eitaa logo
علیرضا زادبر
54.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
10 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
دین را از مداح یا کارشناس باحجاب مخالف حجاب که نباید گرفت. دین را باید از مرجع اصیل آن اقتباس نمود. دنبال چه هستید؟ جذب مردم به دین خدا از طریق مخالفت و ژست روشنفکری و کنار گذاشتن یک حکم خدا! . دین اسیر دست ماست . https://eitaa.com/Politicalhistory
از کچا پول میارید؟ . من معتقدم اگر ما در کار فرهنگی، تربیتی با مردم شفاف باشیم. تکیه گاه مردم باشند خودشان مسیر را پیش می برند‌. هیات های مذهبی در تمام ادوار تاریخ به مردم وابسته بوده اند. البته شیعه در تاریخ همانند امروز صاحب حکومت و امنیت در بیان عقاید خود نبوده است. شیعه همیشه در تبعید، تقیه و ناچار به مخفی کاری بوده است. حکومت فعلی وظیفه دارد از شیعه حمایت کند اما ذات کار مردمی باید حفظ شود. من عین پیام این خانم را منتشر کردم ما باید به غریبه ها بگوییم پول از کجا می آوریم تا در این تورم خرج کنیم مردم مردم مردم باز هم روایت خواهم نمود کمک های مردم را https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پول از کجا میارید؟ دم در هیات یک خانم این پاکت را به من داد. خودتان ببینید https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰در اینجا بیان از آرایش جنگی است... ♦️من به دولت سوئد توصیه می کنم مشورت کند و بپرسد (اگر) سوئد به عنوان کشوری که با اسلام مبارزه می کند (اعلان شود) به چه معناست؟ چه مفهومی دارد. چه عواقبی دارد. تبعات آن در دنیا چیست؟ و در جهان اسلام، در همه عالم و در هر جایی که مسلمانان باشند. این سخن بسیار شدید اللحن است این گفتمان بزرگتر از فتوا دادن در حق مجرم است. 🗓 سخنرانی سید حسن نصرالله در شب پنجم محرم ۱۴۴۵ هجری قمری (۱۴۰۲/۰۴/۳۱) @nasrollah_info
💢 در اسناد تاریخی آمده است: در 4000 نفری مردم گرگان (طبرستان) امام حسن امام حسین و سعید بن عاص شرکت داشته اند پاسخی دارید؟ نکته اول اول: بیشتر منابع دست اول تاریخی، فتح طبرستان را از راه صلح و بدون جنگ و خون‌ریزی نوشته‌اند. دوم: برخی از مورخان، نامی از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در این فتح نبرده‌اند. برخی هم با ذکر عبارت « گویند که حسن و حسین در این جنگ شرکت داشته‌اند»  نکته دوم چند نمونه از اسناد تاریخی از منابع دسته اول که به موضوع فتح طبرستان (گرگان) بدون جنگ و خونریزی اشاره کرده اند میپرداریم: بلاذری نیز در فتوح البلدان: سعید بن عاص با پادشاه جرجان به دویست هزار و به قولی سیصد هزار بغلیه وافیه صلح کرد 📚بلاذری‌، فتوح البلدان‌، ص‌330. طبری می نویسد: سعید بن عاص با مردم گرگان کرد. ادریس بن حنظله می‌گوید: سعید بن عاص با مردم گرگان کرد و چنان بود که گاهی یکصد هزار وصول می‌کردند و می‌گفتند صلح ما بر همین است 📚تاریخ طبری‌، ج‌3، ص‌323. در نتیجه اصل داستان سرایی هایی که میشود صحت ندارد از جمله کشتار بیش از 4000 هزار نفر از مردم گرگان که به گواه اسناد تاریخی، سعید بن عاص با مردم آن منطقه صلح نمود و بدون خون ریزی آنجا فتح شد. نکته سوم تنها مورخی که نسبت به سایر مورخین به کشتار مردم اشاره کرده است، ابن خلدون می باشد که روایت تاریخی او در برابر سایر مورخین بدلیل متاخر بودن و تناقض با سایر منابع دسته اول قابل پذیرش نخواهد بود. اساس این جنگ و نحوه برخورد خود محل سوال است چه رسد به حضور امام‌حسن و امام‌حسین در این جنگ https://eitaa.com/Politicalhistory
آنچه میثم مطیعی درباره حفظ اصالت مداحی گفت خوب بود اما... https://eitaa.com/Politicalhistory
متن را بخوانید👇
علیرضا زادبر
متن را بخوانید👇
معیار حقیقت است یا آنکه از حقیقت قرار است برای ما بگوید؟ . این‌که شخصیت‌ها را نمی‌توان معیار شناخت حق قرار داد؛ دلیلش آن است که انسان‌های غیر معصوم هر آن و هر لحظه ممکن است دچار دگرگونی شده و در اثر حوادث روزگار از مسیر حق و حقیقت منحرف گردند؛ لذا آنچه که در این مسئله اصل بوده، خود حق است که افراد را باید با آن محک زد. «می‌گویند شخصی به نام «حارث بن حوت» - با توجه به فضای حاکم بر جامعه‌ی آن‌روز و قرار گرفتن مجاهدانی از صدر اسلام در برابر امیر مؤمنان - خدمت علی(ع) آمد و گفت: گمان می‌کنی که من اصحاب جمل(طلحه و زبیر و عائشه و پیروانشان) را گمراه می‌‏دانم؟! امام فرمود: حارث! تو کوتاه‌‏بینانه نگریستى، نه عمیق و زیرکانه و سرگردان ماندى. تو حق را نشناخته‌‏اى تا بدانى اهل حق چه کسانی هستند، و باطل را نشناختى تا پیروش را بشناسى! حارث بعد از شنیدن این سخنان گفت: پس من مانند سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر بی‌طرف خواهم ماند! امام فرمود: آن دو نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند(یعنی هیچ تأثیر اجتماعی مثبت و منفی نداشتند. اینکه حق را بجای معیار از افراد بشناسیم ما را به تناقض می رساند. امیرالمومنین(ع) در رد این آفت می فرمایند: دین خدا به شخصیّت و موقعیّت افراد شناخته نمی‌‏شود، بلکه باید به دنبال نشانی از حق بود تا بتوان درک درستی از دین داشت. حق را بشناس، اهلش را نیز خواهى شناخت. اى حارث(همدانی)، حق بهترین گفتار است، و کسى که از آن فاش سخن گوید مجاهد در راه خدا است، و من به حق با تو سخن می‌گویم، به من گوش فرا ده، و سپس آن‌ را به افرادی که رأیى محکم و عقلى پسندیده دارند بازگو کن . حق و شناخت حق از شناخت اشخاص مهمتر است. وقتی حق را به رفتار و مواضع افراد بشناسیم آنگاه که در عمل آنان تناقض دیده شود، حق به مسلخ میرود https://eitaa.com/Politicalhistory
برای امشب و فردا شب نذری تامین شده است. شب عاشورا و شام غریبان به کمک شما نیاز است. روضه تا سیزدهم محرم ادامه دارد. از همه شما ممنونم🌹
کدام حرام؟ در این ۱۴۰۰ سال محققان و پژوهشگران زیادی در مورد رفتار خشن مردم با امام حسین(ع) نوشته اند. اما هیچ کدام به اندازه کلام خود امام دقیق نیست. امام فرمود: چون شکم‌های شما از حرام پر شده است از درک حقیقت عاجز شده اید . اما مردم و به کدام حرام خواری عادت کرده بودند؟ می خوردند یا دزد مال بودند؟ . حاشا و کلا! قاریان قرآن، سجده های طولانی، عمل به سنت، اول وقت، مردمی که این‌چنین بودند قطعا اهل ربا و دزدی هم نبودند . اما به مرور در دوره خلیفه دوم تقسیم غیرعادلانه در آغاز شد و در خلافت عثمان خلیفه سوم ویژه و به امری عادی تبدیل گشت . اندک نفراتی از صحابه هم که به تقسیم نادرست و تصرف در بیت المال اعتراض کردند تنبیه و تبعید شدند . جامعه با دزدی و بالارفتن از خانه مردم مخالف بود اما به مرور زمان حرام خوری از به امری عادی تبدیل شد و نسلی با همین شکم های پر از حرام تربیت گردید. این نسل مقابل حسین(ع) ایستاد. جرم شخصی یا حرام خواری فردی با اینکه یک جامعه نسبت به بی تفاوت باشد فرق دارد . به زبان ساده، حادثه عاشورا یعنی: نتیجه حرام خوری از به امام کُشی ختم می گردد . https://eitaa.com/Politicalhistory
چه کسانی خنجر را در دست قاتلین امام قرار دادند؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از ۷ شب کار کردن با بچه ها در حسینیه کودکان با مربیان به حسینیه ملحق شدند.
علیرضا زادبر
بعد از ۷ شب کار کردن با بچه ها در حسینیه کودکان با مربیان به حسینیه ملحق شدند.
به دستگاه اباعبدالله توهین کردند مردم بیشتر آمدند. برای خدمت رسانی به عزاداران حضرت به کمک همه شما نیاز است. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢آیا هند همسر یزید، مدتی خانه امام علی(ع) بود؟ آیا حقیقت دارد که خود یزید و اعضای خانواده او از شهادت امام حسین(ع) و یارانش اندوهناک بودند؟ 👇👇 ✅بنابر منابع تاریخی؛ «هند» دختر «عبد الله بن عامر بن کریز» همسر «یزید بن معاویه» بود، که به او «ام کلثوم» نیز می‌گفتند،اما در منابع معتبر و قابل استناد چنین چیزی نیافتیم که او خادم خانه امام علی(ع) بوده باشد. ✅درباره بخش دوم پرسش باید گفت: گرچه برخی گزارش‌ها حاکی از حُزن و ناراحتی یزید دارد، امّا هرگز این فرد خبیث در اعماق دلش ناراحت نبود و گرنه برخی رفتارها از او سر نمی‌زد، اما گاه مصلحت را در آن می‌دید که تظاهر به ناراحتی و بی‌تقصیر بودن کند. گزارش‌هایی وجود دارد که برخی افراد موجود در کاخ یزید دلسوزی‌هایی داشتند؛ مانند هند همسر یزید که بنابر برخی از گزارش‌ها، وی از کشته شدن امام حسین(ع) و یارانش و نیز اسارت اهل بیت آن‌حضرت ناراحت و محزون بود. ✅از ابو مخنف چنین نقل شده است: ابن زیاد؛ زنان و بچه‌هاى امام حسین(ع) را در حالی که بر گردن على بن الحسین(ع) غل و زنجیر بسته شده بود، با مخفر بن ثعلبه عائذى [قرشى‏] و شمر بن ذى الجوشن [به طرف شام‏] فرستاد. آن دو، اسراء را به شام‏ بردند و وارد مجلس‏ یزید شدند. وقتى سر حسین(ع) و اهل بیت و اصحابش، پیش روى یزید نهاده شد، یزید با زبان شعر این معانى را گفت: این شمشیرها سران مردانى را شکافتند که برایمان عزیز بوده‌اند، اما در عین [عزّت‏] ستمگرى کرده و قطع رحم نموده‌اند. ✅در این هنگام‏ یحیى بن حکم برادر مروان بن حکم زبان به اعتراض گشود و با اشعارى به این مضمون‏ گفت: سرى که در کناره طفّ [کربلا] بریده شد، از ابن زیاد، آن برده کم شرافت به ما نزدیک‌تر بود. [با این کار] نسل سمیّه به اندازه ریگ‌ها افزایش یافت و حال آن‌که دختر رسول خدا(ص) بی نسل گردید! یزید بن معاویه [از این سخنان برآشفت و] به سینه یحیى بن حکم زد و گفت: ساکت شو! آن‌گاه به مردم اجازه ورود داده شد، در حالى که سر حسین(ع) پیش روى یزید بود و با چوب‌دستى خود بر لب [مبارک آن‌حضرت‏] می‌زد. أبو برزه أسلمى - از اصحاب رسول خدا(ص) - از این حرکت یزید ناراحت شد و خطاب به او گفت: آیا با چوب‌دستی‌ات به لب حسین می‌زنى؟! مگر نمی‌دانى که چوب‌دستی‌ات بر جایى می‌خورد که بارها دیده‌ام رسول الله(ص) آن‌جا را می‌مکیده است؟!... 📚انساب الاشراف، ج ‏9، ص 361، 📚بحار الأنوار، ج ‏45، ص 196 https://eitaa.com/Politicalhistory
حدود یک هفته و ۹ شهید در نیروانتظامی برای تامین امنیت مردم در نقاط مختلف کشور. هیچ هزینه ای برای تامین امنیت جامعه بالاتر از فدا شدن جان نیرو نیست. ضمن قدردانستن باید با کسانیکه امنیت را زیرسوال می برند برخورد کرد. برخورد بخشی وظیفه قوه قضاییه است اما مردم هم نباید به برهم زندگان نظم و امنیت اعتبار دهند. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢چرا در روز عاشورا، شمر حضرت عباس(ع) را خواهر زاده خطاب کرد؟ او حضرت بود؟ راوى می‌گوید: شمر روز عاشورا در برابر سپاه ایستاد و صدا زد: خواهرزادگانم کجایند؟ عباس و برادرانش کجا هستند؟ کسى بدو پاسخ نداد. امام حسین(ع) بدان‌‏ها فرمود: «هر چند وى فردى فاسق است ولى به او پاسخ دهید». از این‌رو، عباس به سمت او رفت و فرمود: چه می‌خواهى؟ شمر گفت: خواهرزادگان! شما در امان هستید. عباس(ع) به او فرمود: لعنت خدا بر تو و امان تو! اگر تو دایى ما هستى، پس چرا به ما امان می‌دهى؟ ولى فرزند رسول خدا را امان نمی‌دهى؟ برادران عباس نیز نظیر سخنان آن‌حضرت را تکرار کردند و بازگشتند. از آن جهت که مادر حضرت عباس(ع) با شمر بن ذی الجوشن هر دو از یک قبیله بودند و رسم عرب این است که به افرادی که از یک قبیله هستند و به نوعی وابستگی با هم دارند به فرزندان آنان با نگاه فامیلی نظر می‌کنند، به فرزندان ام البنین خطاب به خواهر زادگان نمود 📚عمدة الطالب فی أنساب آل أبى طالب، ص 327. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢زمان: پنج شنبه محرم الحرام 61 هجري شمر خود را به خيام امام حسين(ع) رسانده، ضمن صدا کردن حضرت عباس و ديگر فرزندان ام البنين، مي گويد: «براي شما از عبيدالله امان نامه گرفتم» آنها متفقاً گفتند: «خدا تو را و امان نامه تو را لعنت کند، ما امان داشته باشيم و پسر دختر پيامبر امان نداشته باشد؟» امام حسين(ع) توسط حضرت عباس از دشمن يک شب را براي نماز، راز و نياز با خدا و تلاوت قرآن مهلت مي گيرد.  حفر خندق در اطراف خيام براي مقابله با شبيخون دشمن و قطع کردن راه ارتباطي دشمن با خيام از  سه طرف - که فقط از يک قسمت ارتباط برقرار باشد – و ياران امام در آنجا مستقر بودند. اين تدبير امام (عليه السلام) براي اصحاب بسيار سودمند بود، گروهي از لشکر عمر بن سعد به سپاه امام (ع) مي پيوندند.  سخن امام حسين (ع) خطاب به دشمن:  واي بر شما! چه زياني مي بريد اگر صداي مرا بشنويد؟! من شما را به يک راه راست مي خوانم، اما شما از همه فرامين من سر باز مي زنيد، چرا که شکم هاي شما از مال حرام پر شده و بر دل هاي شما مُهر شقاوت زده شده است https://eitaa.com/Politicalhistory
در سالروز عملیات مرصاد(فروغ جاویدان) گفتگو من با استاد صمدی را مشاهده بفرمایید. سازمان مجاهدین در آن‌عملیات چه کردند؟ https://www.aparat.com/v/e5fRE
عزیزان برای شب عاشورا به گوشت گوسفندی و برای شام غریبان به مرغ نیاز است. برنج الحمدلله تامین شده است. تا الان مردم بیش از ۷۰۰ کیلو برنج در حسینیه هیات تحویل خادمان داده اند از خانواده ای که یک کیلو برنج آورده تا صد کیلو. روضه تا سیزدهم‌محرم ادامه دارد شماره کارت نذورات دهه اول محرم 6104337681380596
💢تاسوعا چه روزی بود؟ ✅امام صادق ( ع ): تاسوعا روزی است که در آن روز، امام حسین و اصحابش را محاصره کردند و ابن‌مرجانه و عمربن‌سعد به جهت زیادی لشکر خود شادمانی می‌کردند و در این روز حسین را تنها و غریب یافتند و دانستند که دیگر یاوری به سراغ او نخواهد آمد و اهل عراق او را یاری نخواهند کرد.  📚سفینه البحار - جلد ۲ - صفحه ۱۲۳ https://www.aparat.com/v/e5fRE
روایت خیمه به سقا رسید https://www.aparat.com/v/e5fRE
💢اگر امام حسین علیه السلام مستجاب الدعوه بودند و اگر خدا دعای ایشان را اجابت می کرد چرا در ظهر عاشورا دعا نکردند که باران ببارد؟ برای پاسخ به این شبهه باید به این نکته توجه کرد اگر قرار بود با دعا یا نفرین امام حسین علیه السلام مسئله نهضت عاشورا حل شود در نتیجه از ابتدا حضرت دعا می کردند که یزید از بین برود یا بالاتر از آن از ابتدا امیرالمومنین با دعا و نفرین به معاویه مشکل را حل می کرد. در اینجا نکته این نیست که امام دعایش مستجاب می شود یا نمی شود چنانچه بر اساس مستندات دقیق روایی دعای امام مستجاب است اما امام حسین علیه السلام به دنبال حل مسئله از طریق عادی آن است. اگر این استدلال مورد استناد قرار گیرد که ائمه ما یا پیامبران می بایست دشمنان خود را با دعا یا نفرین از بین ببرند اصلا چه نیازی به مسئله جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و تحمل این همه مصیبت ها بود. دقیقا نکته همین جاست که امام معصوم برای هدایت جامعه از اسباب و لوازم عادی بشری استفاده می کند درست همانند سایر انسان ها چنانچه امام از روش غیر عادی ای برای تربیت جامعه استفاده میکردند در این صورت برای جامعه تبدیل به الگو نخواهد شد. در اینجا سوال دیگری پیش می‌آید که چرا در مواردی ائمه از کرامات یا علم غیب خود استفاده نمی کردند؟ پاسخ کوتاه اینکه ائمه در جایگاه اثبات امامت خود از برخی از کرامات و عنایات الهی بهره می بردند درست مانند پیامبران که نشانه‌ای برای اثبات پیامبری خود می خواستند پیامبران از معجزه استفاده می کردند تا به آن قوم اثبات شود. در روایات و مستندات تاریخی متعددی نیز ائمه معصومین از علم غیب و کرامات خود برای اثبات امامت بهره برده اند. در نتیجه این اشکال که چرا امام حسین علیه السلام در لحظه بحرانی و اوج مصیبت از دعا استفاده نکردند به عدم درک و شناخت صحیح از اصل امامت بازمیگردد. https://eitaa.com/Politicalhistory