صحیفه سجادیه (علیه السلام)، 4- رزقی که خداوند معلوم و تقسیم نموده، کم و زیاد نمیشود. [پرسش: پس نقش کار، تلاش، دعا و ... چه میشود؟] 👇
https://www.x-shobhe.com/Sahifa/12001.html
[WWW.MESBAH.INFO]Shab-Shahadat-Emam-Bagher1400[17].mp3
11.08M
ماهی های دریا واست گریه کردن...😭
سنان خنده میکرد...😭
سه ساعته شلوغه توی گودال...😭😭😭😭
🔘مداحی به شدت محزون
#محرم
#امام_حسین علیه السلام
#عاشورا
پرسش:
👈 اگر توفیق هرکار خیری از خداوند است، پس نقش اختیار انسان چیست؟
پاسخ (نشانی پیوند): 👇
https://www.x-shobhe.com/Election/12002.html
4_5978660627118294993.mp3
5.26M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
@kampeynraisi
■ روضه
📝 سی سال فقط گریه میکرد...
🎤 حجتالاسلام دارستانی ؛
▪️ شهادت #امام_سجاد علیه السلام
#امام_حسین علیه السلام
پرسش:
👈 آیا تقوا انجام همه واجبات و ترک همه محرمات است و یا تقوا انجام واجبات و ترک محرمات در حد وسع است؟ (پاسخ: گزینه یا هیچ کدام را نیز در نظر بگیرید)
پاسخ (نشانی پیوند): 👇
https://www.x-shobhe.com/etc/12005.html
٦ـ «پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:
اذا وَقَعتِ اللُّقمَةُ مِن حرامٍ فی جَوفِ العَبدِ لَعَنَهُ كُلُّ مَلَكٍ فی السَّمواتِ و الأرضِ!
همین که لقمة حرام داخل اندرون بندهای شد تمام فرشتگان آسمانها و زمین او را لعنت میکنند! (بحار، ص ١٠٣، ص ١٢)
٧ـ «پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:
أَكلُ الحرامِ یَطرُدُ الایمانَ.
لقمة حرام، ایمان را از انسان سلب میكند. (مواعظ عددیّه، ص ١٥٣)
٨ـ «پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:
حَلالی حلالٌ اِلی یَومِ القیامَةِ و حرامی حرامٌ اِلی یومِ القیامةِ.
(احكام) حلال من تا قیامت حلال و (احكام) حرام من تا قیامت حرام است. (سفینه، ج ١، ص ٢٩٩)
٩ـ «امام جعفرصادق(علیهالسلام)»:
لاخَیرَ فی مَن لایُحِبُّ جَمْعَ المالِ مِن حلالٍ یَكُفُّ بِهِ وَجهَهُ و یَقضی بِهِ دَینَهُ وَ یَصِلُ بِهِ رَحِمَهُ.
کسی که خواهان اندوختن مال از راه حلال و مشروع نباشد که با آن آبروی خود را حفظ کند و بدهی خود را ادا نماید و از راه آن صلة ارحامش را به جا بیاورد هیچ گونه خیر و امیدی در وجود او نیست. (فروع کافی، ج ٥، ص ٧٢)
پرسش:
👈 اگر خداوند به عبادات ما نیاز ندارد، چرا در قیامت کوتاهی در انجام آن مجازات دارد؟!
پاسخ (نشانی پیوند):
✍️ ابتدا به نقش واژۀ «اگر» دقت نمایید که بیان از شک و تردید دارد! حال باید پرسید: «آیا در غنا و بینیاز بودن خداوند سبحان، شک و تردیدی وجود دارد؛ و آیا آن کسی که کمترین نیازی داشته باشد، میتواند خالق، مالک، ربّ و رازق عالم هستی باشد؟!»
📍این یک تکبر خودآگاه یا ناخودآگاه است که آدمی خودش را اصل و همه چیز فرض کند و تصور کند که اگر خدا هم مرا امر به بندگی برای رسیدن به رشد و کمال نموده، لابد خودش به بندگی من نیاز دارد!
📍پس، آن چه خداوند متعال در راستای بندگی خودش امر و نهی فرموده، ضرورت هدایت در رفع نیاز بندهاش برای رشد، کمال و قُرب میباشد، نه نیاز خودش.
📍آدمی، از هر چیزی، هر حرکتی و هر کاری، انتظار نتیجه و رسیدن به مقصد و مقصود دارد، اما نوبت به معاد، محشر، سؤال و جواب، و پاداش و کیفر که میرسد، میخواهد یک تفکیکی فرض کند و هیچ یک از مقاصد سوء، اعمال نادرست و انحرافاتش، به نتیجه نرسد!
📍عذاب و آتش جهنم، از جای دیگری داده نمیشود، بلکه بروز و ظهور نتیجه و حقیقت مواضع و عملکرد آدمی در دنیا میباشد.
(بیشتر بخوانید): 👇
https://www.x-shobhe.com/shortanswer/12007.html
پرسش:
👈 طبق یک سری از قوانین زیست، باید دست کم 50 عدد از یک جانور باشند تا تکثیر شوند و منقرض نگردند؛ لذا گفته میشود که تکثیر آنها از یک جفت در کشتی نوح (ع)، علمی نیست.
پاسخ (نشانی پیوند):
✍️ خداوند سبحان، از یک سو به انسان، عقلی موهبت نموده که به نور علم میبیند، و از سویی دیگر کتاب خلقت (طبیعت و ...) و نیز کتاب وحی را پیش روی انسان گشوده و فرموده بخوان تا بیشتر بدانی و بشناسی.
📍 اما، بهرهمندی مفید از این علوم، آنگاه ممکن است که "هوای نفس" بر مملکت وجود غلبه نکند. حاکمیت "نفس" و البته با وسوسۀ شیاطین، سبب میشود که آدمی با هر خُرده علمی که کسب میکند، به خود غرّه شود (خود را فریب دهد) و قبل از تفکر و تعقل در علوم به دست آورده، به جنگ خدا رود!
(بیشتر بخوانید): 👇
https://www.x-shobhe.com/shortanswer/12008.html
١٠ـ «مولی امیرالمؤمنین علیهالسلام»:
سوَفَ یأتیكَ ما قُدِّرَ لَك فَخَفِّضِ المُکْتَسب.
آنچه برایت مقدّر شده به تو خواهد رسید، در کار و کسبت حریص و افراطی مباش. (شرح غُرر، ج ١، ص ٤٣٤)
١١ـ «پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:
مَن اَكَل الحلالَ قامَ علی رأسِهِ مَلكٌ یَستَغفِرُ لَهُ حَتّی یَفْرُغَ مِن اَكِلِه.
وقتی کسی غذای حلال میخورد فرشتهای بالای سر او حاضر میشود و برایش طلب مغفرت میکند تا وقتی که از صرف غذا فارغ شود. (مکارمالأخلاق، ص ١٥٠)