هدایت شده از محسن قنبریان
⚠️ پس از آبان۹۸ در دولت و مجلس از مکانها و مراکزی برای اعتراض های مسالمت آمیز به جای اغتشاش سخن گفته شد اما چندی بعد به فراموشی سپرده شد! اینباره خوب است اینجور نشود!
فهرست برخی مطالب سالهای قبل در اینباره:
🔺جزوه "اعتراض؛ چرا و چگونه؟"
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2374
🔺اعتراض؛ فرصت یا تهدید؟!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2325
🔺چالش حق اعتراض مردم (برنامه سوره)
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2332
🔺کشوری که دشمن دارد مردم چگونه اعتراض کنند؟ (برنامه ثریا)
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2342
🔺حق اعتراض (برنامه مسأله)
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2915
🔺تا پلیس امنیتِ تراز!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2255
🔺شأن حرمها در مطالبه عدالت و برائت
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1484
🔺شأن حرمها در مطالبه عدالت با حفظ حرمت حرم
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2250
🔺اگر جبرائیل وزیر امنیت بود...
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2242
🔺امیرالمومنین با قتل خطایی آشوبها چه میکرد؟
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1661
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
عدالت؛ امنیت، مصلحت.m4a
20.34M
🔅 عدالت؛ امنیت، مصلحت!
سلسله جلسات آرمان عدالت/ مشهد منزل استاد مرحوم حیدر رحیم پور ۴مهر۱۴۰۱
#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ دو تقسیم:
۱. عدالت:
- بعنوان یک کنش و فعل عدالتخواهانه ⬅️ قواعد نسبیت افعال را می پذیرد. گاهی امنیت قیدش می زند (خطبه ۱۶۸)
- بعنوان یک وضعیت، سیاست و رویه ⬅️ ارزش مطلق است. امنیتی که اینرا قید بزند امنیتی ناپایدار و حاصل ساخت و پاخت با ظلمه است(خطبه منا)/ جمله صریح رهبر انقلاب
۲. عدالت مقابل:
جور/ تبعیض/ فساد
▫️ سه درجه مصلحت:
۱. مصلحت ضروری: نبودش موجب زوال نظام معاش، نسل و دین ⬅️ ولایت و عدالت را قید میزند!
۲.مصلحت حاجّی: نبودش زندگی را دچار عسر و حرج می کند ⬅️ عدالت خود در صدر مصالح حاجی است
۳. مصلحت تحسینی: بودنش جامعه را نیکو می کند مثل مکارم اخلاق و... ⬅️ قید عدالت نمیشود، مثلا نمیشود برای بد نشدن در چشم بیگانه از عدالت گذشت!/ جمله صریح رهبر انقلاب
*تفصیل را در فایل بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
📫 حجت الاسلام قنبریان حساب توئیتری ندارند!
باتوجه به اینکه هر نرم افزار مجازی اقتضاء خاص خود را دارد و صرفا کپی مطالب کانال در آنها رعایت آن اقتضاء نیست؛ حجت الاسلام قنبریان تا کنون راضی به حساب توئیتری نشده اند. برخی دوستان ایشان هم که از طرف خود حسابی بنام ایشان باز کردند، نهی شدند و آنها بسته شد.
اخیراً هم حسابی بنام ایشان باز شده که امکان پیام گیری را بسته است؛ بدین طریق به همه دنبال کنندگان مطالب ایشان اعلام میشود: ایشان تاکنون هیچ صفحه مجازی جز همین صفحات ایتا، تلگرام و اینستاگرام ندارند.
از بزرگواری که حساب توئیتری بنام ایشان زده اند نیز خواهش می کنیم نام ایشان را تغییر دهند و اگر آن مطالب را خیلی لازم می دانند با حساب رسمی خود از کانال ایشان کپی و نقل قول کنند.
دوستان عزیز لطفا اطلاع رسانی نمایید!
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
📢 ۲۵سال افک؛ ۲۵سال تقی!
حجت الاسلام قنبریان/هیات صاحب العصر اراک ۱۴۰۰/۴/۱۹
▫️دستگاه افک!
• افک برگرداندن واقعیت و منحرف کردن از وجهه اصلی است. گاهی با تهمت و بهتان به "حقی" و گاه با تطهیر و تنزیه "باطلی"!
• قرآن می فرماید اتاق فکر و عملیات دارد: "الّذی تولّی کِبرَه" کسی که متولی کُر آن تهمت و معظم آن بود!(۱۱نور). چرخش طبیعی یک شایعه نیست، شارژر و موید نما دارد.(مثل افک به ماریه و استفاده از سوژه جریح...)
• از کلمه "رعیت" در روایت پشت سر رهبر، فضا می سازد که: #خامنه_ای همه را رعیت خود می داند! از استناد رهبر به آیه "الفتنه اشد من القتل" نزد نیروهای مسلح، بهتانِ دستور شلیک و فرمان آتش در آبان۹۸ می سازد!
• افّاک، یک درجه بالاتر از آن متولی، مبالغه کمّی و کیفی در افک است؛ آنقدر کامل و هنرمندانه که همه پذیر شود مثل سحر!
اصلا ساحران فرعون را بنظر قرآن خَلق افک می کردند. اژدهای موسی(ع) طنابشان را نخورد، افک شان را خورد(۱۱۷اعراف). بت تراش، مجسمه ساز است اما کاهن و کافری که تئوری شرک را باور پذیر می کند، افّاک است و "تخلقون افکاً"(۱۷عنکبوت) کرده است.
• از ویدئوی چند فحاش حزب اللهی یک مستند قوی بنام "بهتان برای حفظ نظام" می سازد و تئوری جواز بهتان برای حفظ نظام را به امامین انقلاب نسبت می دهد بالاتر به خوانش فقه شیعه نسبت دروغ می دهد و.../ بی بی سی افّاک اثیم است.
▫️چک و خنثی!
افک چگونه خنثی می شود؟
• مرتبه اول خنثی سازی:
قرآن می فرماید در این همه پذیری، چرا ظن خیر نزدی؟ و چرا بر زبان جاری نکردی این افک است(۱۲نور)
این گفتن مهم است. می دیدی رهبر از "رعیت" چه معنای بلندی اراده کرده: کسانی که باید با آزادی و رفاه و اختیار و معنویت شان "رعایتشان" کرد.
می گفتی او اهل فرمان آتش به مردم نیست؛ سال۸۸ جمکران می رفته و توسل می کرده که خونی ریخته نشود!
• مرتبه ی تقی شدن!
رسیدن به یک وقایه و نگهدارنده که افک، کمانه کند! مرتبه تقی بالاتر از متقی است. تقی در عرف عرب، حایل و مانع مقابل گزندهاست. "سرابیلَ تقیکُم الحرَّ" در قرآن یعنی لباسی که از گزند گرما حفظتان کند. از این ابزارهای مادی و مناسبات انسانی بگیر تا فضایل و ارزشها.
یعنی هیچ سوژه برای افک نگذاری!
نظام اگر به مرتبه تقی رسید، فقط از مردمش نمی خواهد مقابل متولیان افک بگویند این افک مبین است و به نظامشان حسن ظن ببرند! بلکه سوژه دست #افّاک_جهانی نمی دهد.
۲۳۰کشته در خیابان که دو دسته اش براساس بیانیه شورای عالی امنیت و تقریر رهبری، بی گناهند، موجب نمی شد تا آنها سوژه افکش کنند!
- بچه های بی ادب و فحاش خود در حزب الله را چه بنام سردار چه مداح چه افشاگر و هرچه، تنبیه می کرد تا بی بی سی افکِ "بهتان برای حفظ نظام" برایش نسازد! و...
این مرتبه، تقی شدن است.
▫️۲۵سال افک؛ ۲۵سال تقی!
همه چیزمان از امامت است و رسیدن به مرتبه آنها آرمان ماست. امام جواد(ع) در ۲۵سال عمر سرتاسر در افک و بهتان بود و همه را با مرتبه تقی بودن رفع و دفع می کرد:
• بهتان عدم طیب مولد(العیاذ بالله) که امامزادگان هم باور کردند! تا چند سالگی حضرت باقی بود و کار به داوری قیافه شناس کشید!!!(الکافی ج۱ص۲۲۲)
• بهتان امام نبودن بخاطر بچه سالی، که تا امتحان از او توسط زعمای شیعه کشید! و برخی برایش اسباب بازی آوردند!
با بروز علم عجیبش، از بهتان، وقایه کرد و همه را دست به دهن کرد!
• چسبیده به آن دامادی است برای مامون در آن کاخ مجلل با مراسم مغایر شئون اتفاق افتاد! ۱۰۰کنیز زیبا رو و مطربی مخارق!
با تشر ولایی و تصرف خویش، مطرب را فلج کرد!
• افاک اثیم پس از آن ادامه داد:
تهمت مستی به امام!(بحار ج۵۰ص۶۲ ح۳۸)
آنروز امام روزه بود با تقوایش، بهتان نچسبید و نفرین امام در غارت و اسارت عمربن فرج زود اثر کرد!
از آن بالاتر تلاش برای صحنه سازی که امام را در مستی و بین زنان ببینند! قاضی القضات معتصم از این نقشه در اتاق فکر و عملیات خود خبر دارد!
اما مرتبه تقی، هیچ بهانه ای دست نداد.
بر زبانها بنام "المطهر"، "اطهر الناس"، "زکی" و... لقب گرفت.
چاره اساسی برای خنثی کردن دستگاه افک، رسیدن به مرتبه ی تقی است.
🔺تفصیل را در فایل صوتی بشنوید
🔺مطالب مرتبط
-نقد مستند بی بی سی "بهتان برای حفظ نظام"
https://eitaa.com/m_ghanbarian/661
-فرعونی که هست موسایی که...
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1442
-تفسیر رهبر انقلاب از رعیت در نهج البلاغه
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2127
-فحاشی و...
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2131
-افتراء به رهبر انقلاب
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1730
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🔴نقد مستند "بهتان برای حفظ نظام" شبکه بی بی سی(قسمت اول):
✅نقد در سه قسمت تقدیم میشود:
۱- سانسور و مغالطه در نقل اقوال امام و فقهاء
۲- مبرا بودن رهبران انقلاب از این اتهامات
۳- برخی اشتباهات دوستان نادان
______________________
⬅️ در این مستند آقایان کدیور و سروش می خواهند براساس روایت داود بن سرحان پشتوانه مذهبی برای بهتان زدن به مخالفین نظام بسازند و نمونه های احتمالی را نه خطا بلکه رویه ای دینی جلوه دهند!
آقای کدیور ادعا می کند تا قرن ۱۰ فقهاء از "باهتوهم" در این روایت، مبهوت کردن اهل بدعت با حجتهای قاطع می فهمیدند اما از قرن ۱۲ به این سو معنای بهتان زدن، اظهر شده است! و از اینجا به امام و شاگردانشان گریز میزنند.
درحالیکه بر اهل فقاهت روشن است کماکان همان معنا و استشهاد به آیه "فبهت الذی کفر" در بین فقهاء از جمله فقیهان انقلاب اسلامی اظهر است !
🔺امام(ره)خود در تحریر نسبت کمتر از زنا در فحش ها -مثل دیوث- را موجب تعزیر می شمارد.
🔺رئیس قوه قضاییه امام(آیت الله اردبیلی)هم در درسهای فقه خود روایت را به مبهوت کردن اهل بدعت با حجتهای قاطع معنا و همین معنا را اظهر می شمارد. بهتان زدن به اهل بدعت را در کارهایی که مرتکب نشده اند جایز نمیداند چون کذب است(فقه الحدود و التعزیرات ج۲ص۳۰۱).
آقای کدیور واژه مهدور العرض را از جانب خود ساخته ادعا می کند فقهای نظام بی آبرو کردن این افراد را جایز می شمارند! درحالیکه عالی ترین مقام قضایی در دوره امام در ادامه همان مباحث این اصل خود ساخته کدیور را به تصریح ابطال می کند که: احترام نداشتن اهل بدعت در اسلام موجب جواز بهتان به آنها نمی شود چنانچه تهمت زنا بر غیر مسلمان(کافر) در روایات نهی شده است(ر.ک:همان)
کدیور سپس سراغ شاگرد دیگری از امام که در شورای نگهبان است (آیت الله مومن)می رود و چنانچه در بقیه نوشته هایش هم سابقه دارد بخاطر اغراض سیاسی حرف طرف را سانسور و تحریف می کند و کاملا برعکس فرمایش ایشان جلوه می دهد!
آیت الله مومن در توضیح مبانی تحریرالوسیله امام ذیل این بحث که آیا میتوان به اهل بدعت به استناد روایت داود بن سرحان(باهتوهم) نسبت زنا داد و آیا اگر کسی چنین کرد از حد(قذف) معاف است؟ بحثی دارند و می فرمایند چنین قولی بنا به فرضی است که از "باهتوهم" معنی بهتان زدن گرفته شود لکن این معنا مسلم نیست.
بعد معنای مقبول را که همان مبهوت کردن با حجت و استدلال است مطرح کرده و چنین نتیجه میگیرد: "مع هذا الاحتمال فلاحجه فیها علی جواز قذفهم: با احتمال معنای مبهوت کردن دیگر هیچ حجتی بر جواز نسبت زنا دادن به اهل بدعت باقی نمی ماند"(مبانی تحریر الوسیله/کتاب الحدود/ص۴۵۱). جالبتر اینکه بعد، عدم جواز را بنا به احتمال دیگر (که باهتوهم بمعنی بهتان زدن باشد) هم محکم می کنند: عمومات حرمت قذف(نسبت زنا دادن) و اجرای حد بر این احتمال(جواز بهتان به اهل بدعت) حکومت دارد(ر.ک: همان) نتیجه اینکه بنظر ایشان هیچ راهی برای معنای دلخواه آقای کدیور باز نیست لکن ایشان بینات سخن این شاگرد امام را رها و در اللهم الا ان یقالها دنبال چیزی برای مطلوب خود است!
تا اینجا ثابت شد فقهای تراز اول جمهوری اسلامی و متصدیان تقنین و قضا هرگز چنین تئوری ای نداشته اند.
✅ محور دیگر حرفهای اینان مغالطه درمعنای حفظ نظام و مصلحت نظام و جواز تعطیلی موقت برخی احکام در صورت تزاحم با آن است که چون در سخنرانی امسال رحلت امام مفصل بدان پرداختم تکرار نمی کنم و اهل دقت را به همان ارجاع می دهم.(۱)
پایان قسمت اول نقد مستند بهتان از بی بی سی.
ادامه دارد.
#مستند_بهتان_برای_حفظ_نظام
(۱) سخنرانی "مواجهه امام خمینی با مصلحت یابی ، مصلحت بافی، مصلحت سازی"
📝محسن قنبریان ۹۷/۱۰/۹
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🔴نقد مستند "بهتان برای حفظ نظام" شبکه بی بی سی (قسمت دوم): مبرا بودن رهبران انقلاب از این اتهامات
#بخش_اول
درمستند بهتان برای خود رهبران فقط سه مورد شمارش می شود:
✅ موارد ادعایی مجوز یا ارتکاب بهتان از امام!
1⃣ درباره روحانیون مرتبط با دربار.
جمله امام درباره آنها نه توصیه به تهمت زدن است نه حتی کتک زدن بلکه صرفا برداشتن عمامه(خلع لباس) آنها را از جوانان می خواهد.
امام حتی پس از دیدار فرح با آیت الله خویی و خشم انقلابیون از آیت الله، هرگز اجازه بدگویی از ایشان را نداد http://mobahesat.ir/7524
ماجرای طلبه ای که بی مقدمه در حضور امام کلامی گفت و امام سخن او را قطع کرد و فرمود ۴۰روز مرا به زحمت انداختی! مشهور است.
2⃣ جمله امام درباره مسلمان نبودن مصدق!
چند اشکال این مورد در مستند:
-نقل سروش از مکالمه جلال الدین فارسی با امام در تعارض با نقل خود جلال الدین در مصاحبه با روزنامه اعتماد ملی(شماره ۵۹در ۸۵/۱/۲۸) است! در مصاحبه روزنامه امام پس از شنیدن شهادت جلال فارسی مبنی بر خمس دادن مصدق میفرماید: ان شاءالله مسلمان بوده است. اما سروش میگوید امام شانه بالا انداخت و گفت این بحث را خاتمه دهید!
