⬅️چهاردهمین کرسی علمی ترویجی با موضوع «بررسی ماهیت #فضای_مجازی» به همت دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی با حضور
🔸 حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدامیر سخاوتیان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بهعنوان ارائه دهنده
و
🔸 حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدزاده عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قزوین بهعنوان ناقد
با اجرای حجت الاسلام والمسلمین ذبیحنیا برگزار شد.
👇جهت مطالعه متن کامل گزارش خبری این نشست 👇
yun.ir/k4g0q5
#گزارش_خبری
#کرسی_علمی
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @oisc_majazi
7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | تاکید ویژه استاد دانشگاه مریلند آمریکا بر وحدت بین شیعه و سنی!
🔺وحدت بین شیعه و سنی یک رسالت مهم است!
🔸دکتر سحر خمیس: ما مسلمانان در جهان منابع و مراکز بسیاری داریم که میتوانیم با چشمانداز، ماموریت و برنامه ریزی بیشتر، قدرت جامعه مسلمانان را افزایش دهیم!
🔸قدردانی ویژه سحر خمیس از فعالیتهای دفتر مطالعات اسلامی در جهت تقابل با آسیبهای فضای مجازی و انعکاس صدای مسلمانان
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @oisc_majazi
🔴 نشر معارف اسلامی با استفاده از واقعیت مجازی
🔰 یک فیلمساز اردنی به همراه همسرش که تهیه کننده است به کمک فیلم های واقعیت مجازی درباره تاریخ اسلام با تعصباتی که نسبت به مسلمانان وجود دارد، مبارزه میکنند.
🔹 «سماح صافی بایزید» اظهار داشت: اگر بتوانیم داستان ها و میراث خود را بگوییم و تاریخ اسلام را به شیوه ای فوق العاده سرگرم کننده با استفاده از فناوری پیشرفته و نرم افزارهای خود توسعه دهیم، می توانیم کمک بسیار بزرگی به مسلمانان کنیم.
🔸 این فیلمساز اردنی تبار گفت به همراه همسرش پنج سال پیش موسسه «Light Art»را تأسیس کردند.
📍 کارگردان مستقر در واشنگتن همچنین درباره واکنش های تماشاگران صحبت کرد و گفت: تماشاگران غیرمسلمان از دانستن حقایقی درباره فرهنگ مسلمانان که تا قبل از تماشای فیلم نمیدانستند، شگفتزده شدند.
🔻او گفت: ما این پروژه را در نیویورک انجام دادیم تا فرهنگ اسلامی خود را به اشتراک بگذاریم؛غیرمسلمانان آن را دوست داشتند و گفتند که از به دست آوردن این اطلاعت بسیار آموزنده خرسند هستند.
🔹 به گفته سماح، آنها فکر می کردند که اسلام دین خشونت است و زنان در اسلام شهروند درجه دوم هستند و توسط مردان کنترل می شوند اما بعد از دیدن فیلم نظر آنها تغییر کرد.
📌 وی افرود: این یکی از دلایلی است که مردم را آموزش دهیم ،به آنها درباره میراث و فرهنگ اسلامی خود بگوییم و داستان خودمان و روایت خودمان را بازگو کنیم.
منبع:
https://b2n.ir/t38251
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#واقعیت_مجازی #خبر
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
افشاء اطلاعات در شبکه رمز ارز.pdf
228.3K
💠 "فقه رمزارزها"
#پیشنهاد_موضوع_پژوهش📚📚
⏪ با عنوان
«بررسی احکام افشاء اطلاعات شخصی افراد در صرافی ها و شبکه های رمز ارزی»
(قالب پیشنهادی: #مقاله)
👈 برای آشنایی با #بیان_مسأله و سؤالات فرعی موضوع پیشنهادی، فایل را مطالعه کنید!
👈 واحد پژوهش دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی، از انجام پژوهش های پیشنهادی توسط پژوهشگران محترم، حمایت علمی، مادی و معنوی بعمل می آورد.
☑️ تهیه شده در میز " #مسأله_شناسی " #واحد_پژوهش دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
❇️حجت الاسلام و المسلمین ملکی
🔻مشکل امروز عرصه پاسخ به شبهات قالب های ارائه پاسخ است
📍 حوزه دارای ظرفیتی بی نظیر است و با داشتن مراکز علمی و تخصصی بسیاری که دارد می تواند به تولید علم پرداخته و در عرصه پاسخ به شبهات روز ایفای نقش جدی داشته باشد. مشکل امروز عرصه پاسخ به شبهات قالب های ارائه پاسخ است، امروزه عرصه رسانه و قالب های مختلف رسانه های عصر حاضر بیشترین اثرگذاری را بر جوامع دارد. حوزه های علمیه از جهت محتوایی و علمی حرف های بسیاری برای گفتن دارد، باید از جهت ابزاری برای رساندن آن ها به دست جامعه مخاطب دچار تقویت شود.
(در جمع اساتید پاسخ کده های دینی)
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
#معرفی_آثار_پژوهشی_فضای_مجازی
💠عنوان پایاننامه:
شبكة التواصل الاجتماعي تويیتر؛ دراسة فقهیة
شبکه اجتماعی توییتر؛ بررسی فقهی
✍️ نویسنده: سلطان بن إبراهيم بن محمد الفايز
📆 سال انتشار: جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية، 2012
🗒 تعداد صفحات: 173
(بخش نخست)
🔰 این پایاننامه در قالب یک مقدمه، سه فصل و یک خاتمه نگاشته شده است: (1) مفاهیم و کلیات؛ (2) احکام شبکه اجتماعی توییتر؛ (3) تعرضهای موجود در شبکه اجتماعی توییتر.
📌 هدف از نگارش این پایاننامه، بیان احکام مربوط به استفاده از شبکه اجتماعی توییتر است.
🔹نویسنده در فصل نخست به تعریف شبکههای اجتماعی، بیان انواع و مشهورترین این شبکهها میپردازد.
🔸او در ادامه، ویژگیهای مثبت و منفی شبکههای اجتماعی، چگونگی شکلگیری توئیتر، اهداف، ویژگیها و روش کار با توییتر را بیان میدارد.
🔻نگارنده در فصل دوم مینویسد: اصل در استفاده از توئیتر جایز بودن است، اما گاهی مواردی بر این استفاده عارض میشود که حکم آن را تغییر میدهد و یکی از احکام پنجگانه وجوب، استحباب، اباحه، حرمت و کراهت را میگیرد.
✍️ مثلاً آگهیهای تجاری و تبلیغات که ازسوی اعضای توئیتر صورت میپذیرد، اگر شامل مسائل ممنوع شرعی نباشد، بیاشکال است. خریدن دنبالکننده برای افزایش تعداد دنبالکنندههای یک صفحه، جایز نیست؛ زیرا در آن دروغ و تدلیس بهکار رفته است.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#شبکههای_اجتماعی #توییتر #فقه #پایاننامه
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
🔴 نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری عربستان در توییتر و تیک تاک
🔰 نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی به بررسی سرمایه گذاری سعودیها در شبکه های اجتماعی و پیامدهای آن پرداخت.
🔸 در گزارش آمده است: شاهزاده ولید بن طلال رئیس شرکت (Kingdom Holding) گفت که مالکیت سهام خود در توییتر را که در حال حاضر ۱.۸۹ میلیارد دلار ارزش دارد، حفظ خواهد کرد و این شرکت به دومین سرمایه گذار بزرگ در توییتر تبدیل شده است.
🔹 لیبرال های آمریکا نیز با توجه به تنش فزاینده به وجود آمده در روابط آمریکا و عربستان پس از تصمیم سازمان اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، نسبت به حاکمیت یافتن سعودی ها بر شبکه اجتماعی توئیتر ابراز نگرانی کرده اند.
📌 رابرت مالی یکی دیگر از سناتورهای آمریکایی نیز معتقد است که سعودی ها به وضوح تمایل دارند در سیاست آمریکا تاثیر بگذارند و بر همین اساس با تسلط یافتن بر دو پلتفرم تیک تاک و توئیتر به عنوان دو شبکه اجتماعی پر کاربرد در میان آمریکایی ها ممکن است رویکرد خطرناکی نسبت به امنیت ملی آمریکا در پیش بگیرند.
✍️ رابرت مالی گفت : هنوز معلوم نیست که عربستان بتواند با تاثیرگذاری بر توئیتر، صدای منتقدین دولت سعودی و سایر فعالان اجتماعی و سیاسی را ساکت کند و یا کمپین های اطلاعات گمراه کننده راه اندازی کند.
منبع: گاردین
https://b2n.ir/p94174
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#توییتر #تیک_تاک #عربستان #خبر
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
⭕️ کلیپهای ویدئویی؛ 92 درصد محتوای اینترنت در عربستان
🔰 به نقل از سایت الاقتصادیه: با رونق گرفتن تعاملات در فضای مجازی عربستان سعودی، محتوای ویدیویی با 92 درصد، رایج ترین محتوا را در بین کاربران اینترنت در به خود اختصاص داده است.
🔹 این در حالی است که دانلود بازیهای دیجیتالی با 19 درصد در سال، از کمترین محبوبیت در بین کاربران برخوردار است.
📍 گزارش ها حاکی از آن است که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور پادشاهی به100 درصد جمعیت رسیده و 40 میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه را به ثبت رسانده است. امروزه درصد کاربران شبکه های اجتماعی در این کشور به 82 درصد رسیده است.
🔸 سعودی ها بطور میانگلین سه ساعت و 24 دقیقه در روز را در شبکه های اجتماعی میگذرانند.
🔻 عربستان با ظرفیت مالی 4.4 میلیارد دلار در سال در بخش مصرف اینترنت و همچنین تولید محتوا مواجه است و این انگیزه را برای فعالان این عرصه بیشتر کرده است.
منبع: المركز العربى لأبحاث الفضاء الالكترونى
https://b2n.ir/f95961
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#اینترنت #عربستان #خبر
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
🇮🇷🇮🇷پیروزی تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام جهانی قطر را به همه ی هم وطنان عزیز تبریک میگوییم❤️
#ایران_قوی
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
#معرفی_آثار_پژوهشی_فضای_مجازی
💠عنوان پایاننامه:
شبكة التواصل الاجتماعي تويیتر؛ دراسة فقهیة
شبکه اجتماعی توییتر؛ بررسی فقهی
✍️ نویسنده: سلطان بن إبراهيم بن محمد الفايز
📆 سال انتشار: جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية، 2012
🗒 تعداد صفحات: 173
(بخش دوم)
🔰 این پایاننامه در قالب یک مقدمه، سه فصل و یک خاتمه نگاشته شده است: (1) مفاهیم و کلیات؛ (2) احکام شبکه اجتماعی توییتر؛ (3) تعرضهای موجود در شبکه اجتماعی توییتر.
📌 پژوهشگر در فصل دوم مینویسد: فروش نام کاربری در شبکههای اجتماعی جایز نیست؛ زیرا این کار با توافقنامه استفاده از توئیتر در تضاد است.
🔹فروش توئیتها نیز جایز نیست؛ زیرا نوعی دروغ و تدلیس بهشمار میآید. اگر ثابت شود که یک عضو توئیتر از پروفایلش توئیتی ارسال کرده است، این مسئله بهعنوان بیّنه برای اثبات حق بهشمار میرود و قرینهای است که به آن توجه میشود.
🔸مسابقاتی که در توئیتر برگزار میشود، اگر قمار نباشد و در موضوع مسائل علمی مشروع و با هدف تشویق به این مسائل باشد، جایز است.
📍 نویسنده در فصل سوم اظهار میدارد: اگر یکی از اعضای توئیتر خداوند متعال را سبّ کند و این مسئله ثابت شود، با این عملش مرتدّ شده است و با او بهعنوان فردی مرتدّ رفتار میشود.
✍️ نظام جرایم شبکههای اجتماعی و اینترنت باید مورد بازنگری و بهروزرسانی قرار گیرد تا با تحولات عصر کنونی تطابق بیشتری داشته باشد.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#شبکههای_اجتماعی #توییتر #فقه #پایاننامه
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 یک عدهای ادعای فهم سیاسی میکنند اما تحلیلهایشان در روزنامه و #فضای_مجازی واقعاً انسان را متأسف میکند. میگویند برای اینکه بتوانید این اغتشاشها را تمام کنید باید مشکلتان را با آمریکا حل کنید؟!
🏷 #دیدار_بسیج
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @oisc_majazi