eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
44.5هزار عکس
34.1هزار ویدیو
316 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴بیعت مشکوک با امام‌علی علیه‌السلام ✍بخش دوم 🔹کسی که از سال 20 هجری (سال فتح مصر) در کنار عمروعاص و جزء مقرّبان وی بود، بعد از خلافت امیرالمؤمنین (ع) برای بیعت با آن حضرت به کوفه آمد. چنان‌که ابن‌سعد و دیگران نقل کرده‌اند، حضرت چندین بار بیعت وی را نپذیرفته و به شهادت خویش اشاره نمودند: 🔸🔸علی بن ابی‌طالب مردم را به بیعت فراخواند، ابن ملجم به حضور ایشان رسید، اما آن حضرت بیعت او را نپذیرفت، ابن ملجم دوباره آمد، اما باز حضرت نپذیرفت، برای بار سوم آمد تا این‌که بالاخره آن حضرت بیعتش را پذیرفت. سپس فرمود: چه چیزی شقی‌ترین آن‌ها را نگه داشت؟ به خدایی که جانم در دست اوست، همانا این [محاسنم] به آن [خون سرم] رنگین خواهد شد. 🔹برخی وی را جزء شیعیان امام علی و جزء حاضران در صفین دانسته‌اند؛ ولی در کتب تاریخی معتبر از حضور وی در صفین سخن صریح به میان نیامده و فقط وی را از خوارج معرفی کرده‌اند. ورود ابن ملجم به کوفه و پیوستن وی به امام علی (ع)، درست در همان زمانی که ارباب وی (عمروعاص) از مصر به شام رفته و با معاویه متحد شده است، جای تأمل دارد. 🔸️چنان‌چه ذکر شد، ابن ملجم جزء مقرّبان عمرو عاص و مورد عنایت بزرگان حزب نفاق بوده است؛ لذا حرکت او از مصر به کوفه قبل از صفین، امری عادی نبوده، بلکه – باتوجه به پیشینه و کارهای بعدی او – می‌توان گفت وی برای یاری عمرو عاص و معاویه در لشکر امام علی (ع) حضور داشته است. 🔹️چنان‌که منافقانی هم‌چون اشعث بن قیس و همکاران او نیز در لشکر آن حضرت بودند. فرق اشعث با ابن ملجم در این است که اشعث فردی شناخته‌شده است، ولی ابن ملجم تا قبل از قتل امیرمؤمنان (ع)، شخصیتی مجهول بوده است و پنهان بودن برای منافقان و جاسوسان یک رویه‌ی عادی است. 🔹️🔸لذا کسانی که ابن ملجم را جزء شیعیان حضرت شمرده‌اند دچار اشتباه‌اند. اگر حضور ابن ملجم در لشکر حضرت ثابت شود، این به‌معنای شیعه بودن نیست، بلکه ممکن است به‌عنوان جاسوس دشمن نیز باشد. پیشینه‌ی زندگی ابن ملجم و کارهای بعدی وی (مانند قتل حضرت) بیشتر با جاسوسی او در لشکر حضرت سازگاری دارد، نه با شیعه بودن. ✍ادامه دارد...
🔴نقش معاویه و عمروعاص در قتل امام علی ✍بخش سوم 🔹🔸بعد از فتنه‌ی خوارج، که جمعشان پراکنده شد و اکثرشان به قتل رسیدند، عده‌ای از آن‌ها نجات یافتند؛ برخی به کوفه برگشتند و برخی به دیگر مناطق رفتند. در جریان قتل امیرمؤمنان، اکثر تواریخ قصّه‌ای را ذکر نموده‌اند که طبری آن را نقل کرده و خلاصه‌ی آن چنین است: 🔸موسى بن عثمان بن عبدالرحمن المسروقی از عبدالرحمن الحرانی و او از اسماعیل بن راشد نقل می‌کند: سه نفر از خوارج در مکّه اجتماع کردند و با هم در مورد امر مردم و خوارج سخن گفتند. آن‌ها تصمیم گرفتند حضرت علی، معاویه و عمروعاص را در یک شب به قتل برسانند، تا مردم راحت شوند. لذا ابن ملجم مرادی گفت من علی را به قتل می‌رسانم، برک بن عبدالله گفت من معاویه را به قتل می‌رسانم و عمرو بن بکر گفت من عمروعاص را به قتل می‌رسانم. آن‌ها با هم عهد بستند تا در یک شب هر سه را به قتل برسانند. 🔹️ابن ملجم به کوفه آمد و در کوفه این امر را از بقیه پنهان می‌کرد. در این مدت وی با زنی به نام قطام آشنا شد و شیفته‌ی وی گردید. قطام مهریّه‌ی خود را سه هزار [درهم] و یک برده و کنیز و قتل امیرالمؤمنین (ع) قرار داد. وی به ابن ملجم گفت برای قتل علی (ع) به تو دو نفر نیروی کمکی خواهم داد؛ لذا وردان و شبیب را با ابن ملجم آشنا کرد و آن‌ها با هم تصمیم گرفتند که حضرت علی (ع) را در شب جمعه به قتل برسانند. در پی این توطئه، ضربه‌ی ابن ملجم به سر مبارک امیرالمؤمنین خورد و بر اثر آن به شهادت رسید. 🔸️این مطلب در کتاب‌های تاریخی با اختلاف تعابیر و کم و زیادهایی نقل شده است که برای روشن شدن ارتباط معاویه و ابن ملجم لازم است بررسی شود. در رابطه با این مطلب، نکات زیر قابل دقت است. ✍ادامه دارد...
🔴فرماندهی کل انتظامی کشور هفته آینده درباره طرح جدید حجاب پلیس به مجلس می‌رود 🔸️رئیس کمیسیون شوراهای های مجلس گفت: کمیسیون شوراهای مجلس هفته آینده نشستی را با سردار احمدرضا رادان فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار خواهد کرد. 🔸️این نشست روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار و طرح جدید فراجا برای مقابله با کشف حجاب مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سردار احمدرضا رادان فرماندهی کل انتظامی کشور نیز گزارش خود را در این باره به اعضای کمیسیون ارائه خواهد کرد /
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تحلیلگر نظامی الجزیره: اسرائیل از درگیری همزمان در غزه، لبنان و سوریه وحشت دارد! 👤 «الیاس حنا» تحلیلگر نظامی در گفتگو با شبکه "الجزیره": 💢 درس‌های سال 2006 و عدم آمادگی ارتش اسرائیل در تمام ابعاد فرماندهی، تعداد نیرو، لجستیکی و حتی بُعد اطلاعاتی بر تمام احتمالات سایه افکنده زیرا می‌داند حزب‌الله و گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله جهاد و حماس در بیروت گردهم آمده و برنامه‌ریزی می‌کنند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙استاد شهید مرتضی مطهری 🔴 شدت اشتیاق و انتظار امیرالمؤمنین علی(ع) برای شهادت ✅ دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند/ اندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند.
🔥دامن کوتاه به جای بمب!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیرآب زنی براندازا تمومی نداره 🙂 این بار افشای دروغگویی مسیح علینژاد توسط طرفداران پهلوی... درگیری سنگینه اقااااااا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انتقاد امید قالیباف [سخنگوی فعلی وزارت صمت] از پراید ۴۰میلیون تومانی زمانی که مجری صداوسیما بود و مسئولیتی نداشت! 🔹اقای قالیباف از قیمت پراید و تیبای امروز خبر دارند؟
شـــمع بیـــت‌ المـــال 🕯 اثر جدید حسن روح الامین به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)
🔴 خبر سخنگوی دولت از جابه‌جایی‌های مدیریتی در دولت 🔹بهادری جهرمی: برای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران اجرایی، جابه‌جایی‌های مدیریتی در دستور کار دولت است.
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
✔️نقش اشعث در بشهادت حضرت علی علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌❌👆اشعث های زمان را بشناسیم ✅زمان امیر المومنین مردم کوفه عموما بی سواد سیاسی بودند لذا امثال عمروعاص گاهی به راحتی فریبشان میدادند . ⭕️لشکر معاویه در صفین نزدیک به شکست بود که عمرو عاص گفت قرآن سر نیزه کنید این مردم خودشان علی را محاصره خواهند کرد و خواهند گفت چرا مسلمان کشی می کنی مگر نمی‌بینی قرآن سر نیزه کرده اند . ⭕️و همان شد و در راس معترضین به مولا علی، اشعث کندی بود ، لابه لای مردم می‌چرخید و می گفت علی می خواهد ما را به مسلمان کشی وادار کند . ♦️جهل مردم کوفه کار خودش را کرد و معاویه از شکست حتمی نجات پیدا کرد. ♦️اشعث یک منافق بود ولی نماز می خواند و اهل عبادت بود اما سواد سیاسی لازم بود تا او را بشناسند هر چند حضرت علی ع گاهی رسوایش می کرد. ✅به این جریان که در نهج‌البلاغه آمده توجه کنید👇 ♦️امیرالمومنین(ع) بالای منبر مشغول سخنرانی بود ، اشعث ( یکی از باصطلاح یاران حضرت) میان سخنان حضرت آمد گفت: « ما قلت، علیک لا لک » ( آنچه گفتی به ضررت است نه به نفعت ) 👌 سید رضی عکس العمل امیرالمومنین (ع) را اینگونه نقل می کند👇 فخفض علیه عینه و قال( حضرت مانند شیری که از بلندی به یک موش بی ارزش نگاه می اندازد، چشم خود را به سمت او پایین آور و فرمود : ای لعین بن لعین، و ای منافق بن کافر تو همان کسی بودی که به قوم خودت هم رحم نکردی و آنها را در معرض دشمن قرار دادی و قومت به تو لقبی بد داد ( حضرت لقب او را می گوید و می فرماید: ) تو از کجا دانستی چه چیزی به ضررم است و چه چیزی علیه من. 🛑اشعثهای زمان خودمان را بشناسیم اشعثهایی مانند روحانی خبیث و غربگرایان خائن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ❌ نگوییم: آنونس ✅ بگوییم: پیش‌پرده واژه "پیش‌نمایش" نیزبجای آنونس کاربرد دارد. ✍آنونس مستند← پیش‌نمایش مستند ✍آنونس فیلم غریب←پیش‌پرده فیلم غریب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تذکر اثر دارد ، نه فورا ، اما حتما! 🔴 باور میکنید تذکر آقایان موثر تر از بانوان است؟
ماه رمضان و شب‌های قدر، ایام و لیالی دعا کردن است، دعا کردن ما باید همچون دعا کردن حضرت یونس در دل ماهی باشد زمانی که حضرت بونس، دل از همه برید و نجات خود را فقط از خداوند طلب کردند. امیرالمومنین علی علیه السلام نیز در شب‌های ماه رمضان مدام مشغول عبادت، نیایش و دعا بودند.🌷
Reza Narimani - Bare Gonah Avordam.mp3
6.27M
- با خودم بار گناه آوردم ؛ بھ محبتت پناه آوردم :
هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ (60) فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (61) /الرحمن آيا پاداش نيكى (شما) جز نيكى (ما) است، پس كدام يك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ 🌺🌺🌺 «احسان» دو معنا دارد: يكى كار نيك و ديگرى نيكى به ديگران. مراد از احسان اول در آيه، كار نيك و مراد از احسان دوم، نيكى به غير است.(131) «هل جزاء الاحسان الاّ الاحسان» امام صادق عليه السلام فرمود: جمله «هل جزاء الاحسان...» در باره كافر و مؤمن جارى است و هر كس براى ديگرى كار نيكى انجام دهد، بر او لازم است جبران كند.(132) در قرآن، اصلِ مقابله به مثل بارها تكرار شده است: «فاذكرونى أذكركم»(133) ياد كنيد مرا تا ياد كنم شما را. «اِن عُدتم عُدنا»(134) اگر برگرديد ما نيز برمى گرديم. «فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم»(135) به همان مقدار كه لطمه زدند، به آنان لطمه بزنيد. «و لهنّ مثل الّذى عليهنّ»(136) به همان مقدار مسئوليّت كه بر عهده زن هست، براى او حق و حقوق است. «اِن عاقبتم فعاقبوا بمثل ما عوقبتم»(137) اگر قصد انتقام از دشمن داريد، به همان مقدار كه ضرر ديديد، ضربه وارد كنيد. «اِن تنصروا اللّه ينصركم»(138) اگر خدا را يارى كنيد، شما را يارى مى كند. «فلمّا زاغوا أزاغ اللّه»(139) اگر به اراده خود كج روند، خدا آنان را در كجى رها مى كند. حضرت على عليه السلام از رسول خداصلى الله عليه وآله نقل مى كند كه خداوند فرمود: آيا پاداش كسى كه به او نعمت توحيد داده ام غير از بهشت است.(140) «هل جزاء مَن أنعمتُ عليه بالتّوحيد الاّ الجنّة» ----- 131) تفسير راهنما. 132) تفاسير مجمع البيان و الميزان. 133) بقره، 152. 134) اسراء8 . 135) بقره، 194. 136) بقره، 228. 137) نحل، 126. 138) محمّد، 7. 139) صف، 5 . 140) امالى طوسى، ج 2، ص 182. 🌺🌺🌺 - در برابر احسان و نيكى ديگران، ما نيز نيكى كنيم. «هل جزاء الاحسان الا الاحسان» (آيا در برابر اين همه احسان خداوند به انسان، جز نيكوكارى بنده سزاوار است؟) - فقط به ارزشها بيانديشيم نه افراد، جنسيّت، نژاد، سنّ، منطقه و قبيله. «هل جزاء الاحسان الا الاحسان» - پاداش احسان به هر نوع، به هر مقدار، در هر زمان و مكان و نسبت به هر شخصى بايد احسان باشد. «هل جزاء الاحسان الا الاحسان» - يكى از فلسفه هاى قيامت، اجراى عدل و جزاى احسان هاست. «هل جزاء الاحسان الاّ الاحسان» - پاداش نيك خداوند به نيكى هاى ما، نعمت است. «فباىّ آلاء ربّكما تكذّبان» /تفسير نور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این دهه آخر ماه رمضونی اینجوری حرف بزنیم بگیم خدایا ... قسمت میدیم به شهدایی که دل‌مون گره خورده به یادشون، نکنه ماه رمضون تموم بشه مارو نبخشیده باشی ... نکنه تو پرونده عملمون هنوز سیاهی باشه که جلوش ننوشته باشه به مهدی فاطمه بخشیدمش ...
یادمان نرود! این بی‌حیاها با سگِ هارِ و سیاست‌های خبیث انگلیسی، حجاب از سر بعضی از دختران‌مان کشیدند! روح‌الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای قوه قضائیه آقای پلیس فتا مردم امنیت روانی نداااااارند بعضی از سلبریتی ها بلندگوی دشمنند، سیم بلندگوی دشمن را قطع کنید!!!
هدایت شده از چه خبره؟!؟
وکیل خانواده کیان پیرفلک، وکالت قاتل کیان پیرفلک و شش نفر دیگه رو به عهده گرفت! هر چی از عجیب بودن خبر بگم، کم گفتم😐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ 🚨سناریوی 🔥پروژه‌ای که در مصر به بهترین حالت ممکن جواب داد و هیچ بعید نیست که در ایران هم اجرا شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دختران انقلاب، در یک حرکت جالب پا شدن رفتن مراسم کیومرث پوراحمد و صاف پیش فاطمه معتمد آریا!!! اینم کانالشون eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc 📍اولا دوره کردن این افراد و مطالبه کردن ازشون توسط انقلابی‌ها، قطعا بی‌تاثیر نیست و حداقل موجب شکستن تک‌صدایی و توهمات ذهنی سلبریتی‌ها می‌شه؛ افراد موثری که متأسفانه بدجور دچار خطای شناختی شده‌اند؛ علتش هم محدود کردن دایره‌ی ارتباطی با همفکرانشونه! 📌راستی، پیشنهاد کاربردی شما برای کنترل و اثرگذاری بر آن‌ها چیه؟👇 @Mjavani_ir 📍دوما از برکات فتنه اخیر، برون‌ریزی ذات اصلی این الگوهای ناصالح بود که دیگه روتوش ناپذیره؛ حالا باید ببینیم که هنجارشکنی‌های علنی این افراد موجب تلنگر به مدیران فرهنگی می‌شه یا نه؟ آیا بعد از این فتنه‌ی سنگین، تدبیری برای تربیت و معرفی الگوهای صالح فرهنگی و شناختی در دستور کار قرار می‌گیره؟ یا هنوز درب بر همان پاشنه می‌چرخه و باز هم باید شاهد تباهی بخشی از نسل‌های دیگه باشیم؟! 🖌محمد جوانی 🧠⚔علوم و جنگ شناختی | جوانی
🔴 حجاب قدرت سیاسی زن مسلمان 🔶ایا از خود سوال کرده اید چرا غرب به شدت با حجاب مبارزه می‌کند؟ چرا ورود زنان محجبه به دانشگاه را ممنوع می‌کند، چرا هیچ یک از زنان سیاستمدار غربی حق پوشش حجاب ندارند و باید از پروتکل پوششی آنها تبعیت کنند! حال آنکه دین رسمی غربی مسیحیت است و حجاب جز احکام قطعی و شرعی مسیحیان نیز می‌باشد واقعا چرا غرب در مقابل احکام مسیحیت خود هم مقاومت می‌کند؟ وحجاب را محدود به بانوان کشیش و راهبه خود کرده اند که معمولا زنانی تارک الدنیا هستند. ⏪یکی از پاسخ های اساسی به این سوال قدرت سیاسی حجاب است. حجاب و پوشش قدرت سیاسی مضاعفی به زن می‌دهد، و این بسیار برای غرب که یک تمدن ضد زن است، آزار دهنده و مانع جدی است. بعضی ها گمان دارند حجاب یک مساله فرهنگی است که بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به یک مساله سیاسی شده است. اما باید بگویم مبارزه دشمن با حجاب قبل از انقلاب اسلامی آغاز شده است و اتفاقا یک مساله فرهنگی سیاسی است. سالها قبل از انقلاب اسلامی در غرب به اسم آزادی، و در کشورهایی مثل ایران وترکیه به اسم تجدد خواهی مبارزه با آثار فرهنگی و سیاسی حجاب آغاز گردید تا زنان محجبه با از دست دادن قدرت سیاسی خود نتوانند، مانعی در پیشروی تمدن غرب باشند. ☫ « دکتر شیرودی»
30.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سیاستمدار پیر ابوموسی اشعری نه یک انسان اخلاقی و گوشه نشین، بلکه یک سیاستمدار پیر بود... • اصلاح ذهنیت غلطی که ما نسبت به ابوموسی اشعری داریم. 🇮🇷« دکتر محمد سجاد شیرودی »🇮🇷
ماه مبارک رمضان و روزه‌داری، فرصتی مغتنم برای توجه به معبود و ایجاد نوعی آرامش روحی و روانی است که باعث سلامت روان افراد شده وهمچنین سبب آرامش در خانواده و جامعه نیز می‌شود. یکی از آثار روزه، صبرافزایی است. روزه، تمرین صبر در برابر حالت ناشکیبایی و بی‌قراری است و انسان را به صبر و تحمل عادت می‌دهد و به روح او نیرومندی، توازن و سنگینی خاصی می‌بخشد که در برابر حوادث و ناملایمات عقب‌نشینی نکند و به سوی اهداف انسانی پیش برود. صبر در لغت به معنای حبس و بازداشتن است. به عبارتی، مقاومت و ایستادگی در برابر بلایا. صبور بودن یعنی هرگاه کسی خویشتن را از فعل اختیاری باز دارد، صبور بوده است🌷