eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
839 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
726 ویدیو
366 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
📝امام باقر (علیه السلام)- جابربن‌یزید گوید: از ایشان درباره‎ی این آیه: وَ کَذَلِکَ نُرِی إِبْرَاهِیمَ مَلَکُوتَ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضِ وَ لِیَکُونَ مِنَ المُوقِنِینَ پرسیدم و به زمین نگاه می‌کردم. ایشان دستشان را به‌سوی آسمان گرفتند. و فرمود: «سرت را بالا بگیر». من سرم را بالا بردم و به سقف نگاه کردم، درحالی‌که روزنه‌ای در آن ایجاد شد تا اینکه نگاهم به نوری درخشان افتاد، به‌طوری‌که نمی‌توانستم به آن نگاه کنم. سپس به من فرمود: «ابراهیم (علیه السلام) این‌گونه ملکوت آسمان ها و زمین را مشاهده کرد». پس از آن به من فرمود: «به زمین نگاه کن». این کار را کردم. فرمود: «سرت را بالا بگیر». پس من سرم را بالا گرفتم که ناگهان دیدم سقف درحالت اوّلیّه‌اش می‌باشد». پس از آن دستم را گرفت و مرا از خانه‌ای که در آن بودم خارج کرد و وارد خانه‌ای دیگر کرد، پس لباس هایی را که بر تن داشت در آورد و لباس های دیگری پوشید و به من فرمود: «نگاهت را پایین بینداز». من نگاهم را پایین انداختم. فرمود: «چشمانت را باز نکن». من برای یک ساعت منتظر شدم. سپس فرمود: «آیا می‌دانی الان کجایی»؟ عرض کردم: «خیر». فرمود: «تو در همان ظلمتی قرار داری که ذوالقرنین از آن عبور کرده است». به ایشان عرض کردم: «قربانت گردم، اجازه می‌دهی چشمم را باز کنم تا تو را ببینم»؟ فرمود: «باز کن. تو هیچ چیزی را نخواهی شناخت». چشمانم را باز کردم و ناگهان خود را در تاریکی و ظلمتی دیدم که نمی‌توانستم جلوی پایم را ببینم. سپس کمی راه رفت و ایستاد و فرمود: «تو نزد عین الحیاتی (چشمه زندگانی) ایستاده‌ای که خضر (علیه السلام) از آن نوشیده بود». سپس به راه افتادیم و از آن جهان به جهانی دیگر وارد شدیم و در آن راه رفتیم و جهانی را دیدیم که مانند جهان ما دارای ساختمان ها و خانه ها و مردم بود. سپس به جهان سوّم وارد شدیم که مانند جهان اوّل و دوّم بود. تا اینکه وارد جهان پنجم شدیم، سپس به من فرمود: «این ملکوت زمین است و ابراهیم (علیه السلام) آن را ندیده است. او ملکوت آسمان را دیده بود که از دوازده جهان تشکیل شده است. همه‌ی این جهان ها مانند همین است که دیدی 💚❤️و هرگاه امامی از ما رحلت کند، امامی دیگر در یکی از این عالم ها ساکن می‌شود، تا اینکه آخرین آنان یعنی امام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عالمی که ما در آن ساکن هستیم، حضور پیدا می‌کند».💚❤️ سپس به من فرمود: «نگاهت را پایین بینداز». سپس دستم را گرفت و ناگهان خود را در همان خانه‌ای که از آن خارج شده بودیم، یافتیم. آن لباس‌ها را درآورده و لباس های قبلی خود را بر تن پوشید و به مجلس قبلی برگشتیم. به او عرض کردم: «قربانت گردم، چه وقتی از روز گذشته است»؟ فرمود: «سه ساعت». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۴۴۶ نورالثقلین/ بصایرالدرجات، ص۴۰۴/ الاختصاص، ص۳۲۲/ بحارالأنوار، ج۵۴، ص۳۲۷/ بحارالأنوار، ج۴۶، ص۲۸۰/ البرهان کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝امير المؤمنين عليه السّلام «در نهج البلاغه» ميفرمايد: در جاى خود قرار گيريد، و بر بلائى كه واقع مى‌شود صبر كنيد، و با دست و شمشير و زبان خود، حركتى نكنيد، و در باره چيزى كه خداوند شتاب در آن را براى شما نخواسته است، عجله نكنيد. زيرا هر كس از شما در بستر خود بميرد و خدا و پيغمبر و اهل بيت او را شناخته باشد، شهيد مرده و ثواب او با خداست كه پاداش نيت و اعمال نيك او را بدهد، و نيت او (براى درك امام زمان) مثل اينست كه شمشير خود را (براى آن حضرت) آماده ساخته است. زيرا هر چيز مدت و زمانى دارد. 📙مهدی موعود، صفحه 921 علامه محمدباقرمجلسی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ قالَ فَاخْرُجْ مِنْها فَإِنَّكَ رَجيمٌ فرمود: «از آن [مقامات] خارج شو، كه تو [از درگاه من] رانده شده‌اى! (ص/ ۷۷) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الهادی (علیه السلام)- عَنْ عَبْدِالْعَظِیمِ‌بْنِ‌عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِیِّ (رحمة الله علیه) قَال سَمِعْتُ أَبَاالْحَسَنِ عَلِیَّ‌بْنَ‌مُحَمَّدٍ الْعَسْکَرِیَّ (علیه السلام) یَقُولُ: مَعْنَی الرَّجِیمِ أَنَّهُ مَرْجُومٌ بِاللَّعْنِ مَطْرُودٌ مِنْ مَوَاضِعِ الْخَیْرِ لَا یَذْکُرُهُ مُؤْمِنٌ إِلَّا لَعَنَهُ وَ إِنَّ فِی عِلْمِ اللَّهِ السَّابِقِ أَنَّهُ إِذَا خَرَجَ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) لَا یَبْقَی مُؤْمِنٌ فِی زَمَانِهِ إِلَّا رَجَمَهُ بِالْحِجَارَهًِْ کَمَا کَانَ قَبْلَ ذَلِکَ مَرْجُوماً بِاللَّعْنِ. 📝امام هادی (علیه السلام)- عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) گوید: از امام هادی (علیه السلام) شنیدم که فرمود: «معنای الرَّجِیم این است که او با لعنت رانده شد و از جایگاه های نیکی دور شد و هیچ مؤمنی از او یاد می‌کند جز اینکه او را لعنت گوید. در دانش پیشین خداوند رقم خورده است که چون حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام کند، هیچ مؤمنی در زمان او نخواهد بود جز اینکه شیطان را با سنگ رانده باشد، همان‌گونه که پیش از آن با لعنت رانده شده است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۱۵۶ بحارالأنوار، ج۶۰، ص۲۴۲/ البرهان کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ ابْنُ‌ عُقْدَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يُوسُفَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ الْجُعْفِيُّ‌ أَبُو الْحَسَنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ مِهْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ وَ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : أَنَّهُ‌ قَالَ‌ ذَاتَ‌ يَوْمٍ‌ أَ لاَ أُخْبِرُكُمْ‌ بِمَا لاَ يَقْبَلُ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ مِنَ‌ الْعِبَادِ عَمَلاً إِلاَّ بِهِ‌ فَقُلْتُ‌ بَلَى فَقَالَ‌ شَهَادَةُ‌ أَنْ‌ لاَ إِلَهَ‌ إِلاَّ اللَّهُ‌ وَ أَنَّ‌ مُحَمَّداً عَبْدُهُ‌ وَ رَسُولُهُ‌ وَ الْإِقْرَارُ بِمَا أَمَرَ اللَّهُ‌ وَ الْوَلاَيَةُ‌ لَنَا وَ الْبَرَاءَةُ‌ مِنْ‌ أَعْدَائِنَا يَعْنِي اَلْأَئِمَّةَ‌ خَاصَّةً‌ وَ التَّسْلِيمَ‌ لَهُمْ‌ وَ الْوَرَعُ‌ وَ الاِجْتِهَادُ وَ الطُّمَأْنِينَةُ‌ وَ الاِنْتِظَارُ لِلْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ ثُمَّ‌ قَالَ‌ إِنَّ‌ لَنَا دَوْلَةً‌ يَجِيءُ اللَّهُ‌ بِهَا إِذَا شَاءَ ثُمَّ‌ قَالَ‌ مَنْ‌ سَرَّهُ‌ أَنْ‌ يَكُونَ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِ‌ الْقَائِمِ‌ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ‌ بِالْوَرَعِ‌ وَ مَحَاسِنِ‌ الْأَخْلاَقِ‌ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ‌ مَاتَ‌ وَ قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ بَعْدَهُ‌ كَانَ‌ لَهُ‌ مِنَ‌ الْأَجْرِ مِثْلُ‌ أَجْرِ مَنْ‌ أَدْرَكَهُ‌ فَجِدُّوا وَ انْتَظِرُوا هَنِيئاً لَكُمْ‌ أَيَّتُهَا الْعِصَابَةُ‌ الْمَرْحُومَةُ‌ . 📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد ابن عقده او گفت:حديث كرد ما را احمد بن يوسف بن يعقوب جعفى ابو الحسن او گفت:حديث كرد ما را اسماعيل بن مهران او گفت:حديث كرد ما را حسن بن علىّ‌ بن ابى حمزه از پدرش و وهيب بن حفص و آنان از ابى بصير و او از): ابى عبد اللّه امام صادق عليه السّلام كه آن حضرت روزى فرمود:آيا شما را خبر ندهم از چيزى كه خداوند هيچ عملى را از بندگان بدون آن نمى‌پذيرد؟ عرض كردم چرا بفرمائيد.فرمود: 💚گواهى دادن بر اينكه معبودى بجز اللّه نيست، ❤️و اينكه محمّد صلّى اللّه عليه و آله بندۀ او و فرستادۀ او است، 💚و اقرار نمودن بهر آنچه خداوند بآن امر فرموده است، ❤️و دوستى از براى ما، 💚و بيزارى از دشمنان ما -يعنى ما امامان بخصوص- ❤️و تسليم شدن بآنان 💚و پرهيز و كوشش و اطمينان داشتن، ❤️و چشم براه قائم بودن، سپس فرمود:ما را دولتى در پيش است كه هر وقت خدا بخواهد آن را پيش خواهد آورد سپس فرمود:هر كس كه از بودن‌اش در شمار ياران امام قائم شادمان است بايد بانتظار باشد و با همين حال انتظار به پرهيز و اخلاق نيكو رفتار كند پس اگر اجلش فرا رسيد و امام قائم پس از مرگ او قيام كرد پاداش او همانند پاداش كسى است كه امام قائم را درك كرده باشد پس كوشا باشيد و بانتظار بنشينيد گوارا باد بر شما اى گروهى كه مشمول رحمت خدائيد. 📚غیبت نعمانی ، صفحه 235 باب11/حدیث16 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى اعراف] [آيه‌ى ١٥٨] اَلَّذِينَ‌ يَتَّبِعُونَ‌ الرَّسُولَ‌ النَّبِيَّ‌ الْأُمِّيَّ‌ الَّذِي يَجِدُونَهُ‌ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ يَأْمُرُهُمْ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ وَ يَنْهاهُمْ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ‌ لَهُمُ‌ الطَّيِّباتِ‌ وَ يُحَرِّمُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْخَبائِثَ‌ وَ يَضَعُ‌ عَنْهُمْ‌ إِصْرَهُمْ‌ وَ الْأَغْلالَ‌ الَّتِي كانَتْ‌ عَلَيْهِمْ‌ فَالَّذِينَ‌ آمَنُوا بِهِ‌ وَ عَزَّرُوهُ‌ وَ نَصَرُوهُ‌ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مَعَهُ‌ أُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ‌ (آنان كه از رسول و پيامبر امّى(حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم) پيروى كنند كه در تورات و انجيلى كه نزد آنان است(نام و اوصافش را)نگاشته يابند (كه آن رسول)آن‌ها را به معروف امر و از منكر نهى خواهد كرد و چيزهاى پاكيزه را برايشان حلال و پليدى‌ها را حرام گرداند و بار سنگين و غل و زنجيرهايى كه بر گردنشان بود از آن‌ها برگيرد، پس كسانى كه بدو ايمان آوردند و او را گرامى داشتند و يارى رساندند و از آن نورى كه همراه وى نازل گشت پيروى كردند،آنان همان رستگاران‌اند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٤٧]محمّد بن يعقوب:عن عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر،عن حمّاد بن عثمان،عن أبي عبيدة الحذّاء،قال:سألت أبا جعفر عليه السّلام عن الاستطاعة و قول النّاس. قال-و تلا هذه الآية: وَ لا يَزالُونَ‌ مُخْتَلِفِينَ‌، إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ -:«يا أبا عبيدة،النّاس مختلفون في إصابة القول و كلّهم هالك.» قال:قلت:قوله: إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ ؟قال عليه السّلام:«هم شيعتنا و لرحمته خلقهم و هو قوله: وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يقول[عزّ و جلّ‌]:لطاعة الإمام.الرّحمة الّتي يقول: وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ‌ كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ) يقول:علم الإمام.و وسع علمه-الّذي هو من علمه- كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ ،هو شيعتنا.» ثمّ‌ قال:« فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ‌ يَتَّقُونَ‌ يعني ولاية غير الإمام و طاعته.»ثمّ‌ قال:« يَجِدُونَهُ‌ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ يعني النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و آله و سلم،و الوصيّ‌، و القائم عليه السّلام يَأْمُرُهُمْ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ -إذا قام- وَ يَنْهاهُمْ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ و المنكر من أنكر فضل الإمام و جحده، وَ يُحِلُّ‌ لَهُمُ‌ الطَّيِّباتِ‌ أخذ العلم من أهله، وَ يُحَرِّمُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْخَبائِثَ‌ و الخبائث قول من خالف، وَ يَضَعُ‌ عَنْهُمْ‌ إِصْرَهُمْ‌ و هي الذّنوب الّتي كانوا فيها قبل معرفتهم فضل الإمام، وَ الْأَغْلالَ‌ الَّتِي كانَتْ‌ عَلَيْهِمْ‌ و الأغلال ما كانوا يقولون ممّا لم يكونوا أمروا به من ترك فضل الإمام.فلمّا عرفوا فضل الإمام وضع عنهم إصرهم و الإصر:الذّنب و هي الآصار. ثمّ‌ نسبهم فقال: فَالَّذِينَ‌ آمَنُوا بِهِ‌ يعني بالإمام: وَ عَزَّرُوهُ‌ وَ نَصَرُوهُ‌ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مَعَهُ‌ أُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ‌ يعني الّذين اجتنبوا الجبت و الطّاغوت أن يعبدوها،و الجبت و الطّاغوت فلان و فلان،و العبادة طاعة النّاس لهم. ثمّ‌ قال: وَ أَنِيبُوا إِلى‌ رَبِّكُمْ‌ وَ أَسْلِمُوا لَهُ‌(مِنْ‌ قَبْلِ‌...) . ثمّ‌ جزاهم فقال: لَهُمُ‌ الْبُشْرى‌ فِي الْحَياةِ‌ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ‌ و الإمام يبشّرهم بقيام القائم عليه السّلام و بظهوره و بقتل أعدائهم و بالنّجاة في الآخرة و الورود على محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم و الصّادقين على الحوض.» ادامه مطلب (ترجمه)👇👇
📝محمّد بن يعقوب از عدّه‌اى از اصحابمان،از احمد بن محمّد بن ابى نصر،از حمّاد ابن عثمان،از ابو عبيده‌ى حذّاء آورده كه گفت:از حضرت ابو جعفر امام باقر عليه السّلام درباره‌ى استطاعت و سخنان مردم(در اين باب)پرسيدم. آن حضرت عليه السّلام-درحالى‌كه اين آيه را تلاوت كرد:(مردم همواره(از لحاظ‍‌ عقيده)مختلف خواهند بود مگر آن را كه خداوندگار تو رحم فرمايد و به راه حق هدايت كند)و براى همين آنان را آفريد)-فرمود: «اى ابو عبيده،مردم در رسيدن به قول(حق)در اختلاف‌اند و همگى در معرض هلاكت‌اند.» ⬅️راوى گويد:عرضه داشتم:فرمودۀ خداوند(مگر آن را كه پروردگار تو رحم فرمايد)(چه طور)؟ ❣آن حضرت عليه السّلام فرمود:«آنان شيعيان مايند و براى رحمت"خاصّ‌" خود ايشان را آفريد و همين است كه فرمود:(و براى همين آنان را آفريد).خداى[عزّ و جلّ‌]مى‌فرمايد:براى اطاعت از امام. ♥️آن رحمتى كه فرمود:(و رحمت من همه چيز را فراگرفته )علم امام است كه از علم خداوند سرچشمه گرفته و(همه چيز را)فراگرفته است.(مراد از همه چيز) شيعيان مايند.» 💎سپس(امام باقر عليه السّلام)فرمود:«(آن(رحمت)را براى كسانى كه پرهيز مى‌كنند خواهم نوشت)يعنى(آنان كه)از ولايت و اطاعت از غير امام(مى‌پرهيزند).» ✅سپس فرمود: «(منظور از"او"در(او را نزد خود در تورات و انجيل نوشته مى‌يابند) پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلم و وصىّ‌ و قائم عليهما السّلام است،(آنان را به معروف امر مى‌كند)هرگاه به پا خيزد، 🕊(و از منكر بازشان مى‌دارد)و منكر(كار)كسى است كه برترى و فضيلت امام را انكار و رد كند، 💫(و چيزهاى پاكيزه را برايشان حلال مى‌سازد)(يعنى)گرفتن علم از اهل آن را ✴️(و پليدى‌ها را بر آنان حرام مى‌دارد)(پليدى‌ها)گفتار مخالفان(حقّ‌)است، 💢(و بار سنگين را از گردنشان بر مى‌گيرد)(يعنى)گناهانى كه پيش از شناختن فضيلت امام عليه السّلام در آن بودند ⛓(و غل و زنجيرهايى را كه بر آن‌ها بود)،غل‌ها همان سخنانى است كه در ترك فضيلت امام بر زبان مى‌راندند؛در صورتى كه به آن‌ها امر نشده بودند.پس چون فضل امام را شناختند،بارشان را از دوششان كنار گذاشت."اصر"همان گناه است و گناهان بارهاى سنگين‌اند. 💎آن‌گاه(خداوند)آنان را معرّفى كرد و فرمود:(آنان كه به او ايمان آوردند)يعنى به امام(و او را گرامى داشتند و يارى رساندند 🕯و از آن نورى كه همراه وى نازل گشت پيروى كردند.آنان همان رستگاران‌اند)مراد كسانى‌اند كه از عبادت جبت و طاغوت دورى گزيدند.منظور از جبت و طاغوت فلان و فلان است و عبادت همان اطاعت مردم از ايشان است. سپس فرمود:(و به درگاه خداوندگارتان بازگرديد و تسليم او شويد؛(پيش ازآن‌كه)...). 💟آن‌گاه ايشان را پاداش داده مى‌فرمايد:(براى آنان مژدگانى و بشارت در زندگى دنيا و آخرت خواهد بود.)امام آنان را به قيام حضرت قائم عليه السّلام و ظهور او و كشته شدن دشمنانشان و نجات در آخرت و وارد شدن بر حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم و امامان راستين عليهم السّلام كنار حوض(كوثر)بشارت مى‌دهد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 162 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً حَتَّى إِذا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ بَلَغَ أَرْبَعينَ سَنَةً قالَ رَبِّ أَوْزِعْني أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَ عَلى والِدَيَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لي في ذُرِّيَّتي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَ إِنِّي مِنَ الْمُسْلِمينَ ما به انسان توصيّه كرديم كه به پدر و مادرش نيكى كند، مادرش او را با ناراحتى حمل مى‌كند و با ناراحتى وضع حمل مى‌نمايد؛ و دوران حمل و از شير بازگرفتنش سى ماه است؛ تا زمانى‌كه به نيرومندى و كمال خود بالغ گردد و به چهل سالگى برسد مى‌گويد: «پروردگارا! مرا توفيق ده تا شكر نعمتى را كه به من و پدر و مادرم دادى به جا آورم و كار شايسته‌اى انجام دهم كه از آن خشنود باشى، و فرزندان مرا صالح گردان؛ من به‌سوى تو باز گشتم [و توبه كردم]، و من از مسلمانانم». (احقاف/ ۱۵) ✨✨✨✨✨✨ 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله) عَنْ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِیهِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) یَقُولُ: أَتَی جَبْرَئِیلُ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ لَهُ السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) أَ لَا أُبَشِّرُکَ بِغُلَامٍ تَقْتُلُهُ أُمَّتُکَ مِنْ بَعْدِکَ فَقَالَ لَا حَاجَهًَْ لِی فِیهِ قَالَ فَانْقَضَّ إِلَی السَّمَاءِ ثُمَّ عَادَ إِلَیْهِ الثَّانِیَهًَْ فَقَالَ مِثْلَ ذَلِکَ فَقَالَ لَا حَاجَهًَْ لِی فِیهِ فَانْعَرَجَ إِلَی السَّمَاءِ ثُمَّ انْقَضَّ عَلَیْهِ الثَّالِثَهًَْ فَقَالَ لَهُ مِثْلَ ذَلِکَ فَقَالَ لَا حَاجَهًَْ لِی فِیهِ فَقَالَ إِنَّ رَبَّکَ جَاعِلُ الْوَصِیَّهًِْ فِی عَقِبِهِ فَقَالَ نَعَمْ ثُمَّ قَامَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَدَخَلَ عَلَی فَاطِمَهًَْ فَقَالَ لَهَا إِنَّ جَبْرَئِیلَ أَتَانِی فَبَشَّرَنِی بِغُلَامٍ تَقْتُلُهُ أُمَّتِی مِنْ بَعْدِی فَقَالَتْ لَا حَاجَهًَْ لِی فِیهِ فَقَالَ لَهَا إِنَّ رَبِّی جَاعِلُ الْوَصِیَّهًِْ فِی عَقِبِهِ فَقَالَتْ نَعَمْ إِذَنْ قَالَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عِنْدَ ذَلِکَ هَذِهِ الْآیَهًَْ فِیهِحَمَلَتْهُ أُمُّهُ کُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ کُرْهاً لِمَوْضِعِ إِعْلَامِ جَبْرَئِیلَ إِیَّاهَا بِقَتْلِهِ فَحَمَلَتْهُ کُرْهاً بِأَنَّهُ مَقْتُولٌ وَ وَضَعَتْهُ کُرْهاً لِأَنَّهُ مَقْتُولٌ. 📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- از عبدالله نقل شده است: شنیدم که امام صادق (علیه السلام) فرمود: «جبرئیل بر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرود آمد و گفت: «سلام بر تو ای محمّد (صلی الله علیه و آله)! من به تو مژده به دنیا آمدن فرزندی برایت را می‌دهم که امّتت پس از وفات تو، او را به قتل خواهند رساند». رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «من به آن نیازی ندارم». جبرئیل به آسمان عروج کرد و دوباره بر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرود آمد و بار دیگر همان مطلب را تکرار کرد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) باز هم فرمود: «من بدان نیازی ندارم». جبرئیل بار دیگر به آسمان بازگشت و پس از مدّتی برای سوّمین بار بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرود آمد و خبر فوق را تکرار کرد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) نیز پاسخ خودش را تکرار کرد. جبرئیل گفت: «خداوند وصایت را در نسل او قرار داده است». پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «دراین‌صورت می‌پذیرم». سپس پیامبر (صلی الله علیه و آله) برخاست و بر فاطمه (سلام الله علیها) وارد شد و به او فرمود: ❤️💔❤️«جبرئیل نزد من آمد و به من مژده داد که خداوند به من نوه‌ای خواهد داد که امّتم پس از وفاتم او را به قتل خواهند رساند». حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرمود: «من به چنین فرزندی نیازی ندارم». رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: «خداوند وصایت را در نسل او قرار داده است». حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرمود: «دراین‌صورت می‌پذیرم». دراین‌هنگام خداوند آیه‌ی زیر را نازل کرد: حَمَلتْهُ أُمُّهُ کُرْهًا و وضَعَتْهُ کُرْهًا زیرا جبرئیل این امر را به اطّلاع حضرت فاطمه (سلام الله علیها) رسانده بود. او نیز به علّت اینکه می‌دانست فرزندش کشته خواهد شد از بارداری و وضع حمل ناراضی بود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۲۶۶ بحارالأنوار، ج۴۴، ص۲۳۳/ البرهان؛ کامل الزیارات، ص۵۶ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5872721663874829215.mp3
17.2M
📻 🎙 راوی: وحید جلیلوند 📚 ❤️ شرفیابی احمد ابن اسحاق محضر امام زمان علیه السلام کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى إسراء] [آيه‌ى ٣٤] وَ مَنْ‌ قُتِلَ‌ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ‌ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ‌ فِي الْقَتْلِ‌ إِنَّهُ‌ كانَ‌ مَنْصُوراً (و هرآن‌كه مظلوم كشته شود،البتّه كه ما براى ولىّ‌ او تسلّط‍‌(و حقّ‌ قصاص)قرار داده‌ايم. پس در كشتن اسراف نكند كه او يارى شده است.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[١٢٩]أبو القاسم جعفر بن محمّد بن قولويه،في كامل الزّيارات،قال:حدّثني محمّد بن الحسن بن أحمد،عن محمّد بن الحسن الصّفّار،عن العبّاس بن معروف،عن محمّد بن سنان،عن رجل،قال:سألت أبا عبد اللّه عليه السّلام عن قوله تعالى: وَ مَنْ‌ قُتِلَ‌ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ‌ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ‌ فِي الْقَتْلِ‌ إِنَّهُ‌ كانَ‌ مَنْصُوراً قال: «ذلك قائم آل محمّد عليهم السّلام يخرج فيقتل بدم الحسين عليه السّلام،فلو قتل أهل الأرض لم يكن مسرفا،و قوله: فَلا يُسْرِفْ‌ فِي الْقَتْلِ‌ (أي)لم يكن ليصنع شيئا فيكون مسرفا .» 📝ابو القاسم جعفر بن محمّد بن قولويه در كتاب كامل الزّيارات گويد:محمّد بن الحسن بن احمد،از محمّد بن الحسن صفّار،از عبّاس بن معروف،از محمّد بن سنان،از مردى برايم حديث آورد كه گفت: از حضرت امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام راجع به فرمودۀ خداى-تعالى-: (و هرآن‌كه مظلوم كشته شود،البتّه كه ما براى ولىّ‌ او تسلّط‍‌(و حقّ‌ قصاص)قرار داديم.پس در كشتن اسراف نكند كه او يارى شده است)پرسيدم. 🕊فرمود: «آن(يارى شده)قائم آل محمّد عليهم السّلام است.خروج مى‌كند و به(انتقام)خون حسين عليه السّلام،(دشمنان را)مى‌كشد. ❇️پس اگر اهل زمين را به قتل رساند،مسرف نخواهد بود 💎و اينكه فرموده:(پس در كشتن اسراف نكند)يعنى،كارى انجام نمى‌دهد كه به سبب آن اسراف كرده باشد.» 🕯سپس حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام فرمود:«به خدا سوگند، ذرارى و نوادگان كشندگان حسين عليه السّلام را به سبب كارهاى بدشان به قتل مى‌رساند.» 📜[١٣٠]ابن بابويه ، قال : حدّثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمذانيّ‌ رضي اللّه عنه، قال:حدّثنا عليّ‌ بن إبراهيم بن هاشم،عن أبيه،عن عبد السّلام بن صالح الهرويّ‌ قال: قلت لأبي الحسن عليّ‌ بن موسى الرّضا عليه السّلام:يا ابن رسول اللّه،ما تقول في حديث روي عن الصّادق عليه السّلام أنّه قال:«إذا قام ١القائم عليه السّلام قتل ذراري قتلة الحسين عليه السّلام بفعال آبائهم.»؟فقال عليه السّلام:«هو كذلك.» فقلت:فقول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ‌ وِزْرَ أُخْرى‌ ،ما معناه‌؟فقال: «صدق اللّه في جميع أقواله و لكن ذراري قتلة الحسين يرضون بفعال آبائهم و يفتخرون بها،و من رضي شيئا[كان]كمن أتاه،و لو أنّ‌ رجلا قتل في المشرق فرضي بقتله رجل في المغرب لكان الرّاضي عند اللّه عزّ و جلّ‌ شريك القاتل،فإنّما يقتلهم القائم عليه السّلام-إذا خرج-لرضاهم بفعل آبائهم.» 📝ابن بابويه گويد:احمد بن زياد بن جعفر همدانى رضى اللّه عنه حديثمان داد،گفت: علىّ‌ بن ابراهيم بن هاشم،از پدرش،از عبد السّلام بن صالح هروى حديثمان داد كه گفت:به حضرت ابو الحسن علىّ‌ بن موسى الرّضا عليه السّلام عرض كردم:يا ابن رسول اللّه،چه مى‌فرماييد درباره‌ى حديثى كه از ✴️امام صادق عليه السّلام روايت شده كه فرمود:«هرگاه قائم عليه السّلام قيام كند،نوادگان قاتلان حسين عليه السّلام را به خاطر كارهاى پدرانشان به قتل خواهد رساند.»؟ فرمود:«همين‌طور است.» ⬅️عرض كردم:پس قول خداى-عزّ و جلّ‌-:(و هيچ‌كسى بار ديگرى را بر دوش نمى‌گيرد)به چه معناست‌؟ 🕯فرمود:«خداوند در تمامى اقوالش راست گفته است؛ولى ذرارى كشندگان امام حسين به كردۀ پدرانشان راضى‌اند و به آن جنايت‌ها افتخار مى‌كنند و هركس به كارى راضى باشد،همچون كسى است كه آن را انجام داده است و اگر مردى در مشرق كشته شود و مرد ديگرى در مغرب به كشته شدنش راضى باشد، آن‌كه رضا داده نزد خداى-عزّ و جلّ‌-شريك قاتل خواهد بود.پس،تنها بدين جهت وقتى حضرت قائم عليه السّلام خروج كند آن‌ها را مى‌كشد كه از كردار پدرانشان راضى‌اند.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 274 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜105_محمّد بن عبد اللّه بن جعفر،عن أبيه،عن محمّد بن عيسى،عن محمّد بن الفضيل، عن أبي حمزة،عن أبي جعفر عليه السّلام قال: إنّ‌ اللّه تعالى أرسل محمّدا صلّى اللّه عليه و اله إلى الجنّ‌ و الإنس عامّة،و كان من بعده اثنا عشر وصيّا،منهم من سبقنا،و منهم من بقي،و كلّ‌ وصيّ‌ جرت به السّنّة،و الأوصياء الّذين من بعد محمّد صلّى اللّه عليه و اله على سنّة أوصياء عيسى إلى محمّد صلّى اللّه عليه و اله و كانوا اثني عشر،و كان أمير المؤمنين على سنّة المسيح. 📝ابو حمزه از امام باقر عليه السّلام روايت مى‌كند كه ايشان فرمودند:خداوند متعال محمد صلّى اللّه عليه و اله را به سوى همه جن و انس[براى هدايت]فرستاد و بعد از ايشان دوازده وصى قرار داد،بعضى از ايشان قبل از ما بودند و بعضى ديگر هنوز نيامده‌اند. ✴️و به وسيله هر وصيى سنتى جريان مى‌يابد و سنت اوصيايى كه پس از محمّد صلّى اللّه عليه و اله هستند، همانند سنّت اوصياى عيسى تا محمّد است كه دوازده نفر بودند و امير المؤمنين عليه السّلام بر سنّت مسيح است. 📘 کتاب الغیبة، صفحه 289 شیخ طوسی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 در بحار از نعمانى به سند خود از حضرت جعفر بن محمد صادق از پدرش از حضرت حسين بن على عليهم السّلام روايت كرده كه:مردى به حضرت امير المؤمنين على عليه السّلام عرضه داشت:يا امير المؤمنين!ما را از مهدى خودتان آگاه سازيد.فرمود: 💢هرگاه قرن‌ها و نسل‌هاى متمادى منقرض 💢و مؤمنين كم شوند 💢 و ياران حقّ‌ از ميان بروند، پس همان‌جا است. عرض كرد:يا امير المؤمنين!اين مرد از كدام طايفه است‌؟ فرمود: 🌠از بنى هاشم،از برترين قلّه‌هاى نژاد عرب 💠و دريايى كه به هنگام ورود توفنده است، 💠و جفا شده از طرف اهلش، 💠و هنگام بى‌صفايى او كان صفاست، 💠هرگاه مرگ هجوم آورد او را ترسى نيست؛ 💠و اگر به مؤمنين صدمه‌اى رسد او نمى‌گذرد، 💠و در ميدان نبرد و رزم قهرمانان،عقب‌نشينى نمى‌كند،دامن همّت بر كمر مى‌زند، 💠شيرى كه دشمنان را درو كند، 💠زخم‌زنندۀ نيرومند به مخالفين، 💠و شمشيرى از شمشيرهاى خداوند، 💠بزرگى پرخير كه در خاندان باعظمت ريشه دارد. ⚠️پس مبادا كسى كه فتنه‌جوست-كه اگر سخن گويد بدترين گوينده و هرگاه سكوت كند،فسادها در خاطر مى‌پروراند-چنين كسى مبادا تو را از پيروى[بيعت]او بازدارد. (سپس به توصيف مهدى عليه السّلام پرداخت و فرمود:) 💠از شما پناه‌دهنده‌تر است[يا بخشنده‌تر است] 💠علمش از شما بيشتر 💠 و در صله رحم و پيوند خويشاوندى از همه‌تان كوشاتر است. 🕯بار خدايا!با تحقق بخشيدن بيعت او غم و اندوه را از ميان بردار 🕯 و پراكندگى امت را به سبب او جمع گردان، 🕯پس اگر خداوند راه ديدارش را برايت گشود،تصميم خود را قطعى كن 🕯و اگر توفيق لقايش نصيبت گرديد ديگر به سوى هيچ روى مكن، 🕯و چون به دامنش دست فكندى ديگر از دست مده. آن‌گاه اشاره به سينۀ خود كرد و با آه كشيدن،شدّت اشتياق خود را بازگو نمود. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 157 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٥٤٤)يا كميل!ما من علم إلاّ و أنا أفتحه،و ما من سرّ إلاّ و القائم عليه السّلام يختمه.يا كميل ذرّيّة بعضها من بعض و اللّه سميع عليم.يا كميل لا تأخذ إلاّ عنّا تكن منّا. 📝اى كميل!هيچ علمى نيست مگر اين‌كه من آغازگر آن علم بودم و هيچ رازى نيست مگر اين‌كه قائم ما عليه السّلام،(با افشاى آن)خاتمه مى‌دهد.اى كميل!(عترت پيامبر)نسلى هستند كه يكى پس از ديگرى مى‌آيند.و خداوند شنوندۀ داناست.اى كميل!سخنان ما را تنها از خود ما بگير،تا از جمله ما شوى. 📙تحف العقول عن آل الرسول صلی الله علیه و آله و سلم ، صفحه 297 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜دركتاب کفایة الاثر از حضرت حسين بن على عليهما السلام از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله روايت نموده كه فرمود: 🔅اوّلين چيزى كه خداوند آفريد حجاب‌هايش بود،پس بر حواشى آن‌ها نوشت:«لا إله إلاّ اللّه محمّد رسول اللّه،عليّ‌ وصيّه»؛ 🔅سپس عرش را آفريد و بر اطراف آن‌ها نوشت:«لا إله إلاّ اللّه محمّد رسول اللّه،عليّ‌ وصيّه». 🔅سپس لوح را آفريد و بر پيرامون و حدود آن نوشت:«لا إله إلاّ اللّه محمّد رسول اللّه،عليّ‌ وصيّه». 🌠و هرآن‌كس كه پندارد پيغمبر را دوست دارد امّا وصىّ‌ را دوست ندارد،دروغ گفته است. 🌠و هركس گمان برد كه پيامبر را مى‌شناسد امّا وصىّ‌ را نمى‌شناسد،كفر ورزيده است. 🌠سپس فرمود:آگاه باشيد كه اهل بيت من امان هستند براى شما،پس آن‌ها را دوست بداريد به دوستى من و به آنان متمسك شويد كه هيچ‌گاه گمراه نخواهيد گشت. گفته شد:اهل بيت كيانند اى پيامبر خدا؟فرمود:على و دو سبط‍‌(نوادۀ)من و نه تن از فرزندان حسين عليهم السّلام امامان ابرار امينان معصوم؛آگاه باشيد!اينان اهل بيت من و عترت من هستند و از گوشت و خون من‌اند. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 140 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا