اسامی برگزیدگان جشنواره ملی رساله ها و پایان نامه های مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی.pdf
279K
اسامی برگزیدگان جشنواره ملی رساله ها و پایان نامه های مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی
هدایت شده از وحید یامین پور
📍اطلاعیه برگزاری آیین گرامیداشت استاد آیتالله حاج شیخ علی سعادتپرور(ره)
🔹سخنرانان:
▫️حجتالاسلام والمسلمین محمدحسین شیرازی (از شاگردان علامه طباطبایی و استاد سعادتپرور(ره) و داماد معظمله)
▫️استاد محمدتقی فیاضبخش
▫️حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی (ریاست سازمان تبلیغات اسلامی)
🔹 همراه با رونمایی از دو کتاب:
▫️تصحیح و ترجمه «رساله النبوات والمنامات»؛ اثر استاد علامه طباطبایی(ره)
▫️«یاد استاد»؛ مجموعه مصاحباتی با شاگردان مرحوم استاد سعادتپرور(ره) پیرامون سیره علمی و عملی ایشان
▫️زمان: چهارشنبه ۹ آذرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء
▫️مکان: خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سالن سوره
📌موقعیت مراسم بر روی نقشه
☑️ کانال جلوه نور علوی
@jelvehnooralavi
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
#در_محضر_بزرگان
✍️استاد فاطمی نیا (رحمت الله علیه):
صحیفه سجادیه "دریا" معارف است.
اگر آدمی این کتاب را نبیند در" فهم" معارف اسلام ناقص است.
خواهید گفت مگر" قرآن" بس نیست؟ نه؛ بس نیست!
بله؛ همه چیز در قرآن هست، اما قرآن "شارح" میخواهد.
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
خرید کتاب با یارانه از «سامانه خرید از کتابفروشی»
بازدید و خرید به صورت ۲۴ ساعته و غیرحضوری است و به هر کُدملی که سیمکارت تلفن همراه به نام آن ثبت شده باشد، مبلغ یک میلیون ریال یارانه کتاب تعلق میگیرد.
ورود به سامانه از سایت c.ketab.ir
🌺🌺🌺
✅ شعری در وصف عالمة کاملة، نائبة الحسین علیه السلام، زینب کبری سلام الله علیها از سید حمید رضا برقعی قمی
گفتم از کوه بگویم قدمم میلرزد
از تو دم میزنم اما قلمم میلرزد!
هیبت نام تو یک عمر تکانم دادهست
رسم مردانگیات راه نشانم دادهست
پی نبردیم به یکتایی نامت زینب
کار ما نیست شناسایی نامت زینب
من در ادراک شکوه تو سرم میسوزد
جبرئیلم همۀ بال و پرم میسوزد
من در اعماق خیالم... چه بگویم از تو
من در این مرحله لالم چه بگویم از تو
چه بگویم؟! به خدا از تو سرودن سخت است
هم علی بودن و هم فاطمه بودن سخت است
چه بگویم که خداوند روایتگر توست
تار و پود همه افلاک نخ مِعجر توست
روبروی تو که قرآن خدا وا میشد
لب آیات به تفسیر شما وا میشد
آمدی شمس و قمر پیش تو سوسو بزنند
تا که مردان جهان پیش تو زانو بزنند
چشم وا کردی و دنیای علی زیبا شد
باز تکرار همان سورۀ «اَعطینا» شد
...
🌺🌺🌺
🔺درس باخت دیشب که اگر غنیمت شمرده شود و تدبیر بهنگام صورت پذیرد از برد آمریکا برایمان سودمندتر باشد:
ما دیشب به آمریکا باختیم نه فقط در فوتبال، بلکه در رشد جمعیت و نسل جوان.
🔺ما امسال #مسنترین تیم جام بودیم درحالیکه آمریکا بازیکن ۲۱ساله داشت و کاملا شور و توان جوانیشون معلوم بود.
این تازه اول دیدن نتایج پیری ایرانه...
نذارید آخرشو ببینن...
#ایران_جوان_بمان
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از وحید یامین پور
⚽️🇮🇷✌️
اونا وقتی برنده میشن که بتونن نام ایران رو از همه میادین و عرصههای جهانی حذف کنن، تیمهای ملی رو از درون دچار فروپاشی کنن، غم و اشک بازیکنان پس از باخت رو به بیتفاوتی تبدیل کنن، مردم مستقل جهان رو از حمایت ایران منصرف کنن...
پروژه اصلی ترور ایران و هویت ایرانی است که شکست خورده.
🆔️ @Yaminpour
🔆 امام حسن مجتبی علیهالسّلام خطاب به خواهرشان، حضرت زینب کبری سلاماللهعلیها فرمودند: «اِنَّک حَقّاً مِن شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مِن مَعدَنِ الرِّسَالَةِ».[1]
🌷 همانا که تو از درخت نبوّت و معدن رسالت هستی.
🍀 ولادت حضرت #زینب_کبری سلاماللهعلیها و روز #پرستار مبارک 🍀
🔸 هاجر و ساراست این، مریم عذراست این
🔸 دختر زهراست این، زینب کبراست این
🔹دخت ولی خدا اخت حسین و حسن
🔸 دختر علم و کمال، مادر صبر و رضاست
🔸 یک حسن و یک حسین، یک علی مرتضیست
#لبیک_یا_خامنه_ای
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
بندگان و رهیدگان و پرستاران
در نخستین برگردانهای قرآن در سدههای ۵ و ۶ دست کم سه ترجمه برای واژهی «عبد» یافتهام. از کهنه به نو:«پرستار» در قرآن قدس و «بنده» در برگردان طبری و «راهی» در کشف الاسرار میبدی. دو واژهی «راهی» و «پرستار» گرچه هنوز در فارسیِ جان زندهاند اما دیگر برای برگردان «عبد» به کار نمیروند. بی سخنِ پیش، میروم سراغ واژهها و در پایان، چند گزارهی کوتاه خواهم نوشت:
۱- بندگان بند
ریشهی «بنده» بستن است. ماندنی مقدس. بندی بودن، وارون رهایی و آزادی و آزادگی است. بندگی بر استعارهی زندان بنا شده. نخواستن یا خواستن و نورزیدن. ندانستن یا دانستن و نادیدهانگاشتن. نداشتن یا داشتن و قربانی کردن. همواره در بند بودن. در بند کسی یا چیزی یا انگارهای. چیزی سخت که بتوانیم افسار بندگی را به آن ببندیم. شاهی یا بتی یا آموزهای تاریخی که ما را از آزادی آزاد کند. از پرسشمندی و پاسخگویی به جهان و جهانیان برهاند. بندگی در فرا-زمان است. در اینجا نبودن. بنده همواره تنها بسته در یک زمان است و به دیگر زمانها نمینگرد. آن روی سکهی بندگی، پادشاهی است. پادشاه بدون بندگان و بندهی بدون فرمانروا بیمعناست. فرمانی باید که زندان باشد و افسار. گرم یا سخت. نرم یا دشخوار.
۲- راهیان راه
ریشهی «رَهی» رهیدن است. رهایی و راهگشایی. رفتن. نماندنی مقدس. گشودگیِ سویمند. «راهی» بر استعارهی راه بنا شده. به دوردست دستنیافتی چشم امید دوختن. گرچه با پای پر آبله اما همواره رفتن. از ماندگی ننگ داشتن. آسودگی را رها کردن. به اکنون تنها برای فردا دل بستن. آن روی سکهی روندگی، خواستن است. مقصد بدون رفتن و راهی شدن بدون جُستن بیمعناست. خواهشی باید تا رهی را سوی خود بکشاند. دور یا نزدیک. کوچک یا بزرگ. راستین یا دروغین.
۳- پرستاران پرستیده
ریشهی «پرستار» پرستیدن است. دلسپردن. «پرستاری» بر استعارهی نگرانی بنا شده است. ناز خریدن. بار از روی دوش پرستیده برداشتن. از آزار دیدن دوست هراسیدن. تیمارداری کردن. دل سوزاندن برای هر چشم بر هم زدنی که دردآلوده باشد. آن روی سکهی پرستاری، شکنندگی است. شکنندگی بدون پرستاری و پرستاری بدون شکنندگی بیمعناست. نازکدلی باید که پرستاری را به نگرانی خود بخواند.
چیزهایی هم هست که در هر سهی اینها هست. یکیاش «دیگری» است. در همهشان من دارد خود را برای دیگری، چه شاه باشد و چه آن خواسته و چه آن نازکدل، به آب و آتش میزند.
گمان نمیکنم نمرهی دو برگردان دیگر برای «عبد» از «بنده» کمتر باشد، ولی میخواهم عامدانه نروم سراغ سنجش اندازهی همپوشانی معنای هر یک از این واژهها با دامنهی معنای «عبد». نمیخواهم گرفتار درست و نادرست و کم و بیش بشوم. تنها میخواستم بگویم ما چند سده است زندانی برگردان نخست هستیم. زندانی استعارهی زندان. بندی الگوی بند. جهان دینداری فارسیزبان که به دست مترجمان ناشناس تفسیر طبری آفریده شد همچنان بر زندگی و اندیشهی ما سایه انداخته است و نتوانستهایم واژگان را با همهی چندگانگی و زایندگی و راهگشایی و بازیگوشیشان زیست کنیم. چرا میگویم جهان؟ فرض کنید در این هزار سال، همهی کسانی که گفتهاند «بندهی خدا»، جای آن میگفتند «راهی خدا» یا «پرستار خدا». آیا آن روز ما در جهان دیگری نبودیم؟ پس همان گزارهای را بازگو میکنم که پایان یادداشتی دیگر از همین خانواده (اینجا) نوشته بودم: نواندیشی دینی از بن با بازاندیشی زبان فارسی پیوند دارد. باید به سرچشمههای آفرینش این جهان باز گردیم و خودآگاه شویم و آنگاه آن را دوباره و زیباتر بیافرینیم.
#قرآن #pragmatics #دین #ریشه #ترجمه #زبان #عبد #غلط_رایج_در_ترجمه #دخیل_کردن_پیش_فرض_ها
بزرگترین باخت رو تو جام جهانی اسراییلیا دادن، تازه فهمیدن چقدر منفور کل جهانن!
پ.ن. طرفدار آمریکایی با پرچم فلسطین
"فائزه طلایی"
#برای_ایران
#جام_جهانی
🇮🇷
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️زن در قصص قرآن کریم
🔹در میدان زندگی، #زن از نظر حقوقی، شخصیت انسانی، قلمرو و مسئولیتهایش با مرد یکسان است، مگر در آنجا که اختلاف آن دو از لحاظ آفرینش و خلقت الهی سبب تفاوت استعدادهایش و عملش با مردان گردد. به همین منظور در قصص قرآن کریم، #زن به مثابه یک عنصر اصیل چهره مینماید. انسانی است خردمند و رشد یافته که امور را به ترازوی اندیشه میسنجد و نقش خویش را به عنوان یک انسان متفکر و سازنده جامعه ایفا میکند. [۱] از ارادهای سرسختانه بهره دارد که با آن مرزها را میشکند و بندها را میگسلد تا خواست خویش را چنان که باید تحقق بخشد. بهترین نمونه این چهره، #آسیه (س) همسر فرعون است که فریفته جاه و مقام و جلوههای فرعونی و مقهور شیطان نمیگردد و از قلمرو نفوذ فرعون میرهد و اقتدار او را از هم میدرد و #قرآن او را به عنوان #الگوی_زنان مثل میزند. «وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ...؛ و خدا بر کسانی که ایمان آوردهاند، #همسر_فرعون را مثل میزند...». [تحریم، ۱۱]
🔹و اما در مقابل، زنانی نیز هستند که گاه با حق به ستیز بر میخیزند و از هدایت سر میپیچند. «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا وَ قِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ؛ خداوند برای کسانی که کافر شدهاند به #همسر_نوح و #همسر_لوط مثَل زده است، آن دو تحت سرپرستی دو بنده از بندگان صالح ما بودند، ولی به آن دو خیانت کردند و ارتباط با این دو (پیامبر) سودی به حالشان (در برابر عذاب الهی) نداشت، و به آنها گفته شد: وارد آتش شوید همراه کسانی که وارد میشوند». [تحریم، ۱۰] در قصه های قرآنی، #زن به حسب طبیعت مونث خویش در جستجوی زوج است، بیآنکه حیا و کبریای خود را فراموش نماید. قرآن رفتار دختر شعیب (ع) را با حضرت موسی(ص) اینگونه ترسیم مینماید: «فَجَاءَتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاءٍ قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا...؛ پس یکی از آن دو [زن] در حالی که با حالت #شرم و #حیا گام بر میداشت، نزد او آمد [و] گفت: پدرم تو را می طلبد تا پاداش اینکه [دام های] ما را آب دادی به تو بدهد...». [قصص، ۲۵] به راستی این گام برداشتن چه زیبا ترسیم شده است. راه سپردن بر حیا و چه شگفتمندانه قرآن این صحنه را باز میآفریند، #حیا را گسترهای میشمارد که آن #دختر روی آن گام بر میدارد. او نه بر زمین، که بر #حیا گام میزند.
🔹در دیگر جای قرآن کریم، #زن را #پادشاهی مییابیم #صاحب_جاه و حکمت. این تجلی از پادشاه سبا است. وی الگوی یک زن حکمران است که در جایگاه رهبری در هنگامه بحران، مقهور عواطف و احساسات خود نگردیده و با دلیری و بیداری با آن رویا رو میشد. اگرچه در آثار هنری امروزی مثل داستانها، نمایشنامهها و... زن پایهای اصلی به عنوان عنصری فعال در جذب خواننده یا بیننده حضور دارد، اما در #قصص_قرآن_کریم #زن در جایی حضور دارد که جایگاه اوست و در خور شان و منزلت اوست و هرگز بر شالوده خودنمایی، دیگرفریبی و... عمل ننموده است، تا عواطف و احساسات را از رهگذر زیبایی به سوی خویش معطوف سازد. #قرآن_کریم در مجموع آیات مربوط به #زنان #جایگاه_واقعی و اصیل زن و مقام و منزلت شایسته او را بیان مینماید و الگوهای رضای عملی زنان را برای ما ترسیم مینماید؛ و چه زیباست تا هنرمندان و فعالان اجتماعی بتوانند از قرآن کریم الگو گرفته و در آثار خویش چهره واقعی و در خور زنان را به تصویر کشند.
پی نوشت؛
[۱] عبدالکریم خطیب، زن در قصههای قرآن کریم
برگرفته از: روزنامه رسالت شماره ۶۰۹۳
منبع؛ وبسایت پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
#زن #زنان #بانوان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد