eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
231 ویدیو
57 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
13.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| اعتقاد به خدای نادیده ?! 👌در کلیپ فوق ضمن اشاره به یکی از براهین مهم وجود خداوند , به این شبهه ملحدین و آتئیست ها پاسخ گفته ایم که می گویند : " ما به خدایی که او را نبینیم ایمان نمی آوریم . ما تنها به چیزی معتقدیم که با حواس خود او را درک کنیم ! " @Rahnamye_Behesht
شیعه پاسخ
آیا غذا دادن به کافر سبب جهنمی شدن مسلمان می شود ? 🤔پرسش : ❗️انسانیت در اسلام !!! " امام صادق : هر كه مؤمنى را سير كند، بهشت او را واجب شود، و هر كه كافرى را سير كند، بر خدا لازم است كه شكم او را پر از زقوم جهنم كند. " ( حلیه المتقین ص 163 ) !!! 💠پاسخ : 💠 ❕اسلام تنها دشمنی کردن و عدم برقراری رابطه دوستانه با کفار حربی مانند اسرائیل را دستور می دهد , یعنی کفاری که در صدد نابودی اسلام و مسلمین هستند , چنانچه که در قرآن می خوانیم : "به آنها كه جنگ بر آنان تحميل شده اجازه جهاد داده شده است، چرا كه مورد ستم قرار گرفته‏اند و خدا قادر بر نصرت آنها است _ همانها كه به ناحق از خانه و لانه خود بدون هيچ دليلى اخراج شدند جز اينكه مى‏گفتند پروردگار ما اللَّه است‏ " " أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ  الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّه‏ " ( حج 39 _ 40 ) ❕و در آیه دیگر می خوانیم : " كسانى كه با خدا و رسولش دشمنى مى‏كنند آنها در زمره ذليل‏ترين افرادند....هيچ قومى را كه ايمان به خدا و روز قيامت دارد نمى‏يابى كه با دشمنان خدا و رسولش‏ دوستى كنند " "إِنَّ الَّذِينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ فِي الْأَذَلِّين ... لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَه‏ " ( مجادله 20 _ 22 ) ▫️اما اگر کفار و غیر مسلمانان با مسلمین سر جنگ نداشته باشند , اسلام هم دستور به حسن رابطه و حسن معاشرت با آنها را می دهد , چنانچه که برخی می نویسند : " با اين‏كه ما اسلام را تنها آيين رسمى خداوند در اين زمان مى‏دانيم ولى معتقديم بايد با پيروان مذاهب آسمانى ديگر «همزيستى مسالمت‏آميز» داشته باشيم، خواه در كشورهاى اسلامى زندگى كنند خواه در بيرون آن، مگر كسانى از آنها كه در مقام مبارزه با اسلام و مسلمين برآيند: «لا يَنْهاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذينَ لَمْ يُقاتِلُوكُمْ فِى الدِّينِ وَ لَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيارِكُمْ انْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا الَيْهِمْ انَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطينَ ... " "  خدا شما را از نيكى كردن و رعايت عدالت نسبت به كسانى كه به خاطر دين با شما پيكار نكردند و شما را از خانه و وطنتان بيرون نراندند، نهى نمى‏كند، زيرا خداوند عدالت‏پيشگان را دوست دارد . تنها شما را از دوستى كسانى نهى مى‏كند كه در امر دين با شما پيكار كردند، و شما را از خانه‏هايتان بيرون راندند، يا به بيرون راندن شما كمك كردند از اينكه با آنها دوستى كنيد، و هر كس آنها را دوست دارد ظالم و ستمگر است." ( ممتحنه 8 و 9 ) 📚اعتقاد ما، ص: 31 ❕لذا در فرمان معروف امام علی علیه السلام به مالك اشتر می خوانیم : «وَ اشْعِرْ قَلْبَكَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعيَّةِ وَالَمحَبَّةَ لَهُمْ وَاللَّطْفَ بِهِمْ وَلا تَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضارياً تَغْتَنِمُ اكْلَهُمْ، فَانَّهُمْ صِنْفانِ، امّا اخٌ لَكَ فِى الدِّينَ اوْ نَظيرٌ لَكَ فِى الْخَلْقِ» «قلب خود را نسبت به ملّت خويش، سرشار از رحمت و محبّت و لطف كن و همچون حيوان درّنده‏اى مباش كه خوردن آنان را غنيمت بدانى؛ زيرا آنها دو گروه‏اند: یا برادر دينى تو هستند يا انسانى همانند تو»! 📚نهج البلاغه نامه 53 ❕برخی از محققین در شرح کلام فوق می نویسند : " رعايا در حكومت اسلامى از دو حالت خارج نيستند: اكثريت مسلمانند و مى‏دانيم اسلام هر مسلمانى را برادر مسلمان مى‏داند و يا اقليتى هستند كه با مسلمين زندگى مسالمت‏آميز دارند و آنها انسانند و انسان نسبت به انسان بايد نهايت محبّت را داشته باشد. 👈اين گفتار در واقع خط بطلانى است بر تبليغات مسموم دشمنان اسلام كه مى‏گويند: مسلمانان حق حيات براى غير خود قائل نيستند و معتقدند همه را بايد از دم شمشير گذراند و يا اينكه اسلام اصرار دارد ديگران را به اجبار وارد اين دين كند. آرى اين گفتار نشان مى‏دهد تمام انسان‏ها و پيروان همه مذاهب مى‏توانند با مسلمانان زندگى مسالمت آميز داشته باشند و در داخل كشورهاى اسلامى در سايه قوانين اسلام، جان و مال و ناموس و آبرويشان محفوظ باشد. بر خلاف آنچه در دنياى امروز ديده مى‏شود كه حتى اختلاف رنگِ پوست در داخل كشور ظاهرا پيشرفته‏اى مانند آمريكا مايه تبعيض‏هاى وحشتناكى است و بر خلاف نمايش‏هاى سياسى در اين زمينه سفيدپوستان آنجا غالباً از سياه‏پوستان متنفرند، مراكز اجتماعى آنها از هم جداست و در بسيارى از مسائل اجتماعى حاضر به همكارى با يكديگر نيستند.👉 📚پیام امام امیر المومنین ج 10 ص 379 ▫️ادامه 👇👇👇
▫️ادامه 👇 ❗️روایتی هم که معاند به آن استناد کرد ناظر به کفار حربی و دشمن اسلام و مسلمین است یعنی کسانی که در صدد قتل و غارت و کشتار مسلمین هستند ,  این کفار را نباید اطعام کرد تا بر علیه مسلمانان و ضربه زدن به آنان قوت و قدرت بگیرند  : " إذا صار ذلك سببا لقوتهم على محاربة المسلمين و إضرارهم‏ " 📚مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏9، ص: 123 👌لذا در روایات دیگر آمد که حرمت اطعام کافر برای کافر حربی و دشمن دین خداوند است اما اگر کافری دشمن دین الهی نباشد , اطعام کردن او اشکالی ندارد : " مَنْ أَشْبَعَ عَدُوّاً لَنَا فَقَدْ قَتَلَ وَلِيّاً لَنَا." _ " عَنْ سَدِيرٍ الصَّيْرَفِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أُطْعِمُ سَائِلًا لَا أَعْرِفُهُ مُسْلِماً فَقَالَ نَعَمْ أَعْطِ مَنْ لَا تَعْرِفُهُ بِوَلَايَةٍ وَ لَا عَدَاوَةٍ لِلْحَقِّ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً  وَ لَا تُطْعِمْ مَنْ نَصَبَ لِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْحَقِّ أَوْ دَعَا إِلَى شَيْ‏ءٍ مِنَ الْبَاطِلِ. " 📚صفات الشيعة، ص: 9 _ الكافي ج‏4، ص: 13 ❕در روایتی زكريّا بن ابراهيم می گوید ؛ "  من مسيحى بودم و اسلام آوردم و حج گزاردم. آن گاه نزد امام صادق عليه السلام رفتم و گفتم: من بر دين مسيح بوده‏ ام كه حال، اسلام آورده‏ ام ...پدر و مادرم و خانواده‏ ام مسيحى هستند و مادرم نابيناست. من با آنها هستم‏ ... 👌امام فرمود ؛ «باكى نيست. مراقب مادرت باش و به او نيكى كن، و اگر از دنيا رفت، او را به ديگرى وا مگذار. تو خود، كار [تدفين‏] او را به عهده بگير » " فَقالَ: لا بَأسَ، فَانظُر امَّكَ فَبِرَّها، فَإِذا ماتَت فَلا تَكِلها إلى غَيرِكَ؛ كُن أنتَ الَّذي تَقومُ بِشَأنِها " ❕زکریا می گوید ؛ 👈 هنگامى كه به كوفه رسيدم، به مادرم محبّت كردم و خودم به او غذا مى‏ دادم و جامه و سرش را از شپش، پاك مى‏ كردم و به او خدمت مى ‏نمودم. مادرم به من گفت: اى پسركم! تو وقتى بر دين من بودى، اين‏چنين با من رفتار نمى‏كردى. اين، چه رفتارى است كه پس از مهاجرتت و پذيرش اسلام در تو مى‏ بينم؟ گفتم: مردى از فرزندان پيامبرمان، مرا به اين رفتار، فرمان داده است... 👉 مادرم گفت: فرزندم ، دين تو، بهترين دين است. آن را بر من عرضه كن. من آن دين را بر او عرضه كردم و او اسلام را پذيرفت‏..." 📚الکافی ج 2 ص 160 @Rahnamye_Behesht
شبهات فضای مجازی پیرامون ولایت فقیه و حکومت اسلامی.06.Prp.pdf
1.87M
📖کتاب الکترونیک : " پاسخ به شبهات فضای مجازی پیرامون ولایت فقیه و حکومت اسلامی ( جلد اول ) ✍نویسنده : احمد پودینه ئی ( مدیریت مجموعه شیعه پاسخ ) ❕کتاب مذکور حاوی تازه ترین سوالات و شبهات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون حکومت اسلامی و مشروعیت ولایت فقیه و مسائلی مرتبط با انقلاب اسلامی ایران و رهبران آن است که به صورت استدلالی و با استناد به منابع متقن مورد بحث و بررسی و پاسخگویی نویسنده قرار گرفته است . @Rahnamye_Behesht
شیعه پاسخ
آیا پیامبر اسلام آلت تناسلی امام حسین علیهما السلام را می بوسید ?! 🤔پرسش : ❓آیا می دانستید پیامبر اسلام آلت تناسلی امام حسین را می بوسیده است ? منبع شیعه : " أَنَّ النَّبِيَّ ص قَبَّلَ زُبَّ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ  كَشَفَ عَنْ ربيته [أُرْبِيَّتِهِ‏] وَ قَامَ فَصَلَّى مِنْ غَيْرِ أَنْ يَتَوَضَّأَ." ( الجعفريات (الأشعثيات)، ص: 19 ) منبع سنی : "حدثنا الحسن بن علي الفسوي ثنا خالد بن يزيد العرني ثنا جرير عن قابوس بن أبي ظبيان عن أبيه عن بن عباس رضي الله عنهما قال رأيت النبي صلى الله عليه وسلم فرج ما بين فخذي الحسين وقبل زبيبته " ( المعجم الکبیر ج 3 ص 51 ) ❗️❗️❗️ 💠پاسخ : 💠 👌پیامبر گرامی امام حسین علیهما السلام بسیار دوست می داشت و  ایشان را که کودک بودند , بسیار می بوسیدند و به حسب روایات بر پیشانی و گلو و لبهای مبارک امام حسین بوسه می زدند . ❕در نقلی آمده است که سلمان فارسی می گوید : "بر پيامبر خدا در آمدم. ديدم حسين بن على  بر روى ران اوست و پيامبر پيشانى او را مى‏بوسد و دهانش را بر دهان او نهاده و مى‏بوسد. " دَخَلتُ عَلى رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله وإذَا الحُسَينُ عليه السلام عَلى‏ فخِذِهِ، وَ هُوَ يُقَبِّلُ جَبينَهُ، و يَلثِمُ فاهُ  " 📚کفایه الاثر ص 46 _ الخصال ج 2 ص 475 ❕در نقل دیگر آمده است که پیامبر گرامی بسیار بر پیشانی و گلوی امام حسین بوسه می زد : " فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص كَانَ كَثِيراً مَا يُقَبِّلُ جَبِينَهُ وَ نَحْرَهُ " 📚بحار الأنوار ج‏44، ص: 188 ❕بی شک این بوسه های پیامبر گرامی مرتبط با وقایعی بوده است که در آینده بر امام حسین وارد می شد . بوسه بر گلوی امام حسین خبر می داد از بریده شدن گلو و سر مبارک ایشان یا بوسه بر دهان امام حسین خبر می داد از ضرباتی که یزید ملعون بر دهان مبارک امام حسین وارد می کرد , چنانچه که علمای شیعه و سنی از زید بن ارقم نقل می کنند : "هنگامى كه یزید با چوب‏دستى‏اش بر دندان‏هاى پيشين امام حسين عليه السلام مى‏زد , زید بن ارقم گفت : ❕" چوب‏دستى‏ات را از اين دو لب بردار، كه سوگند به خدايى كه جز او خدايى نيست، بارها و بارها كه شماره نمى‏توانم كرد، ديدم كه پيامبر خدا دو لب خود را بر آنها نهاده و مى‏بوسد! " "فَلَمَّا رَآهُ يَضْرِبُ بِالْقَضِيبِ ثَنَايَاهُ قَالَ لَهُ ارْفَعْ قَضِيبَكَ عَنْ هَاتَيْنِ الشَّفَتَيْنِ فَوَ اللَّهِ الَّذِي لَا إِلَهَ غَيْرُهُ لَقَدْ رَأَيْتُ شَفَتَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلَيْهِمَا مَا لَا أُحْصِيهِ‏ کثْرَةً تُقَبِّلُهُمَا " 📚الارشاد ج 2 ص 115 _تاریخ طبری ج 5 ص 456 _ انساب الاشراف ج 3 ص 412 ❕از سوی دیگر پیامبر گرامی اسلام تربیت شده به ادب الهی و در اوج کمالات اخلاقی بوده است , طبیعتا از چنین پیامبر رفتاری که مورد تایید اخلاق نباشد , سر نمی زند . 👌خداوند با صراحت در توصیف پیامبر اسلام می فرماید : "« تو اخلاق عظیم و برجسته ای داری» ( قلم 4 ) « وَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِيمٍ » و  می فرماید ؛ « برای شما در زندگی رسول خدا سر مشقی نیکویی است» (احزاب21 ) « لَقَد كَانَ لَكُم فِى رَسُولِ اللَّهِ اسْوَةٌ حَسَنَة » 👌علمای فریقین نقل می کنند که پیامبر اسلام می فرمود : " أدّبني ربّي فأحسن تأديبي " " خداوند مرا ادب آموخت و نيكو نیز ادب آموخت. " 📚بحار الانوار ج 16 ص 210 _ الجامع الصغیر , سیوطی , ج 1 ص 51 _ کنزالعمال ج 11 ص 406 _414 _ 431_ فیض القدیر ج 1 ص 290 _ تفسیر رازی ج 28 ص 285 و .... ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕حال معاند مدعی شده است که پیامبر گرامی بر آلت امام حسین در زمان کودکی ایشان بوسه می زده است !!!! ▫️روایتی که معاند به آن استناد کرده است از نظر سندی ضعیف و غیر قابل اعتماد است : 🔸1 _ آنچه که از منبع شیعی یعنی کتاب جعفریات استناد کرد , سند صحیحی ندارد و قابل استناد نیست , زیرا راویان کتاب جعفریات افرادی بوده اند که در کتب رجالی توثیق نشده است و مجهول هستند . افرادی مانند : " احمد بن المظفر بن احمد العطار " _ " محمد بن ابراهیم بن محمد بن خلف الجمازی " _ " عبد الله بن محمد بن عبد الله بن عثمان ابن السقاء " 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 1 ص 488 _ ج 6 ص 367 _ ج 5 ص 95 ❕گذشته از آنکه افرادی مانند ابن السقاء که از راویان کتاب مذکور بوده از علمای اهلسنت محسوب می شود  و به احتمال زیاد روایات جعلی اهلسنت را در کتاب جعفریات اضافی کرده است . ❗️خطیب بغدادی مفصلا شرح حال او را در کتاب تاریخ بغداد خود بیان می کند : " 5270 عبد اللّٰه بن محمد بن عبد اللّٰه بن عثمان بن المختار، أبو محمد المزني الواسطي، يعرف بابن السقاء " 📚تاریخ بغداد ج 10 ص 129 ❕لذا مرحوم صاحب جواهر یکی از دلائل ضعف کتاب جعفریات را همین تحریف کتاب و اضافی شدن روایات جعلی اهلسنت به آن می داند : " إنما تطابق روايته في الأكثرية رواية العامة " 📚جواهر الكلام في شرح شرائع الإسلام، ج‏21، ص: 398 ❕آیت الله مکارم شیرازی نیز از جهت دیگری بر تضعیف این کتاب استدلال کرده و می گوید : "كتاب «جعفريّات» به «اسماعيل بن موسى بن جعفر» مى‏رسد، «اسماعيل» هم پسرى به نام «موسى» داشت، آنچه در كتب رجال هست اين است كه اين شخص كتابهائى داشته است و تمام روايات نقل شده به اسماعيل بن موسى بن جعفر مى‏رسد كه از او توثيقى در كتب رجالى نيست، ولى گفته‏اند كه در مصر بوده و اولادى داشته است و در مورد توثيق او و پسرش دليلى در دست نيست. كتاب «اسماعيل» را فرزندش «محمد» نقل مى‏كند كه در كتب رجال چيزى در توثيق او نيست و فقط گفته شده است كه كتابهاى پدرش را نقل مى‏كند. راوى از «موسى»، «محمد بن اشعث» است كه او هم توثيق نشده و شايد به جهت وجود اشعث است كه كتاب جعفريّات را «اشعثيّات» هم مى‏گويند، كه اينها همه مشكوك هستند حال با وجود اين اشكالات چطور مى‏توانيم به اين كتاب تمسّك كنيم‏ " 📚كتاب النكاح، ج‏1، ص: 25 🔸2 _ روایتی هم که معاند از کتاب معجم الکبیر که از منابع اهلسنت است مورد استناد قرار داد سند ضعیفی دارد و قابل استناد نیست , چرا که راوی روایت " قابوس بن ابی ظیبان " است که ذهبی در مورد او نقل می کند :  "  ابوحاتم گفته است به احادیث او احتجاج نمی شود و نسائی گفته است او قوی نیست و ابن حبان گفته است که او حافظه ضعیفی داشته است "  و مزی نیز در مورد او نقل می کند : " او منافق بوده است و عبد الله بن احمد از یحیی بن معین نقل کرده که او ضعیف الحدیث بوده است " " قال ابوحاتم لا یحتج به و قال النسائی لیس بالقوی و قال ابن حبان ردئ الحفظ " _ " ... نفق قابوس ... عن یحیی بن معین ضعیف الحدیث " 📚میزان الاعتدال ج 3 ص 367 _ تهذیب الکمال فی اسماء الرجال ج 23 ص 328 👌لذا شوکانی و ابن حجر , دو عالم برجسته اهلسنت برای بیان ضعف روایت مذکور به وجود قابوس بن ابی ظبیان در سند آن و ضعیف بودن راوی مذکور اشاره می کنند : " و فی اسناده قابوس بن ابی ظبیان و قد ضعفه النسائی " 📚نیل الاوطار ج 2 ص 53 _ تلخیص الحبیر ج 2 ص 60 ❕بنابراین منبع اصلی نقل مورد استناد معاند روایتی از اهلسنت است که راویان ضعیف اهلسنت نقل مذکور را در کتاب جعفریات نیز وارد کرده اند که در هر حال روایت مذکور با سند ضعیف نقل شده و قابل استناد و احتجاج نیست . @Rahnamye_Behesht
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| توضیحاتی در مورد نجاست سگ در اسلام !!! ❕در کلیپ فوق از موضوعات ذیل بحث کرده ایم : ▫️دلیل شرعی نجاست سگ ! ▫️فلسفه نجاست سگ ! ▫️دیدگاه اسلام پیرامون چگونگی تعامل انسان با سگ ! @Rahnamye_Behesht
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️معاند ضد اسلام : " از دید امام صادقِ شیعیان هر کس به کافر غذا بدهد خداوند او را به جهنم می اندازد " ❓آیا از دید اسلام , اطعام کافر حرام و موجب عذاب الهی می شود ? 👌پاسخ حجت الاسلام کریمی پور به معاند بلاگر را ببینید . @Rahnamye_Behesht
هدایت شده از  شیعه پاسخ
پاسخ به شبهات فضای مجازی پیرامون حضرت فاطمه سلام الله علیها.07.Prp.pdf
2.19M
📖کتاب الکترونیک : " پاسخ به شبهات فضای مجازی پیرامون فاطمه صدیقه سلام الله علیها و شهادت ایشان " ( جلد اول ) ✍نویسنده : احمد پودینه ئی ( مدیریت مجموعه شیعه پاسخ ) ❕کتاب مذکور حاوی تازه ترین سوالات و شبهات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون شهادت فاطمه ( س ) و موضوعاتی مرتبط با این مساله است و به دهها شبهه در این رابطه پاسخ گفته شده است و دهها سند از روایات شیعه و سنی در جهت اثبات شهادت فاطمه ( س ) مورد استناد قرار گرفته است . @Rahnamye_Behesht