eitaa logo
أصحاب حق
193 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
8.1هزار ویدیو
138 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰قوه قضائیه با قوه قضائیه برخورد کند!/ بخش اول 🔸آزادی طبری، فرار میمندی نژاد و اعتباربخشی به سلاح‌ورزی از مصادیق بر هم زدن امنیت روانی جامعه است 🔻رهبر انقلاب: اینکه عده‌ای با استفاده از فضای مجازی یا غیر مجازی امنیت ذهنی مردم را به هم بزنند، خلاف مقتضای احیای حقوق عامه است و قوه قضائیه باید وارد بشود. 🔹هفته گذشته رهبر انقلاب خطاب به مسئولان قضائی نسبت به اهمیت امنیت روانی و ذهنی مردم و جامعه تذکر دادند و از لزوم برخورد با کسانی که روی اعصاب مردم می روند و امنیت ذهنی جامعه را بر هم می زنند، تذکر دادند. در همین ایام انتشار اخباری نگران‌کننده که مستقیما به عملکرد قوه قضائیه مربوط می شود، به نوعی امنیت روانی و ذهنی مردم را بر هم زد. اخباری که هر یک به تنهایی کافی است تا حجم قابل توجهی از ناامیدی و عدم اعتماد نسبت به دستگاه قضا را در میان مردم ایجاد کند. هم اصل وقوع حوادث اتفاق افتاده و هم نحوه اطلاع رسانی آنها از مصادیق راه رفتن روی اعصاب مردم هستند. ضروری است قوه قضائیه با نگاهی کلان و از بالا، به این مسائل توجه کند و در صورت قطعیت وقوع جرم از داخل قوه، با آن برخورد قاطع صورت دهد تا بخشی از امید و امنیت ذهنی از دست رفته، بازیابی گردد. 🔻۱- دادگاه طبری نمایشی بود یا آزادی امروزش خلاف قانون؟! 🔹هفته قبل رئیس سازمان زندانها در گفتگویی تلویزیونی به صراحت از آزاد بودن اکبر طبری، متهم اصلی یکی از بزرگترین پرونده های فساد در جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: «اکبر طبری نه عفو خورده، نه مرخصی رفته و نه الان در زندان است. او با تصمیم مرجع قضایی به صورت موقت بیرون از زندان است» مهدی کشت دار مدیرعامل خبرگزاری قوه قضائیه هم در توئیتی نوشت: «طبری ضمن تحمل ۴۵ ماه حبس با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی منتظر سرنوشت درخواست اعاده دادرسی است» 🔹این جمله به این معنی است که طبری با آن پرونده سنگین و سر و صدای رسانه ای در مورد دادگاهش، ممکن است تبرئه هم بشود! چون قرار است پرونده اش دوباره رسیدگی و دادرسی شود! یا جلسات گذشته دادگاه اکبر طبری شوی تبلیغاتی و اشتباه بوده، در این صورت رییس وقت قوه قضاییه (آقای رییسی) باید پاسخگو باشد یا آزادی این روزهای طبری با عنوان اعاده دادرسی و تبرئه احتمالی او اشتباه است که در این صورت، رییس فعلی قوه قضاییه (آقای محسنی اژه‌ای) باید جواب افکار عمومی را بدهد. 🔹در همین رابطه حمید رسایی در توئیتی نوشت: «پیامبر اسلام می فرمایند «اقوام پیشین دچار سقوط شدند زیرا در اجرای قانون تبعیض روا می داشتند. هرگاه یکی از طبقات بالا جرم مرتکب می شد او را از مجازات معاف می کردند و اگر از زیردستان همان جرم را مرتکب می شد او را مجازات می کردند. در اجرای قانون درباره هیچکس کوتاهی نمیکنم اگر چه از نزدیکان من باشد.» 🔹آیا اگر یکی از طبقات ضعیف جامعه با یک صدم سابقه، جرائم و پرونده طبری، درخواست اعاده دادرسی می داد مسئولان قضایی اصلا درخواستش را می خواندند یا اساسا چون در رده اکبر طبریها و مهدی هاشمی ها و نجفی ها نیستند، حتی درخواستش هم خوانده نمی شد؟! آیا این عمل قوه قضائیه تحت مدیریت آقای اژه‌ای، تشویش اذهان عمومی نیست؟» 