eitaa logo
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
3.9هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
279 فایل
❁﷽❁ 🔸 #دهہ‌ھݜٺٵدێ‌هٵ هم‌شهید‌خواهندشد.. درجنگ بااسرائیل انشاءالله بشرط...⇩ 🍃🌹[شهیدانه زندگی کردن]🌹🍃 🤳خادم خودتون↶ @Shheed_BH_80 ☎️حرفهای شما↶ @goshi_80 📬تبادل‌‌وکپی↶ @shraet_80 🚩شروع‌کانال⇜ ²³`⁸`⁹⁸ #دوستات‌رو‌به_کانال_دعوت‌کن⇣🌸😊🌸⇣
مشاهده در ایتا
دانلود
1• سلام لطفتون‌مستدام باد استاد نیز کاملا گمنام هستند. ______________ 2• سلام رفیق :) آرھ پیشنهاد خوبیه! ولی عقیده‌ام اینکه؛ " اگر‌درخانه‌کَس‌است، یک‌حرف‌بس‌است" لذا به همین سلسله‌صوت 🔥هم می‌توان کفایت‌ کرد.
بله صلاح‌خویش‌خسروان‌دانند😅✋🏻 ان‌شاءاللھ بتونن هرچه‌زودتر ترک کنند.
1• سلام متوجه نشدم منظورتون رو! ________ 2• ان‌شاءاللھ :) شاید‌تقریبا به‌اندازه‌‌انگشتان‌یک‌دست✋🏻
هر چیزی اگر به قصد و نیت بد خوانده یا دیده یا ادامه داده بشه مشکل داره، حتی نگاه به عکس شهید ... اگر رمان مسئله اصلیش یک همچین چیزی نیست و شما بدون اطلاع از اینکه یک همچین مطالبی داره خواندید، اشکال نداره و بالفرض اون مطلب اگه خیلی طولانی بود نباید ادامه بدید اما اگر رمان کلا مشخصه یک همچین مسائلی داره کلا از اولش مطالعه آن اشکال دارد.
تعدادی از ناشناس‌ها مرتبط با بود. لذا منتظر باشید تا در این باره یک سلسله مباحث خدمتتون ارائه بدیم✨🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 『فتواۍحسین‌این‌است: آرۍ....! درنتوانستن‌نیز بایستن‌هست :)』 ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
• . خب خب و اما در میان اقسام توحید بعد از توحید ذاتی، وقت آن است که در این جلسه به توحید صفاتی بپردازیم. برای روشن تر شدن مطالب این جلسه به مثال زیر توجه کنید. انسان در عالم صفت‌های متعدد را به خود متصف می‌کنید از جمله: خندان-گریان-انسانیت-حیوانیت و... در میان این مثال‌ها، انسانیت و حیوانیت دو صفتی هستند که عین‌ذات انسان هست یعنی بر انسان عرضه نمی‌شود بلکه با انسان عینیت دارند. اما دوصفت خندان‌ و گریان اوصافی هستند که بر انسان عرضه می‌شود و با ذات انسان عینیت ندارند. به دسته‌اول "صفات‌ذاتی" و به دسته دوم "صفات‌عارضی" می‌گویند. حالا آیا صفات‌ عالم‌بودن، رحمان‌بودن، بخشنده بودن، و... جزء صفات عارضی‌خداوند هستند؟ یا ذاتی؟! + برای پاسخ به این سوال احتمالات موجود رو باهم بررسی می‌کنیم. 1•صفات‌الھی،جزء‌ذات‌خداوند‌اند؛ این احتمال باطل است چون به مرکب بودن ذات خداوند می‌انجامد، درحالی که در بحث دیشب گفته‌شد ذات خداوند قابلیت مرکب بودن را ندارد. 2•صفات‌الھی‌خارج‌ا‌ز ذات‌خداوند‌اند؛ که اگر اینطور باشد نیز با دو احتمال پیش‌رو خواهیم بود. "صفات‌خارج‌ا‌ز ذات، ‌واجب‌الوجود‌اند" "صفات‌خارج‌از ذات، ممکن‌الوجود‌اند" در فرض اول که صفات واجب‌الوجود باشند محال است چون متعدد بودن چند واجب‌الوجود با توحید ذاتی که در جلسه قبل گفتیم سازگار نیست. اما فرض دوم که صفات ممکن‌الوجود باشند لازم است که علت آن را پیداکنیم، چون در جلسه دوم گفتیم که هر ممکن الوجودی باید علتی داشته باشد. لذا اگر علت این صفات، واجب‌الوجود دیگری باشد، مستلزم متعدد شدن چند واجب‌الوجود می‌شود که این با ت حید ذاتی سازگار نیست. اما اگر علت این صفات خداوند باشد با یک فرضیه غیر ممکن روبه‌رو خواهیم شد به این صورت که مثلا خداوند فاقد صفت حیات و قدرت بوده، و ابتداءً آن‌دو را در خارج از ذات خود ایجاد کرده بعد خود را متصف به آن کرده است! یعنی مثلا شما ریاضی بلد نباشید اما به دوستتان ریاضی یاد بدهید و بعد از یاد دادن آن، شما استاد ریاضی شوید! پس این احتمال هم محال است. و جمع شدن تمام این محالات در کنار هم ناچارا میتواند تصمیم را اینطور رقم بزند که صفات خداوند عین ذات خداوند هستند نه خارج از ذات و عارضی! ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱⃢🎰 + رفـقا ! شمارش‌معکوس‌؛ برای‌ظھورشروع‌شده‌‌ . . . به‌خدا‌قسم؛ ‌صدای‌قدمھای‌مھدی‌فاطمه-عج- میاد. -عج- ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
#هࢪ_ࢪۅز_ݕٵ_قࢪآن✨ •-•﴿صفحه³⁶⁶﴾•-• ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→•@shohaadaae_80
📖 ••ذیل آیه ⁷³ سوره مبارکه فرقان: صفت دیگر این بندگان صالح، داشتن چشم بصیرت و گوش شنوا و قلبی عبرت گیر و پند پذیر است لذا فرمود: هرگاه آیات پروردگارشان به آنها یادآوری شود. کر و کور روی آن نمی‌افتند و از آن نمی گذرند. مفسران گفته اند مراد این آیه کافران نیستند؛ زیرا آنها اصلا کاری به آیات قرآن ندارند چه با بصیرت چه بی بصیرت، بلکه مراد از آن منافقان و یا مسلمانان قشری هستند که یا چشم و گوش بسته بر آیات خدا می‌افتند و به خواندن آن و کسب ثواب اکتفا می کنند، بی‌آنکه در آن تدبر کنند و پیام و مقصود خدا را بدانند و به آن بیندیشند و به اعمال خود رنگ و بوی قرآنی بدهند. ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
🎐 خدا عارفِ عاشق میخواد؛ نه مـُشتری بھشت . . .! ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎉 🎼 موسیقی‌ از نگاه اسلام! • . با محوریت موسیقی رپ[ الو‌خدا ] که توسط آقای حمید صفت خوانده شده بود . . . :) ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
1(2).mp3
3.53M
🎼 | قسمت‌اول ⚠️ حتی‌اگر ‌‌اهل‌ِآهنگ‌گوش‌کردن نیستید؛ بازهم حتما ‌از این‌فایل استفاده‌کنید.⚠️ ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
• . بعد از بیان دوقسم از توحید یعنیو توحید‌ذاتی و توحید‌صفاتی، نوبت آن است که در این جلسه به توحیدافعالی بپردازیم. با کمی دقت در اطرافمون و در جهان‌هستی متوجه می‌شویم که افعال و کارهای متنوعی در حال واقع شدن هستن مثل: روییدن گیاهان، حرکت حیوانات و.... پس در نگاه اول تمام افعال از سوی فاعل های متعدد صورت می‌گیرد. اما این با دیدگاه توحیدی سازگار نیست. و اساسا توحید افعالی یعنی؛ •| خداوند در انجام افعال خود‌ [مثل:آفریدن-روزی‌دادن] یکتاست و هیچ‌گونه‌ شریک و یاوری ندارد، بلکه حقیقتا وجود شریک برای او در انجام افعال محال است. •| هیچ موجودی غیر از خداوند، در فعل خود مستقل نیست و هیچ فعلی در عالم واقع نمی‌شود مگر با ارده و خواست خداوند. لذا شعار و مفھوم توحیدافعالی در این عبارت جمع شده: "لا‌حَولَ و لاقُوةَ إلا بِاللهِ العَلی العَظیم" و برای اثبات هر دو مقدمه به دلایل زیر توجه کنید: در مباحث قبل بیان شد که خدا واجب‌الوجود است و هیچ نقصی در آن راه ندارد. لذا اگر نیازمندی خدا در انجام افمال خود به موجودی دیگر فرض شود، ناقص بودن خداوند ثابت می‌شود. و همچنین در مباحث قبل بیان شد که بنا بر قاعده اصل علیت، ممکن‌الوجود ها همان‌طور که در اصل وجودی خود نیازمند به واجب‌الوجود هستند. در افعال خود هم نیازمند و وابسته به واجب‌الوجود هستند. + اما اصلا مگر می‌شود که؛ تولید حرارت آتش- جذب ‌قطعات ‌آهن توسط آهن‌ربا- جست‌جوی حیوانات در پی غذا- .... همه آن‌ها را به خداوند نسبت داد!؟؟؟ برای پاسخ ابتداء باید توجه داشته باشیم که هرگاه دو یا چند شیء در وقوع فعلی موثر باشند، نسبت فاعلیت آنها از دو حال خارج نیست: 1• فاعلیت‌عرضی؛ هرزمان که چند فاعل در انجام کاری مشارکت کنند، به‌گونه‌ای که رابطه آنها با فعل و با یکدیگر یکسان و متشابه باشد در این صورت فاعلیت‌ فاعل های متعدد فاعلیتی عرضی است. مثل: چند نفر که با کمک یکدیگر ماشینی را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنند. 2• فاعلیت‌طولی: این فاعلیت در جایی است که چندشیء در انجام فعلی تاثیر دارند، اما تاثیر برخی از آنها وابسته به برخی دیگر است. در این نوع فاعلیت به فاعلی که مستقیماً در انجام فعل موثر است "فاعل‌مباشر" می گویند. اما همین فاعلیت فاعل‌مباشر میتواند معلول فاعل دیگری باشد که به آن "فاعل‌بالتسبیب" می‌گویند. مثلاً وقتی شخصی از کارت بانکی خود مبلغی رو جابجا می‌کند او فاعل مباشر است اما در عین حال بانک فاعل بالتسبیب است که چنین قابلیتی رو به آن شخص در جابجا کردن پول خود داده است. یا مثلا وقتی شخصی می نشیند یا راه می رود و فاعل مباشره نشستن یا راه رفتن است و این مانع نیست که فعل او از اراده خداوند خارج باشد. بلکه اراده خداوند ایتطور بوده که فعل نشستن از سوی آن شخص رخ دهد. والا اصلا فعلی صورت نمی گرفت. ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80