eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.7هزار ویدیو
713 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️‌واشنگتن یمن را تهدید کرد اما عبدالملک الحوثی دستور حمله داد محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن: پس از یورش زمینی اسرائیل به غزه و بعد از تهدیدهای آمریکا علیه یمن، سید عبدالملک الحوثی دستور پرتاب موشک را صادر کرد.
🔷یمن مظلوم بعد از اون‌همه سال جنگ، برای دفاع از فلسطین مظلوم موشک میزنه به اسرائیل ظالم، 🔹 اونوقت پدافند عربستان و مصر ساقطش میکنن! حکومت‌های عربی نه‌تنها دغدغه فلسطین ندارن؛ بلکه ضربه‌گیر اسرائیل شدن! اینا مصداق «و شایعت و بایعت و تابعت» هستن که فقط میشه گفت اللهم اللعنهم جمیعا.
فردی چند گردو به بهلول داد و گفت : بشکن وبخور وبرای من دعا کن بهلول گردوها را شکست و خورد اما دعا نکرد آن مرد گفت : گردوها را می خوری نوش جان ولی من صدای دعای تو را نشنیدم... بهلول گفت : مطمئن باش اگر در راه خـدا داده ای خـدا خـودش صدای شکستن گردوها را شنیده است ♥️اگه به کسی خوبی میکنید سعی کنید بدون منت باشه و بـه خاطر خـدا باشه ♥️تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن ♥️که خواجه خود روش بنده پـروری داند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پنج محصول حاوی ماده سمی سرطان زا که اکثر خانمها هر روز استفاده میکنند!!!☢
ضد زن- جنایات آمریکا علیه زنان.pdf
7.07M
📌به مناسبت ۱۳ آبان ⭕️ پرده نگار ضدّ زن | روایتی از جنایات آمریکا علیه زنان در سراسر دنیا 🔞 🔹جنایات در خلال حملات نظامی به دیگر کشورها 🔸جنایات علیه زنان آمریکایی 🔹جنایات علیه ملت ایران سیاست و فرهنگ را هم به دوستان خود بعنوان جهاد تبیین معرفی نمایید. https://eitaa.com/Shabaniesarouie
📌"حالا بهتر می توان ابعاد زلزله ی ۱۵مهر را فهمید. ، پیش روی خودبرای جبران آن خفت بزرگ،راهی جز نمی بیند. به نظر می رسد او برای رهایی از مرگ دست به خودکشی زده است. بلایی بزرگتر و سیلی سنگین تری از ۱۵مهر در انتظار صهیونیستها است "
به مناسبت سالگرد آیت الله بهجت رحمت الله علیه: *یک هفته قبل از وفات مرجع العارفین حضرت آیت الله بهجت رضوان الله تعالي عليه دو‌ر آقا نشسته بودند ؛* *آقای بهجت فرمودند :* *امسال برای من ، مشهد خانه اجاره نکنید من امسال حرم امام رضا نمیروم .* *علی آقا ( پسر آقای بهجت ) گفت :* *حاج آقا ما فرستادیم همان ساختمان سابق در کوچه باقری را اجاره کنند .* *آقا فرمودند :* *زنگ بزنید و بگویید برگردند ، من امسال مشهد نمی روم .* *علی آقا از جا بلند شد و موضوع را به مادرش گفت ؛ مادرش گفت :* *آشیخ محمد تقی چی گفتید ؟* *آقای بهجت فرمود :* *سر و صدا نکنید ، من این هفته یکشنبه ساعت پنج بعدازظهر می میرم ؛ عمرم دیگه تمام شده .* *یک ربع مانده به ساعت پنج بیهوش شدند ؛ علی آقا ایشان را گذاشت داخل ماشین تا به دکتر ببرند ، یک لحظه آقا چشمانشان را باز کردند و آرام گفتند :* *نبرید ! نبرید !* *سر چهار راه بعدی که رسید* *آقا بلند شدند و دستشان را روی سینه گذاشتند و گفتند :* *" السلام علیک یا صاحب الزمان "* *و دقیقاً راس ساعت پنج از دنیا رفتند.* آقا این یک هفته آخر عمرشان را شبها تا صبح بیدار بودند ، یک لحظه نخوابیدند ؛ روزها که برایشان غذا می آوردند یک لقمه می خورد و می گفت : *" بسم الله و بالله و الیک اعود " خدایا به سوی تو میام .* خانم شان میگفت : آقا یک حال دیگری داشتند ، قرآن می خواند و گریه می کرد و می گفت : خدایا خیلی قرآن را دوست دارم ، روز قیامت هم برام قرآن میاری ؟ بعد فرمود برام گریه نکنید . آقا صبح دوشنبه می آمدند حرم حضرت معصومه (س). علی آقا میگوید : صبح دوشنبه بعد از زیارت قبر آیات عظام ، آقا دست من را گرفتند و گفتند : پسرم من را اینجا دفن می کنند . من این مطلب را جایی نقل نکردم . صبح روز دفن ، هنگامی که جنازه را آوردیم برای دفن ، دیدم همان جایی است که پدرم آدرس داد ، به آقای مسعودی (تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها) گفتم: چه شد اینجا دفن کردید ؟ آقای مسعودی گفت : هر کجا داخل حرم دنبال قبر رفتیم پیدا نشد ، فقط همین جا را پیدا کردیم . هديه به روح پاك آیت الله العظمی بهجت "قدّس سرّه" اللّهــم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهــم 🌹🌹🌹🌹 . آیت الله بهجت میفرماید: تکان می خوری بگو یا صاحب الزمان. می نشینی بگو یا صاحب الزمان. برمی خیزی بگو یاصاحب الزمان. صبح که از خواب بیدار میشوی مؤدب بایست، صبحت را با سلام به امام زمانت شروع کن و بگو آقا جان دستم به دامنت، خودت یاریم کن، شب که می خواهی بخوابی اول دست به سینه بگذار و بگو السلام علیک یا صاحب الزمان بعد بخواب، شب و روز را به یاد محبوب سر کن. اگر اینطور شدی شیطان دیگر در زندگی تو جایگاهی نداره، دیگر نمی توانی گناه کنی، دیگر تمام وقت بیمه امام زمان هستی. وخود آقا امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده است که: در حیرت دوران غیبت فقط کسانی بر دین خود ثابت می مانند که با روح یقین مباشر و با مولا و صاحب خود مأنوس باشند. 🍁اللهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفرج 🍁 https://eitaa.com/Shabaniesarouie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 طوفان، ناگهان نمی آید‼️ 🔻آن هفته ها و ماه هایی که نوح (ع) کشتی می ساخت، کافران متکبر، او و یاران اندکش را مسخره می کردند و به تیر طعنه و توهین می نواختند. 🔹مهلت نصیحت و هدایت پایان یافته، و فرمان ساختن کشتی رسیده بود. همین هم سوژه ای تازه برای مستکبران شده بود: "ادعای پیامبری نگرفته، سر به نجّاری گذاشته!" و "گیریم که کشتی هم ساختی، وسط این بیابان خشک، دریا را از کجا می آوری؟!". ♦️نوح اما گوشش جز به فرمان خداوند بدهکار نبود: "به نوح وحی شد... از كارهايى كه مى‌كنند غمگين مباش، و در حضور ما و طبق وحى ما كشتى بساز... او مشغول ساختن كشتى بود و هر زمان بر او مى‌گذشتند، مسخره مى‌كردند، (ولى نوح) گفت اگر ما را مسخره مى‌ كنيد، ما نيز شما را همين گونه مسخره خواهيم كرد". 🔹حکایت امروز جبهه مقاومت، بی شباهت با ماجرای حضرت نوح (ع) نیست. روزگاری که فرماندهی حکیم این جبهه، با شکیبایی و متانت تمام، در حال سامان دادن به جزء به جزء هسته های کوچک بود، مستکبران و دنباله رو های آنان، زبان به تمسخر و تحقیر گشوده بودند. ♦️می گفتند شما چهار تا آدم پا برهنه و تو سری خور در طول قرن ها، چگونه می خواهید از عهده همآوردی با جبروت رژیم پهلوی یا رژیم صدام و پشتوانه های قدرتمند آنها در غرب بر آیید؟ 🔹می گفتند آمریکا و انگلیس و اسرائیل کجا، و ایران و لبنان و سوریه و عراق و فلسطین و یمن کجا؟ می گفتند ملت هایی که در تحریم و محاصره مطلق حتی پوکه و فشنگ ندارند، چگونه می خواهند از جنگ افزار فوق مدرن آمریکا یا اسرائیل برآیند؟ ♦️به تمسخر می گفتند: ما شما را تحریم تسلیحاتی کردیم، آن وقت ادعا می کنید که موشک و پهپاد های مدرن می سازید یا شیوه تولید آن را به خطوط مقدم دفاع در لبنان و فلسطین و یمن منتقل می کنید؟! می گفتند: خبری نیست و تصاویر، کارتون و فتوشاپ است و... 🔹تا این که موشک ها و پهپاد ها یکی پس از دیگری رونمایی و شلیک شدند، بر سر مستکبران فرود آمدند و داغی سوزان و تمام نا شدنی بر پشت دشمنان نهادند. ♦️تازه، خواب سنگین دقیق ترین سنسور ها پاره شد. فرعون و هامان های روزگار ما، حالا دست پشت دست می کوبند و می گویند: موسی کی به دنیا آمد، چگونه مقابل چشمان ما بالید و عصای او، تمام شعبده ها هراس افکن ما را بلعید؟!! 🔹"وَ جَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدّاً وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدّاً فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لَا یُبْصِرُونَ. و پیش روى آنان حائل و سدّى، و پشت سرشان نیز حائل و سدّى قرار دادیم، و کاملا آنان را پوشاندیم، پس هیچ چیز را نمی ‏بینند". ♦️این کوری را خود مستکبران انتخاب کرده اند؛ چنان که فرعون کور بود، تا روز نابودی.
ادعای رویترز: حسن نصرالله به حماس و جهاد اسلامی اطلاع داد که هر زمان او در تلویزیون سخنرانی کرد، یک رویداد بزرگ را اعلام خواهد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📩 رهبر انقلاب: مردم غزه با صبرشان وجدان بشری را به حرکت در آوردند / یک ابلهی اخیرا گفته بود اجتماع مردم در انگلیس در حمایت از مردم فلسطین کار ایران است؛ لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟ ✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان: مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند. الان شما ببینید در دنیا چه خبر است؟ در همین کشروهای غربی، در انگلیس، در فرانسه، در ایتالیا، در خود آمریکا، ایالتهای مختلف، مردم با جمعیتهای انبوه می‌آیند در خیابان علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند. 🔹 آبروی اینها رفت. اینها واقعا هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند. لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا میشود میگوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است! لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟ ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
155302_544.pdf
375.5K
اخبار روزانه چهارشنبه ۱۰ آبانماه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 رهبر انقلاب، صبح امروز: مرگ بر آمریکا یک شعار نیست، یک خط مشی است!
🔺اعتراض کاربران فضای مجازی به بی‌غیرتی حکام عرب درباره کشتار مردم غزه
ماهیت‌شناسی استکبار و چگونگی مقابله با آن روز 13 آبان به عنوان یوم الله مبارزه با استکبار فرصت مهم و مغتنمی برای شناخت ماهیت استکبار و نظام سلطه است. اما 13 آبان 1402 به واسطه همزمانی با تلاش صهیونیسم و استکبار برای مواجهه با ملت مبارز فلسطین اهمیتی ویژه و جدی یافته است. معناشناسی استکبار در گفتمان امام(ره): 1-لغت استکبار کلیدواژه‌ای قرآنی است که در آیات زیادی تکرار شده است. برای مثال می‌فرماید: «فاستکبرتم»؛ شما استکبار و گردن‌کشی کردید. «کَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ اسْتَکْبَرُوا عَنْها»؛ آیات ما را تکذیب کردند و از پذیرش آن تکبر ورزیدند. 2- امام با رجوع به ترمینولوژی قرآن کریم، مهم‌ترین صفت آمریکا و علت مخالفت خود با آمریکا را مستکبر بودن دولت آمریکا دانستند. 3-بر خلاف وضعیت امپریالیسم، استکبار دلالت بر وضعیتی «روانی-سیاسی» دارد، نه لزوماً اقتصادی-سیاسی که به‌موجب آن، مستکبر بر مخاطبین و مواجهین خود کبر و تکبر می‌ورزد و ایشان را «تحقیر» می‌کند. 4-دلیل مخالفت امام با این وضعیت و اتخاذ دکترین استکبارستیزی، به این جهت بود که نتیجه‌ی رابطه‌ی استکباری، شکل‌گیری «تحقیر ملی و هویتی» در سطح یک کشور، وادادگی در برابر قدرت دشمن و تسلیم‌بودگی در برابر آن و در نهایت، عقب‌ماندگی است. 5-نتیجه‌ی رابطه‌ی مستکبر و مستضعف، تحقیر، تسلیم و نهایتا عقب‌ماندگی یک کشور است. وضعیتی که در آن، «ما نمی‌توانیم» در جامعه‌ای نهادینه می‌شود. یعنی دقیقا همان کاری که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در دوران معاصر بر سر جامعه‌ی ایران آورده شد و ژن ما نمی‌توانیم به ملت در مقطعی تزریق شد. خدمت نهضت امام(ره) به استکبارستیزی در منطقه: 1-امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب برای خارج‌کردن مفهوم استکبارستیزی از فضای انتزاعیِ صرف کوشیدند تا برای مفهوم استکبار در گستره محیط جهانی به‌صورت عینی و ملموس تعیین مصداق نمایند. 2-از منظر گفتمان دینی و ملی ایشان، آمریکا بارزترین مصداق استکبار و سردمدار مستکبران در عصر حاضر قلمداد می‌شود: «اگر بخواهیم استکبار را درست ترجمه کنیم، امروز با دولت متجاوز و مستکبر و یاغی و گردنکش آمریکا تطبیق میکند. امروز عمده مستکبران عالم آنها هستند». 3-این مصداق یابی در زمانی بود که بسیاری از مسلمین با نظریاتی مانند توحید قبور، توحید قصور و ... دعوا و درگیری ملت‌های مسلمان را در جامعه مسلمین تعریف نموده و موجب نزاع درون خانوادگی مسلمین کرده بودند. 4-خدمت بزرگ امامین انقلاب، تعریف یک واحد و مصداق بزرگ برای استکبار بود که علاوه بر مصداق یابی مانع از هدر رفت توان مبارزه مسلمین شد. کارکردهای انقلاب اسلامی در مواجهه با استکبار: 1-پرچمداری مقابله با استکبار، استعمار و ظالمان و مستکبران 2-مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین 3-دفاع از مظلومان و جنبش‌های آزادی بخش در منطقه 4-بیداری ملّت های مسلمان 5- وحدت جهان اسلام 6-تشکیل جبهه قوی در تقابل با سلطه آمریکا در منطقه غرب آسیا 7-تغییر الگوی توزیع قدرت در منطقه و عرصه بین الملل 8-شکل گیری جبهه مقاومت و الگوسازی از آن اهداف راهبردی آمریکایی ها در منطقه غرب آسیا: 1-ساماندهی خاورمیانه جدید با هدف همسوسازی قدرت‌های مخالف با هژمون آمریکا 2-در هم شکستن حلقه های جبهه مقاومت با حذف گروه‌های اصیل مقاومت مانند حزب الله در جهت تأمین امنیت رژیم صهیونیستی 3-مقابله مستقیم با نفوذ روسیه و چین در منطقه 4-تحول در اقمار منطقه ای با اصلاحات صوری و دموکراسی سفارشی و هدایت شده 5-تضمین تداوم جریان انرژی با استفاده از تئوری آشوب مدیریت شده در منطقه. 6-تلاش برای افزایش فشار به جمهوری اسلامی به عنوان محور اصلی و اصیل مقاومت در منطقه جهت تغییر رفتار و رویکرد اساسی و یا براندازی نظام اسلامی 7-تلاش برای رسمیت دهی به اشغالگری فلسطین با تحمیل و تحقّق اهداف رژیم صهیونیستی . اهداف آمریکایی ها در جنگ مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی: 1-حفظ امنیت رژیم صهیونیستی بخشی از تعهدات ایالات متحده آمریکا بوده و هست. 2-تلاش برای دستیابی به دست برتر در منطقه و تقویت برتری کیفی رژیم صهیونیستی با توجه به فهم این موضوع که جنگ اخیر موجب بر هم زدن توازن وحشت و قدرت به نفع طرف پیروز خواهد گردید. 3-تلاش برای کسب موافقت لابی های صهیونیستی با توجه به نفوذ لابی اسرائیلی در هر دو جناح سیاسی آمریکا و نزدیکی به انتخابات 2024. 4-تلاش برای موازنه قوا با چین با توجه به رقابت ژئواسترتژیک ایالات متحده آمریکا و چین در منطقه. 5-تلاش برای تضعیف و ئر نهایت انهدام محور مقاومت به عنوان رقیب راهبردی محور عبری_عربی_غربی. چالش‌های مواجهه آمریکایی ها در جنگ مقاومت با رژیم صهیونیستی: 1-کاهش توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی با توجه به اهمیت ویژه این رژیم برای آمریکایی ها. 2-چالش های داخلی رژیم صهیونیستی و شکاف موجود در بین شهرک نشینان اشغالی و مسئولین اجرایی رژیم.👇👇
3-افزایش توان گروه های مقاومت در منطقه و قرار گرفتن این محور در برترین شرایط در موازنه قدرت. 4-فشار افکار عمومی دنیا به آمریکا و رژیم صهیونیستی در مواجهه با وحشی‌گری صهیونیست ها. 5-کاهش روزافزون توان آمریکایی ها در حل بحران های جهانی خصوصا با توجه بحران جنگ اوکراین. 6-روندهای رو به افزایش قدرت آمریکا و ضعف در فیصله‌بخشی به تحولات و روندهای تهدیدکننده امنیت و منافع آمریکا در دنیا 7-کاهش قدرت ائتلاف و اجماع‌سازی از قدرت‌ها برای مقابله با چالش‌های تهدیدساز به نام سازمان‌های جهانی و شورای امنیت همانند قضیه افغانستان و عراق 8-تزلزل در پایه‌های اقتصادی و نگرانی از افول آقایی دلار در مبادلات تجاری و بازرگانی جهانی https://eitaa.com/Shabaniesarouie
رسانه های صهیونیستی: جنگاوران حماس از غزه بیرون می آیند و گلوله های ضد زره به سمت نیروهایمان شلیک می کنند و به سرعت ناپدید می شوند
حماس از نبرد زمینی شدید خبر داد 🔹خبرنگار گردان‌های القسام شاخۀ نظامی جنبش حماس در خط مقدم نبرد گزارش کرد: هم‌اکنون نبرد زمینی شدیدی میان نیروهای مقاومت و نظامیان پیاده رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه در جریان است 🔹القسام اعلام کرد تجمع نیروهای اسرائیلی در جنوب الزیتون و شمال نوار غزه را با خمپاره و مینی‌کاتیوشاهای ۱۰۷ م.م هدف قرار داده.
مهار تورم و رشد تولید؛ اهمیت، موانع و راهکارها.pdf
2.85M
✅ گزارش نشست تخصصی: آبان ماه ۱۴۰۲ ✅ موضوع: مهار تورم ، رشد تولید: اهمیت، موانع و راهکارها ✅ارائه دهنده : دکتر مصطفی قربانی ✅معاونت پژوهش دانشگاه علوم اسلامی شهید محلاتی(ره) 🔺دانشکده فرهنگ و ارتباطات تهران
نشست سیاسی آنلاین 🌹🍀🌿 با سخنرانی: دکتر حنیف غفاری. کارشناس وتحلیلگر ارشد مسایل سیاسی بین‌المللی. موضوع: طوفان الاقصی، وضعیت فعلی و آینده نبرد غزه 🗓 پنجشنبه ۱۱ آبان ماه ساعت ۲۰:۰۰ 🕗 https://rubika.ir/ardbasirat
🔴خودتان مقایسه کنید صهیونیست‌ها در ۱۹۶۷ با ۴ کشور عرب مستقیماً درگیر شدند در شش روز۴۶۰جنگنده و ۶۰۰تانک اعراب منهدم شد، خاک غصبی شان را ۳ برابر کردند، اعراب۱۷۰۰۰ کشته دادند و ... اما امروز۲۴مین روز جنگ با یک گروه کوچک مقاومت است بازدارندگی و قدرت صهیونیست ها کاهش نیافته بلکه به فنا رفته است. 📝 یعقوب ربیعی