-ظرف صدور آن جمله از امام، مخالفت جبهه ملی با لایحه قصاص است. مخالفت و انکار ضروری دین به فتوای همه فقهاء موجب خروج از اسلام است حتی اگر مخالف، برخی احکام دیگر(مثل نماز یا خمس) را انجام دهد. به حسب وحدت سیاق جملات امام که پس از ارتداد جبهه ملی بخاطر مخالفت با لایحه قصاص، مسلمان نبودن مصدق (از بزرگان آن جبهه)را طرح می کند، معلوم است چیزی از جنس انکار ضروری و مخالفت با احکام اسلام در بین است که با خمس دادن مصدق(بفرض صحت) حل نمیشود.
اقلا جلوگیری و مخالفت مصدق با تعطیلی تولید و فروش مشروبات الکلی بخاطر عایدی دولتش از مالیات آنها با وجود اصرار آیت الله کاشانی نقل شده است. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1392/12/05/293312
این کار شائبه مخالفت آشکار با حرمت مشروب و اجرای حد برآن دارد.
پس حتی اگر منظور امام از "مسلم نبود" برای مصدق همین معنای فقهی مصطلح باشد، از مصادیق بهتان نبوده است.
⏪ ادامه متن را در بخش دوم مطالعه کنید
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🔴نقد مستند "بهتان برای حفظ نظام" شبکه بی بی سی (قسمت دوم): مبرا بودن رهبران انقلاب از این اتهامات
#بخش_دوم
✅ نمونه های ادعایی مجوز بهتان از سوی رهبری!
در مستند بهتان برای شخص ایشان فقط یک مورد نقل می شود: حدس ایشان بر سناریوی خارجی داشتن قتلهای زنجیره ای!
آیا جمله ایشان درباره قتلهای زنجیره ای مجوز بهتان به متهمان است که با بیگانگان در ارتباط بوده اند؟!
درباره تصاویر بازجویی ها و اعتراف گیری های متهمان این قتل ها چند نکته حائز اهمیت است:
🔺از اول با فشار رسانه ای و جوسازی های سیاسی، کمیته بررسی نه در قوه قضائیه بلکه متشکل از سه نفر زیر نظر رئیس جمهور وقت تشکیل شد که حتی وزیر اطلاعات در آن نقش اصلی نداشت. بازجوهای آن تیم سیاسی، کار را چنین پیش برد. که ظاهرا خلاف رویه معمول بازجویی ها بود.
🔺جالب اینکه کسی که موجب نجات این زن شد، رهبری بود که به محض اطلاع ورود کرد...
🔺وابستگان همان تیم در ادامه تخریب چهره نظام این فیلم را نشر رسانه ای داد تا جزء دیگر پازل سست کردن باور عمومی نسبت به دستگاههای اطلاعاتی کشور کامل شود! https://snn.ir/fa/news/272439
خود مستند سازان اعتراف دارند که رهبری سخنانی برضد تهمت زدن به دیگران و مخالفان دارند (در قسمت سوم این نقد مواردی را می شماریم اما منصفان به سخنان ایشان در ۸ماه پس از انتخابات ۸۸رجوع کنند ببینند چند بار در آن فضای ملتهب همین تذکرات را به نیروهای انقلابی داده اند؟)
آقای اشکوری در مستند بی بی سی تصریح می کند که من هیچ نسبت مستقیمی در اینباره به آقای خامنه ای نمی دهم. اما سخنشان درباره سکوت ایشان درمقابل این کارهاست. برای القاء سکوت رضایت رهبری، مواردی را شاهد می آورند که البته جوانب آنها کامل بیان نمی شود.
در حالیکه مواردی از برخورد رهبری با بهتان زنی به مخالفان و دگر اندیشان هم قابل فهرست کردن است که شاید از موارد شمارش شده این مستند برای سکوت رضایت بیشتر باشد!
صرفا چند نمونه:
🔺مقابل نمونه آقای شریعتمداری و ساواک (که بهتان یا واقعیتش بماند) می شود رفع اتهام از شریعتی درباره رابطه داشتنش با ساواک از سوی رهبری را قرینه ی مقابل آورد(ر.ک:حاشیه بر چاپ سوم کتاب جریانها وسازمانهای مذهبی-سیاسی ایران/رسول جعفریان)
🔺مورد تهمت به سید محمد روحانی را خود مستند اعتراف می کند دوتایش از سوی امام(ره) رد و با نشرش مخالفت شد!
🔺مقابل مورد سیرجانی، نمونه مواجهه با تهمت زنی به آقای مهاجرانی را هم می شود دید. وقتی مهاجرانی مقاله مذاکره مستقیم با آمریکا را نوشت برخی به طعن و تهمت علیه او اقدام کردند که رهبری با نامه ای از او دفاع و از این کار منع کردند http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=2305
این در حالیست که به گفته خود سیرجانی نامه اولش به رهبری جواب(ولو تلخ) گرفته و آن موجب زندان رفتنش نشده است! نامه دوم عناوین مجرمانه ای دارد که طبعا پیگرد داشته است.
🔺در مقابل مورد سعید امامی -که مستند از سکوت رهبری در مقابل اتهامات کیهان به او می خواهد بهره برداری کند-نمونه برخورد رهبری با کیهان در ماجرای اتهام جاسوسی زدن به مشایی را می شود نهاد.
حال ماجرای سعید امامی چه خصوصیتی داشته و آیا واقعا بهتان بود یا طبق گزارشهای سازمان های قضایی و اطلاعاتی اسنادی بود؟ نیاز به اشراف اطلاعاتی بیشتر است.
خلاصه اینکه با ذکر چند مورد سکوت در مقابل اتهامات، با وجود جملات زیاد نهی از تهمت و بهتان به مخالفان و هم ورود در مواردی به همان نسبت نمیتوان منطقا نتیجه گرفت که سکوت در آن موارد، سکوت رضایت بر بهتان زنی است بخصوص که اقلا مواردی از آنها روشن است اتهامات وارد بوده و بهتانی در کار نبوده است.
ادامه دارد
#مستند_بهتان_برای_حفظ_نظام
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🔴 نقد مستند "بهتان برای حفظ نظام" شبکه بی بی سی (قسمت سوم): دوستان نادان︎!
✅ چنانچه امیرالمومنین فرمود: امرمشتبه نمی شود الا اینکه مقداری حق را هم به باطل درآمیزند(خ۵۰). درباره موارد بهتان زنی توسط رسانه های متعلق به جبهه ولایت و انقلاب در مستند بی بی سی، قضاوتی نمی کنم که هرکدام پرونده ای است و نیاز به بررسی دارد اما اینرا هم انکار نمی کنم که "فی الجمله" چهره ها و رسانه ها و جریانهای اجتماعی این جبهه مصون از این عیب نبوده اند!مواردی دادگاهی شده و حکم(ولو خفیف) گرفته اند(مثل بهتان به فائزه هاشمی یا توهین به رئیس جمهور سابق و حاضر و...)مواردی هم نه!
به نظرم تفکیکی لازم است:
۱-افراد شاخص منصوب یا منسوب به حکومت و سازمانهای حکومتی
۲-جریانهای اجتماعی و گروه های فعال شهروندی
وضعیت و هم حکم ایندو بالسویه نیست.
✅ برای قسم اول:
۱- ۱. مثلا رهبری به ائمه جمعه سبک قرآن را توجه می دهد که هتاکانه نیست و حتی وقتی صحبت از کافرین است میفرماید:"لکن اکثرهم لا یعلمون" نمی گوید همه آنها! ملاحظه می کنید بالاخره یک اقلی هستند بین همین ها که اینها تعقل دارند(۹۴/۱۰/۱۴) حالا اگر امام جمعه ای چنین توصیه ای را رعایت نکرد هم هتاک سخن گفت و هم جمع بست!(مثلا اهل کنسرت را "اقلیتی هوس باز و شهوتران" خطاب کرد!/سایت الف کد۲۸۰۶۴۵) آیا نباید از سوی شورای سیاستگذاری و... به او تذکر جدی داده شود؟! اثر این تذکر -اگر بوده- عذرخواهی و عدم تکرار است. آیا چنان شده است؟!
۱- ۲. اینکه مدیر کیهان چراعوض نمی شود؟! جوابش از جنس عدم تعویض مدیر روزنامه اطلاعات است که مادام العمرند ولو با گرایش های مختلف! اما اینکه چرا در موارد مشابه آن تذکر رهبری(در قسمت ۲گذشت)باز درباره دیگران تکرار می شود؟! توجیهی ندارد!همین است حساب برنامه های تلویزیونی!
۱- ۳. سردار نجات(مقام ارشد حفاظت اطلاعات سپاه) دربرنامه ای تلویزیونی خاطره می گوید در ماجرای عاشورای ۸۸ رهبری به ایشان پیام دادند که آتش زدن خیمه های عزای امام حسین(ع) را به سران فتنه نسبت ندهند که این کار ضد انقلاب است! https://www.aparat.com/v/PSinl
سؤال اساسی از مثل ایشان این است آیا شما اینرا به زیر مجموعه خود هم ابلاغ کردید؟ آیا نیروهای سازمان یافته انقلاب همین دستور را گرفتند؟ و رعایت شد؟!!
آیا با سرداری -ولو خدوم در عرصه زلزله زدگان- که در نقد رئیس جمهور به او نسبتی مشابه مستی می دهد!("الکل دلسترش زده بود بالا..."!!!) از سوی نهادهای مربوطه بازخواست میشود؟!
سرداری دیگر از بیت، وقتی معاون رئیس جمهور را "ملعون" و فلان حرف را "تخم لق" او می خواند، آیا مواخذه می شود؟!عذر خواهی می شود؟! یا تا آخر سر حرفش می ماند؟!!
⬅️ به این آقایان توصیه می کنم مستند بهتان بی بی سی را ببینند تا بالعیان ببینند چگونه ضد انقلاب نادانی ها را اول پای ولایت و بعد پای فقاهت شیعه می نهد و زحمات هزار ساله فقیهان وارسته را طالبانیسم جلوه می دهد!
✅ اما در بخش دوم(جریانهای اجتماعی) گرچه این افراطها و خروج از حریم قانون و اخلاق هنوز کم نیست اما به نظر میرسد از دو دهه قبل به وضعیت بهتری رسیده است. دهه ۷۰موتورسواران و جلسه برهم زنان و هتاکان بیشتر از حالا بود. تذکرات مکرر رهبری بر توهین نکردن و تعابیری مثل "جگرآدم خون میشود" برای مثل حادثه کوی دانشگاه از یکسو و فشارهای افکار عمومی از سوی دیگر این جریانات را معقول تر کرده است. مقایسه "الله کرم" با "رحیم پور" ، "ارضی و حدادیان" با "مطیعی و نریمانی" و "هفته نامه شلمچه و یالثارات و جبهه" با "عبرتها " و حتی "۹دی" خبر از بهبود می دهد.
قطعا سهم زیادی از منطقی تر و متقن تر مطالبه کردن ارزشها و شیوع فرهیختگان انقلابی و جوان در عرصه های تخصصی(از هسته ای تا اقتصادی و...) مدیون راهبری اجتماعی درست رهبرانقلاب است. در مناظرات و میزگردهای تخصصی جوانانی انقلابی تر از دهه ۷۰ موج میزنند که چیزی از بهتان و فحش و هتک بر زبان ندارند. رهبری با وجود آن گلایه ها پشت نیروی جوان انقلابی راخالی نکرد تا دگراندیشان دولتی و مدنی، نابودشان کنند، اما رشد جمعی آنها را تدبیر کرد تا بدین جا رساند. مثل همین کار را در سیره امیرالمومنین با جوانان شورشی علیه عثمان داریم. برخی (مثل محمد بن ابی بکر) رسما عثمان را "تکفیر" و حتی در قتلش متهم بودند! امام فعلشان را تأیید نکرد اما آنها را تسلیم معاویه هم نکرد بلکه مثل آنچه به حجر و عمرو بن حمق تعلیم داد (روشنگری، جای فحش و سب)تربیتشان کرد.
#مستند_بهتان_برای_حفظ_نظام
📝 محسن قنبریان ۹۷/۱۰/۱۳
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🌐فرعونی که هست ؛ موسایی که...!
⭕️فرعونِ مصر بی شباهت با تفرعن عصر ما نبود.
- "کودک کُش" بود(۴/قصص) اما شاید نه اندازه اسرائیل!
-"نسل کُش" بود(۴۹/بقره) اما نه آنقدر که حدود ۱۰۰میلیون بومی قاره را بکشد تا مالک آمریکا شود!
-"خوار کننده" ساکنان سرزمین اش بود(۳۰/دخان) ؛ اما نه اینجور که تا همین حوالی سیاهان را در قفس های باغ وحش کنار حیوانات به تماشای سفیدهای مرفه بگذارد!
-"آدمکش" بود؛ اما نه اینطور که فقط پلیس اش سالانه حدود ۱۰۰۰نفر از شهروندانش را بکشد!
-فرعون اگر به میخ هم می کشید(۱۰/فجر)، فقط فرعون مصر بود؛ به مردم دیگر دنیا دستش نمی رسید. از ابوغریبش در عراق و گوانتانامو در خلیج کوبا -آن هم برای غیر نظامیان- گزارشی نیست!
-نمی دانم اصلا "ذی الاوتاد" بودن با شلیک بمب اتم و نابودی ۲۰۰هزار انسان در یک لحظه، قابل مقایسه است؟!
جنایات "فرعون عصر" روی زمین و حتی درون خاکش(کشتار کارگران، نژادها، فرقه ها و...) روی "فرعون مصر" را سفید کرده است. هرچه بود آن فرعون هم مردم را "مستضعف" و بی چاره کرده بود(۴/قصص).
⭕️موسای اولوالعزم، منجی آن مستضعفان بود که خداوند بخاطر استغاثه آنان، طلوعش را ۱۷۰سال جلوتر انداخت.(۱)
وقتی رشید و سرپا شد(۱۴/قصص)و زمان نجات مستضعفان نزدیک شد؛ قبل از خروجش بر تمدن فرعونی، اتفاقی ظاهرا ساده اما عجیب رقم خورد!
اتفاقی که بعداً معلوم شد، #طرح_شیطان بوده است: درگیری بین طرفداری٘ از او، با مخالف و دشمنش!(۲)
جانبداری اش از طرفدارش، کار دستش داد. طرف مقابل با مشتِ موسی(ع) کشته شد!
در #افکار_عمومیِ مصر ، حالا دیگر موسی(ع) قاتل یا اقلا مرتکب قتل خطائی است!
فردا در صحنه ای مشابهِ دیروز عصر -که باز مداخله مشت موسی(ع) طلب می شد- زبان درازهای آنطرف فریاد کردند:"جز این نمی خواهی که از جبّاران(زورگویان و مستبدان) زمین باشی! تو هرگز نمی خواهی از مصلحان باشی!"(۱۹/قصص). موسی(ع) نقشه را خواند: #جابجا_کردن_جای_جبّار_و_مصلح!
جوسازی و پیگرد باقی بود و راهی جز فرار نبود(۲۱/قصص).
قیام و نصرت مستضعفین هم قریب یک دهه به تٲخیر افتاد!
⭕️خدائی که طلوع منجی مستضعفان را ۱۷۰سال جلو انداخت، چرا در نیمه راه چنین تقدیری را امضاء کرد؛ که حالا موسی(ع) هم خود را گنهکار ببیند(۱۴/شعراء) و زبان بُرّانش مقابل سفاکان کودک کش و نسل کش لکنت بگیرد؟!
دست و مُشت موسی(ع) چرا در این #مقطع_حساس ، ترک او٘لی (به نظر متدینان) و خطا (در افکار عمومی مصر) بکند؟!
مگر #دستهای_یاریگر ، نمی دانند خداوند، موسی(ع) را برای چه رسالت بزرگی "رشد و استوی" داده است؟!
خواهشاً ایادی، موساتر از موسی (ع) نشوند که: این خون مقابل آنهمه خون به ناحق ریخته توسط فرعون، عددی نیست!
موسی(ع) مرد سیاسی ای است. #جنگ_روانی_رقیب را می شناسد که به خدایش می گوید:"لهم علیّ ذنب فٲخاف"(برای خود، گردن من گناهی می شمارند. از این می ترسم...)!
لطفا سینه چاکان، کلاس فلسفه و کلام دایر نکنند که: آن کشتن هم به حق بود و مضرّ به عصمت موسی(ع) نیست.
چون #انقلاب_موسوی نه در مکتب خانه ها که در افکار عمومی جهان هم عصمت می خواهد.
موسی(ع) به فکر روز مواجه با فرعون است و می داند به او خواهد گفت: "وفعَل٘تَ فع٘لَتَک التی فعَل٘تَ...تو همانی که آن کار(نادرست) را کردی"!(۱۹/شعراء).
کار آسانی نیست. حالا #آن_دست باید #ید_بیضاء شود تا حجت بر عموم تمام شود!
⭕️پ.ن:
-اینجا پیش ما کسی موسای معصوم نیست اما #انقلاب_موسوی ای هست که قرارش تمهیدِ در افتادن با فراعنه و نجات مستضعفان بوده است.
#ایادی آن باید مراقب باشند خطا و حتی ترک او٘لی نکنند.
موسای معصوم هم فردا صبح، در صحنه مشابه آن ماجرا، بهتر حاضر شد. طرفداری٘ که باز، مُشت موسی(ع) را طلب می کرد را خطاب کرد که:"راه درستی نمی روی و آشکارا بیراهه می روی"(۱۸/قصص).
-آقای امنیت و همه ایادی! اعتراض آبان و موارد مشابه دیروز و فردا، بهتر و کم هزینه تر از این هم جمع شدنی است؛مراقبِ "فعلتَ فعلتک التی فعل٘تَ" رسانه های فرعون عصر باشید.
............................................
۱. تفسیر عیاشی ج۲ص۱۵۴
۲.روایت امام رضا(ع) ذیل آیه ۱۵قصص در عیون اخبارالرضا و تفاسیر روایی.
٭مطالب مرتبط:
-دیپلماسی عمومی امام خمینی
-رهبری برای مستضعفان جهان
📝محسن قنبریان۹۹/۳/۱۷
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 تفسیر رهبر انقلاب از رعیت در نهج البلاغه
#به_بهانه_سوء_فهم_برخی_از_کلمه_رعیت
#برای_برخی_مشاهیر_حوزه
اینجا بخوانید👇
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 تفسیر رهبر انقلاب از رعیت در نهج البلاغه
#به_بهانه_سوء_فهم_برخی_از_کلمه_رعیت
#برای_برخی_مشاهیر_حوزه
ایشان در تفسیر ولیّ امر و رعیت در نهج البلاغه مطالب عالی ای در اولین کنگره بین المللی نهج البلاغه در سال۶۰ دارند که این روزها به بهانه سوء فهم چند جوان اینستاگرامی از کلمه رعیت در روایت پشت سر رهبری، بازخوانی اش را برای برخی مشاهیر حوزوی لازم دیدم. عین جملات ایشان:
«تعبیر دیگر تعبیر والی است، والی از کلمهی ولایت است و با مشتقات دیگر والی که از وِلایت با وَلایت گرفته میشود می توان به بُعد مورد نظر در این کلمه توجه کرد. ولایت در اصل معنای لغت به معنای پیوند و به هم جوشیدگی دو چیز است. لغت میگوید اتصال دو شیء به همدیگر به طوری که هیچ چیزی میان آن دو فاصله نشود. در تعبیر فارسی به هم جوشیدگی، به هم پیوستگی، ارتباط تام و تمام، این معنای ولایت است. البته برای ولایت در تعبیرات مختلف معانی مختلفی ذکر شده، ولایت به معنای محبت، ولایت به معنای سرپرستی، ولایت به معنای آزاد کردن برده، ولایت به معنای بردگی یا ارباب برده بودن، نوع ارتباطاتی که در معنای ولایت ذکر میشود به نظر میرسد که کلاً مصادیق همان پیوند و پیوستگی هستند. والی امت و والی رعیت آن کسی است که امور مردم را به عهده دارد و با آنها پیوسته است، این بُعد خاصی از مفهوم حکومت را از نظر نهجالبلاغه و امیرالمؤمنین روشن میکند.
ولی امر. ولی امر یعنی متصدی این کار، هیچ امتیازی توی کلمهی متصدی این کار خوابیده نیست. جامعهی اسلامی مانند یک کارخانهی عظیم تشکیل شده از بخشها، از پیچها، از مهرهها، از قسمتهای کوچک و بزرگ، پرتأثیر و کمتأثیر؛ یکی از این بخشها، یکی از این قسمتها آن قسمتی است که مدیر جامعه آن را تشکیل میدهد. او هم مانند بقیهی قسمتهاست، او هم مانند بقیهی اجزاء و عناصر مشکلهی این مجموعه است، ولی امر است، متصدی این کار است. متصدی این کار هیچگونه امتیازی را طلب و توقع نمیکند و عملاً هیچگونه امتیازی به او تعلق هم نمیگیرد؛ از لحاظ وضع زندگی، از لحاظ برخورداریهای مادی. اگر بتواند وظیفهی خودش را خوب انجام بدهد به اندازهای که این وظیفه و انجام آن برای او جلب حیثیت معنوی بکند به همان اندازه حیثیت متعلق به او میشود؛ بیش از آن نه. این مفهوم حکومت در نهجالبلاغه است. حکومت بنا بر این تعبیر در نهجالبلاغه هیچ نشانهای و اشارهای از سلطهگری ندارد، هیچ بهانهای برای امتیازطلبی ندارد.
از آن طرف مردم در تعبیر نهجالبلاغه رعیتاند، رعیت یعنی آن کسانی، آن جمعی، که رعایت آنان و مراقبت آنان و حفاظت و حراست آنان بر دوش ولی امر است. البته مراقبت و حفاظت یک وقت نسبت به یک موجود بیجان است این یک مفهوم پیدا میکند، یک وقت مربوط به حیوانات است این یک معنا پیدا میکند. اما حراست و حفاظت یک وقت مربوط به انسانهاست، یعنی انسان را با همهی ابعاد شخصیتش، با آزادیخواهیاش، با افزایشطلبی معنویش، با امکان تعالی و اوج روحیاش، با آرمانها و اهداف والا و شریفش، اینها را به عنوان یک مجموعه در نظر بگیرید. این باید با همهی این مجموعه مورد رعایت قرار بگیرد. این همان چیزی است که در فرهنگ آل محمد در طول زمان مورد ملاحظه بوده و کمیت اسدی میگوید «ساتتٌ لا تمن یرا رعیتة الناس سواءً و رعیة الانعامی»، سیاستمدارانی که مراعات انسانها را مانند مراعات حیوانها به نظر نمیگیرند. یعنی انسان با انسانیتش باید مراعات بشود، این مفهوم رعیت و تعبیری از مردم در نهجالبلاغه است.»
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=23349
📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۳/۸
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
📌پ.ن:
از این فحش دهندگان ظاهرا یکی حُجر بن عدی و یکی عمرو بن حمق بود(۱) که شهیدان برگزیده ای شدند اما "اَینَ عَمار" لقب نگرفتند!
در جریان انقلابی، فحّاش و بد زبان هایی داریم که تازه معلوم نیست حُجر یا ابن حمق شوند.
کوتاهی ما مبلغان دینی هم بوده که در منازعات اجتماعی-سیاسی فقط دو گانه: ابوموسی-عمار درست کردیم و نگفتیم سه گونه است:
- ابوموسی: ساکت و ساقط در فتنه!
- ابن حمق و حُجر: سبّاب و دشنام دهنده!
- عمار: تبیین کننده و روشنگر مودب!
به فحّاش ها لایک ندهید! بدزبانی را فوروارد نکنید! و اگر دستتان میرسد نهی از منکر کنید!
۱.ر.ک: ترجمه وقعه صفین. نصربن مزاحم. ص۱۴۴
#اخلاق_سیاسی
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از کانال خادمان قرارگاه بین المللی رفاقت شهدایی
۱۳نکته مهم از
بیانات مقام معظم رهبری❤
#زن_عفت_افتخار
#حجاب
هدایت شده از کانال خادمان قرارگاه بین المللی رفاقت شهدایی
📝 # دلنوشته ؛ #مناسبتی
🔸 از پدر هم تنهاتر...
▪️ دوباره «حسن» و غربت و تنهایی... دوباره «حسن» و زهر و جگری پارهپاره از جفا...
باز هم یکی از اولاد علیست که مظلومانه به دیدار حق میرود...
▪️ اینبار هم همان قصهٔ تکراری... امتی بیوفا که امام خویش را نشناختند و تنهایش گذاشتند و آخرین وارث امامت که از پدر هم تنهاتر است؛ کودکی پنجساله، امانتی به بلندای تاریخ را بر دوش میگذارد و راهی دشت و بیابان میشود و غربتی که همچنان ادامه خواهد داشت؛ الی وقت المعلوم.
🔘 شهادت #امام_حسن_عسکری را به فرزند گرامیشان و شما بزرگواران تسلیت عرض میکنیم.
🖤🖤🖤🖤
کانال قرارگاه رفاقت شهدایی
@qrbfmrsh
==≈=≈=====
گروه سراسری بین المللی رفاقت شهدایی
https://eitaa.com/joinchat/2536243404C4f0dc52fa3
===≈≈≈===≈=≈===≈=======
هدایت شده از کانال خادمان قرارگاه بین المللی رفاقت شهدایی
تـاج زیبـاے
ولایـت بـہ شـما می نازد
علـے آن شـاه هـدایت
بہ شـما مـی نازد
مـهدے فـاطمـہ
اے مـنتقـم خـون حـسین
تو امامـے و
امامـت بـہ شـما می نازد
🌸عیـد ولایـت و امامـت
مهدے مـوعود (ع) مـبارڪ بـاد🌸
کانال قرارگاه بین المللی رفاقت شهدایی
@qrbfmrsh
===========
گروه سراسری قرارگاه رفاقت شهدایی
https://eitaa.com/joinchat/2536243404C4f0dc52fa3
========================
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شبکه روسیه 24: پهپادهای شاهد 136 به کابوسی برای نیروهای مسلح اوکراين تبدیل شدهاند/ردیابی آنها در رادار عملا غیرممکن یا حداقل به شکل باورنکردنی سخت است/وضعیت به گونهای است که حتی آخرین مدل از رادارهای ناتو هم متوجه آنها نمیشوند...
@BisimchiMedia
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
این وحوش د۱عشی حتی سردار فضلی که چشمش رو در برابر دشمن بعثی و خاک ایران از دست داده مسخره میکنن...
سردار فضلی، ۱۶ بار تو دفاع از وطن زخمی شد؛ یه سلولش میارزه به تمام شماها
@BisimchiMedia
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
کیفیت مغز مجری سعودی عنترنشنال 😂
تعارف نکن، چهارشنبه به بعد رو هم بگو که جفنگیاتت تکمیل بشه :))
@BisimchiMedia
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش جالب معاون فرهنگی_ دانشجویی دانشگاه فردوسی به هو شدن از سوی دانشجویان معترض
@BisimchiMedia
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
کیمیا علیزاده هم گفته از لاشخوری جا نمونم برداشته یه فیلم فیک و قدیمی رو استوری کرده :)
@BisimchiMedia
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی روز تعطیل میری دانشگاه برای براندازی :)
همین که از ترسش نرفته توی توالت شعارنویسی کنه جای شکرش باقیه 😂
@BisimchiMedia