eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
ولادت امام هادی مبارکباد 🌼 🌸 🌹 💠در زمان حضرت امام هادی علیه‌السلام شخصی از یکی از شهرهای دور نامه‌ای نوشت، 👈 که آقا من دور از شما هستم، گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم؛ به هر حال چه کنم؟ 🔹حضرت در جواب ایشان نوشتند: «إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک» لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم. 📚بحارالانوار/ ج۵۳ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
ولادت امام هادی مبارکباد قالَ الامام الهادی علیه السلام الدُّنْيا سُوقٌ رَبِحَ فيها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ. ترجمه : فرمود: دنيا همانند بازارى است كه عدّه اى در آن براى آخرت سود مى برند و عدّه اى ديگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
ولادت امام هادی مبارکباد ألنّاسُ فِی الدُّنیا بِالأَموالِ وَ فی الآخِرَةِ بِالأَعمالِ مردم در دنیا با اموالشان و در آخرت با اعمالشان هستند. (بحارالانوار، ج. ۷۸، ص. ۳۶۸) https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
زندگى ابو الحسن على الهادى ابن محمد الجواد ابن على الرضا ابن موسى الكاظم ابن جعفر الصادق بن محمد الباقر بن على زین العابدین بن الحسین بن على بن ابى طالب علیهم السلام. شیخ در مصباح مىنویسد: روایتشده است كه حضرت ابو الحسن على بن محمد عسكرى (ع) در روز 27 ذى حجه به دنیا آمد. سپس وى مىگوید: ابن عیاش گفته است: میلاد ابو الحسن ثالث روز دوم رجب بوده است. همچنین وى تولد آن حضرت را روز پنجم هم ذكر كرده است. شیخ گوید: ابراهیم بن هاشم قمى گفته است: ابو الحسن عسكرى (ع) در روز سه شنبه سیزدهم رجب از سال 214 هجرى دیده به دنیا گشود». كلینى در كافى نویسد: آن حضرت در نیمه ذى حجه از سال 212 به دنیا آمد. البته برخى نیز روایت كردهاند كه تولد آن حضرت در ماه رجب و در سال 214 بوده است. در كشف الغمة نیز گفته شده است كه آن حضرت در روز جمعه پا به دنیا گذارد. شیخ مفید گوید: «محل تولد آن حضرت در صریا، یكى از قراى مدینه بود». نگارنده: در بسیارى از نسخ جاى ولادت آن حضرت را همین قریه و با همین املا نوشتهاند و در برخى از نسخ ضبط آن به صورت«صربا» بوده است. البته نام چنین محلى نه در معجم البلدان و نه در هیچ یك از كتب لغت ذكر نشده است. تنها ابن شهر آشوب در مناقب، در بخش الجلاء و الشفاء، گفته است: صریا قریهاى است كه موسى بن جعفر آن را به فاصله سه میلى از شهر مدینه بنا كرده است. امام هادى (ع) به قولى در بیست و پنجم جمادى الاخره و به قول دیگر، در سوم رجب و به دیگر قول در روز دوشنبه بیست و هفتم جمادى الاخره در نیمه روز و در سال 254 هجرى، در شهر سامراء دیده از جهان فروبست. آن حضرت در روزگار خلافت معتز وفات یافت و بنابراین، عمر آن حضرت اندكى كمتر از چهل سال یا 41 سال و شش و یا هفت ماه بوده است. از این مدت، شش سال و پنج ماه با پدرش و 33 سال و چند ماه، به قولى نه ماه، پس از وى زیسته كه این مدت را دوران امامت و خلافت آن حضرت محسوب كردهاند. آن امام (ع) دنباله خلافت معتصم و سپس خلافت واثق ، متوكل ، منتصر ، مستعین و معتز را درك كرد و در پایان حكومت معتمد، به شهادت رسید. مدت اقامت آن حضرت در سر من راى، بیست سال و چند ماه بود و پس از وفات، در خانهاش واقع در سر من راى به خاك سپرده شد. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
