eitaa logo
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
2.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
185 ویدیو
10 فایل
﷽ ✅ کانال مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ✔️ نظر، انتقاد و پیشنهاد 🆔 @rushdadmin ✔️ سایت مرکز ↙️ ✅ http://rushd.ir ✔️ کانال بله و تلگرام ↙️ ✅ @Rushdisu ✔️ اینستاگرام ↙️ ✅ instagram.com/Rushd.ir —---------------------
مشاهده در ایتا
دانلود
📄 از مستطیل سبز تا دایره زندگی ✴️ ریشه دارد. متعلق به سده نوزدهم. قرن پسا انقلاب صنعتی خشن انگلیسی با شرایط سخت زندگی کارخانه ای و کارگری. فرصتی برای خارج شدن از زندگی و دشوار . 🔹فوتبال اساسا ورزش طبقه کارگری در انگلستان بوده است. اما در میان طبقه کارگری محبوبیت ویژه فوتبال از چند جهت بود: اول آنکه فوتبال ورزش بود. یک توپ و یک دروازه ساده. حتی اگر توپ پلاستیکی هم نشود خرید، با چیزهایی شبیه پارچه های دایره شده می توان فوتبال را آغاز کرد. برای دروازه هم نیازی به تور و آهن نیست؛ با چند سنگ میشود ناحیه موفقیت را تعریف کرد؛ ناحیه دروازه و گل. از این جهت شور و شوق طبقه فقیر و کارگر در همان ابتدای اروپای صنعتی به این ورزش به جهت دسترسی بالای این ورزش برای عموم بود. 🔹اما این تنها مزیت فوتبال نبود. فوتبال با زندگی و خصوصیات فردی طبقه فقیر و کارگری هم داشت. فوتبال ورزش . بازی فوتبال با پا انجام می گیرد. برای کارگری که دستهایش صبح تا شب درگیر است؛ انجام ورزشی هیجان برانگیز با پا یک فرصت بی بدیل است. 🔹فوتبال ورزش ساده و است. عمومی و است و قواعد بازی در آن معلوم و مشخص و نیاز به آموزش چندانی ندارد. یک توپ است و دو دروازه در یک مستطیل با هر اندازه که شما در اختیار دارید. قواعد بازی در این ورزش مشخص است و امکان بروز استعدادها و تلاش ها در آن مهیا است. 🔹اما این همه قصه فوتبال نیست. آنچه به این مجموعه ویژگی ها برای گرایش به فوتبال برای این حدود یک و نیم قرن گذشته می توان افزود آن است که فوتبال بستری برای رهایی از و امکانی برای و اجتماعی طبقه کارگر و فقیر نیز بوده است. فوتبال، استعاره ای از دنیای رقابت های بیرونی است. دنیای افسار گسیخته و رها ولی قانونمند که در آن همه بازی ها صفر-صفر آغاز می شود. پیش از آغاز بازی کسی برنده نیست و لزوما محکوم به شکست در برابر نیست. 🔹این قصه برای طی کردن مسیر فقر تا خوشبختی در سال های دور، بسیار بیشتر از امروز بوده است. اسطوره و سمبل این ترقی، قطعا « » ستاره افسانه ای برزیلی هاست. زندگی سخت در دوران کودکی و بزرگ شدن در خیابان با و کار کارگری وجه مشترک ستاره هایی همچون ، ، و بوده است. ستاره‌های فقیر دنیای فوتبال، فوتبال را برای طی کردن یک شبه تحقق انتخاب کردند و زود نیز به رسیدند. 🔹فوتبال امروز اما در ۲۰۱۹ در حال یک است. روز به روز در حال شدن است. فناوری به تدریج در حال نفوذ در فوتبال و گرانتر کردن این ورزش کارگری است. در واقع کم کم فوتبال در حال تبدیل شدن به یک برای طبقه شهری است. استفاده از سیستم VAR برای اولین بار در سیستم داوری جام جهانی، قدمی بلند برای نفوذ فناوری به این ورزش و نقطه ای عطف برای بر این ورزش است؛ جایی که این بار به جای خود تصمیمات داور، نفس راستی آزمایی و عادلانه بودن تصمیمات با فناوری های نوین، هیجان برانگیز شده است. ورزش ساده و بی آلایش کارگری سده نوزدهم، حالا تبدیل به یک صنعت تجاری پرزرق و برق شده است؛ همچنان هیجان برانگیز است اما کمتر مجالی برای کمتر دیده شده ها فراهم می کند. برای دیده شدن باید پول خرج کرد و دیگر بازی ها صفر-صفر آغاز نمی شود. 🔹قواعد بازی در مستطیل سبز روز به روز پیچیده تر و پیچیده تر می شود و فناوری های جدید کار را از این هم چالشی تر می کند. گاه این قواعد در مستطیل سبز، اوضاع را در دایره زندگی آدم ها نیز تغییر می دهد. گاه وفاق و انسجام اجتماعی را بالا می برد اما گاه بی رحمانه عامل دوگانگی و می شود. 🔹فوتبال بازی هست و نیست. به یک معنا عادلانه است چون پرده ای از حیات اجتماعی است. اما فقط منظری و آن منظر است. رقابتی که بردن تو به معنای است. اما این همه ماجرای زندگی نیست. تعاملات اجتماعی فقط مبارزه برای گل زدن نیست. فوتبال را به ما یاد می دهد اما هم چنان ما را گرفتار نوعی تک روی و نفع جویی شخصی می کند. گاه تمام زندگی برایمان مبارزه می شود و نتیجه نهایی برایمان مهم تر از هر چیز. بازی است که مساوی آغاز می شود تا تیم شایسته مشخص شود اما همیشه آن که بهتر است؛ برنده نیست. ✍ پژوهشگر هسته عدالت پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✴️ سال ۹۳ برای ویژگی های رفتاری یک مسلمان به همراه دانشجوی مربوط خدمت حاج آقای اعتمادیان رسیدیم. از شون پرسیدم:"این دست خیری که دارید رو مرهون چه کسی یا چه توصیه ای می دونید؟" گفتند:" . توصیه مادرم. همیشه ایشان به من نصیحت می کردند که از هر آنچه داری و به بقیه برس. 🔹یادمه پنج سالم بود که با مادرم در یکی از مجالس در شهر یزد شرکت کرده بودم. خانم ها در ایوان طبقه بالائی و مشرف به قسمت مردونه بودند. وقتی چای برام آوردند چهار تا قند هم به دادند. من هم چای و قندها رو خوردم. وقتی رفتیم خونه مادرم به من ایراد گرفت که مگر قرار نبود از هر چی که بهت دادند بگذری و همش رو برای خودت مصرف نکنی. گفتم مادر مگه چکار کرد؟ مادر گفتند هر چهار تا قند رو با چایت خوردی و به کس دیگه ای ندادی. تازه فهمیدم مادر با چه دقتی رفتار من رو زیر نظر داشتند. لذا این توجه منو متوجه خودم و رفتارم کرد و فهمیدم اگه این توصیه مهم نبود اینقدر مادر به من حساس نمی شدند. لذا از همون کودکی این رفتار گذشت و در من شد. " ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 دیپلماسی مساجد: ترکیه این‌گونه در معرکه رهبری اسلامی پیروز شد 🔶حزب عدالت وتوسعه چگونه ازقدرت نرم اسلامی استفاده می‌کند؟ ✴️ ترجمه وتلخیص مقاله مجله آمریکایی Foreign Affairs، 10 ژانویه ۲۰۱۹ بازنشر داده شده در وب‌سایت عربی شبکه قطری الجزیره 🔹تحت رهبری رجب طیب اردوغان دین به ابزاری مهم درسیاست خارجی ترکیه تبدیل شده است. ترکیه درکشورهایی ازآمریکای لاتین تاآفریقای جنوبی به ساختن مساجد، تأمین مالی آموزش دینی، ترمیم میراث عثمانی وترویج نسخه خاصش دررهبری اسلامی ازطریق آن موارد اقدام می‌کند. 🔹مؤسسات دولتی وسازمان‌های جامعه مدنیِ مخصوص ارشاددینی ازطریق ترکیب اسلام سنی وقومیت ترکی اقدام به گسترش زبان وفرهنگ ترکی درکنار دروس دینی می‌نمایند وپرچم ترکیه رادر پروژه‌های جدید برافراشته‌اند. درذهن کسانی که این سیاست‌ها رااتخاذ می‌کنند، ترکیه به دلیل وارث امپراتوری عثمانی بودن، آخرین قلعه اسلام ورهبربدیهی نهضت است. 🔹ترکیه تنها قدرت منطقه‌ای نیست که ازاسلام برای گسترش هیمنه‌اش بهره می‌گیرد، چراکه و نیز از طریق تأمین مالی سازمان‌ها ومساجد، برای گسترش نسخه‌های خاص خود ازاسلام تلاش می‌کنند. ترکیه تلاش می‌کند نسخه خود ازاسلام را به‌عنوان یک جایگزین سنیِ با تسامح بیشتر وافراط‌گرایی کمتر دربرابر وهابیت سعودی معرفی کندکه به همین دلیل برای رهبری منطقه مناسب‌تر است. 🔹یکی ازواضح‌ترین ابزارهایی که ترکیه از طریق آن شایستگی‌های دینی‌اش را اشاعه داده، ساختن مساجد جامع در سراسر جهان (مانند آلبانی، آمریکا، آلمان، کوبا، رومانی و ونزوئلا)است. دولت ترکیه این پروژه‌ها را از طریق حمایت می‌کند. دیانت درسال ۱۹۲۴ هم‌زمان با افول امپراتوری عثمانی و تولد دولت جدید ترکیه برای ترویج یک نسخه سکولار ازاسلام تأسیس شد ودر ابتدا مأموریت داخلی داشت وتا کودتای ۱۹۸۰ نقش برجسته‌ای در خارج از مرزهای ترکیه ایفا نمی‌کرد، اما از آن پس برای ترویج نسخه سکولار اسلام دربین مهاجران ترک مأموریت یافت. مأموریت بین‌المللی دیانت راگسترش داد. دیانت ازسال ۲۰۱۰ که یک موسسه نیمه‌مستقل بود، کاملاً تحت کنترل دولت در آمد. بنیاد دیانت امروزه درسراسر جهان فعالیت می‌کند، ازآمریکای لاتین تا اروپا، آفریقا وآسیا و به اجتماعات مسلمانان خدمات گوناگون دینی ارائه می‌دهد. 🔹سازمان‌های مردم‌نهاد بشردوستانه باتمایلات اسلامی درترکیه نیز نفوذ این کشور رادربخش‌هایی ازخاورمیانه وآفریقا که قبلاً متعلق به امپراتوری عثمانی بوده گسترش داده‌اند. حزب عدالت وتوسعه از ۱۶ سال پیش که به قدرت رسید، محدودیت‌های بوروکراتیک این سازمان‌های مردم‌نهاد راکاهش داد که به آن‌ها اجازه می‌داد کمک‌های مالی مردمی بیشتری دریافت کنند وفعالیت‌هایشان را در خارج از کشورگسترش دهند. بسیاری ازمقامات ارشد حزب عدالت و توسعه ارتباط نزدیکی با سازمان‌های بشردوستانه دارند. از سوی دیگر نیز رهبران این سازمان‌های مردم‌نهاد خودشان را بازیگران مهمی در سیاست خارجی ترکیه به‌حساب می‌آورند. آن‌ها معمولاً بر مسئولیت ترکیه در برابر سرزمین‌های عثمانی سابق و نقش این کشور به‌عنوان رهبر تمدن اسلامی اصرار دارند. 👇👇 👆👆
👇👇 👆👆 🔹سبک آموزش دینی ترکیه درنقاطی ازآفریقا مانند سومالی،چاد،اتیوپی، غنا و نیجریه مورداقبال است. سازمان‌های اسلامی ترکیه مدارسی دینی موسوم به رااداره می‌کنند که درآن آموزه‌های اسلامی وعلمی تلفیق می‌شود. اردوغان یکی از برجسته‌ترین فارغ‌التحصیلان این مدارس است. محبوبیت این مدارس ازحملات یازده سپتامبر افزایش‌یافته است، چراکه بسیاری ازکشورهای مسلمان آمده‌اند تااسلام ترکیه را به‌عنوان جایگزینی برای جریانات رادیکال‌تر مشاهده کنند. مقاماتی ازافغانستان، چاد، نیجر، پاکستان و سومالی ابراز علاقه کرده‌اند که به همین دلیل از مدل آموزش اسلامی ترکیه که به‌وسیله مدارس امام خطیب ارائه‌شده، اقتباس کنند. 🔹اما درمجموع در سطح جهانی، توسعه دینی ترکیه به نتایج متفاوتی منجر شده و ابتکارهای ترکیه درخاورمیانه واروپا باتردید فزاینده‌ای روبرو است. ظاهر ملی‌گرایانه دیپلماسی مذهبی ترکیه می‌تواند مانع عدم موفقیت آن شود. کشورهای اروپایی اقدامات ترکیه را دوقطبی‌ساز و تخریب‌کننده یکپارچگی مهاجران ترک می‌دانند، وکشورهای خاورمیانه نیزبه آنان به چشم امپراتوری نگاه می‌کنند. گرچه حزب عدالت وتوسعه، توسعه دینی ترکیه را به سطوح بی‌سابقه‌ای رسانده است اما دراین زمینه سوءظن به اهداف ترکیه می‌تواند چشم‌اندازموفقیت آن رامحدود کند. پ.ن:جهت آشنایی کامل‌تر و جزئی‌تر با ترکیه، می‌توانید به فایل ترجمه کامل مقاله درکانال جامع مرکز رشد رجوع نمایید ✍ پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌ السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
5770243_-216191.pdf
214.1K
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 نقدی کوتاه بر ماجرای نیمروز۲ ؛ رد خون 🔹تضاد عشق و ایدئولوژی ماجرای نیمروز ۲ (رد خون)؛ در همان فضا و اتمسفر ماجرای نیمروز سال ۱۳۹۵ است؛ با این تفاوت که این بار مهدویان به جای فتنه «سازمان مجاهدین» در تابستان ۱۳۶۰، فتنه بهار و تابستان ۱۳۶۷ آنها را جلوی دوربین برده است. بنابراین احتمالا تغییر چندانی در موافقان و مخالفان فیلم او ایجاد نشود و استدلال های موافق و مخالف هم چنان باقی باشد؛ جز آنکه شاید کم کم سبک فیلمسازی مهدویان برای برخی تازگی و نوآوری خود را از دست بدهد. 🔹از تیم دوست داشتنی ۵ نفره اطلاعات حامد، رحیم، صادق، کمال و مسعود، دو نفر ابتدایی ظاهرا شهید شده اند و صادق طراح و باهوش، کمال ایده آل گرا و معتقد و مسعود صلح طلب و مهربان باقی مانده اند. ابراهیم و افشین به تیم آنها افزوده شده است. افشین شوهر خواهر کمال است. 🔹سوژه اصلی درام در همان ابتدای فیلم مشخص می شود: در هم آمیختگی مجدد تعلق های خانوادگی با کار تشکیلاتی و ایدئولوژیک. سیما (همسر افشین و خواهر کمال) سال ۱۳۵۹ در قالب سازمان مجاهدین به جنگ عراق می رود و اسیر می شود؛ سازمان مجاهدین بعد از حوادث سال ۶۰ که در ماجرای نیمروز۱، مهدویان ترسیم کرده است به عراق می گریزد و رسما از سال ۱۳۶۵، مسعود رجوی با تشکیل ارتش آزادی بخش ملی، در کنار عراق علیه ایران می جنگد. «سیما» یکی از افرادی است که به جهت تعلق قدیمی به سازمان، به پادگان اشرف منتقل می شود و به عنوان پرستار در آنجا مشغول به کار می شود. حالا سوژه اصلی درام آنجا شکل می گیرد که افشین در همان ابتدای فیلم به صورت اتفاقی عکس همسر خود را که تصور می کرد اسیر یا مفقود الاثر شده است؛ ناگهان در بیمارستان های پادگان اشرف می بیند. تردید بین انجام وظیفه و تعلق های گذشته، شکل و رشد می گیرد و بار دیگر این مبارزه درونی میان عشق و ایدئولوژی متولد می شود. 🔹دوربین و میزانسن در ماجرای نیمروز۲، به همان سبک مستندگونه مهدویان است که به خوبی بعد از مستند «آخرین روزهای زمستان»، «ایستاده در غبار» و ماجرای نیمروز، روز به روز پخته تر شده است؛ تجربه فیلم نه چندان خوب لاتاری در سال گذشته بار دیگر او را به بهره گیری از این نوع سینما در فضای تاریخی و مستندگونه کشانده است. دیالوگ های کوتاه، پرمعنا و ریتم تند فیلم بار دیگر در خدمت قصه قرار گرفته است. دوربین مدیوم و متحرک فیلم ما را کامل وارد فضای تاریخی قصه می کند و بیش از ماجرای نیمروز۱ ، به شخصیت ها نزدیک می سازد. 🔹فیلم در یک ساعت ابتدایی، به مقدمات شکل گیری عملیات موسوم به فروغ جاویدان از سوی سازمان مجاهدین(منافقین) و عملیات پاتکی جمهوری اسلامی ایران موسوم به عملیات مرصاد می پردازد. از ۱۳ فروردین ۱۳۶۷ که تیم اطلاعاتی در جستجوی اجساد منافقین در میان شهدا است (سکانس ابتدایی) تا فعالیت های گوناگون سازمان در برقراری ارتباط میان زندان و قرارگاه تشکیلات. این زمینه های تاریخی به شکل غیرمستقیم به ارتباط زندانیان سازمان مجاهدین با بدنه اصلی سازمان می پردازد؛ فکت تاریخی که به اعدام های تابستان ۶۷ مرتبط است و فیلم به خوبی به صورت مستقیم وارد آن نمی شود. ایده اجتناب در پرداخت مستقیم به اعدام های تابستان۱۳۶۷ ، انتخاب هوشمندانه ای از سوی فیلمساز بوده است. 👇👇 👆👆
👇👇 👆👆 🔹یکی از انتقادها به مهدویان در ماجرای نیمروز۱ ، آن بود که در طرح تضاد خیر و شر، ما را با جبهه شر و شخصیت های آن آشنا نمی کند. خانه تیمی موسی خیابانی فتح می شود؛ بی آنکه بدانیم او و اطرافیانش چه هستند و چه می کنند؟! به نظر می رسد مهدویان این توجه را پذیرفته و در ماجرای نیمروز۲ ، دوربین خود را سوی طرف مقابل چرخانده است. از پادگان اشرف برایمان می گوید؛ از قربانی شدن مناسبات احساسی و عاطفی انسان توسط یک تشکیلات خشک و متصلب. او تلاش کرده است حداقل کمی ما را با خصوصیات و شرایط زنانی که در پادگان اشرف هستند آشنا کند؛ از ازدواج تشکیلاتی تا جلسات بیان فاکت هایی که همچون دادگاه ضعف ایدئولوژیک آنها را بر ملا می کند. مرام و مشرب اهالی پادگان اشرف را بر ملا می کند و شخصیت پرستی آنها در پذیرش مسعود و مریم را تصویر می کند. در این کار البته باز هم مهدویان در شخصیت پردازی ناقص عمل می کند و افراد در حد تیپ باقی می مانند. خرده قصه عباس زریباف (نفوذی ماجرای نیمروز۱) و همسرش را طرح می کند تا در این تضاد خون و عشق، چگونگی قربانی شدن عواطف انسانی را مطرح کند اما در بیان جزئیات شخصیت ها الکن است. 🔹«امنیت» جوهره اصلی مورد تأکید فیلم است. درام سیاسی-تاریخی ماجرای نیمروز۲، سرشار از اعتماد و خیانت، نفوذ و حیله و جنگ سرتاسر اطلاعاتی است. برای صادق که گویی خیالش از پیروزی میدانی در مبارزه با منافقین در سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب راحت است؛ مسئله و چالش اطلاعاتی است. اطلاعات میدان اصلی مبارزه است. حال در این جنگ سرتاسر امنیتی و اطلاعاتی، کمال و افشین به عنوان دو عضو تیم اطلاعات عملیات درگیر یک تعلق خانوادگی شده اند. «سیما» با نام سازمانی «لیلا» در قالب عملیات سازمان مجاهدین به شهرهای مرزی حمله می کند. کمال و افشین نگرانند؛ نگران آبرو و غیرت خود؛ اما واقعا چرا این شخصیت ها اینقدر متزلزل شده اند؟ چرا نفرات اول اطلاعاتی باید تمام هم و غم خود را در این شرایط پیدا کردن سیما قرار دهند؟ به نظرم فیلمنامه بیش از حد می خواهد از تضاد عشق و وظیفه جان بگیرد. آنها در این جستجو عباس زریباف را بر خلاف قاعده تشکیلاتی از روی احساسات می کشند اما همزمان از روی اعتقاد بر جنگ در صحنه با منافقین تأکید می کنند. 🔹قهرمان ماجرای نیمروز۱ ؛ کمال است. کسی که با شجاعت خود موسی خیابانی را می کشد اما چه می شود که این چنین در مورد قصه خواهرش کم می آورد؟ شاید فیلمساز می خواهد ما را به وجوه انسانی و عاطفی قهرمانان عقیدتی و ایدئولوژیکی مان آشنا کند اما به نظر در این مسیر به بیراهه می رود. تضاد عشق و ایدئولوژی در فیلم های گذشته پیرامون سازمان مجاهدین همچون «سیانور» هم وجود داشت؛ این بر آمده از فرم ذاتی این تشکیلات ضد انسانی است اما چرا این مسئله در جبهه خودی اینقدر تبدیل به مسئله درام می شود؟ در ماجرای نیمروز ۱ ، سوژه عاطفی حامد و سهیلا از ابتدا تا سکانس پایانی دنبال می شود؛ در نهایت حامد بازنده احساسات می شود و شلیک نمی کند. در تردید میان تعلق و تشکیلات، تعلق ها پیروز می شود 🔹برخی منتقدین در نقد ماجرای نیمروز 1، تضاد خیر و شر موجود در فیلم را خالی از آرمان و ایدئولوژی می دانستند. اگر این نقد در مورد ماجرای نیمروز 1، وارد بوده باشد، در نسخه دوم به شکل جدی تری وارد است. در اینجا بررسی مقایسه ای دو الگو در تضاد عشق و وظیقه در دو جبهه طرح شده است: عباس و همسرش و کمال و خواهرش. ایدئولوژی ضد انسانی مجاهدین، رها کردن همسر توسط عباس را به خوبی نمایان می کند اما در جبهه خودی ظاهرا زبان عواطف و احساسات است که جولان می دهد. ✍ پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
🏘 💢 بچه شیطون 🔹امام می فرمودند: اگر بچه بازی نکند است. بچه باید شیطونی کند. 🔹امام به یکی از خانم ها که از بچه خود گله می کرد، می گفتند: من حاضرم که ثوابی را که تو از تحمل شیطنت حسین می بری با ثواب تمام عبادات خود عوض کنم. 🔹عقیده داشتند: بچه باید باشد، تا وقتی که بزرگ می شود. آن وقت باید برایش حدی تعیین کنند. 🔹در مورد می فرمودند: با بچه ها باشید. الگوی بچه پدر و مادر هستند. اگر با بچه درست رفتار کنید بچه ها درست رفتار کنید بچه ها درست بار می آیند. هر حرفی را که به بچه ها زدید به آن عمل کنید. 🌱 👤 کتاب ، ص۲۳ ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 *انسان در چهلم انقلاب اسلامی ✴️ چهل سالگی ۱. در تحلیل مان از معتقدیم که ظهور در نتیجه ظلم و فساد در جهان رخ می دهد یا در نتیجه پیداش انسان هایی با ظرفیت و توان کشیدن بار حکومت مهدوی و اصلاح جهان؟ رسالت حکومت ، ساخت کدام انسان ها و کدام جامعه است؟ سنجه نهایی، آیا پیدایش انسان های جریان سازِ متفکرِ تشکیلات سازِ بار بردار انقلابی نیست؟ 🔹 ۲. قضاوت و تحلیل افت و خیز سنجه نهایی، نیازمند آن است. ما در تنهایی جهانی و غرب زدگی داخلی و خویش در عرصه های سیاسی-اقتصادی-اجتماعی، توانستیم نظام را سرنگون کنیم، در عرصه ، انسان و تشکیلاتی بهتر از دیگران بسازیم، در عرصه و توانستیم آدم ها و تشکیلات بار بردار بسازیم. توانستیم وارد ادبیات کودک، اسباب بازی، شعر، موسیقی، فضای مجازی، علوم انسانی، فیلم و مستند، فکر و اندیشه شویم. کشاورزی، صنعت، تجارت، اموزش و ... همگی شاهد تولد و رشد افراد و جریان هایی هستند که هر یک ترکی بر سد بزرگ مادی گرایی و ضربه ای بر مانع ظهور ظرفیت هایی انسانی هستند. وقتی این ترک ها، دست به دست هم دهند، عالم می شود و می توان بر روی زمین به دنبال حیاتی متفاوت گشت که متفاوت از حیات پست و دنیوی کنونی است. نه اینکه توانستیم لزوما نتایج عالی بدست آوریم اما توانستیم در داخل کشور، جریان های را کم کم تولید کنیم. توانستیم در عین وجود و ، از بگذریم و همچنان جرم موثر نیروهای انقلابی که در حال شدن هستند را تولید و تکثیر کنیم. ما در حال ساخت قلب و موتور هستیم. اگر در شاخص های اقتصادی-سیاسی-اجتماعی مبتنی بر مبانی خود، پیش رفته ایم به این خاطر بوده است و اگر نرفته ایم به خاطر نقص هایمان در این راستا بوده است. 🔹 انسان سازی (انسان هایی که بار بردارِ ظهورند) در عرصه های مختلف حیات اجتماعی برای قلب و دگرگونی جهان مادی، بزرگترین سنجه ارزشیابی و موفقیت یک حکومت دینی است. ✍ پژوهشگر هسته عدالت پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu