eitaa logo
حجّةالإسلام دکتر پورعابدین
1.3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
562 ویدیو
570 فایل
نشر اندیشه ها، نظریّه ها، فعالیت ها، برنامه ها و آثار علمی، آموزشی، پژوهشی و هُنری استاد پورعابدین
مشاهده در ایتا
دانلود
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔰 چه شد که کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد؟ ┄┅┅═❅❅❅═┅┅┄ ✅ 🆔 @Pourabedin
📣ثبت نام کارشناسی بدون کنکور شروع شد حضوری تهران( خواهران): 🔹روانشناسی ⬅️ 12427 🔹علوم قرآن و حدیث⬅️ 12428 🔹فقه و حقوق ⬅️ 12429 مجازی( خواهران و برادران): 🔸روانشناسی ⬅️ 15888 🔸علوم حدیث ⬅️ 15889 🔸علوم قرآن و حدیث⬅️ 15890 🔸فقه و حقوق ⬅️ 15891 حضوری قم ( خواهران): 🔻روانشناسی ⬅️ 15892 ✍️ ثبت نام: 31 مردادماه لغایت 4 شهریورماه 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور: sanjesh.org 📞 تلفن راهنمای ثبت نام تهران و قم: 09352951290 09002151290 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ☎️ تلفن راهنما و مشاوره نمایندگی مشهد: 09151013073 🆔@qhuacir •┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
ثبت نام اولین فراخوان جذب اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲ در بازه زمانی “چهارم شهریورماه” لغایت “شانزدهم شهریورماه” از طریق سامانه جامع جذب اعضای هیات علمی (مهر رضوی) انجام می‌شود. متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به سایت فوق نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند. لازم به ذکر است در این فراخوان برای اولین بار مشمولین دارای مدرک دکتری و فاقد کارت پایان خدمت به شرط نداشتن غیبت نظام وظیفه می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.
رشته هایی که در نوبت اول جذب برای دانشگاه گناباد هست به شرح زیر است: ۱- الهیات ۱ نفر ۲- حقوق همه گرایش ها ۱ نفر ۳- ادبیات و زبان انگلیسی ۱ نفر ۴- آموزش زبان انگلیسی ۱نفر ۵- علوم و مهندسی آب ۱ نفر ۶- مدیریت صنعتی همه گرایش ها ۱ نفر ۷- مهندسی شیمی گرایش پلیمر ۱ نفر ۸- مهندسی شیمی گرایش ترموسینتیک و کاتالیست ۱ نفر ۹- مهندسی عمران گرایش آب و سازه های هیدرولیکی ۱ نفر ۱۰- مهندسی کامپیوتر همه گرایش ها ۱ نفر ۱۱- مهندسی معدن همه گرایش ها با اولویت گرایش کانه آرایی ۱ نفر ۱۲- مهندسی مکانیک همه گرایش ها با اولویت گرایش ساخت و تولید ۱ نفر
✅ خطای استراتژیک در پذیرش سند ۲۰۳۰ 🔻 حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا، استاد حوزه و دانشگاه: 🔹 مفهوم توسعه هم قصه‌ای بس دراز دارد. این مفهوم از دهه‌ی شصت قرن بیستم به ادبیات علوم اجتماعی وارد شد و موضوع خود را کشورهای غیرغربی قرار داد. تا پیش از این زمان، مردم‌شناسان به کشورهای غیرغربی می‌پرداختند و جامعه‌شناسان کشورهای صنعتی را موضوع مطالعات خود معرفی می‌کردند. 🔹 پرسش اصلی نظریات توسعه این است که چرا کشورهای غیرغربی، مثل جهان غرب که جهان توسعه‌یافته است، نیستند؟ نظریه‌پردازان غربی جهان توسعه‌یافته را با مفاهیم پایه‌ی فرهنگ غرب ترسیم می‌کنند. جهانی که با غلبه‌ی آموزش‌های غربی قوام و دوام می‌یابد و به‌همین دلیل آموزش با محتوای غربی آن، در میان اهداف توسعه‌ی پایدار، اهمیت اول را پیدا می‌کند. 🔹 برخی از این نظریه‌پردازان مدعی هستند جهانی شدن معنای مدرن توسعه، به حذف دیگر فرهنگ‌ها منجر نمی‌شود، بلکه فرهنگ غرب در استمرار مک‌دونالدیزه کردن عالم، به جهانی شدن هیچ منجر می‌شود. یعنی فرهنگ غرب، در جغرافیای جهانی خود نظیر مراکز خرید مدرن، خانه‌های خالی را برای فرهنگ‌های دیگر ایجاد می‌کند. 🔹ما تا هنگامی‌که هویت خود را با تعریفی که اسلام از خود دارد می‌شناسیم، نمی‌توانیم در نقشه‌ای که فرهنگ غرب برای توسعه‌ی جهانی ترسیم می‌کند قرار بگیریم. به‌همین دلیل برخی از طرفداران توسعه‌ی مدرن، قوت هویت در ایران را مانع بسط برنامه‌های توسعه می‌دانند. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34624 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @Pourabedin
✅ تصویر ناصحیح از جایگاه زن در تاریخ اجتماعی ایران توسط جریان روشنفکری 🔻 در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌ امیر مهاجر میلانی بررسی شد؛ 🔹 از فقه ما چنین برداشت می‌شود که خانواده بر‌اساس قدرت هرم طولی است؛ یعنی برساخت طولی مرد قوامیت دارد و قرار است خانواده را مدیریت کند. اما این امر به این معنا نیست که هرچه مرد گفت، همان بشود. بلکه زنان از جمله مادرشوهر و مادرزن هم قدرت نفوذ داشتند و آن چیزی که نهایی می‌شد، لزوماً حرف مرد خانواده نبوده و گاهی وضع به شکلی بود که مردها از خانه فرار می‌کردند. 🔹 واقعیت این است که زن در جامعۀ شرقی مهم است و اطلاعاتی که در خانواده وجود دارد، به مادر منتقل می‌شود و مادر مصلحت می‌بیند که چه مقدار آن اطلاعات را بگوید یا نگوید. بنابراین منش فمینیستی نمی‌خواهد واقعیت خانواده را تحلیل کند. 🔹 آنچه به‌عنوان سلسله‌مراتب طولی وجود دارد، چیزی نیست که به این شکل در اسلام آمده باشد. البته که در دین این امر وجود دارد که ریاست کلی خانواده در تصمیمات مهم آن و در اینکه بالأخره فردی باید حرف آخر را بزند، مرد در یک روایت است. به لحاظ اینکه قوام است و قوام هم مشروط به این است که دریافت‌های عقلایی بهتری داشته باشد و تأمین‌کنندۀ هزینه‌های زندگی هم باشد. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34659 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @Pourabedin
✅ فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی 🔻 حجت الاسلام قنبریان در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی: 🔹 مسیر اول علم اقتصاد: آن نظام ارزشی و مکتب اقتصادی که محقق شد یا در تحقق فرضی اش، روابط عینی و علیّ و معلولی بین اجزاء و ارکان قابل محاسبه و سنجش است که علم اقتصاد آن مکتب را شکل می دهد. 🔹 مسیر دوم علم اقتصاد: روابط عینی و واقعی محاسبه می شود؛ مثلا ۲۰۰هزار کارفرما و حدود ۱۵میلیون کارگر! روابط عینی بر نظام و مکتب اثر می کند. ایده مکتبی بهشتی این است: همگانی شدن ابزار تولید (بند۲ اصل۴۳) از فقه می پرسد: شما در مالکیت شرط دارید که حتما اقلی باشد و درصدی از جامعه مالک و بقیه کارگر آنها باشند؟! 🔹 فقه پاسخ می دهد: خیر! مالکیت چنین قیدی ندارد (حداکثر در مالکیت فرد قید دارد و مثلا معادن زیر زمین و جو بالای ملک او را مملوکش نمی کند) دخیل کردن خیل میلیونی توده ها در تولید میشود مکتب و نظامی مبتنی بر درک روابط عینی (نظر امام خمینی). 🔹 وقتی از چگونگی همگانی شدن ابزار تولید بپرسی؛ ایده های کارشناسی شکل می گیرد: تعاونی: پیوند مالک های کوچک (نظریه شهید بهشتی) کارگاه ها شرکت های کوچک: کوچک کردن صنایع (ایده رهبری در سال۹۵) مالکیت عمومی صنایع بزرگ (ایده شهید مطهری) و… . 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34664 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
🚩السّلامُ علیک یا من خَلَطَ ایمانَه بأهل البیت الطاهرین علیهم السلام🚩 🏴 هشتم ماه صفر سالروز وفات سلمان فارسی (ره) تسلیت و گرامی باد ▪️امیرالمؤمنین فرمود: «سلمان از کسانی بود که بر حضرت زهرا سلام الله علیهم نماز خواند». (خصال، ص۳۶۱) ▪️همچنین امام صادق علیه السلام فرمود: «سلمان علم اول و آخر را درک کرد، و او دریایی است که هر کسی را بهره ای از آن نیست، و او از ما اهل بیت است». (امالی صدوق، ص۳۲۴) ▪️جبرئیل علیه السلام به پیامبر صلی الله علیه و آله عرضه داشت: «اشتیاق بهشت به سلمان بیشتر از اشتیاق او به بهشت است». (بحارالانوار، ج۲۲، ص۳۴۱) 🌹🌷🌻🌸🌻🌷🌹 ✍ آدرس کانال در بله، ایتا و سروش: https://ble.ir/dr_pourabedin https://eitaa.com/Pourabedin https://splus.ir/Pourabedin
برنامه ها و فعالیت های استاد پورعابدین در روز هشتم صفر و شب نهم صفر 1⃣ سخنرانی بعد از دعای ندبه در محل هیأت قائمیّه گناباد ساعت۷ صبح 2⃣ سخنرانی و روضه خوانی محلّه سرتراز ساعت ۱۶:۳۰ 3⃣ سخنرانی و روضه خوانی، خیابان شهید شوریده بعد چهارراه حافظ، حاشیه خیابان، پلاک ۲۳۵، ساعت ۱۷:۳۰ 4⃣ اقامه نماز مغرب و عشاء، سخنرانی و روضه خوانی در محل حسینیّه روستای گوهردشت 5⃣ سخنرانی و روضه، خیابان غفاری۷، سمت راست دومین کوچه، شروع مراسم ساعت۲۰ 🌹🌷🌻🌸🌻🌷🌹 ✍ آدرس کانال در بله، ایتا و سروش: https://ble.ir/dr_pourabedin https://eitaa.com/Pourabedin https://splus.ir/Pourabedin