eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
44.6هزار عکس
34.1هزار ویدیو
317 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مدیرعامل ایران خودرو: 🔹 به راحتی می توان اثبات کرد که طی چهار پنج سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزارمیلیاردتومان از جیب خودروساز، سهامداران و مردم خارج شده و به جیب سودجویان وارد شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب‌های تامل برانگیز جانباز مدافع حرم که پس از نقد رفتار علی دایی در برنامه جهان‌آرا، مورد حمله براندازان قرار گرفته بود! 🔹 چرا سلبریتی‌ها اسطوره نیستند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤👥 نشست روشنگری : 💠« از تبیین تا قیام در منظومه فکری امام خامنه ای » (( نگاهی به ابعاد حرکتِ روشنگرانه‌ی امام حسین(ع) در نهضت عاشورا )) 🔻مقابله باتحریف 🔺دشمن شناسی 🔺جریان شناسی 🔻 بیان حقایق تاریخ و جنایتهای دشمنان و... ✔️ذیل چند سوال وپاسخ آنها درمورد جهاد تبیین 🔷 ارائه مطالب :هادی 🔹پاسخ به سوالات : کارشناس محترم /استادمهدی سلطان‌احمدی ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📃پیشگفتار 🔰جهاد تبیین و الزامات آن؛ ▫️مقام معظم رهبری برای اولین بار در اردیبهشت سال ۹۵ از اصطلاح جهاد تبیین استفاده کردند و آخرین بار هم در ۱۹ دی امسال در دیدار با مردم قم بر روی آن تاکید کردند. ▪️ تکرار زیاد این کلید واژه در سخنان ایشان و اعتقادی که به حکیمانه بودن منویات ایشان داریم کافیست که بیش از پیش بر این موضوع تمرکز کنیم و در این جهاد عظیم گوش به فرمان باشیم. ▫️رهبر انقلاب عمدتا جهاد تبیین را در مقابله با تحریف واقعیات جمهوری اسلامی به کار برده اند و آن را فریضه ای قطعی، فوری و عینی می دانند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاهی به ابعاد حرکتِ روشنگرانه‌ی امام حسین(ع) در نهضت عاشورا از تبیین تا قیام 🔶 یکی از موضوعاتی که درباره‌ی قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مطرح است توأم بودن نهضت حسینی با موضوع تبیین است: «امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در منی و عرفات... باید شناخت.»  ۱۳۸۸/۵/۵ 🔷در این زمینه همان‌طور که پیامبر به مباهله برای بیان حقیقت پرداخت «امام حسین هم برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را برمی‌دارد می‌آورد وسط میدان.» ۱۳۸۸/۹/۲۲
تسلیم طاغوت نشدن، نقطه آغاز نهضت حسینی 🔶یکی از سؤالات اساسی درباره قیام امام حسین، هدف این قیام و نهضت است. حضرت در وصیت به برادرش محمدبن‌حنفیه می‌فرمایند این قیام «نه برای این است که حتماً باید به حکومت برسیم، نه برای این است که حتماً باید برویم شهید شویم.» ۱۳۷۴/۳/۱۹  ♦️حقیقت این است که بعد از مرگ معاویه، یزید به حکومت رسید و «توقّع داشت که این امام هدایت پای حکومت او را امضاء کند.» ۱۳۸۱/۱/۹ و این موضوع به معنای مشروعیت‌بخشی به نظام سلطنت بود لذا «قیام امام حسین  از این‌جا شروع شد.» ۱۳۸۱/۱/۹ ✅ در واقع هدفِ قیام عاشورا مبارزه با این انحراف در جامعه‌ی اسلامی بود: «تسلیم نشدن در مقابل حاکمیت فاسدی که راه دین را به کلّی منحرف میکرد. امام از مدینه که حرکت فرمود با این نیّت بود.» ۱۳۷۵/۳/۱۴ و در این راستا «امام حسین فرمود "مثلی لا یبایع مثله"؛ حسین چنین امضایی نمی‌کند.» ۱۳۸۱/۱/۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلوه‌های تبیین در قیام عاشورا ♦️یکی از اصول مهم در روش مبارزاتی حضرت اباعبدالله الحسین، تبیین و روشنگری برای مردم و همچنین خواص جامعه بود، از این رو، آن حضرت نسبت به بیان هدف و تشریح انگیزه قیام خویش اقدام فرمودند. ایشان در جایی اینگونه فرمودند: «"و انی لم اخرج اشرا ولا بطراً و لا مفسداً و لا ظالماً"؛ یعنی کسانی اشتباه نکنند و تبلیغاتچی‌ها تبلیغ کنند که امام حسین هم مثل کسانی که این گوشه و آن گوشه، خروج میکنند برای این که قدرت را به چنگ بگیرند - برای خودنمایی، برای عیش و ظلم و فساد - وارد میدان مبارزه و جنگ میشود! کار ما از این قبیل نیست.» ۱۳۷۴/۳/۱۹ ☝️  کار امام  «مثل بقیّه‌ى افرادى که قیام میکنند، خروج میکنند، میزنند، میکُشند براى اینکه قدرت را قبضه کنند نیست.»  ۱۳۸۰/۱۲/۲۱
هیئت عاشورایی، تبیین حسینی 🔶نهضت عاشورا حرکتی برآمده از عقلانیت است: «عنصر منطق و عقل در این حرکت، در بیانات آن بزرگوار متجلی است؛ قبل از شروع این حرکت، از هنگام حضور در مدینه تا روز شهادت.» ۱۳۸۴/۱۱/۵ ♦️ لذا قیام سیدالشهداء دارای ابعاد مختلفی است که از تبیین تا قیام را دربرمی‌گیرد: «از تبیین و انذار، از تحرک تبلیغاتى، از بیدار کردن و حساس کردن وجدانهاى عناصر خاص در خطبه‌ى منا، اینها همه در طول زندگى سیدالشهداء است. بعد هم ایستادگى در مقابل یک انحراف بزرگ با قصد مجاهدت با جان‌.» ۱۳۹۰/۴/۱۳  ☝️نکته‌ی مهم اینکه درس و الگوگیری از تمامی ابعاد و جوانب حرکت امام حسین وظیفه‌ی همیشگی ماست: «مسأله کربلا... برای کسانی که میخواهند امام حسین را الگو قرار دهند، درس است.» ۱۳۷۵/۹/۲۴ 🔷 یکی از این درس‌ها، توجه به موضوع تبیین است: «خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است... حرکت تبیین خنثی‌کننده‌ی این توطئه‌ی دشمن و این حرکت دشمن است.» ۱۴۰۰/۷/۵
♦️باید دانست که «بی‌شک تبیین و تفسیر دین با دیدگاه مخصوص اهل بیت وحی، و رفع تحریف‌ها و کج‌فهمی‌ها از معارف اسلامی و احکام دینی نیز هدف مهمی برای جهاد اهل بیت بحساب می‌آمد.» ۱۳۶۳/۵/۱۸ ☝️ لذا باید سعی کرد در عزاداری‌ها به تکلیفِ مهم و اساسی روشنگری و آگاه‌سازی مردم و مقابله با دروغ‌ها و تحریفات دشمن توجه ویژه شود: «جهتگیری در عزاداری امام حسین به این نحو باید باشد: گسترش تبیین، بیان، آگاه‌سازی، محکم کردن ایمان مردم، روح تدین را در مردم گسترشِ دادن، روح شجاعت و غیرت دینی را در مردم زیاد کردن، حالت بی‌تفاوتی و سکر و بیحالی را از مردم گرفتن؛ اینهاست معنای قیام حسینی و بزرگداشت عزاداری امام‌حسین  در زمان . والسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ به سوالات : کارشناس محترم /استادمهدی سلطان‌احمدی ⬇️⬇️⬇️
اول 🔵مخاطب تبیین چه کسانی هستند؟!
دوم 🔵ابزار تبیین چیست؟!
-سوم 🔵تاریخ و عرصه تاریخ شفاهی در حوزه کمک به جهاد تبیین چقدر می‌تواند مؤثر باشد؟
پایانی 🔵فرصت رشد و توسعه شبکه‌های اجتماعی در جهاد تبیین چقدر می‌تواند مؤثر باشد؟  دشمن در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلانی داشته است.
با تشکر از بیانات ارزشمند استاد سلطان_احمدی و صبر و حوصله شما عزیزان حاضر در فضای مجازی یاعلی .ع. 🌷✨🌷✨🌷
وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّكَ يَضِيقُ صَدْرُكَ بِمَا يَقُولُونَ (97) فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُن مِّنَ السَّاجِدِينَ (98) وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّي يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ (99) /حجر (اى پيامبر!) البتّه ما مى دانيم كه سينه ات بواسطه آنچه مى گويند، تنگ مى شود. پس (براى تقويت خود) پروردگارت را با سپاس و ستايش به پاكى ياد كن و از سجده كنندگان باش. و پروردگارت را پرستش كن تا آنكه يقينى (مرگ)، تو را فرارسد. 🍃🍃🍃 تفسیرنور: در ميان مفسران مشهور آن است كه مراد از «يقين» در اين آيات، مرگ يعنى يقينى ترين امر نزد بشر است. همان گونه كه در آيه ى 46 سوره مدّثر نيز از زبان كفّار آمده كه: «و كنّا نكذب بيوم الدين حتّى اتانا اليقين» ما معاد را تا لحظه مرگ تكذيب مى كرديم. گرچه معناى يقين، مرگ نيست، ولى مرگ زمينه اى براى يقين پيدا كردن است، چون هنگام فرارسيدن مرگ تمام پرده ها كنار رفته و انسان به واقعيات يقين پيدا مى كند. بعضى از منحرفان آيه «واعبد ربّك حتّى ياتيك اليقين» را دستاويز قرار داده و مى گويند: اگر به يقين رسيدى، ديگر عبادت لازم نيست!. غافل از آنكه خطاب آيه به پيامبرصلى الله عليه وآله است كه از روز اوّل به يقين رسيده بود ودر برابر تطميع وتهديدهاى كفّار مى فرمود: اگر ماه را در يك دستم و خورشيد را در دست ديگرم قرار دهيد، دست از وظيفه ى خود برنمى دارم، ولى با آن يقين تا آخرين لحظه عمر عبادت مى كرد. 🍃🍃🍃 - اگر بدانيم رنج ما زير نظر خداست، تحمّل مشكلات آسان مى شود. «نعلم» - ظرفيّت تمام افراد حتّى انبيا محدود است. «يضيق صدرك» - گاهى لجاجت و ياوه گويى، سعه صدردارترين افراد را در فشار قرار مى دهد. «يضيق صدرك» با آنكه خداوند فرموده: «الم نشرح لك صدرك» - سينه پيامبر در جنگ ها تنگ نشد، ولى از حرف ها دلگير شد. «يضيق صدرك بمايقولون» - دواى فشار روحى وروانى، نماز، سجده، تسبيح و حمد خداوند است. «يضيق... فسبّح بحمد ربّك... واعبد» (ابن عباس مى گويد: هرگاه پيامبرصلى الله عليه وآله غمگين مى شد، به نماز برمى خاست.)(45) - مهمتر از عبادت، استمرار آن است. «واعبد ربّك حتّى ياتيك اليقين » - تداوم بر بندگى حق، سبب پيدا شدن يقين است. «واعبد ... ياتيك اليقين» ----- 45) تفسير نمونه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا