eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
839 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
726 ویدیو
364 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ 💠فراز دوازدهم الْحَمْدُ لِلَّهِ‌ الَّذِي لَيْسَ‌ لَهُ‌ مُنَازِعٌ‌ يُعَادِلُهُ‌ وَ لَا شَبِيهٌ‌ يُشَاكِلُهُ‌ وَ لَا ظَهِيرٌ يُعَاضِدُهُ‌ قَهَرَ بِعِزَّتِهِ‌ الْأَعِزَّاءَ وَ تَوَاضَعَ‌ لِعَظَمَتِهِ‌ الْعُظَمَاءُ فَبَلَغَ‌ بِقُدْرَتِهِ‌ مَا يَشَاءُ سپاس خداى را كه براى او نزاع كننده‌اى كه با او برابرى كند نيست، و براى او شبيهى نيست كه شكل او را داشته باشد، و براى او كمك‌كارى نيست كه يارى‌اش كند. تمام نيرومندان در برابر قدرت الهى، بدون هيچ مقاومتى خوارند. هر بزرگى در برابر بزرگى خداوند، افتادگى مى‌كند. پس او با قدرت خويش به هر چه مى‌خواهد مى‌رسد. 🕊🌤🕊🌤🕊🌤 🔰نكته‌ها 💢 «مُنازِع» به معنى كسى است كه اراده ريشه‌كن كردن ديگرى را دارد. واژه «يعادلُُهُ‌» از «معادِلِه» گرفته شده و در بردارنده معنى «مساوات» است. هيچ موجودى توان ريشه‌كنى خداى متعال را ندارد. 🔅 ( لَيْسَ‌ لَهُ‌ مُنَازِعٌ‌ يُعَادِلُهُ‌) 💢 اگر همتايى در ذات و جنس دو چيز برقرار باشد، واژه «مِثل» به كارمى‌رود؛ اما اگر همتايى فقط‍‌ در صورت و شكل ظاهرى باشد، واژه «شِبه» استفاده مى‌شود و آن دو چيز را «شبيه» مى‌گويند. همان‌طور كه خداى هستى‌بخش در ذات همتايى ندارد، در ظاهر نيز مانند و شبيهى ندارد. 🔅( لَا شَبِيهٌ‌ يُشَاكِلُهُ‌) 💢 در توان و قدرت خداى متعال، هيچ نقصى نيست؛ از اين رو، به كمك‌كار و ياور نيازى ندارد. 🔅( وَ لَا ظَهِيرٌ يُعَاضِدُهُ‌) 💢 كلمه «قهر» به نوعى از غلبه گفته مى‌شود كه مقهور در برابر قاهر، ذليل شده باشد و هيچ گونه مقاومتى نتواند از خود نشان دهد. 🔅(قَهَرَ بِعِزَّتِهِ‌ الْأَعِزَّاءَ) 💢 فاء در «فَبَلَغَ‌» براى تفريع است؛ يعنى اگر بپذيريم كه خداى متعال منازعى ندارد كه به مصاف او بيايد، شبيهى ندارد كه همانندش باشد، محتاج كمك‌كارى نيست كه يارى‌اش كند، تمام نيرومندان دربرابرش ذليل‌اند و همه بزرگان مقابلش فروتنى مى‌كنند، پس بى‌گمان، اين نكته را خواهيم پذيرفت كه آنچه را خدا بخواهد انجام مى‌شود. 🔅( فَبَلَغَ‌ بِقُدْرَتِهِ‌ مَا يَشَاءُ) 📝پيام‌ها 🌠١. دشمنان راه خدا كارى از پيش نمى‌برند. ✨ ( لَيْسَ‌ لَهُ‌ مُنَازِعٌ‌ يُعَادِلُهُ‌) 🌠٢. شايد خيلى از نيروهاى مادى، ظاهرى شكست ناپذير داشته باشند، ولى حق اين است كه در برابر خداى قاهر، توانايى هيچ گونه مقاومتى را نداشته و خوار و ذليل هستند. پس چه بهتر كه انسان به قدرت خداى عزيز تكيه داشته باشد. ✨ ( قَهَرَ بِعِزَّتِهِ‌ الْأَعِزَّاءَ) 🌠٣. اگر به عظمت و بزرگى خداوند ايمان داشته باشيم، از فروتنى در برابر او فرار نمى‌كنيم. ✨ ( تَوَاضَعَ‌ لِعَظَمَتِهِ‌ الْعُظَمَاءُ) 🌠٤. هر مقدار هم كه بزرگ باشيم، در برابر عظمت و بزرگى خداوند كوچك هستيم. ✨( تَوَاضَعَ‌ لِعَظَمَتِهِ‌ الْعُظَمَاءُ) 🌠٥. در برابر خواست الهى تسليم باشيم؛ چراكه آنچه را كه خداوند بخواهد محقق مى‌شود. ✨( فَبَلَغَ‌ بِقُدْرَتِهِ‌ مَا يَشَاءُ) 📚شرح دعای شریف افتتاح حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتى کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
Page024.mp3
796.9K
صفحه ی " 24 " سوره ی بقره جزء یکم به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
قرآن و امام حسین ع
#ترتیل صفحه ی " 24 " سوره ی بقره جزء یکم #تلاوت به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein
✨ «157» أُولئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ‌ 👈 آنانند كه برايشان از طرف پروردگارشان، درودها و رحمت‌هايى است و همانها هدايت يافتگانند. 1⃣ خداوند، صابران را غرق در رحمت خاصّ خود مى‌كند. «عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ» 2⃣ تشويق صابران از طرف خداوند، به ما مى‌آموزد كه بايد ايثارگران و صابران و مجاهدان، در جامعه از كرامت واحترام خاصّى برخوردار باشند. «عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ ...» 3⃣ تشويق، از شئون ربوبيّت و لازمه تربيت است. «صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ» 4⃣ هدايت صابران، قطعى و مسلّم است. با آنكه در قرآن، هدايت يافتن بسيارى از انسان‌ها، تنها يك آرزو است؛ «لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ»* ولى در مورد صابران، هدايت آنان قطعى تلقّى شده است. «أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» 5⃣ هدايت، مراحلى دارد. با اينكه گويندگانِ «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‌» مؤمنان و هدايت‌شدگان هستند، ولى مرحله بالاتر را بعد از صبر و دريافت صلوات و رحمت الهى كسب مى‌كنند. «أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» 📚 تفسیر نور به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
Page025.mp3
787.2K
صفحه ی " 25 " سوره ی بقره جزء یکم به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
قرآن و امام حسین ع
#ترتیل صفحه ی " 25 " سوره ی بقره جزء یکم #تلاوت به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein
✨ «166» إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَ رَأَوُا الْعَذابَ وَ تَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبابُ‌ 👈 در آن هنگام كه عذاب را مشاهده كنند و پيوند ميانشان بريده (و دستشان از همه چيز قطع) گردد، پيشوايان (كفر)، از پيروان خود بيزارى جويند. 1⃣ هر عشق و علاقه و محبّتى كه مايه‌اى از عقل وفطرت نداشته باشد، دير يا زود به سردى گرائيده و يا به دشمنى كشيده مى‌شود. «يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ ... تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا» 2⃣ محبّت، زمينه‌ى تبعيّت است. «يُحِبُّونَهُمْ ... اتُّبِعُوا» 3⃣ آينده‌نگرى لازمه‌ى عقل است. به كسى عشق و محبّت بورزيم كه قدرت داشته باشد و در روز خطر، ما را حمايت كند. «إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا» 4⃣ معيار اصالت يا بى‌اصل بودن علاقه‌ها و محبّت‌ها، ديدن عذاب در روزهاى خطرناك است. «رَأَوُا الْعَذابَ» 📚 تفسیر نور به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
11.mp3
6.34M
📖 🎤 استاد احمد العمرانی - نبیل الرفاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَ ما كانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلاَّ بِإِذْنِ اللهِ وَ يَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذينَ لا يَعْقِلُونَ و هيچ‌كس نمى‌تواند ايمان بياورد، جز به خواست خدا [و توفيق و يارى و هدايت او]. و خداوند، پليدى (كفر و گناه) را بر كسانى قرار مى‌دهد كه نمى‌انديشند. و هیچ‌کس نمی‌تواند ایمان بیاورد، جز به خواست خدا (یونس/ ۱۰۰) ✨✨✨✨✨✨✨ 📜الرّضا (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌الصَّلْتِ عَبْدِ السَّلَامِ‌بْنِ‌صَالِحٍ الْهَرَوِیِّ قَال سَأَلَ الْمَأْمُونُ یَوْماً عَلِیَّ‌بْنَ‌مُوسَی‌الرِّضَا (علیه السلام) فَقَالَ لَهُ یَا ابْنَ رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) مَا مَعْنَی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ ما کانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ فَقَالَ الرِّضَا (علیه السلام) أَمَّا قَوْلُهُ عَزَّوَجَلَّ وَ ما کانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللهِ فَلَیْسَ ذَلِکَ عَلَی سَبِیلِ تَحْرِیمِ الْإِیمَانِ عَلَیْهَا وَ لَکِنْ عَلَی مَعْنَی أَنَّهَا مَا کَانَتْ لِتُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ إِذْنُهُ أَمْرُهُ لَهَا بِالْإِیمَانِ مَا کَانَتْ مُکَلَّفَهًًْ مُتَعَبِّدَهًًْ وَ إِلْجَاؤُهُ إِیَّاهَا إِلَی الْإِیمَانِ عِنْدَ زَوَالِ التَّکْلِیفِ وَ التَّعَبُّدِ عَنْهَا فَقَالَ الْمَأْمُونُ فَرَّجْتَ عَنِّی یَا أَبَا الْحَسَنِ فَرَّجَ اللَّهُ عَنْکَ. 📝امام رضا (علیه السلام)- اباصلت‌عبدالسّلام‌بن‌صالح هروی گفته است: روزی مأمون به امام رضا (علیه السلام) عرض کرد: «ای پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! معنای آیه: وَ ما کانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللهِ چیست»؟ امام (علیه السلام) فرمود: «این آیه به‌معنای این نیست که کسی از ایمان‌آوردن محروم می‌شود. بلکه به این معناست که کسی بدون اذن خدا نمی‌تواند ایمان بیاورد و اذن خدا عبارتست از فرمان او به ایمان‌آوردن آن شخص. و [با این حال آن شخص] مکلّف و مجبور به ایمان نیست. اجبار به ایمان‌آوردن فقط هنگام زوال تکلیف و عبادت اوست (یعنی پس از مرگ)». در اینجا مأمون گفت: «ای اباالحسن (علیه السلام)! اندوه مرا از میان بردی خداوند اندوه تو را از میان بردارد»! 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۵۷۴ بحار الأنوار، ج۵، ص۴۹/ بحار الأنوار، ج۱۰، ص۱۳۴ 📜الباقر (علیه السلام)- الرِّجْسُ هُوَ الشَّکُّ وَ لَا نَشُکُ فِی دِینِنَا أَبَدا. 💢امام باقر (علیه السلام)- رِجْسَ، همان شک است و ما هرگز در دین خود، شک نمی‌کنیم. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۵۷۴ بصایرالدرجات، ج ۱،ص ۲۰۶ / البرهان کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از  کلیپ و تصاویر کربلاء
❖﷽❖ هُوَ الَّذي جَعَلَ الشَّمْسَ ضِياءً وَ الْقَمَرَ نُوراً وَ قَدَّرَهُ مَنازِلَ لِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنينَ وَ الْحِسابَ ما خَلَقَ اللهُ ذلِكَ إِلاَّ بِالْحَقِّ يُفَصِّلُ الْآياتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ او كسى است كه خورشيد را روشنايى‌بخش و ماه را نورافشان قرار داد؛ و براى آن منزلگاه‌هايى مقدّر كرد، تا عدد سال‌ها و حساب [زمان] را بدانيد؛ خداوند اين را جز به حق نيافريده ‌است؛ او آيات [خود را] براى گروهى كه آماده درك حقايقند، شرح مى‌دهد. او کسی است که خورشید را روشنایی بخش، و ماه را نورافشان قرار داد (یونس/ ۵) ✨✨✨✨✨✨ 📜الباقر (علیه السلام)- أَضَاءَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) کَمَا تُضِیءُ الشَّمْسُ فَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) الشَّمْسَ وَ مَثَلَ الْوَصِیِّ الْقَمَرَ وَ هُوَ قَوْلُهُ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیاءً وَ الْقَمَرَ نُوراً. 💫امام باقر (علیه السلام)- زمین با نور محمّد (صلی الله علیه و آله)، همان‌طور که با نور آفتاب روشن می‌گردد، روشن می‌شود. خداوند محمّد (صلی الله علیه و آله) را به خورشید و جانشین او را به ماه تشبیه کرده است و این همان [معنای] گفتار خداوند تبارک‌وتعالی است [که فرموده است]: هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیَاء وَ الْقَمَرَ نُورًا. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۲۲ الکافی، ج۸، ص۳۷۹/ بحار الأنوار، ج۲۳، ص۳۲۱/ البرهان 📜أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- سألوا امیرَالْمُؤْمِنِینَِ (علیه السلام) عَنْ أَقْسَامِ النُّورِ فِی الْقُرْآنِ قَالَ النُّورُ الْقُرْآنُ وَ النُّورُ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ تَعَالَی وَ النُّورُ النُّورِیَّهًُْ وَ النُّورُ الْقَمَرُ وَ النُّورُ ضَوْءُ الْمُؤْمِنِ وَ هُوَ الْمُوَالَاهًُْ الَّتِی یَلْبَسُ بِهَا نُوراً یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ وَ النُّورُ فِی مَوَاضِعَ مِنَ التَّوْرَاهًِْ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الْقُرْآنِ حُجَّهًُْ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ عَلَی عِبَادِهِ وَ هُوَ الْمَعْصُوم ... وَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی فِی سُورَهًِْ یُونُسَ هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیاءً وَ الْقَمَرَ نُوراً وَ مِثْلُهُ فِی سُورَهًِْ نُوحٍ (علیه السلام) قَوْلُهُ تَعَالَی وَ جَعَلَ الْقَمَرَ فِیهِنَّ نُوراً وَ قَالَ سُبْحَانَهُ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ یَعْنِی اللَّیْلَ وَ النَّهَار. ✴️امام علی (علیه السلام)- از امیرالمؤمنین (علیه السلام) در مورد اقسام نور در قرآن سؤال کردند. حضرت فرمود: «یک قسم از نور، قرآن است؛ نور دیگر نامی از نام‌های خداوند تعالی است؛ یک نوع نور، روشنایی است؛ نور دیگر، نور ماه است و نوع دیگر نور روشنی [سیمای] مؤمن است که [نتیجه‌ی] پیروی‌کردن مؤمن [از امام (علیه السلام) خود] است که به‌وسیله‌ی آن، در قیامت [لباس] نور را بر تن می‌کند. و نور در مواردی از تورات، انجیل و قرآن، حجتِ الهی بر بندگان است که همان انسان معصوم است... و خداوند در سوره‌ی یونس فرموده‌است: هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیاءً وَ الْقَمَرَ نُوراً و مثل این آیه، آیه‌ی سوره نوح (علیه السلام) است: و ماه را در میان آسمان‌ها مایه‌ی روشنایی قرار داده است. (نوح/۱۶) همچنین خدای سبحان فرموده: ستایش برای خداوندی است که آسمان‌ها و زمین را آفرید، و ظلمت‌ها و نور را پدید آورد. (انعام/۱) که مراد از تاریکی و نور، شب و روز است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۲۴ بحار الأنوار، ج۹۰، ص۲۱ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از  کلیپ و تصاویر کربلاء
❖﷽❖ فَلَوْ لا كانَتْ قَرْيَةٌ آمَنَتْ فَنَفَعَها إيمانُها إِلاَّ قَوْمَ يُونُسَ لَمَّا آمَنُوا كَشَفْنا عَنْهُمْ عَذابَ الْخِزْيِ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ مَتَّعْناهُمْ إِلى حينٍ چرا هيچ‌يك از شهرها و آبادي‌ها ايمان نياوردند تا ايمانشان سبب نجاتشان شود؟! مگر قوم يونس؛ هنگامى‌كه آن‌ها ايمان آوردند، عذاب رسواكننده را در زندگى دنيا از آنان برطرف ساختيم و تا مدّت معيّنى (سرآمدن اجلشان) آن‌ها را بهره‌مند ساختيم. (یونس/ ۹۸) ✨✨✨✨✨✨✨ 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِاللهِ ع قَالَ: لَمَّا أَظَلَّ قَوْمَ یُونُسَ (علیه السلام) الْعَذَابُ دَعَوُا اللَّهَ فَصَرَفَهُ عَنْهُمْ. قُلْتُ: کَیْفَ ذَلِکَ؟ قَالَ: کَانَ فِی الْعِلْمِ أَنَّهُ یَصْرِفُ عَنْهُمْ. 🌠امام صادق (علیه السلام)- از ابوبصیر نقل شده که امام صادق (علیه السلام) فرمود: «هنگامی‌که عذاب بر قوم یونس (علیه السلام) سایه افکند، آن‌ها خدا را خواندند و او عذاب را از ایشان برطرف فرمود». عرض کردم: «چگونه عذاب [که حتمی شده بود] از آن‌ها برطرف گردید»؟ فرمود: «در علم قطعی الهی چنین بود که عذاب را [در اثر توبه] از آن‌ها برطرف می‌فرماید». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۵۶۸ نور الثقلین 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌بَصِیرٍ قَال قُلْتُ لِأَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) لِأَیِّ عِلَّهًٍْ صَرَفَ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ الْعَذَابَ عَنْ قَوْمِ یُونُسَ (علیه السلام) وَ قَدْ أَظَلَّهُمْ وَ لَمْ یَفْعَلْ ذَلِکَ بِغَیْرِهِمْ مِنَ الْأُمَمِ فَقَالَ لِأَنَّهُ کَانَ فِی عِلْمِ اللَّهِ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ أَنَّهُ سَیَصْرِفُهُ عَنْهُمْ لِتَوْبَتِهِمْ وَ إِنَّمَا تَرَکَ إِخْبَارَ یُونُسَ (علیه السلام) بِذَلِکَ لِأَنَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ أَرَادَ أَنْ یُفَرِّغَهُ لِعِبَادَتِهِ فِی بَطْنِ الْحُوتِ فَیَسْتَوْجِبَ بِذَلِکَ ثَوَابَهُ وَ کَرَامَتَهُ. 🌠امام صادق (علیه السلام)- از ابوبصیر نقل است: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: «به چه دلیلی خداوند متعال عذاب را که بر قوم یونس (علیه السلام) مسلّط کرده بود، از آنان برداشت درحالی‌که چنین کاری را نسبت به دیگر ملّت‌ها و اقوام انجام نداد»؟ فرمود: «زیرا در علم خداوند چنین بود که به خاطر توبه‌ی آنان، عذاب را از ایشان برخواهد داشت. امّا این موضوع را به یونس (علیه السلام) خبر نداد؛ زیرا خدای تعالی اراده فرمود یونس (علیه السلام) در شکم ماهی به عبادت او مشغول باشد و به همین خاطر، سزاوار ثواب و پاداش الهی گردد». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۵۷۰ بحار الأنوار، ج۱۴، ص۳۸۶/ نور الثقلین/ البرهان کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Page026.mp3
780.3K
صفحه ی " 26 " سوره ی بقره جزء دوم به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
قرآن و امام حسین ع
#ترتیل صفحه ی " 26 " سوره ی بقره جزء دوم #تلاوت به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein
✨ «171» وَ مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِما لا يَسْمَعُ إِلَّا دُعاءً وَ نِداءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ‌ 👈 و مَثل كافران، چنان است كه كسى به حيوانى كه جز صدايى (از نزديك) ويا ندايى (از دور) نمى‌شنود بانگ زند، اينان كران، لالان و كورانند و از اينروست كه نمى‌انديشند. 1⃣ ارزش چشم و گوش و زبان، به آن است كه مقدّمه‌ى تعقّل باشد، و گرنه حيوانات نيز چشم و گوش دارند. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ» 2⃣ راه شناخت، پرسيدن، گوش كردن و ديدن همراه با تفكّر است. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ» 3⃣ اشخاص بى‌تفاوت در برابر دعوت حقّ، پنج صفت تحقيرآميز دارند: مثل حيوانند، كورند، كرند، لالند و بى‌عقلند. «مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا ... فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ» 📚 تفسیر نور به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
Page027.mp3
769.7K
صفحه ی " 27 " سوره ی بقره جزء دوم به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
قرآن و امام حسین ع
#ترتیل صفحه ی " 27 " سوره ی بقره جزء دوم #تلاوت به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein
✨ «180» كُتِبَ عَلَيْكُمْ إِذا حَضَرَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ إِنْ تَرَكَ خَيْراً الْوَصِيَّةُ لِلْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِينَ‌ 👈 بر شما مقرّر شده كه چون يكى از شما را (نشانه‌هاى) مرگ فرا رسد، اگر مالى از خود به جاى گذارده، براى پدر ومادر ونزديكان به طور شايسته وصيّت كند، اين كار حقّ و شايسته پرهيزكاران است 1⃣ گرچه با مرگ، انسان از دنيا مى‌رود، امّا پرونده‌ى عمل او با كارهايى نظير وصيّت باز مى‌ماند. «إِذا حَضَرَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ .... الْوَصِيَّةُ» 2⃣ مال و ثروت، اگر در راه درست مصرف شود، خير است. «إِنْ تَرَكَ خَيْراً الْوَصِيَّةُ» 3⃣ در وصيّت بايد علاوه بر ارث، براى والدين و نزديكان سهمى قرار داد «الْوَصِيَّةُ لِلْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ» 4⃣ وصيّت بايد بر اساس عرف پسنديده‌ى جامعه باشد. «الْوَصِيَّةُ ... بِالْمَعْرُوفِ» 5⃣ ترك وصيّت، نوعى بى‌تقوايى نسبت به حقوق ديگران است. «الْوَصِيَّةُ ... حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِينَ» 📚 تفسیر نور به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin