eitaa logo
کانال پرسمان دینی
880 دنبال‌کننده
45 عکس
13 ویدیو
81 فایل
بحول و قوه الهی؛پاسخگوی شبهات وسوالات دینی در« گروه »و «کانالهای پرسمان» می باشیم. http://eitaa.com/joinchat/2121924619Ce5ff3b4f6e @ebadi_porseman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ودوم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 📅5اسفند-1402 ⭕️کدام گزینه یا گزینه ها؛صحیح می باشد؟ گزینه 1⃣: بین الطلوعین خواندن نمازهای مستحبی و قضای نمازهای واجب، مکروه هست. گزینه 2⃣: اگر طلبکاربمیردبدهکار میتواند پولی که بدهکار بودرا خیرات دهد گزینه 3⃣: قرآن خواندن در حالت جنابت جایز است گزینه 4⃣:میتوان تربت را در نمکدان ریخت واز آن؛استفاده مستمر کرد گزینه 5⃣: ورزش ودویدن و پیاده روی در حال روزه؛ حق النفس دارد 📩 لطفا فقط شماره گزینه یا گزینه های صحیح را به آیدی @ebadi_porseman 🆔 ارسال کنید 📩 ⏲مهلت ⏳ارسال گزینه ✅صحیح ✅؛ازالان تا 1ظهر فردا ⌛️ می باشد.⏰ 🌹 به چند⃣ نفر که پاسخ صحیح ارسال کنند به قید قرعه ؛کارت شارژ گوشی📱 ؛هدیه داده میشود 🌹 ➖➖➖➖➖ ✅✅ @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اتمام مهلت پاسخگویی به سوال مسابقه👆👆👆👆 از همه دوستانی که در مسابقه شرکت کردند؛ کمال تشکر را داریم....🌷 ان شاء الله مسابقه مناسبتی بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد...🌸 گرو‌ه دوباره ؛ شبانه روز فعال شد... لطف بفرمایید فقط سوالات شرعی و شبهات دینی ارسال بفرمایید... جواب صحیحِ سوال و اسم کاربرانی که قرعه بنامشان افتاده؛ بخاطر رعایت نظم گروه؛ در کانال پرسمان ؛ بعد از مدتی اعلام خواهد شد....🌷 @Porseman_channel موفق باشید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام وتشکر از مشارکت دوستان همراه🌷 فقط گزینه ی 3⃣؛ درست می باشد و بقیه گزینه ها صحیح نمی باشند. 👇👇👇👇 به دوستانی که پاسخ صحیح داده بودند؛و برنده این مسابقه شدند،،هدیه شارژ مستقیم تقدیم میگردد🌷 کاربر برنده این مسابقه؛ 4نفرند یه هم وطن ای امید ناامیدان یک منتظر سیده فاطمه 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 موفق باشید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢احادیث ولادت امام زمان ع💢 @Porseman_channel مجموع روایات ولادت حضرت؛که از نظر سندی شامل روایات صحیح وحسن و موثق میباشند.همدیگر را تایید و تقویت کرده و تواتر را اثبات میکنند. وجود احادیث صحیح السند کافی است که روایات دیگر را که از نظر سندی صحیح نیستندتقویت نماید.واین مورد تایید علماء شیعه و سنی است 📕سلسله الاحادیث الصحیحه البانی ج4ص358 ✅وقتی حدیث به حد تواتر رسید یعنی علم آور شد ؛حجت خواهد بود و بی نیاز از بررسی سندی می باشد.چراکه با دلالت مطابقی وتضمنی و التزامی و نقل جماعتی که اتفاقشان بر دروغ محال است؛با تراکم احتمالات به یقین می رسیم.. پس نیازی به بررسی سندی تک تک روایات نداریم و با کثرت روایات و نقلها(یی که صحیح السند همراهی شان میکند)کار تمام بوده و ولادت اثبات میگردد.... 🍂🍂🍂🍂🍂🍂 👌اما برخی روایات صحیح السند... ابو هاشم جعفرى گويد: بامام حسن عسگرى عليه السلام عرضكردم: جلالت و بزرگى شما مرا از پرسش از شما بازمىدارد، اجازه مىفرمائيد از شما سؤالى كنم؟ فرمود، بپرس، عرضكردم: آقاى من! شما فرزندى داريد؟ فرمود: آرى 📚کافی ج1ص330حدیث1 وص178 حدیث1وحدیث2و حدیث13 و ص328 حدیث2وحدیث1وحدیث13 وص337حدیث5 که مجموع روایاتی تحت عناوین (باب الإشارة و النص على أبي محمد ع باب في النهي عن الاسم باب في الغيبة باب الإشارة و النص إلى صاحب الدار ع باب أن الأرض لا تخلو من حجة باب في تسمية من رآه ع) مبوَّب گردیده است. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢تغییر حکم شطرنج💢 اگر حکم شطرنجی که حرام بود تغییرکردوحلال شد؛پس هر حکم دیگری مثل دست دادن با نامحرم دیپلمات ها و ورزشکارها هم میتواند؛تغییر کند؟ @Porseman_channel ✅پاسخ: از باب مثال ؛سگ نجس است. وقتی سگ به نمکزار افتاد و نمک شد؛دیگر سگ نیست تا حکم نجاست را داشته باشد؛بلکه نمک شده است. در این حال نمی توان گفت که سگ پاک شده و حکم سگ تغییر کرده است.بلکه در واقع موضوع آن عوض شده و این؛یک موضوع دیگری شده است.لذا حکم دیگری پیدا کرده است. در مورد شطرنج هم ؛همین است.شطرنج وقتی به عنوان آلات قمار باشد؛حکم حرمت را پیدا می کند و وقتی که از آلات قمار بودن افتاد؛قمار نبود؛حرام نخواهد بود. 👈پس چنین نیست که فقیه حکم را عوض کرده باشد؛بلکه موضوع عوض شده ... این مایع،اگر خون باشد،نجس و اگر آب باشد؛پاک است. حکم تابع صدق موضوع است و وقتی موضوع عوض شد،حکم عوض خواهد شد. ماهی بی پولک حرام است اگر ماهی پولک دار شد؛حلال خواهد شد.. اینها مثالهایی برای تبدّل موضوع بود. یعنی موضوع تبدیل به موضوع دیگری شده لذا حکم او هم تبدیل و عوض شده... 🔴شطرنج در زمان سابق؛ازآلات قمار بوده واگر در زمان ما از آلات قمار بودن بیفتد و در مسابقات بین المللی به عنوان یک ورزش فکری بازی شود؛بدون برد و باختش؛حکم حرمت را نخواهد داشت. حکم شرعی در این موارد؛دائر مدار صدق و عدم آلت قماربودن در عرف جامعه است.ومثلا پاسور باز از آلات قمار است.لذا حرمت را دارد. 👈باید توجه داشت که وظیفه مکلف؛تقلید از مرجع تقلیدخوداست و باید هر مقلدی ببینید مرجع تقلید او در مورد احکام شرعی چه نظری دارد؛وبه آن عمل کند. در مورد شطرنج نیز اختلافی بین مراجع تقلید است که هرکس موظف به عمل بر طبق نظر مرجع تقلیدش می باشد. @Porseman_channel 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌷🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢شرکت در انتخابات💢 @Porseman_channel آيةالله العظمي امام خميني (ره ): همه ما؛ زن و مرد؛ هر مکلف؛ همان طور که باید نماز بخواند؛ همان طور باید سرنوشت خودش را تعیین کند. آيةالله العظمي امام خأمنه اي (مدظله ): شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است... و اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است. آيةالله العظمي سبحاني (مدظله ): امیدوارم مردم ایران... در انتخابات شرکت و بدون توجه به هیاهوها، دقت کنند و افراد واجد شرایط و کسانی را که به هیچ شکل از اسلام و قانون تجاوز نمی‌کنند، برگزینند. آیةالله العضمي نوري همداني (مدظله ): مشارکت در انتخابات همانند نماز و روزه واجب است چون مربوط به عظمت نظام اسلامی است. آيةالله العظمي جوادي آملي (مدظله ): همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند و افرادی را به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بفرستند که از هرلحاظ پاک باشند و بتوانند پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش برسانند. آيةالله العظمى مكارم شيرازي (مدظله): شرکت در انتخابات شرعا و اخلاقا لازم است... شرکت مردم در انتخابات میزان علاقه مندی آنها را به نظام و کشور نشان خواهد داد. آيةالله العظمي علوي گرگانی (مدظله ): همانطور که رأی دادن، وظیفه ملی و دینی است، انتخاب افراد مومن و متقی و دلسوز برای اسلام و کشور وظیفه‌ای بس بزرگتر است. آيةالله العظمي سيستاني (مدظله ): شرکت در انتخابات واجب شرعي و عدم شرکت در آن امري نابخشودني است. اگر کسي نتواند نماز بخواند يا روزه بگيرد ميتواند قضاي آن را ادا کند اما شرکت نکردن در انتخابات امري است که قضاي آن ادا نمي شود. آیةالله العظمی صافی (مدظله ): باید برای حفظ دین و انقلاب در انتخابات شرکت و بدین وسیله هر چه بیشتر به ساحت دین و حجت بن الحسن(عج) خدمت کرد. آیةالله العظمی فاضل لنكرانی (ره ) به نقل از فرزند بزرگوارش آیةالله زاده حاج آقا جواد: شرکت در انتخابات يک واجب شرعي، و گامي بزرگ در راه خدمت به اسلام و يک عبادت بزرگ است. آیةالله العظمی بهجت (ره ) به نقل از فرزند بزرگوارش آیةالله زاده حاج آقا علی: شرکت نکردن در انتخابات حرام است - کسانی که در انتخاب متحیرند، ببینند کدامیک، با ولایت علی(علیه السلام) موافق با موافق تر است... @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢التماس اندکی بصیرت💢 @Porseman_channel ✅وقتی به عملکرد برخی از مردم و حتی افراد متدین نگاه میکنیم؛جای بسی شگفتی و غفلت از موقعیت اجتماعی سیاسی می بینیم. کسی که حداقل اطلاعی از دشمن داشته باشد؛نه اینکه یک واحد دشمن شناسی پاس کند؛بلکه یک گشت و گذاری در فضاهای مجازی که زید دست ماست بکند؛ میبیند که چه تبلیغات بی رحمانه و همه جانبه و گسترده ای را دشمن شروع کرده و هر روز بر دوز آن افزوده وبه آن سرعت می دهد. چه معنا دارد که در برابر عملکرد آشکار دشمن و دشمنی های علنی او ؛ ما عملکرد ضعیفی داشته باشیم و پا عقب بگذاریم از اصول خود دست بکشیم یا به فکر مداهنه و تسامح بیفتیم. 📖قلم9 در صدر اسلام نیز ابرقدرت های آن روز سرمخالف و ناسازگاری با اسلام داشتند ولی چه معنا داشت که تحمل شعب ابی طالب نکنند و تسلیم شوند؟ 📖انفال30 چه معنا داشت که متحمل جنگهای بدر و احد و خندق و خیبر و...نشوند و پا پس بکشند؟ بحث جهاد در هر دو جنبه ی اکبر و اصغرش که هم حضور در جبهه و هم مقاومت اقتصادی سیاسی باشد؛عملکرد اهل بیت ع بوده است و نباید پا پس کشید و هراسید. 👌حداقل حضور در صحنه سیاسی یک کشور، حضور و شرکت در راهپیمایی ها و انتخابات هست و معنا ندارد اشخاص با هر فکر و اندیشه حتی غیراسلامی؛پا پس بکشند. وقتی دشمنی مشترک ؛ ملیت و آب و خاک را تهدید کرده و منتظر و مترصد عملکرد و عکس العمل های ماست؛چه معنا دارد که حضورنداشته باشیم و مثل خواجه ربیع بن خثیم ، در جامه زهد و عبادت پیچیده و از دفاع حق ؛ کنج عزلت اختیار نماییم. وبه ولی خدا بگوییم: إِنَّا شَكَكْنَا فِي هَذَا الْقِتَال 📚وقعة صفين ص 115 این نیست مگر بی بصیرتی،کم بصیرتی و نداشتن علم به زمانه... ✅این آیه قرآن را ببینید وَ لَنْ تَرْضى عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصير 📖بقره120 و هرگز يهوديان و ترسايان از تو راضى نمىشوند، مگر آنكه از كيش آنان پيروى كنى. بگو: «در حقيقت، تنها هدايتِ خداست كه هدايت [واقعى] است.» و چنانچه پس از آن علمى كه تو را حاصل شد، باز از هوسهاى آنان پيروى كنى، در برابر خدا سرور و ياورى نخواهى داشت. این حقیقت ابرقدرتهای استعمار و استکبار می باشد. و اگر کم بیاوری و تسلیم جزئی از زورگویی آنها بشویم تا انتها پیش خواهند رفت. 🔴توصیه قرآن برای ما به قیام و استقامت و صبر و توصیه به صبر است؛نه تسلیم و تسامح و مداهنه ... 📖سبأ46 📖آل عمران200 📖توبه7 📖احقاف13 📖آل عمران175 لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ في شَيْءٍ 📖آل عمران28 مؤمنان نبايد كافران را- به جاى مؤمنان- به دوستى بگيرند؛ و هر كه چنين كند، در هيچ چيز [او را] از [دوستىِ] خدا [بهرهاى] نيست @Porseman_channel 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢نشانه های رضای خدا💢 @Porseman_channel پیرامون موجبات رضایت خداوند و نشانه های راضی بودن خدا از خلق نکات مختلفی در روایات مطرح گردیده است. ۱. اطاعت الهی روایت شده که موسی(علیه السلام) گفت: پروردگارا مرا از نشانه خشنودی خود از بنده ات خبر ده خدای تعالی به او وحی فرمود: هر گاه دیدی که من بنده ام را برای طاعت خود آماده و از معصیتم روی گردان می کنم این نشانه خشنودی من است. در روایتی از امام علی(علیه السلام) نقل شده که خدای تبارک و تعالی چهار چیز را در دل چهار چیز نهفته است: خشنودی خود را در طاعتش نهفته است، پس هیچ طاعتی را کوچک نشمارید زیرا بسا که آن طاعت با خشنودی خدا همراه باشد و تو بی خبر باشی- برای کسب رضایت الهی هر کار خیر و پسندیده را انجام دهید و لو کوچک باشد زیرا احتمال دارد رضایت الهی با او کسب شود. ۲. استغفار, تواضع و صدقه دادن سه چیز است که بنده را به خشنودی خدا می رساند: استغفار زیاد،‌ فروتنی و صدقه دادن زیاد. نفس , انسان را به تن پروری و جمع مال و... تشویق می کند؛ اما آن کس که در پی کسب رضای الهی است, جسم و نفس خویش را به زحمت استغفار و پرهیز از مال اندوزی می کند. امام علی(علیه السلام) فرمود: هر که بدن خود را ناخشنود سازد پروردگارش را خشنود کند و هر که بدن خود را ناخشنود نکند پروردگارش را نافرمانی کرده باشد. با راحتی بدن و تأمین خواسته های جسمانی و پیروی از خواهشها رضایت خدا تأمین نمی شود. بنابراین استغفار زیاد- صدقه دادن زیاد و انجام هر اعمال خیر و مخالفت با هوا و هوسها سبب رضایت خداوند می شود. ۳. راضی به قضای الهی نقل شده که حضرت موسی(علیه السلام) عرض کرد: ای پروردگار مرا به کاری که خشنودی تو از من در آن است راهنمایی فرما تا بدان عمل کنم؟ خداوند به او وحی فرمود, که همانا خشنودی من در ناخشنودی تو است و تو بر آنچه ناخوشش داری صبر نتوانی کرد. موسی عرض کرد: پروردگارا مرا به آن کار راهنمایی فرما. خداوند فرمود: خشنودی من در خرسندی تو به قضای من است. در نتیجه راضی و تسلیم بودن در برابر قضای الهی ولو بر خلاف میل انسان باشد خشنودی خدا را در پی دارد. نکته دیگر آن است که مقام «رضوان» از بزرگترین مواهب و مقاماتی است که خداوند به مؤمنان و مجاهدان می بخشد و این رضوان چیزی غیر از باغ های بهشت و نعمت های جاویدان و غیر از رحمت گسترده پروردگار است و رضوان من الله اکبر. هیچ کس نمی تواند آن لذت معنوی و احساس روحانی را که به یک انسان به خاطر توجه رضایت و خشنودی خدا از او دست می دهد توصیف کند. رضایت خدا از همه برتر و بزرگتر است. قرآن کریم اسماعیل(علیه السلام) را با صفت «مرضی» توصیف نموده است؛ «وَ کانَ عِنْدَ رَبِّهِ مَرْضِیًّا» (سوره مریم/۵۵) و همواره مورد رضایت پروردگارش بود. اسماعیل (علیه السلام) ظاهر امر خدا را ندید (کارد گذاشتن به گلویش توسط ابراهیم خلیل علیه السلام) بلکه ایمان و یقین داشت که خداوند بر خلاف مصلحت او و پدرش, امر نمی کند. این در واقع اشاره به این حقیقت است که او در کل برنامه هایش رضایت خدا را جلب کرده است. اصولا نعمتی از این بالاتر نیست که معبود و مولا و خالق انسان از او راضی و خشنود باشد؛ به همین دلیل در بعضی از آیات بعد از آنکه نعمت بهشت جاویدان را برای بندگان خاص خدا بیان می کند در پایان می گوید: «رَضِیَ اللّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ» (سوره مائده/۱۱۹)؛ خداوند از آنها خشنود و آنها نیز از او خشنود خواهند بود و این فوز عظیم و رستگاری بزرگی است. و این نشان می دهد تا چه اندازه این رضایت دو جانبه واجد اهمیت است(رضایت پروردگار از بندگان و رضایت بندگان از پروردگار). زیرا ممکن است انسان غرق عالی ترین نعمتها باشد، ولی هنگامی که احساس کند مولی و معبود و محبوب او از او ناراضی است تمام آن نعمتها و مواهب در کام جانش تلخ می گردد و نیز ممکن است انسان واجد همه چیز باشد ولی به آنچه دارد راضی و قانع نباشد. بدیهی است آن همه نعمت با این روحیه او را خوشبخت نخواهد کرد و ناراحتی مرموزی دائما او را آزار و شکنجه می دهد و آرامش روح و روان را که از بزرگترین مواهب الهی است از او می گیرد. لذا بالاترین نعمت این است که خداوند از انسان خشنود و او نیز از خدایش راضی باشد. در جریان واقعه کربلا شنیده ایم که امام حسین (علیه السلام) با آنهمه رنج از دست دان فرزندان و یاران و تشنگی و... هر چه به زمان شهات نزدیک تر می شد, صورت مبارکش برافروخته تر میشد و در کمال آرامش و اطمینان می فرمود: رضا بقضائک, تسلیما لامرک, لا معبود سواک و... حضرت زینب (سلام الله علیه) در مجلس یزید (لعنةالله علیه) فرمود: ما رایت الا جمیلا من جز زیبایی ندیدم! این جز رسیدن به مقام رضی الله عنهم و رضوا عنه نیست و این است ثمره خرسندی از خداوند؛ یعنی زندگی کردن در دنیا و آخرت در کمال آرامش و اطمینان قلبی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا به امام زمان ع قائم‏ گفته میشود؟ @Porseman_channel يكى از مهم‏ترين و مشهورترين القاب حضرت مهدى (عج) «قائم» (قيام كننده و به پا خيزنده) است. اين عنوان رسا و گويا، در بعضى از روايات مربوط به آن حضرت آمده و اشاره به قيام، مبارزه و جهاد بزرگ او و آمادگى استقامت وى دارد. روايات متعددى راجع به اين لقب وارد شده است؛ از جمله: امام صادق عليه السلام فرمود: «اذا توالت ثلاثة اسماء: محمد و على و الحسن، فالرابع القائم» «هنگامى كه سه اسم محمد و على و حسن دنبال هم آمدند، پس چهارمين آنان قائم است». امام جواد عليه السلام نيز مى‏فرمايد: «انّ القائم منّا هو المهدى الّذى يجب ان ينتظر فى غيبته و يطاع فى ظهوره» ؛ «به راستى كه قائم از ما، مهدى است كه در ايام غيبت، انتظار او و در دوران ظهور، اطاعت او واجب است». از آن جهت كه امام مهدى در برابر وضعيت اسفناك سياسى، اجتماعى و اقتصادى به وجود آمده براى مردم قيام كرده، عليه ظالمان و مفسدان و زرمداران وارد عمل خواهد شد؛ به آن حضرت قائم گفته مى‏شود. از طرفى در اين مدت طولانى، آن حضرت آماده انقلاب جهانى و مبارزه مسلّحانه (قيام به شمشير) بوده و هميشه در حال انتظار براى قيام به سر مى‏برد. امام صادق عليه السلام فرموده است: «سمّى القائم لقيامه بالحق» ؛ «قائم ناميده شده، به جهت اينكه قيام به حق خواهد كرد». امام رضا عليه السلام نيز فرموده است: «تمام الامر بقائم آل محمد» ؛ «تمام امر به دست قائم آل محمد صلى الله عليه و آله است». از امام جواد عليه السلام نيز سؤال شد: چرا او را قائم مى‏نامند؟ امام فرمود: «لأنّه يقوم بعد موتِ ذكرِه و ارتدادِ اكثرِ القائلين بأمامته» ؛ «چون پس از آن قيام مى‏كند كه از يادها رفته است و بيشتر معتقدان به امامتش برگشته‏اند». اما اينكه موقع سلام به امام زمان (عج) و رسيدن به نام مبارك «قائم» مى‏ايستيم؛ به جهت ابراز احترام و بزرگداشت نام و ياد آن حضرت و اظهار پيوند و انتظار ظهور او است؛ يعنى، اين كار در زمان امام صادق عليه السلام در ميان شيعيان معمول بوده؛ حتى نقل شده است: در حضور امام رضا عليه السلام كلمه قائم ذكر شد، آن حضرت برخاست و دست بر سر نهاد و فرمود: «اللهم عجّل فرجه و سهّل مخرجه» . امام صادق عليه السلام نيز فرموده است: «سزاوار است كه وقت برده شدن نام قائم (براى احترام)، به پاخيزند و از خداوند تعجيل در فرجش را بخواهند» . @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢تکرار امام جماعت شدن در یک نماز دو مکان💢 @Porseman_channel مسأله ۱۴۰۴ اگر امام یا مأموم بخواهد نمازی را که به جماعت خوانده دوباره با جماعت بخواند (۱) در صورتی که جماعت دوم و اشخاص آن غیر از اول باشد (۲) اشکال ندارد. (۱) (اراکی:) اشکال دارد مگر آن که در نمازی که خوانده مأموم بوده و در نمازی که دوباره می خواند، امام جماعت باشد. (خوئی، تبریزی:) چنانچه احتمال فساد آن نماز را ندهد اشکال دارد مگر این که اماماً اعاده نماید به شرطی که در مأمومین کسی باشد که نماز واجب را نخوانده باشد. (سیستانی:) هر چند استحبابش ثابت نیست ولی رجاءً آوردن آن مانعی ندارد. (بهجت:) جواز جماعت، محل ّ تأمّل است ولی در صورتی که جماعت دوّم دارای مزایایی باشد که در شرع، رجحان داشته باشد و کسی بخواهد به امید مطلوب بودن، دو مرتبه نمازش را به جماعت بخواند، بنا بر أظهر جایز است. (زنجانی:) در صورتی که برخی از افراد جماعت دوم امام یا مأمومین افراد دیگری باشند اشکال ندارد. (۲) (فاضل:) و او امام باشد.. گلپایگانی، (صافی:) مسأله اگر امام یا مأموم بخواهد در نمازی که به جماعت خوانده دوباره برای مأموم دیگری که جماعت نخوانده امام شود و به جماعت بخواند جایز است ولی اگر بخواهد برای دفعه سوّم باز با جماعت بخواند اشکال دارد. (مکارم:) مسأله جایز است «امام جماعت» که یک بار نماز خود را با جماعت خوانده آن را با جماعت دیگری دوباره بخواند، اما بیش از دو بار اشکال دارد، بنا بر این یک امام جماعت می تواند در دو مسجد اقامه جماعت کرده و نماز را دوباره بخواند. رهبری: س ۵۶۹: آیا جایز است امام جماعت در یک زمان عهده ‏دار امامت دو نماز (دو نماز عید یا هر نمازی) گردد؟ ج: تکرار نماز جماعت براى يکبار به خاطر مأمومين ديگر در نمازهاى يوميه جايز و بلکه مستحب است. ولى جواز آن در نماز عيد مشکل است. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢کفاره عذر و تاخیر💢 @Porseman_channel کفاره تاخير و عذر، به ازاء هر روز يک مد طعام(معادل 750 گرم گندم و مانند آن) و يا اطعام يک فقير (حدود 16000تومان) که بايد به مصرف نان يا طعامي برسد که يک انسان را سير کند، همچنين پرداخت پول بجاي کفاره کافي نيست مگر اينکه يقين داشته باشد که فقير، آن را صرف نان میکند. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پرسمان صوتی تصویری
فلسفه احکام.amr
3.26M
فلسفه تراشی نسبت به احکام @porseman_sound
💢خانه تکانی💢 وظیفه ما در این ایام چیست؟ @Porseman_channel وظیفه خانه تکانی است. این روزها روزهای خانه تکانی است . هم خانه تکانی عید نوروز و هم خانه تکانی عید رجب وشعبان و فصل بندگی... چه زیباست در کنار خانه تکانی ظاهری که دنبال زدودن خاک و خل ،گرد و غبار و پیدا کردن و بیرون کردن آشغالها و درصدد رفع کثافات و اهتمام به تمیزی هستیم . تا هم خانه تمیز شود وهم مهیای تشریف فرمایی مهمانان... یک خانه تکانی دل و بیرون کردن آشغالها و گردو غبار تعلقات و کینه و نفرت ها باشیم. درصدد رفع کثافات اخلاق رذیله و اهتمام به تمیزی دل کنیم... خانه دل را از کدورات یکسال غفلت و گناه تمیز کرده و آماده ورود به مهمانی ماه رمضان شویم. وظیفه ؛تخلیه و تجلیه و تحلیه است... «آیینه شو جمال پری طلعتان طلب جاروب کن تو خانه پس مهمان طلب» @Porseman_channel 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌸🌸🌸🌸