مادر آن حضرت مادر آن حضرت كنیزى بود به نام سمانه مغربیه. و در مناقب است كه مادرش معروف به سیده ام الفضل بود. كنیه آن حضرت كنیه وى ابو الحسن بود. برخى نیز وى را ابو الحسن ثالث مىخواندند. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
همسر و فرزندان همسر امام هادی(ع) حُدیث یا سلیل نام داشت. او کنیزی از اهالی "نوبه" بود و او مادر امام حسن عسکری(ع) است. اکثر علمای شیعه چهار فرزند پسر برای امام هادی(ع) ذکر کرده‌اند، اما در تعداد دختران او اختلاف است. خصیبی می‌نویسد: فرزندان امام هادی(ع) عبارتند از: امام حسن عسکری(ع)، محمد، حسین و جعفر (مدّعی امامت و معروف به جعفر کذاب) https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
عبادت ایجاد ارتباط عاشقانه با معبود و معشوق ازلی و عبادت فراوان، از ویژگی های برجسته امام هادی(ع) است. در این باره نوشته اند: «همواره ملازم مسجد بود و میلی نیز به دنیا نداشت. عبادتگری فقیه بود. شب ها را در عبادت به صبح می رساند بی آنکه لحظه ای روی از قبله برگرداند. با پشمینه ای بر تن و سجاده ای از حصیر زیر پا به نماز می ایستاد. شوق به عبادتش به شب تمام نمی شد. کمی می خوابید https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
ساده زیستی از دیگر ویژگی های برجسته اخلاقی امام هادی(ع)، ساده زیستی و دوری از دنیا بود. در این زمینه نیز آمده است: «از دنیا چیزی در بساط زندگی نداشت. بنده ای وارسته از دنیا بود. در آن شبی که به خانه اش هجوم آوردند، او را تنها یافتند با پشمینه ای که همیشه بر تن داشت و خانه ای که در آن هیچ اسباب و اثاثیه چشم گیری دیده نمی شد. کف خانه اش خاک پوش بود و بر سجاده حصیری خود نشسته، کلاهی پشمین بر سر گذاشته و با پروردگارش مشغول نیایش بود https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
در کتاب من لا یحضرالفقیه این روایت نقل شده ، که روزی ابوالحسن امام هادی را مشاهده کردم که در زمین خود با بیلچه مشغول تلاش وکوشش است ، امام تلاشگر و کوشا ، دو پایش در عرق نشسته بود و قصدش آن بود تا با عرق جبین ، قرص نان جوینی را به کف آرد . گزارشگر خبر گوید : پیش رفتم عرضه داشتم فدایت گردم مردان کارورز و کارگر کجایند که شما به زحمت افتاده اید ؟ حضرت فرمود : آیا در کار کردن کسی از من و پدرم بهتر وجود دارد ؟ عرض کردم : چه کسی از شما والاتر و بهتر است ؟ امام فرمود : رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع) و تمام آباء و اجدادم کار می کردند و با دسترنج خود زندگی می کردند . https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ارزش حفظ آبروی مومن 🔻پيامبرخدا صلی‌الله‌علیه‌وآله: مَن رَدَّ عَن عِرْضِ أخِیهِ المُسْلِمِ وَجَبَتْ لَهُ الجَنَّةُ اَلْبَتَّةَ. ◽️هرکس آبروی برادر مسلمانش را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود. 📚ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ص۱۴ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
💬امام هادي (عليه السلام) مي‌فرمايند: ✨لو سلك الناس واديا شعبا لسلكت وادي رجل عبد الله وحده خالصا 🔹اگر همه مردم مسيري را انتخاب كنند و در آن گام نهند، من به راه كسي كه تنها خدا را خالصانه مي‌پرستد خواهم رفت. 📗بحار الانوار، ج ۷۸، ص ۲۴۵ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
از کجا بدونیم مريضي يا بلايي که سرمون اومده بابت گناهانه يا آزمايش الهی؟ اخه هر بار با خدا رابطه ام بهتر شده بلاي بيشتري سرم مياد!! پاسخ: اینکه وقتی رابطه شما با خداوند بهتر میشود مشکلات شما هم بیشتر میشود تنها بر این دلالت میکند که این مشکلات الطاف خفیه الهی هستند و در نهایت به نفع شما تمام میشوند. اما نوع مشکلات را مشخص نمیکند. چون هم میتواند بلای ترفیعی باشد تا زمینه برای کسب ثواب و ترقی معنوی شما را فراهم آورد و هم میتواند تنبیهی باشد تا مجازات گناهتان به آخرت موکول نشود. مشکلات و سختی هایی که برای یک فرد به وجود می آید ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. بسیاری از مشکلات ما معلول عوامل طبیعی همچون اشتباهات خودمان است. یعنی وقتی منصفانه نگاه میکنیم می بینیم هر کسی چنین اشتباهی را در شغل خود انجام میداد ورشکست میشد و یا هر کسی چنین اشتباهی را در روابط خانوادگی اش انجام می داد با همین مشکل روبرو میشد. نه اینکه مشکلات من یک بلای آسمانی بوده باشد و من هیچ نقشی در آن نداشته باشم. در این صورت راه حل این است که از اشتباهات گذشته درس بگیرید و در صدد جبران آنها برآیید. دلیل دومی که برای مشکلات ممکن است وجود داشته باشد گناهان است. گناه نیز آرامش و برکت را از زندگی بر میدارد. خداوند متعال میفرماید: من أَعْرَضَ عَن ذِكرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكا(1). «هر كس از توجه و ياد من رو برگرداند زندگي تنگ و پر از فشار خواهد داشت». در این صورت نیز راه حل توبه و ترک گناه است. اما دسته دیگری نیز از مشکلات وجود دارند که تنبیهی نیسند بلکه ترفیعی هستند. یعنی به خاطر گناه و اشتباهی که فرد در گذشته انجام داده است به وجود نیامده اند بلکه به خاطر پاداش و مقامی که در آینده قرار است به او داده شود به وجود آمده اند. در این نوع مشکلات نیز انسان اید صبر کند و منتظر فرج الهی باشد. برای تشخیص انواع مشکلات از یکدیگر: 1. توبه: اگر از گناهان خود توبه کنید و تلاش کنید هر حق الله و حق الناسی که بر عهده دارید را ادا کنید میتوانید تا حدی مطمئن شوید اگر مشکلی در زندگی دارید به خاطر گناه نیست. 2. وقتی فرد به خاطر گناه دچار مشکلی میشود احساس مجازات شدن را پیدا میکند و یک گرفتگی خاصی دارد. اما اگر به خاطر مصلحت و ثواب باشد غمگین نیست بلکه آرامش خاصی دارد و از ارتباط با خدا لذت بیشتری میبرد و دوست دارد به این رابطه عاشقانه با خدا ادامه دهد. 3. مشکلاتی که به خاطر آزمایش در مسیر انسان قرار میگیرد کاملا ناخواسته و غیر منتظره است. اما مشکلاتی که به خاطر گناه پدید می اید معلول رفتار خودمان است. موفق باشید. ...................................... (1) طه : 124. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
آیا انگشتر در دست کردن (به جز زینت) فایده ای برای انسان دارد؟ پاسخ: انسان علم بسیار محدود و ناقصی دارد. و نسبت به عوامل موثر در عالم، اطلاع کاملی ندارد. و با توجه به این نکته، شرط عقل این است که اگر از چیزی اطلاع نداشتیم، آن را انکار نکنیم. از سویی نیز در روایات ما نیز فواید و اثراتی برای بعضی از نگین ها ذکر شده است. البته توجه به این نکته لازم است که این خواص، مثل اثر سایر عوامل طبیعی است. یعنی از سویی با اراده الهی منافاتی ندارد. و از سویی ممکن است با اسباب دیگری تعارض کند و اثرش از بین برود و یا ... در ذیل به ذکر بعضی از این روایات می پردازم که فضیلت این نگین ها و انگشترها را ذکر کرده است: انگشتر عقیق امام صادق علیه السّلام فرمود: كسى كه انگشترى به دست خود كند كه نگین آن عقیق باشد، (به بركت آن) تنگدست نخواهد شد، و حاجتهایش برآورده نمى‌شود مگر به بهترین صورت. عبد الرحیم قصیر نقل مىكند كه: حاكمى، مردى از خاندان ابو طالب را به اتهام جرمى احضار كرد، به امام صادق علیه السّلام برخورد، حضرت فرمود كه: انگشترى عقیق همراه او باشد، فرمان بردند و گزند حاكم به آن مرد نرسید. عمرو بن ابى مقدام نقل كرده است: مردى كه تازیانه خورده بود، به امام محمد باقر علیه السّلام برخورد، حضرت فرمود: انگشترى عقیق او كجا بود؟ همانا اگر با او بود، تازیانه نمى‌خورد. از امام صادق علیه السّلام روایت شده است كه: عقیق ایمنى است در سفر. امام صادق علیه السّلام فرمود: انگشترى عقیق به دست كنید كه خدا شما را بركت دهد، و از بلا در امان باشید. كه مردى نزد رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم شكایت كرد كه راهزنان راه را بر او گرفته‌اند، حضرت به او فرمود: چرا انگشترى عقیق در دست نداشتى؟ زیرا انگشترى عقیق انسان را از هر گزندى مصون مى‌دارد. و در حدیث دیگرى امام محمّد باقر علیه السّلام فرموده است: كسى كه انگشترى عقیق در دست كند،- تا زمانى كه آن را در دست داشته باشد- همواره نیكى مى‌بیند، و پیوسته نگهبانى از جانب خداوند او را محافظت مى‌كند. علىّ بن محمد از امام صادق علیه السّلام روایت كرده است كه فرمود: هیچ دستى كه به درگاه خداوند دراز مى‌شود محبوبتر از دستى كه بر آن انگشترى عقیق باشد، نیست. حسن بن على بن بنت الیاس خزّاز از امام رضا علیه السّلام روایت كرده است كه فرمود: كسى كه با عقیق در قرعه شركت كند (قرعه را با دستى كه انگشترى عقیق در آن است، درآورد) بهره بیشترى نصیب او خواهد شد. زیاد قندى از حضرت موسى بن جعفر، از پدران بزرگوارش علیهم السّلام از حسین بن على علیه السّلام روایت كرده است كه فرمود: هنگامى كه خداوند، موسى بن عمران را آفرید و در طور سینا با او سخن گفت، بر زمین نظرى افكند و از نور روى خود، عقیق را آفرید، آنگاه فرمود: بحقّ خودم بر خود لازم كردم كه كسى را كه (انگشترى) عقیق دست كند، به آتش عذاب نكنم، به شرط آنكه على علیه السّلام را دوست داشته باشد.[۱] حضرت علی (ع) می فرمایند: دو ركعت نماز با نگین عقیق، مساوى است با هزار ركعت بدون آن[۲] انگشتر فیروزه امام صادق علیه السّلام ه مى‌فرمود: دستى كه در آن انگشترى فیروزه باشد، فقیر نمى‌شود.[۳] خداوند مى‌فرماید: من حیا مى‌كنم از بنده‌اى كه دستش را به سوى من بلند كند در حالى كه در انگشتش نگین فیروزه هست و او را مایوس سازم.[۴] روایات در این باب بسیار است که به همین تعداد اکتفا می کنیم. [۱]. روایات این بخش از کتاب ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص: ۱۷۳- ۱۷۵ است. [۲]. عدة الداعی و نجاح الساعی، ص: ۱۳۰. [۳]. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص: ۱۷۵. [۴]. الجواهر السنیة-كلیات حدیث قدسى، ص ۳۲۴. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
آيا بهتراست درس شيخي بخوانيم يادکتري که صاحب الزمان از دست ما خوش حال بشود از آيت الله خامنه اي پاسخ: با سلام. در هر شخص در هر علم و جایگاهی که باشد، با نیت خدمت به امام زمان عج فعالیت نماید، موجب خوشحالی و رضایت ایشان است. لذا در جایگاه علمی که ضرورت نظام اجتماعی اسلام به آن باشد، واجب کفایی است. یعنی اگر به حد نصاب برسد، بر باقی افراد واجب نیست که به آن شغل یا علم رجوع نمایند. اما اگر به حد نصاب نرسند، بر همگان واجب است، به آن علم یا شغل بپردازند. از آنجایی که حضور در علوم دینی و حوزه های علمیه واجب کفایی است و از آنجایی که به حد نصاب خود نرسیده است، بر هر شخصی که استعداد لازم را داشته باشد، واجب است به علوم دینی بپردازند. مخصوصا در زمان حاضر که هجمه به آموزه های دینی گسترش و شدت یافته است. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
سلام.چنانچه ازناحيه بزرگان اخلاق توصيه اي به خواندن دعاي يستشيرشده است بفرمائيد؟ ضمناآيامطالبي که ازازجانب پيامبرصلي الله عليه به حضرت علي عليه السلام درموردثواب وخواص اين دعا ذکرشده سند دارومعتبراست؟ پاسخ: سلام در ابتدای دعای یستشیر مطالب زیادی در خواص و توصیه به دعا شده است و مثل خود دعا معتبر است اما اینکه بزرگان به خواندن این دعا توصیه کرده باشند چیزی ندیدم .ولی مهمتر از توصیه بزرگان متن روایتی است که این دعا را ذکر کرده است که امیرالمومنین فرمود پیامبر این دعا را به من تعلیم کرد که در هر شدت و سختی و آسانی و صبح و شب بخوانم و به امت هم توصیه کنم که این دعا را بخوانند و اجر ثواب بسیار زیادی برای ان ذکر شده است که هرخیر دنیا و آخرتی بخواهی در این دعا هست و این مطلب در بلد الامین مهج الدعوات مصباح کفعهی بحارالانوار آمده است https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
در خطبه غدير بنا بر چه دلايلي مولي به معني دوست نيست؟ پاسخ: اولا معنای متعارف از مولا به معنای سرپرست هست و اگر بخواهد معانی دیگری مراد باشد نیاز به قرینه دارد و قرینه ای نداریم که دوست منظور بوده است و معقول و منطقی هم نیست که پیامبر به این مهربانی صد هزار نفر را در گرمای طاقت فرسا جمع کند کسانی که مدت زیادی از خانواده دور بودند و عجله دارند هرچه سریعتر به سوی وطن برگردند و سه روز آنها را آنجا معطل کند که بگوید ای مردم می دانید چی می خواستم بگویم می خواستم بگویم علی را دوست داشته باشید.آیا حضرت علی یا پیامبر نیاز دارند که مردم علی را دوست داشته باشند یا مردم نیاز به محبت علی دارند قطعا مردم به محبت علی نیاز دارند و محبت چه وقت معنا پیدا می کند وقتی که همراه با پیروی باشد و الا صرف دوست داشتن علی چه دردی از مردم دوا می کند اگر بخواهند در عمل دشمنی با علی داشته باشند گذشته ازا ین که قرائن زیادی داریم که منظور دوست نیست بلکه منظور همان مولا و سرپرست است و در آن زمان هیچکس این احتمال را نداد واین سوال را مطرح نکرد که منظور شما از مولا چیست؟ قرینه دیگر خطبه پیامبر است که تصریح به امامت و ولایت امیرالمومنین کرده و بعد هم فرمود آیا من سرپرست شما نیستم الست اولی بکم من انفسکم اولی به شما نیستم پس هرکس من مولی و سرپرست اویم علی مولای اوست و قرینه دیگر این است که سه روز پیامبر مردم را نگه داشت تا همه با حضرت به عنوان مولی و سرپرست بیعت کنند و اولین کسی که به امیرالمومنین تبریک گفت و او را مولی و سرپرست خواند عمر بود که گفت بخ بخ بک یا علی اصبح مولی و مولی کل مومن و مومنه(الهدایه الکبری ص104) و قرینه دیگر شعر حسان بن ثابت است که خواند فقال له قم يا علىّ فانّنى رضيتك من بعدى اماما و هاديا پس گفت پیامبربرخیز ای علی پس همانا من راضی شدم که بعد من تو امام و هادی مردم باشی https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
کارهايي که قلب راجلاميدهدازديدگاه اهل بيت پاسخ: قرائت قرآن و ذکر و یاد خدا بخصوص استغفار جلاء قلب است امیرالمومنین می فرماید :إن الله سبحانه و تعالى جعل الذكر جلاء للقلوب نهج البلاغه خطبه 222 نماز اول وقت با توجه پیامبر فرمود مانند چشمه ای است که انسان خود را در آن شستشو می دهد که هیچ زنگاری دیگر برای قلب نمی ماند نهج البلاغه خطبه 199 در کنار اینها کمک به خلق خدا باعث می شود انسان دلش نرم گردد و دل جلا گیرد https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
ايا علم بهتر است يا ثروت ؟ جز احاديث است؟ پاسخ: در منیه المرید ص110 یک حدیثی از امیرالمومنین ع نقل می کند که به هفت دلیل علم از مال بهتراست الْعِلْمُ أَفْضَلُ مِنَ الْمَالِ بِسَبْعَةٍ الْأَوَّلُ أَنَّهُ مِيرَاثُ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمَالَ مِيرَاثُ الْفَرَاعِنَةِ الثَّانِي الْعِلْمُ لَا يَنْقُصُ بِالنَّفَقَةِ وَ الْمَالُ يَنْقُصُ بِهَا الثَّالِثُ يَحْتَاجُ الْمَالُ إِلَى الْحَافِظِ وَ الْعِلْمُ يَحْفَظُ صَاحِبَهُ الرَّابِعُ الْعِلْمُ يَدْخُلُ فِي الْكَفَنِ وَ يَبْقَى الْمَالُ الْخَامِسُ الْمَالُ يَحْصُلُ لِلْمُؤْمِنِ وَ الْكَافِرِ وَ الْعِلْمُ لَا يَحْصُلُ إِلَّا لِلْمُؤْمِنِ السَّادِسُ جَمِيعُ النَّاسِ يَحْتَاجُونَ إِلَى الْعَالِمِ فِي أَمْرِ دِينِهِمْ وَ لَا يَحْتَاجُونَ إِلَى صَاحِبِ الْمَالِ السَّابِعُ الْعِلْمُ يُقَوِّي الرَّجُلَ عَلَى الْمُرُورِ عَلَى الصِّرَاطِ وَ الْمَالُ يَمْنَعُهُ. علم افضل از مال است به هفت دلیل 1.چون علم میراث انبیاست و مال میراث فراعنه 2.چون علم با انفاق کم می شود علم کم نمی شود3.مال نیاز به نگهبان دارد علم خود نگهبان انسان است4.علم با انسان داخل کفن می شود ولی مال باقی می ماند 5.مال هم برای مومن و هم برای کافر حاصل می شود ولی علم فقط برای مومن حاصل می شود(که البته این نشان می دهد منظوراز علم علم دینی است )6.همه مردم به عالم محتاجند در امر دینشان ولی به صاحب مال همه محتاج نیستند7.علم انسان را برای گذشت از صراط تقویت می کند و لی مال مانع انسان بر پل صراط است https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
درقران نام چند پيامبر امده است ؟؟ بامنبع پاسخ: نام بیست و هفت پیامبرالهی در قران مجید ذکر شده است که اسامی آن ها به ترتیب عبارت انداز: 1 حضرت آدم 2 حضرت ادریس 3 حضرت نوح 4 حرت هود 5 حضرت صالح 6 حضرت ابراهیم 7 حضرت اسحاق 8 حضرت اسماعیل 9 حضرت لوط 10 حضرت یعقوب 11 حضرت یوسف 12حضرت ایوب 13 حضرت شیب 14 حضرت موسی 15 حضرت هارون 16 حضرت اشموعیل 17-حضرت الیاس 18 حضرت الیسع 19 حضرت ذوالکفل 20 حضرت داوود 21 حضرت سلیمان 22حضرت یونس 23 حضرت زکریا 24 حضرت یحیی 25 حضرت عیسی و مادرش مریم 26 حضرت عزیر 27 حضرت محمدپیامبر الشان اسلام منبع قرآن است وقتی شمارش کنید می بینید نام این پیامبران در قرآن آمده است نیاز به منبع دیگر ندارد https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
دراحاديث و روايات،نهي شده که زن تحصيل کند؟ پاسخ: اسلام تنها دینی است که تحصیل علم در آن محدودیت زمان و مکان و سن و سال و جنس ندارد رسول خدا ص فرمود:طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه(البرهان ج1ص109) طلب علم بر هر مسلمان و زن مسلمان واجب است نه تنها نهی نشده است بلکه واجب است نه تنها نهی از تحصیل علم زن نیست بلکه واجب است بر زن تحصیل علم https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
کانال خادم الشریعه 💦💦💦💦💦💦 ❌بهترین و مطمئن ترین کامل مذهبی ❌ ✅ پاسخگویی به سوالات شرعی ومذهبی ✅ارسال مطالب مفید اخلاقی و عرفانی و قرآنی وعقیدتی و احکام شرعی و نشر احادیث وروایات معصومین ، سخنان بزرگان و ....... ❌ سوال از شما 👈 پاسخ از ما ❌ @kafa_Alinezhadارتباط با آدمین◀ ◀️لینک کانال : https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا