eitaa logo
روشنای انقلاب اسلامی
159 دنبال‌کننده
87 عکس
49 ویدیو
25 فایل
در این کانال محتوای مرتبط با موضوع #بیانیه_گام_دوم_انقلاب #تمدن_نوین_اسلامی #مردمی_سازی_حکمرانی #اقتصاد_مقاومتی #جامعه_اسلامی و مفهوم #پیشرفت و #نوآوری منتشر می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانمی بدون روسری به حضور امام خمینی می‌رسد و می‌گوید: "اینکه مرا بدون حجاب پذیرفتید، نشان می‌دهد نهضت شما عقب مانده نیست." 🔰 جواب یک دقیقه‌ای امام راحل را بشنوید! 🌏 👇 🆔 @roshana1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زیباکلام: 🔹شما اساس کارتان جنگیدن و نابودی است. آمریکا ستیزی می‌کنید. مرگ بر آمریکا می‌گویید. 🔹چرا ما داریم در سوریه می‌جنگیم چون به جای اینکه اسراییل بیاید در مرزهای ما بجنگند ما باید برویم در مرزهای اسراییل بجنگیم. 👤 علیزاده: 🔸 آقای زیبا کلام حالا که شما سخنگوی اسرائیلی، من چند سوال از شما دارم، اسرائیل در آذربایجان چه غلطی می‌کند که پهباد آورده که پایگاه‌ نظامی چیده؟ 🔸 اسراییل در مرز ایران و آذربایجان چه غلطی می‌کند؟ توسعه طلبی اسراییل خوب است؟ 🔸 چرا شما دنبال تجزیه و نابودی ایران هستید؟چرا انقدر از ایران متنفرید؟مشکل شما باایران چیست؟
🔷 گزارش تفصیلی هم‌اندیشی بازآرایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🔸 به همراه جمع بندی 🔹با ارائه جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی مردمی و با حضور حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین دکتر خسروپناه‌دزفولی (دبیر شورای عالی‌انقلاب‌فرهنگی) و سیداحمدعبودتیان (دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت) 🔻۲۵بهمن ۱۴۰۱ تهران، سرچشمه‌ 🔹 دانلود گزارش از طریق لینک: 🔗https://my.uupload.ir/dl/dxVyKBYr 🔅آرا|تبادل آرا؛ تضارب افکار؛ تعامل اندیشه‌ورزان 🆔 ble.ir/ara_ir 🆔 Eitaa.com/araa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نهضت بیدارشدگان...ملت همیشه بده کار... این صدای است که میشنوید! ✅پایگاه هنری محتوایی ایرانیوم https://eitaa.com/joinchat/3966697678C91c46872d9
◀️فتحِ درخشان ✅علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است حمید ابدی دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش 1⃣ از 2⃣ عمده واکنش‌ها در فضای نیروهای انقلابی به مناظره درخشان ـ غنی‌نژاد به ارزیابی اخلاقی و محتوایی ـ منطقی این گفتگو و به طور خاص پرفسور درخشان معطوف بوده است. در میان مکتوبات، نوشته‌ای از یک ژرونالیست دیدم که با ژِستی علمی و تعابیری توهین‌آمیز و زشت، سعی داشت پرفسور درخشان را شخصیتی تصویر کند که هاله اطرافیان و علاقه‌مندان مانع نمودار شدن بی‌سوادی و پوپولیسم علمی او شده‌ است. من چنین نوشته‌ای را مشتی نمونه خروار نفهمی از درک مناسبات علم و سیاست و رسانه می‌دانم. فرآیند علم‌ورزی و مدیریت تحوّلات علمی در نسبت با سیاست جاری جمهوری اسلامی، اینقدرها هم با روندهای منطقی و استدلالی متعارف علمی پیش نمی‌رود. ما که عادت کرده‌ایم مباحث علمی و به ویژه دغدغه علوم انسانی اسلامی را در کنج عزلت و محافل خودمانی پی بگیریم و امری حاشیه‌ای در تصمیم‌گیری‌های جمهوری اسلامی باشیم، اتّفاقا باید به استقبال نحوه مواجهه پرفسور و اتّفاقی که در مناظره رخ داد، برویم. لذت بردن از قوّت و قوام روش‌شناختی و معرفت‌شناختی و محتوایی مباحث علمی، نباید ما را چنان مدحوش کند که صحنه به شدت خشنی که در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور در جریان است، را نبینیم. تصویری که پرفسور از مناسبات نهادی علم و سرمایه‌داری در ابتدای گفتگو تلاش کرد خلق کند، به حسب تجربه‌ای چند دهه‌ای بود که شخصاً از نزدیک در متن آن حضور داشت و با پوست و گوشت درک کرده بود. همچنین در کنار تیتر بد روزنامه فرهیختگان ـ «شب بد اساتید»! ـ نوشته‌ای در سایت این روزنامه دیدم با عنوان «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی». واقعاً فهم این مطلب برای نگارنده مقدور نیست که چگونه با نظر به این مناظره، این همه دلالت اخذ شد و این همه رطب و یابس در این نوشته به همه بافته شد و این نتیجه استنتاج شد که «یک موج» فروکش کرد. من البته ـ برخلاف نویسنده آن نوشته ـ معتقدم فتح بزرگ درخشان این بود مسئله اقتصاد اسلامی را به لحاظ سیاسی و رسانه‌ای برجسته کرد و این مناظره اتّفاقا «آغاز اقتصاد اسلامی گام دوم» ـ با هر قرائتی، ولو متفاوت با ایده پرفسور درخشان ـ بود. درخشان در این مناظره، حدّ و اندازه خود را بزرگ‌تر از یک ایده خاص در اقتصاد اسلامی دید و در وزان گشایش‌دهنده به یک مجموعه بزرگ از نخبگان و اندیشمندان اقتصادی وارد میدان شد. @social_theory
◀️فتحِ درخشان ✅علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است ✍حمید ابدی دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش 2⃣ از 2⃣ حرف ساده پرفسور درخشان که «من نظریه اقتصادی‌ام را بر دیدگاه امام خمینی و رهبری استوار می‌کنم» در عین سادگی، بسیار پیچیده و با یک پشتوانه نظری و مطالعه تاریخی عمیق همراه است. علاقه‌مندان به فهم نظری اقتصاد را به استماع مجموعه 16 جلسه‌ای از ارایه تاریخ عقاید اقتصادی پرفسور درخشان دعوت می‌کنم تا طرح نظری مورد نظر او ـ «تابعیت اقتصاد از سیاست» یا «هماهنگی نظم سیاسی، نظم فرهنگی و الگوی اقتصادی» ـ را با تبیینی تاریخی در متن تحوّلات اقتصادی غرب مدرن درک نمایند. درخشان معتقد است که اقتصاد همواره و همیشه تابع سیاست بوده و در پی یک طرح سیاسی آمده و تغییرات نظم سیاسی، تغییرات الگوهای اقتصادی را رقم زده‌اند. لذا اگر اشاره‌ای به امام و رهبری دارد، از سر تعارفات مذهبی و انقلابی متعارف نیست. برخلاف نظر نویسنده مقاله «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی»، مسیر درخشان، بی آن‌که بخواهد با سروصدا و فخرفروشی علمی بر تبل اختلاف با نحله‌های اقتصاد اسلامی بکوبد، غیر از آن چیزی است که توسط اساتید حوزوی اقتصاد اسلامی دنبال شده است. جمله مهم او که «اقتصاد مقاومتی، همان اقتصاد اسلامی است» شاید حمل بر پنهان شدن پشت شعار رسمی جمهوری اسلامی تلقّی شود، امّا او واقعاً معتقد است که نقش او به عنوان نظریه‌پرداز اقتصاد، ارایه تبیینی نظری از یک الگو و راهبرد اقتصادی در هماهنگی با طرح اقتصاد سیاسی موردنظر ولی فقیه است؛ نه در انداختن یک طرح نظری اقتصادی و تلاش برای الصاق سیاسی آن به دیدگاه ولی فقیه. این‌که درخشان همه آبروی خود را پای ایده «تجمیع بانک‌های خصوصی و دولتی در یک بانک ملّی و حذف بانک مرکزی» آورده، نه از سر ساده دیدن پیچیدگی‌های اقتصاد، بلکه برآمده از درک او از تاثیر مناسبات مالی بانکی بر جریان تولید در کشور و زمینه‌سازی برای عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. در پایان، به نکته‌ای که در آغاز اشاره شد برمی‌گردم. نیروهای تحوّل‌خواه انقلابی در حوزه و دانشگاه، باید بیاموزند که تصمیم‌گیری در نظم سیاسی و اقتصادی کنونی جمهوری اسلامی، محیط پرتنش و همراه با کشمکش‌های خشنی است که با پز علمی و ژست‌های علم‌ورزانه نمی‌توان با آن رو به رو شد. درخشان فداکارانه و خودآگاه، خود را به مثابه یک لیدر «سیاسی» جلو انداخت و راه گفتگو از اقتصاد اسلامی را در سیاست رسمی جمهوری اسلامی باز کرد. کسی اگر درکی از رسانه داشته باشد، می‌فهمد که حتّی تیتر منفی روزنامه هم‌میهن ـ «شکست استاد» ـ نشانه ترک برداشتن دیواری است که بین اندیشمندان انقلابی اقتصاد و سیاست رسمی جمهوری اسلامی طی دهه‌های اخیر کشیده شده است. @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬چمران فرهنگی/ "نادر طالب‌زاده" علمدار جبهه فرهنگی،هنری و رسانه‌ای انقلاب اسلامی در کلیپی که تقدیم می‌شود با نگاهی مختصر به فعالیت‌های مرحوم نادر طالب‌زاده علمدار جبهه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انقلاب، دوستان و نزدیکانش از تحصیل او در دانشگاه کلمبیا، تا رانندگی در جبهه و جانبازی‌اش می‌گویند و لقب «چمران فرهنگی» را برای او به کار می‌برند. ▪️۹ اردیبهشت‌ اولین سالگرد درگذشت حاج نادر طالب‌زاده است که در قطعه ۲۹ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شده است. کانال روشنای انقلاب اسلامی 👇👇 @roshana1357
📱 / نگاهی به زندگی شهید محسن وزوایی فاتح ارتفاعات بازی دراز 10 اردیبهشت سالروز آسمانی شدن این قهرمان وطن است که مزار مطهرش در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، قطعه 26، ردیف 44 و شماره 46 قرار دارد کانال روشنای انقلاب اسلامی 👇👇 https://eitaa.com/roshana1357
25.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* 🎥 | سری کمیک موشن‌های 🖇 این قسمت: * 💢 روایت رژه ارتش تراکتورهای ایرانی در خیابان های بولیوی 🔰کاری از مدرسه اندیشه و هنر (ماه) 💠 حسینیه هنر؛ محفل هنر، اندیشه و رسانه
📝 | نسلِ با هویّت، انقلابی و امیدوار 👈🏻 مروری بر ویژگی‌های مورد تأکید رهبر انقلاب برای تربیت نسل جدید 🔍 «معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید. اگر بتوانید انسان آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده،‌ متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی تربیت کنید، بزرگ‌ترین خدمت به کشور انجام گرفته.» ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار معلمان (۱۴۰۲/۰۲/۱۲) با اشاره به جایگاه ویژه تعلیم و تربیت در آینده روشن کشور، معلمان را «معماران آینده کشور» خواندند. در این یادداشت برخی از ویژگی‌های تربیتِ نسل آرمانیِ آینده براساس بیانات ایشان مرور شده ‌است. 🔹 ۱- دارای هویّت ایرانی ـ اسلامیِ محکم و عمیق برخورداری از هویّت ایرانی ـ اسلامیِ عمیق اولین مولفه در تربیت نسل تراز است: «زیرساخت اصلی هر تمدّنی، منابع انسانی است... نسلی که خودساخته‌ است، دارای هویّت است؛ هویّت ایرانی ـ اسلامی محکم و عمیقی دارد، دلباخته و فریفته‌ی این و آن و بازمانده‌های تمدّن منسوخ‌شده‌ی شرق و غرب نیست؛ نسلی است دانا، دانشمند، کارآمد، ماهر، آشنا با سبک زندگی اسلامی و سنّت‌های ایرانی.» ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ 🔹 ۲- عاشق کشور، نظام و مردم مومن بودن به ارزش‌های دینی و دلبستگی به انقلاب و کشور دیگر ویژگیِ مورد تأکید رهبر انقلاب است: «آموزش‌وپرورش [باید] بتواند نسلی تربیت بکند باایمان... باوفا، مسئولیّت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس، دارای ابتکار، راست‌گو، شجاع، نسل باحیا، بافکر، اهل فکر کردن، اهل به کار گرفتن اندیشه، عاشق کشور، عاشق نظام، عاشق مردم، [نسلی که] کشورش را دوست بدارد، مصالح کشورش را مصالح شخص خودش بداند، از آنها دفاع کند.» ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ 🔹 ۳- انقلابی و دارای توجه به اهداف دور یکی از دیگر از خصوصیات مطلوب، انقلابیگری با تعریف دقیق و جامع آن است: «یک نسلی باید به وجود بیاید شجاع، باسواد، متدیّن، دارای ابتکار، پیش‌گام، خودباور، غیور... انگیزه‌ی کافی برای حرکت داشته باشد، توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد... زندگی خودش و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با جدّیّت حرکت کند؛ در یک کلمه یعنی یک موجود انقلابی... انقلابی یعنی دارای سواد، دارای انضباط، دارای تدیّن، دارای حرکت، دارای عقل، خردمند.» ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ 🔹 ۴- عدالت‌پرور، عدالت‌خواه و عدالت‌ساز عدالت‌خواهی و عدالت‌پروری یکی دیگر از خصوصیات مطلوب نسلِ انقلابی است: «یعنی آموزش و پرورشِ ما، تعلیم و تربیتِ ما، عدالت‌پرور تربیت کند، عدالت‌خواه تربیت کند، عدالت‌ساز تربیت کند.» ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ 🔹 ۵- آگاه و امیدوار در نهایت اینکه از نگاه رهبر انقلاب برخورداری این نسل از دو عنصرِ آگاهی و امیدواری نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است: «دانش‌آموز باید در طول این دوازده سال، جایگاه خود را در این کاروان عظیمی که به سمت پیشرفت در جامعه‌ی اسلامی حرکت میکند، پیدا کند... برای خودش نقش تعریف بکند.» ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ «ما به جوان مؤمن، وفادار، امیدوار، بانشاط، فعّال، باابتکار احتیاج داریم، کشور احتیاج دارد، آینده‌ی کشور احتیاج دارد.» ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
📜 ۱۲۱ | معلم؛ معمار هویت آینده ایران 📝 ویژه بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ «سرخط»، «مطالبه رهبری»، «بحث روز»، «کلیدواژه‌های مهم»، «جملات طلایی»، «برشمردنی‌ها»، «نظام فکری»،«شخصیت»،«آیات و روایات»، «یادآوری» و «دعا» از جمله بخش‌های «دیدارنگار» است. ⏪ در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «نسل با هویت، انقلابی و امیدوار»، مروری بر ویژگیهای مورد تأکید رهبر انقلاب برای تربیت نسل جدید در دیدار معلمان مرور شده است. 📥 نسخه PDF👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید... 🚩 الگوهای ناشناخته! ❌ وقتی روایت بسیار بد از حضرت صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله‌علیها) ارائه دادیم نمی‌توانیم در مورد فعالیت اجتماعی بانوان بحث کنیم! ⚠️ ما بسیاری از الگوها را روایت نکردیم؛ بانوان شاگرد امام صادق (علیه‌السلام) که مامور حل مسائل شیعیان بودند... سکینه و رباب (سلام‌الله‌علیهما) که صاحب مجالس نقد شعر بودند و... 🚨 این عدم روایت‌های صحیح باعث ایجاد پرسش در موضوع فعالیت اجتماعی بانوان و تعارض نقش‌هایشان شده است. 🎙 استاد هانی ایرانمنش 📌 سلسله نشست‌های گفتمانی ──── ❁ - ❁ ──── 🎞 مشاهده‌ی کلیپ‌های با جستجوی هشتگ‌ 💳 برای خرید کتابچه و بسته لوح فشرده سلسله نشست‌های بانوی میدان به این پست مراجعه کنید. @rabteasheghi
EBook_1_3.pdf
3.52M
📖 نسخه موبایلی کتابچۀ «یکِ سه» ▫️ پنج گام اجرایی عملیات ظرفیت‌سازی جبهه میلیونیِ مردمی ▫️ضرورت شکل‌گیری حرکت عمومی ▫️وظایف اصلی حلقه‌های میانی در امر جبهه‌سازی | | اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☫ قرارگاه اجتماعی امام صادق(ع) جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی جنوبغرب استان تهران 📣 با ما همراه باشید 👇 @jebheengelab