🔻۲- ترک دستور رهبر انقلاب در برخورد با مخلان امنیت روانی جامعه! رهبر انقلاب، سال گذشته در دیدار با مسئولین قوه قضائیه فرمودند: «یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیّت روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرف هراس‌افکننده‌ای در ذهنها پخش نشود. حالا تا دیروز فقط روزنامه‌ها بودند که این کارها را می‌کردند، حالا فضای مجازی هم اضافه شده. هر چند وقت یا چند روز یک بار، گاهی چند ساعت یک بار یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرفی را یک آدم مشخّصی یا نامشخّصی در فضای مجازی منتشر می‌کند، مردم را نگران می‌کند، ذهن مردم را خراب می‌کند. یک دروغی را مطرح می‌کند، شایع می‌کند، خب، این امنیّت روانی مردم از بین می‌رود. یکی از وظایف قوّه قضائیّه برخورد با این مسئله است. البتّه اینجا هم من شنیدم بعضی گفتند که قانون نداریم؛ اوّلاً می‌شود از همین قوانین موجود استفاده کرد و حکم این را فهمید؛ اگر قانون هم ندارید، «سریع» قانون تهیّه کنید.» بخش دوم یادداشت در لینک زیر: https://eitaa.com/5947/1139 🔺به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔻 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰قوه قضائیه با قوه قضائیه برخورد کند!/ بخش دوم و پایانی 🔹اما تعلل قوه قضائیه کار را به جایی رساند که رهبر انقلاب، در دیدار هفته گذشته خود با مسدولان قضایی باز هم این دغدغه خود را تکرار کردند؛ مساله ای که نشان می دهد علی رغم تاکید سال گذشته رهبر انقلاب مبنی بر تهیه سریع قانون، عملا هیچ کاری از سوی قوه قضائیه صورت نگرفته – یا کار بسیار ناچیزی انجام شده- که ایشان را وادار کرده، امسال هم مجددا همان تذکر سال قبل را تکرار کنند. 🔹رهبر انقلاب هفته گذشته فرمودند: «یکی از حقوق عامّه، امنیّت روانی جامعه است. اینکه یک عدّه‌ای آنجا بنشینند و با استفاده از فضای مجازی یا غیرمجازی مدام روی اعصاب مردم راه بروند و امنیّت ذهنی مردم را به هم بزنند، مردم را بترسانند و مانند اینها، خب این خلاف مقتضای احیای حقوق عامّه است و قوّه‌ی قضائیّه باید وارد بشود. البتّه اطّلاع دارم که در بعضی اوقات و در بعضی از موارد دادستانیها وارد شده‌اند و کارهایی هم انجام داده‌اند، لکن باید با برنامه‌ریزی و با انضباط این کار انجام بگیرد، این کار باید با قاعده انجام بگیرد؛ این جایش خالی است.» 🔹اکنون سوال این است که اگر از نظر قانونی در این زمینه مشکلی وجود ندارد، چرا شاهد ترک فعل قوه قضائیه هستیم؟ اگر هم در این زمینه نیاز به قانون جدید است، رهبر انقلاب که سال گذشته فرمودند: «سریع قانون تهیه کنید». مسئولین قوه قضائیه به این سوال پاسخ دهند اگر بنا بر برخورد با عوامل بازی با امنیت روانی جامعه شود، آیا دستگاههای کم کار در مقابله با این عوامل که وظیفه خود را ترک کرده اند، هم شامل این برخورد می شود یا نه؟ و آیا باید با خود قوه قضائیه هم به دلیل ترک فعل یا کم کاری، برخورد صورت بگیرد یا نه؟ 🔻۳- فرار قانونی از کشور! 🔹جمعه پنجم خردادماه بود که سعید دهقان، وکیل خارج نشین که علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کند در کلابهاوس گفتوگویی با شارمین میمندی‌نژاد و همسرش زهرا رحیمی انجام داد که در آن برای اولین بار مسأله فرار این دو نفر از کشور به طور رسمی مطرح شد این در حالی است که دادگاه بدوی در اسفند سال گذشته این دو نفر و تعدادی دیگر از مدیران جمعیت منحله موسوم به امام علی را به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور محکوم کرده بود. 🔹بر اساس حکم دادگاه، شارمین میمندی نژاد به عنوان لیدر فکری جمعیت در اتهامات تشویق به فساد و فحشا، توهین به مقدسات و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مجرم شناخته و در مجموع به ۹ سال حبس محکوم شده است. در این میان آنچه عجیب به نظر می‌رسد این است که چگونه افرادی که پرونده جاری در محاکم قضایی داشته به راحتی از کشور گریخته‌اند؟ بنابر برخی اطلاعات کسب شده، ظاهرا ممنوع‌الخروجی این محکومان تمدید نشده بوده و آنها از مرز قانونی از کشور خارج شده‌اند. 🔹در هر حال باز هم تعلل، ترک فعل یا اهمال کاری بخشهایی از دستگاه قضایی منجر به این اتفاق شده که فردی با اتهام سنگین تبانی علیه امنیت کشور به همین راحتی و ظاهرا از طریق مرز رسمی و به صورت قانونی از کشور گریخته است. 🔻۴- اعتبار بخشی به عنصر ضد نظام 🔹اتفاق تلخ دیگری که هفته گذشته رقم خورد و متاسفانه باز هم پای دستگاه قضایی در میان بود مربوط به حضور حسین سلاح ورزی به عنوان سخنران در یک همایش رسمی قوه قضائیه بود. این در حالی است که سلاح ورزی در ایام اغتشاشات پاییز گذشته به صورت علنی علیه نظام جمهوری اسلامی توئیت می زد. 🔹آیا این بازی با امنیت روانی جامعه نیست که مردم می بینند افرادی با سابقه لگدپراکنی به جمهوری اسلامی از سوی دستگاه رسمی تامین حقوق مردم، تایید می شوند و به آنها تریبون رسمی داده می‌شود؟ 🔹از سوی دیگر انتخاب غیر قانونی سلاح ورزی به ریاست اتاق بازرگانی در حالی که صلاحیت او رد شده بود، هفته گذشته حواشی زیادی ایجاد کرد. در حالیکه دولت مصرّ بر کنار رفتن سلاح ورزی به دلیل عدم شایستگی و صلاحیت است و مراجع رسمی و قانونی هم صلاحیت او را رد کرده اند، در یک انتخابات عجیب و غریب، او به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد. اما درست زمانی که خبرگزاری رسمی دولت خبر برکناری این عنصر فتنه گر را منتشر می کند و خود او همچنان اصرار بر ماندن در این پست مهم و حساس دارد، دستگاه قضایی با تریبون دادن به او آن هم در همایشی با عنوان «امنیت قضائی»، عملا با نظر دولت و مراجع رسمی نظارتی و امنیتی، مخالفت کرده و صلاحیت سلاح ورزی را تایید کرده است! بخش اول یادداشت در لینک زیر: https://eitaa.com/5947/1138 🔺به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔻 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
. 🔹 سؤالی که مدیریت حوزه علمیه باید پاسخ دهد ♻️ حذف تشکل‌های فعال حوزوی و طلاب انقلابی از فرصت دیدار با رهبر انقلاب، چرا ؟! 🔰 حمید رسایی: چهارشنبه دیدار طلاب حوزه‌های علمیه با امام خامنه‌ای است. این دیدار فرصتی برای طلاب است تا با طرح دغدعه‌های خود، این ظرفیت عظیم را به عنوان یکی از بازوان مهم ولایت معرفی کنند اما علی‌رغم تأکیدات رهبر انقلاب بر حمایت از طلاب و مجموعه‌های انقلابی، مطالبه‌گر، فعال و صریح، متأسفانه تا امروز مدیریت حوزه به مجموعه‌های مردمی حوزه و روحانیت برخوردار از این ویژ‌گی‌ها فرصتی برای طرح مباحث‌شان در این جلسه نداده و جالب اینجاست که حتی از این افراد برای حضور در جلسه دعوت هم به عمل نیامده و تا چند روز قبل، از اصل برگزاری این دیدار مهم اطلاع هم نداشتند! حتی شنیده می‌شود که با نظر مدیران حوزه، شاید مراسم دیدار، بدون فرصت طرح دیدگاه‌ طلاب برگزار شود! سؤال این است که آیا این رویه را باید از مصادیق تقویت بُعد‌ انقلابی حوزه علمیه که مورد تأکید مکرر رهبر انقلاب بوده بدانیم یا از مصداق انقلاب‌زدایی از حوزه که از جمله هشدارهای امام خامنه‌ای است؟ چند سال قبل هم که بعد از مدت‌ها، فرصت دو دیدار برای حوزویان فراهم شد. متأسفانه در آن دیدارها هم به دلیل حذف بدنه کُنشگر حوزه و روحانیت فعالِ در میدان فتنه‌ها، مباحث طرح شده در برابر امام جامعه که می‌توانست زمینه طرح برخی مباحث را فراهم و فرصتی برای حوزه باشد، از غنای کافی برخوردار نبود و سبب انتقادات زیادی به مدیریت جلسه شد. بر خلاف دیدار طلاب با امام خامنه‌ای که سخنرانانش را طیف اداری و منتخب مدیران حوزه‌ تشکیل می‌دهند و اکثر مطالبشان کلی و غیرمرتبط با دردهای جامعه‌ است، جلسات تشکل‌های دانشجویی با رهبری، خیلی صریح به بیان مسائل روز و مرتبط با مردم می‌پردازد به طوری که برای امام جامعه، زمینه اعلام موضع در آن موارد، رفع برخی شبهات فراهم می‌شود و جایگاه این تشکل‌ها را بین مردم بالا می‌برد. یکی از برکات جلسات امام خامنه ای با فعالان انقلابی، برجسته شدن مطالبات و مشکلات ریشه‌ای و تزلزل در جایگاه‌ سایه‌نشینان و افراد رسوب کرده در مناصب حساس است که یکی از دلایل اصلی حذف بدنه زنده اجتماعی سیاسی حوزه علمیه از جلسات مذکور را همین موضوع باید دانست. بی تردید آنچه مطلوب و مقصود اصلی امام خامنه‌ای از برگزاری این جلسات است، طرح مسائل و مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی داخلی حوزه‌های علمیه و مهم‌تر از آن جلوگیری از حذف حوزه از معادلات و عرصه‌های ضروری جامعه است. این مسئله مهم، یعنی ضرورت حضور حوزویان در میدان‌های گوناگون و جلوگیری از سکولار شدن حوزه، در سیره عملی و علنی رهبری انقلاب نمایان و آشکار است. ظاهرا مدیریت حوزه با همه دلسوزی‌ها از این مهم غفلت دارد در حالی که یکی از رسالت‌های اساسی مدیریت حوزه علمیه همین است. بنابر این توقع این است که مدیریت حوزه، بی‌اعتنا به مصلحت‌اندیشی‌‌های ناموجه، جلوی از حوزه را بگیرد. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | سکوت تاریخی دنیا 🔸از نجات دادن جان یک گربه دربرابر دوربین تا بایکوت کشتار شیمیایی مردم یک شهر 🔸 کسانی که امروز برای برخی مسائل ایران ابراز نگرانی می‌کنند، زمانی که مردم سردشت با سلاح‌های شیمیایی آن‌ها بمباران می‌شدند، نه‌تنها یک قطعنامه بلکه یک بیانیه هم صادر نمی‌کردند ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰بدون لکنت میان جنگ سه ساله/بخش اول 🔹دوباره تیرماه شصت پس از چهل و دو سال سعید جلیلی در سالگرد شهدای هفتم تیر به مرور صحنۀ بزرگ رویارویی ابتدای انقلاب پرداخت و از عبرت‌های آن جهاد تبیین تمام عیار برای جنگ ترکیبی امروز گفت. متن پیش رو گزارشی از این سخنرانی است. انقلاب اسلامی چطور به عاقبت مشروطه و نهضت نفت دچار نشد؟ 🔸یکی از مقاطع بسیار پراهمیت، سه سال اول انقلاب است. از فردای انقلاب اسلامی، یک جنگ تمام‌عیار ترکیبی، هم سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری، از حرکت‌های آشوبگرانه و سخت تا مباحث فکری و نظری، علیه انقلاب شروع شد؛ از شب‌نامه، روزنامه، اطلاعیه و همۀ امکانات استفاده می‌کردند. در طول تاریخ هر حرکت حقی که شروع شده است، شیاطین در برابر آن ساکت ننشستند «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ». این باور قرآنی در انقلاب اسلامی تجربه هم شد؛ در این چهل‌وچهارسال، دشمنان با هر چه در توان آن‌ها بود در برابر انقلاب ایستادند اما چرا در عرصه‌های سیاسی و نرم با همه‌ی امکاناتی که بسیج کرده بودند، نتوانستند در آن سه سال موفق بشوند؟ چرا نتوانستند تجربه‌ی مشروطه را دوباره تکرار کنند؟ 🔸احزابی مثل قارچ، رویش داشتند تا مسیر اصلی انقلاب را دچار انحراف کنند؛ یا در برخی از مفاهیم تحریف ایجاد کنند، یا با التقاط مفاهیم بدلی ارائه بدهند، همان کاری که در مشروطه کردند. اما در کنار انحراف و تحریف و التقاط، چیزی که برای آن‌ها خیلی اهمیت داشت، طرح ادعا بود. ادعای آزادی، ادعای عدالت، ادعای طرفداری از محرومین، ادعای طرفداری از طبقات کارگر، کشاورز، ادعای مبارزه با امپریالیسم و ادعای مردمی بودن. 🔸دشمن فقط با ابزار سخت به میدان نیامد، بلکه تمام ابزار نرم خود را نیز به‌کار گرفت. در آن فضا، کسانی وارد شدند که در عرصۀ نرم، سوابق طولانی داشتند. چه جبهۀ ملی و حزب توده‌ای که چند دهه سابقه فعالیت داشتند، چه سازمان‌های چریکی با سوابق تشکیلاتی؛ عده‌ای وابسته یا متمایل به اردوگاه شرق و عده‌ای دیگر به اردوگاه غرب، یک صحنۀ بزرگ رویارویی شکل گرفت. چرا با این هجمه نتوانستند تجربۀ مشروطه را دوباره تکرار کنند؟ آن جنگ سه‌ساله: جهاد تبیین علیه تبیین جهان 🔸چرا با این هجمه نتوانستند تجربۀ مشروطه را دوباره تکرار کنند؟ چرا نتوانستند تجربه‌ی ملی شدن نفت را تکرار کنند؟ چون اگر دشمن در یک جنگ ترکیبی با همه‌ی تلاش و با همه‌ی ابزار نرم و سخت خود به میدان آمد، از این طرف نیز در آن جنگ سه ساله، سرداران و سربازانی با همه‌ی وجود به صحنه آمدند و متناسب با جنگی که آن‌ها شروع کرده بودند، با قوت وارد میدان شدند و یک حرکت بزرگ شکل گرفت. 🔸جهاد تبیینی که امروز مقام معظم رهبری، برروی آن تاکید می‌فرمایند، به‌اصطلاح باطل السحری بود که در آن زمان به‌خوبی به کار گرفته شد. انقلاب چون یک انقلاب فکری و مبتنی بر اندیشه بود، می‌دانست که تداومش نیز نیازمند این است که بتوان به‌خوبی از آن دفاع کرد. یک حرکت تبیینی بزرگ شروع شد. مثلاً همین سرکردۀ مفلوک و منحوس منافقین، یک سلسله جلسات داشت، تحت عنوان مثلاً تبیین جهان. شهید دیالمه از همین شهدای هفت تیر، دو روز بعد از جلسات او، نقدی بر تبیین جهان را مطرح می‌کرد و نشان می‌داد که این حرف‌ها چقدر غلط، ضعیف و سست است. 🔸شهید بزرگوار بهشتی، شخصاً در خط مقدم این جبهه قرار می‌گرفت. در مناظرات شرکت می‌کرد. یعنی اگر حزب توده با چند دهه سابقه، دبیرکل خود را برای مناظره می‌آورد، خود شهید بهشتی شخصاً در آن مناظرات شرکت می‌کرد. اگر آن‌ها تئوریسینی مثل احسان طبری را به صحنه می‌آوردند، از این طرف امثال مرحوم آیت الله مصباح یزدی در دفاع از حقانیت انقلاب، در صحنه و میدان مناظرات حضور پیدا می‌کردند. شکست در آرا، انتقام از تبیین، پایان منطق 🔸اگر آن‌ها ادعای مردمی بودن، و با ادبیات آن زمان شعار دفاع از خلق داشتند، کمتر از دو ماه، همه پرسی جمهوری اسلامی برگزار شد و بعد، انتخابات خبرگان قانون اساسی و بعد، همه‌پرسی قانون اساسی، بعد، انتخابات ریاست جمهوری و بعد، مجلس شکل گرفت. 🔸همین سرکرده‌های گروهک‌ها، از حزب توده و منافقین، همه در انتخابات شرکت می‌کردند، اما چه شد؟ می‌دیدند که نمی‌توانند موفق بشوند، نمی‌توانند پیروزی به دست بیاورند. در انتخابات خبرگان قانون اساسی، شهید بهشتی بود که انتخاب شد و بعد از انتخاب، آن مجلس را با قوت اداره کرد. در مجلس شورا، همین سرکردۀ منحوس گروهک منافقین کاندیدا بود، اما حتی سرکردۀ آن‌ها نیز نتوانست رأی بیاورد. ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰بدون لکنت میان جنگ سه ساله/بخش دوم 🔸چه در تبیین، چه در مناظره و چه در انتخاباتی که بود، یک حضور موثر واقعی از افرادی که ماهیت میدان و جنگ را می‌فهمیدند، می‌دیدید. کسانی که به خوبی می‌دانستند این جنگ از چه جنسی است؟ چگونه باید مقابله کرد؟ با همۀ قوت وارد می‌شدند، و آن موفقیت‌ها به‌دست می‌آمد. 🔸چرا وقتی به تیرماه سال شصت می‌رسیم، دشمن به ترور روی می‌آورد؟ ترور، پایان منطق و استدلال یک اندیشه است. وقتی عجز آن‌ها در استدلال و منطق رو شود و مردم، آن‌ها را پس بزنند و بارها به آن‌ها «نه» بگویند، اینجا تازه واقعیت آن‌ها ظهور پیدا می‌کند، صداقت ادعاها مشخص می‌شود. کسانی که ادعای آزادی می‌کردند، دیکتاتورترین رفتارها را بروز می‌دهند. کسانی که ادعای مبارزه با شکنجه می‌کردند، جزء شکنجه‌گرترین افراد تاریخ محسوب شدند. خاطرات منافقین را بخوانید، آن‌هایی که حتی هنوز با جمهوری اسلامی موافق نیستند و در اروپا هستند، ببینید از همین دورانی که در این پادگان‌هایی همچون اشرف بودند، چه مطالب مخوفی می‌نویسند؟ کسانی که مدعی بودند فقط ما می‌توانیم پیچیدگی های امپریالیسم و آمریکا را بفهمیم و با آن مبارزه کنیم، از دل کنگرۀ آمریکا سر درآوردند. نه به لکنت میان جنگ ترکیبی 🔸شهید بهشتی نه تنها در دفاع از لایحه‌ی قصاص دچار لکنت زبان نشد بلکه تمام مخالفین را به مناظره دعوت کرد. وقتی در یک جبهه‌ی حق هستید، طرف مقابل حتی اگر بهترین شعارها را دست بگیرد، دردفاع از ارزشی که دارید، نباید دچار تردید و لکنت زبان بشوید. موفقیت آن سال‌ها در باور و اعتقاد جدی به حقیقت انقلاب اسلامی بود. 🔸حدود کمتر از یک ماه قبل از هفت تیر، شهید بهشتی که آن زمان رییس دیوان عالی کشور و قوه قضاییه بود، بحث لایحۀ قصاص را مطرح کرد. موجی راه انداختند و نسبت به این حکم و حقیقت قرآنی، تعبیر شرم‌آوری را آوردند. تحت این عنوان که این حکم، غیرانسانی‌ست. اما چرا موفق نشدند؟ چون شهید بهشتی در دفاع از لایحۀ قصاص دچار لکنت زبان نشد. اگر لایحۀ قصاص را ارائه داد، با قوت، همۀ حقوقدان‌ها را دعوت به مناظره دربارۀ این لایحه کرد. اینکه بعد از چند روز از این دعوت به مناظره، می‌بینید در همین ساختمان بمب می‌گذارند و او را به شهادت می‌رسانند، جایی‌ست که دیگرمنطقی برای ارائه ندارند. 🔸تمام تلاش دشمن برای چیست؟ این است که نقاط قوت شما را چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم در مقاطع مختلف، چه در سه سال اول انقلاب، چه در هشت سال دفاع مقدس، چه در دفاع از حقوق هسته‌ای چه در مقابله با تحریم‌ها داشتید و در دفاع از آن دچار تردید و لکنت زبان نبودید را یا تضعیف کند و یا بپوشاند. او می‌فهمد اگر ایمان و آرمان در یک جا جمع شود، تولید قدرت می‌کند. او امروز تمام توان خود را روی چه موضوعاتی بسیج می‌کند؟ روی نقطه‌ی قوت شما. او می‌فهمد نقطۀ قوت چیست. این که شعار زن-زندگی-آزادی می‌دهد، برای چیست؟ چون او می‌داند نقطۀ قوت شما، که می‌تواند تمدن غرب را به چالش بکشد، رویکرد شما در احترام به زن، در دفاع از حقوق زن و جایگاه و کرامت واقعی اوست. می‌فهمد که این الگو و تمدنی که از آن ساخته می‌شود، تمام تمدن غرب را به چالش می‌کشاند. آن وقت از همه بدتر این است که در دفاع از چنین نقطۀ قوتی، دچار لکنت و تردید بشوید. 🔸در همین حرکت‌های اخیر، دوباره همان فرمول تکرار می‌شود و یک جنگ ترکیبی با ادعاهای فراوان شروع می‌شود. کسانی که مدعی علم هستند، دانشمند فیزیک هسته‌ای شما را هدف قرار می‌دهند، این یعنی پایان منطق. کسانی که مدعی آزادی و زندگی هستند، وحشیانه ترین رفتارها را با شهید عزیز ما، آرمان علی وردی و شهید روح الله عجمیان و سایر شهدا داشتند. رفتار های وحشیانه نشان گر پایان منطق و شکست دوباره ادعاهای دشمن در جنگ ترکیبی است. نشانگر توانمندی نرم‌افزاری است که توانسته این قدرت را تولید کند. دشمنی که روزی به شما سیم‌خاردار نمی‌داد، امروز می‌فهمد با این نرم‌افزار، قدرتی تولید شده که او نگران صادرات سلاح‌های شماست. اگر با همه این دشمنی ها بعد از چهل‌وچهار سال به این نقطه از موفقیت‌ها رسیده‌ایم، بدانید چه آینده‌ی بزرگی در انتظار این ملت است که این هنوز از نتایج سحر است «تُؤتي أُكُلَها كُلَّ حينٍ بِإِذنِ رَبِّها». ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انقلاب اسلامی چطور به عاقبت مشروطه و نهضت نفت دچار نشد؟ 🔸از فردای انقلاب اسلامی، یک جنگ تمام‌عیار ترکیبی، هم سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری علیه انقلاب شروع شد 🔸احزابی مثل قارچ، رویش داشتند تا مسیر اصلی انقلاب را دچار انحراف کنند؛ یا در برخی از مفاهیم تحریف ایجاد کنند،  یا با التقاط مفاهیم بدلی ارائه بدهند، همان کاری که در مشروطه کردند ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شکست در آرا، انتقام از تبیین، پایان منطق 🔸انقلاب چون یک انقلاب فکری و مبتنی بر اندیشه بود، می‌دانست که تداومش نیز نیازمند این است که بتوان به‌خوبی از آن دفاع کرد. یک حرکت تبیینی بزرگ شروع شد 🔸همین سرکرده‌های گروهک‌ها، از حزب توده و منافقین، همه در انتخابات شرکت می‌کردند، اما چه شد؟ می‌دیدند که نمی‌توانند موفق بشوند، نمی‌توانند پیروزی به دست بیاورند ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 اخلاق بهشتی 📹 نماهنگی از بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره 🌷 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 | احیای حقوق عامه، تکلیف قانون اساسی بر دوش قوه قضائیه است 🎤 گفتگوی رسانه KHAMENEI.IR با آقای علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به مناسبت دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه با رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 | تأمین آزادی مشروع ✏️ رهبر انقلاب: یکی از وظایف قوّه‌ی قضائیّه تأمین آزادی‌های مشروع است. خیلی دقیق نوشته‌اند؛ آزادی مطلق نیست، آزادی مشروع. آزادی مشروع همان است که شرع اجازه میدهد. قانون اساسی این است. در ذیل حکم شرع، آزادی‌های مردم باید تأمین بشود. خب، دستگاه‌های قدرت به طور طبیعی در یک مواردی دچار معارضه میشوند؛ چه کسی باید در این زمینه به داد مردم برسد؟ قوّه‌ی قضائیّه؛ یعنی یکی از کارهای مهمّ قوّه‌ی قضائیّه همین است. ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ 🔹 رسانه KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب کلیپ صوتی «تأمین آزادی مشروع» را منتشر میکند. 🎧 بشنوید👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5841302655254663187.mp3
964.5K
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5839050855440978196.pdf
1.48M
📝 | متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه. ۱۴۰۲/۴/۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📗 | جهاد اکبر یعنی مبارزه با احساسات درونی 🔺️ مروری بر حدیث استفاده شده در بیانات حضرت آیت‌الله ‌خامنه‌ای در دیدار خانواده‌های شهدا ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 مسأله غدیر یعنی اسلام نسبت به مدیریت جامعه بی‌اعتنا نیست ✏️ رهبر انقلاب: مسأله‌ی غدیر و تعیین امیرالمؤمنین (علیه الصّلاةوالسّلام) به عنوان ولی امر امت اسلامی از سوی پیامبر مکرم اسلام (صلّی الله علیه واله وسلّم) یک حادثه‌ی بسیار بزرگ و پُرمعناست؛ در حقیقت دخالت نبی مکرم در امر مدیریت جامعه است. معنای این حرکت که در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، این است که اسلام به مسأله‌ی مدیریت جامعه به چشم اهمیت نگاه می‌کند. این طور نیست که امر مدیریت در نظام اسلامی و جامعه‌ی اسلامی، رها و بی‌اعتنا باشد. علت هم این است که مدیریت یک جامعه، جزو اثرگذارترین مسائل جامعه است. ۱۳۸۳/۱۱/۱۰ 💗 ۵روز تا 🌷 Farsi.Khamenei.ir
💠غدیر باید در همه اعصار باشد ♦️امام خمینی(ره): ☘ زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد. 📚صحیفه نور ،جلد ٢٠،صفحه ٢٨ 👥 @sahifeh_noor
💠غدیر،عیدی است که مال مستضعفان است،عید محرومان است عید مظلومان جهان است. 📚صحیفه نور ،جلد ١٩،صفحه ۶١ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💢 حکومت بدون سیاست ممکن نیست ♦️ امام خمینی(ره): حضرت امیر است که غدیر را به وجود آورده است، مقام شامخ اوست که اسباب این شده است که خدای تبارک و تعالی او را حاکم قرار بدهد. مسأله، مسأله حکومت است. مسأله، مسأله سیاست است، حکومت عدل سیاست است، تمام معنای سیاست است. خدای تبارک و تعالی این حکومت را و این سیاست را امر کرد که پیغمبر به حضرت امیر واگذار کنند، چنانچه خود رسول خدا سیاست داشت و حکومت بدون سیاست ممکن نیست، این سیاست و این حکومتی که عجین با سیاست است، در روز عید غدیر برای حضرت امیر ثابت شد صحیفه امام؛ جلد ۲۰؛ صفحه ۱۱۳ مورخ: ۲ شهریور ۱۳۶۵ @sahifeh_noor
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
💠 ما از لحظه ای كه در آغوش مادر بوديم، با نام ائمه آشنا شديم؛ آن وقتى كه ما را در لحد مى‏گذارند، نام ائمه را مى‏برند. 💠 اگر ما كه گوشت و پوستمان از نام امام و بركات امام رشد كرده به ياد امام نباشيم ، پس چه كسى مى‏خواهد به يادش باشد؟ اگر به يادش نباشيم، كى ضرر كرده؟ دوست نداريد امام زمان به ياد شما باشد؟ ۱۳۷۴/۱۲/۲۶ 🌐 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاهَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكَاهَ وَهُمْ رَاكِعُونَ * وَمَن يَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلغالِبُونَ (مائده۵۵،۵۶) ترجمه:جز این نیست که سرپرست و ولیّ امر شما خدا و فرستاده اوست و کسانی که ایمان آورده اند، آنها که نماز را برپا می دارند و در حالی که در رکوع‎‌اند زکات می دهند‌* و کسی که خدا و فرستاده او و کسانی را که ایمان آورده اند به ولایت و سرپرستی بپذیرد ( از حزب خداست و ) بی تردید حزب خدا پیروزند. 🕋 | شرط حزب‎اللهی بودن 🔸️اين آيه در شأن اميرالمؤمنين علیه ‎السلام نازل شد...[بر اساس این آیه شریفه] فقط خدا(جل‎ و علا) و رسول و علی (علیهماالصلاة ‎و السلام) صلاحیت ولایت بر شما را دارند. اگر کسانی موفق شدند این ولایت را در خودشان به وجود بیاورند و رابطه قلبی با آن‎ها برقرار کردند، خداوند یک لقب به آن‎ها می دهد؛ آن لقب چیست؟ حزب الله. 🔸️...آن‎ هایی که می خواهند حزب ‎‎اللهی باشند، [می بایست پیوند قلبی‎ شان] با خدا(جل‎ و علا) و رسول و علی (علیهما الصلاة ‎و السلام) محکم‎ تر باشد. گویا باشند کسانی که این رابطه را احساس می کنند و می فهمند که قلبشان با قلب مقدس ولی‎عصر (علیه‎السلام) ارتباط دارد. آن کسانی که این محور را داشته باشند [و حزب اللهی باشند،] آن وقت خداوند می فرماید: مطمئن باشید که پیروز، همین ها هستند. ۱۳۸۳/۱۱/۰۸ 💠 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
مراقب ریشه‎های این درخت باش! 🔸️[اعتقادات اساسی] اصلی ترین پایه‎های مربوط به سعادت بشر است. امور اعتقادی، بنیادی‌ترین و ریشه‌ای‏ترین مسائل در ساختمان روحی و ایمانی انسان است؛ درست مانند ریشه‌های درختی تناور که حیات درخت بسته به حیات و زنده بودن آن است. به همین جهت، به این امور «اصول» می‎گویند [که در عربی] به معنی«ریشه‌‏ها» است. 🔸️چراییِ تشبیه این‌گونه امور به ریشه درخت و «اصول» نامیدن آن، [با] توجه به ویژگی‌های موجود در ریشه درخت است. ریشه درخت اگر سالم باشد و مواد مُغذّی به درخت برساند، درختْ زنده خواهد بود. حتی اگر شاخ‌و‌برگ‌های درخت خشک و سوخته باشد، ولی ریشه سالمی داشته باشد، باز هم امید به سبز شدن مجدد آن هست. ولی اگر ریشه‌اش به‌كلی پوسیده شود یا سوخته و از بین رفته باشد، دیگر هیچ امیدی به حیات و سبز شدن و میوه دادن آن درخت نیست. 🔸️اعتقادات اصلی، همچون توحید، شناخت صفات الهی، اثبات عدل خداوند، نبوت، معاد، و اعتقاد به امامت، ازجمله ریشه‌های حیاتی دین ماست. در میان این امورِ اصلی، ریشه‌ای‏ترین و اصلی‎ترین آن‎ها، توحید است. اعتقادات دیگر، جلوه‌ای از همان توحید است. 🔸️توحید، اساس دین است. به بیان علامه طباطبایی‎رضی‎الله‎عنه، اگر ما همه دین را خلاصه كنیم، در یك كلمه، می‌شود «توحید» و اگر «توحید» را بسطش بدهیم، می‌شود همه دین. بنابراین، قبل از هر‌چیز باید تمام تلاش‌ها معطوف به این اصلی‏ترین اعتقاد باشد و آن را از هر گزند و انحرافی، سالم و زنده نگه داریم و موانع تحقق آن را برطرف سازیم. 🔸️اگر توحید، سالم بوده و حیات داشته باشد، می‌توان سلامت دیگر اعتقادات را انتظار داشت؛ چرا‌که سلامت آن اعتقادات و سپس همه شاخ‌و‌برگ‏ها، از سلامت توحید سرچشمه می‌گیرد. اگر این اصل (ریشه) ضربه خورد و خشكید، سایر عقاید و شاخ‌ و‌ برگ‌های درختِ دین نیز از بین خواهد رفت. 📚 ‌صهبای حضور، صفحه ۳۱۲ 💠 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
یک شادباشِ پر برکت 🔸️اگر روز عيد غدير، يک اسکناس نو [به یک بچه] بدهيد، محبت به اين روز، در دل او رشد می کند. اين يک حرکت نمادين است؛ اما همين‌ است که مغز ولايت را حفظ مي‌کند. بچه وقتي بزرگ می شود، همين‌ها در درونش رشد می کند و وابستگی اش به اهل‌بيت(علیهم ‎السلام) زياد می شود. ۱۳۹۰/۰۸/۲۱ 🌸 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از استاد عابدینی
| حقیقت کعبه، امام است... 🔖 تولد امیرالمومنین (ع) در کعبه نشان می‌دهد که میوه و ثمره‌ی کعبه امام است. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 تمسک به ولایت امیرالمؤمنین (ع) یعنی در جهت صفات بشری و حکومتی ایشان حرکت بکنیم ✏️ رهبر انقلاب: [وقتی میگوییم‌] «اَلحَمدُ للهِ‌ِ الَّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ اَمیرِالمُؤمِنینَ وَ اَولادِهِ المَعصومین»، این تمسّک به ولایت چه‌جوری است؟ بله، یک بخشی از این تمسّک به ولایت، قلبی است یعنی شما قبول دارید ولایت را؛ خیلی هم خوب است، خیلی هم لازم است، بلاشک مؤثّر هم هست امّا همه‌ی تمسّک، این نیست؛ تمسّک این است که ما نگاه کنیم و این صفاتی که برای ما قابل دنبال‌گیری است، در زمینه‌ی صفات بشری، در زمینه‌ی صفات مربوط به اداره‌ی جامعه و حکومت و غیره، و اینها از ما برمی‌آید، [البتّه] در حدّ آن بزرگوار و کمتر از او نمیرسیم امّا میتوانیم در این جهت حرکت بکنیم؛ این کارها را باید بکنیم؛ آن‌وقت این شد تمسّک به ولایت امیرالمؤمنین. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ ❤️ ۴روز تا | 💻 Farsi.Khamenei.ir