eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
423 عکس
650 ویدیو
74 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرائِيلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا يَعْتَدُونَ (۷۸) كانُوا لا يَتَناهَوْنَ عَنْ مُنكَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ ما كانُوا يَفْعَلُونَ (۷۹) بدانید که ناسپاسان قوم بنی‌اسرائیل از زبان داود و عیسی پسر مریم، نفرین شده‌اند و این به سبب نافرمانی و تجاوزشان بود! (۷۸) زیرا آن‌ها یکدیگر را از بدی و زشتی که [گستاخانه] انجام می‌دادند نهی نمی‌کردند، و چه منفور و زشت است عملکردشان! (۷۹) مائده [۷۸-۷۹] https://eitaa.com/SAmarashi
فرق کافر با فاسق چیست؟ کافر کسی است که منکر یکی از ضروریات دین باشد، مثلا معتقد باشد نماز یا حجاب یا امر به معروف و نهی از منکر امر لازمی نیست. فاسق کسی است که منکر لازم بودن ضروریات دین نیست اما در رفتار شخصی به آنها پایبند نیست. کافر اگر حربی باشد یعنی با مسلمانان دشمنی و جنگ کند باید با او جنگید. اگر کافر، ذمی باشد یعنی سر جنگ با مسلمانان نداشته باشد مسلمانان نیز جنگی با او ندارند اما اگر پذیرا باشد در جهت هدایت او تلاش می‌کنند. فاسق را باید امر به معروف و نهی از منکر نمود. https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از عصر زنان
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ♦️ برخی، نسخه‌های آزادی در روابط جنسی را برای رفع نیاز عاطفی دختران ما تجویز می‌کنند و آن را "احترام به انتخاب آزادانه" عنوان می‌کنند! 🔺 این درحالی‌است که دختران بیشترین آسیب روحی و جسمی را در این روابط متحمل می‌شوند... 🔺 چرا زیست عفیفانه برای دختران تجویز نمی‌شود؟! 🎤 با ارائه: دکتر فرشته روح‌افزا 📎 فایل صوتی نشست 📎 فایل تصویری نشست 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماینده سابق مجلس انگلیس خطاب به غربی‌ها؛ شما تمام دنیا را وحشت زده کرده‌اید و خودتان را امپراتور خطاب می‌کنید! ⭕️ جورج گالووی، نماینده سابق مجلس انگلیس در دومین مجمع بین‌المللی دموکراسی در پکن: 🔺️"سیستم ما مردم را فقیرتر می‌کند؛ فرانسه در آتش می‌سوزد، انگلیس از سرما به خود می‌لرزد، ۸۰ میلیون نفر در آمریکا فاقد بیمه درمانی هستند بعد غربی‌ها درباره حقوق بشر صحبت می‌کنند!" 🔴 👇 @bidariymelat
17.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 👈🏻 این خوشتیپی نیست، این جنایته!! 💠 یه خانواده‌ای دخترشون رو آورده بودند پیش من و گفتند که آقای دکتر لطفاً نصیحتش کنید! خیلی وضع پوششش خرابه!! گفتم دخترم، شما برای چی اینجوری می‌پوشی؟! انگیزت چیه؟! 🍃🌹▪️ـــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/SAmarashi 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
دکتر علیرضا لاور، سفیرفیلم: http://mediasafir.com/Xsunami/Xsunami-1080P-SafirTamasha.mp4 لینک مستقیم دانلود مستند ایکسونامی آقای دکتر لطفا بزرگواری بفرمایید و حتما مستند را ببینید و نظرات‌ ارزشمند تان را بفرمایید سید علی مرعشی: سلام خدا بر شما. با دقت تا اخر دیدم. بی نظیر است. غوغا است. به نظرم باید به طور گسترده میان جوانان به ویژه دختران پخش شود. https://eitaa.com/SAmarashi
دکتر مرعشی
دکتر علیرضا لاور، سفیرفیلم: http://mediasafir.com/Xsunami/Xsunami-1080P-SafirTamasha.mp4 لینک مستقی
پست وارده👇 در فیلم بالا مطالب زیادی درباره به بردگی کشاندن انسان وجود داشت اما از نظر من خانواده مهمترین بخش آن بود، چرا که یک انسان بی هویت و تنها مستعد هر ظلم و آسیب و انتقال آن به همان جامعه است! https://eitaa.com/SAmarashi
https://b2n.ir/y19950 لینک مستقیم دانلود مستند ایکسونامی، نسخه دانش آموزی https://eitaa.com/SAmarashi
16.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمله به تجربه گر فصل دو خانم نعمت اللهی بخاطر اینکه از حجاب گفت و درنهایت بخاطر حملات کارش به عمل مغز باز کشید! بخشی از لایو مهم دکتر عباس موزون https://eitaa.com/SAmarashi
📶 نشست برخط روانشناسی حجاب ✅ بررسی مسئله حجاب از نگاه روانشناختی 👤دکتر سید علی مرعشی دکترای حرفه ای پزشکی، ام پی اچ در بهداشت اجتماعی، دکترای تخصصی روانشناسی، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز 🗓 تاریخ برگزاری: جمعه ۲۵ فروردين ماه 🕤 ساعت ۲۱:۳۰ 2⃣ ۲ ساعت وبینار رایگان ⁉️ همراه با پرسش و پاسخ 🌐 لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/EWYsHvF ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
روانشناسی و خدا بریده ای از کتاب درسنامه روانشناسی اسلامی تالیف دکتر سید علی مرعشی پزشک و متخصص روانشناسی  عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برخی پژوهشگران متأخر متوجه ضعف روان‌شناسی در نادیده گرفتن معنویت شده و بدین سبب بر روی این موضوع به عنوان «عامل مورد غفلت» (هوج و کاردیناس، 2001) تمرکز نمودند. پیش‌تر نیز نظریه پردازان مطرحی به معنا و معنویت توجه کردند، اما در عین حال نخواستند و یا نتوانستند هستی شناسی و انسان شناسی ماتریالیستی را نفی کنند. برای مثال فرانکل (1967) گر چه بر معنا تأکید میکند اما آن را در خدا و روز بازپسین نمیجوید و یا شاید به دلیل ترس از طرد به اتهام غیرعلمی بودن، دستکم جرأت نمیکند به توحید و معاد متمسک شود. البته در میان افراد مشهور روان‌شناسی متعارف کسانی هستند که در کارهای خود از خدا یا دین نام برده اند اما نه به عنوان اعتقاد یا یک ضرورت اعتقادی. برای مثال، یونگ (1959) هرچند در اواخر عمر میگفت من به وجود خدا واقف هستم (نه اینکه فقط عقیده دارم) اما میبینیم او در نظریه رسمی خود عقیده به خدا را در حد یک کهن الگو در ناخودآگاه جمعی تنزّل میدهد (شولتز و شولتز، 2005؛ ترجمه سیدمحمدی، 1386) که لزوماً بازتابی از حقیقت نیست. یونگ هرچند دوری از دین را عامل نوروز (رواننژندی) میداند (پالمر، 2003)، اما نظریه او هیچگونه پایه دینی ندارد. در واقع هنگامی که او به مجری شبکه بیبیسی گفت: «من نیازی ندارم که به خدا عقیده داشته باشم؛ من میدانم که خدا هست»، با سیلی از انتقادات مواجه شد تا بدانجا که مجبور شد در نامه هائی سخن خود را به شکلی ترمیم کند تا از زیر فشار انتقادات بیرون رود (یونگ، 1959). او حتی پس از مرگش نیز متهم به عقیده کور شد (داوکینز، 2006). ویلیام جیمز (1907) نیز هرچند شاید در زندگی شخصی خود فردی متدین بود اما در عرصه علمی و حرفه ای نگاهی پراگماتیستی (عمل‌گرایانه) به دین داشت و عقیده به دین را به دلیل مفید بودنش تأیید میکرد اما نه به دلیل درست بودنش! شاید او نیز زیر فشار سهمگین فضای دین ستیزانه روزگار خود در غرب بود. به هر صورت تعداد اینگونه روان‌شناسانی که روی خوش به دین نشان داده اند چندان زیاد نیست. در مقابل اما، جریان کلی روان‌شناسی متعارف با دین و معنویت تضاد آشکار دارد. خشت اول این بنا را فروید (1959) گذاشت که دین را یک نوروز وسواس جهانی معرفی کرد. بعد از او افرادی مانند واتسون (به نقل از کریلن، 1975) و اسکینر (1987) در رفتارگرائی و الیس (1980) در شناختگرائی جریان وسیعی را رقم زدند که با دین خصومت آشکار داشت، اما فروید و بقیه تحت تأثیر یک تفکر فلسفی (و نه علمی) خاص که در غرب رایج شده بود قرار داشتند. به هر روی، بسیاری دیگر از افراد تأثیرگذار بر جریان روان‌شناسی متعارف نیز از بیان خصومت با دین ابا نداشتند و یا لااقل آشکارا آن را نادیده گرفتند.  هرچند فروید ریشه تدین را وسواس میدانست، با این حال بررسی احوالات فروید به خوبی نشان میدهد که او خود نیز دچار نوروز وسواس بود و خصومت او با دین علاوه بر جو فرهنگی زمانه اش از ویژگیهای شخصیتی خود او نیز ناشی میشد. برخی از نویسندگان غربی مانند پالمر (2003) نیز در این موضوع با من هم عقیده هستند. فروید به مادرش دلبستگی شدید جنسی داشت و به عکس با پدر خصومت میورزید، پدری که کاملاً مذهبی بود. وفق نظریه خود فروید، این موضوع سبب شده بود که فروید دچار عقده ای موسوم به پدیده مثلث اودیپی گردد (شولتز و شولتز، 2005؛ ترجمه سیدمحمدی، 1386). فروید در جریان ابتلاء به عقده اودیپ به رقابتی ناکام با پدر مذهبی خود، بر سر تصاحب مادرش کشانده شد، رقابتی که سر از خصومت درآورده بود؛ و خصومتی که امکان بروز نداشت زیرا غلبه بر پدر ممکن نبود. من چنین می اندیشم که شاید فروید در خلال یک واکنش دفاعی نابالغ، ناسالم و ناهشیار، از نوع «جا به جائی»، جهتگیری این خصومت را از شخص پدر، متوجه گرایش مذهبی او کرده بود. حتی اگر این موضوع را نادیده بگیریم و حتی اگر تبیینات نظری فروید را معتبر ندانیم، توجه به وسواسی بودن خود فروید (پالمر، 2003) در عین تقابل او با دین، ممکن است ما را به این تلقی رهنمون کند که فروید نیز مانند شماری از بیماران من دچار «وسواس ضددینی» بود؛ وسواسی که برخلاف ادعای فروید نه از مذهبی بودن که از لامذهب بودن سر درمی آورد. https://eitaa.com/SAmarashi