هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
🔖تعریف دانش سایبرنتیک
📌سایبرنتیک، دانش کنترل پدیدههای هوشمند از طریق هدفمندسازی اطلاعات دریافتی آن است. این واژه در زبان فارسی با عنوان فرمان شناسی شناخته میشود.
📌در واقع فرض اصلی در دانش سایبرنتیک این است که اگر به یک پدیدهی هوشمند (شامل انسان و ماشین) اطلاعات ورودی به صورت هدفمند و کاتالیزه داده شود، در نهایت مبتنی بر آن اطلاعات به باور، تصمیم و اقدامی میرسد که از ابتدا مدنظر کنترل کننده بوده است.
👤مهندس محمدعلی شکوهیانراد
🖇دوره تکمیلی ژورنالیسم
🏢مؤسسه استاد فرج نژاد
📝 @FarajNezhad110
هدایت شده از خبرنامه دانشجویان ایران
🔰بسته پیشنهادی «خبرنامه دانشجویان ایران» به مناسبت روز پایانی نمایشگاه کتاب؛
🔻جنگ جهانی چهارم تا نظم جهانی
🔸️با پایان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور که امسال نیز مانند گذشته در مصلی امام خمینی ( ره) برگزار شد قصد داریم تا در این گزارش به معرفی چند کتاب شاخص به این مناسبت بپردازیم.
#خبر_ویژه
https://iusnews.ir/fa/news-details/470712/8
🆔 @iusnews
🌐 iusnews.ir
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3975020545C3ba8a1068b
🔶🔹 مختصات ژورنالیسم سایبری
⭕️ امروز جریان #ژورنالیسم که به توان سایبر مجهز شده:
1️⃣ نه یک صفحه روزنامه یا چند صفحه کتاب؛ که تمام #اطلاعات محیطی؛
2️⃣نه از تکنولوژیهای سنتی، که از تمامی تکنولوژیهای قدیم و جدید؛
3️⃣نه برای یک قشر خاص، که برای تمامی اقشار؛
4️⃣نه برای یک سن خاص، که برای تمامی سنین؛
5️⃣نه برای تعیین بخشی از زندگی که برای تعیین تمام زندگی؛
6️⃣نه برای زنده ماندن، که حتی برای تعیین مرگ است.
⬅️ و فراتر از آن، امروز:
ژورنالیسم سایبری نه برای زندگی، بلکه زندگی برای ژورنالیسم سایبری است.
👤مهندس محمدعلی شکوهیانراد
🖇دوره تکمیلی ژورنالیسم
🏢مؤسسه استاد فرج نژاد
📝 @FarajNezhad110
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از پونز
🔴 شراب ایرانی اسلامی ❗️❗️❗️
🔰خوردن شراب، حرام مسلم است.
🔻فرقی ندارد که آن شراب در خارج از کشور و یا اینکه در داخل کشور و با برچسب ایرانی اسلامی تولید شود!
🔻فرقی ندارد که شرب خمر در خارج ایران باشد یا در داخل کشور.
🔻فرقی نمی کند که نعوذبالله در مسجد خورده شود یا در کاباره.
👈قضیه #روبیکا هم چیزی شبیه شراب ایرانی اسلامی است!
🔻یکی از دلایل اصلی تشویق مردم به حضور در سکوهای داخلی این است که در یک محیط #پاک و بر اساس ارزش های اخلاقی و هنجارهای #شرعی فعالیت کنند.
🔻قرار نیست بر روی محتوای کثیف و پر از فساد و فحشاء اینستاگرام برچسب روبیکا بزنیم و بعد به ایرانی بودن سکو ببالیم!!!
⏪ مشکل اصلی ما ترویج گناه و فحشاء است؛ تولید و نشر #گناه، #فساد و #فحشاء چه در اینستاگرام و چه در روبیکا حرام است. بنابراین، ایرانی بودن روبیکا، حلال کننده امر حرام نیست.
📌 @ponezs
هدایت شده از کنفرانس ملی فضای سایبر
💢 دومین کنفرانس ملی فضای سایبر، از نهم تا یازدهم آبان ۱۴۰۲ در دانشگاه تهران برگزار میشود.
برای دریافت اطلاعیههای این رویداد، در کانال کنفرانس عضو شوید:
https://eitaa.com/joinchat/3452829881Cbd0fc42858
🌐 http://cysp.ut.ac.ir
🆔 @cysp_conf
هدایت شده از تا 2030
▪️اخیراً، جزییات جدیدی از لایحهء حجاب و عفاف منتشر شده.
در باب اینکه این پیش نویس قانونی، همه چیز را به دوربین واگذار کرده، و تعامل دینی افراد جامعه را نادیده گرفته -مطابق قرآن و شریعت محمدی، بر مؤمنین واجب دانسته شده که نهی از منکر کنند- قبلاً نوشتهام (از اینجا تا اینجا).
🔻اما، بخشی از این قانون که جای تأمل دارد، این است: "هیچکس حق ندارد بهاسم امر به معروف/نهی از منکر با بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نکردهاند برخورد فیزیکی کند، تهمت و افترا بزند یا آنها را تهدید کرده و حریم خصوصیشان را نقض کند. درصورتی که کسی این کارها را بکند مجازات خواهد شد"
❓چرا این بند نوشته شده؟
⁉️اساساً حریم خصوصی در محیط عمومی خیابان و معابر چه معنی دارد که عنوان شده کسی حق نقض حریم خصوصی بیحجابها را ندارد؟
🔴حریم خصوصی مربوط به محیط خصوصی است، نه عرصهء عام اجتماع!
‼️نکتهء دیگر اینکه اشاره به برخورد فیزیکی شده، اما دفاع مشروع آمر به معروف از خود، هیچ جایگاهی در این قانون ندارد.
⁉️وقتی که جماعت بی حجاب، اقدام به ضرب و جرح ناهی از منکر میکنند، تکلیف چیست؟ چرا این قانون به صورت برعکس نوشته نشده؟ چرا بیان نشده که هیچ بی حجاب گناهکاری حق برخورد فیزیکی با ناهی از منکر را ندارد؟
🔻احتمالاً این قانون هم در صورت عملی شدن، مشابه همان قانون غلط مدافع سارق است که در صورت ضرب و جرح سارقی که وارد حریم خصوصی منزل افراد شده، فرد مجبور به پرداخت دیه به دزد است!
⁉️چرا هیچ بحثی ار فحاشیهای زشت و رکیک بیحجابها در مقابل ناهیان از منکر نیست؟
⁉️چرا گفته نشده هیچ بیحجابی حق فحاشی در برابر نهی از منکر را ندارد و در صورت فحاشی، مجازات خواهد شد؟
⁉️چرا این قانون به بی حجابها توجه داشته (یک وقت آب تو دلشون تکون نخوره!). اساساً چرا برای گناهکاری که گناه علنی میکند و با گناه خویش، دیگران را هم به گناه میاندازد، از واژهء "بانو" استفاده شده؟
❓این قانون برای حمایت و تقویت تذکر لسانی و ناهی از منکر -که در حال انجام واجب الهی است- چه میکند؟
🔻با لحاظ نمودن این بند میتوان بهرهبرداری حقوقی بسیاری در دفاع از بیحجابها کرد.
🔻کنترل هوشمند و استفاده از دوربین برای مقابله با گناه بیحجابی، چیزی است که جناب رادان آن را از 26 فروردین ماه آغاز نموده، و اثر عملیش در جامعه، چیز چشمگیری نبوده. اینکه از قِبَل این کار، چه مقدار به خزانهء دولت واریز شده را نمیدانم، اما،
❌مشکلی که با بی حجابی آغاز شد، با گسترش فحشا ادامه دارد.
❌بی حجابی که جمع نشده، بلکه تردد در کوچهها و نواحی شهری هم سخت شده.
❓چرا من نوعی باید هراس داشته باشم که مبادا با رد شدن از فلان پل عابر پیاده یا پارک یا... -در جمهوری اسلامی ایران- به همراه فرزندانم، شاهد صحنههای جنسی باشم؟
⁉️دقیقاً این دوربینهای مزخرف بی مصرف چه میکنند؟
⭕️و حالا با اعمال این قانون چرند، عملاً میخواهند نهی از منکر را سختتر کنند تا همان تعداد اندکی که تذکر لسانی میدهند، هم در نهایت با محکوم شدن به نقض حریم خصوصی فرد بی حجاب (وسط خیابان!) سکوت اختیار کنند و ریشهء نهی از منکر در جامعه بخشکد! (اینجا را ببینید)
🔻گویا هدف نهایی این قانون، حذف نهی از منکر لسانی از جامعه است، نه بی حجابی!
📌هیهات که اگر من، به خاطر قوانین غلطی که عملًا حامی گناهکار است، دست از نهی از منکر بردارم!
📌این سخنان امام جامعه را باید دوباره به این قانون نویسان، یادآوری کرد: «مبادا در گوشه و کنار، یا در دستگاه انتظامی یا قضائی، کسانی باشند که راه را جلو آمر به معروف و ناهی از منکر سد کنند! مبادا کسانی باشند که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کرد، از او حمایت نکنند، بلکه از مجرم حمایت کنند!»
❌آقایان مسوولی که احتمالاً به خاطر اجرای هدف پنجم (برابری جنسیتی) و دهم (کاهش نابرابری) سند توسعهء پایدار 2030 (و احتمالاً به دلایل دیگر) قانون خدا را زیر پا میگذارید، پا بر روی خون شهدا میگذارید، دل مؤمنین جامعه را میشکنید، و عملاً در برابر حق ایستادهاید، بدانید که تا زمانی که شما خیانت پیشگان را سر جایتان ننشانیم و حدود الهی را به جامعه بازنگردانیم، دست از حمایت از اسلام، شریعت محمدی و نهی از منکر بر نخواهیم داشت، انشاء الله!
🆔@CoronaDeception
🌐لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
هدایت شده از تا 2030
💢عمدهء مباحث امروز نشست WHA، حول پیمان پاندمی بود.
💢تدروس آدهانوم رییس WHO امروز گفت: "ما به کشورهای عضو WHO نیاز داریم تا بهعنوان یک تعهد نسلی، #پیمان_پاندمی را سر وقت تحویل دهند. پاندمی بعدی منتظر ما نخواهد بود. باید آماده باشیم!"
💢نمایندگان مجلس بیخبر، ملت خواب و کسی هم حواسش به این خطر نیست!
❓آقای وزیر بهداشت، دقیقاً چه میکنی؟ چرا پیمانی رو امضا میکنی و اسنادی رو میپذیری که استقلال کشور رو به باد میده؟ شما کی هستی که برای 85 میلیون نفر آدم، میری تعهد بندگی و غلامی به WHOمیدی؟ به چه اجازهای سرخود، هر چی جلوت میگذارن میپذیری؟
🆔@CoronaDeception
🌐لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
انتقادات جدی به پیامرسان روبیکا.mp3
1.6M
🎙 #بشنوید| انتقادات جدی به پیامرسان روبیکا
🔸 داخلیسازی زیرساخت بدون بومیسازیمحتوا، مشکل فضای سایبر را حل نمیکند؛
🔹 تفاوت روبیکا و ایتا از حیث مدیریت محتوا؛
👤مهندس محمدعلی شکوهیانراد
🖇دوره تکمیلی ژورنالیسم
🏢مؤسسه استاد فرجنژاد
#سواد_رسانه
📝 @FarajNezhad110
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید
🔶🔹 دوقطبی معنایش اختلاف سلیقه نیست؛ عمل نکردن به حق است!
(بخشی از بیانات امام خامنهای در دیدار نمایندگان مجلس با ایشان مورخ ۳ خرداد)
❇️ پینوشت
واقعاً آنهایی که در مجلس یازدهم مقصر هستند، با چه رویی در جلسهی اخیر حاضر شدند در حالی که کشور هنوز قانونی برای فضای سایبر ندارد؟!
آیا کنترل محتوا به نفع ارزشها و مدیریت مناسب فضای سایبر از مطالبات جدی امام جامعه در سالهای اخیر نبوده؟
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از بانوی تمدن ساز 🇵🇸🇮🇷
خدا میداند که اگر ایتا نبود...
شاید همه ندانند؛
شاید جوان باشند؛
ولی ما میانسالها که خوب میدانیم دارید چه کیفی میکنید از اینکه حزبالهیها مینویسند و خالی میشوند!
یک زمانی بود در این کشور میگفتند جریان ارزشی «قلم» ندارد!
اهل قلم نیست؛
اهل رسانه نیست؛
چقدر هم دلسوزانه میزدند این حرف را...
جوری میگفتند که آدم فکر میکرد واقعا دلنگران ارزشیها هستند؛
دلشان واقعا میخواهد ارزشیها صاحب رسانه و اهل قلم بشوند...
ولی همان روزهای دهه هفتاد هم بعضیها پی برده بودند که این «ارزشیها باید اهل رسانه باشند» دلسوزی نیست!
نقشه است!
امروز که پلتفرمهای نسبتا بالغی مثل ایتا شاهد حضور میلیونها ارزشی است عده خیلی بیشتری فهمیدهاند که «نقشه» از چه قرار بوده:
ارزشیها قرار بوده بشوند «میرزا بنویس!»
ارزشیها قرار بوده اعتراضشان را «پُست» کنند و بروند دنبال زندگیشان!
ارزشیها قرار بوده «خالی» بشوند و زحمت را کم کنند!
یک جاهایی باید پیدا میشده که اینها دور هم جمع شوند؛ همدیگر را بخوانند؛ همدیگر را لایک کنند؛ همدیگر را «عضو» شوند!
یک محیطهایی قرار بوده راه بیفتد که ارزشیهای جامعه «اقدام» را مساوی بگیرند با «انشاء»... یا نهایتا صدا و تصویری منتشر کنند و قدری سبک شوند و «تاب و تحملشان» بالا برود!
خدا میداند اگر این ایتا و امثال ایتا نبود؛
آن مشاور و آن لایحهنویسی که متنی مشابه «لایحه جدید عفاف و حجاب» را تنظیم کرده بود چطور گرفتار میشد در این مملکت!
ماها دهه هفتاد را هنوز یادمان هست؛
روزگاری که حزبالله خیلی «قلم» نداشت؛ ولی خیلی «اثر» داشت!
.✍️محمد حسین
@banooyetamadonsaz
تمدننگار | شکوهیانراد
💠 ما در شناخت حرکت دشمن، تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بهروز باشیم. «امام خامنهای» برگزار
📢 بشنوید
💠 نشست علمی – تبیینی با موضوع:
🔶🔹 شناخت تهدیدات سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ علیه حوزهی حکمرانی، بههمراه معرفی راهبردهای مقابله 🔹🔶
📌با حضور:
مهندس محمدعلی شکوهیانراد؛
– مدرس دانشگاه تهران
– پژوهشگر ارشد آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران
💢 محورهای موضوعی
1️⃣ گستره و عمق اثرگذاری سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ بر حوزهی حکمرانی؛
2️⃣ تحلیل فرامتن سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰؛
3️⃣ معرفی سوابق سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰، شامل دستور کار ۲۱ و اهداف توسعهی هزاره ۲۰۱۵؛
4️⃣ وضعیتشناسی سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ در ایران به استناد آمار بینالمللی و اسناد داخلی؛
5️⃣ مواضع امام خامنهای نسبت به سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰؛
6️⃣ راهبردشناسی مقابله با سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰؛
🌐 لینک ثابت دریافت صوتها و پلتهای نشست
https://shokoohian.ir/sdgs-2030-threat-against-state_plus-strategies/
❇️ نشست فوق به همت جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی، مورخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مسجد قبا (شهر مشهد مقدس) برگزار شده است.
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508