eitaa logo
رَشَحاتُ الْبِحار | ارواح
1.6هزار دنبال‌کننده
180 عکس
38 ویدیو
4 فایل
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی ⭕️ رشحه ای از رشحات بحر معارف الهی در فلسفه و حکمت ، عرفان ، طب ، نجوم و... آیدی بنده : @Amirh_BazYar786
مشاهده در ایتا
دانلود
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔻 تجارب سلوکی شخصی و منحصر به فرد است و برای اشخاص دیگر و شاید حتی برای خود شخص هم تکرار نشوند... القا [و شهود] برای هر یک از [سالکین] تنها بر اساس مناسبتی است که مزاج خاص شان [و شاکله آن ها] اقتضا می‌کند این امر به نوبۀ خود، عامل تنوع [و تمایز] صور ارواح شان در اصل نشئه آنان است [و هر شخص نوعی منحصر است و افراد انسانی هر یک به خودی خود نوعی از انواع انسانی به شمار می روند]. هنگامی که هر یک از آن‌ها از حال مزبور [یعنی شهود] به سوی اصحابشان بازگردند حتی اگر اصحابشان در مغرب یا مشرق باشند خواهند گفت که در این ساعت فلانی را چهره به چهره ملاقات کردم و او را شناختم. مثلاً می‌گوید ویژگی‌های نیک او چنین و چنان است و او را با همان صفاتی که واقعاً دارد توصیف می‌کند؛ اما کسی که از معرفت به حقایق بهره مند نیست خواهد گفت: «حق تعالی به او همان چیزی را عطا کرده است که به من داده است» در حالی که چنین نیست؛ زیرا هیچ یک از آنان، آنچه را دیگری شنید نشنیده است و این همان گونه که گفتیم به دلیل افتراق آنان در مناسبت است؛ اما اگر او در زمرۀ اهل حقایق و معرفتِ تام بود و از او درباره آنچه دیگری برخوردار است، پرسیده می شد، پاسخ می داد من فقط به چیزی معرفت دارم که صورت من اقتضا می کند و من او نیستم زیرا حق تعالی یک صورت را تکرار نمی کند [و لذا تکرار در تجلیات باطل است و یک سالک آن چه که سالکی دیگر یافته است را عینا نمی یابد زیرا تجلی بعد از حصولش برای سالک الف برای فرد دیگر منسوخ است و این به معنای عدم تکرار است چنان چه در کریمه آمده: «کلُّ یوم هو فی شأن» و شؤون تازه آن به آن هویداست و در شهودات و تجلیات پویایی وجود دارد نه این که بسان آب گنداب راکد و بی تغیر باشند] 📚 فتوحات مکیه، جII، ص ۴۷۵، س ۳۲ 📌[ تصرف] : امیرحسین بازیار •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
سلام علیکم دوستانی که کتاب سفارش دادند هنوز کتاب ها به دست بنده نرسیده که ارسال کنم به محض این که رسید پست می کنم... از تعویق پیش آمده عذرخواهم.
📌 رسید مرسولات کتب سفارش داده شده... تاریخ ارسال: 15/5 ساعت گزارش: 12/35 👇 ثبت سفارش کتاب رائحة الأرواح در موضوعات: فلسفه، عرفان، روحانیات و علوم و فنون غریبه ✅ قیمت کتاب به انضمام هزینه پست و بسته بندی:140 هزار تومان جهت سفارش مبلغ فوق را به شماره کارت زیر واریز کرده و مشخصات را به آیدی زیر ارسال فرمایید👇 🔻 شماره کارت: 6037997481015551 امیرحسین بازیار 🔻مشخصاتی که باید به آیدی ادمین ارسال کنید: 1⃣ عکس فیش واریزی 2⃣ آدرس دقیق منزل به همراه پلاک 3⃣ شماره تماس (نامه رسان با این شماره تماس خواهد گرفت) 4⃣ کد پستی منزل 5⃣ اسم فرد تحویل گیرنده 🟣 آیدی ادمین ثبت سفارش: @Amirh_BazYar786 https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻 ابتدای سریال مولانا جلال الدین هر چیزی در انتظار زمان درستش هست! صبر کن! چیزی که برای توست به دستت خواهد رسید. «مولانا» https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
47.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سکانسی از فیلم عرفانی مولانا جلال الدین محصول سال 2023 کشور ترکیه 🔻مکاشفه مولانا از حمله مغول ها به سلجوقی ♻️ تقطیع و زیرنوشت پست: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⚠️ ترجمه و تنظیم: مووی تایم 1996 📜 قسمتی از فیلمنامه: ما تو رو همراه خودت به خودت می شناسیم و بعد تو را از قال به حال می رسونیم. در ساحل حقیقت هستی ولی در ساحل بودن کافی نیست باید غرق دریا شی. سخت خواهد بود خداوندگار! هم وجودت سخت خواهد بود هم عدم وجودت... •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻 سختی سلوک اگر تو طالب اوج کمالی چرا اندر حضیض قیل و قالی دلا باید دهن را بسته داری دلا باید تنت را خسته داری که سالک را دهان بسته باید تن خسته دل بشکسته باید «علامه حسن زاده» https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔻 از دل برآمده ای چند در عظمت مولی علی امیرمؤمنان علی علیه السلام : «من آدم اول و نوح اول و آیه جبار و حقیقت اسرار هستم. من صاحب صور و همان نوری هستم که موسی از او هدایت یافت. من همراه نوح و نجات دهنده او و همراه ایوب که مورد امتحان قرار گرفت و شفادهنده او هستم و من قلم اعلى و لوح محفوظ هستم ، من دوست جبرائیل و برگزیده اسرافیل هستم.» 📍 کیست که بتواند حقیقت وجودی اسد الله ، مولی علی را آن طور که باید و شاید از طریق الفاظ ترسیم کند؟! قلم این جا رسید و سر بشکست. اگر جن و انس اجماع کنند بر جمع فضایل او، ضعف قوایشان بنابر عدم احاطه بر ذات، به ناتوانیشان حکم خواهد کرد. از این سعه ی وجودی چه باید گفت؟! که: نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت، متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را. 🖋 این حقیر قلیل البضاعت هر از چندی دست به ذکر متواصل زده و طَبَق نیازم را بر سر نهاده و به آستان باب الله می برم که ظرف حاجتم را پر کرده و رقصانمان سازد ولیکن به خاطر کرشمه ی دوست، فتح بابی حاصل ناید اما همین که لنگ لنگان به سوی بارگاه سيف الله القاطع، والی الولی، مُظهر العجايب، مرتضی علی به حرکت در می آیم گویی: « کُن فیکون » 🔆 نور ولایت او بر همه ی اشیاء موکَّل است که : ⚡️ گر به ذره نظر لطف بوتراب کند / به آسمان رود و کار آفتاب کند و این چه سرّیست در کنه کائنات که با ذکر «یا علی » جوش و خروشی به جریان می افتد؟! اینجـــــاست که باید گفت: 🔹یک دهان خواهم به پهنای فلک / تا بگویم وصف آن رشک ملک ✍ اميرحسين بازیار •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
📜.....✨🪶 ... هو الحکیم ... 🪶✨.....📜 🔻 کسی شهود را قبول ندارد دست به ریاضت زند تا چیزهایی بر او مکشوف شود... هر کس این سخن را تصدیق نکند و استدلال او را قانع ننماید بر اوست که دست به ریاضات زند و خدمت اصحاب مشاهده نماید. چه بسا جذبه ای بر او رخ دهد و او را برباید، که نور درخشنده را در عالم جبروت ببیند و حقایق ملکوتی و نورهایی را که هرمس و افلاطون مشاهده کردند و پرتوهایی مینویی را که سرچشمه های «خره» [و فره ربانی] و «رای» [و نظر حکیمانه] است و زرتشت از آن‌ها خبر داده است رؤیت نماید همان‌ها که خلسه پادشاه صدیق کیخسرو مبارک بدان واقع شد و آن ها را شهود نمود و حکمای ایرانی همگی بر این امر اتفاق نظر دارند. 📚 حکمت اشراق، ج۲، ص۱۵۶_۱۵۷ 📌 : این حرف سنگینیست که شیخ می زند که اگر کسی شهود عرفا را قبول ندارد دست به ریاضت زند تا چیزهایی بر او آشکار شود و از نظر معرفت شناسی مبنای عظیمی دارد که شخص دست به تجربه بزند تا ببیند چنان چه چیزی را ندیده می رود می بیند حالا برای شهود هم همین است باید به تجربه بنشیند و از رهگذر این تجربه چیزهایی می فهمد و شک او به یقین تبدیل می شود که بله حرف عرفا راست هست. ✍ امیرحسین بازیار •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
4_5958432284636876692.mp3
3.02M
🎙 علامه حسن زاده آملی ( اعلی الله مقامه) 📌 تهیه، تقطیع، تنظیم و عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⏱ تایم تقطیع: دقیقه 45_53 جلسه 1 فصوص الحکم 🔸 احاطه ماورایی خدا 🔹 خواص اسماء الله 🔸 علوم اعداد و حروف 🔹 جفر جامع و عدد ۱۱۴ 🔸 اسم اعظم و جدول وجودی خاص هر شخص 🔹 راه ارتباط با تمام موجودات باز است. 🔸 تبديل قوه مبهم به فعلیت مشخص. 🔹 حقیقت از هر فرد ریزش می کند. 🔸 همه واجد اسم اعظم اند. •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻 چیستی تصوف و عرفان 🔸 تصوف نوری است شعشعانی که چشم ها در آن خیره می شود، سپس آن را می بیند. 📚 سهلگی، ۱۳۸۴، ۲۱۶ https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
انسلاخ از تن و رهایی از آن ای برادران حقیقت، همچنان از پوست پوشیده بیرون آئید که مار بیرون آید. 📚 پورجوادی،۱۳۸۷،۱۹ https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
4_5960931560466157407.mp3
7.82M
🎙 علامه حسن زاده آملی( اعلی الله مقامه) 📌 تهیه، تقطیع، تنظیم و عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⏱ تایم تقطیع: دقیقه 9_30 جلسه 2 فصوص الحکم 🔹 اقسام ولایت و معانی آن 🔸 تشرف ابن عربی خدمت امام زمان 🔹 تمجید شیخ بهایی از ابن عربی 🔸 کتاب الدر المکنون در علوم غریبه 🔹 فایده علوم غریبه خصوصا جفر 🔸 بی نتیجه بودن استنساخ آسید مهدی قاضی از کتاب ابن عربی در ولایت 🔹 حضور انسان کامل با بدن عنصری 🔸 تمجید آیت الله صدر از فتوحات 🔹 انحراف فتوحات توسط عده ای مغرض و متفاوت بودن نسخ مختلف 🔸 عدم تعصب نسبت به اشخاص 🔹 داشتن میزان برای سنجش افراد 🔸 ممکن الخطاء بودن انسان •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
📜.....✨🪶 ... هو الحکیم ... 🪶✨.....📜 📜 گذرنامه ملکوت 🔑 کسی بتواند به ارباب انواع و ارباب طلسمات مختلفه متصل بلکه متحد شود، روحاً به احوال جمیع جزئیات و افراد آن رب النوع مُشرِف می گردد و با اندک اراده و توجهی امرش در عوالم علوی مسموع می گردد و راهش خلوت است چنان چه: کنج عزلت که طلسمات عجائب دارد فتح آن در نظــــر رحمت درویشان است ✍ امیرحسین بازیار •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
4_5963183360279843454.mp3
2.87M
🎙 علامه حسن زاده آملی( اعلی الله مقامه) 📌 تهیه، تقطیع، تنظیم و عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⏱ تایم تقطیع: دقیقه 43_ 51 جلسه 2 شرح فصوص الحکم قیصری 🔸 سلوک عملی در کنار سلوک نظری 🔹 نخستین دستورات سلوکی و مسبحات ست 🔸 تن در دادن به سلوک و اهل کار معنوی بودن 🔹 مراقب قوی و مشاهدات زلال 🔸 اهل قرآن و برنامه شب 🔹 مسبحات ست و کوکی دل 🔸 دید و چشم برزخی به واسطه مسبحات ست 🔹 مشاهده ملکات شخص •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻 خدا نه دور است نه نزدیک است... الحمدلله لا بَون و لا صِلَة هذا مقام لنا معنی معاینة ستایش خدایی را که نه دور است و نه نزدیک [نه مباینت دارد و نه مقارنت]؛ این مقام مقام شهود و دیدار حق است. «سهروردی» 📚 سهروردی، ۱۳۸۰،۴:۸۵ https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔹 اندر بلا مُبلی [و بلا دهنده] را بینی بلا به بلا نیاید.. و اگر خو نکنی، چون بلایی بیاید، رنجه دل گردی که خداوند تعالی به رضا و سخط کس، تقدیر خود متغیر نگرداند. پس رضای ما به حکم نصیب راحت ماست، هر که با وی خو کند، دلش به راحت شود و هر که اعراض به ورود قضا رنجه گردد. «قصاب آملی» 📚 هجویری، ۲۰۴_۱۳۵۸،۲۰۳ https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻 استادی درست باید... واعظ کاشفی در فتوت نامه سلطانی صفحه نود و شش می نویسد: بدان که هیچ کاری بی استاد میسر نمی شود و هر که بی استاد کاری کند بی بنیاد باشد. از شاه ولایت (ع) منقول است که اگر کسی به مرتبه کشف و کرامت رسد و کارهای کلی از او در وجود آید و او را استادی به استادی درست نباشد، از او هیچ کاری نیاید و کار او هیچ چیز را نشاید. https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
4_5969650408501547085.mp3
7.19M
🎙 علامه حسن زاده آملی( اعلی الله مقامه) 📌 تهیه، تقطیع، تنظیم و عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⏱ تایم تقطیع: دقیقه 2_ 21 جلسه 4 شرح فصوص الحکم قیصری 🔸 کشف ملکوت عالم با قیام انسان و راست خیزی 🔹 دیدن عجائب و اخبار به غیب و تصرف و مکاشفات و اصل بودن این امور 🔸 معالجه چشم برای دیدن حقایق و رفع حجاب 🔹 حشر با قرآن و وسعت دید ماوراء الطبیعی پیدا کردن 🔸 خاص بودن برخی آیات محل اشاره اهل بیت 🔹 فراز و نشیب زندگی و تکیه به اسماء الله و اذکار 🔸 انصراف فکر به عالم جبروت 🔹 تزلزل اهل حال و عدم دریافت مکاشفه و اهمیت استقامت 🔸 بستن راه حکم فرمایی طبیعت بر انسان 🔹 نرسیدن به فعلیت به صرف دانایی مفهومی 🔸 تفاوت مراتب قرائات در ناسوت و عالم مثال 🔹 نامتناهی بودن قرآن و نفاد ناپذیر بودن اسرار و انوار الهی 🔸 دسته دسته بودن اهل بهشت و اهل جهنم •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
📍عمل کنی مشتاق شوی... دست در عمل زن تا اخلاص ظاهر شود، دست در اخلاص زن تا نور ظاهر شود. چون نور ظاهر شود طاعت کنی آن گاه با دید [آید]: «أَعبُد الله کأنَّکَ تَراه» «ابوالحسن خرقانی» https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHA
📜.....✨🪶 ... هو الحکیم ... 🪶✨.....📜 هرمس هرمس چهره ای شاخص دارد و با عناوین گوناگونی از جمله مرکوری، عطارد، اخنوخ، ایلیا، بوذاسف یا بودا، هوشنگ، الیاس و ادریس یاد شده است. 📚 تبارنامه اشراقیان، زهرا زارع، ص ۱۷۲ •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHA
📜.....✨🪶 ... هو الحکیم ... 🪶✨.....📜 خدای معرفت بنابر انطباق سیاره ها یا هفت هنر آزاد که دانته در کمدی الهی توصیف کرده است، «دیالکتیک» متعلق به حوزه مرکوری است. او می افزاید مرکوری خدای معرفت است که به طرف زمین می آید و دوباره در روح اندیشه به آسمان باز می گردد. همچنین مرکوری با نام پیام آور ژوپیتر معرفی شده که آمده است ادبیات را از زندان آرگوس، یعنی شب عقلانی نجات می دهد. بنابراین اسطوره مرکوری پرچین ها را می شکند، راه ها را آزاد می کند و معرفت زندانی نظم عقلانی آرگوس را آزاد می سازد. 📚antoin, 1995,25,29,34_35 •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHA
📜.....✨🪶 ... هو الحکیم ... 🪶✨.....📜 🔻کیمیای انسانی و وساطت عطارد هرمس نزد صابئین و مکتب اسکندرانی به عنوان تیر (عطارد) شناخته می شود که نشان و نشانه ای بر کیمیای انسانی است. انسانی که بر میانه جهان معقول و محسوس ایستاده است. هرمس همانند انسان کامل حلقه واسطه جهان خاکی و عالم افلاکی است. 📚 نصر، ۶۹_۱۳۸۳،۶۸ 📌 : نوشته عطارد واسطه است و میان عالم محسوس و معقول است یعنی هم ویژگی های عالم محسوس را دارد هم ویژگی های عالم معقول را به خاطر همین در نجوم احکامی «ممتزج» است. یعنی آمیخته به طرفین است و دست در هر دو دارد. در کل حکمت از رهگذر روحانیت عطارد به فرد می رسد اگر کسی عطارد زایجه اش قوی باشد به حکمت رسیده و از اهل علم می شود و در این وادی وزنه می گردد و خودش معیار و ملاکی می شود برای سنجش غیر و در وادی علم عطارد نقش ویژه ای دارد. عطارد به بیانی دبیر کائنات است و امور کائنات را او رقم می زند لذا چگونه چرخیدن حوادث به قلم او بستگی دارد اگر موافق بنویسد موافق اما اگر مخالف دبیری کند اوضاع فرق دارد با این توجه او متصرف است و منظم امور است و مدیر امور است و حلقه ی وصل محسوس به معقول و بالعکس است و برای رسیدن به معقول باید از او کمک گرفت چنان که اعاظم حکما دعاهایی خطاب به او بیان کرده اند. ✍امیرحسین بازیار •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHA
📜.....✨🪶 ... هو الحکیم ... 🪶✨.....📜 🔻 دعای خطاب به عطارد در غایة الحکیم مجریطی دعایی خطاب به هرمس وجود دارد که در آن او به نام های گوناگونش خوانده می شود: «أدعوک بأسمائک کلّها بالعربیّة یا عطارد و بالفارسیّة یا تیر و بالرومیّة یا هاروس و بالیونانیّة یا هرمس و بالهندیّة یا بده... 📚 غایة الحکیم، ۱۴۲۹،۲۱۳ •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHA