eitaa logo
مدرسه اقتصاد
819 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻دین‌سازی و تاریخ‌سازی در ،مقدمه 🔸 محمدحسین فرج‌نژاد در سایت فکرت نوشت: کمپانی جنایت‌کارِ هند شرقی انگلیس و هلند و قبل از آن استعمارگران اسپانیایی و پرتغالی، برای تسلط بیشتر خود بر جامعه هند، سخت به فکر فرو رفتند و تلاش کردند با دین‌سازی و جعل تاریخ و دین‌شناسی ویژه خود، چند اقدام را انجام دهند که نه تنها رشد اسلام در هندِ زیبا وثروتمند متوقف شود، بلکه حرکت معکوس شود و نوعی ناسیونالیسم باستانی هندوئی، شروع به رشد کند. 🔸انجام چند اقدام ذیل، نتیجه سال‌ها حضور استعمار در هند جدید شد: 🔸ترویج هندشناسی خاص و تولید نوعی باستان‌شناسی و مردم‌شناسی هندی مبتنی بر ناسیونالیسم هندوئی. 🔸تولید و ترویج دین‌شناسی تحلیلی یا لیبرال و ترویج پلورالیسم و قرائت‌های سکولار از نهاد دین و تقویت تفکر نوین و معنویت منهای خدا و اخلاق فرادینی و اخلاق کانتی. 🔸دوری از عقل‌گرایی و ترویج اشعری‌گری و سلفی‌گری و اخباری‌گری در میان شیعه و سنی و هندوهای هند. 🔸دوری از عرفان توحیدی و ترویج شرک و چندگانه‌گرایی و طبیعت‌خدایی در آثار رسانه‌ای و تقویت معابد مشرک. 🔸ترویج لیبرالیسم و اشرافیت وابسته به انگلیس و تقویت خاندان‌های زرسالار وابسته چون هندوجا و پارسیان هند. 🔸قدرت دادن به دین‌سازان بنگال و ترویج فرقه‌ها و عرفان‌های انحرافی چون بهائیت و قادیانیه (احمدیه) و برهموساموج و اوشو و یوگای نوین در میان هندی‌ها و ملل متأثر از آنان...ادامه مطلب در لینک زیر: http://fekrat.net/465 @fekrat_net @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مراحل رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)؛ شبیه سازی حمله به ناو هواپیمابر آمریکایی و استفاده از توان بالگرد ایرانی با قابلیت شلیک موشک @schoolofeconomics
(قسمت بیست و هفتم) 🔻 مردی الاغش را به بازار الاغ فروشان برد تا بفروشد. وقتی به بازار رسید، فریاد زد: این الاغ را می‌‌فروشم. شخصی به وی نزدیک شد و گفت: الاغت را چند می‌فروشی؟ مرد گفت: ۳۰ چوق. شخص گفت: می‌خرم و پول آنرا داد. 🔺 بعد وسط بازار الاغ فروشان رفت و گفت: آی مردم، و شروع به تعریف از الاغ کرد که مردی از گوشه بازار گفت: این الاغ را ۴۰ چوق می‌خرم، دیگری گفت: من ۵۰ چوق، مرد دیگری پیشنهاد ۶۰ چوق را داد و دیگری ۷۰ و بعدی ۸۰ ! صاحب پیشین الاغ با خود گفت: الاغی که مردم حاضر باشند ۸۰ چوق بخرند را چرا من نخرم پس دستش را بالا برد و گفت: ۹۰ چوق. شخص گفت: ۹۰ چوق یک، ۹۰ چوق دو، ۹۰ چوق سه... الاغ فروخته شد به این مرد در ازای ۹۰ چوق. 🔚 در این لحظه شخصی، مرد را به کناری کشید و گفت: ای مرد، تو هم فروشنده خوبی بودی و هم خریدار خوبی. از شما چند تا در این منطقه هست؟ مرد گفت: زیادیم. شخص گفت از کجا آمده‌اید؟ مرد گفت: از بازار ایران 😐 @Qomar_ir @schoolofeconomics
⭕️ اقتصاد لیبرال!! تقویت بازی بورس و دلار و طلا و تضعیف تولید! 🔹در هفت سال ریاست جمهوری حسن روحانی، تولید ناخالص داخلی اسمی ۲.۷، میانگین درآمد مردم، بودجه دولت، شاخص قیمتها، پول و نقدینگی حول و حوش ۴، قیمت مسکن ۵.۳، قیمت دلار ۷.۶ و ارزش بازار بورس ۱۸.۴ برابر شده است، امری که هیچ مبنایی طبق هیچ نظریه اقتصادی ندارد و اوج سلطه بخش مالی بر بخش حقیقی (نئولیبرالیسم) را نشان می دهد. 🔹 این که سیستمی متشکل از بنگاههای خصولتی و بانکهای خصوصی با همراهی دولت و بانک مرکزی در معیت جمعی اقتصادخوانده وابسته و لشکری از سفته بازان و سوداگران بتواند اقتصاد را این گونه دستکاری و تخریب کند، نه ارتباطی با تحریمها دارد و نه ارتباطی با نقدینگی و علم اقتصاد. این اقتصاد شهر هرت است که ائتلاف رانتی-رفاقتی-غارتی آن را اداره می کند. 🔹در اقتصاد شهر هرت است که هر کسی تاس می اندازد و قیمت دلار و ارزش سهام تعیین می کند. این که ارزش پول ملی در دوره روحانی بیش از یک قرن قاجاریه و نیم قرن پهلوی سقوط کند، نشان دهنده هرج و مرج کامل و تخریب ساختار اقتصاد است. 🔹 آگاه باشید که حبابهای دیر یا زود خواهد ترکید. @bidariymelat @schoolofeconomics
🔶🔸🔹 🔷🔹🔸 🔹 نشریه فارن افرز در تحلیلی خواندنی منتشر کرد: زمان پایان هژمونی جهانی فرا رسیده است... @dideh_baan 🔹 نشریه فارن افرز، گزارشی به قلم سیمون تیلفورد تحت عنوان «زمان آن فرا رسیده تا استیلای دلار پایان یابد» را منتشر کرد. 💥 خوشبختانه سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما که البته جای تحسین بابت این انتخاب عالی و سرعت عمل دارد، این یادداشت مهم را ترجمه کرده و منتشر ساخته است:👇👇 www.iribnews.ir/00Beuh @schoolofeconomics
✡️ مقالهٔ مهم درباره و و : «روچیلدها و استعمار بریتانیا». متن کامل مقاله:👇👇 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/11411 @jscenter @schoolofeconomics
✡️ رباخواری یهودی (1) ✡️ جنگ‌های صلیبی بازار خوبی برای رباخواری یهودی بود! شهسواران مسیح! به نقدینگی نیاز داشتند و یهودیان نیز به سود!! 1️⃣ با استحکام پایه‌های نخستین جوامع یهودی در سدهٔ ١١ میلادی، به شکلی گسترده در اروپای مرکزی رواج یافت. حاملین این موج بودند و پیوند این پدیده با یهودیان چنان است که در فرهنگ اروپایی واژهٔ مترادف با است. 2️⃣ پدیدهٔ بسیار دیرین و عمیق است. مرحلهٔ جدید رباخواری یهودی و تبدیل آن به یک شبکهٔ مالی جهانی با پیدایش کانون بغداد (بنیاد نتیرا و هارون بن عمرام و یوسف بن فیناس) آغاز شد و کمی بعد شاخه‌های آن در اروپای مرکزی نیز استقرار یافت. 3️⃣ در نیمهٔ دوم سدهٔ ١١، آغاز شد و این بازار خوبی برای گسترش و اوج‌گیری رباخواری یهودی بود، زیرا ! برای تجهیز سپاه و لشکرکشی به شرق به نقدینگی نیاز داشتند. 4️⃣ یهودیان نقدینگی مورد نیاز را فراهم می‌ساختند و در ازای این “سرمایه‌گذاری” یا در اموالِ غارت‌شده سهیم می‌شدند یا پس از عملیات، پول خویش را با بهره‌ای کلان دریافت می‌داشتند. برای غارتگرانِ شرق نیز پرداخت این دشوار نبود. 5️⃣ دستاوردهای تاراج چنان عظیم بود که هم اصل سرمایه‌گذاری و “سود” یهودیان پرداخت می‌شد و هم خزانه‌ای سرشار برای “شهسواران مسیح” فراهم می‏‌ساخت. به‌نوشتهٔ دایرةالمعارف یهود، از سدهٔ ١٢ تا ١۵ میلادی رباخواری منبع اصلی درآمد یهودیان اروپا بود./عبدالله شهبازی @jscenter @schoolofeconomics
✡️ رباخواری یهودی (٢) ✡️ بی هیچ تردید، یهودیان بنیان‌گذاران نظام مالی و اعتباری ربوی دنیای غرب هستند! 1️⃣ نظام اعتبار مالی بین‌المللی جدید در اروپا تنها در سده‌های ١۵ و ١۶ در و سدهٔ ١٧ در شکل گرفت که دو کانون اصلی تکاپوی بود. 2️⃣ بر بنیاد این نوع جدید از مشارکت مالی/ تجاری است که در سدهٔ ١٧ “کمپانی هند شرقی هلند” به‌عنوان یک “شرکت سهامی” بزرگ و جهان‌شمول، و با سرمایه‌گذاری مهم یهودیان / مارانوها پدید شد. بی‌هیچ تردید، یهودیان بنیان‌گذاران نظام جدید مالی و اعتباری دنیای غرب‌اند. 3️⃣ در مسیحیت ممنوع است. لذا گسترش رباخواری در اروپا طی سده‌های ١١ و ١٢ میلادی را باید سرآغاز فرایند به‌معنی جداشدن “حکومت‌گری” و “سیاست” از احکام شرعی مسیحیت شمرد؛ هرچند این مفهوم بسیار دیرتر، در اواخر سده ١۶ پدید شد. 4️⃣ در سدهٔ ١٢ میلادی، گروهی از یهودیان به رفتند و به‌طور عمده در شهر مستقر شدند. تعداد اندکی نیز در سایر شهرها (لندن، آکسفورد، بریستول، کمبریج و...) پراکنده شدند. لینکلن به‌سرعت به مرکز صرّافی و رباخواری انگلیس بدل شد. 5️⃣ بزرگ‌ترین رباخوار یهودی این زمان در انگلیس است که دامنهٔ عملیات مالی‌اش سراسر انگلستان و اسکاتلند را فرا می‌گرفت. مشتریان هارون، اسقف‌ها، لردها و بارون‌های انگلیسی و حتی شاه اسکاتلند بودند!/ عبدالله شهبازی @jscenter @schoolofeconomics
✡️ رباخواری یهودی (٣) ✡️ ادوارد اول پادشاه انگلیس، قوانینی سخت علیه رباخواری وضع کرد و سرانجام فرمان اخراج یهودیان را صادر کرد. 1️⃣ در سدهٔ ١٣، تکاپوی مالی چنان در اروپا توسعه یافت که از سال ١٢٣٠ مخالفت شدید را برانگیخت و موجی از مبارزه با را پدید ساخت. 2️⃣ در سال ١٢٣١، شاه سیسیل حداکثر بهرهٔ مجاز را ١٠درصد اعلام کرد. در سال ١٢٣٩ لویی نهم پادشاه فرانسه، رباخواری را ممنوع کرد. در سال ١٢۴۴ شاه اتریش نیز برای بهرهٔ یهودیان سقفی محدود قایل شد. 3️⃣ شاه آراگون و حکمرانان ایتالیا، که با یهودیان پیوند بیشتر داشتند، حداکثر بهرهٔ مجاز را ٢٠درصد اعلام کردند؛ ولی در عمل بهرهٔ مرسوم ٣٣ تا ۴٣درصد و گاه بسیار بیشتر بود. 4️⃣ در سال ١٢٧۵، پادشاه انگلیس، قوانینی سخت علیه رباخواری وضع کرد و سرانجام فرمان را صادر نمود. در سال ١٢٩٠، مأموران مسلح دولتی به شهر حمله بردند و یهودیان را از انگلیس اخراج کردند. 5️⃣ دایرةالمعارف یهود تعداد اخراج‌شدگان را ۴٠٠٠ نفر ذکر می‌کند که اغراق‌آمیز است، اما در مقاله‌ای دیگر، شمار خانوارهای یهودی که اموال‌شان مصادره شد را تنها ۶۶ خانوار ذکر کرده است. با توجه به این‌که لینکلن مهم‌ترین مرکز استقرار یهودیان در انگلیس محسوب می‌شد، تفاوت فاحش این ارقام معقول نیست./عبدالله شهبازی @jscenter @schoolofeconomics
✡️ رباخواری یهودی (۴) ✡️ اینوسن سوم مقتدرترین پاپ تاریخ مسیحیت: [حکمرانان اروپا] از رباخواری شرم نمی‌کنند. یهودیان را به شهرهای خویش می‌خوانند و آنان را کارگزار رباخواری خود می‌گردانند»! 1️⃣ در سال ١٣٠۶ فیلیپ چهارم، پادشاه فرانسه نیز را از این کشور اخراج کرد. در سال ١٣١۵، لویی دهم اجازهٔ بازگشت یهودیان به فرانسه را صادر نمود. مع‌هذا، چنان اعتراض مردم را برانگیخت که “فیلیپ دراز”، پادشاه بعدی فرانسه، مجبور شد در سال ١٣٢٢ باز آنان را کند. 2️⃣ این موج چنان نیرومند بود که حتی آلفونسوی یازدهم، شاه کاستیل و لئون که دربار او کانون به‏‌شمار می‌رفت، زیر فشار پاپ مجبور شد در سال ١٣۴٨ رباخواری را ممنوع کند. این فرمان کمی بعد (١٣۵١) لغو شد. 3️⃣ این مبارزه بی‌نتیجه بود. در سده‌های بعد ، یعنی عملیات مالی مبتنی بر ، به نظام مالی حاکم بر دنیای غرب و سرانجام سراسر جهان بدل گردید. این تکاپوی حکمرانان اروپا صادقانه نبود و علت شکست این موج نیز همین است. 4️⃣ شاهان و حکمرانان محلی اروپا را منبعی سرشار برای تأمین درآمدهای خویش می‌دانستند و آشکار یا پنهان به آن میدان می‌دادند. به تعبیر یکی از حکمرانان آلمان: یهودیان “خزانهٔ شاه” بودند. 5️⃣ مقتدرترین پاپ تاریخ مسیحیت، در یکی از نامه‌های خصوصی‌اش از حکمرانان اروپا چنین شِکوه کرده است: «از رباخواری شرم نمی‌کنند، یهودیان را به شهرهای خویش می‌خوانند و آنان را کارگزار رباخواری خود می‌گردانند»./عبدالله شهبازی @jscenter @schoolofeconomics
✡️ مقالهٔ مهم درباره و و : «رباخواری یهود و ساختار مالی جدید اروپا» متن کامل مقاله:👇👇 👉 http://jscenter.ir/jewish-history/formation/2191 @jscenter @schoolofeconomics
🔶 فاش شدن راز توقف : تعهد به بانک جهانی برای مسکن مهر !! ♦️رویای آجری،مستندی درباره نقد سیاستهای مسکن است که از شبکه مستند پخش می‌شود. در قسمت ۹ مرداد،طبق ادعای این مستند، رازی برملا می‌شود از تعهدات بین‌المللی مخفیانه به توسط دولت. 🔷 به ادعای این مستند، تعهد دولت روحانی به بانک جهانی، توقف تامین مالی است! مسکن مهری که بعد از توقف آن در کشور منجر به تورم شدید قیمت و اجاره مسکن می‌شود و دست مردم را برای رسیدن به مسکن کوتاه می‌کند. جدای از نقدها به مسکن مهر، اما طرحی بود که قشر مستضعف را صاحب مسکنی کرد که این روزها تبدیل به رویای دست نیافتنی شده است. 🔷در صورت صحت مستندات این فیلم؛ دولت باید پاسخگو باشد: 🔺چرا باید طرحی داخلی با تعهد دادن به بانک جهانی متوقف شود؟ 🔻چرا بانک جهانی باید خواستار قطع تامین مالی یک طرح داخلی (مسکن مهر) در کشور باشد؟ 🔺این تعهد به بانک جهانی در ازای چه چیزی بوده است؟ 🔻تا چه زمانی باید کشور تاوان تعهدات مخفیانه بین‌المللی دولت به سازمان‌های بین‌المللی را بدهد؟ تعهداتی مانند تعهدات مخفیانه اقلیم پاریس که منجر به تعهد کاهش تولید برق در کشور و خاموشی‌های تابستانه در کشور شد و یا تعهدات مخفیانه fatf و پالرمو در راستای برجامِ سراسر خسارت محض! ♦️ راهکارمجلس انقلابی، در راستای این تخلفات واضح دولت که کشور را به بحران اقتصادی کشانده چیست؟ @hsnrb14_sarbazevelayat @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 اگر به دنبال پاسخ به سوال «چرایی وحشتناک » هستید، کلیپ بالا را ببینید. طبق ادعای مستند «رؤیای آجری» شبکه مستند، دولت به تعهد داده مسکن مهر را متوقف کند تا قیمت مسکن بیشتر شود؟ @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گرانی دلایل سیاسی و امنیتی دارد تا اقتصادی رهبر معظم انقلاب: 🔹اینکه ارز افسار پاره کند و قیمتش روزبه‌روز بالاتر رود اصلا قابل قبول نیست... البته در گزارشاتی که دریافت کرده‌ام این ماجرا بیش از اینکه دلایل اقتصادی داشته باشد دلایل امنیتی-سیاسی دارد... کسانی هستند که به این آتش افروزی دامن می‎زنند؛ باید با این مسئله مقابله شود. @schoolofeconomics
💥 دلایل خیانت‌های پی در پی کره جنوبی علیه مردم ایران چرا پول‌های ملت ایران را پس نمی‌دهد؟ بلوکه‌شدن ایران در بانک‌های کره جنوبی موجب طرح این سؤال شده که چرا سئول تا این حد مقید به رعایت تحریم‌های آمریکاست و آیا امکان پیش‌بینی چنین وضعیتی با توجه به تجارب قبلی وجود نداشت؟👇👇 www.farsnews.ir/news/13990507000915 @schoolofeconomics
❇️ کتاب «پارادوکس بانکداری قرض‌الحسنه» به کوشش جناب محمد گلیج، کارشناس ارشد حوزه پول و بانکداری؛ اثریست که به سراغ یکی از موضوعات فوق‌العاده مهم رفته است و با بیانی ساده و روان سعی داشته تا پرده از واقعیت‌های بانکی که در مفاهیم پیچیده اقتصادی گم و پوشیده شده‌اند بردارد. 🔻نگارنده این تصور رایج و عمومی مردم را که بانک‌ها را واسطه‌گر مالی می‌دانند به مثابه‌ی یک خرافه معرفی می‌کند و از خواننده می‌خواهد تا با ارتقای سواد مالی و دانستن واقعیت‌ها با این خرافه که نقش بانک‌ها واسطه‌گری است مبارزه کند. 📌 مستند بودن در حین اختصار، و حجم کم در حین عمیق بودن مطالب از دیگر ویژگی‌هاییست که مخاطب را ترغیب به مطالعه این اثر می‌کند. می‌توانید به صورت رایگان این کتاب را از طریق لینک زیر مستقیماً دانلود کنید.👇👇 🔗 ydac.ir/mabth www.Tyb.ir @Tayebat_Public @schoolofeconomics
🔶🔸 🔷🔹 سقوط تماشایی ارزش لیر ترکیه در برابر دلار طی 10 سال 🔶🔸 دکتر سیدیاسر جبرائیلی نوشت: مقصد اول سرمایه‌گذاری خارجی اروپا طی دو دهه اخیر بوده است. این، فرجام اقتصادی است که با رشد عاریتی و بادکنکی، دچار توهم توسعه می‌شود. 🔷🔹در کتاب «دولت و بازار» تحت عنوان «بیماری آناتولی» این تجربه هولناک را واکاوی کرده‌ام. @schoolofeconomics
▫️ شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی همواره خود را رسانه‌ای مستقل می‌داند که بر حسب اتفاق بودجه‌اش از جیب مبارک مالیت دهندگان بریتانیایی تأمین می‌شود. ▫️ اما براساس تصویر فوق، سند بازبینی استراتژی امنیت ملی و دفاع راهبردی بریتانیا تصریح می‌کند که شبکه بی‌بی‌سی هم ردیف با وزارت خارجه دولت بریتانیا، جزء ارکان قدرت نرم بریتانیا محسوب می‌شود./مجازی‌ها @schoolofeconomics
🔅 اقتصاد و اخلاق اسلامی 🔸دکتر نوشت: در اینکه یا چیست و چه مؤلفه‌هایی دارد،‌ بحث زیاد است، اما خیلی وقت‌ها می‌بینیم که به‌جای فهم اسلام از منابع اصلی آن (کتاب و سنت) بیراهه می‌رویم و در شیپور از طرف گشاد آن می‌دمیم! یعنی مطالعاتی در اندیشۀ غربی انجام می‌دهیم و با یافتن اندک قرابت معنایی، اسلام را در دسته‌بندی‌های متعارف علوم سکولار طبقه‌بندی می‌کنیم. در زمینۀ اخلاق اسلامی و اقتصاد اسلامی هم چنین است. 🔸لباس فضیلت‌گرایی همان‌قدر برای اخلاق اسلامی تنگ و ناجور است که لباس وظیفه‌گرایی و لباس فایده‌گرایی! با این کلیشه‌‌ها نمیشود اسلام را فهمید. اگر فیلسوفی یونانی که در موحدبودنش تردید بسیار است، می‌تواند بنیانگذار اخلاق اسلامی باشد، دیگر چه نیازی به بعثت نبی اکرم و ائمه اطهار است؟ 🔸به نظرم باید برای اخلاق اسلامی جایگاهی ورای این سه‌گانه اخلاقی بیابیم. در اسلام فضیلت‌های اخلاقی بسیار مهم‌اند، اما اسلام 'فضیلت‌گرا' نیست! همانطور که در اسلام ذات افعال و انگیزه انجام وظیفه بسیار مهم است، اما این اهمیت آن را'وظیفه‌گرا' نمی‌کند، دقیقا همانطور که در اسلام منافع و مصالح و غایات افعال بسیار مهم‌اند و این امر اسلام را 'پیامدگرا' یا 'فایده‌گرا' نمی‌کند! 🔸فهم اسلام اجتهاد می‌خواهد و خواندن هایک و فریدمن یا ارسطو و کانت برای یافتن 'نزدیکترین چیز به اسلام' دردی را از اسلام دوا نمی‌کند! البته من با خواندن و نقدکردن اندیشه‌های غربی و شرقی مخالف نیستم، آن را بیفایده هم نمیدانم بلکه ضروری هم هست ولی نباید به محض یافتن مشابهت‌هایی بین آنها و برخی آموزه‌های اسلامی، گمان کنیم کلید حل مشکل را پیدا کرده‌ایم. 🔸درباره فهم متفکران اسلامی و دیدگاههای اقتصادی و سیاسی فقها هم همینگونه است. 🔸متاسفانه وقتی با همین کلیشه‌های ضعیف به سراغ متفکران اسلامی می‌رویم، شهید صدر را مارکسیست و آیت الله خامنه‌ای را لیبرال تفسیر می‌کنیم در حالیکه هر دوی این فقها یک چیز می‌گویند، اگرچه شدت و ضعف تاکیداتشان بر مصادیق به خاطر ظروف زمان و مکان، متفاوت است./کانال قصد @schoolofeconomics
🔻بورس، سد راه تولید است... 🎙 با دکتر محمدجواد توکلی 🔸اوج‌‌گیری بورس را عمدتا می‌توان از دی ماه ۱۳۹۸ دانست حدودا ۷ماه پیش. اتفاقی که پشت ماجرای بورس افتاده آن است که دولت آمد مجوزی به شرکت‌ها داد که بتوانند ارزیابی دارایی خود را تجدید ارزیابی بکنند . 🔸دولت اقدامی عجیب دیگری را در پیش گرفت و نرخ سود بانکی را به ۱۵درصد کاهش داد، که این اقدام خود سیگنالی بود برای بازار به این صورت که سرمایه‌گذاران سپرده‌های خود در حساب‌های سپرده‌گذاری بلند مدت بانک‌ها نگذارند و سرمایه خود را به بورس بیاورند.یعنی دولت عامل اصلی مهاجرت بسیاری از مردم و نقدینگی به سمت بورس است. 🔸در اقتصاد ایران با توجه به ایرادات ساختاری که داریم اتفاقی که رخ می‌دهد این است که قیمت سهام شما افزایش یافته تقاضای شما افزایش پیدا کرد اگر تعداد همان بماند قاعدتا قیمت‌ها در بازار بالا می‌رود همان چیزی که دارد اتفاق می‌افتد به عنوان مثال شرکت‌های سیمانی در چند وقت اخیر درخواست افزایش قیمت ۶۰ درصدی دادند از آن جا که با این افزایش قیمت مخالفت شده است ارزش سهام‌های شرکت‌های سیمانی کاهش پیدا کرده است. 🔸فردی نقل می‌کرد که یک نفر ۱۳۰ میلیون تومان را داده که در بورس سرمایه‌گذاری کند الان سودش ۷۸۰ میلیون شده در عرض ۱۶ماه یک سوال از این بنده خدا کردم گفتم اگر تخم خربزه و… بکاریم ۱۶ماه آب بدهیم ۷برابر می‌شود؟ گفت نه درکشاورزی سودزیاد نمی‌شود،پس اتفاقی به وقوع می‌پیوندد که نتیجه‌اش تورمی است که بعدا گریبان گیر همه می‌شود... ادامه مطلب در لینک زیر: http://fekrat.net/1851 @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تصویر آخرالزمانی از شهر ویران شده‌ی پورتلند! ❗️ روزگاری بود این صحنه‌ها را درخاورمیانه می‌دیدیم که توسط و هم‌پیمانانش به ارمغان می‌آمد. اما کار خدا را ببینید که با دستان مردم خودشان شهر به شهر جنگ زده تبدیل شده است./ کانال بصیر... و این هنوز آغازی است بر یک پایان عبرت‌برانگیز @schoolofeconomics
🔻سیاه‌پوستان در آمریکا، شأن و جایگاه انسانی ندارند؛ با استاد علیرضا سلطانشاهی 🔸اگرچه تاریخ مشخصاً ورود غیربومی‌ها به آمریکا را خیلی پیش‌تر از ۱۴۹۲م می‌داند، اما در تاریخ هست که اولین کسی که پا به قاره آمریکا گذاشت کریستف کلمب یهودی در سال ۱۴۹۲م بود. 🔸از نظر برنارد لوئیس خاورشناس معروف، این حرکت در واقع مهاجرت گسترده یهودیان برای تسلط بر دنیا و پایه‌ریزی حکومتی است که خیلی بعدتر از این شاهد شکل‌گیری مخفی آن هستیم. 🔸کما اینکه می‌بینیم که پایه‌گذار یک نوع نژادپرستی در آمریکا هم می‌شوند و تا مدت زیادی از سیاهان به اشکال مختلف بهره‌کشی می‌کنند. 🔸جریان‌ها و گروه‌های مردم‌نهادی در هر کشوری اعم از به ویژه در دوره اخیر به وجود آمده که با نگاه‌های فعالیت می‌کنند. 🔸اما من نمی‌توانم زیاد به خودم بقبولانم نهضتی که در آمریکا و در پی قتل به وجود آمده و علیه فعالیت می‌کند، بتواند طرفداران حداکثری در میان سیاه‌پوست‌ها به دست بیاورد. 🔸در واقع این به نحوی نفی خود سفیدپوست‌هاست. تصور کنید یک عده از اسرائیلی‌ها برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها تلاش کنند. 🔸بهترین راه رسیدن حق به فلسطینی‌ها این است که اسرائیلی‌ها بروند؛ لذا یک اسرائیلی نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار حقوق فلسطینی‌هاست. 🔸 البته یک سری جریان‌های پست صهیونیستی و افراد شاخصی از شخصیت‌های پست صهیونیست مانند ایلان پاپه و بنی موریس هستند که می‌گویند حقوق فلسطینی‌ها باید داده بشود...ادامه در لینک زیر:👇👇 http://fekrat.net/1876 @schoolofeconomics
🔻 و ، تداوم تسلط انگلیس 🔸فرج‌نژاد نوشت: اساساً سینمای_هند، برخلاف سینمای چین و ایران، بهره چندانی از حکمت هنر هندی و اسلامی نبرده و بیشتر در مسیر تقلید و غربزدگی و عامه‌پسندی قدم برداشته است. 🔸شاید زندگی اغلب که متحد بسیار ثروتمند و راهبردی در هستند و در سیاست و رسانه‌های هند نفوذ دارند. 🔸در ایالت مهاراشترا و پایتختش بمبئی و سپس در گجرات در همسایگی این ایالت، بی‌ارتباط به غربزدگی و عوام‌زدگی سینمای به مرکزیت بمبئی نباشد. 🔸مهم‌ترین جریان سینمای هند، سینمای عامه‌پسند هندی است که با عنوان استعاری «هند بی‌خطر» برای استحمارگران می‌توان آن را نام‌گذاری کرد و بیشترین تعداد فیلم هندی را به خود اختصاص داده و می‌دهد. 🔸دشمن انگلیسی با ، سالانه صدها میلیون انسان را در هند و کشورهای متأثر از آن، به بازی غفلت و احساس و شهوت می‌کشاند. 🔸سودای مقاومت و ماندگاری فرهنگ غنی شرقی را ندارد و مروج ناسیونالیسم سطحی هندی و غربزدگی و صحنه‌های پرحادثه می‌باشد. 🔸استفاده فراوان از عنصر موسیقی و گاهی رقص و تحریک عواطف و شهوات، طولانی بودن زمان فیلم‌های عامه‌پسند، ستاره‌محوری و لودگی زنان بازیگر، الگوپردازی سست، قهرمان‌گراییِ ظاهرگرا و استفاده از درام‌های غیرسیاسی و ترکیبی از رومنس و اکشن و کمدی می‌باشد. 🔸فیلمنامه‌های غالباً ضعیف و داستان‌های تکراری و استفاده سطحی از مظاهر هند باستان، نیز دیگر مشخصه این نوع سینما و الگوی رسانه‌های عامه‌گرای هند است. ادامه:👇👇 http://fekrat.net/465 @schoolofeconomics
🔻 ضربه‌گیر و نتیجه‌ی نحس‌آمیز بانک است. 🔹در اقتصاد ایران با توجه به ایرادات ساختاری که داریم اتفاقی که رخ می‌دهد، این است که قیمت سهام شما افزایش یافته تقاضای شما افزایش پیدا کرد اگر تعداد همان بماند قاعدتا قیمت‌ها در بازار بالا می‌رود همان چیزی که دارد اتفاق می‌افتد. 🔹به عنوان مثال شرکت‌های سیمانی در چند وقت اخیر درخواست افزایش قیمت ۶۰ درصدی دادند از آن جا که با این افزایش قیمت مخالفت شده است، ارزش سهام‌های شرکت‌های سیمانی کاهش پیدا کرده است. 🔹فردی نقل می‌کرد که یک نفر ۱۳۰ میلیون تومان را داده که در بورس سرمایه‌گذاری کند الان سودش ۷۸۰ میلیون شده در عرض ۱۶ماه یک سوال از این بنده خدا کردم گفتم اگر تخم خربزه و… بکاریم ۱۶ماه آب بدهیم ۷برابر می‌شود؟ گفت نه در کشاورزی سود زیاد 🔹نمی‌شود پس اتفاقی به وقوع می‌پیوندد که نتیجه‌اش تورمی است که بعدا گریبان گیر همه می‌شود. 🔹اما در این فرایند چه افرادی بیشتر متضرر می‌شوند؟آن روستایی که پول ندارد، آن مستأجر که گیر پول پیش برای اجاره منزل است.ادامه:👇👇 http://fekrat.net/1851 @schoolofeconomics