) را منکر می‌شود ــــ آن هم روایاتی که در کتب اربعه موجود است ــــ می‌تواند (یمانی موعود) باشد ⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔸آیا کسی که در ارائه همان سه راه قانون تشخیص حجت مد نظر خودش، تدلیس نموده وآنها را به معانی دیگری که خلاف روایات است به کار می‌برد، می‌تواند (یمانی موعود) باشد ⁉️ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار به امید بصیرت وبیداری برای همه محبین اهل بیت (علیهم السلام) همچنان با ما همراه باشید . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .