eitaa logo
رادار انقلاب
29.2هزار دنبال‌کننده
27.6هزار عکس
45.9هزار ویدیو
141 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢امام على(ع): دانش اندك با عمل، بهتر از دانش فراوان بى عمل است. قَليلُ العِلمِ مَعَ العَمَلِ خَيرٌ مِن كَثيرِهِ بِلا عَمَلٍ . 📚غررالحكم حدیث 6772 @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 غایت اهل بیت، هدف نهایی امام حسین(ع) چیزی نیست جز انسان به سمت پروردگار با این به غایت اهل بیت دست می یابیم؟ @mobahelegharn_21
💢با توجه به طولانی بودن مسیر کوفه به شام و از شام به کربلا، برخی از تردید دارند که کاروان اسیران در روز به کربلا رسیده باشد آیا کاروان و خانواده امام حسین(ع) در روز از شام، به کربلا رسیدند؟ 👇 بررسی 📚بطور کلی این مساله اختلافی است اما در بخشی که ادله و اسناد محکمی نیز دارند به رسیدن کاروان اشاره کرده اند. ✅در خصوص اربعين و آمدن اسرا به كربلا بايد گفت: ✅شهيد مطهری در اين خصوص كه اهل بيت امام حسين(ع) در روز اربعين به كربلا آمده اند باور دارد كه آن را عقل تایید نمی کند و در منابع دسته اول و معتبر نیامده است. برخی دیگر از مورخان هم به طور صریح و هم غیر صریح اين مطلب را انکار نموده‌اند. شیخ مفید در «مسار الشیعه» آورده است: «روز اربعین، روزی است که اهل بیت امام، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند. نیز روزی است که جابر بن عبدالله برای زیارت امام حسین ع کربلا شد». ✅شیخ طوسی در «مصباح المتهجّد» و ابن اعثم در الفتوح نیز همین مطلب را ذکر کرده‌اند. میرزا حسین نوری می‌نویسد: «از عبارت شیخ مفید و شیخ طوسی استفاده می‌شود که روز اربعین روزی است که اسرا از شام به مقصد مدینه خارج شدند. نه آن که در آن روز به مدینه رسیدند. » ✅در این میان سید بن طاوس در «لهوف»، اربعین را روز بازگشت اسرا از شام به کربلا ذکر کرده است. ایشان می‌نویسد: «وقتی اسرای کربلا از شام به طرف عراق بازگشتند، به راهنمای کاروان گفتند: ما را به کربلا ببر. بنابراین آن‌ها به محل شهادت امام حسین آمدند. سپس در آن جا به اقامه عزا و گریه و زاری برای اباعبدالله پرداختند ...» ✅ابن نما حلی نیز روز اربعین را روز بازگشت اسرا از شام به کربلا و ملاقات آن‌ها با جابر و عده‌ای از بنی هاشم ذکر کرده است. میرزا حسین نوری پس از از نقل قول سید بن طاوس به آن پرداخته است. ✅رسول جعفریان می‌نویسد: «شیخ مفید در ارشاد، ابومخنّف در مقتل الحسین، بلاذری در انساب الاشراف، دینوری در اخبار الطوال و أبن سعد در الطبقات الکبری، اشاره‌ای به بازگشت اسرا به کربلا ». ✅شیخ عباس قمی هم داستان آمدن اسرای کربلا را در اربعین از شام به کربلا بسیار می‌داند. محمدابراهیم آیتی و شهید مطهری نیز آمدن اسرای در روز اربعین به کربلا، را کرده‌اند. ✅امّا در ورود جابر بن عبدالله انصاری در روز اربعین سال ۶۱ هجری به کربلا، به نظر می‌رسد بین منابع تاریخی چندان اختلافی نباشد. ✅شیخ طوسی می‌نویسد: «روز اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری صحابی رسول خدا ص از مدینه برای زیارت قبر امام حسین ع به کربلا آمد. او اولین زائری بود که قبر شریف آن حضرت را زیارت کرد». ✅مرحوم آیتی می‌نویسد: «جابر بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد. سنت زیارت اربعین امام به دست او تأسیس گردید». 📚حماسه حسینی، ج ۱، ص ۳۰ اللهوف في قتلى الطفوف، ص ۱۱۴، قمی، منتهی الامال، ج ۱، ص ۵۲۵ جعفریان، تأملی در نهضت عاشورا، ص ۲۱۶.   آیتی، بررسی تاریخ عاشورا، ص ۱۳۹. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 چنین مسولینی داریم؟ زیر را بخوانید، بعد به این کنید که آیا آموزش و پروزش حوزه علمیه، و جامعه ما چنین افرادی در طراز حکومت اسلامی میکنند یا خیر؟ ✅ابو ایوب نقل می کند: «یک شب ، غذایی آماده کردیم ولی پیامبر از آن نکردند. نزد ایشان رفتم و پرسیدم: ''چرا چیزی نکردید؟'' رسول الله فرمود: ''غذای امروز ، سیر داشت و من چون با مردم ، زیاد دیدار می کنم، از خوردن این معذورم، ولی خوردن آن برای شما اشکالی ندارد'' 📚ابن هشام، السیره النبویه، ج2، ص144 ✅حاکم اسلامی، راحتی، لذت و حلال خدا را حق مردم برخود حرام‌میکند. حکومت اسلامی به کارگزاران تربیت شده در این سطح نیاز دارد. آیا ساختار آموزشی ما چنین افرادی را میکند؟ آیا در صورت تربیت و حضور چنین افرادی به آنها رای خواهیم داد؟ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢روز حسرت خوردن... این روزها بسیاری از کاری جز خوردن ندارند. وقتی خود را از صف دوستان میبینند بر حسرتشان افزوده میشود. این حسرت، حسرت مقدسی است که شاید ما را در زیارت شریک قرار دهد اما این روزها را میتوان به یک روز دیگر نمود. یکی از که برای قیامت در آمده همین است. روز حسرت خوردن... خداوند در آیه ۳۹ سوره مریم میفرماید: و ای رسول ما امت را از روز غم و بترسان که آن روز دیگر همه چیز پایان می­یابد و مردم سخت از آن روز غافلند و به آن نمی آورند در این روز اهل بهشت خواهند خورد که می توانستند بهتر از این باشند و به درجات بالاتری برسند و اهل دوزخ خواهند خورد که ای کاش گناهکار نبودند و جهنمی نمی شدند. یکی از اوصاف روز قیامت است شاید امروز که از جا مانده ایم این را تا بحدی با جان و دل فهم کنیم خداوند بحق حضرت حسین(ع) ما را در روز قیامت از دوستان اهل بهشت جدا نکند آن روز دیگر بکارمان نخواهد آمد http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢نامه حسن عباسی به رئیس دستگاه قضا نمیدانم به کدام زندان مراجعه کنم؛بفرمایید نشانی و ساعت معرفی به بازداشتگاه را نیز ابلاغ نمایند؛ موید و منصور باشید، ان شاءالله @mobahelegharn_21
💢نزول و مال حرام پیامبر اسلام(ص): در ربا گناه است که آسان‌ترین آنها مانند زنا با در خانه خدا است. یک درهم ربا در نزد خداوند بزرگ‌تر است از هفتاد بار زنا با در خانه خدا. 📚من لایحضر ج 4، ص 367 ✅امام باقر(ع): یک ربا نزد خداوند بدتر از چهل بار کردن است. 📚النوادر، ص 162 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢امام حسين(ع): چيزى را بر #زبان نياوريد كه از ارزش شما بكاهد. لاتَقولُوا بِألسِنَتِكُم ما يَنقُصُ عَن قَدرِ كُم. 📚جلاءالعيون، ج 2، ص 205 @mobahelegharn_21
💢 با زندانی کردن ادعای آزادی خواهی کسانی که با آزادی بیان رای آوردند باطل شد. @mobahelegharn_21
💢ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه 🔹١٤نفر از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه بامداد امروز بدست اعضای گروهک تروریستی ربوده شدند. 🔹بر اساس آخرین خبرها ٧ نفر از این افراد نیروهای بسیج طرح امنیت، ٥نفر نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و ٢نفر نیروهای اطلاعات سپاه هستند که بین ساعت چهار تا پنج بامداد امروز در منطقه صفر مرزی لولکدان ربوده شده اند. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 در حدیثی آمده: برای یک زن، هیچ نزد پروردگار وجود ندارد که کارسازتر از شوهرش باشد. آیا این روایت معتبر است؟ آیا منظور، تنها است؟ ✅عبارت موجود را در کتاب خصال طی روایت طولانی آورده است 📚سند و اعتبار حدیث: 1⃣حسن بن علی عسکری: مجهول است و نمی‌دانیم چگونه است. 2⃣جعفر بن محمد بن عماره و پدرش: اطلاعی از این پسر و پدر در رجالی وارد نشده است. بنابراین، سند این روایت به دلیل وجود افراد که در آن وجود دارد، از اعتبار کافی برخوردار نیست. ✅بررسی محتوای حدیث: در کتب روایی بخشی وجود دارد با عنوان حق "زوج بر همسر" در این دسته از روایات آمده است که شوهر از همسر خود، حتی در قبولی برخی از اعمال عبادی همسر نقش دارد، اما رضایتی مراد است که بر مبنای و و باشد. پس اگر خواسته مرد، مطابق عقل و شرع و عرف باشد، رضایت او در این‌باره از نظر روایات بسیار مهم شمرده شده است، اما اگر شوهر از همسرش در مواردی که مخالف عقل، شرع و یا عرف جامعه اسلامی است باشد، نمی‌توان روایات را به این موارد نیز گسترش داد. در نتیجه روایتی که در سؤال آمده نیز از این قاعده  مستثنا نیست و مضمون و آن درباره شوهر از همسر خود در تمام زوایای زندگی است و منحصر به نیست. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢شب شهادت امام حسن(ع) به روایتی عمرو بن اسحاق حکایت می کند: پس از امام حسن علیه‌السلام ، به عیادت ایشان رفتم. امام حسین علیه السلام اظهار داشت: «برادرم! چه کسی با تو چنین کرد؟» امام حسن به در جواب فرمود: «آیا می‏‌خواهی قاتل من را قصاص کنی؟» حسین علیه السلام پاسخ داد: «بلی» امام مجتبی فرمود: «خداوند متعال از همه خلایق قوی‏تر و ‏تر است؛ و من دوست ندارم که به خاطر شخص من، کسی کشته گردد و خونی بر زمین ریخته شود.» 📚مدینة المعاجز ،جلد ۳، صفحه ۳۷۵، حدیث ۹۳۴ 📚کشف الغمّة ، جلد ۱، ص ۵۸۴ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آيا امام حسن عليه السلام بسيار طلاق مي داد (مطلاق بود)؟ یعنی بسیار طلاق میگرفت؟ امروزه وهابيون نسبت به وجود مبارک امام مجتبي عليه السلام خرده مي گيرند و بر اساس برخي منابع، مي گويند ايشان فردي مِطلاق بود. يعني بسيار زن مي گرفت و طلاق مي داد. واکاوي اين مسأله آنگاه ضرورت پيدا مي کند که بدانيم اين موضوع علاوه بر آنکه در منابع آنان انعکاس داشته، در برخي از منابع حديثي نامور و متقدم اماميه هم به چشم مي آيد. نوشتار حاضر در نظر دارد با استقصاء از روايات منابع اماميه، پاسخي مناسب از اين روايات ارائه دهد. تعداد محدودي از روايات منابع اماميه از کثير الطلاق بودن امام مجتبي عليه السلام حکايت مي کند. دو روايت در کافي کليني، يک روايت در محاسن برقي و يک روايت در دعائم الاسلام قاضي نعمان مغربي است. پارهاي از اين دست گزارشها در ميراث حديثي اهل سنت هم بازتاب داشته است. روشن است روايات اهل سنت براي ما قابل قبول نيست به همين دليل تنها درصدد تحليل و ارزيابي روايات منابع اماميه بر مي آييم. گفتني است انديشمندان امامي در مواجهه با اين روايات، سه دستهاند. بسياري از آنان قائل اند اين روايات ساختگياند. صاحب حدائق توقف مي کند و پاسخي براي اين روايات ارائه نمي دهد. پاسخ تکمیلی👇👇 http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=9448 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢امشب با #ورود زنان به ورزشگاه آزادی برای تماشای فوتبال ایران و بولیوی بخش عمده ای مشکلات کشور حل شد و #دلار سقوط کرد. @mobahelegharn_21
💢سزاوارترین مردم ✅امام حسن مجتبی(ع): مردم به قرآن، کسی است که به آن عمل کند، هر چند حافظ آن نباشد. و دورترین مردم از ، کسی است که به قرآن عمل نکند، هر چند آن را کند. 📚حیاة الامام الحسن ،ج ۱،ص ۳۴۶ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢امام على (ع): هركه #اخلاقش بد باشد، روزى اش تنگ شود، و هركه #خوش خوی باشد، روزى اش گشاده گردد. غرر الحكم، حدیث 8023 @mobahelegharn_21
💢آروغ روشنفکری @mobahelegharn_21
💢چرا امام حسن مجتبی(ع) را «کریم اهل بیت» می‌گویند؟ ✅چنین لقبی برای امام حسن مجتبی (ع) در روایی و تاریخی اولیه وجود ندارد، اما آن‌حضرت دارای سخاوت راستین، بخشندگى اصیل و بی‌پیرایه‌ای بودند که تنها براى خیر و احسان و کمک به مردم انجام می‌گرفت و هرگز آلوده به خواسته‌هاى ننگین شخصى و ارضای حس شهرت‌طلبى و مقام‌پرستى نگردید. چنین سخاوت پاک و زیبا و مقدسى در وجود حضرت حسن مجتبی(ع) به اعلاء درجه درخشندگى تجلى می‌کرد تا به آن حد که او را به «کریم اهل بیت» توصیف می‌کنند 📚حیاة الإمام الحسن بن على(ع)، ج 1،ص295 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
رادار انقلاب
💢ساختمان شبهه متن را زیر را بخوانید👇 https://www.instagram.com/zadbar @mobahelegharn_21
💢ساختمان شبهه برای پاسخ به شبهات مجازی به مدرسه ای رفته بودم، دختری پرسید: از معلم دینی پرسیده ام اما جواب نگرفته ام، میتوانم از شما بپرسم؟ گفتم: سوالت چه بود؟ دختر نوجوان: مردها که میروند حوری پاداششان است، پاداش زنان چیست؟ دختر دیگری گفت که منم این سوال را چند بار پرسیده ام اما جوابی نگرفته ام دیگری در پرسیده بود: حضرت نوح در منطقه خشک از کجا دلفین و پنگوئن پیدا کرد و با خود به کشتی برد! اصل سوال پرسیدن، مفید و لازم است اما چه کسانی این سوالات را برای ذهن جامعه ایجاد میکنند؟ همیشه زمانبردارست. دقت بیشتری می طلبد. فکر و مطالعه میخواهد. اما با یک نادرست میتوان یک جامعه یا یک فرد را به قهقرا برد. جامعه مجازی، از شبهه پراکنان سطحی و لُمپن است که با یک تصویر، با چند خط براحتی ذهن را مشغول میکنند اما برای پاسخ باید صدها خواند. پرسیدن سوال یک دقیقه وقت، اما پاسخ به آن ساعتها زمان لازم دارد. زمانی که اختصاص نمیدهیم. کتاب، یار ناشناس ما کتاب فطرت شهید مطهری رابخوانید. 👇 https://www.instagram.com/zadbar http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آخرین انسانی ترک کدام شهوت سختتر است!؟ @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مرزهای شعر و ادب جابجا شد! سال ۵۷ اینا از کشور کردن! @mobahelegharn_21
💢یکی از نسبت به شخصیت امام حسن(ع) این است که ایشان در برابر معاویه طی راضی شدند با دریافت از خلافت کنار بروند. آیا امام حسن مجتبی(ع) برای صلح با معاویه، چند مالی درخواست کرد؟ ✅در منابع تاریخی و حدیثی آمده است که در عهدنامه صلح امام حسن(ع) به چند مسئله مالی توجه شده است: 1. مبلغ پنج‌میلیون که در بیت المال کوفه موجود است، از تسلیم به حکومت معاویه مستثنا است و باید زیر نظر امام مجتبی(ع) مصرف شود. 2. معاویه باید در تعیین و بذل مال، بنی‌هاشم را بر بنی‌امیه ترجیح دهد. 3. باید از خراج «دارابگرد»،مبلغ یک‌میلیون درهم در میان بازماندگان شهدای جنگ جمل و که در رکاب امیرالمؤمنین علی(ع) کشته شدند تقسیم کند. درباره علت درج این مالی در صلح‌نامه می‌توان گفت: الف. از آن‌جا که شهر «دارابگرد» بدون جنگ تسلیم ارتش اسلام شد و مردم آن با مسلمانان پیمان صلح بستند،خراج آن طبق قوانین اسلام، به پیامبر اسلام(ص) و خاندان آن‌حضرت و یتیمان و تهیدستان و درماندگانِ راه دارد؛ از این‌رو امام مجتبی(ع) شرط کرد که خراج این شهر به بازماندگان شهدای جنگ جمل و صفین پرداخت شود؛ زیرا درآمد آن‌جا به خود آن‌حضرت تعلق داشت. به‌علاوه؛ نیازمند شهیدان این دو جنگ که بی‌سرپرست بودند، یکی از موارد مصرف این خراج به شمار می‌رفتند. ب. امام مجتبی(ع) بر اساس شیوه عقلانی خواستند هدف‌های خود را - بدون در نظر داشتن نفع شخصی - تا آن‌جا که مقدور است به طور نسبی تأمین نمایند؛ از این‌رو؛ هنگامی که ناگزیر شد با معاویه کنار آید، را با این شرط به وی واگذار کرد که در اداره امور جامعه اسلامی براساس قوانین قرآن، و طبق روش پیامبر(ص) رفتار نماید. بدیهی است هرچه که تا حدودی کنترل‌کننده معاویه بود، می‌توانست در کاهش ضرر و زیان به گروه حق تأثیرگذار باشد. 📚علل الشرائع، ج ‏1، ص 212، 📚فتوح ‏البلدان، ص 376، 📚بحار الانوار، ج ‏44، ص 10،  👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59