eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
394 عکس
619 ویدیو
68 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نظرتون حجاب مانع چیا میشه که یه عده اصرار دارن حتما بردارنش؟! سوالات سعیدیسم که بی جواب موند! ✅ کانال : https://eitaa.com/joinchat/748028099C062dd1f0bc
هدایت شده از سیدمحسن خادمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو دنیای پرحرف ها و جلسه نشین ها، تو آتش به اختیار و عملگرا باش! نتیجه با تو نیست چون خدا به پیامبرش میگه انک لاتهدی من احببت، لکن الله یهدی من یشاء آفرین به این دخترای اراکی @seyedmohsenkhademi
آیا علم غیردینی وجود دارد؟ دکتر سید علی مرعشی، پزشک، روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز هستی شناسی، انسان شناسی و شناخت شناسی که همواره مبانی اعتقادی هر علمی هستند خودشان علم نیستند بلکه عقیده اند. به عبارتی فلسفه هستند نه علم. مضاف بر اینکه به قول کوهن هر علم همواره مستقر بر یک پارادایم یا الگوواره است که متشکل از بنیان های اعتقادی مذکور بعلاوه فرهنگ و قواعد و الگوهایی است که حاصل توافق جمعی اهالی آن علم است و این توافق جمعی خود از سنخ علم نیست بلکه محصول جریان های تاریخی و اجتماعی و امری متغیر است. کوهن به درستی پدیده ای را به عنوان پارادایم شیفت معرفی می‌کند که به دلیل تغییرات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و تاریخی رخ می‌دهد. پارادایم شیفت، به نوبه خود منجر به انقلاب های علمی می‌شود و هر از گاهی ساختار علم را کن فیکون می‌سازد. اپیستمولوژی، انتولوژی، و هستی شناسی هیچیک از سنخ علم نیستند بلکه اختلاف عقیده در این زمینه ها جنبه کاملا فلسفی و نظری دارد نه علمی. اما علم را گریزی نیست جز آنکه بر این پایه ها مستقر شود. به عبارت دیگر برخلاف تصور رایج هیچ علمی وجود ندارد که فاقد سوگیری های اعتقادی، ارزشی و فرهنگی باشد. اگر ما مجموعه ای از عقاید و ارزش ها را دین بنامیم (و لو دین غیر الهی) آنگاه همه علوم دینی هستند و از این جهت ترجیحی بر religious science بمعنی الاعم و بر Islamic science بمعنی الاخص ندارند. https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از دکتر مرعشی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ ، چه اثراتی بر قوه‌ی شناختی آقایان و خانم‌ها می‌گذارد؟ 📍آخرین یافته‌های در باب حکمت دستور قرآنی پرهیز چشم‌چرانی آقایان و عدم خودنمایی خانم‌ها 🧠کانال علوم و جنگ شناختی @CWarfare
هدایت شده از دکتر مرعشی
33.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 👈🏻 این خوشتیپی نیست، این جنایته!! 💠 یه خانواده‌ای دخترشون رو آورده بودند پیش من و گفتند که آقای دکتر لطفاً نصیحتش کنید! خیلی وضع پوششش خرابه!! گفتم دخترم، شما برای چی اینجوری می‌پوشی؟! انگیزت چیه؟! ↗️ برای✌️نفر از دوستان‌تون ارسال کنید. ➕ به جمع بپیوندید👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مدیونید اگه این فیلم را ببینید و منتشر نکنید. روز قیامت جلوی تک تکتان را می‌گیرم :) @jUmbUz
هدایت شده از توییت‌ نگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب عازم مشهد بودیم و دو ساعتی زودتر رسیدیم راه آهن تهران.کلی برنامه های جذاب فرهنگی تدارک دیده بودن و مردم با هر تیپ و قیافه ای جمع شده بودن و به همراه بچه هاشون استفاده میکردن. خداقوت به برنامه ریزان و مسئولین... 👤 حسام الدین براتی 🇮🇷 🔷️توییت‌نگار🔷️ @twitnegar
هدایت شده از دکتر مرعشی
خدای رحمان و رحیم کیست؟ اسلام رحمانی چیست؟ رحمان اسم خاص است در معنای عام یعنی این اسم مخصوص خداست و نمی شود نام کسی را رحمن گذاشت بلکه عبدالرحمن می شود، اما در معنای عام است یعنی گسترده مهر، یعنی مهربان نسبت به همه مخلوقات اسم رحیم برعکس اسم عام است در معنای خاص، یعنی می شود اسم غیر خدا هم رحیم باشد، اما در معنای خاص یعنی خداوند نوعی مهربانی دارد که خاص برخی از مخلوقات است و دیگران از آن محرومند، مهربانی رحمانی که عام است همین است که خداوند به همه مخلوقات فرصت بودن داده، روزی داده، و نیازهایشان را برآورده فرموده، حتی دشمنش که شیطان است اما مهربانی رحیمی که خاص است مهربانی دوستی است و این مخصوص دوستان خداست نه دشمنان او اینکه چرا خداوند در قرآن خود را رحمان نامید یک ریشه جامعه شناختی داشته و برای مبارزه با یک فرهنگ غلط اجتماعی بود، حالا چطور؟ بت پرستان برای هر قبیله ای بتی داشتند که از نظر آنها این بت فقط خدای همان قبیله بود و کاری به کار بقیه قبایل نداشت، اعتبار بتها هم یکسان نبود، هر قبیله ای که بتش معتبرتر بود قبیله برتری محسوب میشد، لذا بت ها پایه ی نظام طبقاتی در بین مشرکین بودند، نظامی که در آن عده ای اشراف و عده ای نوکر محسوب میشدند، واژه الرحمن کلک این نظام طبقاتی و غیرعادلانه را می کَند، زیرا خدای رحمن خدایی است که با همه کار دارد به همه وجود داده و به همه روزی میدهد این فلسفه رحمانیت خدا است نه اینکه خدای رحمان با همه دوست باشد و همه را تایید کند و هر کس با هر مرامی و طرز فکری و عملکردی مورد تایید خدا باشد (برخلاف آنچه از اصطلاح اسلام رحمانی اراده میشود) اینکه مشرکین با نام رحمان برای خدا مخالفت می کردند به این دلیل بود که نظام طبقاتی آنها را به هم می ریخت و عدالت اجتماعی را برقرار میکرد اما مشرکین امروز به تعلیم شیطان روشی نوین برای حل این مسئله یافته اند، کلمه رحمان را بجای طرد تحریف کرده اند، بجای خدای رحمانی که به همه روزی می دهد چه دوست و چه دشمن، خدای رحمانی را معرفی می کنند که همه را تایید می کند و با هرکسی و هر دینی و هر انحرافی کنار می آید، چنین معنایی برای کلمه رحمان بسیار هم به نفع مخالفان اسلام است و دهان مسلمانان ساده را هم میبندد تا اعتراضی به انحراف فکری و عملی هیچکس نداشته باشند و منحرفین در یک حاشیه امنیت و با یک خیال راحت و در امان از گزند مسلمانان به کار خود ادامه دهند و مانعی نداشته باشند ابن است اسلام رحمانی که یک انحراف و یک تحریف و یک بدعت خطرناک در دین است مباحث علمی و معرفتی را در آدرس های زیر پیگیری بفرمایید ایتا https://eitaa.com/SAmarashi گپ https://gap.im/DrSAmarashi
هدایت شده از دکتر مرعشی
رسول خدا (ص): روزگاری بر مردم می آید که سنت های سعادت بخش در جامعه بدعت تلقی میشود و نوآوریهای حرام سنت . در آن زمان مومنان صبور که در مقابل محرمات و گناهان و بدعتهای نوآورده شده می ایستند فریبکار و حیله گر معرفی میشوند و افراد بدعت ساز حیله گر برای مردم سعادتمند معرفی میشوند. "سفینة البحار جلد 1 صفحه 557" مباحث علمی و معرفتی را در آدرس های زیر پیگیری بفرمایید ایتا https://eitaa.com/SAmarashi گپ https://gap.im/DrSAmarashi
پست وارده: یک موضوعی که دائما دستاویز میشه در صحبتها در جمع های مختلف همراهی فقر و کفر هست منتهی دوستان اگر یک جستجوی کوچک در قرآن با واژه مترف (مرفه بی درد) بزنند خواهند دید که جریان کفر از مترفین سرچشمه می گیرد و مترفین کسانی هستند که مستضعفین را هم با وعده های پوچ در مقابل دین قرار می دهند و زمینه ساز انحطاط جوامع می شوند اگر یک دقت تاریخی هم بفرمایند خواهند دید دعوت اسلام نه در زمان شعب ابی طالب متوقف شد و نه در دوران بی چیزی مهاجرین بعد از مهاجرت به یثرب بسیاری از قوانین بعد از هجرت در بحبوحه نداری مهاجرین یا جدیدا اعمال شد یا سخت گیرانه تر شد با نسخ آیات قبلی (بماند که ۸۵ تا جنگ کوچک و بزرگ فقط در ۱۰ سال اتفاق افتاد، به نحوی که بعضا حتی سلاح برای جنگیدن نداشتند) و در همه بحبوحه ها آنها که اهل «تجارة» بودن و «تخشون کسادها» بیشتر پشت دین را خالی کردند ریخت و پاش های خلفای سه گانه بعد از شهادت پیامبر ص نیز، باعث تعمیق دین که نشد هیچ، اولین گروه که با حضرت علی ع مقابله کرد مرفهین ناراضی از عدالت اجتماعی بودند و از سال ۷۶ تاکنون، عمده اختلال هایی که ایجاد شده گرچه گاه بدنه ای مستضعف داشته ولی «اکابر مجرمیها» در دل «مترفیها» بوده که سرچشمه فسق در طول تاریخ این گروه بوده https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹مسئول محترم،روسای سه قوا،مسئولین دستگاهها و نهادهای نظارتی بر قوانين عفاف و حجاب،مردم عزیز ایران دفاع مقدس،شهید ماشاءالله دلیلی و مدافع حرم،شهید اکبر ملکشاهی با شما سخن می گوید... 🔻من از خون شهیدان خود نمیگذرم و اصلا مماشات نمیکنم... 🔻ما میخواهیم انقلاب اسلامی را به حکومت اسلامی تبدیل کنیم.. ❗️ اگر کار به تابستان برسد و مسئولین کاری نکنند ، ما کفن پوش بیرون خواهیم آمد 💢کانال خبری @shohadayeiran57
كتاب الامر بالمعروف و النهي عن المنکر (جايگاه امر به معروف و نهي از منکر در آيات و روايات) - مدرسه فقاهت https://www.eshia.ir/feqh/archive/text/moghtadaei/feqh/92/920709/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خروجی اسلام vs خروجی لیبرالیسم ممنون از شاهکار سعید روستایی که توانست به بهترین نحو تفاوت اسلام و لیبرالیسم را به تصویر بکشاند. 💬 ارسالی مخاطبین خبر20:20🔻 https://eitaa.com/khabarr2020 https://eitaa.com/khabarr2020
❤️{‌﷽}❤ 🔶️ کانال مداح نوجوان محمدجانقربان🔶️ 🗒اطلاع رسانی جلسات 🎥فایل های تصویری ⬛️⬛️⬛️⬛️ 👇ارتباط با مدیر👇 @MMOHAMDM 👇لینک کانال👇 @MHSDGUYRDGLK
یک نکته مهم برای مخاطبان عزیز: گاهی خداوند جامعه ای را بخاطر شیوع فسق و نافرمانی عذاب می‌کند. سنت الهی آن است که در عذاب تر و خشک می‌سوزند و حتی افرادی که گناه هم مرتکب نمی‌شوند گرفتار عذاب می‌شوند. حسب سنت الهی فقط یک گروه نجات پیدا میکنند: آنها که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکرده باشند. پس اگر ما امر به معروف و نهی از منكر کنیم یا جامعه را نجات میدهیم یا حداقل خودمان را. الأعراف فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ ﻫﻤﻴﻦ‌ﻛﻪ ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭﻫﺎ ﺗﺬﻛﺮﺍﺕِ ﺩﺍﺩﻩ‌ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺩ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻲ ﺳﭙﺮﺩﻧﺪ، ﻧﺎﻫﻴﺎﻥ‌ﺍﺯﻣﻨﻜﺮ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﻲ‌ﺍﻋﺘﻨﺎﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ‌‌ﺳﺰﺍی ﺗﺮﮎ‌ﻛﺮﺩﻥِ ﻧﻬﻲ‌ﺍﺯﻣﻨﻜﺮ، ﺑﻪ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺳﺨﺖ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ. (١٦٥) https://eitaa.com/SAmarashi
یک توضیح مهم: تعییر یا سرزنش یعنی اینکه ما خوشحال باشیم که مومنی خطا کرده و فرصت یافته ایم تا بخاطر آن خطا تحقیرش کنیم. نهی از منکر یعنی اینکه ما از اینکه کسی گناه کرده و دارد به جهنم می‌رود بر او رحم آورده ایم و او را بازمیداریم. اینها لطفا با هم قاطی نشود. https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از ایران امروز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اعتراض حجت الاسلام رفیعی به وضعیت حجاب در جامعه : 🔹قانونی ، شرعی و عرفی مخالف ارزش‌های ماست ... چرا نظام به این سادگی با این موضوع کنار اومده از چی میترسید ؟ 🔹با همین فرمون پیش برید ماجرا از دست‌تون در میره الان زمستونه فردا هوا گرم بشه چیکار میخواید کنید ✅به ایران امروز بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2410086410Ca8f498c543
دکتر مرعشی
یک توضیح مهم: تعییر یا سرزنش یعنی اینکه ما خوشحال باشیم که مومنی خطا کرده و فرصت یافته ایم تا بخاطر
تکمیل از سوی یکی از مخاطبین: و خودمان هم واقعا ناراحتیم از اینکه آن فرد تظاهر به این گناه میکند. طبعا این نگاه به نهی از منکر، گام بعدی ش این است که متذکر شویم که ما هم ممکن بوده چنین خطایی کنیم و از خدا بخواهیم ما را از گناه حفظ کند. عکس تعییر که در اون یه حس عجب و افتخاری هست که من که چنین گناهی نکردم و نمیکنم!
https://farsnews.ir/my/c/183917 لینک فارس برای جمع آودی امضا در بحث حجاب
سید علی مرعشی: امر به معروف را بهتر است عزیزان به صورت گروهی انجام دهند: النساء يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُوا جَمِيعًا ‌ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ! ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﻭ ﻫﻮﺷﻴﺎﺭیِ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﺷﻤﻦ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻭﺿﺎﻉ، ﮔﺮﻭﻩ‌ﮔﺮﻭﻩ ﻳﺎ ﻫﻤﮕﻲ ﺩﺳﺘﻪ‌ﺟﻤﻌﻲ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ‌ﻫﺎ ﺑﺮﻭﻳﺪ. (٧١) و اگر عده ای همراهی نکردند نگران نباشند: النساء وَإِنَّ مِنكُمْ لَمَن لَّيُبَطِّئَنَّ فَإِنْ أَصَابَتْكُم مُّصِيبَةٌ قَالَ قَدْ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيَّ إِذْ لَمْ أَكُن مَّعَهُمْ شَهِيدًا ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻴﻦ ﺷﻤﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ ﻛﻮﺗﺎﻫﻲ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ. ﺁﻥ‌ﻭﻗﺖ ﺍﮔﺮ ﺷﻜﺴﺖ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ﻭ ﺗﻠﻔﺎﺗﻲ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﺩ، ﺫﻭﻕ‌ﺯﺩﻩ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺭﺣﻢ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺸﺎﻥ ﻧﺒﻮﺩﻳﻢ!» (٧٢) النساء وَلَئِنْ أَصَابَكُمْ فَضْلٌ مِّنَ اللَّهِ لَيَقُولَنَّ كَأَن لَّمْ تَكُن بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُ مَوَدَّةٌ يَا لَيْتَنِي كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمًا ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﭘﻴﺮﻭﺯی ﻭ ﻏﻨﻴﻤﺘﻲ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺪﺍ ﻧﺼﻴﺒﺘﺎﻥ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭﺣﺎﻟﻲ‌ﻛﻪ ﺍﻧﮕﺎﺭﻧﻪ‌ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺑﻴﻦ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻮﺩﻩ، ﻣﺎﺗﻢ‌ﺯﺩﻩ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﺍی‌ﻛﺎﺵ ﻣﺎ ﻫﻢ ﻫﻤﺮﺍﻫﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻳﻢ ﻭ ﺳﻬﻢ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻲ ﺍﺯ ﻏﻨﻴﻤﺖ ﺑﻪ‌ﺩﺳﺖ ﻣﻲ‌ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ!» (٧٣) النساء فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ وَمَن يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﭘﺴﺖ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ‌ﻗﻴﻤﺖ ﺑﻪ‌ﺩﺳﺖ‌ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺁﺧﺮﺕ ﻣﻲ‌ﻓﺮﻭﺷﻨﺪ، ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺠﻨﮕﻨﺪ. ﺑﻪ ﻫﺮﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺠﻨﮕﺪ ﻭ ﺷﻬﻴﺪ ﺷﻮﺩ ﻳﺎ ﭘﻴﺮﻭﺯ، ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻫﺪﻳﻪ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺩﺍﺩ. (٧٤) https://eitaa.com/SAmarashi