فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جاسوسی با پیشانی پینهبسته - ۳
تصاویری از ملاقات افسر رابط MI6 با علیرضا اکبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جاسوسی با پیشانی پینهبسته - ۴
ماموریت علیرضا اکبری چه بود؟
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔹 پاسخی به روزنامه دانشگاه آزاد
♻️ آیا در توییت رسایی، به حاج قاسم توهین شده بود؟!
فیلم بالا را ببینید / متأسفانه پادوهای جوان یک جریان سیاسی که راه رشد خود را در #کیفکشی برای چهرههای سیاسی میبینند، هر از گاهی با انتشار یکی از توییتهای رسایی، فریاد وااسلاماه سر میدهند که چه نشستهاید، رسایی به حاج قاسم توهین کرده!
در آخرین مورد هم روزنامه فرهیختگان به بهانه صحبتهای اخیر سردار حاجیزاده در برنامه ملک سلیمان، ادعای حمله و انتقاد رسایی به حاج قاسم را تکرار کرد. این درحالی است که:
اولا سردار حاجیزاده اشاره به نام فردی نکرده است.
ثانیا در سخنان سردار، موضوعی که حمید رسایی در این مصاحبه از آن خبر داده، تایید شده است. (انتقاد برخی فرماندهان عالی از حاج قاسم به دلیل طرح موضوع دستبوسی و پذیرش ایشان)
ثالثا انتقاد از حاج قاسم شهید در زمان حیاتش (حتی اگر وارد نباشد) نه گناه بود و نه خطا! اما این رفتار سیاسی آلوده و چندشآور روزنامه فرهیختگان و برخی از افراد وابسته و نوچههای جریانات سیاسی معاملهگرا هم گناه است هم خطا.
رابعا قطعا برای مخاطب فرهیختگان مهمتر از این مسأله، اطلاع از هزینههای چاپ و بویژه میزان حقوقهای دریافتی مدیران این روزنامه است که از جیب دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت میشود.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
.
به زندگی آیت الله مصباح و شهید سلیمانی که نگاه میکنم، میبینم:
یکی علامه بود و دیگری سردار
یکی عمار بود و دیگری مالک اشتر
یکی با نفاق میجنگید و دیگری با کفر
یکی فرمانده جنگ نرم بود و دیگری فرمانده جنگ سخت
هر دو توسط رسانههای برانداز خارجی و دنبالههای داخلی آنها تخریب میشدند.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ این چه وضعشه؟
مثلا اینجا یه مکان عمومی هستشا!
چرا بوی سیرابی میاد؟
#بگومگو
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما با چنین طاغوتهایی در تقابلیم. فرعون، قارون و نمرود در مقابل اینها رو سفیدند! هر کس اینها را نقطه نجات خودش میداند، یا احمق است و یا از آنچه این جماعت گفتهاند پستترند. به اینها باید "نه" گفت، راه نجات ما در "نهه" گفتن به اینهاست.
بایدن: من به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کردم؛ خیلی راحت بگویم، اگر ما کاری را که میخواهیم، انجام بدهیم، بقیه دنیا وصله شلوار "جین" ما هم نیستند.
فرجوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اروپا مانند باغ است و بقیه کشورهای دنیا مانند جنگل هستند و جنگلیهای وحشی به باغهای زیبا حمله میکنند! پس باغبان باید از باغ محافظت کند و به جنگل برود!
و خداوند خطاب به این طاغوتها میفرماید: «بل نقذف بالحق علی الباطل فیدمغه فاذا هو زاهق» (انبیا/۱۸)
بلکه ما حق را بر سر باطل میکوبیم تا آن را هلاک سازد؛ پس در این هنگام باطل نابود میشود.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ بوقچی براندازان
🔰 حمید رسایی: علی دایی بعد از انتشار توهینش به مردم تبریز، این بار برای همه مردم پست گذاشته که همه مردم میلنگند و فقط اوست که راست راه میرود!
وقتی کسی از کسوت یک ورزشکار تبدیل میشود به بوقچی جماعت برانداز که فحاشی، شعارشان و تهدید مردم، عملشان است، پذیرفته که دیگر بوقچی باقی بماند.
مردم تبریز همانهایی هستند که در تاریخ این کشور صفحات زیادی را به خودشان اختصاص دادهاند و اتفاقا ۹۸ درصدشان خیلی خوب میفهمند و تمیز را از کثیف تشخیص میدهند.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ با اینکه از ابتدای انقلاب ادعای تقلب در رسانههای خارجی مطرح جیشد، چرا برخی از مردم در سال ۸۸ ادعای دروغ تقلب در انتخابات را باور کردند؟
پایگاه بسیج شهید مدنی
@shahidmadan
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
.
♻️ تفاوت "جایگاه اقتصادی" زن در نظام خانوادگی غرب و نظام خانوادگی برگرفته از اسلام
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
این جماعت که اکثرا به کشورهای غربی مهاجرت کردهاند همیشه نقش بازی کردهاند و این روزها هم در حال ایفای نقش خود هستند و باید نفاقشان را به رخشان کشید. هنرمند واقعی، تفاوت کسی که برای امنیت کشور و مردمش جان داده با کسی که به خاطر رفتار وحشیانه و قتل دیگران به دار مجازات آویزان شده تا عبرتی باشد برای جامعه را میفهمد.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای چنین افرادی، این دیالوگها فقط در چارچوب فیلمنامه و نقشی که به بازیگر سپرده شده، ارزشمند است و الا در مقام حقیقی، آنچه عمل میکنند و اعتقاد دارند، برخلاف واقعیتهای درونیشان است.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
راز تشییع پیکر چند ده میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی / پهپادهای داخلی آمریکا چطور قبل از عراق در ایران به مدافعان حرم حمله کردند
پایگاه بسیج شهید مدنی (مسجد امام حسین علیه السلام ورامین)
@shahidmadan
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
.
♻️ مرگی عبرتآموز در روز تاریخی ۱۹ دی
🔰 حمید رسایی: در آیه ۹۲ سوره یونس که خطاب به فرعون است، کمی تأمل کنید: «فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آياتِنا لَغافِلُونَ؛ پس امروز، بدنت را از آب بیرون میاندازیم تا براى آيندگان #مایه_عبرت باشى! و بسيارى از مردم از آيات ما غافلند!»
نمیخواهم با اشاره به این آیه شریفه، یکی از چهرههای صاحبنام در تاریخ انقلاب را با فرعون مقایسه کنم اما نمیتوانم از کنار پیام این آیه (نحوه مرگ برخی چهرهها عبرتآموز است) هم به راحتی بگذرم.
سالها با رژیم شاه مبارزه کنی و بعد در روز ۱۹ دی که یکی از پرشکوهترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، روزی که در تاریخ انقلاب برای مبارزه با خلق و خوی کاخنشینی و روحیه اشرافیت، خودبرتربینی رقم خورده، در استخری که با پول بیتالمال در یکی از کاخهای شاه برای استفاده اختصاصی بنا شده، از دنیا بروی، خیلی معنا دارد، ندارد؟!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
.
♻️ هاشمی رفسنجانی، عبرت مبارزه نه الگوی مبارزه!
قسمت اول
🔰 حمید رسایی: دیدگاه ها و رفتارهای اقای هاشمی رفسنجانی در طول دوره حیات سیاسیاش بویژه در دهه پایانی عمرش، همواره او را در کانون توجه افکار عمومی قرار داده است.
هاشمی از جمله بازیگران سیاسی بود که مهرههای شطرنج را با تأمل جابجا میکرد و شاید همین ویژگی اجازه نمیداد تا دیگر بازیگران سیاست، به راحتی از کنار مواضعاش عبور کنند. با این همه نمیتوان و نباید در حق هاشمی ظلم کرد و او را آنچه که نیست معرفی کرد.
برای تحلیل شخصیت وی به ناچار باید فعالیتهای او را به مقاطع زمانی مختلف تقسیم کرد و طبعا نمیتوان تمام مقاطع عمر او را با یک چوب راند. با این فرض اگر بخواهیم منصفانه درباره وی قضاوت کنیم باید بگوییم هاشمی یعنی «هاشمی سالهای مبارزه قبل از انقلاب، هاشمی دوره انقلاب و شورای انقلاب، هاشمی دوره دفاع مقدس، هاشمی در مجلس، هاشمی دولت سازندگی چهار ساله اول، هاشمی دولت سازندگی چهار ساله دوم، هاشمی دوره دوم خرداد و حاکمیت اصلاحطلبان، هاشمی انتخابات مجلس ششم، هاشمی و تاثیرگذاری فرزندانش بر وی، هاشمی انتخابات نهم ریاست جمهوری، هاشمی و برخورد با دولت نهم، هاشمی پشت صحنه رقابتهای انتخابات دهم، هاشمی روزهای کودتای فتنه سبز پس از انتخابات دهم در سال ۸۸، هاشمی در انتخابات یازدهم و ردصلاحیتش، هاشمی و تاثیراتش در دولت روحانی، هاشمی و تحمیل توافقنامههای استعماری مثل برجام، هاشمی و عاقبت او که در استخری که در کاخ شاه بنا شده بود، به پایان رسید».
بی شک آقای رفسنجانی در طول هر یک از این دورهها خدمات و اشتباهاتی داشته است، مانند تمام شخصیتهای متنفذ دیگر؛ با این تفاوت که هرچه از دوره نخست زندگی سیاسی هاشمی رفسنجانی دور میشویم، به همان اندازه از ویژگیهای انقلابی و آنچه که از هاشمی میپسندیدم، فاصله میگیریم تا جایی که میرسیم به هاشمی در دهههای پایانی عمرش که سوگمندانه در بسیاری از مواقع، او را به نقطه امید دشمن تبدیل کرده بود!
روشن است که هیچ یک از دلسوزان انقلاب، چنین عاقبتی را برای او نمیپسندیدند اما چه کنیم وقتی خود اصرار به چنین عاقبتی داشت! با این حساب معلوم نیست چرا برخی شخصیتها بویژه پس از مرگ وی، اصرار بر این دارند که هاشمی را غیر از آنچه هست، معرفی کنند؟! درحالی که هاشمی را باید آنگونه که خود اصرار داشت، دید؛ نه آنگونه که ما دوست داشتیم باشد.
🔹 هاشمی مصداق ریزشهای انقلاب
سوگمندانه باید گفت که هاشمی رفسنجانی ازجمله مصادیق ریزشهای انقلاب اسلامی بود. برای برخی باور اینکه شخصیتی در تراز اکبر هاشمی رفسنجانی مصداق ریزش باشد، سخت است همانطور که در صدر اسلام برای برخی باور اینکه طلحه و زبیر از جمله ریزشهای اصحاب رسول خدا باشند، سخت بود. غافل از اینکه ریزش و رویش از قواعد الهی است که بزرگ و کوچک نمیشناسد و در آیات متعدد قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.
هاشمی نه تنها در دوره حیاتش که با نوع مرگش هم مایه عبرت شد. مرد مبارزه با طاغوت که در زندان های رژیم پهلوی شکنجه شده بود، مردی که بیان میکرد پیرو خمینی(ره) است و عشقش را سیدعلی خامنهای میدانست، وقتی راه توجیه سازش با استکبار را برگزید، مواضع استکبارستیزانه خمینی(ره) را با خاطرات جعلیاش تحریف کرد، به دنبال از بین بردن توان دفاعی و موشکی کشورش افتاد، در نهایت در ۱۹ دی، روز مبارزه با طاغوت، در استخری که در کاخ رژیم پهلوی بنا شده بود (مشهور به استخر فرح دیبا) و او به تنهایی در آن شنا میکرد، جان به جان آفرین تسلیم کرد و پرونده سیاسیاش با این عنوان بسته شد!
ادامه در پست بعد
eitaa.com/rasaee/7153
هدایت شده از حمید رسایی
قسمت دوم
🔹 هاشمی میتوانست بیش از نام یک بزرگراه باشد
قسمت اول: eitaa.com/rasaee/7152
آنها که با تاریخ نهضت جنگل آشنایی دارند، پس از درگذشت هاشمی به یاد دکتر حشمت افتاند. دکتر حشمت از بزرگان نهضت جنگل بود اما آنجا که باید پشت میرزا میماند، نماند. نه اینکه بخواهد خیانت کند، نه. ولی مشکلش این بود که به دشمن دین خدا خوشگمان شده بود. حشمت به نصحیتهای دلسوزانه میرزا کوچک گوش نمیداد و دلواپسیهای میرزا را افراط میدانست.
واقعیت این است که مشکل دکتر حشمت این بود، آنقدر که به میرزا محبت داشت، اعتماد نداشت. دکتر حشمت تسلیم و در نهایت اعدام شد و نیروهای تحت امرش هم تبعید شدند. تاریخ البته با عبرت گرفتن از دکتر حشمت، به خاطر تمام زحماتی که در نهضت جنگل کشیده بود و به خاطر محبتی که ادعا میکرد نسبت به میرزا دارد، از او به نیکی یاد میکند. اما اگر آنچه میرزا گفته بود، دکتر حشمت میکرد، امروز بیش از یک میدان و بزرگراه به نامش بود! واقعیت این است که امثال طلحهها، زبیرها، دکتر حشمتها و ... باید برای ما #عبرت_مبارزه باشند نه #الگوی_مبارزه. همانطور که هاشمی رفسنجانی باتمام سابقهاش در انقلاب اسلامی، عبرت مبارزه است نه الگوی مبارزه!
🔹 پ ن: این یادداشت در زمان انتشارش، واکنش مشاور هاشمی رفسنجانی و شکایت خانواده وی را به دنبال داشت. شکایت وارد دانسته نشد، یادداشت را اینجا بخوانید👇
khabaronline.ir/news/1288542
پاسخ رسایی به مشاور هاشمی را اینجا بخوانید👇
eitaa.com/rasaee/2561
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
.
♻️ به مامانم چیزی نگو
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
.
♻️ جمله «از اموات به نیکی یاد کنید» فلسفه معاویه است!
🔰 حمید رسایی: بعد از انتشار یادداشتهای قبل درباره هاشمی رفسنجانی (eitaa.com/rasaee/7152)، عدهای با استناد به جمله مشهور اذکروا موتاکم بالخیر، تلاش میکنند تا پس از مرگ چهرهها و شخصیتهایی که محبوب دلشان است، باب هرگونه نقدی نسبت به اقدامات آنها را ببندند، در حالی که از نگاه مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی و علامه شهید مرتضی مطهری، این روایت جعلی و این نحوه برخورد با اموات بویژه کسانی که در امور جامعه اسلامی تأثیرگذار بودهاند، غلط و برنامهریزی شده است. بدیهی است که این سخن به معنای آن نیست که بدی اموات را جار بزنیم بلکه منظور این است که اگر رفتار و سخن غلط فردی، موجب انحراف در جامعه و به غلط افتادن برخی افراد شده، باید آن را بیان کرد و به نقدش پرداخت و البته در نقد هم نباید از جاده انصاف و عدالت خارج شد. طبعا رعایت این نکته، مرده و زنده ندارد.
آیت الله مجتبی تهرانی میفرماید: «من دنبال مطلبی بودم و فکر میکنم این قضیه (اذکروا موتاکم بالخیر) برای بعد از معاویه است، وقتی که او مُرد، یک سری مسائل رو شد، یک سری رو بود، روتر شد. کارهایی که کرده بود، جنایاتی که کرده بود، رو شد و ظاهراً بعد از این مسائل بود که این مطلب مطرح شد: «اذکروا موتاکم بالخیر» من این را از کلک های بنیامیه می دانم. حالا که مرده است خوبی هایش را بگو، بدیهایش را نگو. میخواهم بگویم چه طور اینها برنامهریزی شده در جامعه پیش می رفتند. (درس اخلاق آیتالله مجتبی تهرانی 6 بهمن 90 / www.mojtaba-tehrani.ir)
علامه شهید مرتضی مطهری بیان میکردند: «در میان ما معروف است، میگوییم: اذکروا موتاکم بالخیر (همان جمله "به آرامش گذشته تعلق دارند")،... اسم این حرف را باید بگذاریم #فلسفه_معاویهای که هر ... که رفت، بگوییم پروندهاش بسته شد. چرا بسته شد؟! اتفاقا باید پرونده آنها باز باشد، یعنی افرادی که در سرنوشت آینده مؤثرند، باید جامعه پرونده آنها را باز نگهدارد.» (کتاب فلسفه تاریخ، ج1، ص205/ http://bit.ly/2jorqxN)
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ علی دایی صدای کدوم مردمِه؟!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
.
♻️ احکام بازدارنده الهی را اجرا کنید
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: اجرای یک حد الهی در روی زمین با فضیلتتر از باران چهل روز است.
📚 الوسائل، ج 28، ص 12
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
امام خامنهای:
🔹نکته اوّل، سرعت عمل است. [در۱٩ دی مردم قم] زود احساس تکلیف کردند. گاهی اوقات مشکل ما این است که تکلیف را زود تشخیص نمیدهیم؛ باید بیایند بنشینند، با ما حرف بزنند، استدلال کنند، و کارهایی مانند اینها؛ [خب] وقت میگذرد. سرعت عمل مردم [قم] در احساس تکلیف که وقتی نگاه کردند دیدند که اینجور دارد حرکت میشود، فهمیدند باید چه کار کنند، آمدند میدان. دکّاندار آمد، بازاری آمد، طلبه آمد، فضلا آمدند، بزرگانی از حوزه وارد شدند، مردم معمولیِ عادی آمدند در میدان؛ بسرعت احساس تکلیف کردند.
🔹نکته دوّم، خطرات بزرگ این کار را ــ که این خطرات را میدانستند و میشناختند ــ به جان خریدند، پذیرفتند. معلوم است که شما وقتی در رژیمی مثل رژیم طاغوت، با آن ظلم، با آن بیرحمی، با آن سنگدلی بیایی درخیابان؛ سنگدلی آنها را دیده بودیم و مردم دیده بودند؛ پانزدهم خرداد را دیده بودند، حوادث بعدی را [دیده بودند]. در همین قم، غیر از دوّم فروردین سال ۴۲ که قضایای مدرسهی فیضیّه است، در سال ۵۴ هم یک حادثهی بزرگِ مهمّ دیگری در مدرسهی فیضیّه بوجود آمد؛ مردم اینها را دیده بودند؛ اینجور نبود که غافل باشند؛ خطرات را میدانستند امّا به جان خریدند، خطر را پذیرفتند، وارد میدان شدند.بالاخره بدون خطرپذیری نمیشود وارد کارهای بزرگ شد.
🔹نکته بعدی این است که بهنگام حرکت کردند..بهلحظه باید انجام داد. توّابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همهی آنها کشته شدند امّا درتاریخ اینها را مدح نمیکنند؛ چرا؟ چون دیر جنبیدند!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/rasaee
هدایت شده از حمید رسایی
پیشرفت همان صندوقچهی ارزشمند امید، اراده، ایمان، انگیزه و قدرت است که کلید ورود به آن «روایت» نام دارد.
♨️ دعوتید به ویژه برنامه «روایت پیشرفت»
در سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار
▫️محفل خاطرهگویی علم و فناوری
🔺با حضور راویان و روایتگران پیشرفت
⏰ سهشنبه 20 دی؛ ساعت 18
🔰 سینما فلسطین - سالن 3
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
41.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناظره جلیلی و ظریف
آیا ایران قبل برجام در آستانه جنگ بود و با برجام از ذیل فصل هفت منشور ملل متحد خارج شد؟ جلیلی و ظریف بارها در این باره به صورت غیرحضوری مناظره کرده اند!
در قسمت 48 برنامه حافظه تاریخی ایرانی ادعای متناقض آنها را طبق متن قطعنامه ها بررسی کردیم و یکبار برای همیشه تکلیف این ادعا را مشخص کردیم که کدام حرف حقیقت دارد؟
+ معرفی کتابی مهم برای فهم جزئیات برجام
🔻عضو کانال شوید و تمام قسمت های قبلی را هم ببینید👇
https://eitaa.com/joinchat/2551251115C119f214b32
هدایت شده از حمید رسایی
.
🔰چه کسانی هاشمی را عالیجناب سرخپوش نامیدند؟
عالیجناب سرخپوش توسط عالیجنابان خاکستری (خانواده) محاصره شده
#کاسبان_ترحیم
#هتاکان_خندان_دیروز
#ثناگویان_گریان_امروز
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1