eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.7هزار ویدیو
713 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اسرائیل جسد یک شهید فلسطینی راتحویل فلسطينها داد و بمبی در داخل این جسد کار گذاشت جنازه در وسط یک تشییع شلوغ منفجر شد.ببینید. در اینکه اینها از حیوان پست تر هستند شک نیست. آنچه نمی دانیم فاصله اینها با حیوان است که ظاهرا قابل اندازه گیری نیست. ✍توضیح ضروری: گفته شده این حادثه مربوط به فلسطین نیست بلکه مرتبط با عراق یا سوریه است.
📌 در کلام آقای یعنی به من کمک کنید و در نیت برخی اطرافیانش یعنی بگذارید نفوذ کنیم تا وقت مناسب...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آغاز توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای ایران 🎧 غیاثوند؛ مدیرگروه ساخت ماهواره چمران۱: 🔹میکروماهواره چمران۱ که به پاس خدمات دانشمند مجاهد شهید دکتر مصطفی چمران، ماهواره چمران۱ نامگذاری شده است یک ماهواره با جرم ۶۰ کیلوگرم، قطر حدود ۹۰ سانتی‌متر و از سری میکروماهواره‌های صاایران است. 🔸ماهواره چمران ۱ از یک رانشگر فضایی بومی استفاده می‌کند که این رانشگر به همراه بسیاری از زیرسیستم‌ها مانند مدیریت توان، رایانه مرکزی و مخابرات توسط بخش دانش‌بنیان داخل کشور توسعه یافته است. 🔹این ماهواره به عنوان گام اولیه در تحقق اجرای مانورهای مداری پیچیده و توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای به شمار می‌رود.
🔺چرخش سیاسی سعید محمد؛ از اصولگرایان تندرو تا تعامل با اصلاح‌طلبان 🔹دیدار اخیر سعید محمد با رحمت‌اله بیگدلی و انتشار سخنانش درباره دخالت‌های خانواده رئیسی، موجی از واکنش‌ها را در فضای سیاسی کشور به همراه داشت. این تحولات، نشان از تغییر موضع محمد از جناح تندرو اصولگرا به سمت اصلاح‌طلبان دارد؛ تغییری که هم با استقبال و هم با انتقادات شدید روبه‌رو شده است 🔹روزگذشته، رحمت‌اله بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در توییتی گزارشی از دیدار خود با دکتر سعید محمد منتشر کرد که با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای سیاسی کشور همراه بود. بیگدلی در این توییت مدعی شد که در این دیدار، سعید محمد به مشکلات و دخالت‌های خانم جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، در دوران ریاست‌جمهوری رئیسی اشاره کرده است. او از جمله گفت که خانم علم‌الهدی در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های کلیدی و عزل و نصب‌ها نقش داشته و سعید محمد برای ارتباط با رئیسی مجبور به توجیه علم‌الهدی بوده است. همچنین، سعید محمد به انتصاب حسین شمسیان، از نزدیکان دکترسعید جلیلی، در مناطق آزاد تحت فشارهای علم‌الهدی و رئیسی اشاره کرده بود. 🔹بیگدلی در توییت خود بیان داشت که سعید محمد به دلیل حمایت از مسعود پزشکیان، چهره اصلاح‌طلب، تحت فشار است و همین موضوع باعث شده که مانع انتصاب او به سمت‌های جدید شوند.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 | پیام‌های رسیدن یمن به تل‌آویو 🍃🌹🍃 🔻نسل کشی رژیم صهيونيستي و سکوت مجامع بین المللی و برخی کشورهای عربی، جبهه مقاومت را وارد درگیری مستقیم با رژیم صهیونیستی کرد. این جبهه با پرتاب موشک و پهپاد عملا وارد جنگ با رژیم صهيونيستي در حمایت از غزه شد. 🔸پیش از این برخی از این موشک‌ها و پهپادها توسط عربستان، مصر و اردن رهگیری و پیش از رسیدن به مقصد منهدم می شد. 🔹حمله ارتش یمن با موشک هایپرسونیک به نزدیکی تل‌آویو نقطه عطف دیگری پس از است. 🔺ناتوانی سامانه های آمریکا، رژیم صهیونیستی، ناتو و کشورهای عربی در رهگیری این موشک، کارشناسان نظامی را شگفت زده کرده است. ✅ این حمله پیام‌های مهمی را دارد: 1⃣ افزایش توان موشکی یمن پس از حدود یک دهه جنگ. 2⃣ به چالش کشیده شدن امنیت تل‌آویو. 3⃣ پیدا نشدن هیچ نقطه امنی در فلسطین اشغالی 4⃣ بهم خوردن خواب راحت صهيونيست‌ها 5⃣ توانمندی جبهه مقاومت در نبرد هوایی ✍ | 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔 rubika.ir/meyar_pb
🔰مخاطرات غرب‌گرایان برای دولت چهاردهم ▪️در ادواری که جریان سیاسی اصلاحات اداره اجرائی کشور را بر عهده دارد،همواره باید مراقب یک گروه با یک طرز فکر خاص در میان آنان بود.تفکری که خود را در مقابل غرب کوچک می‌پندارد و در رویارویی با غرب و خاصه آمریکا برای نظام نسخه انفعال و عقب‌نشینی می‌پیچند. در همین فضاسازی‌های اخیر، چنان‌چه آمریکا و اروپا به دلائل واهی، اعلام می‌کنند که علیه ایران و به طور خاص علیه صنعت هوانوردی ایران و شرکت هواپیمایی ملی جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های جدید وضع می‌کنند کک غرب‌گرایان نمی‌گزد؛غربگرایانی که بخاطر مواضع غلط روسیه درباره دالان زنگه زور یکسره این کشور را باد انتقاد گرفتند و ایران را به تجدیدنظر در روابط راهبردی با روسیه فراخواندند؛حالا اما بعد از گذشت چند روز درباره اقدامات آمریکا و غرب علیه منافع ملی ایران سکوت مطلق پیشه کرده و لام تا کام حرفی نمی‌زنند. برای جریانی که زیست و بقای سیاسی و حتی هویت اجتماعی خود را در پیوند با غرب و خاصه آمریکا تعریف کرده‌است چاره‌ای جز ابراز اشتیاق به غرب و ساکنان آن و اظهار نفرت به شرق و مشخصا روسیه و چین وجود ندارد. ▪️️برای این‌ جریان چه اهمیتی دارد که ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شود و بی‌سابقه ترین تحریم‌ها را علیه ایران وضع کند؛آن‌هم در دولتی که به‌ تعهدات هسته‌ای خودش پای‌بند بوده و مشغول مذاکره مستقیم با آمریکایی‌هاست. مهم اما آن است که خاطر غربی‌ها نرنجد. درست در همین مقطع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ۱۴نفتکش متعلق به ایران را در آب‌های مدیترانه و دریای سرخ مورد اصابت قرار دادند. این را جان بولتن در کتاب خاطرات خود بنام«اتاقی که در آن اتفاق افتاد» و اخیرا منتشر کرده از آن پرده برداشته است؛ بولتن نوشته تصمیم گرفتیم پس از خروج از برجام و اعمال تحریم‌های نفتی، چنان‌چه ایران مبادرت به فروش نفت در آب‌های بین‌المللی کند،نفت‌کش های ایرانی را مورد حمله نظامی قرار دهیم. موضوعی که اخیرا سردار سلامی در جریان بازدید رئیس‌جمهور از قرارگاه سازندگی نیز به آن اشاره کردند و گفتند در نهایت با عملیات‌های مقابله به مثل توانستیم امنیت خطوط کشتیرانی را برقرار سازیم. ▪️️با همه این شرارت‌های غرب و خاصه شیطان بزرگ،باز به تریج قبای غرب‌گرایان برنمی‌خورد که بخاطر منافع ملی در برابر اقدامات مستکبرانه غرب از خود عکس‌العمل نشان دهند. غرب‌گرایان می‌گویند روابط بین‌الملل خوانده‌ایم و سر کلاس‌های دانشگاه درسش را هم داده‌ایم، اما معلوم نیست چرا مذاکره تحت فشار و تحریم را که کاملا برای منافع ملی ضرر دارد و از پیش، پیامدهای ناخوشایند آن قابل پیش‌بینی است، تجویز می‌کنند؟!غرب‌گرایان در برابر انواع و اقسام اقدامات غرب و خاصه آمریکا سکوت مطلق اختیار می‌کنند و حتی‌ سیستم سیاسی را در مواقع سرنوشت‌ساز در موضع انفعال می‌نشانند. رئیس‌جمهور و مقامات دولت چهاردهم باید بشدت از این افراد و افکار اجتناب کنند که اگر نفوذ کنند به آسانی می‌توانند هر دولتی را در مسیر تحقق منافع ملی زمین‌گیر کنند.
39.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احسنت به اقای کوچکزاد👏👏👏 خطاب به محمد رضا ظفرقندی وزیر بهداشت دولت جهاردهم.
🔶️ وضعیت نرخ فقر در ایالات مختلف آمریکا 🔹️ در سال 2022، نرخ رسمی در 11.5٪ با مجموع37.9 میلیون نفر در فقر بود. 🔹️ بسیاری از ایالت‌هایی با بالاترین نرخ فقر، از جمله (18.2٪)، (17.8٪)، (16.9٪)، (15.9٪)، و (15.8٪)، دارای مناطق روستایی بزرگ هستند و از نظر تاریخی فقیرتر از مناطق شهری هستند. بسیاری از این ایالت‌های جنوبی همچنین سطح پایینی از تحصیلات و مشارکت نیروی کار دارند که به کندی رشد اقتصادی و کاهش سطح درآمد شخصی کمک می کند. 🔹️ 9 ایالت از 15 ایالتی که کمترین تولید ناخالص داخلی را دارند در جنوب هستند و ایالت‌هایی مانند کنتاکی و آرکانزاس از جمله ایالت‌هایی هستند که کمترین نسبت اشتغال به جمعیت درمیان جوانان را دارند. در سطح شهرستان، از هر پنج شهرستان در جنوب، یک شهرستان «فقر پایدار» را تجربه می‌کند که نرخ فقر بالای 20 درصد را برای سه دهه حفظ کرده است. بیش از 80 درصد از کل شهرستان‌های دائماً فقیر ایالات متحده در جنوب واقع شده‌اند.
گاهنامه سخن هادی.doc
393.7K
گاهنامه سخن هادی شماره ۶۳۵ به تاریخ ۱۴۰۳،۰۶،۲۵ موضوع: نگاهی بر آخرین تحولات جنگ غزه و کارشکنی در مسیر آتش بس؛ از روندهای امیدبخش برای محور مقاومت تا بن بست تمام عیار برای رژیم صهیونیستی
🔰 دفتر رئیس جمهور ترمز حضرتی را کشید! 🔸بعد از مجموعه انتصابات نسنجیده حضرتی و بکارگیری عناصر پرونده‌دار و مسأله‌دار دفتر رییس جمهور با ارسال ابلاغ فوری هرگونه بکارگیری نیرو در مشاغل حساس در شورای اطلاع رسانی را صرفا با موافقت دفتر رییس جمهور و طی مراحل قانونی مجاز دانسته است. 🔸به نظر می‌رسد دفتر رییس جمهور ناچار شده با ورود به موقع از هزینه‌آفرینی حضرتی برای دولت پزشکیان جلوگیری و مانع استقرار همراهان پرونده‌دار حضرتی در نهاد دولت شود. 🔸نکته مهم اینکه مجموعه اقدامات هزینه‌آفرین حضرتی در رسانه بارها باعث توقیف روزنامه اعتماد و طرح پرونده آن در محاکم قضایی شده است و او تلاش دارد با همین رویه برای دولت ضعیف پزشکیان هزینه‌ سنگین درست کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مادر٣ شهید که در بیمارستان زیر تیغ جراحی دوام نیاورد و بیش از ٢ ساعت از مرگش گذشته بود با صحبت هایی که در آن عالم با سه فرزند شهیدش داشت مجدد روح به بدنش بازگشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رهبر انقلاب: تلاش دشمن برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی بعد از انقلاب چندین برابر شده 🔹علاج، تکیه بر روی وحدت است.
📢 رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود ✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که به مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام سالروز ولادت با سعادت نبی اکرم(ص) برگزار شد، گفتند: مسئله هویت امت اسلامی، مسئله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است و مرزهای جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد. ✏️ ایشان با اشاره به تلاش‌های خصمانه برای بی‌تفاوت کردن مسلمانان به هویت اسلامی خود، افزودند: این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد. ✏️ رهبر انقلاب اسلامی، علمای اهل سنت را به تکیه بر هویت اسلامی و امت اسلامی فراخواندند و با اشاره به طراحی‌ها و فعالیت‌های سابقه‌دار بدخواهان برای دامن زدن به اختلاف‌های مذهبی در جهان اسلام بویژه در ایران، خاطرنشان کردند: آنها با استفاده از ابزارهای فکری، تبلیغی و اقتصادی به دنبال جداسازی شیعه و سنی در کشور ما و هر منطقه دیگر اسلامی هستند و با اقداماتی همچون وادار کردن افرادی از طرفین به بدگویی به لجاجت و اختلاف دامن می‌زنند. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علاج و راه مقابله با این توطئه‌ها را تکیه بر وحدت خواندند و تاکید کردند: موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است. ✏️ رهبر انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از برخی اقدامات دانسته یا نادانسته برای مخدوش کردن وحدت شیعه و سنّی گفتند: البته با وجود انبوه توطئه‌ها، جامعه اهل سنت ما مجدانه با این انگیزه‌های خصمانه مقابله کرده است که گواه آن ۱۵ هزار شهید اهل سنت در دفاع مقدس و مقاطع دیگر و شهادت جمع زیادی از علمای اهل سنت در راه حق و انقلاب است. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستیابی به هدف مهم عزت امت اسلامی را جز از راه اتحاد میسّر ندانستند و گفتند: امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار مورد سؤال قرار خواهد گرفت. 🔹در این دیدار، مولوی عبدالرحمن چابهاری از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه چاربهار، مولوی عبدالرحیم خطیبی از علمای اهل سنت استان هرمزگان و امام جمعه قشم، و ماموستا عبدالسلام امامی از علمای اهل سنت آذربایجان غربی و امام جمعه مهاباد، با تقدیر از رویکردهای وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و حمایت‌های ایشان از جامعه اهل سنت، بر تقویت زمینه های وحدت‌زا و استفاده از ظرفیت‌های بومی بخصوص در مناطق سنی‌نشین برای پیشرفت کشور تأکید کردند و موضوع مقابله با جریان‌های تکفیری و افراط‌گرا را نیز یک ضرورت دانستند. ۱۴۰۳/۶/۲۶
سوءقصد جدید، شانس ترامپ برای پیروزی را بالا برد 🔹بر اساس داده‌های پلتفرم آنلاین پلی مارکت، شرکت‌های شرط‌بندی آمریکایی شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از دومین سوءقصد را افزایش داده‌اند. 🔹بر اساس این سرویس، ترامپ 50 درصد شانس پیروزی در انتخابات دارد، در حالی که شانس هریس برای پیروزی 49 درصد برآورد شده است. سهم شرط‌بندی بیش از صدها میلیون دلار است.
پزشکیان: اسرائیل بیخود می‌کنه بزنه؛ ما هم می‌زنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️مخالفت پزشکیان با به کار بردن جمله فتنه در جواب خبرنگار کیهان انگار فتنه رو از خودمون در آوردیم... این همه کشته دادیم الکی بود ؟ تازه رهبری هم اشاره داشتند به فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 واکنش رئیس‌جمهور به اهداء موشک هایپرسونیک به یمن 🍃🌹🍃 🔻رفتن نیروی انسانی به یمن یک هفته طول می‌کشد موشک چگونه رفته که کسی آن را ندیده است؟ 🔺موشکی که یمنی‌ها به اسرائیل شلیک کرده‌اند را اصلا ایران در اختیار ندارد که بخواهد به آن‌ها بدهد. |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 مریم شبانی، خبرنگار اصلاح طلب: برای رسیدن به اینجا، از میانبرهای بسیاری گذر کردم که گیر گشت ارشاد نیوفتم! ✍ جواب پزشکیان !!!!
📢 دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، دستور توقف احکام تمام دانشجویانی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعلیق شده‌اند را صادر کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 پزشکیان: تصمیم گرفتیم با حرکت بسیجی مشکلات مدارس مناطق محروم را حل کنیم 🍃🌹🍃 🔹می‌خواهیم در یک سال با همکاری سپاه و بنیاد مستضعفان همه مناطق محروم و دورافتاده را مدرسه‌دار کنیم. | ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 کنایه پزشکیان به روحانی: اینطور نیست که اگر با دنیا مذاکره کنیم، دوستان‌مان را فراموش می کنیم 🍃🌹🍃 🔸ارتباط‌مان با روسیه و چین بسیار خوب بوده و ادامه خواهیم داد. 🔹روسیه همسایۀ ماست و ارتباطات اقتصادی خوبی باهم داریم که این دیدارها می‌تواند نگاهی که شهید رئیسی هم داشته‌اند را اجرایی کنیم. |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 این کلیپ رو کامل ببینید. حال دلتون عوض میشه. خیلی جالب و اثر گذار هست.