❓ این که جعفر جنی روز عاشورا اجازه کمک به امام حسین(ع) رو داشته از کی نقل شده و پاسخ امام چه بوده?
✅پاسخ:
اصل وجود زعفر جنی ثابت نیست واین داستان نیز در منابع معتبر نیامده است و بزرگانی چون شهید مطهری در كتاب حماسه حسینی، یكی از تحریفات نهضت عاشورا را جریان مربوط به زعفر جنی قلمداد می کند که ریشه واساسی ندارد
📓مجموعه آثار،ج17 ص598
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوال:
آیا موضوع بریدن انگشت امام حسین بخاطر انگشترش توسط یار خودش در روز عاشورا صحت داره
✅پاسخ:
بجدل بن سلیم الکلبی کسی بود که انگشت امام را قطع کرد.
در مورد او گفته شده است:
"خبیث ملعون قتله المختار"
"فرد خبیث وملعونی بوده که مختار اورا کشت"
📓مستدرکات علم الرجال الحدیث،ج2 ص5
❗روشن است چنین افرادی شیعه یزید ومعاویه وشمر هستند نه شیعه امام حسین.
علامه مجلسی می آورد:
"مختار دو دستش ودوپایش را قطع کرد به گونه ای که درخون خود می غلطید تا که مرد"
📓بحار الانوار،ج45 ص58
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوال
ببخشید میخواستم بدونم پیامبر اسلام را چه شخصی به شهادت رسوند، آیا همسران ایشان بودند?
✅پاسخ:
در روایات ما آمده است که پیامبر گرامی مسموم شدند وبه شهادت رسیدند
📚بصایر الدرجات،ج1 ص503
❗وبرخی از همسرانشان ایشان را مسموم کردند که ما وارد نمیشویم وتنها آدرس میدهیم
📚بحار الانوار،ج22 ص516
📚تفسیر عیاشی،ج1 ص200
❗ودر کتب اهل سنت نیز بر مدعای ما شواهدی است.
بخاری می نویسد:
"عایشه می گوید:در روزهای پایانی حیات پیامبر به زور در دهان آن حضرت دوایی ریختیم،،حضرت با اشاره به ما فهماند که به من دوا نخورانید، ما گفتیم این خودداری پیامبر به خاطر آن است که مریض از دو بدش می آید ووقتی بهوش آمد فرمود:ایا من شمارا از این کار نهی نکردم؟اکنون به جز عباس که شاهد ماجرا نبوده باید جلوی چشمان من به دهان همه آنان که دراین خانه هستند از همان دوا ریخته شود"
📚صحیح بخاری،ج5 ص120 ح5382
حاکم در مستدرک می آورد:
"به خدا سوگند پیامبر وابوبکر وحسن بن علی با سم، عمر عثمان، علی وحسین با شمشیر کشته شدند"
📚المستدرک علی الصحیحین،ج3 ص61 ح 4395
❗بزرگان اهل سنت از ابن مسعود نقل کرده اند:
"اگر 9 بار سوگند یاد کنم که پیامبر کشته شده است برایم بهتر است تا یک بار سوگند یاد کنم که او کشته نشده است زیرا خداوند اورا پیامبر وشهید قرار داده است"
📚مسند احمد،ج1 ص408 ح3873- طبقات الکبری،ج2 ص201- المصنف،ج5 ص269
❗نتیجه گیری با خودتان
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
✅پاسخ به متن زیر 👇
🌹 قسمتی از نامه 31 نهج البلاغه
فرزندم بدان،
💥خدايى كه گنجهاى آسمان و زمين در دست اوست، به تو اجازه درخواست داده، و اجابت آن را به عهده گرفته است. تو را فرمان داده كه از او بخواهى تا عطا كند، درخواست رحمت كنى تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش كسى را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد كند، و تو را مجبور نساخته كه به شفيع و واسطه اى پناه ببرى💥
و در صورت ارتكاب گناه دره توبه را مسدود نكرده است، در كيفره تو شتاب نداشته، و در توبه و بازگشت، بر تو عيب نگرفته است، در آنجا كه رسوايى سزاوار توست، رسوا نساخته، و براى بازگشت به خويش شرائط سنگينى مطرح نكرده است، در گناهان تو را به محاكمه نكشيده، و از رحمت خويش نا اميدت نكرده،
بلكه بازگشت تو را از گناهان نيكى شمرده است. هر گناه تو را يكى، و هر نيكى تو را ده به حساب آورده، و راه بازگشت و توبه را به روى تو گشوده است. هر گاه او را بخوانى، ندايت را میشنود، و چون با او راز دل گويى راز تو را میداند،
پس حاجت خود را با او بگوى، و آنچه در دل دارى نزد او باز گوى، غم و اندوه خود را در پيشگاه او مطرح كن، تا غمهاى تو را بر طرف كند و در مشكلات تو را يارى رساند.
