eitaa logo
صراط المستقیم
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
177 فایل
کانال جامع با مطالب مستند و مستدل ارتباط با ادمین @nasim1368 @zamin25111354 اينستا https://instagram.com/student_dialame?igshid=1f64s03e74n67 سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
صراط المستقیم
🎥 فیلم سیانور چرا مثل ماجرای نیمروز دیده نشد ⁉️ 🔵 شهید مجید شریف واقفی ♨️ ده نفر نفوذی پرویز ثابتی
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶ 1⃣ بخش اول بازخوانی ترور مجید شریف واقفی 🔵 روز 16 اردیبهشت 1354 مجید شریف واقفی یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در پی ایستادگی بر مواضع اسلامی خود و نپذیرفتن مواضع جدید و التقاطی برخی رهبران این سازمان به دست سران این گروه به شهادت رسید. 📝 به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا وسیما؛ مجید شریف واقفی در سال 1327 در تهران متولد شد. 12 روزه بود که پدرش حبیب الله که کارمند اداره فرهنگ و هنر و استاد زری بافی بود به اصفهان منتقل شد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در آن شهر گذراند. در همین دوران بودکه به فعالیت های دینی و اجتماعی روی آورد. پس از خاتمه تحصیلات دبیرستانی به عنوان دانش آموز ممتاز استان شناخته شد. در سال 1345 در زمره اولین دانشجویان دانشگاه صنعتی در رشته برق به تحصیل پرداخت و یکی از بنیانگذاران انجمن اسلامی آن دانشگاه بود. ♻️ یکی از اعضای سازمان در مورد نحوه وصل او به سازمان می نویسد: ... آشنایی من با مجید شریف واقفی از اوایل دوره دانشگاه شروع شد و در انجمن اسلامی شرکت داشتیم بعداً در سال 48 من و شریف واقفی توسط مسعود اسماعیل خانیان در جلسه مذهبی خوابگاه دانشجویان دانشگاه آریامهر آشنا شدیم که منجر به عضوگیری ما شد. مجید شریف واقفی از نخستین اعضای پرنفوذ این سازمان بود که به مخالفت با گرایش های مارکسیستی رهبران جدید سازمان پرداخت و زمانی که قصد کناره گیری از سازمان را داشت به شکلی خونین حذف شد. در جریان ضربه اول شهریور سال 1350 در رابطه با اسناد و مدارکی که در « خانه جمعی »به دست آمده بود نام شریف واقفی نیز لو رفته و مأمورین به سراغ وی رفتند. در آن هنگام وی به عنوان افسر وظیفه دراداره برق منطقه فارابی تهران مشغول خدمت بود. 🚫 محسن سید خاموشی ( برادرش معاون یکی از مسئولین دولت حسن روحانی ) که درترور شریف واقفی دست داشت می نویسد: یک روز شریف واقفی در محل کارش بود از طرف ساواک آمدند که او رادستگیر کنند پیش او آمده گفتند آقای شریف واقفی کجاست او در جواب گفته همین جا بایستید الآن می روم صدایش می کنم و بعد رفته بود و متواری شده بود. ♨️ با شروع زندگی مخفی ، شریف واقفی به همراه احمد رضایی به بازسازی سازمانی پرداخت که تمام کادرهای برجسته خود را از دست داده بود. در این زمان مجید به عنوان معاون کاظم ذوالانوار فعالیت می کرد. بعد از بازداشت کاظم در مهر ماه 51 مجید به مرکزیت سازمان راه یافت و با رضا رضایی هم ردیف شد . بعد از کشته شدن رضا او نیز مسئول شاخه کارگری شد. مجید علاوه بر مسئولیت مزبور مسئول امنیتی سازمان نیز بود و هر ماه یک نشریه داخلی با نام « نشریه امنیتی » را منتشر می کرد. این نشریه تا آذر 53 یکی از منظم ترین نشریات سازمان محسوب می شود. مسئولیت دیگر مجید « گروه الکترونیک » بود و با نظارت او عبدالرضا منیری جاوید معروف به خسرو الکترونیک موفق شد بسیاری از فرکانس ها و امواج رژیم را کشف و کنترل کند. رابطه با افراد خارج از کشور و ارسال خبر، پیام و تحلیل برای آنها از جمله دیگر مسئولیت های او بود. سازمان در جریان تغییر مواضع، مجید را به کارگری می فرستد. 👤 محسن سید خاموشی راجع به مجید می نویسد: ⭕️ ... عضو کمیته مرکزی بوده است. او مذهبی بود و در جریان خانه گردی شبانه دیگر حاضر به همکاری نمی شود با بچه ها همکاری کند. به دلیل چاپ مقاله پرچم که در نشریه داخلی چاپ شده بود. در جواب به او می گویند که اگر حاضر به همکاری نشوی خیانت کرده ای و او حاضر می شود همکاری کند. بالاخره به کار کارگری قرار می شود برود. او به ظاهر مدت شش ماه به کار کارگری می رفته ولی در پنهان با حسین ( مرتضی صمدیه لباف ) و کریم ( سعید شاهسوندی ) و زنش مشغول فعالیت برای تشکیل گروه جدید بوده است. آنها پیش اعضای پایین می رفتند و با آنها صحبت می کردند بالاخره زن مجید شریف واقفی بعد از مدت شش ماه طی نامه ای که برای کمیته مرکزی می فرستد، مسائل پنهانی آنها را فاش می کند. مجید در تلاش خود برای تشکیل گروه جدید و یا دور کردن منحرفین از تشکیلات سازمان ناکام می ماند و در تاریخ 16 اردیبهشت 54 به تصویب مرکزیت مارکسیست شده، ترور و جسدش سوزانده می شود. 📝 منبع : بازخوانی ترور مجید شریف واقفی http://www.iribnews.ir/fa/news/2120936 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶ 1⃣ بخش اول بازخوانی ترور مجید شریف واقفی 🔵 روز 16 اردیبهشت 1354 مجید شریف واقفی یک
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶ 2⃣ بخش دوم بازخوانی ترور مجید شریف واقفی ♨️ ترور شریف واقفی ⭕️ مرکزیت سازمان در اسفند ماه 1353 ، از طریق لیلا زمردیان همسر شریف واقفی ، که ضمناً رابط وی با سازمان بود، دریافت که شریف واقفی که به دلیل مخالفت با انحراف ایدئولوژیک قبلاً از مرکزیت تصفیه شده بود ، « مسلح » است . لیلا در یک متن انتقاد از خود پس از اینکه از طرف مسئولش متهم شده بود که حقایق را نمی گوید اعتراف کرد که از همان آذر ماه 53 می دانسته که شوهرش مسلح است ولی گزارش نکرده است. 🔵 ضمناً صمدیه لباف نیز یکی دوبار به وحید افراخته گفته بود که دیگر به دلایل اعتقادی نمی خواهد با سازمان کار کند. این مسئله نیز شایبه ارتباط منظم مخالفین را برای هسته مرکزی سازمان تقویت کرد و لذا تصمیم به مذاکره اولیه با مخالفان گرفتند. 💢 طی چند تماس که در فروردین ماه 1354 بین وحید افراخته ، به نمایندگی از مرکزیت، با مجید شریف واقفی و صمدیه لباف گرفته شد ، آنان صریحاً اظهار داشتند که دیگر نمی خواهند با سازمان کار کنند و تصمیم به جدایی گرفته اند . از جمله توجیهات و انگیزه های مرکزیت سازمان در ترور وی و شریف واقفی ترس از نوعی انتقام گیری « مکتبی » بوده است؛ که تردیدی نیست قیاس به نفس کرده اند . مرکزیت توصیه کرد که شریف واقفی ، صمدیه لباف و سعید شاهسوندی را تصفیه فیزیکی (ترور) کنند ؛ و ضمناً با سیف الله کاظمیان ، سمپات صمدیه و انباردار آنها نیز بعد از ترور آن دو تماس گرفته شود. که «انبارک» را تحویل دهد. ⚪️ طبق قراری که از طریق لیلا زمردیان به شریف واقفی ابلاغ شد، وحید افراخته و او در ساعت 4 بعداز ظهر روز 16 اردیبهشت ماه 1354 در سه راه بوذرجمهری نو (15 خرداد شرقی ) ، باید یکدیگر را می دیدند. قبلاً محسن سید خاموشی و حسین سیاه کلاه در یکی از کوچه های خیابان ادیب الممالک مستقر شده بودند و در انتظار ورود شریف واقفی به سر می بردند که قرار بود علامت آن را منیژه اشرف زاده کرمانی بدهد. طبق برنامه ، لیلا ، همسر شریف بی آنکه از جریان ترور مطلع باشد او را تا محل ملاقاتش با وحید همراهی کرد و جدا شد. قرار بود در این ملاقات آخرین حرف ها زده شود و وحید احتمالاً و صرفاً به لحاظ تاکتیکی جهت انحراف ذهن شریف موافقت سازمان را به مجید شریف واقفی اعلام دارد. وحید وی را به داخل خیابان ادیب برد و زمانی که به کوچه محل استقرار دو عضو دیگر رسیدند و خواستند از آن عبور کنند، حسین سیاه کلاه یک گلوله از روبه رو به صورت شریف واقفی و وحید افراخته نیز گلوله ای از پشت سر به او شلیک کرد . جسد او به سرعت در صندوق عقب اتومبیلی که از قبل آماده بود قرار گرفت، وحید و دو نفر دیگر با رانندگی محسن خاموشی به سوی بیابان های مسگرآباد حرکت کردند. در آنجا شکم شریف واقفی توسط خاموشی و سیاه کلاه پاره شد و در آن، محلول بنزین و کلرات و شکر ریختند و آتش زدند. پس از سوزاندن جسد، آن را قطعه قطعه کردند و در چند نقطه دفن نمودند. به علت سوزاندن و مثله کردن جسد، یکی از دست های حسین سیاه کلاه مقداری سوخت که در نتیجه نتوانست در برنامه بعدی، که قرار بود ساعت 6 بعد از ظهر اجرا شود (ترور صمدیه لباف) شرکت کند. 📝 منبع : بازخوانی ترور مجید شریف واقفی http://www.iribnews.ir/fa/news/2120936 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶ 2⃣ بخش دوم بازخوانی ترور مجید شریف واقفی ♨️ ترور شریف واقفی ⭕️ مرکزیت سازمان در ا
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶ 3⃣ بخش سوم بازخوانی ترور مجید شریف واقفی 🔵 شرح قتل و جسدسوزی شریف واقفی از زبان خاموشی ♨️ سید محسن سید خاموشی ، از عوامل اصلی ترور شریف واقفی ، اعترافات دهشتناکی در مورد این حادثه دارد؛ که عین آن را در حضور والدین او نیز تکرار کرد و از تلویزیون رژیم شاه پخش شد. در محل قرار ، علی و بعد حیدر و حسن هم آمدند. ماشین قهوه ای را هم با خود آورده بودند... وسایل ضروری را داخل ماشین گذاشتم ( کلرات بنزین برزنت ابر نایلون هر کدام یک دست لباس اضافی برای خود آورده بودیم میخ پنجری لُنگ ). صندوق عقب را مرتب کردیم؛ اول یک ورقه نایلون زیر انداخیتم . بعد برزنت را روی آن کشیدیم، بعداً ابر را روی برزنت کشیدیم. حدود سه کیلو کلرات در بسته [های] یک کیلوئی در داخل ماشین گذاشتیم. یک پیت هم خریدیم و آن را پر از آب کرده داخل ماشین گذاشتیم. طرح بدین شکل بود که روبه روی کوچه ادیب [الممالک] ( کوچه باریک ) یک همشیره بایستد؛ بعد وقتی مجید شریف واقفی وارد کوچه شد، همشیره برود و عباس وارد کوچه شده مجید شریف واقفی را بکشد، بعد جسد را دو نفری ( عباس و حیدر ) با هم حمل کنند، در صندوق عقب بگذارند و بعد سوار شده بروند... ⭕️ حیدر سر قرار مجید شریف واقفی رفت. من و عباس هم ماشین قهوه ای را به کوچه ای برده نمره ها را باز کرده و نمره های جعلی را پشت شیشه های آن گذاشتیم و به محل عمل رفتیم؛ ماشین را دم کوچه باریک گذاشتیم و ایستادیم. چند لحظه بعد، علی با ناراحتی آمد و گفت: « همشیره سر قرار خود نیامده ؛ چه کار کنیم؟» عباس گفت: « مهم نیست؛ من طوری می ایستم که نیمی از کوچه را ببینم.» ما ایستاده بودیم که دیدیم همشیره با چادر آمد و روبه روی کوچه ایستاد. حدود یک ربع گذشت که همشیره رفت. عباس از من خداحافظی کرده و داخل کوچه شد؛ لحظه ای بعد صدای شلیک گلوله بلند شد. من لنگ را برداشته و داخل کوچه شدم که دیدم مجید شریف واقفی ، به صورت، روی زمین افتاده است. لنگ را روی صورت او گذاشتم و برگشتم؛ ماشین را روشن کرده دستمالی تر کردم. وقتی عباس و حیدر جسد را داخل ماشین گذاشتند، من خون های روی سپر را پاک کردم و با هم سوار شدیم و رفتیم... ⚫️ عباس از جلو یک تیر به صورت او شلیک کرد[ه] و حیدر هم یک تیر به پشت سرش شلیک نموده [بود]؛ بعد دو نفری جسد را داخل ماشین آوردند. چند زن از دیدن صحنه داد و فریاد کردند؛ که حیدر سر آنها داد کشید: « ما پلیسیم، دور شوید. کسی که کشته شد خرابکار بود». از طریق [کوچه] آب منگل و شهباز رفته و از آنجا به خیابان عارف، نزدیک میدان خراسان [رفتیم]. حیدر پیاده شد و من و عباس وارد جاده مسگر آباد شدیم. همان موقع که مجید شریف واقفی روی زمین افتاده بود، اسلحه اش را از کمرش برمی دارند.همان اسلحه ای که از انبار تخلیه کردند، ولی نارنجکش را بر نمی دارند و نارنجک از کمرش می افتد و عباس و حیدر نفهمیده بودند؛ در نتیجه نارنجک در کوچه ماند. من و عباس در جاده مسگرآباد، همانجایی که [ وحید افراخته ] علامت داده بود، رفتیم ولی جایی برای سوزاندن جسد نبود؛ زیرا همان لحظه ای که ماشین را پارک کردیم، یک گله گوسفند و چند مرد نزدیک ما شدند. در هر صورت ما از منطقه دور شدیم و در امتداد جاده قدیم پیش رفتیم. بالاخره جایی یافتیم در 18 کیلومتری جاده مسگرآباد، که چاله های زیادی داشت. بعد از مدتی معطّلی، بالاخره جسد را از ماشین پایین انداختیم و کلرات را روی جسد ریختیم، مخصوصاً [روی] صورت او ، بعد بنزین ریخیتم ، بعد دست های خود را و ماشین را تمیز کردیم؛ بعد مقداری هم بنزین روی دست و پای عباس ریخته شد. در همان حال فندک را زد: از جسد شعله طولانی بلند شد و از دست و پای عباس هم شعله بلند شد؛ مقداری عقب رفته، من روی او پریدم و او را زمین زده و شعله را خفه کردم. وقتی بلند شدیم، متوجه شدیم که شعله به درِ صندلی عقب ماشین گرفته ؛ به سرعت داخل ماشین پریده و ماشین را از شعله ها دور کردم ... . در گودالی جسد را انداخته و کلرات و بنزین روی آن ریختیم. جیب های آن را تخلیه کردیم؛ 20 عدد قرص سیانور داشت و مقداری نوشته که آیه قرآن در آن بود و حدود 400 تومان پول. 📝 منبع : بازخوانی ترور مجید شریف واقفی http://www.iribnews.ir/fa/news/2120936 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
سلام و ادب و احترام کمال تقدیر و تشکر را از همه خواهران و برادران انقلابی که صبوری کردید به دلیل مشکل در تهیه نت در کنار تان نبودیم ان شاءالله با تمام قوا و نیرویی مضاعف با حمایت شما ادامه خواهیم داد در تبلیغ کانال خودتان همکاری کنید ارتباط با ادمین جهت پیشنهادات و انتقادات @nasim1368 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2 آی گپ https://iGap.net/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
9⃣ قسمت نهم 🚫 اسامي زير جزو 60 نفري هستند كه نامه محرمانه به امام(ره) درخصوص شهادت بر بيگناهي متهمان
سرانجام پرونده انفجار دفتر نخست وزیری استاد علیرضا پورمسعود.mp3
2.83M
🎥 متهمین انفجار دفتر نخست وزیری چه کسانی بودند و چه کسانی برای تبرئه شدن آنها تلاش کردند ⁉️ 🔶عبارت نخست وزیری و پرونده ناتمام و کشمیری و لاجوردی را جست و جو کنید 🎵 پورمسعود @seratalmostaghim2
صراط المستقیم
🎥 متهمین انفجار دفتر نخست وزیری چه کسانی بودند و چه کسانی برای تبرئه شدن آنها تلاش کردند ⁉️ 🔶عبارت ن
تشکیل وزارت اطلاعات بعد از انفجار نخست وزیری استاد علیرضا پورمسعود.mp3
3.41M
🎥 طرح وزارت خانه اطلاعات توسط حجاریان ♨️ معرفی ری شهری برای وزارت اطلاعات توسط خسرو تهرانی 🔶عبارت نخست وزیری و پرونده ناتمام و کشمیری و لاجوردی را جست و جو کنید 🎵 پورمسعود @seratalmostaghim2
صراط المستقیم
⭕️ نفوذی های انقلاب امام خمینی و اقدامات آنها 1⃣ صادق قطب زاده 📌 اعتراض مردم به برنامه های صدا و سی
دانشجویان تحصیل کرده نفوذی استاد علیرضا پورمسعود.mp3
2.83M
🎥 سرمایه گزاری باند نیمرودی و عالیخانی بر روی دانشجویان تحصیل کرده در خارج برای نفوذ در ایران ⁉️ 🔶عبارت ظریف و سعید امامی و... را در کانال جست و جو کنید 🎵 پورمسعود @seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*انتشار بدون لینک حرام است* *🔳 در مورد شبکه نفوذی سعید امامی و خانواده اش چه می دانید⁉* *💢 درمورد شب
قسمت چهارم خرس خاله های انقلاب.mp3
12.2M
🚫 خاندان یهودی نفوذی سعید امامی 📖 کتاب فراموشخانه و فراماسونری در ایران نوشته اسماعیل رائین ♻️ جواد رخ صفت ♨️ ماجرای میکونس و عملیات خیارشور و قتل های زنجیره ای 🎵 علیرضاپورمسعود @seratalmostaghim2
صراط المستقیم
⭕️ انزوای مردان اهل فرهنگ 💢تجربه‌هاي بحران فراگير، اين احتمالات را قوّت بخشيده و حسب همان، سياست‌مد
⭕️ رابطه تکنولوژی و فرهنگ ♻️ در حال حاضر تكنولوژي مظهر تمام اين جريان است. و هر چه از گذشته فاصله گرفتند در فرهنگ هم به ابتذال رسيدند. 💢 به طوري كه الآن ديگر ادبيات اصيل، هنر اصيل و موسيقي اصيل در غرب ديده نمي‌شود. همه به ابتذال رسيده‌اند. 💢 ادبيات اصيل و هنر اصيل در غرب تبديل به يك جريان خاص شده در حالي كه در گذشته اين ادبيات و هنر و فرهنگ كاملاً جاري و جريان حاكم بوده امّا در حال حاضر يك جريان خاص است كه مخاطب خاص و انگشت‌شمار خود را دارد. 💢 اگر طيّ دو سده‌ي اخير هم غرب، توسط مستشرقين ، شرق و فرهنگ شرقي را مطالعه كرده ، براي شرقي شدن نبوده است، بلكه براي شناخت شرق و ضربه زدن به شرق بوده است. 💢هدف اين مطالعات و بررسي‌ها شناسايي شرق به قصد سلطه‌جويي بر آنان بوده است. بايد متذكّر شويم كه غرب در قرن بيست و يكم سقوط و ريزش كامل را دارد تجربه مي‌كند. 💢 اين سقوط و ريزش قبل از اين كه در حوزه‌ي اقتصاد و سياست رخ بدهد در حوزه‌ي فرهنگ رخ داده است و چنان که گفتیم، اين سقوط را انديشمندان و متفكّران غربي پيش بيني كرده بودند. 💢 به دلايل مختلف و از جمله: • خستگي انسان غربي از « يك سو نگري » و « مادّه‌گرايي ». • انفعال و ايستايي حاصل از زندگي كسالت آور ماشيني و بي‌روح. • پاسخ نگرفتن از رويكرد به دنيا و جهان عاري از معنويت، عدم آرامش و بالأخره بحران‌هاي چند وجهي، زمينه‌هاي بازگشت و مراجعه به معنويت و شرق و به ويژه اسلام را فراهم آورده است. اين به معني ظهور نياز در انسان غربي است. 💢 جان و روح و هسته‌ي اصلي معنويت و مذهب در شرق اسلامي و در بين مسلمانان جاري است. ضمن آن‌كه، توانايي موجود در اين حوزه، مجال تولد فرهنگ و تمدّن جديد از شرق را فراهم آورده است. 💢 غرب و سردمداران پشت پرده كه عموماً يهودي‌ و صهيونيست‌اند، ناگزير به گزنيش يكي از اين سه راه‌اند: 1⃣ مقابله و مقاتله با اين جريان جديد؛ 2⃣ تجديدنظر در خود و احياگري؛ 3⃣ سر فرود آوردن در برابر شرق و تاريخ جديد. 💢 چنان‌كه عرض كردم امكان و استعداد احياگري در غرب وجود ندارد. بنيه‌ي لازم براي اين امر موجود نيست. 💢 خوي استكباري و شيطاني نيز غرب يهودي را از تسليم شدن در برابر شرق تاريخ جديد منع مي‌كند لذا، راه ميانه را راه خود فرض كرده‌اند. 💢 مجادله ، مقابله و مقاتله با شرق، فرهنگ اسلامي و انسان مسلمان. همان كه امروزه با همه‌ي وجوه آن روبرو هستيم. و اين خود وجه ديگري از كين‌جويي غرب عليه اسلام و مسلمانان و به ويژه شيعيان است. 📚 مثلث مقدس 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2 آی گپ https://iGap.net/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
⬛️ سلام بر محرم 🎥 کلیپ 10 ♨ دین ساختگی 💢 تحریف انقلاب پیامبر ✅ بدعت در تعیین خلیفه ⚠ یزید شناسی ⛔ اب
🔶 ضرورت ارائه‌ی تعریف بومی از « سبک زندگی » 🔹 لازم است محققان اسلامی تحقیقات علمی خود در حوزه «سبک زندگی» را بر پایه‌ی تعریف بومی از این مفهوم ابتنا نمایند و از تعریف سبک زندگی، حسب تعاریف ذکرشده توسط غربیان ، به شدت اجتناب نمایند . بسی جای تأسف خواهد بود که محققان مسلمان بخواهند تحقیق خود را بر تعریف محققان غربی استوار نمایند که نتیجه‌ی این امر، وجود تناقض در محتوا خواهد بود ؛ مثل اینکه یک محقق شیعی برای بررسی سیر تطور اجتهاد ، در ابتدای تحقیق خود، تعریف چند تن از محققان اهل تسنن را در خصوص اجتهاد ذکر نماید! با این حساب، مبتنی نمودن مباحث مربوط به سبک زندگی بر نگاه و تعریف غربی ، رهزن و دامی است در پیش پای محققان اسلامی . 🔹 مضاف بر آن، ابتنای قدم اول یک تحقیق ‌ـ‌ که تعریف اصطلاحات و عبارات است‌ ـ‌ بر تعریف و نگاه عرضه‌شده از جانب فرهنگ رقیب، در تضاد کامل با فلسفه و هدف بحث از سبک زندگی، یعنی ارتقای فرهنگ دینی و پس زدن فرهنگ غربی از زندگی است . این اقدام، ناخواسته و بدون اینکه در گام‌های بعدی اختیاری برای محقق باشد، نوعی الزام نانوشته را در پیمودن گام‌های بعدی بر اساس همان نگاه و دیدگاه غربی، برای محقق، جاری و ساری خواهد نمود. خروجی چنین اقدامی، یک خروجی التقاطی و سردرگم‌کننده خواهد بود که نه ثمره‌ی علمی دارد و نه قابلیت اجرایی ؛ چون نه با فرهنگ بومی همخوانی دارد و نه حتی با فرهنگ غربی سازگاری . هرچند فرهنگ غربی نیز در این جامعه و با این سبک زندگی چندان قابلیت اجرایی ندارد. 🔹 به نظر می‌‌‌رسد ارائه‌ی تعریف بومی از سبک زندگی امری ضروری است؛ تعریفی که مبتنی بر جهان‌‌‌بینی اسلامی ـ ایرانی باشد و خروجی آن، علاوه بر فراهم‌آوری اهداف مثبت موجود در مباحث سبک زندگی غربی، گامی در جهت ارتقای وضعیت ارزش‌ها و نگرش‌ها حسب آموزه‌‌‌های دینی و رفع کاستی‌ها در این زمینه باشد. این تعریف بایستی رابطه‌ی « سبک زندگی » را با سایر پدیده‌ها و مفاهیمِ هم‌جوار نشان دهد. بنابراین بر محققان و صاحب‌‌‌نظران در این حوزه، یک وظیفه است تا با بررسی و تعمق در موضوع، به ارائه‌ی تعریف بومی از «سبک زندگی» با در نظر داشتن شاخص‌‌‌های بومی (اسلامی ـ ایرانی) اقدام شود 📚 اندیشکده برهان -زندگی ➖➖➖ 🔵 انتشار بدون لینک حرام است سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2 آی گپ https://iGap.net/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🔮 سعید امامی نفوذی یا شهید ؟* *✍ #علیرضا_پورمسعود* ⭕️ پیرامون مطالب مطرح شده توسط بنده در کلیپ های
*⭕️ جاسوس ها و عملیات فریب* ✍️ علیرضا پورمسعود 💢وقتي كسي چيزي نهان كرده داشته باشد، همه اعمال و كردار خود را توجيه مي كند. يعنی می كوشد تا زوايای مهم زندگی خود را مخفي نگه دارد؛ معمولاً انسان های دوچهره يدی طولا در توجيه اعمال و رفتار خود دارند زيرا زندگي آنان به ناچار در موارد بسيار ، با انديشه ها و علايقشان در تناقض است. در دنيای ، توجيه الزاماً به مفهوم دروغ نيست، بلكه بخشی از واقعيات دستچين شده زندگی به منظور فريب مخاطب است؛ به این رویه گفته می شود 👤 منصور رفیع زاده یکی از اثرگذارترین چهره های حزب زحمتکشان است که به عنوان مامور درجه هفتم ساواک و مسئول ایستگاه ساواک در آمریکا است مسئولیت وی در سال های نزدیک به انقلاب منبع گیری از طریق دانشجویان ایرانی در آمریکا تحت نظارت FBI در زمان تحصیل در آمریکا و در زمان بازگشت به وطن تحت نظارت CIA بوده است ( مانند سعید امامی و ظریف و...) 👤 منصور رفیع زاده از چهره های نزدیک و بسیار صمیمی به مظفر بقایی رهبر حزب زحمت کشان بوده و پیشرفت و رشد خود را مدیون حمایت های شخص به سبب دوستی با پاکروان ( قائم مقام وقت ساواک ) است 💢از صمیمیت رفیع زاده با بقایی می توان به مضمون نامه ای که از آمریکا به بقایی نوشته است اشاره کرد :روي ماه شما را ميبوسم . منتظر دست خط عزيز و پخته شما هستم كه با رمل و اسطرلاب بخوانم . بعله! بعله! بعله نگاه به اين خط بكنيد رشك ببريد حسادت ورزيد قربانت. فرزندت منصور ( گزارش رفيع زاده به بقايي، اول آپريل ۱۹۶۰ ، آرشيو مركز اسناد انقلاب اسلامی )📚 💢در آمريكا گروهي كه در پوشش فعاليت دانشجويی به نفع حزب زحمتكشان، دانسته يا ندانسته ابزار اجرايی ساواک و فرامين شاه برای تحت كنترل درآوردن مخالفين بودند، گروه ملی دانشجويان ايرانی در امريكا نام داشتند. هيأت اجراييه گروه ملي دانشجويان ايرانی در امريكا به نقل از نشريه شهاب به اين شرح است: ابوالقاسم سدهی ، دانشجوی دانشگاه نيويورک رئيس ، دانشجوی همان دانشگاه نايب رئيس؛ دكتر احمد افشار ،پزشک بيمارستان منوديست نيويورک دبير گروه؛ مهدی خسروشاهی ، دانشجوی دانشگاه جورجيا خزانه دار؛ علي اكبر كارآموز ، دانشجوی دانشگاه ايالتي اوكلاهما رئيس كميته فعاليت های اجتماعی؛ فرامرز ناصری ، دانشجوی دانشگاه ايالت اوكلاهما رئيس كميته روابط دانشجويان ايرانی در امريكا و اروپا؛ ابراهيم پاشا ، دانشجوی دانشگاه كيزكزويل ايالت ميسوری رئيس كميته روابط دانشجويان ايراني در امريكا و ايران. (نشریه شهاب مورخ دی ماه ۱۳۴۰)📚 💢بعد ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ رفیع زاده و دیگر افراد به جلسات مخالفین شاه می رفتند و موضوع را منحرف می کردند به بحث علل شکست مصدق و ... نکته جالب اینجاست که در جلسات شهید دکتر مصطفی چمران ایشان این سوال را از آن ها می پرسید که رفیع زاده و تیمش آیا از طرفداران هستند یا خیر؟ و با زیرکی تمام ریشه ی فعالیت های آن ها را برای حاضرین آشکار می کرد ( گزارش منصور رفیع زاده از آمریکا ۱۳۴۳/۸/۲۶ )📚 👤 منصور رفیع زاده از چنان نفوذ و حمایتی توسط آمریکا و اسرائیل برخودار بود که حتی زمانی که نصیری ریاست ساواک را بر عهده گرفت علیرغم دستور و پیگیری های فراوان نتواسنت رفیع زاده را از ساواک اخراج کند تا حدی که او در این دوران ترفیع سازمانی هم شد 👤رفیع زاده نقش ویژه و مهمی برای تحکیم قدرت شاه و منبع گیری برای ساواک داشته تا حدی که به خاطر برگزاری جشن نوروز سال ۱۳۵۱ باعث شد شاه از او تعريف و تمجيد كند و به پيشنهاد وزارت امور خارجه و تشريفات دربار به دريافت نشان مفتخر گردد 👤رفیع زاده در نامه ای درد دل خود را به مظفر بقایی در خصوص ذات آمریکا بعد از این همه خدمت و جاسوسی برای این کشور اینگونه شرح می دهد: 💢چقدر ساده دل بودم چقدر سطحي فكر مي كردم چقدر تعصب داشتم كه اينها دمكرات هستند. جداً افسوس و صد افسوس وجدان مقصری دارم. خداوند وسيله راحتی آن را مگر فراهم كند، دفاع از مكتب امريكا دفاع از ديكتاتوري و آدمكشی است و اين خصلت اين مكتب است، چاره ای هم بر آن متصور نيست مگر اين مكتب عوض بشود كه خصلت آن عوض بشود. 📚 (نامه رفيع زاده به بقايي، مورخ ۲۰ بهمن ۱۳۴۶ ، مركز اسناد انقلاب اسلامی) ❓این سوال نیز قابل تامل است که مسئولین غرب زده و عاشق آمریکا چگونه می توانند دم از اعتماد و مذاکره با این کشور بزنند؟ *💢 ⛔ منصور رفیع زاده ⛔ کتاب گفته های خود در دهه ی ۶۰ خورشیدی تحت عنوان شاهد ( هم نام نشریه ی حزب زحمت کشان ) به چاپ رساند که در دوران تصدی ⛔ سعید امامی ⛔ در وزارت اطلاعات ترجمه و منتشر شد* 📚 (فصلنامه مطالعات تاریخی شماره ۱۹ زمستان ۱۳۸۶) 👤 علیرضا پورمسعود ➖➖➖ 🔵 انتشار بدون لینک حرام است 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
➿✴️ کلام استاد رائفی پور ✴️➿ بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 اهمیت سواد رسانه ای و عملیات روانی امروز لاز
🔵 اهمیت سواد رسانه ای و عملیات روانی ⭕️ دوقطبی سازی در جنگ روانی ✍️ علیرضا پورمسعود 💢 یکی از تکنیک های موثر در جنگ روانی ایجاد یک دوقطبی در بین نیروهای مخالف است کارکرد این دوقطبی درگیر کردن نیروهای یک جبهه بر سر موضوعی فرعی که هدف اصلی را به حاشیه می کشد نیروها در این زمین بازی تبدیل به مهره سیاه و سفید می شوند و بازی در این زمین به نفع دشمن است در صورتی که نیروهای درگیر متصور مبارزه با دشمن هستند 💢این تکنیک که توسط اسرائیل بارها اجرا شده و می شود به علت عدم سواد_رسانه_ای و تحلیل رسانه ای مردم منجر به متفرق ساختن نیروهای مبارز برای برهه ای کوتاه می شود 💢یکی از مصداق های این تکنیک جنگ روانی در تاریخ مبارزات انقلاب پروژه کتاب شهید جاوید است که باعث شد نیروهای مخالف شاه تبدیل به دو جریان مخالف و موافق شوند و در جلسات مختلف در مقابل هم می ایستادند و این زمین بازی حرفه ای را ساواک تعریف و مدیریت می نمود تا جایی که تمام دغدغه ی انقلابیون متمرکز بر روی پاسخ به موافقین یا مخالفین بود 💢بعنوان نمونه یکی از اسناد ساواک را در این زمینه بررسی می کنیم: در خرداد ۵۲ این گزارش ساواک می گوید: اوامر ملوکانه دراین مورد، چنین شرف صدور یافت: " از موقعیت استفاده کنید و نوکران خمینی را تار و مار کنید . " در اجرای اوامر مطاع ملوکانه، مراتب به ساواک قم منعکس و اضافه گردید با مقامات انتظامی محل تماس و ترتیبی داده شود که طرفداران خمینی جهت نزاع و برخورد جمعی که موجب بروز اغتشاش و تشنج در منطقه شده دستگیر و تحت پیگرد واقع و یا به همین جرم از منطقه طرد گردند 📚 حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمدرضا گلپایگانی به روایت اسناد ساواک ، مرکز بررسی اسناد تاریخی، ج . ۳، ص ۱۶۷ 💢 همانطور که مشخص است شخص شاه از طریق ساواک بدنبال حذف انقلابیون است که زمینه ی آن همین مباحث پیرامون است تا جایی که انقلابیون به دو طیف تقسیم شدند و عده ای از روحانیون گروه ضربت تشکیل دادند و با جریان مخالفین برخورد فیزیکی و سخت انجام دهند 💢اقدامات گروه ضربت چنان در جهت اهداف ساواک است که یکی از کارشناسان ساواک ذیل گزارشی راجع به اقدامات این گروه می نویسد: آنچه به نظر می رسد در آینده نیز در این زمینه اقداماتی خواهند کرد که به منظور هرچه بیشتر به ثمر رسیدن طرح مورد نظر، نباید تضییقاتی جهت آنان فراهم گردد. زیرا در حال حاضر این عده قویاً گلپایگانی و خصوصاً سیدمهدی را از عوامل ساواک و دستگاه می شناسند و با اجرای طرح مذکور درصدد کوبیدن وی می باشند و تنها مانع خود را ساواک می دانند. علی هذا با احتیاط عمل میکنند. چنانچه به وسیله منابع به نحو غیرمحسوس در این زمینه تشویق و تحریک گردند و از جانب ساواک هم اقدامی به عمل نیاید، مسلما به مرور بر فعالیت های خود در این زمینه خواهند افزود 📚 آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، شماره بازیابی ۸۵۸۱۴ 💢 نکته ی جالب توجه عدم موضع گیری امام خمینی(ره) در این موضوع است که ایشان این جریان را بازی شاه و ساواک برای ضربه زدن به مبارزین و انحراف هدف اصلی انقلاب می داند در همین زمینه در اردیبهشت ۵۸ می فرمایند: 💢 یک مساله ی فرعی پیش آوردند که ما از مسائل اصلی غفلت کنیم . قبل از ماه رمضان می گفتند (( شهید جاوید )) تقریبا ماه رمضان را یک دسته ای اشکال می کردند ، یک دسته ای رفع اشکال می کردند یک دسته ای فحش می داندند و یک دسته ای به این طرف فحش می داند آن ها هم نشسته بودند به ریش ما می خندیدند که اینطور (( ما این ها را ملعبه کردیم )) تمام ماه رمضان را در تمام ایران سر یک کتابی ، که مساله فرعی بود و هیچ اصلا چیزی نبود ضایع می کردند وقت مارا .و مارا منحرف می کردند از اینکه آن وقت البته قدرت او (شاه) بود که نسبت به آن ها یک کلمه ای بگوییم 📚صحيفه امام، ج ۷، ص ۴۰۹ 💢 از این تکنیک نیز امروز استفاده می شود برای مثال جریان سپیده گلریز دقیقا با توهین به مقدسات آغاز شد و عده ای را درگیر کرد و سپس تکذیب شد در این میان عده از دغدغه مندان یادداشت هایی مبنی بر برخورد فیزیکی و حذف در کانال های مختلف منتشر کردند که همان تفکر گروه ضربت در جریان کتاب شهید جاوید است هدف اصلی و دغدغه ی اصلی امروز کشور و انقلاب مسائل اقتصادی و تصویب قانون شفافیت آرا نمایندگان مجلس است که تیم عملیات روانی جبهه مخالف با راه انداختن جریان هایی مثل سپیده گلریز و امثال آن بدنبال منحرف کردن مسیر اصلی مطالبات از مسئولین است جریان سپیده گلریز تمام شد اما باید تجربه ای باشد برای نیروهای فعال که با آموختن و در زمین بازی عملیات روانی دشمن قرار نگیرند و توطئه های رسانه ای آن را با اقدام به موقع و موثر خنثی کنند ➖➖➖ 🔵 انتشار بدون لینک حرام است http://sapp.ir/seratalmostaghim @seratalmostaghim2