eitaa logo
گروه زبان وادبیات عربی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
58 دنبال‌کننده
135 عکس
67 ویدیو
149 فایل
اطلاع رسانی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
مشاهده در ایتا
دانلود
أروع ما قاله عن العيد 🔻🔻 يا عيد عذراً فأهل الحيِّ قد راحوا.. واستوطن اﻷرض أغراب وأشباحُ... ياعيد ماتت أزاهير الرُّبى كمداً.. وأوُصِدَ الباب ما للباب مفتاحُ... أين المراجيح في ساحات حارتنا.. وضجَّة العيد والتَّكبير صدَّاحُ... الله أكبر تعلو كل مئذنة.. وغمرة الحبِّ للعينين تجتاحُ... أين الطُّقوس التي كنَّا نمارسها.. ياروعة العيد والحنَّاء فوَّاحُ... وكلنا نصنع الحلوى بلا مللٍ.. وفرن منزلنا في الليل مصباحُ... وبيت والدنا بالحبِّ يجمعنا.. ووجه والدتي في العيد وضَّاحُ... أين الذين تراب اﻷرض يعشقهم.. فحيثما حطَّت اﻷقدام أفراحُ... أين الذين إذا ما الدَّهر آلمنا.. نبكي على صدرهم نغفو ونرتاحُ... هل تذكرون صلاة العيد تؤنسنا..؟ وبعضهم نائم والبعض لمَّاحُ... وبعدها يذهب الإخوان وجهتهم.. نحو المقابر زوَّاراً وما ناحُوا... لكن أفئدة بالحزن مظلمة.. وأدمع العين باﻷسرار قد باحُوا... كنا نخطِّط للأطفال حلمهم.. ونبذل الجُّهد هم للمجد أرواحُ... تآمر الغرب واﻷعراب واجتمعوا.. فالكل في مركبي رأس و ملَّاحُ... وأين أسيافنا والجَّيش عنترة.. وأين حاتمنا هل كلهم راحُوا... يا عيد عذراً فلن نعطيك فرحتنا.. مادام عمَّت بلاد الشَّام أتراحُ...
✅الزام دانشجو به درج نام استاد راهنما به‌عنوان «نویسنده مسئول» مغایر قانون است. 🔹شماره دادنامه: ۸۳۹ 🔹تاریخ دادنامه: 1؍۵؍۱۳۹۸ 🔹شماره پرونده: 97؍۱۶۵۶ 🔹مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری 🔹موضوع شکایت و خواسته: ابطال تبصره ۱ ماده ۱۱ شیوه نامه نظارت بر اجرای دوره دکترای آموزشی–پژوهشی مصوب سال ۱۳۹۴ دانشگاه علامه طباطبائی 🔵رأی هیأت عمومی ۱- مطابق بند ۴ قسمت (ب) ماده ۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب ۱۳۸۳، تعیین ضوابط، معیارها و استانداردهای علمی و مقاطع تحصیلی یکی از مأموریت ها و اختیارات وزارت علوم بوده است. ۲- مطابق ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، دانشگاه ها بدون رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه های دولتی و فقط در چهارچوب مصوبات و آیین نامه های مالی معاملاتی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی مصوب هیأت امنا که حسب مورد به تأیید وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می رسد، عمل می کنند و دستورالعمل مورد شکایت با موضوع شیوه نامه نظارت بر اجرای دوره دکترای آموزشی– پژوهشی، موضوعاً از شمول حکم مندرج در ماده ۱ قانون مذکور خارج است. ۳- مطابق ماده ۸ آیین نامه دوره دکترا مصوب شورای برنامه ریزی و آمـوزش عالی مورخ ۸؍۸؍۱۳۸۹ مقاله مسـتخرج از پایان نامه توسط دانشجو نوشته شده و استاد راهنما صرفاً وظیفه نظارت و راهنمایی جهت اصلاح آن را دارد. ۴- مطابق ماده ۱۳ آیین نامه دوره دکترا، دانشگاه علامه طباطبایی در تدوین و تصویب شیوه نامه نظارت بر اجرای دوره دکترای آموزشی– پژوهشی می باید اصول کلی و ضوابط اصلی دوره دکترا مندرج در آیین نامه یاد شده را رعایت کند. این در حالی است که درج شرط نویسنده مسئول بودن استاد راهنما، توسعه دامنه شمـول حکم مندرج در ماده ۸ آیین نامه یاد شده است. ۵- ماده ۸ آیین نامه دوره دکترا در مقام بیان نحوه دفاع از رساله دکترا و شرایط آن است و سکوت این ماده در خصوص این که چه کسی نویسنده مسئول باشد ، متضمن جواز نویسنده مسئول بودن استاد راهنما نبوده و باید آن را در پرتو اصول کلی حقوق عمومی نظیر اصل عدم صلاحیت و اصل برابری و منع تبعیض تفسیر کرد چرا که اصل بر عدم صلاحیت استاد راهنما برای نویسنده مسئول بودن مقاله است و خلاف آن نیاز به تصریح دارد. ۶- مستنبط از ماده ۳ قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۸ و اصلاحی ۱۳۸۹، مقاله علمی پژوهشی مستخرج از پایان نامه، اثر حقوقی مستقـلی است که پدید آورنده آن دانشجو است و مالک فکری آن محسـوب می شود و استاد راهنما صرفاً وظیفه نظارت بر آن را دارد. ۷- قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوب ۳۱؍۵؍۱۳۹۶، در مقام بیان عمل مجرمانه تقلب در تهیه آثار علمی و مجازات آن بوده و به هیچ عنوان متضمن الزام و اجبار دانشجویان به ذکر نام استاد راهنما به عنوان نویسنده مسئول در مقالات علمی– پژوهشی مستخرج از پایان نامه نبوده است. بنابراین با عنایت به مراتب مذکور، تبصره ۱ ماده ۱۱ شیوه نامه نظارت بر اجرای دوره دکترای آموزشی– پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی مصوب ۱۳۹۴، در قسمتی که ناظر بر درج شرط نویسنده مسئول بودن استاد راهنما در مقالات علمی– پژوهشی مستخرج از رساله دکترا است، خارج از حدود اختیارات تشخیص می شود و مستند به بند 1 ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال می شود. 🔹محمدکاظم بهرامی رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
إذا مات القلب ... اگر قلب بمیرد...
تغییر زبان = تغییر شخصیت زبان ما متعلق به ماست. زبان بخش مهمی از شخصیت ماست. اما بسیاری از مردم به چند زبان صحبت می‌کنند. آیا این به این معنی است که آنها دارای چندین شخصیت هستند؟ محقّقان معتقدند: آری! وقتی ما زبان خود را تغییر می‌دهیم، شخصیت ما هم تغییر می‌کند. بدین معنی، که ما به نحو دیگری رفتار می‌کنیم. دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند. آنها در مورد رفتار زنان دو‌زبانه مطالعه کرده‌اند. این زنان با زبان انگلیسی و اسپانیایی بزرگ شده‌اند. آنها با هر دو زبان و فرهنگ به یک اندازه آشنا بودند. با وجود این، رفتارشان وابسته به زبان آنها بود. وقتی آنها به زبان اسپانیایی صحبت می‌کردند اعتماد به نفس بیشتری داشتند؛ و وقتی مردم اطراف آنها هم به زبان اسپانیائی صحبت کردند آنها احساس راحتی می‌کردند. سپس، هنگامی که انگلیسی صحبت کردند، رفتار آنها تغییر کرد. آنها اعتماد به نفس کمتری داشتند و اغلب از خود مطمئن نبودند. محقّقان ملاحظه کردند که این زنان منزوی‌تر به‌نظر می‌رسیدند. بنابراین، زبانی که ما به آن صحبت می‌کنیم، بر رفتار ما تاثیر می‌گذارد. محقّقان هنوز از علّت این امر آگاه نیستند. شاید ما تحت تأثیر هنجارهای فرهنگی هستیم. هنگام صحبت کردن، ما در مورد فرهنگی که این زبان از آن ناشی شده است فکر می‌کنیم. این کار به‌صورت خودکار انجام می‌شود. بنابراین، ما سعی می‌کنیم که خود را با این فرهنگ تطبیق دهیم. ما به نحوی رفتار می‌کنیم که در آن فرهنگ مرسوم است. چینی زبان‌ها در این تجربه بسیار محتاط بودند. امّا زمانی که آنها انگلیسی صحبت می‌کردند، بازتر بودند. شاید برای این که بهتر با دیگران مخلوط شویم رفتار خود را تغییر می‌دهیم. ما می‌خواهیم مانند کسانی شویم، که با آنها صحبت می‌کنیم.
❇️ وضعيت نابسامان زبان عربي در حوزه هاي علميه! اساس درك دين يعني فهم قرآن و روايات متوقف بر درك زبان اين متون بنيادين و دريافت و فهم مخاطب جاهلي از آنهاست، پس امروز هم اگر كسي بخواهد مراد و مقصود متون ديني را درك كند ناچار بايد تسلط عميق و كامل بر زبان عربي داشته باشد، اما متأسفانه در نگاهي گذرا درمي يابيم كه وضعيت زبان عربي در حوزه هاي علميه بسيار نامطلوب است. در حالي كه روزگاري روحانيون و فضلاي حوزه علميه قم و مشهد و اصفهان از سرامدان اهل تخصص در ادبيات عربي به شمار مي رفتند و عالمان و اديبان ايراني حوزه هاي علمي مورد مراجعه پرسشگران عرب از مصر و سوريه بودند يا در الأزهر تدريس مي كردند و بسياري از كتابهاي آموزش صرف و نحو و معاني و بيان و لغت زبان عربي به قلم آنان نگارش مي يافت، اما امروز غالب روحانيان ما نه تنها توان گفتگو و سخنراني به زبان عربي را ندارند بلكه متاسفانه از خواندن متون بسياري از كتابهاي عربي عاجزند! دليل اصلي اين عقب ماندگي - جدا از تنبلي و رخوت عمومي روزگار جديد كه در همه عرصه ها و حوزه ها مشترك است - به تنزل جايگاه اين موضوع در ذهن و فكر روحانيت امروز برمي گردد. برداشت غلط و تفكر ناصوابي كه در دهه هاي اخير ترويج شده اين است كه فهم و يادگيري زبان تنها وسيله اي ابتدايي و سردستي براي قرائت متون فقهي و اصولي و يادگيري اقوال قدماست. وقتي شناخت دين را به فقه محدود كنيم و دايره فقاهت را نيز به نقل و حفظ اقوال محدود سازيم اين برداشت البته طبيعي است! اما اگر دين را مجموعه اي گسترده تر از نقشه خدا براي هدايت انسان و جامعه بدانيم و فقاهت را هم شناخت اقتضاءات عمل به اين نقشه ببينيم، آن وقت براي درك و فهم احكام الهي نياز به درك و فهم متون بنيادين يعني قرآن كريم و روايات داريم و براي فهم زبان قرآن و روايات ناچار هستيم تا فهم مخاطب زمان نزول و صدور را دريابيم. كساني كه مي گويند قرائت اشعار جاهلي يا تعمق در شواهد امثال تلف كردن وقت است و به جاي آن بهتر است كه مثلا طلاب متون ديني قديم يا برخي تأليفات متاخر را بخوانند، به اين نكته ظريف توجه ندارند كه فهم صحيح همين متون نيازمند تعمق در آن آثار قديم است. اگر پيشينيان ما در حوزه هاي علميه مثلا به حفظ الفيه اصرار داشتند يا سالها براي علوم ادبي عربي وقت مي گذاشتند از اين جهت بود كه مي دانستند بدون درك محيط جاهلي، بدون مطالعه شرايط اجتماعي صدر اسلام، بدون فهم زبان عربي مخاطب وحي الهي در چهارده قرن پيش از اين و ... نمي توان به دريافت درستي از متون ديني رسيد. نمونه هاي متعدد از خطاها در فهم و تحليل مسايل ديني به طور عام و استنباط هاي فقهي به طور خاص وجود دارد كه دقيقا به خاطر ضعف در همين زمينه هاست. (يادداشت روزنامه خراسان) از یادداشت های محمد رضا زائری
ارائه نسخه های خطی عربی توسط وزارت میراث و فرهنگ عمان در شبکه اینترنت https://tinyurl.com/y5n7yjyy
قصةوعبرة *لا تقتلوا أسودكم فتأكلكم كلاب عدوكم* *من أروع ماقرأت:* *عندما اجتاح المغول مدينة* *بخارى إحدى بلاد خراسان المسلمة* ، *عجزوا عن اقتحامها فكتب جنكيز خان لأهل المدينة:* *أنَّ من سلَّم لنا سلاحه ووقف في صفِّنا ، فهو آمن ومن رفض التسليم فلا يلومنَّ إلاَّ نفسه* *فانشقَّ صفُّ المسلمين إلى صفَّين اثنين:* *فمنهم رافضٌ له فقالوا:* *لو استطاعوا غزونا لما طالبوا التفاوض معنا!!..* *فهي إحدى الحسنيين ، إماَّ نصرٌ من الله يُسَرُّ به الموحِّدون، و إماَّ شهادة نُغيظ بها العدو.* *أماَّ الصنف الثاني،* *فجُبِنوا عن اللِّقاء وقالوا:* *نريد حقن الدماء و لا طاقة لنا بقتالهم ألا ترون عددهم وعدتهم؟؟!!..* *فكتب جنكيز خان لمن وافق على الرضوخ والتسليم ، أن أعينونا على قتال من رفض منكم ونولِّكم بعدهم أمر بلدكم فاغتر الناس بكلامه رغباً ورهباً من بطشهم،* *فنزلوا لأمره و دارت رحى الحرب بين الطرفين* *طرف دافع عن ثبات مبادئه حتى قضى نحبه* *وطرف وضيع باع نفسه للتتار فسيَّره عبداً من عبيده!!..* *في النهاية انتصر طرف التسليم والعمالة، ولكن الصدمة الكبرى* *أن التتار سحبوا منهم السلاح* *وأمروا بذبحهم كالنِّعاج.* *وقال جنكيز مقولته المشهورة:* *(لو كان يُؤمَن جانبهم ، ماغدروا بإخوانهم من أجلنا ونحن الغرباء !!..)* *العبرة : لا تقتلوا أسودكم* *فتأكلكم كلاب عدوِّكم !!..* *التاريخ يتكرر مرات ومرات..*
قصة_وعبرة🎭 امرأة مسلمة🧕🏼 فقيرة تعيش في إنجلترا🇬🇧، تتصل بمحطة راديو📻 من أجل الحصول على مساعدة💴 استمع لها شخص ملحد 👨🏼 فطلب رقمها وعنوانها من الراديو📻؛ لكي يستهزئ بها. وبعد أن أخذ رقمها وعنوانها أعطى التعليمات لسكرتيرته الخاصة👩🏼‍🦱 بأن تجهز مواد غذائية🥫 ومساعدات أخرى لهذه المرأة، وتوصلها إلى العنوان🛍. وقال للسكرتيرة👨🏼: إذا سألتك المرأة🧕🏼 عن مصدر هذه المساعدات فقولي لها: إنها من الشيطان👹. ولما وصلت السكرتيرة 👩🏼‍🦱إلى منزل المرأة، فرحت المرأة الفقيرة بهذه المساعدات😀. فسألت السكرتيرة المرأة👩🏼‍🦱: ألا تريدين أن تعرفي مصدر هذه المساعدات ومن أرسلها لك؟! ردت هذه المرأة الأمية التي اسمها فاطمة بجواب جعلت المفكر الدكتور الإنجليزي الملحد (تيموسي فينتر) يعتنق الإسلام ويغير إسمه إلى (عبد الحكيم مراد). الجواب_الرائع_هو 🧕🏼: " لا أريد أن أعرف، ولا أهتم بذلك؛ لأن الله -تعالى- إذا أراد شيئًا حتى الشياطين👹 تطيعه ."
🌷 از غدیـرِ تو به مِعراج رسیدیم علي... 🌷 کوثر از دستِ تو یک‌ جُرعه ‌چِشیدیم علي... 💐 حضرت فاطمه زهرا (س) : همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که علی(علیه السلام) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد... امالی(صدوق) ص182 🌻 عید سعید #غدیر خُم بر تمامي شیعیان مبارک...🌻
‍ علي شاه💚 عَلي ماه💚 عَلي راه💚 عَلي نَصْرُمِن الله💚 عَلي زِمزِمه ى هَر دِلِ آگاه💚 عَلي عِينِ يَقينْ است💚 عَلي بَر هَمه ى خَلْقْ اميرالْمؤمِنينْ است💚 عَلي كاشِفِ هَر غَم💚 عَلي بَر هَمه مَرْحَم💚 عَلي ذِكْرِ لَبِ عيسى بن مَرْيَم💚 عَلي هَستى خاتَم💚 عَلي بَرگِ بَراتِ هَمه ى خَلْقْ ز آتَش و جَهَنَّم💚 عَلي اصلِ وجودْ است💚 عَلي روى سُجودْ است💚 عَلي مَعدَنِ جودْ است💚 عَلي رازونيازْ است💚 عَلي سوزو گُدازْاست💚 عَلي مَحْرَمِ راز است💚 عَلي مُهرِ قبولي نَماز است💚 عَلي بَرْگ و بَراتْ است💚 عَلي حَجُّ زَكاتْ است💚 عَلي تَجَلّي صفاتْ است💚 عَلي بابِ نِجاتْ است💚 عَلي حَيّ و مَماتْ است💚 عَلي رَمْز عُبور و مُرور از روى صراط است💚 عَلي ساقي كوثَر كه هَمان آب حيات است💚 فَقَط حِيدَرِ كَرّار امير الْمؤمِنينْ است.
مرکز علامه حلی وابسته به آستان قدس حسینی علیه‌السلام با هدف معرفی و احیای اندیشه مدرسه حله برگزار می‌کند: فراخوان کنگره بین المللی علامه حلی قدس سره محورهای این کنگره شامل موارد زیر است: علوم قرآن رجال و حدیث فقه اصول کلام و عقائد فلسفه علوم انسانی منطق تاریخ کتاب شناسی ادبیات سیاست *تمامی مقالات لزوما با محوریت علامه حلی و به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی باشد. علاقه‌مندان جهت شرکت در این کنگره می‌توانند چکیده و اصل مقالات خود را به پست الکترونیک allamehalhelli@gmail.com ارسال نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02537848746 و 09059465481 تماس حاصل فرمائید.
نبارک لکم عید الغدیر الاغر
الإمام الخامنئي: الغدير درس وقضية ذات مضمون غني يتعلق بجميع المسلمين
بمناسبة عيد الغدير ينشر موقع Khamenei.ir الإعلامي فقرات من كلام سابق لقائد الثورة الإسلامية الإمام الخامنئي تناول خلالها قضية الغدير؛ حيث أشار سماحته إلى أهمية الغدير بالنسبة للمجتمع الإسلامي وصنّف سماحته التيارات التي تعارض الغدير وتعمل على تشويه حقيقته. لطالما وقف في وجه حراك الغدير حراكان آخران عملا على حرف المجتمع عن مساره الأساسي الذي يؤدي إلى هدايته وسعادته: 1- المروّجون للتكفير: مناصرو هذا الحراك سعوا ويسعون لتبديل قضية الغدير إلى مجرّد قضيّة شيعيّة. بيد أن "الغدير قضيّة إسلاميّة؛ ليست مجرّد قضيّة شيعيّة، في تاريخ الإسلام، تحدّث النبي الأكرم بحديث معيّن وقام بعمل معيّن حيث أنّ هذا العمل وهذا الحديث يتمتّعان بأبعاد متعدّدة تنطوي على درس ومعنى. لا يمكن أن نقول بأنّ يستفيد الشيعة فقط من الغدير وحديثه؛ وأن لا يستفيد سائر المسلمون من هذا المضمون الغني المتواجد في طيّات هذا الكلام النبوي الشريف والذي هو غير منحصر في مرحلة معيّنة". ٢٥/٣/٢٠٠٠ "أو أنّهم التجؤوا إلى بثَّ الفرقة والخلاف بين المذاهب الإسلامية من خلال نشرهم التفاسير والتحاليل التفريقية والمناقضة للوحدة". 2- مناصرو الإسلام العلماني: الحراك الثاني المواجه للغدير هم مروجو الإسلام العلماني الذين عملوا -من خلال التفاسير الفردانية التي تقتصر على القيام بالمناسك والواجبات الدينيّة- على تهميش وحتى نبذ حادثة الغدير، وعلى إبعاد الدين عن التدخّل في المجال العام والقضايا الحكوميّة. بيدَ أنّ حادثة الغدير ردٌّ على ادّعاء هذا الحراك الباطل. "أولئك الأشخاص الذين سعوا لفصل الإسلام عن المسائل الاجتماعيّة والسياسيّة، وحاولوا حصر الإسلام بالمسائل الشخصيّة والمسائل المتعلقة بحياة الأفراد - وفي الواقع كانوا ينظرون نظرة علمانية للإسلام، وقد سعى إعلام العدو وأدواته أيضاً للترويج لهذه الرؤية بين المسلمين على طول التاريخ – إنّ قضية الغدير هي الجواب والردّ على هؤلاء، فإنّ النبي الأكرم صلى الله عليه وآله وسلم في ذلك الموقع الحساس، وفي آخر أشهر حياته وبناءً للتعاليم الإلهيّة والتكليف الإلهي بيّن مسألة أساسيّة ومهمّة، وهي عبارة عن التعرّض لمسألة الحكومة بعد زمان النبيّ صلى الله عليه وآله وسلم". ١٣/١٠/٢٠١٤ مع أنّه سابقاً "أثبت الإسلام من خلال تأسيسه للحكومة في المدينة وتشكيل المجتمع المدني النبوي أنَّ الإسلام لا يقتصر على النّصح والموعظة والدعوة اللسانية. يريد الإسلام لحقائق الأحكام الإلهية أن تتحقق في المجتمع". ٢٥/١١/٢٠١٠ يأتي ادعاء أنصار الإسلام العلماني هذا في ظل "كون أكثر حكومات العالم علمانية بالرغم من كل ما تدعيه -سواء أعلمت أم لم تعلم- تمسك بين يديها دنيا وآخرة الناس... أجساد وأرواح الناس تحت تصرفها" ٢٥/١١/٢٠١٠ لذلك: “قال أمير المؤمنين (عليه السلام): "فَإن أَطَعتُموني فَإنّي حامِلُكم، إن شاءَ اللهُ، عَلى سَبيلِ الجَنَّة" …. هذا هو هدف الإمام أمير المؤمنين عليه السلام: إيصال الناس إلى الجنّة، سواء على الصعيد الفكري (للناس)، أو على صعيدهم الروحي والقلبي، أو على صعيد حياتهم الاجتماعيّة" ١٣/٥/٢٠١٤ "إنّني أشدّد على هذه النقطة لأنّه يُسمع أحيانًا، هنا وهناك، عندما يجري الحديث عن الهداية والإرشاد وبيان حقائق الدين وما إلى ذلك، من يقول: يا سيّدي، وهل من واجبنا أن نأخذ الناس إلى الجنة؟ نعم، نعم، هو كذلك. هذا هو الفرق بين الحاكم الإسلاميّ وسائر الحكام. لا يدور الكلام هنا عن التعسّف والضغوط والإكراه، إنّما هو كلام عن المساعدة. إنّ فطرة البشر ميّالة للسعادة ويجب أن نفتح الطريق ونُسهّل الأمور للناس ليستطيعوا إيصال أنفسهم إلى الجنّة. هذا هو واجبنا" ١٣/٥/٢٠١٤ الغدير يحمل للأمة الإسلامية في مواجهة هذين الانحرافين رسالتين هامّتين: الأولى هي أنّه العامل المؤدّي إلى وحدة المجتمع الإسلامي والثانية هي أنّه مُبلّغ الإسلام السياسي في مواجهة العلمانيين. لهذا السبب أطلق اسم "عيد الله الأكبر" على عيد الغدير من بين كافة المناسبات والأعياد الدينيّة." لماذا؟ لأنّ تكليف الأمة الإسلامية في مجال الهداية وفي مجال الحكومة حُدّد في حادثة الغدير".
قابل توجه کسانیکه میخواهند از باشند 🌷 چهل پیشنهاد ویژه برای و بودن 🔸1- یک خانواده می تواند با دیدار از اقوام و سادات مبلّغ غدیر باشد. 🔸2- یک کاسب می تواند با تخفیف ویژه در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸3- یک راننده تاکسی می تواند با پذیرایی خوردنی جات در ماشینش مبلّغ غدیر باشد. 🔸4- یک مادر بزرگ می تواند با گفتن قصه های غدیری برای نوه هایش مبلّغ غدیر باشد. 🔸5- یک امام جماعت مسجد می تواند با صحبت پیرامون غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸6- یک نمازگزار مسجد می تواند با پذیرایی از نمازگزاران مبلّغ غدیر باشد. 🔸7- یک مادر می تواند با آماده کردن بهترین لباس های فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸8- یک مادر می تواند با پختن غذای مورد علاقه فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸9- یک مادر می تواند با پخش سرودهای شاد در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸10- یک مادر می تواند با گذشتن از خطاهای فرزندش به مناسبت غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸11- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش مبلّغ غدیر باشد. 🔸12- یک پدر بزرگ می تواند با ارسال پیام برای نوه هایش مبلّغ غدیر باشد. 🔸13- یک مادربزرگ می تواند با دادن نذری در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸14- یک دانش آموز می تواند با تزئین کلاس مدرسه اش مبلّغ غدیر باشد. 🔸15- یک دانشجو می تواند با هدیه کتاب و سی دی مرتبط با غدیر به اساتید و دوستان و نزدیکانش مبلّغ غدیر باشد. 🔸16- یک معلم می تواند با برگزاری مسابقات مرتبط با غدیر در کلاسش مبلّغ غدیر باشد. 🔸17- یک مدیرِ مدرسه می تواند با مسابقه تزئینات بین کلاس ها مبلّغ غدیر باشد. 🔸18- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸19- یک دانش آموز می تواند با تهیه روزنامه دیواری با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸20- یک دانش آموز می تواند با آماده کردن دکلمه و قرائت در مجالس مبلّغ غدیر باشد. 🔸21- یک استادِ دانشگاه می تواند با اختصاص دادن بخشی از کلاسش به غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸22- یک هیأت می تواند با برگزاری مراسم جشن با شکوه مبلّغ غدیر باشد. 🔸23- یک هیأت می تواند با دیدار از سالمندان و اهداء هدیه مبلّغ غدیر باشد. 🔸24- یک هیأت می تواند با ایجاد ایستگاه صلواتی مبلّغ غدیر باشد. 🔸25- یک دانش آموز می تواند با توزیع یک پاکت شکلات مبلّغ غدیر باشد. 🔸26- یک پدر می تواند با خرید لباسِ نو برای خانواده اش مبلّغ غدیر باشد. 🔸27- یک دانش آموز می تواند با اجرای مصاحبه با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸28- یک فرد می تواند با عیدی روز غدیر به رفتگر محله اش مبلّغ غدیر باشد. 🔸29- یک فرد می تواند با دادن هدیه به همسایگان محله اش مبلّغ غدیر باشد. 🔸30- یک فرد می تواند با پخش یک جعبه شیرینی میان همسایه ها مبلغ غدیر باشد. 🔸31- یک فرد می تواند با تزئین ماشینِ خود در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸32- یک فرد می تواند با تزئین درب منزل یا آپارتمان خود مبلّغ غدیر باشد. 🔸33- یک فرد می تواند با دیدار از بیماران در بیمارستان در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸34- یک فرد می تواند با ترویج آداب غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸35- یک فرد می تواند تهیه و گردآوری جدول با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸36- یک فرد می تواند با طراحی کارت پستال با موضوع غدیر و پیام آن مبلّغ غدیر باشد. 🔸37- یک فرد می تواند با ترویج فرهنگ عیدی دادن میان اقوام مبلّغ غدیر باشد. 🔸38- یک مادر می تواند با پخش سرودهای غدیری در منزل مبلّغ غدیر باشد. 🔸39- یک فرد می تواند با یک لبخند و شادباش غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸40- یک فرد می تواند با خواندن خطبه برادری میان دوستانش مبلّغ غدیر باشد. 💥کانال رسمی مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه
بیست توصیه از امیر المؤمنین علیه السلام درباره غدیر
🌷کاربران گرامی هر آنچه که لازم است درباره غدیر بدانید: ✍️با مراجعه به لینک های زیر می توانید به کلیه محتواهای متنی و چند رسانه ای درباره دسترسی داشته باشید. 💥آدرس صفحه در سایت: https://www.welayatnet.com/fa/ghadir 💥آدرس صفحه در توئیتر: https://twitter.com/andisheyebartar 💥آدرس صفحه در اینستاگرام: https://www.instagram.com/andisheyehbartar/ 💥آدرس صفحه در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/andisheyehbartar 💥آدرس صفحه در پیام رسان تلگرام: https://t.me/andisheyehbartar 💥آدرس صفحه در پیام رسان سروش: http://sapp.ir/andisheyehbartar 💥آدرس صفحه در سایت آپارات: https://www.aparat.com/andisheyehbartar 💥کانال رسمی مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/329121809Cc8e3511428
قدم الشاعر حميد البغدادي قصيدة مميزة في ذكرى عيد الغدير السعيد تحت عنوان (لك يا علي مودَّتي).. زُر مَظهرَ الحقّ الجلي واصدحْ بصوتِكَ: يا علي وقلِ السلامُ على الهُدى وعلى الغديرِ المَنهلِ وعلى أميرِ المؤمنينَ الكاملِ المُستَكمَلِ وعلى النبيِّ مؤمِّراً إيّاهُ يومَ المحفَلِ صلّى الإلهُ عليهما فهما ملاذُ السُؤَّلِ لكَ يا عليُّ مودّتي شمساً تُشعشِعُ مِن عَلِ وتفيضُ ضوءَ تدبُّرٍ للمستنيرِ بِأنبَلِ ولكُلِّ صاحبِ ذمةٍ يخشى ضياعَ الموئلِ ويَضُوعُ حُبّاً صادقاً ويتوقُ عشقاً للولي فإلى الغرَيِّ ومرقدٍ لأميرِنا المتهلِّلِ اُزجي السلامَ مخلِّداً عيدَ الإمامِ الأوّلِ وأقولُ ملءَ فمي صَدىً لكَ يا وصيُّ ويا وليّْ والخافقانِ مُشاهِدي وجَوانِحي وأنامُلي لكَ بيعةٌ لن تنثني ابداً ولم تتحوّلِ
هذه اللوحة المخطوطة للبيروني من سنة 440 هجرية محفوظة بمتحف اللوڤر بباريس وتعتبرها فرنسا من نفائس التراث الإسلامي الخالد وهي تمثل عيد الغدير. 🍃🌺 أسعد الله ايامكم وكل غدير وانتم بخير.
امام کاظم علیه السلام فَلا تَدَعوها ، يَمُدُّ اللّهُ في أعمارِكُم ، ويَزيدُ في أرزاقِكُم ، وإذا تَرَكتُم زِيارَتَهُ نَقَصَ اللّهُ مِن أعمارِكُم وأرزاقِكُم ، فَتَنافَسوا في زِيارَتِهِ ولا تَدَعوا ذلِكَ ؛ زيارت او (امام حسین علیه السلام) را ترك نكنيد تا خداوند، عمرهايتان را طولانى و روزى هايتان را زياد كند، و هر گاه زيارت او را ترك نموديد، خداوند از عمرهايتان و روزى هايتان مى كاهد. پس در زيارتش از يكديگر سبقت بگيريد و آن را ترك نكنيد