⚠️حال سوال اینجاست
حال که امام اول شیعیان دستور داده که بین خود وخدا حجاب وفاصله ای قرار ندهید و به شفیع وواسطه پناه نبرید وحوائج خودرا مستقیما از خداوند بخواهید
❗️پس شیعیان دقیقا از چه کسی پیروی میکنند؟؟؟؟
❓وچه کسی به آنها دستور داده که به صالحان قبل از خود متوسل بشوند؟؟؟
✅پاسخ:
ایت الله العظمی مکارم شیرازی در شرح سخنان امام بدین گونه پاسخ میدهد:
"خداوند میان تو وخودش کسی را قرار نداده است که در برابر او حجاب شود وتورا مجبور نساخته که به شفیع پناه بری"
اشاره است به این که اساس اسلام براین است که انسان ها می توانند رابطه مستقیم با پروردگار خود پیدا کنند همان گونه که همه روز در نمازهای خود از آغاز تا پایان مخصوصا در سوره حمد خطاب مستقیم دارند به گونه ای که هیچ واسطه ای میان آنها واو نیست.
اما شفاعت با برقراری ارتباط مستقیم با خدا منافاتی ندارد :
اولا:دلیلی بر نفی ارتباط مستقیم نیست بلکه ارتباط مستقیم با خدا درجای خود محفوظ است ومسلمانان شب وروز از آن استفاده می کنند وشفاعت هم درجای خود ثابت است وبه تعبیر دیگر هردو در کنار هم قرار دارند ودوراه به سوی رحمت خداوند هستند.
ثانیا:در آیات قرآن مکرر به این نکته اشاره شده است که شفاعت نیز به اذن خدا است بنابراین کسی که دست به دامان پیامبر وامامان معصوم می زند برای شفاعت ( درکنار آن از خدا می خواهد که اذن شفاعت به آن ها بدهد) پس مکمل آن نیز ارتباط مستقیم با خداست"
📓پیام امام،ج9 ص586
📢چند سوال از وهابیان
1⃣اگر شما می گویید تنها باید از خدا کمک خواست چرا در امور زندگی از یکدیگر کمک می گیرید؟
2⃣اگر تنها از خدا باید شفاعت وکمک خواست چرا خداوند مسلمین را می گوید برای آمرزیده شدن به پیامبر توسل کنند نسا 64
3⃣چرا عمر به پیامبر وعباس عموی پیامبر توسل می کرد تا باران بیاید
صحیح بخاری،ج2 ص16
4⃣چرا عایشه مسلمین را امر کرد که برای آمدن باران به قبر رسول الله متوسل شون
سنن دارمی،ج1 ص43 و44
5⃣چرا پیامبر به مرد نابینا که می خواست به پیامبر توسل کند تا چشمانش شفا یابد طریقه توسل کردن به خودش را آموخت
سنن ترمذی،ج5 ص229- سنن ابن ماجه،ج1 ص441- مستدرک حاکم،ج1 ص 313- مسند احمد،ج4 ص138
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوال
با ایران پرست ها بحث می کنم منکر می شن پادشاهایی که به اونا می نازن با خواهر ومادر خودشون ازدواج می کردن واین قدر بی غیرت بودن؟
✅پاسخ:
یک محقق آلمانی می گوید:
"اهتمام در پاکی اصل ونسب وخون ونژاد یکی از صفات بارز جامعه ایرانی بشمار می رفت، تا آنجا که ازدواج با محارم را جایز می شمردند. کمبوجیه با دو خواهر خود ازدواج کرد، داریوش نیز خواهرش را به زنی گرفت، اردشیر با دو دختر خود ازدواج کرد وداریوش نیز با دختر خود ازدواج کرد.
بهرام چوبین با خواهرش "گردیک"ازدواج کرد.
مهران گنشسب خواهرش را به زنی گرفت"
📚ایران در زمان ساسانیان،ص347
یک محقق ایرانی می گوید:
"چیزی که از اسناد آن زمان بدست می آید وبا همه هیاهوی جاهلانه ای که مطرح کرده اند از بدیهیات تمدن آن دوران است نکاح با محارم درجه اول است که معمول ومتعارف بوده است"
📚تاریخ اجتماعی ایران،ج2 ص35
کریستین سن می گوید:
"کوششی که بعضی از پارسیان جدید برای انکار ازدواج با محارم می کنند بی اساس وسبکسرانه است"
📚ایران در زمان ساسانیان،ص348
مورخان یونانی تصریح کرده اند که در دوره هخامنشیان مغ ها با مادرانشان ازدواج می کردند
📚ایران باستان،ج6 ص35
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوال
اخیرا شخصی پیدا شده که اسمش "احمد الحسن"است ومیگه یمانی هستم وفرزند امام زمان هستم چه جوابی بهش بدید
✅پاسخ:
بله متاسفانه این دجال زمان، ونادان با دلایل واهی وبی اساس سعی در اغفال مردم دارد.ما از طرفداران احمد الحسن می خواهیم که اگر جرات دارند بیایند ما حاضریم با آنان مناظره کنیم، آنگاه پیام های مورد مناظره را منتشر کنیم.
اما اجمالا:
1⃣این انسان کذاب ودروغ گو آیا نمی داند که طبق روایات، خروج یمانی وسفیانی وخراسانی دریک سال ویک ماه ویک روز است چگونه او زودتر ظهور کرده است.
امام باقر فرمود:
"خروج السفیانی والیمانی والخراسانی فی سنه واحده فی شهر واحد فی یوم واحد"
"خروج سفیانی ویمانی وخراسانی در یک سال ویک ماه ویک روز خواهد بود"
📚الغیبه،نعمانی،ص255
2⃣این کذاب ابتدا باید برای ما ثابت کند که امام عصر در زمان غیبت ازدواج می کند ودارای فرزند نیز میشوید وپاسخ این روایات راهم دهد.
مسعودی در اثباه الوصیه نقل می کند:
علی بن حمزه وابن سراج وابن ابی سعید مکاوی به محضر امام رضا وارد شدند.ابن ابی حمزه گفت "برای ما روایت شده است که امام در نخواهد گذشت تا این که جانشین ونسل خودرا ببینید.امام رضا فرمود:
"ایا دراین بیش از این چیزی برای شما گفته نشده است؟
گفت نه
حضرت فرمود:بلی والله لقد رویتم الا القائم
بله به خدا سوگند این روایات صحیح است اما درمورد قائم جریان ندارد
📚اثباه الوصیه،ص208
📚رجال کشی،ص465
❗روشن است که این روایت نه فقط در دوران غیبت، بلکه در تمام عمر آن حضرت داشتن فرزند برای امام عصر را منتفی می داند.
3⃣شیخ طوسی روایت می کند که امام رضا فرمود:
"امامی نیست مگر آنکه فرزندی داشته باشد، مگر امامی که حسین بن علی برای او خارج می شود( ورجعت می کند) پس همانا او فرزندی نخواهد داشت."
📚کتاب الغیبه،ص224
4⃣در روایات دیگری حضرت خضر را کسی معرفی می کند که وحشت تنهایی حضرت مهدی را در دوران غیبت برطرف می سازد در حالی که اگر آن حضرت دارای زن وفرزند بود به ملازم وهمراه نیازی نبود.
امام رضا فرمود:
"خضر از آب حیات نوشید واو زنده است... خداوند به واسطه او تنهایی قائم مارا تر دوران غیبتش به انس تبدیل می کند وغربت وتنهایی اش را برطرف می سازد"
📚کمال الدین،ج2 ص385 ح1
5⃣در روایات فراوانی از آن حضرت با القاب "فرید( تک) و "وحید"( یگانه) یاد شده است واین با زن وفرزند داشتن منافات دارد
📚همان مدرک،باب 26 ح13
6⃣در روایات ما آمده است که حتی ممکن است در نشانه های، حتمی ظهور نیز بدائ حاصل شود وامام عصر ظهور کند بدون آنکه سفیانی خروج کند،یمانی ظهور کند و...
این موضوع را امام جواد مورد اشاره قرار داده و حصول بدا در نشانههای حتمی را ممکن دانسته است:
ابو هاشم داود بن قاسم جعفری گوید: ما در محضر امام جواد بودیم و سخن از سفیانى به میان آمد و آنچه در روایات آمده که کار او از حتمیات است، من از آنحضرت پرسیدم: آیا خدا را در امور حتمى بدائى پدید میآید؟ امام(ع) فرمود: آرى به آنحضرت گفتم: پس با این ترتیب ما میترسیم که در مورد قائم نیز خدا را بدائى حاصل شود، امام فرمود: همانا قائم از وعدهها است، و خداوند خلاف وعده خود رفتار نمیکند
📚الغیبه،نعمانی، ص303
❗لذا ما تنها باید منتظر ظهور حضرت مهدی باشیم نه تحقق نشانه های ظهور
7⃣ودر پایان تحدی می کنیم که یک روایت بیاورند که درآن امام به شیعیان گفته باشد باید از یمانی پیروی کنند.وقتی چنین روایتی وجود نداشته باشد چرا ما باید پیرو احمد الحسن کذاب باشیم ( به فرض یمانی بودن او که بطلان آن روشن شد).
این کذاب به وظیفه خودش برسد، ما هم به وظیفه خودمان که پیروی از فقهای شیعه است
📚کمال الدین،ج2 ص484
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوال
روایتی دال بر ثابت بودن حضرت علی در جنگ احد تا آخر در کنار پیامبر از کتب اهل سنت بیاورید
✅پاسخ:
از جمله روایاتی که دلالت بر شجاعت واستقامت حضرت علی در روز احد دارد آن است که در آن روز وقتی دلیری وشجاعت حضرت علی به اوج رسید این جمله در فضا طنین انداز شد:
"لا سیف الا ذوالفقار -لا فتی الا علی"
"شمشیر فقط شمشیر ذوالفقار است وجوانمرد تنها علی است"
وعلمای فراوانی از اهل سنت این روایت رآ نقل کرده اند
📚سیره النبویه،ابن هشام،ج2 ص100
📚تاریخ طبری،ج2 ص197
📚علامه اخطب خوارزم در مناقب ص104
📚علامه ابن جوزی در تذکره الخواص،ص30
📚شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،ج2 ص561 وج3 ص236
📚زرندی در در السمطین،ص120
📚ینابیع الموده،ص251
❗جهت آگاهی بیشتر رجوع فرمائید به کتاب شریف "احقاق الحق"علامه مرحوم شوشتری ج6 ص15 به بعد
❗اما در برابر این شجاعت ودلیری حضرت علی، عمر متذکر می شود که روز احد همانند "بزکوهی "فرار می کردم
📚کنزالعمال،ج2 ص376
📚جامع البیان،ج4 ص193
📚تفسیر البحر المحیط،ج3 ص97
📚درالمنثور،ج2 ص88
📚سبل الهدی والرشاد،ج4 ص206
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوال
یاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ وَإِن كُنتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا وَإِن كُنتُم مَّرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنكُم مِّنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُم مِّنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُم مِّنْ حَرَجٍ وَلَٰكِن يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ [ ﻗﺼﺪ ] ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺮﺧﻴﺰﻳﺪ ، ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺁﺭﻧﺞ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ ﻭ ﺑﺨﺸﻰ ﺍﺯ ﺳﺮﺗﺎﻥ ﻭ ﺭﻭﻯ ﭘﺎﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺑﺮﺁﻣﺪﮔﻰ ﭘﺸﺖ ﭘﺎ ﻣﺴﺢ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺟﻨﺐ ﺑﻮﺩﻳﺪ ، ﻏﺴﻞ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻳﺎ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻳﺎ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻗﻀﺎﻯ ﺣﺎﺟﺖ [ ﺩﺳﺘﺸﻮﻳﻰ ]ﺁﻣﺪﻩ ، ﻳﺎ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﺁﻣﻴﺰﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﻭ ﺁﺑﻰ [ ﺑﺮﺍﻯ ﻭﺿﻮ ﻳﺎ ﻏﺴﻞ ] ﻧﻴﺎﻓﺘﻴﺪ ، ﺑﻪ ﺧﺎﻛﻰ ﭘﺎﻙ ، ﺗﻴﻤﻢ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺨﺸﻰ ﺍﺯ ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺴﺢ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ . ﺧﺪﺍ ﻧﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ [ ﺑﺎ ﺍﺣﻜﺎﻣﺶ ] ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺗﻨﮕﻰ ﻭ ﻣﺸﻘﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ ، ﺑﻠﻜﻪ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻰ ﻫﺎ ] ﭘﺎﻙ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻧﻌﻤﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺗﻤﺎم ﻧﻤﺎﻳﺪ ، ﺗﺎ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻳﺪ .(المائده/6)
میشه وضو را با ذکر سند معتبر تعریف کنید که چرا ما شیعیان برعکس آیه شریفه غسل دست انجام میدهیم؟
✅پاسخ:
در واقع سوال شما این است که آیه می گوید، دست های خودرا تا آرنج بشویید یعنی از پایین به بالا بشویید اما شیعیان از بالا به پایین می شویند؟
برای رسیدن به پاسخ توجه به نکات زیر الزامی است:
1⃣کلمه الی در آیه تنها برای حد شستن است نه کیفیت شستن. مثلا انسان به کارگری می گوید دیوار اطاق را از کف تا یک متر رنگ کند. روشن است که منظور این نیست که دیوار از پایین به بالا رنگ شود بلکه منظور این است که این مقدار باید رنگ شود نه بیشتر ونه کمتر.بنابراین فقط مقداری از دست که باید شسته شود در آیه ذکر شده اما کیفیت آن درسنت پیامبر که بوسیله اهل بیت به ما رسیده آمده است وآن شستن آرنج است به طرف سر انگشتان"
📚تفسیر نمونه،ایت الله العظمی مکارم،ج4 ص286
2⃣احتمال دارد "الی "به معنای "با" باشد ( الی به معنای مع) یعنی دست را همراه با آرنج بشویید. قرآن می گوید:
"لا تاکلوا اموالهم الی اموالکم"
"اموال آنان را با اموال خود نخورید"2 نسائ-
واز زبان حضرت عیسی می گوید:
"من انصاری الی الله"
"چه کسی مرا یاری می کند به همراه خدا که مرا یاری میدهد کند"52 ال عمران
📚سیمای عقاید شیعه،علامه سبحانی،ص358
3⃣در روایات متعددی آمده است که اهل بیت وضوی رسول الله را به صورت شستن دستها از آرنج به سمت سر انگشتان بیان کرده اند
📚وسایل الشیعه،ج1 ص387 باب 15
📚مستدرک الوسایل،ج1 ص301 باب 15
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوآل
جواب موجز خلاصه و کاملا کاربردی ما شیعیان در برابر شبهه اکل و ماکول چیست لطفا
✅پاسخ:
شبهه آکل وماکول چنین است که:
گاه اتفاق می افتد بدن انسانی جزو انسان دیگری میشود خواه به صورت مستقیم مثلا در زمان قحطی کسی از گوشت دیگری تغذیه کند یا به صورت غیر مستقیم مثل اینکه بدن انسانی خاک شود ومواد غذایی ومیوه ها تغذیه کند ویا حیوانی آن گیاه را بخورد وانسانی از آن حیوان تغذیه نماید .حال سوال اینجاست که در روز قیامت وبه هنگام بازگشت روح به بدن، این اجزا جزو کدام بدن است. اگر جزو بدن اول است بدن های دیگر ناقص می گردد واگر جزو بدن های بعد باشد چیزی برای بدن اول باقی نمی ماند به علاوه ممکن است یکی از این دو نفر انسان خوب ودیگری انسان بدکاری باشد تکلیف این اجزا چه خواهد شد.
