eitaa logo
پیرو
172 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
251 ویدیو
5 فایل
💠 پایگاه تبیینی پیرو 👤 مدیر ♦️ @HKaveh 🔘 سامانه ‌پیامکی 📱100066672 🔘 شماره ‌همراه 📞 09100101165 🔘 شماره ‌ثابت ☎️ 02532500840 🔘 تارنما 🌐 Www.Peirov.ir 🔘 رایانامه 📧 peirov@mail.ir 🔘 کانال ‌ایتا 🆔 @Peirovir ☑️ صاحب امتیاز؛ تشکل طلبگی قیام
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت اول / آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است! 👌طلبه ها و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تحصیل می کنند؛ در سه حوزه اصلی به آسیب هایی مبتلا هستند و برنامه ریزی برای تحول در حوزه علمیه نمی تواند نسبت به رفع این آسیب ها بی تفاوتی نشان دهد. به تدریج به شرح این آسیب ها می پردازم. 👌 آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است: غالب طلبه ها نسبت به آسیب های دولت مدرن و اثرات سوء آن بر زندگی و دین مردم بی اطلاع یا کم اطلاع هستند و بالتبع ایده های مدرن معاصر را -ذیل بناء عقلاء- امضاء و تاييد می کنند. به عنوان مثال: الگوی مدیریت شهری مدرن (نوشهرگرایی) گمنامی را در شهرها گسترش می دهد و ضرورت تَعَرُّف میان افراد را نمی فهمد! الگوی معماری و ساخت مسکن مدرن، به قطع ارتباطات میان انسانها و تبدیل خانه به خوابگاه منتهی می شود. الگوی آموزش و پرورش مدرن، از آموزش مهارتهای زندگی به افراد عاجز است. الگوی سلامت و بهداشت مدرن، از تحقق مسئله پیشگیری از بیماری بسیار عاجز است. الگوی تولید و توزیع مدرن، به فاصله طبقاتی و تولید محصولات غیر سالم کمک کرده است. الگوی تغذیه مدرن، به عدم تعادل مزاجی و اختلال در طبایع اربعه ختم شده است. الگوی امنیت جامعه هم به سمت کنترل حداکثری و مانیتورینگ افراد حرکت کرده است و مفهوم مترقی خود کنترلی را درک نمی کند. اولین مصداق تحول در حوزه علمیه، پایان دادن به امضاء محصولات و مفاهیم فاسد است. 👌برای عبور از آسیب های امضاء در حوزه علمیه، تغییر در محتوای درسی حوزه علمیه ضرورت دارد. به طلبه ها و مدیران مدارس و مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه توصیه می‌کنم: با تدریس ۱۰ نظریه فقهی ۱- مدیریت شهری محله محور، ۲- مقررات فقهی ساختمان، ۳- آموزش و پرورش آینده، ۴- پیشگیری ساختاری از بیماری، ۵- فقه المکاسب با تبویب جدید (۸ مسئله اقتصادی)، ۶- الگوی تقنین اسلامی، ۷- الگوی تنظیم و تحلیل خبر، ۸- نظریه امنیتی سِلْم، ۹- الگوی مدیریتی ساخت و ۱۰- الگوی جدید روایت میراث فرهنگی؛ زمینه نقد نظم اجتماعی مدرن و ارایه راه حل جایگزین برای تغییر نظم اجتماعی را فراهم آورند. 👌بدون تغییر در محتوای درسی حوزه‌های علمیه، با یک حوزه بی اطلاع از آسیب‌های مدرنیته و توسعه غربی روبرو خواهیم بود و بالتبع ناکارآمدی‌های نظریات غربی به پای حوزه علمیه نوشته می شود. در یادداشت بعدی آسیب دوم حوزه علمیه فعلی را تبیین خواهم نمود. (به فضل الهی) علی کشوری - جمعه انتظار - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
♦️ عـمـق فاجعه! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع مردم مظلوم غزه را صرفا مؤیدی بر دروغین بودن آزادی بیان و حقوق بشر غربی تفسیر نکنید! 🔸 این اتفاقات اخیر دلایلی روشن بر پوچ بودن علوم انسانی غربی و افشاگر استعمار نظام سلطه و بزک استبداد آنان با ناعلم به اسم علم می‌باشد. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ خبر مهم قـم 🆔 @Tamadon_Islam توضیحات 👤 استاد رحیم‌پورازغدی: در این میهمانی فرهنگی حتی در صورت تفاوت منظر و اختلاف دیدگاه برای چند دقیقه در کنار یکدیگر به پرسش‌های مشترک می‌اندیشیم و احرام تفکر می‌بندیم، پس آنگاه از یکدیگر خواهیم پرسید؛ آنچه تو گفتی من شنیدم، آیا تو نیز آنچه من گفتم شنیدی؟ 🔺 دومین اجلاسیۀ مشترک جریان‌های تمدنی #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی روز ۳ خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر تمدن ساز قم آغاز می گردد. (به فضل الهی) سخنرانان ویژه و هیئت داوران اجلاسیه دوم: ۱- حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی ( تبیین هدف اجلاسیه‌): ۲- حجت‌الاسلام علی رضا پناهیان(سخنران افتتاحیه): ۳- استاد حسین کاوه (مجری کارشناس): ۴- استاد عظیم ابراهیم پور (هیئت داوران): ۵- حجت‌الاسلام والمسلمین رهدار (هیئت داوران): ۶- دکتر حسین عرب اسدی (هیئت داوران): ۷- حجت‌الاسلام علی کشوری (سخنران اختتامیه): 👌مسائل اجلاسیه دوم: https://eitaa.com/olgou4/6410 https://eitaa.com/olgou4
♦️ یـک چالش تمدنی 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 فهم کُنهِ مقولۀ «زمان» و مسائل و مناسبات مرتبط با آن بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از فهم مقولۀ «مکان» و مسائل و مناسبات مرتبط با آن می‌باشد... 🔸 تعطیلی رسمی یک روز آن هم در حکومت و جامعۀ اسلامی را باید در فضا و سطح تمدنی فهم و تحلیل کرد نه در سطح فقه فردی یا مناسبات اقتصادی. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ تبیینِ بـی اقـامـه! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 سرعت تصویب «تعطیلی شنبه» با تبعات خطرناک را با سرعت تصویب «صیانت فجازی» و «حجاب و عفاف» با هزار فایده را مقایسه کنید... 🔸 جریان غیر انقلابی با اغوا مقاصد خود را سریعا عملیاتی می‌کند اما گاهی ما آنقدر توضیح می‌دهیم که موجب کلافگی و فرسایش می‌شویم! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی به دنبال چیست؟!/ نقشه کلان حرکت این اجلاسیه شامل چه موضوعاتی می شود؟! ۱- مدیریت و امامت ۲- علم و روش تحقیق ۳- تزکیه و پاکسازی ۴- مکاسب و تجارت ۵- نفی سبیل و سلطه ۶- نظم و زمان ۷- بیان و شعر ۸- فرقان و ارزیابی ۹- عبرت و میراث فرهنگی 🎞مروری بر اجلاسیه اول: https://eitaa.com/olgou4/6406 https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ پـــیــــام یک شــهــادت 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 شهید سید ابراهیم رئیسی، آیتِ الله شد برای شهادت بر این مهم که خدمت خالصانه در جمهوری اسلامی ایران جهاد فی سبیل الله است. 🔸 بدون شک خون این شهیدان عزیز مقوّم حاکمیت اسلام، شخصیت آنان الگویی برای مسئولین و مرام‌شان چراغ راه مردم خواهد بود... 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
⚡️ معرفی ارائه دهندگان، سخنرانان ویژه و هیئت داوران دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در قم / ۳ خرداد ۱۴۰۳ - مسجد جمکران - نمایشگاه مسجد جامعه پرداز ❓آشنایی با ۷ سخنران اصلی اجلاسیه دوم: https://eitaa.com/olgou4/6410 ❓آشنایی با سخنرانان ویژه و هیئت داوران اجلاسیه دوم: https://eitaa.com/olgou4/6412 🗞 تذکر بسیار مهم: اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی یک حرکت حساب شده و عمیق برای مواجهه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 و حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی و حل مسئله محور مشکلات مردم است. در نقشه حرکت این اجلاسیه نه گروه مسئله -به عنوان پایه های اصلی تمدن اسلامی- در حوزه های: ۱- امامت و مدیریت، ۲- علم و روش تحقیق، ۳- تزکیه و پاکسازی، ۴- نفی سبیل و سلطه، ۵- مکاسب و تجارت، ۶- فرقان و ارزیابی، ۷- بیان و شعر، ۸- عبرت و میراث فرهنگی و ۹- نظم و زمان تئوریزه می شود. https://eitaa.com/olgou4/6411 https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش سیمای قم از دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی - پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - مسجد جمکران https://eitaa.com/olgou4
♦️ انتخابـات گفتمـانی 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 در انتخاب رئیس جمهور صرفا با انتخاب یک شخص مواجه نیستیم لذا باید به تشکیلات، جریان، گفتمان و ایدئولوژی نامزدها توجه ویژه‌ای بکنیم. 🔸 شایسته است که سطح رقابت‌ها و مناظرات را در نقد و تایید ویژگی‌های شخصی یک نامزد محصور نکرده و مصاف را جریانی و گفتمانی ببینیم و... 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ غزه تـــا رفح 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 بخشی از جهان امروز با وقایع غزه و اخیرا اخبار رفح شوکه شده‌اند، اخباری که مسلمین غرب آسیا حدود یک قرن است هر روز با واقعیت آن درگیرند. 🔸 مواضع برخی که تا الان لال بودند ولی در حمایت از رفح به میدان آمده‌اند را نیز در امتداد اختلاف بخشی از نظام سلطه با بخش دیگر آن تحلیل کنید! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ طرفِ درستِ تاریخ! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 طرف درست تاریخ یک مختصات الهی_انسانی است نه جغرافیایی، لذا برخی در دار الشرک طرف درست تاریخ و برخی در دار الاسلام طرف غلط می‌ایستند! 🔸 دشمن خوب می‌داند که نامۀ امام خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین برهم زنندۀ مرزهای جغرافیایی و تقویت کنندۀ مرزهای اعتقادی است. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ یــک پـیـچ تاریخی 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 انتخابات پیشرو عبور از دو قطبی‌های کاذبی مانند چپ-راست، اصولگرا-اصلاح‌طلب و غیره و ایستادن بر روی ارزش‌ها خواهد بود؟ 🔸 ملت امام حسین بر روی ارزش‌های اسلامی می‌ایستند و مرعوبین و خودباختگان بر روی ارزش‌های غیر اسلامی خواهند ایستاد. 🔺 مصاف را جای دیگر نبریم؛ مراقب نقابداران نیز باشیم! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 شخصیت امام خمینی کبیر از دیدگاه 57 اندیشمند و سیاستمدار جهان 🌐 Sollam.ir/post/600 متن کامل 🔹 میخائیل گورباچف(رهبر شوروی کمونیستی): امام خمینی فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان به جای بگذارد. 🔸 نلسون ماندلا(رئیس‌جمهور اسبق آفریقا و قهرمان مبارزه با نژاد پرستی آپارتاید): امام خمینی‌ رهبری منحصر به فرد و فرزند اسلام بود. او توانست با دست خالی، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و در نشان دادن راه درست به نسل‌های حاضر و آینده مسلمانان سهم بسزایی داشته است. ♦️ هنری کیسینجر(استراتژیست معروف، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا): آیت الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ‌کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌کرد، گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت، دشمنی آیت‌الله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ انتخـاب اصـلـح! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 بعد از تجربۀ دولت‌های غربزده(گارگزاران، اصلاحات، اعتدال) مردم تصمیم گرفتند که از جریانات ضد گفتمان انقلاب اسلامی درون نظام عبور کنند. 🔸 آیا اکنون باید در انتخاب میان تفکر و سلوک وسط بازها(انقلابیون حداقلی) و جریان کانونی گفتمان انقلاب(انقلابیون حداکثری) تصمیم بگیرند...؟ 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارش تصویری مجموعه رایحه سیب از اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی / پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳/ مسجد جمکران https://eitaa.com/Tamadon_Islam
💎 تحقیق / ماجرای قیام 15 خرداد سال 1342 🌐 AEOS.IR/post/115 متن کامل ♦️ گزیده / قیام ۱۵ خرداد (۱۳۴۲ش)، تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهرهای ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی. تظاهرات در قم، تهران و ورامین به خشونت کشیده شد و تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند. تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در دولت وقت که روحانیون بعضی از فقرات آن را مخالف با اسلام می‌دانستند، انقلاب سفید و حمله مأموران حکومتی به مدرسه فیضیه در فروردین ۱۳۴۲ حوادثی بودند که زمینه ساز حوادث ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شد. دستگیری امام خمینی به‌خاطر سخنرانی او در مدرسه فیضیه علیه محمدرضا پهلوی شاه وقت ایران بود. در این سخنرانی حکومت وقت به حکومت یزید تشبیه شده بود. امام خمینی، به‌دلیل کشته شدن جمعی از مردم، این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد از این‌رو ۱۵ خرداد در تقویم جمهوری اسلامی ایران تعطیل رسمی است. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ صراحت در تبیین! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 مراقب باشیم که برخی با سوءاستفاده از عناوینی مانند رعایت اخلاق، حفظ وحدت و غیره تحلیل و بررسی و نقدهای کارشناسی را تخطئه نکنند! 🔻 شوخی کــه نیست! 🔸 سرنوشت یک ملت، نظام، کشور و حتی منطقه و جهان اسلام به این بستگی دارد که چه تفکر و سلوکی سکان‌دار ریاست جمهوری ایران می‌شود. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ اخــلاق و مصلحت 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 اخلاق اسلامی هرگز حقیقت و عدالت را نقض و تخطئه نمی‌کند لذا آن اخلاقی که رعایتش موجب کتمان حقیقت و ذبح عدالت شود اساسا اخلاق اسلامی نیست! 🔸 رعایت مصلحت هم اخلاقی عمل کردن به معنای عبور از حقیقت و عدالت نیست بلکه به معنای ترجیح اهم بر مهم است و تشخیص مصلحت بصیرت می‌خواهد! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
⚡️متن کامل قرار داد اجتماعی کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی و جریانهای تمدنی و گروه های جهادی مردم پایه و مخالفان بخش های ۱۷ گانه سند توسعه پایدار 2030 با رئیس جمهور آینده ایران به شرح زیر است: بسم الله الرّحمن الرّحیم فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا (فرقان ۵۲) احتراماً به اطلاع همه نامزدهای ریاست جمهوری و رئیس جمهور آینده می رساند: معیار نورانی و تغییر ناپذیر حمایت از نامزد اصلح و نقد عملکرد دولت آینده، برنامه ریزی برای مردمی کردن همه امور جامعه از طریق اجرای "شیوه های اسلامی اداره جامعه" است. ما امضاء کنندگان این بیانیه اجتماعی ضمن برائت از سند طاغوتی توسعه پایدار2030 و تبعیت از کفار در الگوی اداره جامعه؛ اجرای حداکثری و دقیق طرح های کاربردی زیر را از رئیس جمهور آینده کشور مطالبه و پیگیری خواهیم کرد. ۱- اجرای کامل قانون مترقی احیای موات و واگذاری زمین رایگان به مستأجرها و زوج های جوان و خارج کردن زمین از شمول کالاهای سرمایه ای ۲- منع حداکثری ساخت آپارتمان و ساخت مسکن طبق الگوی پیشرفته خانه های حیاط دار ۳- ایجاد تحول در تقسیمات شهری فعلی با غرض ایجاد تقسیمات شهری کوچک مقیاس (گسترش برنامه ریزی محله محور) ۴- تغییر جدی در کتب درسی مدارس به محوریت گسترش علوم نافع و کاهش ساعات آموزش و تحول در شیوه های ارزیابی دانش اموزان ۵- پیگیری غیر شعاری راهبرد مترقی پیشگیری از بیماری و عدم تبعیت نظام سلامت کشور از سازمان معیوب بهداشت جهانی ۶- حمایت آموزشی، تقنینی و مالی از گسترش مشاغل برتر با روش غیر متمرکز و مردم پایه و حمایت جدی از تغییر الگوی فضای سبز کشور ( مشاغل برتر: کشاورزی، باغداری، دامداری، خیاطی و تولید لباس و تجارت عمومی و همگانی) ۷-تغییر در سیاست های پولی و مالی کشور به محوریت شاخص هایی مانند: ۱- تبدیل پول به ابزار ذخیره ثروت، ۲- تحقق ایده مترقی تبادل مستقل (کاهش نقش بانک ها در زندگی مردم) و ۳- گسترش استفاده از شیوه های تأمین مالی اسلام مانند وقف، زکات، قرض الحسنه و... ۸- تغییر در الگوی واگذاری و اداره معادن ( برنامه ریزی برای مردمی کردن بهره برداری از معادن و توزیع عادلانه سود معادن میان مردم) ۹- برنامه ریزی برای گسترش روایت صحیح از میراث فرهنگی کشور و نجات تاریخ ایران از جعلیات سازمان معیوب یونسکو ۱۰- تحول در الگوی ارزیابی غذا در کشور از مفاهیم معیوب مولکولهای زیستی و کیلو کالری به مفاهیم وحیانی طیبات، مزاج و اخلاق امضاء پی نوشت: به زودی زمینه امضای طرفینی این قرارداد فراهم خواهد گردید. https://eitaa.com/olgou4