eitaa logo
آرشیو پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
2.8هزار دنبال‌کننده
11 عکس
2 ویدیو
10 فایل
کانال اصلی ؛ @Rahnamye_Behesht
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال وهابی ای گفت نذرهای شما حرام هست. نذر فقط در راه خداست.نذر برای حسین و سفره رقیه و سفره بالفضل حرام است..... لطفا توضیحی فرمایید ✅پاسخ: ما هم می گوییم نذر برای غیر خداوند باطل است. نذر شرعی از دیدگاه شیعه آن است که انسان فقط خودرا برای خدا متعهد به پرداخت چیزی معین بکند به همین دلیل که فرموده اند تا در صیغه نذر حتماقید "لله علی کذا"( به خاطر خدا بر گردن من است) باید آورده شود چنان که در راویات آمده است 📚وسایل الشیعه،ج23 ص293 باب 1 وفقهای ما تصریح کرده اند 📚جواهر الکلام،ج35 ص372 شیعیان نذرشان را برای خدا انجام میدهند وثواب آن را برای اهل بیت ونزدیکان آنان قرار میدهند وانان وقتی می گویند فلان چیز نذر امام حسین است یعنی ثواب آن را برای امام حسین قرار داده ام نه آنکه آن نذر برای تقرب جستن وعبادت حسین علیه السلام باشد دراین گونه مسایل نیت قلبی ملاک است نه تشابه ظاهری چنان که بخاری در کتاب "به اصطلاح صحیح خود"از پیامبر روایت می کند که فرمود: "انما الاعمال بالنیات" "ملاک ومعیار در عمل نیت است" 📚صحیح بخاری،ج1 ص3 ح1 ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال شهادت امام سجاد تسلیت. علمای اهل سنت درمورد امام سجاد چی. گفتن؟ ✅پاسخ: 1⃣یعقوبی می نویسد: او از برترین مردم وسختکوش ترین آنان در عبادت بود به همین دلیل به زین العابدین نام گرفت 📚تاریخ یعقوبی،ج3 ص46 2⃣ابن عساکر می گوید: "راستگو ومورد اعتماد بود، بسیار حدیث می گفت ودارای مقامی بالا وبلند بود" 📚تاریخ دمشق،ج36 ص142 3⃣ذهبی می گوید: "جلالت قدر او عجیب وبه خدا قسم برازنده او بود او از نظر شرافت، اقایی،علم،خداشناسی،وعقل کاملی که داشت کاملا شایسته مقام امامت عظمی بود" 📚سیر اعلام النبلا،ج4 ص240 4⃣صفی الدین می نویسد: "زین العابدین هدایتگری بزرگ وخود راه نجات بود" 📚وسیله المال فی عد مناقب الال،ص280 5⃣امام شافعی گوید: "علی بن الحسین فقیه ترین اهل مدینه است" 📚رسایل جاحظ،ص106 ❗علمای فراوانی از اهل سنت زبان به فضل ومدح امام گشوده اند که جهت آگاهی رجوع کنید به کتاب شریف احقاق الحق،ج12 ص1 به بعد ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال از يك مسلمان سني شنيدم كه : يك روز عايشه بخاطر پيدا كردم گردنبندش از كاروان پيامبر افتاد، بعد مردي به او كمك كرددر پيدا كردن گردنبند و با او به كاروان رفت...همه به عايشه تهمت زدند و پيامبر از عايشه رو برگرداند...بعد ايه اي نازل شد( يادم رفته كدوم ايه) و به پيامبر وحي شد كه اشتباه كرده...بعد ايشان با عايشه حرف زدند... بنظرتون اين درسته؟ من نمي تونم باور کنم ✅پاسخ: اهل سنت برای فضیلت سازی برای خلفای وغیر خلفا نظیر عایشه روایاتی را جعل کرده اند تا از آن طریق برای مقدسات خودشان فضیلت بسازند هرچند به قیمت زیر سوال بردن پیامبر باشد. یکی از این فضیلت سازی ها جریان افک است که در قرآن به آن اشاره شده است.سوره نور ایات 11 تا 16 اهل سنت می گویند آن آیات برای تنزیه عایشه نازل شد چرا که عده ای از صحابه به او تهمت فحشا زدند آیات نازل شد واورا مبرا کرد ❗اما ما قبول نداریم آن ایات درمورد عایشه باشد بخاری روایت می کند وقتی این تهمت ها زده میشد پیامبر به عایشه گفت: "ای عایشه از من به توچنین وچنان رسیده ( خبر رسیده مرتکب زنا شده ای) اگر بی گناه باشی خدا تورا تبرئه خواهد کرد واگر گناه کرده ای استغفار کن وبه درگاه او توبه کن. اگر بنده ای به درگاه خدا توبه کند خداوند اورا می بخشد" 📗صحیح بخاری،ج4 ص1517 📗صحیح مسلم ج4ص2770 وروایت کرده اند پیامبر پس از این جریان برای طلاق دادن عایشه با صحابه مشورت می کرد 📗صحیح بخاری،ج2 ص944 وپیامبر به مدت یک ماه با عایشه قهر کرد 📗صحیح بخاری،ج4 ص1520 شان پیامبر بسیار بالاتر از آن است که به همسر خود بی اعتماد باشد وبخاطر تهمت های چند نفر یک ماه با همسر خود قهر کند وحرف آنان را باور کند. قرآن درمورد پیامبر می گوید: "از روی هوی وهوس سخن نمی گوید وتمام سخنان او وحی خداست"نجم 3 و4 ومی فرماید: "رسول خدا برای شما الگوی حسنه ای است"احزاب 21 ایا گمان بد بردن وتهمت زدن با الگوی بشریت بودن سازگاری دارد؟ ومی فرماید: "از بسیاری از گمان ها پرهیز کنید چراکه برخی از گمان ها گناه است"حجرات 12 آیا عقل می پذیرد پیامبر برخلاف قرآن عمل کند ما از اهل سنت سوال می کنیم آیا زنا نکردن فضیلت است که شما می خواهید از این جریان فضیلتی برای عایشه بسازید؟ ایا اگر بگوییم همسر فلان مولوی اهل سنت خیلی زن خوبی است زنا نمی کند ،شما از این سخن مدح اورا می فهمید؟ ❗ودر پایان گفتنی است که در روایات ما آمده است که آن آیات درمورد ماریه قبطیه همسر پیامبر ومادر ابراهیم نازل شده است چنان که علامه مجلسی می آورد: "عامه ( اهل سنت) روایت کرده اند آیات درمورد عایشه نازل شد اما خاصه ( شیعه) روایت کرده اند که آیات درمورد ماریه قبطیه نازل شد آنجا که عایشه به او تهمت زد" 📗بحار الانوار،ج20 ص317 وحاکم نیشابوری نیز این جریان را نقل می کند : "عایشه می گوید ماریه قبطیه به همراه پسر عمویش به رسول خدا اهدا گردید.( پس از مدتی که همسر پیامبر بود) حامله گردید. پیامبر اورا نزد پسر عموی خود نهاد. اهل افک ( تهمت زنندگان) گفتند چون پیامبر به فرزند نیاز داشت فرزند غیر را به خود نسبت داد. روزی پیامبر ابراهیم را نزد من آورد وگفت آیا ابراهیم شبیه من است؟ عایشه می گوید: "من از روی حسادت گفتم شباهتی ندارد وبعد تهمت های ناروای مردم را به گوش پیامبر رساندم" 📗المستدرک علی الصحیحن، ج4 ص41 ح 6821 ❗چنان که آمد سپس عایشه از روی حسادتی که به ماریه داشته است آیاتی که طبق روایات درمورد ماریه نازل شده بود را به خود نسبت داد تا فضیلتی برای خود بسازد ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال بارها در محافل ومجالس شنیدم. که دستور است بر والدین اف نگوید. آیا بعد از انجام تعهدات الهی از طرف فرزند درحق پدر و مادر. .آیا فرزند که چشم وگوش بسته بدنیا آمده حقی بر گردن والدین دارد یا این ارتباط باید یک طرفه باشد واگر پدر ومادر تحت تاثیر افکار دیگر فرزندان قرار گرفت جای تحمل است؟ چگونه؟ ✅پاسخ: وظیفه فرزند، نسبت به پدر ومادر احترام ونیکی به آنان است هرچند آنان در حق فرزند ظلم بکنند. در روایتی امام باقر فرمود: "سه چیز است که خداوند درآن برای هیچ کس رخصتی قرار نداده است که یکی از آن ها نیکی به والدین است، خوب باشند یا بد" 📚بحار الانوار،ج71 ص56 ❗البته در روایات ما امده است که والدین نیز باید با فرزند خوب رفتار کنند وسبب نشوند فرزند به آنان بی احترامی کند. پیامبر گرامی فرمود: "خدا رحمت کند پدر ومادری رآ که فرزندش را بر نیکی به آنان کمک کنند" 📚بحار الانوار،ج71 ص65 ❗نکته مهم اینجاست که در روایات آمده است که همانگونه که فرزند می تواند عاق والدین شود والدین نیز می توانند عاق فرزند شوند. پیامبر گرامی فرمود: "همان گونه که فرزند موظف به رعایت عقوق والدین است، در صورتی که فرزند صالح باشد این عقوق برای والدین نیز ثابت است" 📚بحار الانوار،ج71 ص70 ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال: بعضی ها اشکال می کنن که اسلام دین جهانی نیست واین آیه را میارن"هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر به زبان قومش "ابراهیم 4 یا آیاتی که دعوت پیامبرو محدود به عرب میکنه مثل انعام 92، شوری 7 جواب چیه؟ ✅پاسخ: در عاملیت وجهانی بودن اسلام جای هیچ شکی نیست. خداوند می گوید: "بگو ای مردم من رسول خدا به سوی همه شما هستم"اعراف 158 ومی فرماید: "تورا نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای همه جهانیان باشی"انبیا 107 وفرمود: "پربرکت است خداوند که قرآن را بر بنده اش نازل کرد تا جهانیان را انذار دهد"فرقان 1 وایات دیگر که جهت آگاهی رجوع کنید به کتاب مفاهیم القرآن،علامه سبحانی،ج3 ص46 ❗همچنین دراین باره روایات فراوانی نیز داریم که می توانید رجوع فرمائید به بحار الانوار،ج18 ص148 باب 1 وج20 ص377 باب 21 و... اما پاسخ به آیات مورد استناد شما: آیه اول: "آیه می گوید، لسان پیامبر با لسان قومش هماهنگ است نه آنکه لسان پیامبر باید با لسان همه کسانی که برای آنان مبعوث شده است هماهنگ باشد چرا که ممکن است که افرادی که مامور به تبلیغ به سوی آنان شده است وسیع تر از قومش باشند" 📚الهیات،علامه سبحانی،ج3 ص478 اما پاسخ به آیاتی که خویشان پیامبر یا اهالی مکه را مخاطب دعوت می داند: "آن ایات در صدد مراحل دعوت است که از خویشان آن حضرت شروع می شود وسپس به سایر اهل مکه وحوالی آن گسترش می یابد وسر انجام همه جهانیان رآ در بر می گیرد " 📚اموزش عقاید،ایت الله مصباح،ص283 ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال: چرا ما اهل تسنن رو اهل سنت میدانیم؟... .مگرشیعیان سنت پیامبر رواجرانمیکنند؟ ✅پاسخ: در این شکی نیست که ما شیعیان اهل سنت واقعی هستم وسنت پیامبر گرامی را از اهل بیت می گیریم همان اهل بیتی که پیامبر درمورد آنان فرمود: "ای مردم، من در میان شما دو چیز گرانبها می گذارم که تا زمانی که به آن تمسک کنید هرگز گمراه نمی شوید، کتاب خدا وعترتم اهل بیتم" 📚سنن ترمذی،ج5 ص328 یا فرمود: "من دو خلیفه وجانشین در میان شما می گذارم که تا روز قیامت از هم جدا نمی شوند، کتاب خداوند واهل بیتم" 📚مجمع الزواید،هیثمی،ج1 ص170 مرحوم میرحامد این حدیث شریف را از حدود 200 تن از علمای اهل سنت نقل می کند که حدود 6 جلد کتاب عبقات الانوار اختصاص به ذکر این حدیث دارد. در روایتی امام صادق فرمود: "سخن من سخن پدرم است وسخن پدرم سخن جدم است وسخن جدم سخن حسین است وسخن حسین سخن حسن است وسخن حسن سخن امیر المومنین است وسخن امیر المومنین سخن پیامبر است وسخن پیامبر سخن خداست" 📚الکافی،ج1 ص53 ❗روشن شد که ما هستیم به سنت پیامبر گرامی عمل می کنیم واگر به پیروان مکتب سقیفه می گوییم اهل سنت، تنها آز آن جهت است که آنان این نام را برای خود برگزیده اند وما نیز جهت احترام به آنان از همان نامی برای انان استفاده می کنیم که خودشان برگزیده اند. بد نیست بدانید برخی محققان بر آن هستند: "واژه اهل سنت از دورانی مصطلح گردید که سال ها پس از پایان دوران معاویه که بیش از 70 هزار منبر در طول ده ها سال به لعن وسب امیر المومنین مشغول بودند این رویه به عنوان سنت شناخته می شد وچون در دوران خلافت عمر بن عبدالعزیز این کار ممنوع گردید با فریاد اعتراض مردم مواجه گشت که با این کار سنت را ترک کردی "ترکت السنه،ترکت السنه" 📚النصایح الکافیه،ص72 ❗به نقل از کتاب شبهات عزاداری،عصیری،ج2 ص263 ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال درموردشفاعت درجایی شنیدم ائمه ع فرمودند برای برزخ خودکاری انجام دهیدکه شفاعت ما فقط درقیامت است ولی دراحادیث آمده که امام رضا علیه السلام درچندجا به دیدار زائرخودشان دربرزخ وشب اول قبر خواهند آمد جمع بین این دومطلب چگونه است? لطفا توضیح بفرمایید ✅پاسخ: در روایات فراوانی آمده است که اهل بیت علیهم السلام پس از مرگ مومن وورود او در عالم برزخ بر بالین او حاضر می شوند واورا مشمول لطف خود قرار میدهند وولایت آنان سبب نجات وپناهگاه مومنین خواهد بود 📚بحار الانوار،ج6 ص173 باب 7 وص202 باب 8 وممکن است روایاتی که می گوید که امام فرموده من بر برزخ شما می ترسم 📚بحار الانوار،ج6 ص214 ناظر به مرحله خاصی از برزخ باشد وجنبه کلیت ندارد 📚پیام قرآن،ایت الله العظمی مکارم شیرازی،ج6 ص401 ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال شما روافض دیگه شورشو دراوردید ای میگید اماما معصومند اگه راست میگید فقط یه روایت از کتبتون بیارید ✅پاسخ: علامه مجلسی در بحار الانوار شریف بابی را گشوده است در لزوم عصمت امامان وروایاتی که دراین باره آمده است را ذکر می کند 📚بحار الانوار،ج25 ص191 باب 6 امام سجاد فرمود: "حتما باید امام معصوم باشد واز آنجایی که عصمت امری ظاهری نیست تا مردم تشخیص دهند چه کسی معصوم است لذا تعیین امام تنها برعهده خداوند است" 📚معانی الاخبار،صدوق،ص132 امام صادق فرمود: "پیامبران وجانشینان آنان هیچ گناهی برای آنان نیست چرا که انان معصوم ومطهر از گناه هستند" 📚خصال،صدوق،ج2 ص608 امام علی فرمود: "خداوند امر به اطاعت اولی الامر ( امامان) کرده است چرا که آنان معصوم ومطهر هستند وامر به معصیت خدا نمی کنند" 📚علل الشرایع،صدوق،ج1 ص123 پیامبر گرامی فرمود: "من وعلی وحسن وحسین ونه نفر از فرزندان حسین مطهر ومعصوم هستیم" 📚کمال الدین،صدوق،ج1 ص280 ❗دراین مورد روایات فراوان است که در مقداری که ذکر شد کفایت است ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال این ملی گراها وپادشاه پرستای ایرانی خیلی به ایران قبل اسلام افتخار می کنند لطف کنید از ایران دوران ساسانی وتجملات اونا برامون بگید تا ملی گراها جواب بدن؟ ✅پاسخ: علامه سبحانی در کتاب "فروغ ابدیت"مفصلا وضعیت ایران قبل اسلام را بررسی می کنند ما به ذکر مواردی از آنچه ایشان دراین کتاب آورده اند بسنده می کنیم تجمل پرستی در دوران ساسانی ( اخرین حکومت حاکم بر ایران قبل از اسلام): پادشاهان ساسانی عموما تجمل پرست وپر تشرف بودند.در عهد ساسانیان ایرانیان پرچمی داشتند به نام "درفش کاویانی"که معمولا در جنگ ها بر افراشته می شد ویا در جشن ها پر تشریفات ساسانیان بر فراز کاخشان نصب می شد واین پرچم با جواهرات گرانبها تزیین شده بود. یکی از نویسندگان می گوید: "جواهرات واشیا گرانبهای این پرچم را به 1200000 یا( 30000 پوند) تخمین کرده اند 📚زین العابدین رهنما،پیامبر،ج1 ص42-43- در کاخ های افسانه ای ساسانیان، از بس جواهرات واشیا نفیس وقیمتی ونقشه ها وتصویر های حیرت انگیز بود که دیده هرکس را خیره می کرد. برای نمونه:نظر خودرا به یک قالی سفید وبزرگی به نام "بهارستان کسری" بیندازیم که در تالار یکی از کاخ ها انداخته بودند. "این قالی را زمامداران ساسانی برای این تهیه کرده بودند که موقع عیش ونوش وعشرت سرحال باشند می نویسند: "این قالی 150 ذراع طول داشت وهفتاد ذراع عرض وتمام تاروپود آن زربفت وجواهر نشان بود" 📚زین العابدین رهنما،پیامبر،ج1 ص42-43 در میان پادشاهان ساسانی خسرو پرویز بیش از همه به تجملات علاقه مند بود.شمار زنان وکنیزان وخوانندگان ونوازندگان حرم سرای او به چندین هزار تن بالغ می شد. حمزه اصفهانی در کتاب سنی الملوک الارض چنین می آورد: "خسرو پرویز سه هزار زن داشت دوازده هزار کنیز ساز زن و بازیگر داشت وشش هزار مرد پاسبان او بودند، 8500 اسب مخصوص سواری او بود، 960 فیل، دوازده هزار استر مخصوص بردن بنه وهزار شتر داشت 📚سنی ملوک الارض، ص420 طبری اضافه می کند: "این پادشاه بیش از هرکس به جواهرات وظروف واوانی گرانبها وامثال آن علاقه داشت" 📚تاریخ طبری،به نقل کریستین سن، ص327 📚فروغ ابدیت،ص72 ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال جمله «لا یوم کیومک یا اباعبدالله» را چه کسی بر زبان جاری کرد؟ پاسخ: امام باقر علیه‌السلام به نقل از جدشان می‌فرمایند: روزی امام حسین(ع) به نزد امام حسن(ع) آمد، وقتی چشمش به برادر افتاد گریه کرد، امام حسن(ع) از برادرش علت گریه کردن را جویا شد. امام حسین(ع) فرمود: گریه ام برای رفتار بدی است که با تو می‌شود. امام حسن(ع) فرمود: ظلم و ستمی که بر من می‌شود همین زهری است که به من داده می‌شود و به سبب آن به قتل می‌رسم، ولی بدان که «لا یوم کیومک یا اباعبدالله»؛ هیچ روز و سرنوشتی مانند روز و سرنوشت تو نیست... «سیدبن طاوس» اين يني چي وقتي خود امام ها خبر داشتن از شهادتشون چرا يكاري نميكردن تا شهيد نشن ✅پاسخ: قرآن نقل می کند که ابراهیم نبی مامور شد، اسماعیل را به قربانگاه ببرد وقربانی کند.ابراهیم جریان این ماموریت را با اسماعیل در میان گذاشت واسماعیل نیز قبول کرد وبه قربانگاه آمد.( صافات 102 تا 107) ایا این کار اسماعیل خود کشی نبود؟ چرا حضرت اسماعیل با این که می دانست که قربانی خواهد شد به قربانگاه آمد؟ طبیعتا باید بگویید امر وفرمان خداوند بوده است واو مامور به اطاعت بوده است. ما هم در مورد امام حسین همین را می گوییم به این که او می دانست که در کربلا شهید می شود، اما خداوند به او اجازه نداده بود که از این علم غیب خود استفاده کند ودر کربلا حاضر نشود. امام کاظم فرمود: "خداوند قلوب امامان را محل اراده خودش قرار داده است هر زمان که خداوند چیزی را بخواهد، امام نیز آن را اراده می کند ( وامام بدون اذن خداوند هیچ کاری را انجام نمیدهد)" 📚بحار الانوار،ج5 ص114 ❗حسین علیه السلام مامور بود که جان خودرا بدهد تا سبب احیای دین،ونجات جامعه اسلامی شود. خداوند درمورد کسانی که از جان ومال خود برای دین خدا می گذرند می فرماید: "خداوند از مومنین جانهایشان و اموالشان را می خرد تا بهشت برای آنان باشد"توبه 111 ❗در رابطه با امام حسن نیز پاسخ همان است.او میدانست که همسرش، قاتل او می شود اما اجازه استفاده از این علم غیب را نداشت.چرا که امامان الگو ونمونه های برتر انسانیت بوده اند، اگر آنان از طریق علم غیب مشکلات وگرفتاری های خودرا حل کنند، قابلیت الگو برداری از آنان وجود نخواهد داشت.مردم باید ببینند که انان چگونه در راه خدا،صبر و بردباری از خود نشان می دهند واز جان ومالشان می گذارند تا مردم صبر وایثار را از آنان یاد بگیرند. آنان وظیفه داشتند تا در زندگی اجتماعی خود همانند انسان های معمولی رفتار کنند وجز در موارد محدودی از علم باطنی خود استفاده نکنند وبه زندگی عادی با مردم بپردازند تا نظام اجتماعی بر هم نخورد، چنان که پیامبر وامامان منافقان را به خوبی می شناختند ومی دانستند که ایمان واقعی ندارند ولی هرگز از علم غیب خود درباره انان استفاده نکردند ودر معاشرت، ازدواج ودیگر احکام با آنان مانند سایر مسلمانان رفتار می کردند ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
❓سوال لطفا درمورد شهادت حضرت زهرا توضیح بدید. دوستان وهابی دارم که شداید این را انکار می کنن ومیگن دروغه ✅پاسخ: در شهادت حضرت زهرا طبق کتب وروایات شیعه جای هیچ شکی نیست. علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار که دایره المعارف روایات شیعه است در ابواب مختلف، روایات وارده از کتب معتبر شیعه را ذکر کرده وبر مظلومیت اهل بیت استدلال می کند 📚بحار الانوار،ج28 ص37 باب 2- ج29 ص105 باب 11- ج43 ص155 باب 7 وج97 ص191 باب 5 و... ❗مرحوم کلینی در کافی شریف روایت می کند که امام کاظم فرمود: "ان فاطمه صدیقه شهیده" "فاطمه صدیقه شهیده است" 📚الکافی،ج1 ص458 ❗روایات فراوانی نیز در کتب علمای اهل سنت آمده است که دلالت می کند حضرت زهرا را شهید کرده اند. علامه سبحانی در یورش به خانه وحی،علامه مکارم شیرازی در دوکتاب "الغاره علی بیت الوحی"وکتاب "پیام امام"( شرح نهج البلاغه) ذیل خطبه 202 وعلامه سید جعفر عاملی در کتاب "ماساه الزهرا"مفصلا قضیه شهادت حضرت زهرا را از کتب اهل سنت اثبات کرده اند. محقق معاصر جناب عصیری نیز در کتاب "شبهات فاطمیه"مفصلا این قضیه را از کتب اهل سنت اثبات می کنند. ❗ما به طور اجمالی مقداری دراین مورد بحث می کنیم. ✅:تهدید به هجوم واتش زدن خانه حضرت در کتب اهل سنت: 1⃣ابن ابی شیبه استاد بخاری در کتاب مصنف خود چنین روایت می کند: "هنگامی که مردم با ابوبکر بیعت کردند، علی وزبیر در خانه فاطمه به گفتگو ومشاوره می پرداختند واین مطلب به عمر رسید. او به خانه فاطمه آمد وگفت :ای دختر پیامبر محبوبترین فرد برای ما پدرت وسپس تو هستی ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آنها بسوزانند" 📚المصنف،ج8 ص572 2⃣بلاذری در انساب الاشراف خود روایت می کند: "ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند.علی از بیعت امتناع کرد، سپس عمر با فتیله ( آتش زا) حرکت کرد وبا فاطمه در مقابل خانه رو به رو شد. فاطمه گفت ای فرزند خطاب می بینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟ عمر گفت بلی این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است" 📚انساب الاشراف،ج1 ص586 ❗در این باب روایات دیگری نیز است که به کتب آدرس داده شده رجوع فرمائید ✅:عملی شدن تهدیدات 1⃣طبرانی در معجم الکبیر خود روایت می کند که ابوبکر چنین آرزو می کرد وچنین می گفت: "آرزو می کنم ای کاش حرمت خانه فاطمه را هتک نمی کردم وآن را به حال خود رها می کردم" 📚معجم الکبیر،ج1 ص62 ابن عبد ربه آرزوی ابوبکر را چنین نقل می کند: "ای کاش خانه فاطمه را نمی گشودم هرچند آنان برای نبرد در خانه را بسته بودند" 📚عقد الفرید،ج4 ص93- مروج الذهب،ج2 ص301- تاریخ الاسلام،ذهبی،ج3 ص117-118- مجمع الزواید ومنبع الفواید،ج5 ص202-203- لسان المیزان،ج4 ص189- کنزالعمال،ج5 ص631- 2⃣نظام معتزلی که از بزرگان معتزله می باشد وکاملا فرد موجه وموثقی است 📚بحوث فی الملل والنحل،سبحانی،ج3 ص248-255 واقعه را چنین نقل می کند: "عمر در روز بیعت برای ابوبکر بر شکم فاطمه زد، او فرزندی را که در رحم داشت ونام اورا محسن نهاده بودند سقط کرد" 📚الوافی بالوفیات،ج6 ص17 -ملل والنحل،شهرستانی،ج1 ص57 ❗دراین باب نیز روایات متعدد دیگری است که جهت آگاهی به کتب آدرس داده شده رجوع فرمائید ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman
سوال چرا از حرم امام حسين گاهی اوقات بوی سیب بر مشام ميرسد ؛جريان چيست؟ ✅پاسخ گفته میشود کسانی که صبح زود به زیارت حرم امام حسین بروند بوی سیب بهشتی استشمام می کنند، این سخن ریشه حدیثی دارد. در کتاب مناقب آمده است جبرئيل از آسمان سيب، به و اناري را از بهشت مي آورد که پيامبر و حضرت فاطمه(س) و اميرمؤمنان(ع) و امام حسن و امام حسين(ع) از آن مي خورند و آن ميوه ها به حالت اول خود باز مي گردد، تا وقتي حضرت فاطمه زهرا(س) از دنيا مي روند ميوه انار از بين مي رود و پس از فوت اميرمؤمنان(ع) ميوه به ناپديد مي شود و ميوه سيب موجود بوده است و امام حسين(ع) مي فرمايد: «ميوه سيب نزد بردارم بود تا هنگامي که بر اثر سم از دنيا رفت، پس از آن نزد من بود تا هنگامي که در کربلا آب بر روي ما بسته شد و من هنگام عطش آن را مي بوئيدم و از شدت عطش من کاسته مي شد و هنگامي که عطش بر من شديد شد آن را خوردم و يقين به شهادت کردم، امام زين العابدين(ع) مي فرمايد من اين سخنان را ساعاتي قبل از شهادت آن حضرت شنيدم و هنگامي که آن حضرت شهيد شد بوي آن سيب را در محل شهادت آن حضرت استشمام نمودم. پس آن را جستجو نمودم و اثري از آن نيافتم و بوي آن همچنان پس از شهادت آن حضرت باقي بود و من قبر آن حضرت را زيارت مي نمودم و بوي‌ آن را مي يافتم، پس هر کس از شيعيان ما که زائر آن قبر است و مي خواهد بوي آن را استشمام کند، پس وقت سحر آن را جستجو کند، پس اگر از مخلصان باشد آن را وجدان خواهد نمود. 📓ابن شهرآشوب، المناقب، ج3، ص 391 ✅پرسمان اعتقادی 🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات @poorseman