ایت الله العظمی مکارم شیرازی به این شبهه پاسخ زیبایی میدهند که ما آن را نقل می کنیم:
1⃣اجزای بدن انسان بارها از زمان کودکی تا هنگام مرگ عوض میشود یعنی در حدود 7 سال تقریبا هیچ یک از ذرات پیشین بدن انسان باقی نمی ماند. البته باید توجه داشت که ذرات قبلی هنگامی که درآستانه مرگ قرار می گیرند همه خواص واثار خودرا به سلول های نوع میدهند
2⃣هریک از ذرات بدن انسان تمام مشخصات جسمی اورا در بردارد یعنی اگر هریک از سلول های بدن را بتوانیم پرورش دهیم تا به صورت یک انسان کامل دراید آن انسان تمام صفات شخصی را که این جزو از آن گرفته شده است را خواهد داشت
3⃣آنچه از آیات قرآن استفاده می شود این است که اخرین بدن انسان که مبدل به خاک شده است ودر قبر قرار دارد به فرمان خدا زنده واماده حساب وجزا میشود
4⃣ یک بدن ممکن نیست به تمام معنا متحد با بدن دیگری شود یعنی تمام بدن اول تمام بدن دوم گردد بلکه بدن اول تنها می تواند جزیی از بدن دوم را تشکیل دهد زیرا بدن دوم باید قبلا وجود داشته باشد تا همه یا قسمتی از بدت اول را از طریق تجزیه جزو خود سازد
✅اصل پاسخ:
قرآن صریحا می گوید اخرین ذراتی که در بدن انسان هنگام مرگ وجود دارد روز قیامت باز میگردد بنابراین اگر این ذرات خاک شده جزو بدن انسان دیگری شود در قیامت به بدن صاحب اصلی یعنی بدن شخص اول بازمیگردد منتها خواهید گفت بدن دوم ناقص میشود چرا که اجزایی را از دست میدهد ولی بهتر است که گفته شود بدن دوم کوچک ولاغر میشود نه ناقص زیرا اجزای بدن اول در تمام بدن دوم پراکنده است نه دریک گوشه آن ولی این موضوع مشکلی را ایجاد نمی کند چرا که این بدن کوچک تمام ویژگی های آن بدن بزرگ رآ دارد واگر نمو کند به صورت همان بدن بزرگ در می آید.
تنها سوال باقی مانده این است که آن اجزای خاصی که عضو دو بدن یا چند بدن گردیده است ویکی از آن ها مربوط به انسان مطیع ودیگری گنهکار بوده است چه سرنوشتی دارد؟
پاسخ این نیز مشکل نیست زیرا پاداش وکیفر در حقیقت برای روح است وبدن به تنهایی پاداش وکیفر والمی ندارد وروح انسان نیز تا روز قیامت باقی می ماند
📚پیام قرآن،جلد 5 صفحه 274 به بعد
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوال
من دوست سنی دارم میگه امام عسکری عقیم بوده وصاحب بچه نمیشده واصلا فرزندی براش به دنیا نیومده که شما میگید اومده واون مهدیه چی جوابش رو بدم
✅پاسخ:
طبق روایات وکتب شیعه شکی در تولد حضرت صاحب الامر نیست ودراین باره روایات فراوانی آمده است که جهت آگاهی از برخی آز آن روایات رجوع کنید به کتب :
کمال الدین،شیخ صدوق،ج2 ص424 تا 479- منتخب الاثر، ایت الله صافی،جلد 1 ص 367 تا 437-
بحار الانوار،جلد 51 ص2 باب 1، جلد 52 ص1 باب 18 وصال 78 باب 19 و...
❗بسیاری از علما وبزرگان اهل سنت نیز تصریح کرده اند که امام عسکری عقیم نبوده است وتصریح کرده اند برای او فرزندی به نام محمد متولد شد.
یکی از نویسندگان معاصر در این باره از 66 نفر از علمای اهل سنت نام میبرد که براین مطلب تصریح کرده اند
📚المهدی الموعود عند علمائ اهل السنه والشیعه،عسکری،ج1 ص182 -261
ایت الله صافی از 66 تن از این علما نام می برد
📚منتخب الاثر،ج2 ص369 تا 393-
ویکی از نویسندگان از 135 نفر نام می برد
📚در انتظار ققنوس، ص188 تا 198
برخی از بزرگان اهل سنت که براین مطلب تصریح کرده اند:
ابن اثیر در الکامل،ج6 ص320- سبط بن جوزی در تذکره،ص325 -326- ذهبی در العبر فی خبر من غبر ج1 ص373- شعرانی در الیواقیت،ج2 ص562- هیتمی در الصواعق، ج2 ص601- و...
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوال
در مورد ازدواج موقت سوال داشتم من تو این موضوع خیلی بررسی کردم وبرام ثابت شده که عمر این ازدواج رو حرام کرد اما از کتب شیعه دلیل ندارم میشه لطفا برام بگید واین که چقد ثواب داره
✅پاسخ:
در مشروعیت متعه طبق کتب وروایات شیعه جای هیچ شکی نیست روایات فراوانی در مجامع روایی ما دراین زمینه آمده است
📚بحار الانوار،ج100 ص297 باب 9
📚وسایل الشیعه،ج21 ص6 ،ابواب المتعه
📚مستدرک الوسایل،ج14 ص447، ابواب المتعه
امام صادق فرمود:
"کسی که به رجعت ما اعتقاد نداشته باشد ومتعه را حلال نداند از ما نیست"
📚من لا یحضره الفقیه،صدوق،ج3 ص458
امام علی فرمود:
"اگر عمر متعه را تحریم نمیکرد هیچ مومنی زنا نمی کرد"
📚وسایل الشیعه،ج21 ص11
از امام باقر سوال شد ایا متعه کردن ثواب دارد؟
امام فرمود:
"اگر قصد او وجه الله باشد ومخالفت کردن با کسانی که منکر آن هستند، با آن زن هیچ صحبتی نمی کند مگر آنکه خدا برای او حسنه می نویسد وهیچ دستی به سوی او دراز نمی کند مگر آنکه خدا برای او حسنه می نویسد، وقتی نزدیک او شود گناه او بخشیده میشود وزمانی که غسل کند خداوند به ازای موهای بدنش که شسته میشود گناهانش را می بخشد"
📚من لا یحضره الفقیه،ج3 ص463
امام صادق فرمود:
"من بسیار دوست دارم که مرد از دنیا نرود مگر آنکه یک مرتبه متعه کرده باشد"
📚مصباح المتهجد،ص324
در روایت دیگر آمده:
"مومن، مومن کامل نیست تا زمانی که متعه کند"
📚الفقیه،ج3 ص466
امام صادق فرمود:
"هیچ مردی نیست که متعه کند سپس غسل کند مگر آنکه خداوند به ازای هر قطره غسل او هفتاد ملک خلق میکند که تا روز قیامت برایش استغفار می کند وکسانی که متعه را انکار می کنند را لعنت می کنند"
📚وسایل الشیعه،ج21 ص16
❗البته توجه کنید که ممکن است افرادی از این حلال الهی سوئ استفاده بکنند در این جا باید با این افراد برخورد کرد نه آنکه متعه را تحریم کرد چنان که ایت الله العظمی مکارم شیرازی براین نکته تصریح میکنند
📚تفسیر نمونه،ج3 ص334
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
سوال
وضعیت اخروی کسانی که ولایت حضرت علی(ع) را قبول ندارند چی هست
✅پاسخ:
این افراد طبق روایات فراوانی اعمالشان در دنیا نابود ونقش در آب است واز آنان هیچ عملی قبول نمی شود
📚وسایل الشیعه،ج1 ص119 باب 29
📚الفصول المهمه،ج1 ص665 باب 67
📚مستدرک الوسایل،ج1 ص109 باب 12
📚بحار الانوار،ج27 ص166 باب 7
❗وروز قیامت هیچ فرقی بین آنان وسایر کفار نیست
📚بحار الانوار،ج69 ص131 باب 101
❗مگر کسانی از آنان که مستضعف بوده اند واز حق مطلع نشده اند. این افراد اگر اهل عمل نیک بوده اند اهل نجات هستند ومشمول روایت زیر میشوند که حضرت علی فرمود:
"برای بهشت هشت درب است. از یک درب پیامبران وصدیقان وارد میشوند واز یک درب شهدا وصالحان وارد میشوند واز پنج درب شیعیان ومحبین ما وارد میشوند واز یک درب سایر مسلمین که شهادت به یگانگی خدا داده اند وارد میشوند ودر قلبشان ذره ای از بغض ما اهل بیت نباشد "
📚خصال،صدوق،ج2 ص408
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman