eitaa logo
کانال پرسمان دینی
843 دنبال‌کننده
45 عکس
13 ویدیو
81 فایل
بحول و قوه الهی؛پاسخگوی شبهات وسوالات دینی در« گروه »و «کانالهای پرسمان» می باشیم. http://eitaa.com/joinchat/2121924619Ce5ff3b4f6e @ebadi_porseman
مشاهده در ایتا
دانلود
💢ضرورت معرفت افزایی💢 چرا صفوف نذری شلوغ تر از صفوف جماعت است؟ @Porseman_channel ✅پاسخ این سوال،که در این ماه عزا؛ایجاد می شود؛در کلمه کلیدی"معرفت"نهفته است. واقعیت این است ،معرفت و شناختی که به لذت خوردن و آشامیدن داریم و لذتی که از آن می بریم به مراتب بیشتر از نماز است. این مشکل جدی و بیماری اورژانسی است که باید معالجه شود. چون معرفت به لذت و سیر شدن و صرفه اقتصادی به حذف وعده غذایی داریم،موجب می شود احیانا صف های طولانی را منتظر دریافت نذری شویم و از وقت خود مایه بگذاریم و سرپا –حتی ساعتی-بایستیم و حضور پررنگ –حتی با وجودشلوغی و ازدحام- داشته باشیم تا لقمه ای نذری بگیریم. البته ما اینکار را مذموم و اتلاف عمر ومایه سرزنش نمی دانیم. 👈سخن ما اینستکه :این شور وشرکت گسترده را چرا در جماعات نبینیم؟ هم نماز جماعت بخوانیم و هم نذری بگیریم نباشد فقط برای گرفتن نذری به مسجد برویم... یک پرس غذای نذری هر قدر هم از نظر کم و کیف در حد اعلایی باشد؛به هیچ وجه کفایت از نماز نخواهد کرد و رفع تکلیف از نماز نخواهد کرد. اگر غذا مایه سلامت و قوت تن است؛قطعا نماز مایه قوت و سلامتی و قدرت روح است و همین اهل بیتی که برای ایشان نذری داده و نذری می گیریم ؛ فرمودند: من به نماز عشق می ورزم ا📚للهوف على قتلى الطفوف ص89 آخرین وصیت شان نماز بوده است 📚قرب الإسناد ص36 در روايت است هر كس كه بسوزاند هفتاد قرآن را و بكشد هفتاد فرشته را و با هفتاد دختر باكره زنا كند به نجات نزديكتر است از كسى كه نماز را عمدا ترك نمايد. 📚إرشاد القلوب ج‏1 ص190 🔴رسول خدا ص فرمود: اگر آنها از ثواب زیاد نماز جماعت خبر داشتند مانند راه رفتن كودكان شیرخوار، خود را به نماز جماعت می رساندند 📚النهاية في غريب الحديث و الأثر / ج‏1 ص 336 @Porseman_channel 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🍁🍁🍁🍁🍁🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عاشورا و تاسوعا به چه معناست؟وچه روزی بوده است؟ @Porseman_channel ✅عاشورا از ریشه عشر به معنای ده و دهم است. و در عرف مردم به دهمین روز محرم الحرام (که روز شهادت امام حسین ع و اصحابش است)اطلاق میشود. تاسوعا از ریشه تسع به معنای نه و نهمین گرفته شده است و در اصطلاح عرف مردم به روز نهم ماه محرم اطلاق میشود. و البته در روایات نیز این الفاظ استعمال شده است. تَاسُوعَا يَوْمٌ حُوصِرَ فِيهِ الْحُسَيْنُ وَ أَصْحَابُهُ بِكَرْبَلَاءَ وَ اجْتَمَعَ عَلَيْهِ خَيْلُ أَهْلِ الشَّام... أَمَّا يَوْمُ عَاشُورَاءَ فَيَوْمٌ أُصِيبَ فِيهِ الْحُسَيْنُ ع صَرِيعاً بَيْنَ أَصْحَابِهِ وَ أَصْحَابُهُ صَرْعَى حَوْلَهُ عُرَاةً تاسوعا روزى است كه امام حسين عليه السلام و يارانش در كربلا محاصره شدند و اهل شام در اطراف آنان اجتماع نمودند... سپس امام صادق عليه السلام فرمود: اما روز عاشورا، اين روزى است كه امام حسين دچار مصيبت شد و در ميان ياران خود افتاد و اصحاب آن حضرت هم با اجساد برهنه در اطراف آن بزرگوار افتادند. 📚الكافي / ج4 / 147 اما اینکه عاشورا در چه روزی واقع شد؛ اختلاف وجود دارد لیکن روز جمعه بودن آن واقعه درمشهور و قوی می باشد 📘منتخب التواریخ باب5ص231 و اما اینکه مصادف با کدام ماه شمسی بوده و چندم ماه بوده است... با نرم افزارهای تبدیل تاریخ میتوان به این سوال پاسخ داد... ولی بزرگانی با محاسبه هایی که کرده اند فرموده اندکه این واقعه مصادف با بیستم یا بیست و یکم میزان یعنی مهرماه سال 58 یا 59 شمسی بوده است. در شهر حسین ع ؛مدرسی؛ص247 📙اکلیل المصائب ص89 📕درمحضرعلامه طباطبایی ره ص178 بهرحال کسی که در محیط و فضای عراق و کربلا بوده باشد؛ به وضوح شدت گرما و حرارت را حتی در این ایام تجربه کرده و مقر خواهد بود... @Porseman_channel 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🔴🔴🔴🔴🔴🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نامگذاری ایام دهه محرم به اسم یکی از شهدای کربلا سندی دارد؟ @Porseman_channel چنین نامگذاری و بزرگداشتی در سیره اهل بیت ع و فرمایش ایشان نبوده است و کاملا زاییده فرهنگ عرف مردمان محب اهل بیت ع و سلیقه و ذوق آنها می باشد. لذا اینکه مثلا ﺷﺐ ﺳﻮﻡ: ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﯿﻪ(ﺱ) ﺷﺐ ﭼﻬﺎﺭﻡ: ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺮﹼ(ﻉ) ﺷﺐ ﺷﺸﻢ: ﺣﻀﺮﺕ ﻗﺎﺳﻢ(ﻉ) ﺷﺐ ﻫﻔﺘﻢ: ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺍﺻﻐﺮ(ﻉ) ﺷﺐ ﻫﺸﺘﻢ: ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺍﮐﺒﺮ(ﻉ) و روز تاسوعا مختص علمدار کربلا ع باشد.فقط برای تعظیم و بزرگداشت آنهاست که این دهه را به نام یکی از شهدا مزین کنند و ایام عزاداری متبرک به آنها شود. پس واضح است که معنای این نامگذاری این نیست که در این روز به شهادت رسیده باشند مثلا اختصاص روز هفتم به حضرت علی اصغر ع به معنای شهادت ایشان در این روز نیست.... @Porseman_channel 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢درس عاشورا💢 بزرگترین درس عاشورا چیست؟ @Porseman_channel ✅عاشورا یک مدرسه؛دانشگاه بلکه مکتب است. در این کلاس همه معارف انسانی اسلامی تعلیم داده می شود.اوج تربیت اسلامی قرآنی در عاشوراست. انسانیت در عاشورا معنا پیدا کرد. و دو جبهه حق و باطل ،کاملا نمایش داده شد. در عاشورا،امام حسین ع حق بودند و دشمن ایشان باطل، خورشید عاشورا با پیروزی ظاهری یزیدیان و شکست ظاهری حضرت؛غروب کرد. ولی عاشورا به ما آموخت که دولت ظلم؛دوامی ندارد و هر قدر قدرت ظالم بیشتر باشد،قطعا درهاضمه تاریخ هضم شدنی است. وجز بدنامی از او به جای نخواهد ماند. اینکه خون بر شمشیر پیروز است و شهادت اوج کمال انسان و سکوی قرب الهی و راه پیوستن به ابدیت است. لِلْحَقِ‏ دَوْلَةٌ. لِلْبَاطِلِ جَوْلَةٌ. 📚عيون الحكم و المواعظ (لليثي) ؛ ص403 حق دولت دائمی دارد وبراى باطل جولانى باشد. «جولان» بمعنى طواف و دور زدن است، و مراد اينست كه از براى باطل گردشى باشد كه بزود بسر آيد و زايل گردد در مفردات اضافه ای دارد؛«ثمّ يضمحلّ» 📚مفردات ألفاظ القرآن ص623 يعنى باطل بعد از جولانش،مضمحلّ و باطل مى‏گردد. این آموزه عاشوراست که باطل هر قدر هم قوی باشد؛مضمحل می شود وحق ماندنی است. از کمی افراد در راه حق نترسیم و عقب نشینی از مرام و مسیر حق نکنیم ولو ناچار به پرداخت هزینه سنگینی چون شهادت عزیزان و شهادت خود و اسیری ناموس؛شویم. 🔴دقت کنیم؛باطل فقط یزید و امریکا نیست بلکه اگر ما هم در مرتبه و جایگاه فردی ،اجتماعی،خانوادگی؛سیاسی و... خود مرتکب ظلم شویم؛بدانیم که ماندگار نخواهیم بود و تاریخِ مصرف خواهیم داشت. اگر ابدیت را می خواهیم باید-هیچ وقت،هیچ جا و هیچ جایگاهی- از حق نگذریم. @Porseman_channel 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🍁🍁🍁🍁🍁🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢حکم بازی بیلیارد💢 @Porseman_channel مطابق نظر آيت الله خامنه اي: س: اخيراً ورزش بيليارد در سطع وسيعى رايج شده است نظر حضرتعالى درباره آن چيست؟ ج. اگر با برد و باخت و يا موجب ترتب مفاسد اخلاقى يا اجتماعى و يا مستلزم همراه بودن با محرّمى از محرّمات الهى باشد، جايز نيست. حضرت آیت الله مکارم شیرازی: پاسخ : اگر در عرف محل بعنوان آلت قمارشناخته نشود بازی با آن بدون برد و باخت مالی اشکالی ندارد. مطابق نظر آيت الله سيستاني: پاسخ: هرچند بازی با برد وباخت نباشد وخود آن دو بازی هم از وسائل قمار در آن شهر شناخته نشوند بازی اشکال دارد و دایر کردن چنین سالنی جایز نیست . آیت الله وحید خراسانی: جواب) بازی کردن با آلات قمار بدون برد و باخت بنابر احتیاط واجب جایز نیست، ملاک این است که در نظر عرف این بازی از آلات قمار باشد. آيت الله صافي گلپايگاني: ج. اگر عرفاً بيليارد از آلات قمار باشد خريد و فروش و بازي آن و تأسيس باشگاه و شركت در آن حرام است. والله العالم @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢روش برخورد با تهمت زننده💢 روش برخورد با شخصی که می دانی غیبتت را کرده و تهمت زده چگونه باید باشد؟ @Porseman_channel خداوند در آیه ی شریفه ۳۴ سوره فصلت می فرماید :ادفع بالتی هی احسن فاذا الذی بینک و بینه عداوه کانه ولی حمیم بدی را با نیکی دفع کن , تا دشمنان سر سخت , همچون دوستان گرم و صمیمی شوند . وقتی کسی غیبت می کند یا به شخصی تهمت می زند از چند حال خارج نیست ؛ - یا نسبت به وی حسادت دارد – یا بغض و کینه او در دلش می باشد – یا اینکه غیبت کننده متکبر است و.... به هر حال این غیبت و تهمت رفتار زشت و بدی است که به شما اصابت کرده است و شما به عنوان یک مسلمان که کتاب راهنمایش قرآن شریف و الگوی رفتاریش سیره اهل بیت عصمت و طهارت است وظیفه ای دارید , آنهم دفع بدی با خوبی است . در تفسیر نمونه , ضمن تفسیر این آیه آمده است : بوسیله ی حق , باطل را دفع کن , و با حلم و مدارا , جهل و خشونت را با عفو وگذشت به مقابله با کینه ورزی بر خیز ؛ هرگز بدی را با بدی وزشتی را با زشتی پاسخ مگوی , که این روش انتقام جویانه است و موجب لجاجت و سرسختی منحرفان می گردد . در پایان آیه به فلسفه عمیق این برنامه در یک جمله کوتاه اشاره کرده می فرماید:نتیجه ی این کار آن خواهد شد که دشمنان سرسخت همچون دوستان گرم و صمیمی شوند فاذا الذی بینک و بینه عداوه کانه ولی حمیم .....مخصوصا افراد بد ..... گاه یک بدی را چند برابر پاسخ گویند , هنگامی که بینند که طرف مقابل نه تنها بدی را به بدی پاسخ نمی دهد ,بلکه با خوبی و نیکی به مقابله بر می خیزد , اینجاست که طوفانی در وجودشان بر پا می شود ؛ وجدانشان تحت فشار شدیدی قرار می گیرد و بیدار می گردد , انقلابی در درون جانشان صورت می گیرد , شرمنده می شوند , احساس حقارت می کنند و برای طرف مقابل , عظمت قائل می شوند . اینجاست که کینه ها و عداوتها , با طوفانی از درون جان , برخاسته و جای آنرا محبت و صمیمیت می گیرد شهید بزرگوار مرتضی مطهری (ره) در این خصوص , کلام معروف شیخ انصاری (ره) را بیان می کنند که : خوبی را با خوبی پاسخ دادن , خرکاری است ؛ بدی را با بدی پاسخ دادن , سگ ساری است ؛ بدی را با خوبی پاسخ دادن , کار خواجه عبدالله انصاری است . روش و سیره پیامبر اکرم و ائمه معصومین علیهم السلام نیز چنین بوده و حتی در اکثر موارد , با کفار و دشمنان اسلام – در خارج از میدان جنگ و جهاد – مهر عطوفت نشان می دادند . داستان کافری که هر روزبر سر راه پیامبر (ص) می رفت و بر سر مبارک ایشان شکمبه گوسفند و خاکستر می ریخت , زبانزد دوستان و دشمنان اسلام قرار گرفت . قضیه امام حسن مجتبی (ع) با عربی که به ایشان ناسزا گفت و پس از سکوتش حضرت به او فرمود (مضمون کلام حضرت این بود که ) : اگر گرسنه ای , برهنه ای , جا و مکان نداری و...ما به تو غذا و پوشاک و مسکن می دهیم و... آن عرب فحاش به دست و پای امام افتاد و.... البته لازم به ذکر است که اگر این عمل ما باعث سوء استفاده ی طرف مقابل گردد , از روش دیگری باید استفاده کنیم . در تفسیر نمونه آمده است که بدیهی است این یک قانون غالبی است نه دائمی ؛ زیرا همیشه اقلیتی هستند که از این روش سوء استفاده می کنند و تا زیر ضربات خرد کننده ی شلاق مجازات قرار نگیرند , آدم نمی شوند و دست از اعمال زشت خود بر نمی دارند . البته حساب این گروه جداست و باید در برابر آنها از شدت عمل استفاده کرد , ولی نباید فراموش کرد که این دسته همیشه در اقلیت هستند ؛ قانونی که حاکم بر اکثریت است همان قانون دفع سیئه با حسنه است . پس شما پرسشگر عزیز بهتر است اولین کاری که می کنید این باشد که , زشتی عملی که غیبت کننده انجام داده را به رویش نیاورید بلکه با تعریف از او نزد دیگران , محبت خویش را به او برسانید و در عوض غیبتی که از شما کرده , محاسنش را نزد دیگران بیان واز او تعریف کنید . به احتمال زیاد , وقتی شما به این کار خود ادامه دهید و با او رفتار مهربانانه و دوستانه داشته باشید , او از کار خویش شرمگین شده و در نحوه رفتار با شما تجدید نظر خواهد کرد و چه بسا به فرموده ی قرآن کریم تبدیل به دوستی صمیمی برای شما گردد . در صورتی که این روش , موثر واقع نشد – که بسیار کم اتفاق میافتد – اگر از محارم هستند , بهتر است به منزل ایشان رفته و به صورت چهره به چهره , حتی با گرفتن دست او در دستانتان و نیز با آرامش و مهربانی از او سوال کنید که آیا بهتر نبود عیب شما را به خودتان می گفت ؟ اگر به همین صورت که عرض شد رفتار کنید به احتمال زیاد , او شرمنده خواهد شد و از شما عذر خواهی خواهد کرد , یا نهایتا به توجیه می پردازد , که همین نیز نشانه پشیمانی است .
در خصوص تهمت نیز , اگر مساله ی قابل توجهی نبوده و بی ارزش است , به همین صورت رفتار کنید ؛ اما اگر خدای ناکرده از تهمتهای بزرگ است – مثل نعوذ بالله تهمت بی عفتی , دزدی و...- ابتدا با آرامش و خونسردی با او صحبت کرده و با دلیل و مدرک از خودتان رفع اتهام کنید و اگر این مطلب به گوش دیگران هم رسیده , از ایشان بخواهید که اشتباهش را به آنها نیز بگوید ؛ در غیر این صورت به فردی مومن و فهیم مراجعه کرده تا پادرمیانی کند و از شما رفع اتهام شود . باز تکرار می کنم که حفظ خونسردی و رفتار اسلامی از شما در این مساله , بسیار مهم است و ثمرات خوبی به بار خواهد آورد . بدانیم که ان احسنتم احسنتم لانفسکم و ان اساتم فلها اگر نیکی کنید به خودتان نیکی می کنید و اگر بدی کنید باز به خودتان می کنید . پس اگر کسی به ما تهمت زده و یا غیبت ما را کند , به خود بدی کرده و آخرت خود را خراب نموده است و اگر ما اهل عفو و گذشت و حلم و بردباری شویم , در حق خودمان نیکی کرده ایم ( دقت کنید ) . @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢كاهش ارزش پول💢 @Porseman_channel شخصى ده سال پیش مبلغى را به دیگرى قرض داده ؛ آیا جایز است به عنوان تورم و كاهش ارزش پول، بیش از آن از او بگیرد؟ @Porseman_channel آیات عظام امام، تبریزى، سیستانى، فاضل، نورى و وحید: خیر، جایز نیست بیشتر از مقدار قرض، از او دریافت كند. آیات عظام بهجت و خامنه ‏اى: خیر، طلبكار تنها باید اصل طلب خود را دریافت كند و حق ندارد قیمت كاهش ارزش پول را بگیرد ؛ مگر آنكه فاصله طولانى و تفاوت فاحش باشد كه در این صورت بنا بر احتیاط واجب، باید مصالحه كنند. آیه‏اللّه‏ صافى: خیر، جایز نیست بیشتر از مقدار قرض از او دریافت كند ؛ ولى اگر قرض ‏دهنده، مطالبه مى‏ كرده و قرض گیرنده با وجود قدرت بر پرداخت بدهى خود، كوتاهى كرده است ؛ باید ضرر قرض دهنده را از این جهت جبران كند و احتیاط آن است كه با هم مصالحه كنند. آیات عظام مكارم و نورى: اگر فاصله زمانى به قدرى زیاد باشد كه ارزش پول فوق ‏العاده كاهش یابد – به طورى كه در نظر عرف اداى قرض محسوب نشود (مانند بدهكارى‏ هاى مربوط به ده، بیست سال قبل) – باید معادل روز در نظر گرفته شود و یا لااقل مصالحه گردد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رنگ حنا برای وضو و غسل اشكالی ایجاد می‌‌كند؟ @Porseman_channel اگر بر ناخن‌ها یا رو و كف دست‌ها رنگ حنا یا مانند آن باشد برای وضو و غسل اشكالی ایجاد نمی‌‌كند، چون رنگ حنا مانع رسیدن آب نیست و این حکم فقط برای حنا نیست، بلکه هر رنگی که چنین باشد، همین حکم را دارد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢غنیمت شمردن فرصت ها💢 جایگاه اغتنام فرصت در کربلا چیست؟ @Porseman_channel ✅در طول مدت عمر انسان،فقط اوقات خاصی نسیم رحم الهی می وزد و فرصتی برای بهره مندی فراهم می گردد. انسان موفق کسی است که از این فرصت ها کمال استفاده را ببرد.و با سستی و تنبلی وبی تفاوتی عمری حسرت نبرد. رسول الله (ص) فرمودند: «براى پروردگار شما در دوران عمرتان نسيمهاى رحمتى است، بهوش باشيد و خود را در معرض آنها در آوريد». 📖📚عوالي اللئالي العزيزية في الأحاديث الدينية / ج‏1 ص 296 کربلا نیز فرصت بزرگ کمال و ترقی در مراتب قرب الهی بود. و کسانی که هشیاری لازم و بصیرت کافی داشتند،توانستند خود را در معرض آن قرارداده و مستفیض گردند. کربلا یعنی شهادت در رکاب سیدالشهداء (ع)؛فرصت بسیار نابی و در رحمتی بود که حتی مثل ابن عباس و عبدالله بن جعفر و محمد حنفیه و کمیل و میثم ومختاروسلیمان بن صرد... هم محروم شدند. به هر حال انسان میمیرد ومیثم و مختارها هم شهید شدند.لیکن این کجا و آن کجا... آرزوی همه شهداست که فُزْتُمْ وَ اللَّهِ، فُزْتُمْ وَ اللَّهِ‏ ، فَلَيْتَ أَنِّي‏ مَعَكُمْ‏، فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً. 📚كافي ؛ ج‏9 ؛ ص314 همه شهدا در آرزوی شهادت در رکاب سیدالشهدا بودند و هستند. 🔴البته برای هر یک از ما انسانها؛در هر برهه ای از زمان نیز،از این نسیم های رحمانی و فرصت های نورانی پیش می آید.فقط باید سبکبال بود و مترصد اوج گرفتن...بالها را آماده پرواز و اوج گرفتن کرد؛تا کی نسیم رحمت ما را نیز به مراتب مقربین پرواز دهد. @Porseman_channel 🍁🍁🍁🍁🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🌾🌾🌾🌾🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢تبلیغ معروف💢 راهکار تبلیغ معروف چیست؟ @Porseman_channel ✅هر معروفی نسبت به خصوصیات و جایگاهی که تبلیغ و مبلغ دارد.میتواند راهکارهای متفاوتی داشته باشد و فضای تبلیغ و نوع مخاطبین در کم و کیف تبلیغ موثر می باشد. ببینیم امام حسین (ع)؛معروف خود را چگونه تبلیغ نمود.آن هم تبلیغی به درازا و ماندگاری هزاران ساله... ایشان از همه ابزار و آلات تبلیغ استفاده و بهینه کردند و از همه ظرفیت ها استفاده کردند. در هر فرصتی ؛اقدام به افشاگری کردند و ظلم های یزیدیان را بیان نموده و هدف خود از حرکت را به وضوح بیان فرمودند. ایشان با حرکت بسیار سنجیده ای که ناشی از عصمت شان بود.کاری کردند که خون و شهادت شان بیشترین اثر را گذاشت و با تبلیغات دشمن تحریف نشد. 🔴حرکت ایشان مثل بمبی منفجر شد و همه دانستند که امام حسین (ع)؛هجرت می کنند. اینکه حج را تا پایان ادامه نداند خود عاملی برای ایجاد سوال مهمی در اذاهان مسلمین شد؛چرا حضرت –با آن همه اعتقاد و باور و علاقه به حج-حج را تمام نکردند؟مگر کجا می روند ؟وچه تهدیدی وجود دارد؟ حرکت حضرت مخفیانه نبوده بلکه با فریاد و اعلام بوده تا همه بفهمند و توجه همه را به خود جلب کنند. خطبه هایی که طول مسیر خواندند و خطبه هایی که در کربلا برابر صفوف دشمنان ایراد کردند و حتی رجزهایی که داشتند.همه فریاد معروف بود. و اوج قضیه در شهادت ایشان؛بود. ولی با شهادت ایشان آن اوج فروکش نکرد بلکه پیغام رسانان و مبلغانی که حضرت با خود برده بودند-اهل حرم شان- این اوج را ادامه داده و تا قیامت ادامه دارد. 👌تبلیغ برتر اثرگذار ؛این است. که موجی همه جانبه و برای همه قرون و اعصار ،ایجاد نمود.و چنان بود که تبلیغات مسموم یزیدیان در همه اعصار هم نتواسته آنرا از اوج به فرود تنزل دهد. این بهترین راهکار تبلیغ معروف است. @Porseman_channel 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🍂🍂🍂🍂 🌴🌴🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢هدف امام حسین (ع)💢 هدف امام حسین (ع)از رفتن به کوفه چه بود؟ @Porseman_channel ✅امام حسین(ع) به عنوان یک امام معصوم اهداف متعدد متعالی برای قیام خود داشته اند. و چه بسا این اهداف در اهداف مقدمه و متوسط و عالی بشود تقسیم نمود. به نظر می رسد؛هدف عالی ایشان که بقیه اهداف در شعاع آن قرار گرفته،و هدف اعلای قیام هست؛تشکیل حکومت اسلامی است. با تشکیل حکومت اسلامی،اهداف دیگر متوسط و مقدماتی قیام؛معنا پیدا کرده و محقق خواهند شد و بدون حکومت اسلامی همه دستورات اسلام و منویات شارع مقدس برآورده نخواهد بود. 🔴تحقق همه اهداف دیگر منوط به تشکیل حکومت هست. از این رو پیامبر اسلام (ص)قبل از هر امری اقدام به تشکیل حکومت اسلامی کردند. این حکومت اسلامی است که در سایه آن؛نهی از منکر وبلکه اقامه همه حدود الهی از نماز و حج و زکات وجهاد و...گرفته تا تعزیرات و قصاص ودیات و..معنا یافته و بستر تحقق می یابند. و اگر در خطبه های حضرت اهدافی برای قیام ترسیم شده است؛همه عبارت اخرای تشکیل حکومت اسلامی است. در بستر این حکومت همه اهداف متعالی محقق می شود همانطور که در بستر حکومت طاغوت؛همه شرارتها واهداف شوم آنها؛محقق می شود. 👈👈«من از شهر و ديار خويش نه براى راحت‏طلبى و وانهادن مسئوليت به راه افتاده‏ام و نه براى خوشگذرانى و بيهودگى؛ نه انگيزه‏ام ستم كارى و بيدادگرى است و نه تبهكارى؛ بلكه مى‏خواهم جامعه و امت را از نگونسارى و اسارت نجات دهم و به خواست خدا كارش را به سامان آورم و اصلاح كنم؛ مى‏خواهم زورمداران را به قانون‏گرايى و عمل به قانون دعوت كنم و از ستم و بيداد و تجاوز به حقوق مردم هشدار دهم. » 📚مثير الأحزان ص28 📚مجموعة ورام / ج‏2 ص 11 📚بحار الأنوار / ج‏44 ص9 / باب 37 @Porseman_channel 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢اهمیت و جایگاه حکومت اسلامی💢 آیا درست است که ؛ حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر(ع) باشد - اهمیتش بیشتر است؟ @Porseman_channel ✅شاید ابتدا امر جایگاه رفیع امام معصوم به عنوان قرآن ناطق و نماینده انتصابی خدا در روی زمین؛تصویرو تصور این سوال را غیرممکن کندو شخص را به انکار وادارد. لیکن همانطور که در متن ارسالی قبل؛بیان شد.تشکیل حکومت اسلامی قوام احکام و اسلام می باشد و هدف عالی بلکه اعلی رسولان؛ همین بوده است. 👌در سایه این حکومت است که دین معنا می یابد جان می گیرد و انذار و تبشیر؛تعلیم و تذکیه ؛هدایت و رشددر سطح کلان خود محقق می شود.دین اسلام دین فردی نیست بلکه دین جمع و جامعه است.وتعالیم آن فقط در سایه تشکیل حکومت محقق می شود. برای این مهم بود که امیرمومنان (ع)در صفین و جمل و نهروان جنگید و تا حد شهادت جلو رفت. برای تشکیل حکومت و حفظ آن بود که امام حسین(ع)و امیرمومنان (ع)جان خود را فدا کردند وهمه فدایی تحقق اسلام درقالب حکومت اسلامی بودند. 🔴امام راحل چه زیبا فرمودند: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام. همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پيامبر اكرم آن همه مشقات را كشيد و اهل بيت معظم او آن همه زحمات را متكفّل شدند و جانبازى‏ها را كردند؛ همه براى حفظ اسلام است. » 📚صحیفه امام خمینی (ره)ج 15 ص 365 @Porseman_channel 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🌾🌾🌾🌾🌾🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا