eitaa logo
رشدانه
239 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
451 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر درمیان بگذارید. ممنونم صفری @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 چرایی آموزش پیش از ازدواج 🖌استاد علی صفایی حائری: كسى كه مى‌خواهد آش بپزد يا رانندگى كند،بدون آموزش وارد نمى‌شود. آيا مى‌شود عمرى از دو طرف را بدون آموزش و شناخت ضعف‌ها و نيازها و شناخت روش برخوردها و گفت و گوها به تباهى كشيد؟ راستى كه در ساعت‌هاى انشاء و در دوره‌هاى تحصيلى مى‌توان طرز برخورد و صلح و قهر و ظرفيت و خشونت و حلم و صبر و يا شتاب و تندى را آموخت. اين كه چگونه صلح كنيم و يا اين كه چگونه درگير شويم و چه وقت سخت گيرى كنيم و... مى‌تواند موضوعات تأمل برانگيزى باشد و حتى بچه‌هاى لجوج و ناهنجار را به تأمل وادارد. آموزش مسائل زندگى و مشكلات و برخوردها، اساس آموزش است. آدم‌ها به طور طبيعى مى‌توانند مثل پرستوها، چلچله‌ها و كبوترها به يكديگر جذب شوند، ولى عامل غريزه نمى‌تواند تمامى زندگى آدم‌ها را بچرخاند، كه نياز به آموزش و تعليم و مشورت و نظارت، از اينجا ضرورت دارد. 📗 روابط متکامل زن و مرد، ص 18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 ارزشمندی و تقدس ازدواج و تشکیل خانواده 🔹اسلام، ازدواج را مقدس، و تجرد را پلید می‌شمارد. در نگاه اسلام، هیچ چیز نزد خدای عزّ و جلّ محبوب‌تر از خانه‌ای نیست که با ازدواج آباد گردد. در روایتی از پیامبر اکرم روایت شده است که: "درهای آسمان در چهار موضع از سر رحمت گشوده می‌شود که دو مورد آن، هنگام نگاه کردن فرزند به چهرة پدر و مادر، و هنگام ازدواج است (محدث نوری، ج ۱۴، ص ۱۵۲). در قرآن کریم پیامبران دارای همسر و فرزند توصیف شده‌اند: "ما پیش از تو پیامبرانی فرستادیم و برای آن‌ها همسران و فرزندانی قرار دادیم" (رعد، ۳۸). پیامبر اکرم همواره تأکید داشتند که پیروانش در تأسّی به ایشان تشکیل خانواده دهند و سیر و سلوک خانوادگی را طی کنند: "ازدواج و تشکیل خانواده سنت من است، پس هرکه به سنت من پشت کند، از من نیست"(مجلسی، ج ۱۰۰، ص ۲۲۰). خدای لطیف، عاطفه‌ای شدید میان زن و مرد قرار داده است(روم، ۲۱). همین عاطفه و علاقه، زن و مرد را به هم پیوند می‌دهد؛ پیوندی که محبوب خداست (محدث نوری، ج ۱۴، ص ۱۵۳). و از انسان‌هایی جدا، مجموعه‌ای بانشاط فراهم می‌آورد و نقصی را که زن و مرد مجرد در خود احساس می‌کنند، به کمال تبدیل می‌سازد: "زنان لباسی برای شما هستند و شما لباسی برای آنان هستید" (بقره،۱۸۷). مرد در وجود خود به کمالی نیاز دارد که با زن تأمین می‌شود، و زن در وجود خود به کمالی نیاز دارد که با مرد تأمین می‌شود، و هر دو به مجموعه‌ای نیاز دارند که فقط با خانواده تأمین می‌شود. در این مجموعه است که زن و مرد به نیازهای عاطفی، جسمی و روحی یکدیگر پاسخ می‌دهند و بهترین زمینه را برای رشد و کمال یکدیگر و فرزندان آیندة خویش فراهم می‌سازند: "و خدا برای شما از خودتان همسرانی قرار داد و از همسرانتان برای شما فرزندان و نوادگانی نهاد، و از چیزهای پاکیزه به شما روزی بخشید"(نحل، ۷۲). این همان چیزی است که در زن و مرد به‌عنوان یک موهبت به ودیعت نهاده شده است. مرد، نیازمند زن و زن، نیازمند مرد است و هر دو نیازمند خانواده‌اند (طباطبایی، ۱۳۷۷، ج ۱۶، ص ۱۶۶). 📗اصول خانواده درمانی در اسلام، مرتضی عزیزی
35.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷... لَوْلاک لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاک، وَ لَوْلا عَلِی لَما خَلَقْتُک، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکما... 🔹زهرا بهانه ای است که عالم بنا شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 مادر عشق و مهر در دست های ظرفِ گلِ سرخی‌اش مدام یک قاچ سیب و چند پر پرتقال بود! یادش بخیر! آمدن از خانه‌ی "عزیز" بی پاکت نخودچی و کشمش محال بود! با او همیشه قصه و سوغاتی و غزل با او به قول ما نوه ها عشق و حال بود! شبها به میهمانی او هرکه می‌رسید قسط و حقوق و دغدغه را بیخیال بود! غیر از "علی" نداشت به لب نام دیگری! پیشش"پدربزرگ" تمام و کمال بود! مادربزرگ سوی خدای بزرگ رفت! او مرد؟؟! این همیشه برایم سوال بود "هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق" او هست! شعر حافظ شاهد مثال بود! 🖌 علیرضا نورعلی‌پور 🔹رهبرانقلاب در تقدیر از این شعر گفتند: «چه کار خوبی کردید برای مادر بزرگ شعر گفتید» 🔹دیدار رمضانی شعرا و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب ۱۴۰۲/۱/۱۶ https://eitaa.com/Rooshdaneh/17853
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷جهتمندی توحیدی ملکا ذکر تو گویم که تو پاکی و خدایی نروم جز به همان ره که توام راه نمایی همه درگاه تو جویم همه از فضل تو پویم همه توحید تو گویم که به توحید سزایی تو زن و جفت نداری تو خور و خفت نداری احد بی زن و جفتی ملک کامروایی نه نیازت به ولادت نه به فرزندت حاجت تو جلیل الجبروتی تو نصیر الامرایی تو حکیمی تو عظیمی تو کریمی تو رحیمی تو نمایندهٔ فضلی تو سزاوار ثنایی بری از رنج و گدازی بری از درد و نیازی بری از بیم و امیدی بری از چون و چرایی بری از خوردن و خفتن بری از شرک و شبیهی بری از صورت و رنگی بری از عیب و خطایی نتوان وصف تو گفتن که تو در فهم نگنجی نتوان شبه تو گفتن که تو در وهم نیایی نبد این خلق و تو بودی نبود خلق و تو باشی نه بجنبی نه بگردی نه بکاهی نه فزایی همه عزی و جلالی همه علمی و یقینی همه نوری و سروری همه جودی و جزایی همه غیبی تو بدانی همه عیبی تو بپوشی همه بیشی تو بکاهی همه کمی تو فزایی احد لیس کمثله صمد لیس له ضد لمن الملک تو گویی که مر آن را تو سزایی لب و دندان سنایی همه توحید تو گوید مگر از آتش دوزخ بودش روی رهایی 🖌سنایی غزنوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔷 معماری زندگی انتخاب‌های ما در زندگی، مانند نخ‌های طلایی هستند که پارچه‌‌ای ارزشمند از آینده‌مان را می‌بافند. هر تصمیمی که می‌گیریم، سنگی است که در مسیر رودخانه‌ی زمان قرار می‌دهیم و زندگی‌مان را به جریان می‌اندازد.تصمیم‌های درست همچون چراغ‌های روشنی هستند که در تاریکی‌های تردید و ناامیدی، راه را برایمان روشن می‌کنند. هنگامی که در دوراهی‌های زندگی قرار می‌گیریم، باید با دقت و تحقیق و کسب تجربه‌ی دیگران راه صواب را انتخاب کنیم.تصمیم‌های خوب از تلاقی تجربه و اشتیاق، علم و احساس، منطق و ایمان به وجود می‌آیند. هرگز نباید ترس از شکست ما را از انتخاب‌های بزرگ بازدارد، چرا که حتی اگر در این راه لغزشی داشته باشیم، هر گام ما را به سمت حکمت و رشد هدایت می‌کند.به خاطر داشته باشیم که ما معماری هستیم که بنای سرنوشت خویش را می‌سازیم. ما، انعکاسی از ارزش‌ها و آرزوهای ما خواهد بود و هر تصمیم، فرصتی است برای ایجاد تغییری مثبت در مسیر زندگی! 🖌 نجمه صالحی(دکترای تاریخ)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«به نام خدای بصیرت‌دِه رهنما» 🔷 بصیرت روانشناختی در انتخابات 🔹ایام انتخابات، ویژگی‌های خود را دارد، و اقتضای آن مستلزم مهارت‌‌افزایی‌ هایی است که، چنانچه افراد جامعه این مهارت‌ها را نداشته باشند، ناخواسته در جریانی قرار می‌گیرند که طراحان صحنه برای آنها رقم می‌زنند و لذا لازم است در این خصوص به نکاتی توجه کنیم: 1⃣ قطعاً گردانندگان صحنه انتخابات (ستادهای انتخاباتی) بدنبال جذب بیشتر مردم به سمت خودشان هستند، برای همین منظور از تکنیک‌ها و ترفندهای متعددی استفاده می‌کنند، که اگر مخاطبین با این ترفندها آشنا باشند براحتی می‌توانند در مقابل ظاهرسازی‌ها و فریبکاری‌ها، عکس‌العمل صحیحی نشان داده و خود را درگیر تصمیمات غیر معقول نکنند. 2⃣ در این موقعیت‌ها مدیریت‌هیجانات، نقش عمده و اثرگذاری را دارد. چرا که تا تحریک هیجانی اتفاق نیافتد، افراد در صحنه حاضر نمی‌شوند، جانبداری نمی‌کنند، و جذب مخاطب اتفاق نمی‌افتد. ولی همین هیجان می‌تواند سبب انتخاب‌های هیجانی شده و انتخاب کننده را به تصمیم احساسی سوق دهد. لازم است بدانیم که تصمیم‌گیری هیجانی، ریسک و خطرپذیری را بالا برده و عواقب خوبی به دنبال ندارد. اما اگر آمیخته به تفکر و تعقل باشد، می‌تواند جلو خطرات احتمالی را گرفته و انتخاب درست را در پی داشته باشد. 3⃣ توجه به جبهه‌های‌مختلف در صحنه انتخابات، می‌تواند ما را به انتخاب بهتر و درست راهنمایی کند، در گذشته تجربه نشان داده، با تمرکز مطلق به گروه‌های خودی (خاص) و غافل شدن از اجماع هم‌مسیر‌ها، موجب غافلگیری جامعه شده و هزینه‌های بالایی را تحمیل کرده است. 4⃣ دشمنانِ جامعه‌ی هدف، در عرصه‌های انتخاباتی دنبال اثرگذاری حداکثری روی آراء و بالا آمدن طیفی هستند که قرابت و نزدیکی بیشتری با آن‌ها داشته باشد و لذا هیچ‌گاه بی‌طرف نبوده و نخواهند بود. قبول نکردن این مسئله نوعی خودفریبی است. 5⃣ می‌دانیم که گاهی مواقع در لحظات آخرِ فرصتِ تبلیغاتِ انتخاباتی، با شایعه‌پراکنی و یا نشر برخی مطالب و محتواهای خاصِ به ظاهر منطقی و افشاگرانه، افراد توانسته‌اند ذهنیت‌های جامعه را به سمت و سوی هدف مورد نظر سوق دهند، که در حقیقت جوسازی و ناصواب بوده است و موجب انتخاب غلط شده و سال‌ها عوارض آن را جامعه تحمل کرده‌ است. 6⃣ از حیث و جهات دیگر هم دقت نظر لازم است، این‌که گاهی مواقع بصورت فعالیت‌های‌حاشیه‌ای و ترکیبیِ اثرگذار، شاهد حرکات زیر پوستی هستیم که در بزنگاه، اثرات خود را بر جامعه تحمیل می‌کند. از جمله این نوع را در گذشته می‌توان به فعالیت توئیتر اشاره کرد و حالا هم احتمالا (همستر تلگرام) البته اینکه نقش این مسأله جدید در انتخابات چگونه است خود جای بررسی و بحث دقیق دارد که در این مجال نمی‌گنجد، اما احتیاط شرطی است که نباید فراموش کرد. 🖌رضایی‌نیک‌رفتار(مشاور،طلبه روانشناس)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗تنبیه؛ آری یا خیر؟ 🖌 مجید همتی 🔹در این کتاب با بررسی منابع اسلامی و روان‌شناسی، تعریف درستی از تنبیه ارائه داده شده و آثار سوء تنبیه بدنی عنوان شده است.  در ادامه، شرایط استفاده از تکنیک‌های اصلاح رفتار و شیوه‌های جایگزین تنبیه بدنی را مطرح مینماید. امید است با به‌کارگیری درست و به‌جای این روش‌ها، تربیت اصولی نهادینه شده و والدین باقیات الصالحات خوبی از خود به‌جای بگذارند. 🔹 مرکز مشاوره مأوا
🔷 ریحانه 🔹 امام خامنه‌ای: «در این قضیّه‌ی انتخابات، شما بانوان و خانمهای عزیز میتوانید نقش ایفا کنید. مهم‌ترین نقش شما هم در داخل خانه است؛ وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه‌ی انتخابات فعّال باشند و درست تحقیق کنند... در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوقها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه میتوانید نقش ایفا کنید.» ۱۴۰۲/۱۰/۶ https://eitaa.com/Rooshdaneh/17863
نامه امام خامنه ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین.docx
1.88M
🔷 ترجمه نامه امام خامنه ای به دانشجویان حامی فلسطین به چندین زبان مختلف کاری از طلاب فرهیخته بین المللی، کانال المصطفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 سفری در هوای مادری 🗓 جزییات برنامۀ دورۀ «تربیت مربی مادر و کودک» را در ویدیو تماشا کنید. 📥 ثبت نام: B2n.ir/j_morabi ⏳ مهلت ثبت نام: تا امشب 🎁 کسب حمایت ویژه فعالان حوزه خانواده، مادر و کودک و هیئات مادر و کودک: 🌐 havayemadari.ir/morabi/join 🆔 @havayemadarimajazi 🔹جهت ارتباط : 🌐کانال تربیت مربی هوای مادری 🌐کانال هوای مادری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 چند پیشنهاد برای تکریم دهه امامت و ولایت: 🔹 نصب پرچم غدیریه بر سر در منزل، ماشین، مغازه، دفتر،.... 🔹خرید عیدی با عنوان غدیرانه و قرار دادن بیشتر خریدهای خاص در این ایام(برنامه ریزی بشود که مثلا یک خرید بزرگ که نیاز هست در طول سال انجام شود به ایام غدیر بیفتد) 🔹دیدار دسته جمعی فامیل و دوستان با خانواده سادات و عید مبارکی 🔹نذر خادم معنوی بودن (طرح برای پدر) هر کسی در هر شغلی متناسب با آن مقداری از کارش را نذر کند و بگوید که نذر امیرالمؤمنین و ایام غدیریه هست. 🔹قرار دادن کارهای مهم و خوشحال کننده در ایام غدیریه 🔹 دیدار از سالمندان فامیل و خانه سالمندان و... 🔹طرح بخشش بخاطر مولا: گذشت و بخشش در ایام غدیریه و اعلام علت آن 🔹 پخش شیرینی دسته جمعی (خانواده و فامیل) در اماکن مانند پارک، اتوبوس، مترو،.... 🔹 وفا کردن به وعده ها و قول های عقب افتاده و بیان آن بعلت غدیریه 🔹 کارهایی مانند عیدنوروز (غدیر مهمترین عید برای شیعیان هست) 🔹جمع آوری پول، گل ریزان و آزادسازی زندانی های غیرعمد و... 🔹حضور یک شب در بیمارستان برای همراه شدنِ بیماران غریب و بی همراه 🔹کاشتن درخت میوه و... 🔹اطعام و مهمانی دادن و... https://eitaa.com/Rooshdaneh/17868 ✅ قبل از شروع دهه برنامه ریزی کنیم. یا علی مدد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 مُـجـریـان خـوب 🖌عباس_پسندیده 🔷«عدالت و عصمت قانون»، برای بر قراری حکومت خوب، شرط «لازم» است؛ امّا «کافی» نیست. برای حکومت خوب، به عوامل دیگری نیاز است که یکی از آنها «عصمت و عدالت مجریان» است. ◃حتّی قانون خوب و عادلانه اگر به دست مدیران فاسد اجرا شود، به ابزاری در جهت تأمین خواسته‌های نامشروع آنان تبدیل خواهد شد و حقوق مردم به مخاطره خواهد افتاد. این دسته افراد، یا قانون را «تفسیر به رأی» می‌کنند و یا مواردی از آن را «تعطیل» می‌نمایند و یا «بدعت» می‌گذارند و چیز جدیدی به آن می‌افزایند تا منافع خود و هم‌مسلکانشان را تأمین کنند. 🔹 در تاریخ اسلام براحتی می‌توان کسانی را یافت که بر محور مصالح و حزب خود عمل می‌کرده‌اند، هر چند به اصطلاح، «حاکم اسلامی» نیز بوده‌اند؛ (مانند معاویه) امّا در مقابل، کسانی نیز بوده و هستند که جز به رعایت قانون و ادای حقوق مردم نمی‌اندیشیده و نمی‌اندیشند. 🔸امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: بار خدايا! تو مى‌دانى كه آنچه از ما سر زد، رقابت در سلطنت (و حكومت) و آرزوى زيادىِ مال دنيا نبود ؛ بلكه تا نشانه‌هاى دينت را بازگردانيم و اصلاح را در شهرهايتْ آشكار سازيم تا در سايه آن، بندگان ستمديده‌ات امنيت پيدا كنند و حدودِ معطّل مانده، اقامه گردد. (۱) 🔹 این همه تفاوت در اهداف، رفتار، گفتار و آثار (با وجود وحدت قانون) به خوبی روشن می‌سازد که شخصیت مجریان، نقش تعیین ‌کننده‌ای در اجرای قوانین دارد و از این جهت است که در نظام اسلامی، توجّه خاصّی به «رکن اجرایی» جامعه شده تا حقّ مردم تضییع نگردد. ا - - - - - ۱) نهج البلاغه: خطبه۱۳۱ 📗 قلمرو رضایت، ص۱۵۴