eitaa logo
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
509 دنبال‌کننده
99 عکس
15 ویدیو
16 فایل
دردنوشت ها و دل نوشته های سید مصطفی مدرس مسیر ارتباطی: @Sammmostafa
مشاهده در ایتا
دانلود
در گذشته، همین ایران و ملت و موقعیت جغرافیایی و همین فقه و قرآن و نهج‌البلاغه بود؛ اما در واقع چیزی نداشتیم و روزبه‌روز عقبتر میرفتیم و بیشتر بر سرمان میخورد وشخصیت ما هضم میشد. بعد که او پدید آمد و قدم در صحنه گذاشت، مثل وجودی که ماهیات را هستی و تحقق میبخشد، و مثل خورشیدی که میتابد و اشیا را آشکار میکند، و مانند روحی که به کالبدی دمیده میشود و اجزای آن را زنده میسازد، ما را زنده و نمایان کرد و به حرکت درآورد؛ آن‌وقت ارزش جغرافیایی و تاریخی و فرهنگ گذشته و و و ما شد و به کارمان آمد. ۶۸/۰۴ /۲۸ پ.ن: تصویری زیبا از استقبال مردم از امام خمینی هنگام ورود به ایران در ۱۲ بهمن ۵۷ طول صف استقبال نزدیک به ۳۳ کیلومتر بوده است!
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود آب زنید راه را از مرحوم علیقلی حماسه ای این چنین آرزوست... .
بسم الله غلغله دانشگاه تهران با موضوع حجاب یادآور چندین موضوع برای ما میتواند باشد 1. دانشگاه ایده تمدنی ما نیست ما بایستی به دنبال انحلال تمدنی دانشگاه و رجعت تمدنی به نهاد علمی خودمان باشیم. 2. حجاب عمق استراتژیکی است که خط درگیری جبهه باطل در برابر جبهه حق شناسایی کرده است. اما حفظ این عمق استراتژیک ضرورتا با پرداخت مستقیم بدان معلوم نیست صورت پذیرد. 3. دانشگاه مدرن از آن رو ایده تمدنی غرب است که چهل سال است پیاده نظام جریان لیبرال را در این کشور تامین کرده و چهل سال عرصه جولانگه شعاردهندگاه ضد دین و شریعت بوده است. 4. آنچه که محل نزاع جبهه باطل است حجاب نیست بلکه اقامه حجاب است. یعنی همان نقطه که خمینی ایستاده بود: اصل 5. دانشگاه مدرن، ایده تمدنی غرب است از آن رو که چهل سال است بازتولید نفی اقامه دین میکند؛ چهل سال است تمنای جدایی دین از سیاست را دارد. 6. وقتی از نفوذ صحبت میکنیم ضرورتا نبایستی دنبال جاسوس بگردیم بلکه دانشگاه مدرن مهمترین رگه جاهلیت مدرن است که چهل سال است در ایران اسلامی نفوذ کرده است. 7. مهمترین دعوت مکتب امام برای دانشگاهیان و دانشجویانی که سودای حاکمیت همه جانبه حق را در سر می پرورانند ضرورت تحول دانشگاه و یک رجعت تمدنیست. 8. تقلیل این ضرورت به یک کار تربیتی و حتی یک کار جریانی یا جهالت است یا خیانت! .
بسم الله المستعان بک یابن الحسن پیشتر صحبت از عقلانیت انقلابی رفت. وقتی گفتیم انقلاب اسلامی فجر یک حرکت جوهری در حیات انسانی بود. بدین معنیست که سقف حیات بشریت که پیش از انقلاب خلاصه در یک حیات حیوانی متمدنانه شده بود به سطحی برتر و متعالی تر ارتقا یافت. انقلاب مدرسه ای بود برای تربیت نفوس مطهر، نمایشگاهی بود برای جلوه و نمایش فضائل حیات انسانی عقلانیت انقلابی یکی از این فضائل بود. حیات انسانی همه مفاد حیات حیوانی را دارد مع اضافة فلذا به یک معنا انقلاب اسلامی بدین معنا نیست که رشدهای مادی را نفی کند بلکه پویشی است برای تدارک تمام رشدهای مادی اما انقلاب اسلامی خلاصه در این رشد های مادی با معیارهای مادی نمی شود. بلکه رشد ها و رشادت آفرینی های انقلاب اسلامی بیش از اینهاست که سخنش رفت. در ساحت اندیشه، اندیشه توحیدی صورتی فرهنگی، تمدنی و حکومتی یافته و خود را دهه به دهه در حال بسط دادن هست. فصل اخیر اندیشه توحیدی تا قبل از انقلاب خلاصه به تربیت انسانها و تک ستاره های متاله میگشت در حالیکه اندیشه توحیدی بعد از انقلاب در دانشگاه دفاع مقدس و دانشکده راهیان نور به صورت عظیم امتداد یافت. در ساحت دانش، عصر معرفتی جدیدی آغاز شد، مطرح شدن فقه حکومتی، ضرورت امتداد سیاسی اجتماعی فلسفه و علوم انسانی اسلامی همه از برکت انقلاب اسلامیست در ساحت سبک زندگی نیز ما نه به طور کامل اما تا حد قابل قبولی حیات انسانی رفتاری خودمان را در پیش گرفتیم. در ساحت معنویت نیز بازگشت و رجوع به معنویت با رونق گرفتن امام زاده ها و عتبات مقدس و خاصه پیاده روی اربعین صورت عظیمی به خود گرفت. در سطح تمدنی همینکه انقلاب اسلامی به عنوان طرف نزاع تمدنی با غرب مطرح گشته است دستاورد بزرگیست که چشمان تیزبین میتوانند اثرات آن را درک کند. در ساحت حکومتی چهل سال ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی ایران یعنی چهل سال شکست مداوم نقشه ها و برنامه ریزی آمریکا. یعنی چهل سال شکست خرد آمریکایی. یعنی چهل سال افول ابهت آمریکایی. یعنی چهل سال تحقیر شیطان بزرگ!!! همه و همه نشان از این می دهد که انسان انقلاب اسلامی کیلومترها و فرسنگ ها با انسان پیش از آن فاصله دارد هر چند راه زیادی نیز تا قله وجود دارد.
وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم متاسفانه تعبیر متبادر از مقاومت در اذهان درجا زدن هست درحالیکه پیشتر هم نوشتم که مقاومت یعنی حفظ گارد پیشرفت و ترقی. وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم یعنی 40 سال چالش با نظام سلطه، 40 سال چالش با نظام سلطه در ساحت نظم ژئو پلیتیک منطقه ای و فرامنطقه ای 40 سال چالش با نظام سلطه در ساحت نظم اقتصادی 40 سال چالش با نظام سلطه در ساحت نظم فرهنگی-ارزشی 40 سال چالش با نظام سلطه در ساحت نظم معرفتی و... و یعنی 40 سال تلاش مداوم در ساخت ایران الگو که ساخت ایران الگو سوخت بار ما برای چالش با نظام سلطه را تدارم میکرد. وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم یعنی نشان دادیم که یک خرد و عقلانیت انقلابی توانست دو گانه سلطه پذیر و سلطه گر را در نظام جهانی به هم بزند. وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم یعنی نشان دادیم یک اراده انقلابی توانست جاری مجرای اراده الهی و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین شود. وقتی صحبت از 40 سال مقاومت میکنیم یعنی نشان دادیم این انقلاب پدیده ای الهیست که زمینه ساز و بلکه مسجل کننده سنن الهی بوده است من جمله سنت تمحیص و محوضت: لیمیز الله الخبیث من الطیب. به واسطه اصل وجود جمهوری اسلامی و داعیه تمدنی آن ولایت الله در سطح حکومتی و تمدنی گسترش یافت. اگر کسی بخواهد ذیل ولایت الله تلاش بکند ارض خدا واسع شده و زمینه فراهم است. صحنه مسجل است برای تمحیص و تمییز اندیشه توحیدی از اندیشه طاغوتی، صحنه مسجل است برای عبودیت الله و بسط حاکمیت الله در سطح حکومتی، تمدنی و فرهنگی در حالیکه تا پیش از انقلاب اسلامی اینها نبود.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفیر #امیر_راه.... ْ أَيْنَ إِخْوَانِيَ الَّذِينَ رَكِبُوا الطَّرِيقَ وَ مَضَوْا عَلَى الْحَقِّ أَيْنَ عَمَّارٌ وَ أَيْنَ ابْنُ التَّيِّهَانِ وَ أَيْنَ ذُو الشَّهَادَتَيْن‏... صوت را از دست ندهید 👇👇👇
🔰دنیای بدون سوپر من ها و بدون بت من ها 💠 جهانی که هالیوود و به تبع آن پیاده نظام تابع و پیرو هالیوود ساخته بود آن بود که یک نفر یا چند نفر با قدرت ماورایی می آیند و تمام مشکلات را در نوردیده و مردمان را نجات میدهند. 💠 اما در جهانی که در آن زندگی میکنیم نه خبری از مرد عنکبوتی هست و نه خبری از بت من ها و سوپر من ها!! منجی هایی که برساخته وهم کل هالیوودی بود نیست و ما هستیم و کرونا! ما هستیم و خانه مانی! ما هستیم و خانه نشینی! ما هستیم و قرنطیه خانگی! اما این جهان روی دیگری هم دارد. راه نجات این جهان این است که هر کس قیام کند! طلبه ای جهادگر که برای کمک به بیماران می شتابد! پزشک و پرستاری که شبانه روز مشغول انجام وظیفه هستند! تولیدگری که خط تولید ماسک و ضدعفونی کننده تولید میکند! موجری که اجاره اش را به مستاجر می بخشد! بسیجی ای که آتش به اختیار اقدام به ضدعفونی محله های شهر میکند! خیّری که روشویی برای شستشویی دست ها در پیاده روها نصب میکند! عالم ربانی ای که چلّه برای رفع بلا از امت ش میگیرد! و امامی که تمام توان ساختاری و قدرت در اختیارش را برای دفع این ابتلا گسیل میکند! و بیش از این امت ش را به قیام برای بازگرداندن سلامت به این مرز و بوم دعوت میکند! و... 💠 آری با امامت امام و قیام امت است که بحران ها رفع می شوند و ابتلائات پشت سر گذاشته می شوند. همانگونه که آیه کریمه فرمود: إنّ الله لا یغیّر مابقوم حتی یغیّروا ما بانفسهم این ابتلا با همه سختی هایش یک فرصت است! فرصتی برای رشد! فرصتی برای قیام! فرصتی برای هر چه بیشتر خدایی شدن و رنگ خدایی گرفتن! 💠 از حضرت ولیعصر عج تمنا میکنم که صبر جزیل بر قلب داغداران مجاهدان و قیام کنندگان در مجاهده سلامت عنایت فرمایند. پ.ن: بحق صاحب این روز خداوند قلب برادر عزیزمان محمد مداح را سکینه عنایت فرماید. سید مصطفی مدرس مورخ 23 اسفند 98 .
💠از عدالتخواهی موجود تا عدالتخواهی مطلوب اقتراحی بر تمثیل حکیمانه آ.حائری شیرازی ره یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید: https://eitaa.com/Rebbioun/172
🔰پرده اول: عدالتخواهی بسان جراحی! باری به رفقای عدالتخواه برادرانه عرض میکردم که اینگونه که شما کنش های عدالتخواهانه تان را سامان میدهید زمینه ساز نا امیدی و ایجاد گسل اجتماعی و نابودی سرمایه اعتماد ملی می شوید! پاسخ شان این بود که به هر حال هر جراحی ای خونریزی دارد و طبیعتا درگیری با اژدهای هفت سر فساد بدون درد و خون ریزی نمی شود. سخن بنده این بود که عدالتخواهی سازنده امت را به قیام بر می انگیزد و سرانجامش یک قیام فراگیر است. اگر جنبش عدالتخواهی به یک نفر و دو نفر محدود ماند و به یک رستاخیز اجتماعی مبدل نشد یعنی اشکالی هست. مکتب امام به ما می آموزد که کنش عدالتخواهانه باید با رعایت رویکرد توحیدی، تربیتی و فرهنگی باشد تا نهایتا در قالب یک کنش تمدنی و حکومتی-سیاسی تجسد بیابد. مکتب امام می آموزد که تاریخ عرصه نبرد جنود عقل و جهل بوده و هست. اگر ما میخواهیم برای غلبه جنود عقل قیام کنیم بایستی به گونه ای عمل کنیم که سبب تقویت یکی از جنود جهل نشویم! اگر عدل از جنود عقل است، امید و نشاط و مدارا هم از جنود عقل است. اگر برای عدل قیام میکنیم بایستی نتیجه اش امید و نشاط و مدارا باشد نه آنکه نتیجه اش نا امیدی و درگیری و کسالت باشد. 🔰پرده دوم: ریاضت و طراوت امروز تمثیلی حکیمانه از آ. حائری شیرازی ره دیدم که حقیقتا جان مطلب را ایشان ادا کرده بودند. ایشان می فرمایند: تربیت انسان، پیچیده است. وقتی می خواهید فساد را از خود دور کنید، باید مثل پوست کندن تخم مرغ یا پرتقال باشد. بچه ها که می خواهند پرتقال پوست بگیرند، دست خودشان را پرتقالی می کنند اما تمام آب پرتقال هم به صورتشان و به روی فرش می پاشد و پوست هم تکه تکه و بدریخت میشود. وقتی بچه ها تخم مرغ را پوست می گیرند، یا پوست به تخم مرغ می چسبد یا تخم مرغ به پوست و چقدر هم زشت می شود اما کسی که وارد است، چنان پوست می کند که اصلاً نه تخم مرغ را زخم میکند و نه چیزی از پوست به تخم مرغ می ماند و شکلی زیبا هم پیدا می کند. فساد را باید مثل پوست تخم مرغ از خود دور کنی، آنچنان از میان این فساد بیرون بیایی که طراوتی و جمالی پیدا کنی، آنچنان از گناه جدا شوی که ذره ای از آلودگی گناه با تو نماند و زخمی هم از تو کنده نشود. مجاهده با نفس، اگر درست انجام شود، سالک در عین حال که ریاضت میکشد، زیبا و معطر و نیرومند خواهد شد. 🔰پرده سوم: ریاضت عدالتخواهانه و طراوت عدالتخواهانه عدالتخواهی عدالتخواهان مشهور و معمول امروزی را نوعا عدالتخواهی شان نظیر پوست تخم مرغ کندن سمت چپی میدانم. یعنی هر چند پوست تخم مرغ را می کند اما کل هیکل نظام و روان و روحیه مردم را زخمی میکند. این عدالتخواهی هر چند حاصل مصدرش هم مطلوب باشد اما در یک فرآیند نامناسبی نتیجه را حاصل میکند هر چند این حاصل مصدر هم حاصل مصدر تمام و کمالی نیست. انشاءالله خداوند تمام مقصران در پر کردن خلأهای نظری عدالتخواهی را ببخشاید و ما در تولید فکر و ایجاد و خلق اقدامات الگو ساز موفق بدارد. سید مصطفی مدرس مورخ 24 اسفند 98 .
🔰کرونا مظهر اسم ممیت در برابر عزم ایمانی و انسانی مظهر اسم محیی .
🔰پای درس مردم شناسی حضرت امام زین العابدین علیه السلام یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید: 🌐https://eitaa.com/Rebbioun/176 .
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰پای درس مردم شناسی حضرت امام زین العابدین علیه السلام ▪️بخش اول 💠روایتی از حضرت زین العابدین علیه السلام هست که حضرت زمانه خودشان را به لحاظ جامعه شناختی توصیف میکنند؛ اما به وضح میتوان از بیان ایشان استفاده کرد و درسی برای امروزمان بیاموزیم. ابتدا متن روایت و ترجمه آن را از نظر میگذرانیم: حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ بُطَّةَ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيُّ عَنْ أَبِيهِ يَرْفَعُهُ إِلَى زُرَارَةَ بْنِ أَوْفَى‏ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع فَقَالَ يَا زُرَارَةُ النَّاسُ فِي زَمَانِنَا عَلَى سِتِّ طَبَقَاتٍ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ كَلْبٍ وَ خِنْزِيرٍ وَ شَاةٍ فَأَمَّا الْأَسَدُ فَمُلُوكُ الدُّنْيَا يُحِبُّ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ أَنْ يَغْلِبَ وَ لَا يُغْلَبَ وَ أَمَّا الذِّئْبُ فَتُجَّارُكُمْ يَذُمُّونَ إِذَا اشْتَرَوْا وَ يَمْدَحُونَ إِذَا بَاعُوا وَ أَمَّا الثَّعْلَبُ فَهَؤُلَاءِ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ بِأَدْيَانِهِمْ وَ لَا يَكُونُ فِي قُلُوبِهِمْ مَا يَصِفُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ أَمَّا الْكَلْبُ يَهِرُّ عَلَى النَّاسِ بِلِسَانِهِ وَ يُكْرِمُهُ النَّاسُ مِنْ شَرِّ لِسَانِهِ وَ أَمَّا الْخِنْزِيرُ فَهَؤُلَاءِ الْمُخَنَّثُونَ وَ أَشْبَاهُهُمْ لَا يُدْعَوْنَ إِلَى فَاحِشَةٍ إِلَّا أَجَابُوا وَ أَمَّا الشَّاةُ فَالْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ تُجَزُّ شُعُورُهُمْ وَ يُؤْكَلُ لُحُومُهُمْ وَ يُكْسَرُ عَظْمُهُمْ فَكَيْفَ تَصْنَعُ الشَّاةُ بَيْنَ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ كَلْبٍ وَ خِنْزِيرٍ . امام سجّاد «ع»: «اى زراره! مردمان در زمان ما شش گروهند: شير و گرگ و روباه و سگ و خوك و گوسفند. شير شاهان جهانند كه هر يك از ايشان مى‏خواهند غالب باشند نه مغلوب. گرگ بازرگانان شمايند، كه چون چيزى را بخواهند بخرند مذمّت مى‏كنند و چون بخواهند بفروشند تعريف مى‏كنند. روباه آن كسانند كه به نام دين نان مى‏خورند، و آنچه بر زبان مى‏رانند در دل ندارند. سگ آن است كه در روى مردمان پارس مى‏كند، و همه از ترس زبانش به اكرام او مى‏پردازند. خوك نامردان و همانندان ايشانند كه به انجام دادن هر كار زشت و ناپسندى پاسخ مثبت مى‏دهند. و اما گوسفند، آن كسانند كه پشمهاى ايشان را مى‏كنند و گوشتهاشان را مى‏خورند و استخوانهاشان را مى‏شكنند. و آيا گوسفند، در ميان شير و گرگ و روباه و سگ و خوك چه مى‏تواند كرد؟» .
💠این بیان حضرت امام سجاد علیه السلام به وضوح ما را از شک گیری یک اجتماع این چنینی بر حذر میدارد. مؤمنان را انذار میدهد که زندگانی گوسفندی را در پیش نگرفته و گمان نبرند که با حیات گوسفندی میتوانند زندگی خود را داشته باشند. 💠مکتب امام که عصاره فهم شیعی از تعالیم نورانی ائمه معصومین علیه السلام است به ما می آموزد که بایستی از جامعه ای که بر مدار ظالم و ظلم پذیر یا آکل و مأکول شکل می گیرد پرهیز کرد. در جامعه جهانی ما با شیران یعنی حاکمان سیاسی مواجه هستیم که مدام به دنبال حفظ فساد پادشاهی و سیطره خود بر جامعه بشری هستند. 💠با تاجران گرگی مواجه هستیم که فساد اقتصادی را دامن زده و امپراتوری رسانه ای سگ منشی که به مارپیچ سکوت دامن می زنند و مانع از بروز فطرت عدالتخواهانه بشریت می شوند. 💠و نیز با مدعیان دینی مواجه هستیم که دین را ابزار تجارت خود کرده اند؛ همچنین با انبوهی منافقان خوک صفتی که ذیل سیطره مستکبرانه آمریکا تن به هر کار زشت و ناپسندی علیه بشریت میدهند. 💠انقلاب اسلامی با تاسیس نظام اسلامی علیه این حیات جنگلی و این نظام ظالم و ظلم پذیر قیام کرد و به برکت رهنمودهای خمینی کبیر مردم ایران از حیات گوسفندی نجات یافت. مردم ایران تبدیل به شاهدی برای تمام مستضعفان جهان گشت که علیه این حیات و زیست جنگلی قیام کرده و سعادت دنیوی و اخروی خود را با دست خود رقم زنند. سید مصطفی مدرس شب ولات امام سجاد علیه السلام .
🔰پیرو مطالبه جمعی از عزیزان در باب روش شناسی مصاحبه مجموع تجارب و اندوخته هایی که داشتم را طی ارائه ای خدمت ایشان عرضه کردم. باشد که مورد استفاده دیگر عزیزان قرار بگیرد. ▪️فایل ارائه و صوت ارائه در کانال تقدیم میگردد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صوت رویداد هم اندیشی مجازی با موضوع مصاحبه 🔊حجت الاسلام سید مصطفی مدرس 〰〰〰〰 🔰 کارگروه فناوری تعلیم حکمت 🇮🇷 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) @talim_hekmat
مصاحبه ارائه.pdf
1.09M
🔰 فایل پی دی اف ارائه روش شناسی مصاحبه
🔰 حسب نیاز جمعی از طلاب ارائه ای با عنوان فنّاوری مشاوره تحصیلی از طریق مصاحبه عرضه شد. اصل ایده برای برادر بزرگوار جناب وحیدرضا طراوت بوده است و حقیر سعی کردم ایده ایشان را بپرورانم. صوت و فایل ارائه در کانال تقدیم میگردد. .
فناوری مشاوره تحصیلی- ارائه.pdf
1.03M
🔰 فایل پی دی اف ارائه فنّاوری مشاوره تحصیلی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت رویداد هم اندیشی مجازی با موضوع فنّاوری مشاوره تحصیلی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اگر جایی‌ست که را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینانِ عادات و روزمرگی‌ها را کِی راهی به هست؟! اگر است، بهتر. پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد، از نمی‌هراسد. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🔰انقلاب اسلامی و آغاز عصر 🔰آوینی راوی عصر 💠پیش از ملاحظه یادداشت کلیپ دلنشین ذیل را ملاحظه فرمایید: 🌐https://eitaa.com/Rebbioun/184 💠یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید: 🌐https://eitaa.com/Rebbioun/187 .
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 پرده اول: مواجهه تمدنی غرب و حقیقت مرگ مرگ سرنوشت محتومی است که زندگی آدمیان را در برگرفته است. مواجهه تمدن ها در برابر مرگ می تواند یک مواجهه تعیین کننده باشد در شکل گیری یک تمدن. حقیقتی مثل مرگ برای تمدنی که بر پایه حیات حیوانی شکل گرفته است یقینا میتواند به عنوان سرنوشتی که فنا و نابودی را به ارمغان می آورد تلقی شود. تمدن غرب مدام از مرگ آگاهی فرار کرده است و سعی کرده مدام در دریای غفلت و فراموشی خود را از ترس و اضطراب مرگ رهایی بخشد. حتی تکنولوژی غرب آرزوی دیرین خود را شکست دادن مرگ میداند. رمان ها و داستان هایی که در حیات غرب شکل گرفته اند در خیال پردازی هایشان مدام تکنولوژی هایی را می پرورانند که سرنوشت محتوم مرگ را کنار زده و ابدیت را برای انسان به ارمغان آورده اند. این فرار تمدنی از مرگ در همه جا خودش را نشان داده خصوصا در مسئله فرهنگ حیات غربی. تمام عناصر فرهنگی غرب در خدمت این هستند که آدمی سرنوشت محتوم خویش را فراموش کند و خود را غرق در دنیا و هوس ها و شهوات کند. 🔰پرده دوم: انقلاب اسلامی و آغاز عصر مرگ آگاهی انقلاب اسلامی با الهام بخشی از قیام حیات بخش حسینی از ابتدای مواجهه خود با سلاحی به مبارزه با تمدن غرب و نظام سلطه پرداخت که مرگبارترین سلاح ها در برابر آن سر تسلیم دارند و آن چیزی نبود جز خود مرگ! نظریه پیروزی خون بر شمشیر همین است. مردمان آن بیش از آنکه عاشق و مشتاق زندگی دنیا باشند شیدا و واله مرگ هستند. صحنه عاشورا همواره در برابر حسینی مرامان حاضر بوده است. صحنه ای که در آن امام امت، مرگ و شهادت خود را تقدیم تاریخ بشریت برای هدایت آدمیان می کند. واضح است که وقتی تمدن غربی با عملیات استشهادی مواجه می شود در تحلیل آن دچار گمگشتگی و سرگشتگی شود. عملیات استشهادی یعنی مرگ را در آغوش گرفتن یعنی با حقیقتی که همواره تمدن غرب در پی فرار از آن و به فراموشی سپردن آن بوده است به جنگ تمدن غرب آمدن. تکنیک و تکنولوژی غرب مدرن همچنان در برابر مرگ سر تعظیم دارد و خود را عاجزتر از آن می بیند که بتواند مرگ را دور بزند هر چند در خیال پردازی های خود این موضوع را مکررا با ایده های مختلف دنبال میکند. 🔰آموزه های تمدنی اسلامی برای بالندگی عصر تمدن اسلامی یک تمدن شهوت پیش نیست. یک تمدن هوس باز نیست. یک تمدنی نیست که رب و الهه خویش را هوی و هوسهای خودش قرار داده است. تمدن اسلامی یک تمدن هدایت بنیان است. یک تمدن معنویت پایه است. یک تمدن عقلانیت محور است. اما راه حل چیست؟ شاید یکی از مؤثرترین راهبردها است. روایات زیادی در باب مرگ آگاهی از حضرات معصومین علیهم السلام است که چند نمونه را مورد نظر قرار میدهیم: ▪️و قَالَ النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله و سلم: أَفْضَلُ الزُّهْدِ فِي الدُّنْيَا ذِكْرُ الْمَوْتِ وَ أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ ذِكْرُ الْمَوْتِ وَ أَفْضَلُ التَّفَكُّرِ ذِكْرُ الْمَوْتِ فَمَنْ أَثْقَلَهُ ذِكْرُ الْمَوْتِ وَجَدَ قَبْرَهُ رَوْضَةً مِنْ رِيَاضِ الْجَنَّة ▪️و قَالَ النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله و سلم: أَكْثِرُوا ذِكْرَ الْمَوْتِ فَإِنَّهُ هَادِمُ اللَّذَّاتِ حَائِلٌ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الشَّهَوَات‏ ▪️ قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم: أَكْثِرُوا مِنْ ذِكْرِ هَادِمِ اللَّذَّاتِ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ ص وَ مَا هَادِمُ اللَّذَّاتِ قَالَ الْمَوْتُ فَإِنَّ أَكْيَسَ الْمُؤْمِنِينَ أَكْثَرُهُمْ لِلْمَوْتِ ذِكْراً وَ أَحْسَنُهُم لِلْمَوْتِ اسْتِعْدَاداً. ▪️ أبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَال‏: و مَنْ أَكْثَرَ ذِكْرَ الْمَوْتِ أَحَبَّهُ اللَّه دعوت اسلام به یاد مرگ و نیز دعوت این دین عزیز به جهاد با جان بدین معناست که اسلام مکررا میخواهد انسانها مواجهه با مرگ داشته باشند. مرگ آگاه شوند و بلکه بیش از آن در طلب مرگ باشند. انقلاب اسلامی به واسطه تعالیم نورانی اسلام هم در تکوّن خویش و هم در ادامه راه با مسائلی مواجه بوده است که عملا بستری برای مرگ آگاهی امت ایران را رقم زده است. درگیری های مردم ایران با رژیم سفاک پهلوی جنگ هشت ساله دفاع مقدس و مواجهه ایشان با رژیم بعث کشتار حجاج بیت الله حرام، غائله منا جنگ با داعش و شهدای مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام و اکنون مدافعان و مجاهدان عرصه سلامت یکی از رهاوردهای عظیم انقلاب اسلامی برای بشریت مرگ آگاهی است. جامعه اسلامی مدام به روایت مرگ و راویان مرگ آگاهی نیاز کما اینکه سید شهیدان اهل قلم با قلم و صدای خویش ما را به سوی مرگ آگاهی رهنمون می ساخت و راه آسمان را به ما نشان میداد. آوینی راوی مرگ آگاهی و راوی راه آسمان بود. انقلاب اسلامی پرورانده این دست راویان است؛ در جنگ روایت نیاز مبرمی به آفرینش این سنخ از راویان داریم. سید مصطفی مدرس 23 فروردین 99 .
🔰🔰🔰 یا ما، کرونا و ضرورت جهش تولید 💠یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید: 🌐https://eitaa.com/Rebbioun/191 .
7️⃣ استفاده از زیرساختهای فناوری اطلاعات یکی دیگر از ظرفیتهایی که میتواند در تحقق این شعار به کار بیاید ظرفیتهای نوینی است که به واسطه عصر ارتباطات پدید آمده است. یک اپلیکیشن یا یک پلتفرم میتواند به راحتی ظرفیت لازم را کسب و کارهای خانگی پدید بیاورد. پلتفرم باسلام را میتوان در این زمینه یکی از پیشتازان دانست. 🔰پرده آخر: می شود و میتوانیم تحقق شعار شدنی است اما این شدنی از جمله اموری است که لوازمی دارد. ضروری است همه نخبگان پیرامون این استعاره اندیشیده و ایده های خودشان را ابه اشتراک بگذارند. پ.ن: 1. گزارش دکتر ربیعی: 🌐https://t.me/alirabiei_ir/878 .