eitaa logo
راه وسط( علی غلامی دهقی فریدنی)
365 دنبال‌کننده
97 عکس
58 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴انحطاط زن در غرب به روایت رهبر معظم انقلاب وقتی برای زن در جلسات اداری مینی ژوپ مشکلی ندارد اما مردان ... http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹پیامبر اعظم(ص) و شبهه بستن آب به روی مشرکان مکّه🌹 ✅ به مناسبت ۱۷ رمضان دوّم هجرت، سالروز جنگ بدر.علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔷۱۸ سال پیش که تازه از قم به اصفهان آمده بودم در نشستی علمی، جمعی از استادان حوزه و دانشگاه سؤالی را پرسیدند که امام حسین (ع) در کربلا به سپاه حرّ آب نوشانید. اميرالمؤمنين علی (ع) هم در صفین پس از آنکه آب را از دست سپاه شام که بر روی سپاه عراق بسته بودند، ستاند، آن را به روی شامیان نبست. امّا برخی می‌گویند پیامبر اکرم (ص) در جنگ بدر چاه‌ها را پر کرد و اجازه نداد مشرکان مکّه آب بنوشند. پاسخ چیست؟! آن روز پاسخ مستندی نداشتم؛ هرچند با شناختم از سیره و اخلاق پیامبر اکرم(ص)، چنین چیزی را نمی‌توانستم بپذیرم. ناچار به منابع تاریخی مراجعه کردم. پس از اندکی جستجو، در کتاب تاریخ پیامبر اسلام، محمد(ص)، نوشته دکتر محمد ابراهیم آیتی، پاسخ سؤال یاد شده را یافتم . مرحوم آیتی که شهید مطهری او را در تاریخ يکصد ساله اوّل اسلام صاحب نظری کم نظیر یا بی نظیر معرفی مي کند، در این کتاب، پس از آنکه پیشنهاد حُباب بن مُنذر به رسول خدا(ص) را مبنی بر فرود آمدن در کنار نزدیک ترین چاه به دشمن، از بین بردن چاه‌ها، ساختن حوض، پر کردن آن از آب و کوتاه کردن دشمن از آن را نقل کرده، می‌نویسد: رسول خدا (ص) پیشنهاد وی را پذیرفت و دستور داد تا سپاهیان اسلامی در کنار نزدیک‌ترین چاه به دشمن فرود آمدند و آنگاه فرمود: تا دیگر چاه‌ها را انباشتند و بر سر همان یک چاه حوضی ساخته، پر از آب کردند. امّا به تصریح ابن اسحاق، هنگامی که قریش نزدیک آمدند و خواستند از حوض مسلمانان آب بنوشند، رسول خدا (ص) فرمود: از ایشان جلوگیری نکنید. (محمد ابراهیم آیتی، تاریخ پیامبر اسلام محمد(ص)، انتشارات دانشگاه تهران، ص ۲۰۸) ❇️ بنابراین حضرت محمد(ص) نه تنها آب را به روی دشمن نبست، بلکه حوضی ساخت و به مشرکان مکه، که آمده بودند مدینه را تصرّف کرده و پیامبر را بکشند، اجازه داد از آن آب بنوشند. ۸ فروردين ۱۴۰۳ ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹آشتی مردمان، آخرین سفارش امیرمؤمنان(ع)🌹 ✍علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ◀️ امروز جامعه ما از اختلافات داخلی، تفرقه، دوقطبی و در نتیجه نفرت پراکنی در رنج است. این مسئله واقعیتی است که مسئولان کشور هم به‌ آن‌ اذعان دارند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروز امسال(۱۴۰۳) در باره آسیب دیدن وحدت ملی و همدلی اجتماعی فرمود: در این زمینه دچار غفلت شده‌ایم و به دست خودمان وحدت ملی و همدلی اجتماعی را مخدوش کرده‌ایم. همه هم در این غفلت شریکیم و همه نیز وظیفه داریم وحدت ملی و اتحاد مردم و مسئولان را حفظ و روز به روز تقویت کنیم. وی در ادامه چنین توصیه کرد که: رقابت‌های داخلی و اختلاف‌های سیاسی نباید موجب نفرت‌پراکنی و ایجاد دشمنی و اهانت و آزار و احیاناً دروغ و افترا علیه یکدیگر شود. سعی کنید در جامعه نفرت‌پراکنی نشود و با وجود اختلاف سلایق، در مسائل جامعه و در مواجهه با دشمنان کشور و ملت همه با هم برادرانه و یکسان حرکت کنند. ✅ تجربه تاریخی نشان می دهد که یکی از مهم‌ترین علل سقوط ملت ها، اختلاف و تفرقه بوده است. ❇️ این روزها که در شب های قدر و ایّام شهادت امام نخستين شیعیان به سر می بریم، شایسته و بایسته است به وصیّت آن امام همام در باره آشتی ميان مردمان توجه کنیم و سال نو را با دعوت به آشتی ميان جریان های سیاسی و فکری و فرهنگی کشور آغاز کنیم. 🔸امام علی (ع) در وصیت به فرزندانش پس از ضربت ابن ملجم‏ فرمود: أُوصِيكُمَا وَ جَمِيعَ وَلَدِي وَ أَهْلِي وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي بِتَقْوَى اَللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِكُمْ وَ صَلاَحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم يَقُولُ : صَلاَحُ ذَاتِ اَلْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ اَلصَّلاَةِ وَ اَلصِّيَامِ.(نامه ۴۷ نهج البلاغه) شما و همۀ فرزندانم و كسانم و آن را كه نامۀ من بدو رسد، سفارش مى‌كنم به ترس از خدا و آراستن كارها، و آشتى با يكديگر، كه من از جدّ شما (صلّى اللّه عليه و آله) شنيدم كه مى‌گفت: «آشتى دادن ميان مردمان بهتر است از نماز و روزۀ ساليان» . 🔻در برابر آشتی و اصلاح، نفرت پراکنی و افساد قرار دارد. رسول خدا(ص) در روایتی ضمن این که آشتی ميان مردمان را برتر از روزه و نماز و صدقه مستحبی دانسته، فساد و نفرت‌پراکنی را نابود کننده معرفی کرده است: ألا أُخْبِرُكُمْ بِأفْضَل مِنْ دَرَجَةِ الصِّيامِ وَ الصَّلاةِ وَ الصَّدَقَةِ؟ إصْلاحُ ذاتِ الْبَيْنِ فَإنَّ فَسادَ ذاتِ الْبَيْنِ هِيَ الْحالِقَةُ. آيا به شما خبر بدهم به چيزى كه از درجه روزه و نماز و صدقه بالاتر است؟ آن اصلاح ذات البين است؛ زيرا فساد و اختلاف در ميان مردم نابوده كننده است. 🔷 امروز برترین عمل صالح، بخصوص در ماه مبارک رمضان و شب های قدر، گام برداشتن در راستای احیای وحدت ملی و همدلی اجتماعی است. تریبون داران، اصحاب قلم و رسانه بیش از دیگران در این رسالت مهم می توانند نقش ایفا کنند. امروز هر گونه رفتار، گفتار و نوشتاری که به اختلافات دامن زده و نفرت پراکنی کند، بر خلاف شیعه بودن و سیره و سفارش مولای متقیان علی (ع) و نوعی خیانت به ملت است. شایعه پراکنی، قضاوت های شتابزده، تهمت و افتراء، بدبینی و نسبت دادن فساد به خدمتگزاران مردم، مصداق بارز نفرت‌پراکنی و تضعیف وحدت ملی و همدلی اجتماعی است. ❇️ این هشدار قرآنی را جدّی بگیریم که فرمود: وَ لَاتَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ. و ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻧﺰﺍﻉ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻣﻜﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺳﺴﺖ ﻭ ﺑﺪﺩﻝ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺷﻮﻛﺘﺘﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﻭﺭﺯﻳﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(٤٦ انفال) ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸ رمضان المبارک ۱۴۴۵ http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹زمامدارِ ستمدیده🌹 ⚫️ به مناسبت ۲۱ رمضان، سالروز شهادت علی (ع) ✍علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ در نگاه نخستين اینگونه می‌پنداریم که همیشه این زمامدارانند که به مردم ستم می‌کنند؛ چه این که، ابزار ستم یعنی قدرت و ثروت در اختیار آنان است. در درازای تاریخ نیز این گونه بوده است که مستی قدرت و ثروت، زمامداران را به چنین ستمی بر مردم وامی داشته است. امّا گاهی به ندرت عکس قضیه نیز صادق است؛ یعنی ممکن است زمامداری با وجود در اختیار داشتن قدرت و ثروت، مظلوم گردد و مردمی بر او ستم روا دارند. امیرمؤمنان علی (ع) نمونه زمامدار ستمدیده است. 🔷 او خود در این باره فرموده است: " كنتُ أحسِبُ أنّ الاُمراء يظلمون النّاس، فإذاً النّاس يظلمون الاُمراء." یعنی من می پنداشتم که زمامداران به مردم ستم می کنند امّا امروز مردم بر زمامداران ستم روا می دارند. 🔻در جای دیگر هم فرمود: وَ لَقَدْ أَصْبَحَتِ اَلْأُمَمُ تَخَافُ ظُلْمَ رُعَاتِهَا وَ أَصْبَحْتُ أَخَافُ ظُلْمَ رَعِيَّتِي. (نهج البلاغه، خطبه ۹۷) امروز مردم از ستم حاکمان خود می‌ترسند و من از ستم رعیت خویش. امام در خطبه یاد شده نشانه های ستمدیدگی خود را به تفصيل بیان کرده است. ❇️ سبب چنین ستمی بر زمامداری همچون علی (ع) این است که امام نخستين شیعیان، امامی عادل است. با این که قدرت بر دیگران دارد امّا ستم نمی کند؛ چون قدرتی بر خویشتن دارد که او را از ستم به مردمان بازمی دارد. به گفته یکی از دانشوران شیعه، عادل و ظالم هر دو دارای قدرت اند امّا ظالم یک قدرت دارد و عادل دو قدرت. ظالم دارای قدرت بر دیگری است و عادل هم قدرت بر دیگری دارد هم قدرت بر خویش. عدل کنترل خواسته دل است و ظلم اجرای خواهش دل. ظالم اسیر دل است و عادل امیر دل. بدترین گناه ظلم بنام عدل است.(سید رضا صدر، راه علی(ع)، ص ۲۵ و ۲۶) 🟩 از این روست که علی (ع) را زمامدار مظلوم می نامیم. هر چند در آموزه‌های دینی ما را از مقایسه دیگران با معصومان (ع) بازداشته اند ولی به نظر می‌رسد امروز هر گونه نسبت ناروا، تهمت فساد، تعمیم فساد، نادیده گرفتن دستاوردها، يأس آفرینی، شایعه پراکنی، دروغ پردازی و قانون گریزی مصداق ستم به خدمتگزاران صادق و خيانت به ملّت بشمار می‌رود. ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰ رمضان المبارک ۱۴۴۵ http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹سوی اصلِ اصلِ پاکی ها رِوَم.🌹 ( به مناسبت شب قدر، شب تضرّع و مناجات) ✍علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ مولوی تمثیلی دارد برای مردان پاک که راهنمایان جامعه اند. او می گوید همانگونه که آب، پاک و تطهیر کننده است، ولی وقتی به زمین می رسد خودش هم آلوده می شود. آب چون پیگار کرد و شد نَجِس تا چنان شد کآب را رَد کرد حِس 🔷 وقتی آب آلوده شد، انسان ها از آن متنفّر می شوند. از این رو، آب برای پاک شدن دوباره‌ اوج می گيرد و بخار شده به آسمان می رود تا بار دیگر بتواند ببارد و آلودگی ها را بزداید. انسان‌های بزرگ نیز در دنیا کسل می شوند، برای پاک شدن به تضرّع، دعا و مناجات روی می آوردند. حق ببُردش باز در بحرِ صواب تا بِشُستش از کرَم آن آبِ آب سالِ دیگر آمد او دامن کشان هَی کجا بودی ؟ به دریای خَوشان. منظور از خَوشان، نیکان و بندگان صالح است. من نَجِس زینجا شدم ، پاک آمدم بِستَدَم خِلعَت ، سویِ خاک آمدم. 🟩 مردان خدا همچون آب پاکند که برای راهنمایی گمراهان پا به این جهان ناپاکی می گذارند. امّا هر لحظه احساس کدورت روحی کنند، به مناجات با خدا روی می آورند: هین بیآیید ای پلیدان سویِ من که گرفت از خُویِ یزدان خُویِ من در پذیرم جملۀ زشتیت را چون مَلَک پاکی دهم عِفریت را. 🔶 مردان الهی، هم خود خُوی خدایی می گیرند، هم به دیگران فيض می بخشند. شاید حکمت تحنّث پیامبر اعظم(ص) در غار حرا همین دور شدن از ناپاکی جامعه شرک آلود مکّه بوده است. چون شوم آلوده ، باز آنجا روم سویِ اصلِ اصلِ پاکی ها روم. 🔸 مراد از اصلِ اصلِ پاکی ها، ذات اقدس ربوبی و الهی است. در جوار قُرب الهی جامه چرکین آلوده را برکنده و جامه پاک از حضرت حقّ دریافت می کند: دلقِ چرکین برکنَم آنجا زِ سَر خِلعَتِ پاکم دهد بارِ دِگر خلعت پاک همان دل و روح پاک و تهذیب شده است. کارِ او اینست و کارِ من همین عالَم آرایست رَبَ العالَمین. کار خدا پاک و تطهیر کردن است و کار مردان و بندگان خدا، روی به او آوردن و تضرّع و مناجات. ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲ رمضان المبارک ۱۴۴۵ http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹حشر با شهیدان، دعای دهه آخر ماه رمضان🌹 ✍علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ این روزها، مصادف با دهه آخر ماه مبارک رمضان، که سرزمین عزیزمان ایران به نام و عطر دل‌انگیز شهیدان معطّر و سوگوار است، نمی دانم چه رمز و رازی دارد که در هر ده شب آخر این ماه مهمانی خدا این دعا تکرار شده است: ... وَ أَنْ تَجْعَلَ اسْمِي فِي هَذِهِ اللَّيْلَهِ فِي السُّعَدَاءِ وَ رُوحِي مَعَ الشُّهَدَاءِ . (خدایا از تو درخواست می کنم) که نامم را در اين شب از گروه سعادتمندان قرار دهی و روحم را با شهيدان محشور کنی. گویا شهادت زیباترین مرز خوشبختی و آخرین آرزوی مردان الهی است؛ که ضیوف الرِحمن، هر ده شب، درخواست حشر با آنان را دارند. وَ حَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا، و چه نیکو رفیقانی. (۶۹ نساء) حشر با شهدا، هم رتبه محشور شدن با پیامبران و صدّيقين است؛ چه این که خلوصشان از نوع خلوص آنان است. جهاد در راه خدا سبب می شود همان بابی به روی شهدا گشوده شود که برای انبیاء و صدّيقين گشوده است. این شهیدان یک وجه مشترک هم با امام و مولایشان امیرمؤمنان علی(ع) دارند و آن این که کشندگانشان یعنی اسرائیلیان، داعشیان و جیش الظلم، شقی ترین و منفورترین مردم روزگارند. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ۲۴ رمضان المبارک ۱۴۴۵ http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۲۲۳۰۸-۰۴۱۴۲۴.mp3
6.83M
🌹دفاع مشروع🌹 (به مناسبت حمله ایران به پایگاه های نظامی اسرائیل) 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گفتاری کوتاه در مسجد دانشگاه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat
«اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این  است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی شناسم.» امام موسی صدر http://eitaa.Com/Rahevasat
📢 متن کامل سروده‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در جلسه‌ای خواندند ✍ دِلا! ز معرکه‌ی محنت و بلا مگریز چو گِردباد به هم پیچ و چون صبا مگریز تو را است معجزه در کف، ز ساحران مهراس عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز تو موج غیرت و عزمی، ز بحر بیم مدار حذر ز غرش طوفان مکن ز جا مگریز ز سست عهدی ایام دلشکسته مشو نشانه باش چو پرچم، ز بادها مگریز چو صخره باش و مکن تکیه جز به دامن کوه به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز تو از تبار دلیران خیبر و بدری چو ذوالفقار و چو حیدر بزن صلا مگریز به نوشخند منافق ز ره کناره مگیر به زهرخند معاند به انزوا مگریز چو ره به قبله‌ی امن است پایمردی کن خطا مکن، ز توهم به ناکجا مگریز چو تیر راه هدف گیر و بر هدف بنشین ز کجروی به حذر باش و از خدا مگریز «امین» خلق و امانت‌گزار یزدان باش به صدق کوش و خطر کن ز مدعا مگریز. http://eitaa.Com/Rahevasat
📱سروده‌ی افشین علا درباره عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب 👈در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواند: 📝تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس 📝عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز 👆در پی انتشار این سروده، آقای افشین علا از شاعران برجسته کشور با تضمین مصرعی از شعر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، غزلی را سرود که رسانه نگار آن را به شرح زیر منتشر میکند: 🔹وعده‌ی صادق رسید مژده‌ به یاران ز پیر باده‌شناس که گاه مستی و عیش است شکر و حمد و سپاس چمن به مشک بیامیز و لاله روشن کن به مژده‌ای که رسید از سلاله‌ی گل یاس که انتقام شهیدان گرفت لشکر عشق به شیوه‌ای که نمی‌یابمش مثال و قیاس که کرد رخنه ز هر سو به سقف گنبد خصم که بر فلاخن داوود ضربه زد ز اساس چنان به گرز گران زد به کاسه‌ی سر دیو که شد ز مغز تل‌آویو و غرب، هوش و حواس که سوخت خرمن اهریمنان به آتش خشم که دوخت بر تن ناپاک‌شان ز لرزه، لباس نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس رسید روشنی دیده بر یلان حماس حدیث دولت صهیون و ملک ایران است حکایت علف هرزه و حکایت داس دلا عنان به امین ده که قبل واقعه گفت: "توراست معجزه در کف، ز ساحران مهراس!" افشین علا اردیبهشت ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat
⚡️ رئیسی شیعه و هنیه سنی؛ شانه به شانه در جنگ با اسرائیل 🔹 همزمان با دیدار اردوغان و هنیه و حواشی پیرامون آن، روزنامه پرتیراژ «آیدینلیک» ترکیه در تیتر اصلی خود به روابط تنگاتنگ جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس پرداخد. 🔸این روزنامه با تیتر «فریب نمی خورند و شانه به شانه می جنگند» نوشت: دو قطبی ساختگی شیعه و سنی فریب آمریکاست و اسرائیل در همین راستا برای اختلاف افکنی و تنش بین کشورهای منطقه این گسل عقیدتی را تحریک می کند و متأسفانه برخی از رسانه های ترکیه به این شیطنت رسانه ای دامن می زنند. موشک باران پایگاه هوایی نواتیم و همکاری نزدیک ایران و حماس این دام را خنثی و نشان داده که شیعه و سنی در این زمینه همگرایی بالایی دارند. 💥مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J http://eitaa.Com/Rahevasat
🔰 | بازخوانی الزامات مقابله موثر و هوشمندانه با مسئله نقشه دشمن برای کشف حجاب بانوان از منظر رهبر معظم انقلاب _ ۱ 📝 برخورد برنامه‌ریزی شده و قاعده‌مند با چالشِ دشمن‌ساخته * چالش تحمیلی و دشمن‌ساخته 🔸ایران اسلامی چند سال است که در میدانِ کارزار «» با دشمنان به سر می‌برد. یک صحنه‌ی بارز این جنگ ترکیبی، اغتشاشات ۱۴۰۱ بود: «اینها مسئله‌ی زن را بهانه کردند، هیاهو راه انداختند؛ پشت قضیّه هم دستگاه‌های جاسوسی دشمنها بودند، [یعنی] دولتهای غربی.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ این امتداد پیدا کرده و تبدیل به یک شده است: «مسئله‌ی حجاب تبدیل شده به یک چالش و بر کشور ما تحمیل شده؛ این را تحمیل کردند. کسانی نشستند نقشه کشیدند، برنامه‌ریزی کردند که بشود یک مسئله در کشور ما؛ در حالی‌ که چنین مسئله‌ای در کشور وجود نداشت؛ مردم با شکلهای مختلف داشتند زندگی میکردند.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵در این قضیه، طراحی و شبکه‌سازی دشمنان امروز عیان شده است: «در این قضیّه‌ای که امروز در کشور مطرح است ــ مسئله‌ی حجاب ــ دخالت بیگانگان واضح بود،‌ آشکار بود. از بیرون، در این دستگاه‌های ارتباط جمعی و انواع و اقسام رسانه‌ها، در این قضیّه دمیده شد. حالا یک عدّه هم در داخل البتّه کمک کردند، امّا عمده، از بیرون این کار هدایت شد و فکر شد و دنبال شد ... طبق آنچه در گزارشهای قابل اعتماد به ما رسید، بعضی‌ها را استخدام کردند که بیایند در جامعه کنند، حرمت حجاب را بشکنند.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ 🔹«یکی از عواملی که برای بیرون بردن مردم از صحنه به کار میگیرند، بی‌اعتقاد کردن مردم و بی‌اعتنا کردن مردم به عوامل حضور و شجاعت و قدرت است که در ‌رأسش دینی است، در رأسش تشرّع است... مسئله‌ی حجاب و این قضایای حجاب را با این چشم نگاه کنید.» ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ * مسئولیت مهم حکومت اسلامی در زمینه حجاب 🔸در نقطه‌ی مقابلِ هدف‌گذاری و توطئه‌ی دشمن باید دانست که «خب از لحاظ شرعی، حجاب یک حکم مسلّم شرعی است؛ یعنی برای بانوان، پوشاندنِ غیر از صورت و دو دست ــ وجه‌ و کفّین ــ است؛ این چیزی است که از آن صرف‌نظر نمیشود کرد. مردم ما مسلمانند، مقیّدند،‌ متعبّدند، ‌بانوان ما متعبّدند،‌ باید رعایت کنند این را؛ حکم شرع است. یک نگاه، نگاه قانونی است؛ قانون واجب‌الاطاعه است و در این زمینه، حکم قانونی وجود دارد؛ رعایت حکم برای همه واجب است. چه آن کسانی که به شرع معتقدند، چه حتّی آن کسانی که به هم معتقد نیستند، قانون را بایستی رعایت کنند.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ و «کشف حجاب، و است.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ لذا  در درجه اول خود بانوان و  سپس مسئولان مسئولیت‌هایی دارند که باید به آن عمل کنند: «در دولت، در قوّه‌ی قضائیّه، در بخشهای مختلف، در این زمینه مسئولیّت وجود دارد که بایستی به مسئولیّتهای قانونی و شرعی خودشان عمل کنند. خود بانوان ما بیش از همه در این زمینه مسئولیّت دارند؛ و رعایت کنند جنبه‌ی حجاب اسلامی را.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ 🔹بنابر آنچه گفته شد نظام اسلامی در این زمینه مسئولیت جدی و اساسی دارد: «آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد... آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شراب‌فروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد.» ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ http://eitaa.Com/Rahevasat
🔰 | بازخوانی الزامات مقابله موثر و هوشمندانه با مسئله نقشه دشمن برای کشف حجاب بانوان از منظر رهبر معظم انقلاب _ ۲ : * الزامات کلیدی در مقابله با «کشف حجاب» 🔸نکته‌ی مهم اما در این موضوع آن است که در مواجهه با افرادی که دچار سهل‌انگاری‌هایی در مسئله‌ی حجاب هستند باید با رویکرد و نگاه درستی وارد شد: «بنده اطمینان دارم که کشورمان، حتّی کسانی که یک مقداری هم در زمینه‌ی حجاب سهل‌انگاری‌هایی دارند، اینها دلبسته‌ی اسلامند، دلبسته‌ی نظامند؛ بارها هم این را ما گفته‌ایم. به این چشم بایستی به زنهای ما نگاه کرد.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ «خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ی با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاه‌های دشمن، دنبال این قضیّه هستند.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ لذا «آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی... بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست امّا این موجب نمیشود که ما این [افراد] را از حوزه‌ی دین و انقلاب و مانند اینها خارج بکنیم و خارج بدانیم.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ «خیلی از این کسانی که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ شما می‌بینید در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت میکنند.» ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ و نشانه‌ی این نکته مهم هم رفتار در مقابل نقشه فتنه‌انگیز دشمنان است که حتی «دیدید دیگر، علیه حجاب خیلی کار شد؛ چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاشها و فراخوان‌ها؟ خود زنها؛ زنها ایستادگی کردند. آنها [دشمنان] امیدشان به همین زنهایی بود که شما به آنها میگویید بدحجاب؛ امیدشان به اینها بود. اینها امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمه‌کاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان‌فرستنده.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 🔹باید کاملاً توجه کرد که راهبرد دشمن و ایجاد گسل‌های مختلف در ایران اسلامی است: «هدف دشمن به زانو درآوردن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است... راهبرد چیست؟ ایجاد اختلاف، ایجاد بی‌اعتمادی... اختلافات را نباید تبدیل کرد به گسل. یک وقت [بحث] «زن» را مطرح میکنند... برای اینکه اختلاف ایجاد کنند؛ راهبرد دشمن ایجاد اختلاف است. البتّه تاکتیک‌ها مختلف است؛ هر زمانی با یک تاکتیک؛ عمده‌ی تاکتیک هم دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی است؛ این کارها را میکنند برای اینکه بتوانند اختلاف ایجاد کنند.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ امروز در رأس نقشه‌های دشمنان ایران اسلامی حربه‌های تبلیغات و و روانی است: «دشمن در رأس نقشه‌هایش تبلیغات است؛ ‌به قول خودشان پروپاگاندا است.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ و قطعاً آنها به دنبال این بوده و هستند که در موضوع زنان و حجاب نیز با استفاده از انواع و اقسام شگردهای تبلیغاتی فضای ذهنی و روانی جامعه را ناامن کرده و راهبرد اختلاف و تشتت اجتماعی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به یکدیگر و نیز حاکمیت را پیش ببرند. بنابراین در چنین فضایی برای مقابله با دسیسه کشف حجاب به‌عنوان حرام شرعی و سیاسی باید به صورت برنامه‌ریزی شده و قاعده‌مند عمل کرد و خبر منتشرشده روزهای قبل درمورد تذکر به برخی مسئولان نیز در همین راستا بوده است: «دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ : نشریه «خط حزب‌الله» http://eitaa.Com/Rahevasat
🔻شعله‌های ایدئولوژی آمریکا | بخش اول ✍ سیدجواد میری ▫️در نگاه اول بسیاری چنین گمان می‌کنند که جامعه آمریکا، جامعه‌ای غیرایدئولوژیک است. برای مثال برخی چنین تصور می‌کنند که جوامعی همچون کوبا، ایران، چین و... گرفتار مساله‌ای به نام ایدئولوژی هستند (اگر ایدئولوژی را به معنای منفی آن مدنظر بگیریم) اما برای مثال، کشور‌های غربی همچون فرانسه، انگلیس و آمریکا ایدئولوژیک نیستند. به باور من این یکی از غلط‌ترین نگاه‌ها به وضع موجود جهان است. اگر ما ایدئولوژی ساختارمند و درونی شده در آمریکا را نمی‌بینیم به دلیل این است که ایدئولوژی لیبرالیسم یا سرمایه‌داری چنان بسط یافته و چنان جامعه را شکل داده که مانند هوایی که تنفس می‌شود متوجه آن نیستیم. ما زمانی به هوا فکر می‌کنیم که کسی راه تنفس ما را مسدود کرده باشد و در تنگنا باشیم. در لحظات بسیار بسیار بحرانی است که ایدئولوژی غربی خود را آشکار می‌کند. بحران به این معنا که وقتی شما با غیریت کاملا متمایز روبه‌رو می‌شوید در آمریکا، می‌توانید بفهمید که عجب ایدئولوژی قدرتمندی در این جامعه وجود داشته اما ما هیچ‌گاه متوجه وجود آن نبوده‌ایم. برای نمونه یکی از آن لحظات حساس و بحرانی چیزی است که ما امروز با مساله فلسطین در آن قرار گرفته‌ایم. قتل‌عام و نسل‌کشی انسان در غزه رخ می‌دهد اما اگر کسی درباره فلسطین یک خط بنویسد، او را از دانشگاه اخراج می‌کنند؛ 28 کارمند گوگل صرفا به دلیل اعتراض به سیاست‌های فروش اطلاعات به اسرائیل اخراج می‌شوند. دکتر عبیر ابویعبیص، استاد هماتولوژی و انکولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه اِمُری، به دلیل شرکت در تظاهرات مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن و حمایت از فلسطین در فضای مجازی از دانشگاه اخراج می‌شود. مجریان شبکه‌های تلویزیونی شغل خود را پس از حمایت از مردم فلسطین از دست می‌دهند. همچنین می‌شود به همین موج سرکوب به بهانه «یهود‌ستیزی» اشاره کرد؛ بهانه‌ای که روسای دانشگاه‌‌های هاروارد، ام‌آی‌تی، پنسیلوانیا و ماساچوست را فقط به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت آنها دانشجویان از فلسطین حمایت کردند راهی دادگاه کرد. در همین جلسات بود که رئیس دانشگاه پنسیلوانیا مجبور به استعفا شد. شما توجه کنید فردی مانند کریم بنزما به دلیل حمایت از مردم فلسطین در یک توئیت، متهم به ارتباط داشتن با اخوان‌المسلمین می‌شود و درخواست سلب تابعیت بنزما و پس ‌گرفتن توپ طلا از او مطرح می‌شود.  حتی بعد از انتشار یک فراخوان برای آتش‌بس در غزه، مجله «Artforum» سردبیر ارشد خود دیوید ولاسکو را برکنار کرد و مدعی شد انتشار این فراخوان با استانداردهای رسانه‌ای آنها مطابقت ندارد! این مساله آنقدر فراتر می‌رود که حتی سوزان ساراندون، بازیگر برنده اسکار توسط شرکت سازنده اسپای گلس (Spyglass) از پروژه فیلم «جیغ7» اخراج می‌شود. این بخشی از ماجراست. می‌شود نام و رسم هزاران نفر دیگر را ردیف کرد که صرفا به دلیل اعتراض به نسل‌کشی در فلسطین شغل خود را از دست داده‌اند.  ادامه دارد... http://eitaa.Com/Rahevasat
🔻شعله‌های ایدئولوژی آمریکا | بخش دوم ✍ سیدجواد میری ▫️حالا شما گمان می‌کنید این جامعه غیرایدئولوژیک است؟ پس چرا اینگونه با مسائل برخورد می‌کند؟ نکته مهم اینجاست که همه جوامع به نوعی درگیر ایدئولوژی هستند. همه جوامع در گذار از کلیسا به وضع مدرن از یک رحم اجاره‌ای به نام ایدئولوژی استفاده کرده‌اند. درباره کشور ما ایران چنین القا می‌شود که با مفهوم ایدئولوژی از زمان جنبش مشروطه و به نحو جدی در قرن بیستم و با طرح ناسیونالیسم با مفهوم ایدئولوژی آشنا شد. در ادامه نیز گفته می‌شود به‌رغم وجود ایدئولوژی‌های مختلف اما در نهایت این اسلام‌گرایی بود که توانست ابزار قدرت را در دست بگیرد. طرح چنین مفهومی پیرامون ایران به معنای آن نیست که دیگر جوامع غربی خالی از ایدئولوژی هستند. همه این جوامع ایدئولوژی دارند اما ایدئولوژی‌های آنان بسیار عمیق و مستحکم است. به همین دلیل است که فوکو در اواخر قرن بیستم معتقد است تکنولوژی‌های قدرت در جوامع مدرن وجود دارد. فوکو در باب جوامع مدرن همچون فرانسه و آمریکا سخن می‌گوید. وی مفهومی تحت عنوان «panopticon» یا قدرت تمامیت‌بین را طرح می‌کند. قدرت تمامیت‌بین فراتر از قدرت تمامیت‌خواه با توتالیتر است. در برابر با قدرت توتالیتر، شما می‌توانید آن را با انگشت مورد اشاره قرار دهید و نسبت به وجود چنین قدرتی  خودآگاهی پیدا کنید اما قدرت تمامیت‌بین چنان وجود جامعه و شما را احاطه کرده که در همه جا هست اما شما حتی متوجه حضور آن هم نیستید در حالی که به طور ناخودآگاه زندگی شما را جهت می‌دهد.  به باور من قدرت در  ایران نه‌تنها تمامیت‌بین نیست، بلکه حتی تمامیت‌خواه یا توتالیتر هم نیست. قدرت توتالیتر در اروپای شرقی برای مثال وجود داشت. قدرت کاملا می‌توانست جامعه را کنترل کند اما مرز میان جامعه و قدرت مشخص بود. در فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا حتی چنین امری نیز قابل تشخیص نیست. زمانی مردم می‌توانند حضور پررنگ قدرت در جامعه را تشخیص دهند که اتفاقی رخ می‌دهد، مانند آنچه در فلسطین به وجود آمد. در چنین موقفی است که دولت مدرن آن ابزار قدرت مداخله‌گر خود را به وسط حوزه عمومی آورده و دانشگاه، رسانه و همه چیز را کنترل می‌کند. یک مثال خوب برای این موضوع جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ است. با شروع جنگ 3 میلیون انگلیسی در خیابان تظاهرات و پیاده به سمت لندن حرکت می‌کنند تا بگویند انگلیس نباید وارد جنگ شود اما تونی بلر کار خود را انجام می‌دهد. مگر نمی‌گویند در دولت‌های دموکرات اگر جامعه مدنی فعال شود کنش دولت‌ها را جهت می‌دهد؟ چگونه است که قدرت کار خود را انجام می‌دهد. این یعنی ایدئولوژی کار خود را انجام می‌دهد. 💠 رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖊 احمدحسین شریفی 🔸غرب بدون روتوش و لیبرالیسم عریان را هم‌اکنون می‌توان در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا مشاهده کرد. 👆اینجا دانشگاه «تگزاس» پنجمین دانشگاه معتبر آمریکا و یکی از بزرگترین و قویترین دانشگاه‌های جهان است! 🔻 دانشجویان این دانشگاه، نه به اموال عمومی تعرض کرده‌اند؛ نه پلیسی را اهانت کرده‌اند؛ نه معابر عمومی و اماکن دولتی را آتش کشیده‌اند؛ و نه اموال دانشگاه را تخریب کرده‌اند. 🔸تنها جرم این دانشجویان که چنین وحشیانه مورد هجوم گارد ایالتی تگزاس واقع شده‌اند، صرفاً تجمع برای حمایت از مظلومین غزه است! @Ahmadhoseinsharifi http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖊 احمدحسین شریفی 🔻ببینید برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با کارولین فوهلین (Caroline Fohlin) استاد تمام اقتصاد دانشگاه اموری (Emory University) را، صرفاً به دلیل شرکت در یک تجمع ضد صهیونیستی و مخالفت با نسل‌کشی فلسطینیان! 🔸توجه داشته باشید او یک استاد دانشگاه است. او یک زن بی‌دفاع است. او در محیط دانشگاه و همراه دانشجویان است. او هیچ اقدام خشنی علیه دیگران انجام نداده است. او صرفاً می‌گوید به کشتن زنان و دختران غزه پایان دهید. او در حالی که عینکش به گوشه‌ای پرت شده است در زیر دست و پای پلیس فریاد می‌زند « من یک پروفسورم»! 🔻شاید خود او هم تاکنون باور نمی‌کرد که در منطق لیبرالیسم، فقط سرمایه‌داران محترم‌اند. و دانشگاه و دانشگاهیان تا جایی تکریم می‌شوند که همچون ابزاری بی‌روح در خدمت اهداف آنان باشند. @Ahmadhoseinsharifi http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖊 احمدحسین شریفی 🔸اخراج استاد دانشگاه نیویورک صرفاً به دلیل سخنرانی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و اعتراض به سیاست نسل‌کشی صهیونیستی در غزه! 🔹امیدوارم فریب خوردگان و غرب‌باوران وطنی به این حقیقت برسند که «لیبرال دموکراسی» یک شعار توخالی و دروغ محض است که چند قرن است توسط سرمایه‌داران و بسیاری از یهودیان متعصب، صرفاً به هدف فریب و چپاول دیگران (اعم ملت‌های غرب و سایر ملل جهان) مطرح شده و با رنگ و لعاب علمی و فلسفی به خورد جهانیان داده شده است! در حالی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب: «نه دموکرات است و نه لیبرال». آنان اگر ببینند که منافع صهیونیست‌ها و سرمایه‌داران به خطر می‌افتد از هیچ ظلم و جنایتی پرهیز نمی‌کنند. حقوق بشر و آزادی و انسانیت برای آنان پشیزی ارزش ندارد. @Ahmadhoseinsharifi http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوه مواجهه پلیس آمریکا (قله آزادی و حقوق بشر اومانیستی) با دانشجویان دانشگاه اوهایو! توجه: در جمهوری اسلامی حضور پلیس در دانشگاه‌ها ممنوع است. اما در رسانه‌های نظام سلطه چنین القاء می‌شود که در جمهوری اسلامی دانشجویان توسط پلیس سرکوب می‌شوند اما در غرب کاملاً آزادند😂 @Ahmadhoseinsharifi http://eitaa.Com/Rahevasat
🔻اگر این صحنه‌ها در ایران بود... 🔻این چند روز که عکس‌ها و فیلم‌های ضرب‌وشتم دانشجویان آمریکایی در رسانه‌های خارجی سانسور می‌شود، نخستین سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که اگر این تصاویر مربوط به  ایران بود، روایت ماجرا چطور شکل می‌گرفت! ضرب‌وشتم وحشیانه دانشجویان و حتی استادان دانشگاه در حالی است که مطالبه معترضان تنها توقف جنایت در غزه است اما همین را هم تحمل نمی‌کنند. 600نفر را تا روز شنبه دستگیر و ده‌ها نفر را تحقیر كردند و زیر باد کتک گرفتند؛ تا آنجا که مجبور شدند خون‌های ریخته‌شده دانشجویان را با ماشین آبپاش شست‌وشو  ‌دهند بلکه آثار جنایت پاک شود. اما تمام رسانه‌های اصلی این خروش بی‌سابقه را سانسور کرده‌اند. 🔻تا اینجا آزادی‌بیان به روایت آزادی آمریکایی است؛ اما بیایید فرض کنیم كه این ماجرا در ایران اتفاق می افتاد. آنگاه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی و نهادهای حقوق بشری چطور رفتار می‌کردند؟ این در حالی است که کنشگری دانشجویان اعتراض به وحشی‌گری ناتمام و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است و نه اقدامی علیه امنیت ملی کرده‌اند و نه آسیبی به اموال عمومی زده‌اند و نه آدم کشته‌اند و نه کف خیابان مأموران را برهنه و سلاخی نموده‌اند و نه با گروه‌های آدمکش و تفرقه‌افکن و برانداز همکاری کرده‌اند و یا اجیر آنها شده‌اند. 🔻با همه اینها فرض کنید این وقایع در ایران بود؛ آنگاه آنها چه رفتاری می‌کردند؟ 1⃣یکم؛ تمام رسانه‌هایشان به‌خط می‌شدند تا شب و روز عکس‌ها و تصاویر را به کرات بازنشر و تحلیل کنند. اگر هم تصویری پیدا نمی‌کردند از عکس‌های گذشته یا ساختگی یا تصاویر تجمعات دیگر کشورها استفاده می‌کردند. 2⃣دوم؛ از فرصت استفاده و تمام گروه‌های آدمکش و تروریست و اراذل و اوباش را به‌صف می‌کردند تا وارد کشور شوند یا از گوشه و کنار شهر جمع‌شان می‌کردند تا تجمع دانشجویان را تبدیل به شورشی علیه امنیت کشور كنند. 3⃣سوم؛ تمام مسئولان و سیاستمداران در رده‌های مختلف در دیگر کشورها را رديف می‌کردند تا اين تصاویر را محکوم کنند. از دولت‌ها درخواست می‌کردند با ایران قطع‌رابطه کنند و نهادهای امنیتی ایران را تروریستی بنامند. 4⃣چهارم؛ تمام سلبریتی‌ها باید به‌صف مي‌شدند و موضع‌گیری مي‌كردند. هر سلبریتی‌اي هم اعلام موضع نمي‌كرد به‌صورت مجازی به او حمله ور می‌شدند تا از سر ترس سخن بگوید و ساکت نباشد. هر میزان  هم لازم بود پول خرج می‌کردند . 5⃣پنجم؛ هر زمان اعتراضات از دایره اخبار خارج مي‌شد و به سمت آرامش پیش مي‌رفت با ریختن خون چند بی‌گناه آن‌ را شعله‌ور می‌ساختند. حتي اگر لازم بود، در کف خیابان مامور امنیتی یا انتظامی یا آدم عادی را نيز سلاخی می‌کردند و خون می‌ریختند. 6⃣ششم؛ همه نهادهای حقوق بشری را به‌خط می‌کردند تا بیانیه دهند و محکوم کنند و قطعنامه دهند و تحریم جدید وضع کنند. 7⃣هفتم؛ از صفحات آشپزی و آرایشگری و پیج‌های فیتنسی و صفحات رقص و جادوگری و شومنی گرفته تا همه اینفلوئنسرها را به‌خط می‌کردند و سکه می‌دادند تا مطالب آنها را بازنشر کنند و این احساس ایجاد شود که تنها یک صدا بیشتر در جامعه وجود ندارد. 8⃣هشتم؛ عده‌ای ساده‌لوح و خودحقیرپندار را هم تحریک می‌کردند تا کاملا واداده، غرب را تشویق کنند و کشور را متهم به ناکارآمدی و فساد و تباهی کنند. البته برای این گروه خرج نمی‌کردند؛ آنها خودبه‌خود همراهند. 9⃣نهم؛ جهت تهییج بیشتر و تحریک احساسات، آثار هنری توليد می‌کردند و شعر می‌ساختند و موسیقی درست می‌کردند.  اما هیچ‌کس برای دختران و زنان دانشجوی آمریکایی شعر «برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون» نمی‌خواند و با عکس‌های آنها فیلم و کلیپ نمی‌سازد. 🔟دهم؛ و دست‌آخر تا می‌توانستند به اموال عمومی و دارایی شخصی مردم و کشور لطمه می‌زدند تا ترس و وحشت در شهر حاکم شود و مردم احساس کنند همه‌‌چیز از دست رفته است و به‌زودی انقلاب می‌شود. بعد هم تصاویر آن ‌را با ضریب بالا توزیع می‌کردند تا بگویند قدرت برتر در میدان آنها هستند. 🔻این 10خط اصلی برایتان آشنا نیست؟ یقین بدانید نعل به نعل آن‌ را اجرا می‌کردند. اما امروز هتک حیثیت دانشجویان آمریکایی را نادیده می‌گیرند بلکه صدای‌شان آگاهی‌ساز و روشنگرانه نباشد. 🔻دانشجوی آمریکایی امروز به برکت خون‌های پاک غزه در دل تاریکی علمی دانشگاه‌های نظام سرمایه‌داری روزنه‌های نور و روشنایی را می‌بیند و فریاد می‌زند و این فریاد‌ها به‌زودی برای مظلوم  عالمگیر و برای ظالم  دامنگیر خواهد شد. همشهری @mahdian_mohsen http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۵۲۰۳۷-۰۴۲۸۲۴.mp3
47.59M
🌹درس گفتارهای صحابه شناسی ❇️ (جلسه سیزدهم) 🔴 موضوع: اعتبار سنجی روایات منسوب به علی (ع) در ستایش خلفا. 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ محل برگزاری: حوزه علمیه اصفهان ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۷۰۳۴۲-۰۴۲۸۲۴.mp3
39.5M
🌹درس گفتارهای صحابه شناسی ❇️ (جلسه چهاردهم) 🔴موضوع: اعتبار سنجی روایات منسوب به علی (ع) در ستایش خلفا. 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ محل برگزاری: حوزه علمیه اصفهان ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat
✅ محفل تاریخ اندیشان با همکاری گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می کند. 🔰موضوع: "جریان‌های فکری روحانیت در دوران معاصرسخنران: آقای دکتر علی غلامی دهقی 🕤زمان: یکشنبه:۱۴۰۳.۲.۱۶ ساعت‌ ۲۱:۳۰ بستر برگزاری: محفل ایتایی تاریخ اندیشان http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔰 این یعنی ما نتوانستیم با زنِ امروز گفتگو کنیم ... ▫️او زیر بمباران رسانه‌ای از بدیهیات بی‌اطلاع مانده است ▪️او از "الگوی سوم زن" هیچ نمی‌داند ▫️او در دادگاه الهی یقه‌ی ما را رها نخواهد کرد 🔸راه گفتگو و سخن گفتن با او را می‌دانیم؟ 🔺مظلومیت زنِ امروز را دریابیم🔺 http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۲۱۸۵۹-۰۵۰۵۲۴.mp3
7.35M
🌹اجرای عدالت، عامل تداوم انقلاب🌹 ❇️ با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) و سخنی از استاد مطهری. 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گفتاری کوتاه در مسجد دانشگاه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat