فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر | بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»
➖➖
🔻کارشناسان موافق و مخالف طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» مطرح کردند:
🔹اظهارنظرها درباره قانون «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» دقیق نیست
🔹تلگرام نباید فیلتر می شد
🔹این طرح یک نوع ایده آل نگری است
🔹توجه و حمایت از کسب و کارهای سالم می تواند به نفع مردم باشد
متن نشست:
https://hawzahnews.com/xbgGT
➖➖➖
🎥 فیلم کامل نشست:
hawzahnews.com/xbgDX
#نشست_علمی #طرح_صیانت
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
#معرفی_کتاب
📕 گزارش «وضعیتشناسی پژوهشهای اسلامی رمزارزها در جهان»
✍ پدیدآورندگان:حجت الاسلام محمود رفیعان/ سعید مهدیان
✅ این کتاب، مقدمهای درباب شناسایی منابع علمی اسلامی درخصوص رمزارزها است. در این اثر کوشیدهایم تمام آثار پژوهشی به زبان عربی و انگلیسی را ملاحظه و خالصهنگاری کنیم. این اثر از نقد آرای نویسندگان مقالات خودداری کرده است، اما میتواند گام مهمی برای پژوهشهای فقهی تطبیقی پژوهشگران شیعه درخصوص ارزهای رمزپایه باشد.
📌 تهیه شده در دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
📥 دریافت نسخه الکترونیکی کتاب:
yun.ir/rp2ra9
💡 مشاهده کل آثار:
yun.ir/zml937
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
#معرفی_پژوهشگر
پژوهشگران شاخص مطالعات اسلامی فضای مجازی
دکتر عادل عبدالصادق
🔹زبان آثار: عربی
🔹تابعیت: مصر
🔹حوزه پژوهش: روابط بین الملل، فضای مجازی، تروریسم الکترونیک
🔹سوابق تحصیلی:
➖ دکترای فلسفه علوم سیاسی از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، دانشگاه قاهره 2014، موضوع پایاننامه: اثر فضای مجازی در تغییر ماهیت روابط بینالملل: از تئوری تا اجرا
➖ کارشناسی ارشد علوم سیاسی، دانشگاه قاهره 2009، موضوع پایاننامه: اثر تروریسم الکترونیک در بکارگیری قدرت در روابط بینالملل
➖ کارشناسی اقتصاد و علوم سیاسی، دانشگاه قاهره 2000.
🔹سوابق شغلی:
➖ مؤسس و مدیر سازمان مردم نهاد و سایت "مرکز عربی پژوهشهای فضای مجازی".
➖ نماینده "جامعه کشورهای عرب" و "کمیته اقتصادی سازمان ملل در غرب آسیا" و عضو انجمن حکمرانی اینترنت
➖ عضو کمیته مشورتی "انجمن عربی حکمرانی اینترنت"
➖ عضو جمعیت بین المللی اینترنت ISOC در سوئیس
📚 تالیفات:
➖ سلاح فضای مجازی در پرتو قانون بینالمللی، 2016.
➖ فضای مجازی و روابط بین الملل، از تئوری تا اجرا، 2016.
➖ فضای مجازی و تغییر در سیاستهای نهادهای امنیتی بین المللی، 2013.
➖ مفاهیم و ابزارهای اثرگذار گروههای مجازی، 2013.
➖ فضای مجازی و افکار عمومی؛ دگرگونی جامعه، ابزار و اثرگذاری، 2011.
➖ تروریسم مجازی؛ چالشها و الگوی جدید قدرت در روابط بین الملل، 2009.
➖ دموکراسی دیجیتال، 2009.
📌 تهیه شده در واحد بین الملل
#پژوهشگر #بین_الملل #فضای_مجازی #رسانههای_دیجیتال
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
26.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#چندرسانه
📖 توضیحات کتاب «العملات الافتراضیه فی المیزان» به زبان عربی
✍ گوینده: سعید مهدیان( یکی از مؤلفان کتاب)
#کتاب_صوتی #رمزارز #معرفی_کتاب #بین_الملل
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
26.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙سومین پادکست تخصصی در کافه رسانه☕️
✍با عنوان: حکمرانی فضای مجازی
👤استاد: دکتر عبدالحسین کلانتری
1⃣قسمت اول
💬ادامه دارد...
#حکمرانی_فضای_مجازی
🎞کاری از:
💢کانون فرهنگی رسانهای پادا
💢سازمان بسیج مهندسین استان قم
💢سازمان فضای مجازی سراج مرکز امور بانوان استان قم
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
#معرفی_کتاب
💠عنوان کتاب:
أحكام التجارة الإلكترونية في الفقه الاسلامي
احکام تجارت الکترونیک در فقه اسلامی
✍️ نویسنده: عدنان بن جمعان بن محمد الزهراني
🗒 تعداد صفحات: 542
🔹این کتاب در قالب یک مقدمه و چهار بخش اصلی نگاشته شده است: (1) مکانیسم مبادله در تجارت الکترونیک؛ (2) حکم شرعی معاملات الکترونیکی؛ (3) شروط عقد در تجارت الکترونیک؛ (4) آثار عقود اینترنتی.
🔸نویسنده در بخش نخست مکانیسم مبادله تجاری از طریق اینترنت را بررسی میکند و در بخش دوم، نگارنده به سراغ بیان حکم شرعی معاملات الکترونیکی در بستر اینترنت میرود. ایشان معتقد است تمام شروط عقود سنتی باید در عقد اینترنتی نیز رعایت شود و نبود هر یک از شروط و ارکان صحت عقد سبب بطلان قرارداد اینترنتی میشود.
🔹 محقق آثار عقود اینترنتی را بررسی میکند. نکات مهم مطرح شده در این بخش عبارتاند از: (1) اثر و فواید حاصله از عقد در مرتبه اول به خود متعاقدین میرسد مگر در صورتی که آنها از دنیا بروند یا به سبب مشکلی ممنوع التصرف بشوند، به ورثه یا طلبکاران آنها تعلق میگیرد؛ (2) نظر هر یک مذاهب اربعه اهل سنت درباره نحوه قبض و تحویل کالا به مشتری نیز بررسی میشود.
#عقد_اینترنتی #فقه #احکام_تجارت
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
30.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند 1000 اشرف/ روایت حضور منافقین در #فضای_مجازی
✅ رونمایی از اکانت های دروغین سازمان تروریستی منافقین / برخی تصاویر در این مستند برای اولین بار منتشر می شود!
#منافقین #چندرسانه
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
1_1127980784.pdf
1.77M
🏴 بررسی ظرفیت های مجازی در ایام محرم🏴
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید| روایت آیتالله #جوادی_آملی از فیکنیوزها
🔺 #دروغ جامعه را ناامن میکند.
#صیانت_از_اخلاق
#فیک_نیوز
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
راه اندازی سامانه پایش مردمی ساپرا
سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» اقدام به راهاندازی سامانه پایش مردمی «ساپرا» کرده است.
تمرکز این سامانه بر ۴ حوزه اصلی است که ممکن است در رسانه های صوت و تصویر در فضای مجازی رخ دهد که عبارتاند از:
۱- محتوای نامناسب
۲- نقض مالکیت فکری
۳- محتوای جعلی و کذب
۴- تخلفات تبلیغات
شما میتوانید در صورت مشاهده هرگونه تخلف در رسانههای صوت و تصـــویر فراگــیر داخلی همچون vodها مثل آپارات یا فیلیمو و سایتهایی که اقدام به بارگذاری کلیپ میکنند، لینک محتوای مورد نظر را در سامانه ساپرا به نشانی sapra.ir در بخش ناظر ویژه ثبت کنید.
📌 درحال حاضر ساترا حوزه تنظیمگری خود را رسانههای داخلی تعریف کرده از این جهت شامل سکوهای خارجی همچون یوتیوب، تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و امثالهم نمیشود.
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
#معرفیپایگاهاینترنتی
#تخصصی
#امامحسین(سلام الله علیه)
پایگاه تخصصی امام حسین(علیهالسلام)
به طور #اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سیدالشهدا علیهالسلام میپردازد و #معرفیجهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان #هدف خود قرار داده است.
با توجه به این هدف، «کربوبلا» #مخاطبین خود را تمام انسانهای حقجو، اندیشمند و متفکری میداند که بدون هیچ عنادی، تشنه دستیابی به سرچشمه معرفتند و با جان و دل، حق و حقیقت را قبول میکنند.
#خطمشیپایگاه
1⃣ارائه مقالات تخصصی؛
2⃣اطلاعرسانی روزانه اخبار؛
3⃣درج سخنرانیهای معرفتی؛
4⃣انتشار اشعار آیینی و عاشورایی؛
5⃣بانک تصاویر موضوعی و دلنوشته های ادبی.
از جمله امکاناتی است که سعی شده در این پایگاه به آنها پرداخته شود.
#همچنین سامانه «پرتال هیئات»، محلی برای ثبت اطلاعات هیئات سراسر کشور به شمار میآید که بستری مناسب جهت اطلاعرسانی کلیه مراسمهای مذهبی و برنامههای هیئات در طول سال محسوب میشود.
آدرس اینترنتی پایگاه
karbobala.com
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
#معرفی_کتاب
💠عنوان کتاب:
المعاوضات في الألعاب الإلكترونية
تجارت در بازیهای الکترونیکی
✍️ نویسنده: هيلة اليابس
🗒 تعداد صفحات: 65
برخی از نکات مطرح شده در این کتاب عبارتند از:
🔸 بازیهای الکترونیکی، فعالیتهای تعاملی هستند که دارای قوانین مشخصی برای برنده شدن در آنها میباشند؛ تجارت از طریق بازیهای الکترونیکی، به شرطی که منجر به انجام محرمات و ترک واجبات نشود، مباح است.
🔹 شارژ بازیهای الکترونیکی از طریق پولهای مجازی (در صورت مباح بودن این پول)، مباح است؛ چراکه این بازیها در صورت خالی بودن از محرمات، سرگرمیهای مباح بوده و انواع تجارت مانند فروش و یا اجاره با آنها صحیح است.
🔸 در مورد حکم تجارتهای حرام از قبیل قمار و غیره از طریق پولهای مجازی در بازیهای الکترونیکی، بین علمای معاصر اختلاف است؛ اما قول ارجح به دلیل سدّ ذرائع، حرمت آن است.
🔹دریافت جوائز نقدی از طریق بازیهای الکترونیکی حرام است؛ چراکه نصی بر اباحه آن نداریم؛ البته نصّی هم بر تحریم آن وجود ندارد.
#بازیهای_الکترونیکی #فقه
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
ویژگیهای مهم طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی و دلایل توجیهی استفاده از ظرفیت اصل هشتاد و پنج قانون اساسی
با بررسی خلأهای قانونی و تجربه اقدامات و اتفاقات سالهای اخیر در خصوص حمایت و ساماندهی خدمات اجتماعی فضای مجازی کشور (اعم از پیامرسانهای اجتماعی، موتور جستجو، خدمات ذخیره و انتشار محتوای فضای مجازی و …) نیاز جدی به قانونی خاص در این زمینه وجود دارد.
تهیه کننده: معاونت پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی
#طرح_صیانت
دریافت متن کامل 👇
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
ویژگیهای_مهم_طرح_حمایت_از_حقوق_کاربران_و_خدمات_پایه_کاربردی_فضای.pdf
611.1K
متن کامل
ویژگیهای مهم طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی و دلایل توجیهی استفاده از ظرفیت اصل هشتاد و پنج قانون اساسی
#طرح_صیانت
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
✅ در حال حاضر ادای دیون با رمزارزها جایز نیست، چرا که تعریف پول بر آنها صادق نیست
🔻 آیتالله محمدرضا مدرسی در درس خارج «فقه استارتاپها و ارز مجازی»:
📚 اداء دیون فعلا با آنها(رمزارزها) جایز نیست؛ چرا که تعریف پول بر رمزارزها صادق نیست و هنوز پول نشدهاند، بدین جهت نمیتوان دین یا ارش ما بین صحیح و معیب و یا ارش جنایت را با آنها پرداخت کرد؛ مگر این که طرف مقابل راضی باشد.
🔹 شبهه: ممکن است گفته شود رمز بیت کوین یا سایر ارزهای رقومی، در معرض فراموشی و ضایع شدن است، بنابراین اقدام بر تحصیل و نیز خرید و فروش آنها مصداق اکل مال بالباطل، غرر و سفاهت است.
🔸 پاسخ: خود افراد باید تحفظ بر آن رمز داشته باشند و عدم تحفظ بر رمز، سفاهت و غرر است والا تحصیل یا خرید و فروش رمزارزها ربطی به سفاهت و غرر و یا اکل مال بالباطل ندارد.
📙 متن کامل: http://meftaah.com/?p=24085
#اقتصاد #رمزارز #پول_دیجیتال
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
Rahmati.ITethics14000522.mp3
12.32M
🔉 مراسم معرفت حسینی: الگوی زیست دینی اخلاقی در عصر شبکه های اجتماعی
سخنران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینعلی رحمتی
روز چهارم محرم ١۴۴٣
👈فایل تصویری این نشست در آدرس زیر در دسترس است:
https://aparat.com/v/L6tv1
#اخفا #شبکه_های_اجتماعی
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
⬛️ فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه شیعیان جهان تسلیت میگوییم.
⚫️ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
#مناسبتی
csri.majazi.ir | @oisc_majazi
30.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_ویژه
✳️ با پویش "Who is Hussain" آشنا شوید.
🔹عنوان «Who is Hussain» نام پویشی جهانی است که در سال ۲۰۱۲ به همت تعدادی از جوانان مقیم لندن برای معرفی امام حسین(ع) به مردم دنیا راهاندازی شد. فعالیت های این پویش را میتوان در کشورهایی مثل امریکا، فرانسه، هند، آلمان، نروژ، استرالیا و... مشاهده نمود. اعضای این جنبش را نه فقط مسلمانان که پیروان ادیان دیگر هم تشکیل میدهند و ... .
🔸جهت پیوستن به پویش به سایت whoishussain.org مراجعه نمایید.
#پویش #حسین_کیست #WhoisHussain #امام_حسین
🎦 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح
@ThrillOfPeace
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
28.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
◼️فرا رسیدن عاشورای حسینی تسلیت◼️
🏴در روایتی از امام باقر(ع) پرسیده شد که در روز عاشورا چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟
حضرت فرمودند: بگوئید:
"أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ(ع)"؛
⚫️ خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، امام مهدی از خاندان محمد(ص)، به خونخواهی او برمی خیزند.
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
#معرفی_کتاب
💠عنوان کتاب:
المغنی فی فقه وسایل التواصل الإجتماعی
فقه جامع شبکههای اجتماعی
✍️ نویسنده: رضوان بن أحمد العواضی
🗒 تعداد صفحات: 271
🔸 هدف نویسنده از نگارش این کتاب، بیان اصول شرعی استفاده از شبکههای اجتماعی است و کتاب خود را در قالب بیست اصل نگاشته است.
🔹 پژوهشگر در نگارش این اثر، پس از بیان هر اصل، به مستندات آن از قرآن کریم و احادیث میپردازد و سپس مسائلی را که بر هر اصل مترتب است، بیان میکند. برخی از مهمترین اصول اشارهشده در این اثر عبارتاند از: عمل در گرو نیت است، اعتبار نیت به شرعی بودن عمل است، هر نوشتهای تعهد شرعی برای منتشرکننده آن ایجاد میکند، هرگونه مزاح و شوخی برپایه لهو و لعب حرام است، و بیتوجهی عمدی به برطرف کردن نیاز دیگران حرام است.
🔸 حفظ مقاصد شریعت که در دین مطرح شده، بسیار مهم است. این مقاصد عبارتاند از: حفظ دین، آبرو، مال، عقل و نفس. بنابراین، لازم است در عصر حاضر، کاربران شبکههای اجتماعی، احکام شریعت و مسائل مرتبط با آنها را رعایت کنند. کتاب حاضر تلاش جامعی است برای آگاه کردن کاربران از مزایا و آسیبهای شبکههای اجتماعی.
#شبکههای_اجتماعی #فقه
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
🔴 طالبان و شبکههای اجتماعی
طالبانی که در اولین دوران حکومت خود اینترنت را ممنوع کرده بود حالا شبکه اجتماعی را به یک ابزار قدرتمند برای مخابره پیام و سرکوب مخالفان تبدیل کرده است. آنها که حالا کنترل افغانستان را در دست دارند از طریق هزاران حساب توییتری به دنبال جلب توجه جامعه هراسان و البته و آشنا به تکنولوژی افغانستان هستند.
با وجود مقاومت شبکههای اجتماعی از جمله فیسبوک و یوتیوب، طالبان با موفقیت بیشتر محتوای مد نظر خود را در فضای آنلاین با حسابهای جدید منتشر کرده است. البته فعالیت این گروه در توییتر مستقیما ممنوع نیست و طالبان تمرکز خاصی روی این شبکه اجتماعی دارد. امروز طالبانی که از ممنوعیت و حذف محتوا نا امید شده به دنبال تولید محتوای بیشتر و ارسال پیام خود در شبکه اجتماعی است.
طالبان خیلی زود اینترنت را به یک ابزار جدید پروپاگاندا تبدیل کرد و از آن در کنار پیامهای متنی و رادیو استفاده میکند. این گروه وبسایتهای خود را دوباره فعال کرده و از تکنیک مثل ارسال پیام جمعی استفاده میکند. گزارشی نشان داد که آنها از هشتگهایی برای اعمال نفوذ در رای گیری سال ۲۰۱۹ استفاده کردهاند. رهبران طالبان نیز در چند هفته اخیر برای کسب مقبولیت جهانی پیغامهایی را به انگلیسی ارائه کرده و رخداد زنده خبری برگزار کردهاند. وبسایت طالبان نیز به انگلیسی، پشتو، دری، اردو و عربی فعالیت میکند.
فیسبوک مدتها است که طالبان را براساس قوانینی که درمورد سازمانهای خطرناک دارد از این شبکه اجتماعی حذف و فعالیت آنها را ممنوع کرده است.
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi
#معرفی_کتاب
💠عنوان کتاب:
أخلاقيات التجارة الإلكترونية في الفقه الإسلامي
اصول اخلاقی تجارت الکترونیک در فقه اسلامی
✍️ نویسنده: محمد منصور ربيع المدخلي
🗒 تعداد صفحات: 123
🔸 این کتاب در قالب یک مقدمه و سه بخش اصلی نگاشته شده است: (1) بیان چند نکته اساسی درباره تجارت الکترونیک؛ (2) بررسی فقهی عقود الکترونیکی؛ (3) حقوق مالکیت معنوی و حق مشتری در تجارت الکترونیک.
🔹 نویسنده در بخش نخست به بیان چند نکته اساسی درباره تجارت الکترونیک میپردازد. (1) تجارت برای مصلحت بندگان وضع شده است که عبارت است از جلب منفعت و دفع ضرر؛ (2) مبنای تجارت بر رضایت طرفین است، ازآنجاکه ابزارهای ارتباطی جدید معامله را تسهیل کرده و رضایت را نیز دربرمیگیرد، مشکلی از این جهت ندارد؛ (3) جواز صحت تجارت الکترونیک در گرو رعایت اصول شرعی و اخلاقی تجارت اسلامی امکانپذیر است که به برخی از آنها اشاره میکند: بکاربردن غش و فریب در معامله ممنوع است. ربا در معامله جایز نیست. احتکار کالا حرام است.
🔸 در بخش دوم، نگارنده به بررسی فقهی عقود الکترونیکی همت میگمارد. بنابراین تجارت الکترونیک به شرط رعایت الزامات فقهی اسلام جایز است. تبلیغ کردن محصول مجاز است و این امر در صدر اسلام نیز مرسوم بوده است. فعالیت شرکتهایی که خدمات الکترونیک در بستر اینترنت را فراهم میآورند جایز است. در پرداخت بهای معامله در تجارت الکترونیک از کارت اعتباری استفاده میشود.
#تجارت_الکترونیک #فقه
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
@oisc_majazi