eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.8هزار دنبال‌کننده
982 عکس
1.4هزار ویدیو
128 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا فارغ التحصیل حوزه علمیه قم مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین: @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
ابوالفضل ساجدی
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕️ نقد سخنان آيه الله #سید_کمال_حیدری درباره "جایگاه مهدویت، دعا و توسل به امام
⭕ نقد سخنان آيه الله درباره "جایگاه مهدویت، دعا و توسل به امام زمان در مواجهه با کرونا" 2️⃣ ذيل تفسير آيه 186 سوره بقره در ج2 تفسير الميزان مي فرمايد: "دعا يكي از همان اسباب است ... با دعا يكي از اسباب وجود شي محقق مي شود." در بخش ديگري (ج2 ص 61-62) نيز ذيل تفسير همين آيه مي فرمايد: "علم به مقام خداي سبحان مي‏گويد درست است كه خداي تعالي چنين مقرر كرده كه مثلا در هنگام تحقق سير و حركت، نزديكي به مقصد نيز محقق شود، و در هنگام وجود آتش حرارت نيز پيدا گردد، ولي چنين هم نيست كه تنها وقتي آتش بود حرارت هم باشد، و يا وقتي آتش بود حرارت و سوزاندن هم حتمي باشد و خلاصه خداي تعالي با به كار انداختن نظام اسباب و مسببات قدرتش محدود نشده بلكه هم چنان قدرتش مطلقه است، مي‏تواند واسطه‏ها را از وساطت بيندازد و اثر را بدون فلان واسطه ايجاد كند، هم چنان كه در مورد معجزات مي‏بينيم آتش هست اما نمي‏سوزاند، و يا خوردن نيست ولي سيري و سيرابي هست. و همين توهم باعث شده كه خيال كنيم تخلف مسببات از اسباب عاديه محال است، هر جا جسم هست سنگيني و سقوط نيز هست، هر جا حركت هست نزديكي به مقصد نيز هست، هر جا خوردن و نوشيدن هست سيري و سيرابي هم هست و مانند اينها، در حالي كه در بحث‏ اعجاز گفتيم درست است كه ناموس عليت و معلوليت و به عبارتي ديگر وساطت اسباب ميان خداي سبحان و ميان مسببات حق است، و گريزي از آن نيست، و اما اين ناموس باعث نمي‏شود كه ما حدوث حوادث را منحصر در صورتي بدانيم كه اسبابش مهيا باشد، بلكه بحث عقلي و نظري و همچنين كتاب و سنت در عين اينكه اصل واسطگي اسباب را اثبات مي‏كند، انحصار آنها را انكار مي‏نمايد...حال كه اين معنا روشن گرديد، مي‏گوئيم: علم و ايمان به خدا ما را وادار مي‏كند تا معتقد شويم به اينكه آنچه محال ذاتي نيست و عادت آن را محال نمي‏داند دعا در مورد آن مستجاب است، كه قسمت عمده از معجزات انبيا هم مربوط به همين استجابت دعا است." 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admin
اعتقادی 5.mp3
6.1M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (5) (؟) 🔷 : ✅ نگرانی پيامبر ص نسبت به ضعف اعتقادی فرزندان مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره " شکوفایی اندیشه دینی " که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/90
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕ضرورت تبلیغِ همگانی : در اين پيام رسانی ، لازم است دقت شود كه اگر در پس ذهن فرزندان يا دوستان, پرسشی نهفته است پاسخ داده شود. ✍️ رسول خدا (ص) در فرمودند: ⚡️ معاشِرَ النَّاسِ! ⚡️ انّی قَدْ بَلَّغْتُ ما اُمِرْتُ بِتَبْليغِهِ، ⚡️ حجَّةً عَلي كُلِّ حاضِرٍ وَ غائِبِ، ⚡️ و عَلي كُلِّ اَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ يَشْهَدْ، ⚡️ ولِدَ أَوْ لَمْ يُولَدْ، ⚡️ فلْيُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ، ⚡️ و الْوالِدُ الْوَلَدَ اِلی يَوْمِ الْقِيامَةِ. 💢 اي مردم! 💢 من آنچه را که مأمور به ابلاغش بودم به شما ابلاغ کردم و گفتم، و ماموریت خود را انجام دادم، 💢 تا حجّتی باشد بر حاضر و غائب، 💢 و بر همه‌ی كسانی كه حضور دارند يا ندارند، 💢 و همه‌ی کسانی که به دنيا آمده‌اند يا نيامده‌اند. 💢 پس حاضران به غائبان، 💢 و پدران به فرزندانِ خود تا روز قيامت این پیام را برسانند. 📚 احتجاج طبرسي، ج1 ص 79 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admin
1_424471529.mp3
4.72M
🎤فایل صوتی ⭕ موضوع : 🔷 : ✅ ضعف در تربيت اجتماعی = ابتلای ناخواگاه به گناه به سبب گناه ديگران مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره "تربیت اجتماعی " که در مرداد ماه سال ١٣٩٧ ارائه و از رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/92
🌸 ولادت با سعات امام هادی علیه السلام مبارک باد. 🌺 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
🌸 میلاد با سعادت امام هادی علیه السلام 🌸 🌺 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
روزنامه فرهیختگان | تاریخ:1399/05/15 | صفحه:15 http://farhikhtegandaily.com/newspaper/4003/15/&page=181760 نقد نظرات كرونايی آيه الله (بازنشر منسجم مطالب چند يادداشت اين كانال در روزنامه فرهيختگان) با عنوان: كرونا و چالش با کدام دین؟ 🟣کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/93
✍️ ابوالفضل ساجدی 🔹سلامت معنوی با سلامت روانی چه تفاوت و رابطه ای دارد؟ 1️⃣ در سلامت روان، حالت مطلوبي كه مورد توجه قرار مي‌گيرد اين است كه فرد بتواند ذهنيت‌ها و احساسات خود را به گونه‌اي كنترل كند كه احساس خوبي از زندگي داشته باشد و توانايي پيگيري اهداف خود را داشته باشد. رضايت از زندگي، اميد به آينده، قدرت كنترل استرس و اضطراب و وسواس نداشتن از جمله شاخص‌هاي سلامت رواني است؛ اما در سلامت معنوي، حالت مطلوب، نيل به كمال و قرب الهي است كه توضيحات و آثار آن را بعدا اشاره خواهيم كرد. بدين ترتيب هدف سلامت معنوي با هدف سلامت رواني متفاوت است. 2️⃣ سلامت معنوي تمام آثار سلامت رواني را به دنبال دارد اما سلامت رواني تمام آثار سلامت معنوي را به دنبال ندارد. 3️⃣ به رغم تفاوت ميان اين دو, اما آنها با هم ارتباط دارند: بدون تقويت ارتباط با خدا نيز مي‌توان به سطحي از سلامت رواني دست يافت، اما از طرفي بايد گفت سلامت معنوي و ارتباط با خدا مي‌تواند سطح سلامت رواني را ارتقاء دهد. براي مثال ويژگيهايي مانند اعتماد به خدا و توكل بر او مي‌تواند در زدون نااميدي و اضطراب انسان موثر باشد. از سوي ديگر سلامت يا بيماري روان مي‌تواند زمينه سلامت يا بيماري معنوي را فراهم كند. مثلا كسي كه قدرت كنترل احساسات خود را ندارد و يا نمي‌تواند تخيلات و افكار خود را هدايت كند و در نتيجه سلامت روانش در خطر است، طبيعتا نمي‌تواند احساس حضور خدا را نيز در خود تقويت كند و يا از خيالات و وساوس شيطاني خود را رها كند. براي مثال در حديثي از اميرالمؤمنين (ع) نقل شده است كه «ابليس كمندي بزرگتر از خشم و شهوت ندارد». بر اساس اين حديث شريف عدم توانايي در كنترل خشم كه يك شاخص سلامت رواني است منجر به افتادن در دام ابليس مي‌شود. بديهي است هدف اصلي ابليس دور كردن انسانها از معنويت و ياد خداست، بدين ترتيب، اين حديث بين يك شاخص سلامت رواني و سلامت معنوي پيوند برقرار كرده است. پيامبر اكرم(ص) در اين باره مي‌فرمايند: «غضب ايمان را فاسد مي‌كند همانطور كه سركه عسل را فاسد مي‌كند». يونگ نيز به رابطه ميان ساحت معنوي و رواني انسان اشاره مي‌كند و مي‌گويد: من حتي يك بيمار را نديده‌ام كه اساساً، حل مشكلش به يك گرايش ديني از زندگي وابسته نباشد؛ منشا بيماري رواني در بيماران به ارضا نشدن نيازهاي معنوي آنها بازمي‌گشت. تنها وقتي‌كه به دين بازگشتند و نيازمعنوي شان برآورده شد، بيماري‌شان هم به طور كامل درمان شد. طي دهه‌هاي گذشته، نظريه‌پردازان در زمينه‌هاي مختلف وجود دامنة گسترده‌اي از نيازهاي معنوي انسان را مسلم مي‌دانسته‌اند . 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇
1_425664087.mp3
4.7M
🎤 (22) ✅ راهكار تقويت لذت حضور قلب در 2️⃣ 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/96