💢پیام کرونا به بشر(قسمت اول)💢
@Porseman_channel
✅این ویروس،(با وضع نابسامانی که ایجادکرده)ضعف بشری که ادعای خدایی می کرد،راثابت نمود.
بشری که خیلی به فن آوری وتکنولوژی وتسخیرآسمان وکشف مجهولات جهان می بالید.وادعای(انا ربکم الاعلی)داشت،رامتوجه عجزش کرد.
👈آشکارشد بشر-بااین همه پیشرفت ادعایی-هیچ نمی داند.
ازاین رو،عجزودستپاچگی بشر-پر ادعا-رادربرابریک ویروس به وضوح می بینیم.
مثل نمرودقلدری که بایک پشه زمینگیرشد.وخدا فهماندکه؛هر قلدرمستکبری،را نه بالشکریانی ازآسمان وزمین بلکه فقط با یک موجود بسیارکوچک می کشم.تاقدرت پوشالی اورا آشکار کنم.
📖یس28
🔴این ویروس،دروغ بودن، ادعای بشررادررسیدنش به کنه علم وآگاهی برملا کرد.فهماندکه هنوزراهی طولانی در پیش دارد.ویک ویروس کوچک هم میتواندعامل توقف وحیرت وسرگردانی کل بشرباشد.
همه فعالیتهای بشررامتوقف؛بازارهاوهتل های لاس وگاس بسته،بزرگترین کازینوهادرجهان خالی،روسپیگری درخیابانها تعطیل،کلوپ های شبانه وکافه ها وپارتی ها ورستوران ها؛رفت وآمدهامتوقف،پروازها کنسل،وهمه،به دنبال یک ماسک وژل ضدعفونی کننده؛
کشورهاازهم ماسک بدزدند.نظام ساخته بافته مدیریت کشورهاونظام پزشکی دنیا،به هم ریزد.
بورس سهام جهانی افت کرده،اقتصادکشورها آسیب میلیاردی دیده؛چرخه صادرات وواردات وتولیدوحتی مراودات سیاسی تعطیل شده.
همه حجاب ماسک و دستکش دارند.
همه به دنبال راه نجات اند.
👈هیچ کس در امان نیست ازوزراء وروساء ومیلیادرها گرفته تا سیاستمداران وخانواده آنها...
پول به درد نمی خورد.پول و قدرت از کارکردافتاده چون درمان قطعی برای این بیماری نیست.
کرونا ویروسی است که تبعیض طبقاتی را به هم زد.غنی وفقیر؛دولتمردوشهروند،نمی شناسد.بدون حد ومرزپیش می تازدوکل دنیارادرمی نوردد.هیچ مرزی برایش بسته نیست.
راستی این فقط یک ویروس است.
@Porseman_channel
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌹🌹🌹🌹🌹
💢پیام کرونا به بشر(قسمت دوم)💢
@Porseman_channel
✅کجایندکسانی که درموردامام زمان(ع)تشکیک می کردندکه یک نفربا یک شمشیر؛می خواهدمقابل این همه فن آوری وسلاح های هسته ای و اتمی و...بایستد؟!کجاست خنده های تمسخرآمیزمنکران امام زمان(ع)؟
خدامی فهماندقدرت مراانکارنکنید.من خدااگربخواهم هرکاری می توانم بکنم ونه تنها با ولیّ خودکه البته برای صلح واصلاح -نه نابودی واخلال- می آید،بلکه بایک ویروس هم می توانم همه شمارازمینگیر کنم.
🔴عاملیت این ویروس،به دست خداست.این قدرت نمایی اوست.در راستای اثبات قدرت وتوانش برتشکیل حکومت جهانی مهدی(ع) با 313 نفرخواص وشمشیری که نماد قدرت است.❌
پس تسخیرجهان و تسلیم ابرقدرتها می شود،شدنی است...
آیاوقت آن نرسیده،منکرین ازخواب غفلت بیدارونشانه خداراببینند؟!!
اگرزلزله وصاعقه وبادهای سرخ و...آیات خداست ونمازآیات دارد.
یعنی اینها نشانه هایی هستندکه مارامتوجه قدرت خدا می کنندوتلنگری برای هشیاری هستند...وامروزویروس چنین است.
❇️مهمترین پیام کرونا این است،خدای عظیم واکبررا انکارنکنید.وبا دیدن ویروس ذره بینی که مخلوق اوست،به قدرت عظیم خالق پی ببرید.اینکه هر وقت خواست می تواند شما رااز بین برده وانسان های دیگری جایگزین نماید.
📖محمد38
@Porseman_channel
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌹🌹🌹🌹
💢عدم دسترسی به آب برای تطهیر💢
@Porseman_channel
آب در دسترس نباشد و ادرار انجام گیرد چگونه بایستی نماز را به جا آورد؟
✅پاسخ:
مخرج ادرار با غیر آب پاک نمی شود و اگر با آب قلیل شسته شود واجب است دو بار شسته شود اما اگر با آب لوله کشی که به آب کر وصل شده است شسته شود، یک مرتبه کافی است.
📚توضیح المسائل (المحشى)، ج1، ص: 60، مساله ی 66.
بنابراین وقتی کسی ادرار کرد باید مخرج ادرار را با آب پاک کند و حمام رفتن و غسل لازم ندارد. و فقط مخرج ادرار باید شسته شود، البته در صورتی که به جاهای دیگر ترشح نکرده باشد و گرنه به هر جا ادرار رسیده باشد باید با آب شسته شود، اما اگر واقعاً به آب دسترسی نداشت بعد از ادرار مخرج آن را خشک کند تا نجاست به لباس و جاهای دیگر بدن سرایت نکند، اگر تا آخر وقت به آب دسترسی دارد صبر کند بدنش را پاک کند و نماز بخواند و اگر تا آخر وقت هم امید دسترسی به آب را ندارد می تواند با بدن و یا لباس نجس نماز بخواند.
📚توضیح المسائل (المحشى )، ج1-ص 149، مسأله 774، موارد جواز نماز خواندن با بدن و لباس نجس.
و نمازش صحیح است.
📚مقام معظم رهبری، استفتائات، ص 32، سؤال 94
@Porseman_channel
هدایت شده از عبادی
#فراخوان_مسابقه
باسلام
👇👇👇👇
دوستان همراه مستحضر باشند
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بحول و قوه الهی ؛ امشب،سوالات در گروهها و کانالهای ما قرار میگیرد.
دوستان فعال و مشتاق شرکت در مسابقه میتواننددر ساعت مذکور سوال را دریافت و گزینه درست را به آیدی که ارائه میگردد؛ ارسال نمایند.🌷
#سوال_مسابقه_بیست وسوم
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
📅20فروردین99
⭕️کدام گزینه یا گزینه ها؛صحیح می باشد؟
گزینه 1️⃣: خون کمتر ازیک درهم(بندانگشت) نجس نیست.لذا میتوان با وجودآن؛نماز خواند.
گزینه 2️⃣: صورت را سه بار به طرف چپ و راست چرخاندن بعد از نماز،مستحب است.
گزینه 3️⃣: اشخاص مشکوک یا مبتلا به کرونا، خودشان می توانندغسل میت کنند.
گزینه 4️⃣: به نظر مراجع تقلید:کسی که الان(باوجودکروناومنع از سفر) به مسافرت برود،نمازش تمام است.
گزینه 5️⃣: طبق مضمون روایاتی،می توان حمد و سوره نماز ظهر در روز جمعه را با صدای بلند خواند.
📩 لطفا فقط شماره گزینه یا گزینه های صحیح را به آیدی @ebadi_porseman 🆔 ارسال کنید 📩
⏲مهلت ⏳ارسال گزینه ✅صحیح ✅؛ازالان تا 12ظهر فردا ⌛️ می باشد.⏰
🌹 به چند⃣ نفر که پاسخ صحیح ارسال کنند به قید قرعه ؛کارت شارژ گوشی📱 ؛هدیه داده میشود 🌹
➖➖➖➖➖
✅✅ #کانال_پرسمان_دینی
@Porseman_channel
اتمام مهلت پاسخگویی به سوال مسابقه👆👆👆👆
از همه دوستانی که در مسابقه شرکت کردند؛ کمال تشکر را داریم....🌷
ان شاء الله مسابقه مناسبتی بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد...🌸
گروه دوباره ؛ شبانه روز فعال شد...
لطف بفرمایید
فقط سوالات شرعی و شبهات دینی ارسال بفرمایید...
جواب صحیحِ سوال و اسم کاربرانی که قرعه بنامشان افتاده؛ بخاطر رعایت نظم گروه؛ در کانال پرسمان ؛ بعد از مدتی اعلام خواهد شد....🌷
@Porseman_channel
موفق باشید🌷
#پاسخ_مسابقه
با سلام
وتشکر از حضور بسیارپرشور دوستان همراه🌷
فقط گزینه ی 5⃣؛ درست می باشد و بقیه گزینه ها صحیح نمی باشند.
👇👇👇👇
به دوستانی که پاسخ صحیح داده بودند؛و به قید🌺قرعه 🌺؛برنده این مسابقه شدند،،هدیه شارژ مستقیم تقدیم میگردد🌷
کاربران برنده این مسابقه؛5نفرند
👇👇👇👇👇👇👇
یارقیه س
گل نرگس
مدافع چادر
غلامحسینم
*
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
موفق باشید🌷
mahdi-tavallod2.pdf
22.21M
تولد امام زمان ع به اعتراف اهل سنت
@Porseman_channel
کفاره را میتوان به فقیر سید داد؟
@Porseman_channel
بیشتر مراجع تقلید
(آیات عظام امام خمینی، خویی، وحید خراسانی، فاضل لنکرانی، تبریزی، سیستانی، بهجت، خامنهای.)
در این زمینه میگویند، فرد غیر سید، فقط زکات واجب و فطریه را نمیتواند به سید دهد، ولی در سایر وجوهات؛ از قبیل کفارات، رد مظالم یا صدقات مستحبی، پرداخت آن به سید ایرادی ندارد،
(امام خمینى، خویى،وحید خراسانى، سیستانى، فاضل لنکرانى،بهجت، آیت الله خامنهای، )
ولی بهتر است احتیاط نموده و غیر سید، کفارهاش را صرفا به غیر سید دهد.
(آیات عظام امام خمینی و فاضل لنکرانی.)
البته برخی از مراجع،
(آیات عظام گلپایگانی، صافی و مکارم شیرازی.)
پرداخت هر نوع وجوهات واجب (غیر از خمس) به سادات را دارای اشکال میدانند، مگر اینکه پرداخت کننده سید باشد.
گلپایگانى، صافى گلپایگانى، آیت الله مکارم شیرازی.
بنابراین، هر چند طبق نظر اکثر فقها، غیر سید میتواند کفارهاش را به سید دهد، ولی مناسب است جهت رعایت احتیاط، کفارهای که از سادات و غیر سادات دریافت میکنید را از هم جدا نموده و کفاره غیر سید را به غیر سید دهید.
@Porseman_channel
💢فال نیک و بد💢
@Porseman_channel
«هیچ گونه رابطه منطقى در میان پیروزى و شکست با این فال نیک و بد وجود ندارد، و مخصوصاً در قسمت فال بد، غالباً جنبه خرافى و نامعقول داشته و دارد. این دو، گر چه اثر طبیعى ندارند، ولى بدون تردید اثر روانى مى توانند داشته باشند، «فال نیک» غالباً مایه امیدوارى و حرکت است ولى «فال بد» موجب یأس و نومیدى و سستى و ناتوانى.
شاید به خاطر همین موضوع است که:
در روایات اسلامى از «فال نیک» نهى نشده،
اما «فال بد» به شدت محکوم شده است.
در حدیث معروفى که از پیامبر(صلى الله علیه وآله) نقل شده:
تَفَأَّلُوا بِالْخَیْرِ تَجِدُوهُ:
«کارها را به فال نیک بگیرید (و امیدوار باشید) تا به آن برسید»
جنبه اثباتى این موضوع منعکس است
و در حالات خودِ پیغمبر(صلى الله علیه وآله) و پیشوایان اسلام(علیهم السلام) نیز دیده مى شود که گاهى مسائلى را به فال نیک مى گرفتند، مثلاً در جریان برخورد مسلمانان با کفار «مکّه» در سرزمین «حدیبیه» مى خوانیم هنگامى که «سهیل بن عمرو» به عنوان نماینده کفار «مکّه» به سراغ پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمد و حضرت(صلى الله علیه وآله) از نام او آگاه شد،
فرمود: قَدْ سَهُلَ عَلَیْکُمْ أَمْرُکُمْ:
«یعنى از نام سهیل من تفأل مى زنم که کار بر شما سهل و آسان مىشود».
دانشمند معروف «دمیرى» که از نویسندگان قرن هشتم هجرى است، در یکى از نوشته هاى خود اشاره به همین مطلب کرده مى گوید:
این که پیامبر(صلى الله علیه وآله)فال نیک را دوست مى داشت، به خاطر آن بود که انسان هر گاه امیدوار به فضل پروردگار باشد در راه خیر گام برمى دارد و هنگامى که امید خود را از پروردگار قطع کند، در راه شرّ خواهد افتاد و فال بد زدن مایه سوء ظن و موجب انتظار بلا و بدبختى کشیدن است.
اما از فال بد که عرب آن را «تطیّر» و «طیره» مى نامد، در روایات اسلامى ـ همان طور که گفتیم ـ شدیداً مذمت شده، چنان که در قرآن مجید نیز کراراً به آن اشاره گردیده و محکوم شده است.
از جمله در حدیثى مى خوانیم:
پیغمبر(صلى الله علیه وآله) فرمود:
اَلطِّیَرَةُ شِرْکٌ:
«فال بد زدن (و آن را مؤثر در سرنوشت آدمى دانستن) یک نوع شرک به خدا است».
و نیز مى خوانیم:
اگر فال بد اثرى داشته باشد، همان اثر روانى است،
امام صادق(علیه السلام)فرمود:
الطِّیَرَةُ عَلى ما تَجْعَلُها إِنْ هَوَّنْتَها تَهَوَّنَتْ وَ إِنْ شَدَّدْتَها تَشَدَّدَتْ وَ إِنْ لَمْ تَجْعَلْها شَیْئاً لَمْ تَکُنْ شَیْئاً:
«فال بد اثرش به همان اندازه است که آن را مى پذیرى، اگر آن را سبک بگیرى کم اثر خواهد بود، و اگر آن را محکم بگیرى پر اثر، و اگر به آن اعتنا نکنى، هیچ اثرى نخواهد داشت».
در اخبار اسلامى از پیامبر(صلى الله علیه وآله) نقل شده است که:
راه مبارزه با فال بد، بى اعتنائى است.
از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل شده که فرمود:
ثَلاثٌ لایَسْلَمُ مِنْها أَحَدٌ الطِّیَرَةُ وَ الْحَسَدُ وَ الظَّنُّ. قِیلَ فَما نَصْنَعُ؟ قالَ: إِذا تَطَیَّرْتَ فَامْضِ وَ إِذا حَسَدْتَ فَلاتَبْغِ وَ إِذا ظَنَنْتَ فَلاتُحَقِّق:
«سه چیز است که هیچ کس از آن سالم نمى ماند (و وسوسه هاى آن در درون قلبِ غالب اشخاص پیدا مى شود) فال بد و حسد و سوء ظن. عرض کردند: پس چه کنیم؟ فرمود: هنگامى که فال بد زدى اعتنا مکن و بگذر و هنگامى که حسد در دلت پیدا شد، عملاً کارى بر طبق آن انجام مده و هنگامى که سوء ظن پیدا کردى آن را نادیده بگیر».
عجیب این است که:
موضوع فال نیک و بد، حتى در کشورهاى پیشرفته صنعتى و در میان افراد به اصطلاح روشن فکر، و حتى نوابغ معروف وجود داشته و دارد، از جمله در میان غربى ها رد شدن از زیر نردبان، افتادن نمکدان و هدیه دادن چاقو به شدت به فال بد گرفته مى شود!
البته وجود فال نیک همان طور که گفتیم مسأله مهمى نیست بلکه غالباً اثر مثبت دارد، ولى با عوامل فال بد همیشه باید مبارزه کرد و آنها را از افکار دور ساخت و بهترین راه براى مبارزه با آن تقویت روح توکّل و اعتماد بر خدا در دل ها است، همان طور که در روایات اسلامى نیز به آن اشاره شده است.
«تطیّر»نیز چنان که مى دانیم: از ماده «طیر» به معنى پرنده است، و چون عرب فال بد را غالباً به وسیله پرندگان مى زد، عنوان «تطیّر» به معنى فال بد زدن آمده است، در برابر «تفأل» که به معنى فال نیک زدن است.
در قرآن کراراً این معنى مطرح شده است که مشرکان خرافى در برابر پیامبران الهى به این حربه متوسل مى شدند، چنان که در مورد موسى(علیه السلام) و یارانش مى خوانیم: وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌ یَطَّیَّرُوا بِمُوسى وَ مَنْ مَعَهُ: «هر گاه ناراحتى به فرعونیان مى رسید آن را از شوم بودن موسى و همراهانش مى دانستند».
در آیه 47 سوره «نمل» نیز همین عکس العمل را مشرکان قوم ثمود در برابر صالح(علیه السلام) نشان دادند و در سوره «یس» مى خوانیم:
که در برابر رسولان مسیح(علیه السلام) (به انطاکیه) نیز مشرکان آنها را متهم به شوم بودن کردند.
اصولاً، انسان نمى تواند در برابر علل حوادث بى تفاوت بماند، سرانجام باید براى هر حادثه اى علتى بجوید، اگر موحد باشد و خداپرست، و علل حوادث را به ذات پاک او که طبق حکمتش همه چیز را روى حساب انجام مى دهد، بازگرداند و از نظر سلسله علل و معلول طبیعى نیز تکیه بر علم کند، مشکل او حل شده است و گرنه یک سلسله علل خرافى و موهوم و بى اساس براى آنها مى تراشد، موهوماتى که حدّ و مرزى براى آنها نیست و یکى از روشن ترین آنها همین فال بد زدن است.
فى المثل عرب جاهلى حرکت پرنده اى را که از طرف راست به چپ مى رفت به فال نیک مى گرفت، و دلیل بر پیروزى، و اگر از طرف چپ به راست حرکت مى کرد به فال بد مى گرفت و دلیل بر شکست و ناکامى! و از این خرافات و موهومات بسیار داشتند.
امروز نیز در جوامعى که به خدا ایمان ندارند ـ هر چند از نظر علم و دانش روز، پیروزى هاى فراوانى کسب کرده اند ـ این قبیل خرافات و موهومات فراوان است تا آنجا که گاهى افتادن یک نمک پاش بر زمین، آنها را سخت ناراحت مى کند، و منزل و اطاق، یا صندلى که شماره آن سیزده باشد، سخت در وحشتشان فرو مى برد، و هنوز هم بازار رمالان و فال گیران در میان آنها گرم و داغ است، و مسأله موهوم بخت و طالع در میان آنها مشترى فراوان دارد.
ولى قرآن با یک جمله کوتاه مى گوید:
طائِرُکُمْ عِنْدَ اللّهِ:
«بخت و طالع و پیروزى و شکست، موفقیت و ناکامى شما همه نزد خدا است»،
خدائى که حکیم است و مواهبش را طبق شایستگى ها، شایستگى هائى که بازتاب ایمان و عمل و گفتار و کردار انسان ها است تقسیم مى کند و به این ترتیب، اسلام پیروان خود را از وادى خرافه به حقیقت، و از بیراهه به صراط مستقیم دعوت مىکند».
@Porseman_channel