eitaa logo
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
151 دنبال‌کننده
655 عکس
15 ویدیو
53 فایل
نیلوفرر تفلیسی موضوعات کانال: ۱-هنر استراتژیک ۲-برداشتی از جلسات کلبه کرامت و‌... ۳-نوشته‌ها و تحقیقات ایراندخت
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️پرسش و پاسخ: 🔹شکرگزاری به صورت کلامی بیان کنیم، حتی اگر می خواهیم مکتوبش کنیم. شکر گزاری دسته جمعی اثرات زیادی دارد. ♦️خدا ما را بر مبنای صدرمان (درونمان) امتحان می کند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🦋هنر استراتژیک ✅@StrategicArt_ir
📣فیلم «رمز داوینچی»، «The Da Vinci Code»: ♦️مشخصات اثر: کارگردان: ران هاوارد محصول: آمریکا سال انتشار: 2006 ژانر: رازآلود 🔹 خلاصه‌ی داستان: ماجرای داستان حول یک تئوری خاص در مورد تاریخ مسیحیت می‌گردد که پیش از آن نیز در موردش صحبت شده‌است و برخی تاریخ‌دانان با آن موافقند. کتب «خون مقدس» و «جام مقدس» منبع اصلی برای این تئوری‌ها می‌باشد. طبق این تئوری «عیسی مسیح» با «مریم مجدلیه» ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌ا ست و کلیسای کاتولیک و واتیکان با اطلاع از این قضایا، قصد پنهان کردن آن‌ها را دارند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅@StrategicArt_ir
✡️ راز خانقاه صهیون در آثار هالیوود (١) 🎬 نگاهی دیگر به فیلم «رمز داوینچی» 1️⃣ داستان فیلم اساساً دربارهٔ یک فرقهٔ مخفی به‌نام «انجمن اخوت خانقاه صهیون» است که گویا در اوایل هزارهٔ دوم میلادی توسط یکی از پادشاهان فرانسه به‌نام «گادفری بویلونی» پس از تصرف اورشلیم، برای حفظ رازی مهم تأسیس شد. 2️⃣ آن (که البته موضوع تازه‌ای نیست و قبلاً هم در برخی کتب گفته و نوشته و ادعا شده) وجود فرزندان عیسی مسیح (ع) پس از اوست که از نسل به‌وجود آمده‌اند. 3️⃣ براساس همین ادعا گویا این در طول تاریخ از عقبهٔ عیسی مسیح (ع) در مقابل مسیحیان و کلیسا دفاع و حمایت کرده است! زیرا همواره کلیسا سعی داشته سندها و یا آن فرزندان را به‌دست آورده و نابود گرداند! 4️⃣ وظیفهٔ نابودی هم بر عهدهٔ فرقه‌ای از کلیسا به‌نام است که فرقه‌ای افراطی تصویر می‌شود. گرچه از این فرقه تنها دو نفر (یک کشیش مردّد و یک راهب) در فیلم نشان داده می‌شوند و دیگر هیچ! 5️⃣ و داستان از اینجا وارد حیطهٔ می‌شود. گفته شده که داستان هم در اصل برای ساخته شدن فیلم از سوی هالیوود سفارش داده شد تا پاسخی در مقابل فیلم ضدیهودی از «مل گیبسن» باشد! ✍️ نویسنده: سعید مستغاثی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ راز خانقاه صهیون در آثار هالیوود (٢) 🎬 نگاهی دیگر به فیلم «رمز داوینچی» 1️⃣ متأسفانه فیلمنامه‌نویسِ بالتبع قصهٔ اصلی کتاب، از برقراری تعادل قابل قبولی مابین بخش‌های معمایی و قسمت‌های حادثه‌ای ناتوان می‌ماند و نمی‌تواند از بخش‌های نسبتاً طولانیِ بیان ایدئولوژیِ پشت داستان بگریزد. 2️⃣ حفرهٔ اصلی فیلمنامه هم از همین ایدئولوژی می‌آید و اساس ساختار روایتی قصه و فیلمنامهٔ «رمز داوینچی» را به هم می‌ریزد. 3️⃣ که (براساس روایات تاریخی و مذهبی) عامل اصلی انکار حضرت عیسی و مصلوب شدن وی بوده‌اند، چگونه باعث نجات (که براساس ادعای فوق همسر عیسی مسیح بوده) و شجرهٔ وی می‌شوند و با تشکیل انجمنی مخفی، وظیفهٔ حمایت و حفاظت از فرزندان مسیح را برعهده می‌گیرند؟!!! 4️⃣ اساس این تفکر از همان یهودی می‌آید که اتفاقاً این روزها خیلی هم علنی کار می‌کنند! فرقهٔ مخفی یهودی فیلم «رمز داوینچی» که «انجمن اخوت خانقاه صهیون» نامیده می‌شود، براساس شواهد تاریخی مخلوطی از و (از لحاظ نمایش مناسک جنسی و تفکرات فمینیستی) است. 5️⃣ و از همین لحاظ آشکارا آنچه در سراسر «رمز داوینچی» سعی بر اثباتش وجود دارد، نه نمایش یک فرقهٔ مثلاً خشونت‌گرای واتیکانی به‌نام ، بلکه ادعای حضور بلاتردید یهودیت جدید یعنی در تعیین آتی جهان است. ✍️ نویسنده: سعید مستغاثی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ آنچه خواندید تنها خلاصه‌ای بود از نقد استراتژیک فیلم مهم . متن کامل این نقد را در آدرس زیر بخوانید: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/13125 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ راز خانقاه صهیون در آثار هالیوود (٣) 🎬 نگاهی دیگر به فیلم «رمز داوینچی» 1️⃣ نویسندگان ادعا می‌کنند که هم عیسی مسیح و هم مریم مجدلیه هر دو از خون بوده‌اند و یهودیان فرانسه از مریم مجدلیهٔ رانده‌شده و بچهٔ در شکمش، محافظت و مراقبت کردند و بعداً هم نسلش را مراقبت نمودند و انجمن حامیان این نسل را نامیدند که علامت آنها، است که به‌معنای تقدس زن و مرد تعریف می‌شود!! 2️⃣ و جالب این‌که کل زبان رمزی معماهای «رمز داوینچی»، از زبان رمزی و الفبای مخفی گرفته شده، از جمله وقتی در صحنهٔ حضور بر بالای جنازهٔ «سونیه» در موز لوور، پروفسور لنگدن با توجه به به‌هم‌ریختگی ، متوجه حروف عبارات «شیطان قوی و قدیس ضعیف» شده و براساس رمز الفبای «کابالا»، آن را به و ترجمه می‌کند و یا وقتی در هواپیمای عازم لندن، آن حروف برعکس را از زیر لایه‌ی پنهان جعبه می‌خواند، به همین حروف نظر دارد! 3️⃣ در طول فیلم، تأکید زیادی برروی اجزای علامت و تعبیر و تفسیر آن می‌شود و به کرّات سعی می‌شود علائم شیطانی و شرک آمیز، نشانه‌های تعبیر شوند!! و عدد 666 که در برخی کتب و اغلب فیلم‌های سینمای هراس هالیوود علامت معنی شده، در رمز داوینچی علناً این تعبیر برعکس می‌شود! 4️⃣ همچنین نمایش هرم‌های متقابل و مثلث‌های ایستاده و برعکس که مکرر در طول فیلم دیده شده و سمبل باروری و زنانگی و مردانگی و تقدس تفسیر می‌شوند تا حدی که تماشاگر آنها را از بَر می‌شود اما برعکس مجبور است افسانه‌ی طولانی و و خانقاه صهیون را سَرسَری بشنود تا خیلی از جزئیات آن را متوجه نشده و در مقابل تناقضات و پارادوکس‌های این افسانه، گرفتار پرسش‌های بی‌پایان نگردد. ✍️ نویسنده: سعید مستغاثی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📣فیلم «مرد آزاد»، «Free Guy»: ♦️مشخصات اثر: کارگردان: شاون لوی محصول: آمریکا سال انتشار: 2021 ژانر: علمی، تخیلی 🔹 خلاصه‌ی داستان: یک کارمند معمولی بانک که به روزمرگی دچار شده‌است متوجه می‌شود که در واقع یک NPC (شخصیت غیرقابل بازی) در یک بازی ویدیویی اکشن و جهان‌باز است. او عاشق دختری به اسم «مولوتوف» می‌شود که دختر رویاهای اوست. حال او باید با این واقعیت کنار بیاید که او تنها کسی است که می‌تواند جهان را نجات دهد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅@StrategicArt_ir
🛑 فیلم سینمایی مرد آزاد 🔺 پخش شده از صدا و سیما در ایام نوروز سال 1401 📽 لینک تماشا @cafe_fekr
🛑 فیلم سینمایی مرد آزاد... 🔺 فیلم دارای چندین لایه است که برای طیف های مختلف مخاطبین طرح ریزی شده است، که اهم آن شامل مخاطب خاص و عام است... 🔺 پیام خاص: محتوای که برای مخاطب خاص این اثر در نظر دارد آن را به نمایش بگذارد (و نیز در ضمیرناخودآگاه مخاطب عام اثر بگذارد) نظریه نهیلیسم است؛ اینکه با یک نگاه صرف ماتریالیستی هیچ معادی در کار نیست و آنچه زندگی را برای مردم _ که اکثرا همچون «بازیکنان پس زمینه» هستند _ را بنا به نظریات شوپنهاور، دعوت به «درک لحظه» می کند؛ زیرا هیچ عاقبتی را نمی توان برای شخصیت های یک بازی رایانه‌ای که مصداق یک جامعه واقعی است، در نظر گرفت. و با «خرده بازیکنان مستقل که تابع شرایط بازی هستند و خارج از روال بازی حرکت دیگری را نمی توانند انجام دهند» نیز وقتی دست از تخریب و کشتارهای متداول بازی های رایانه‌ای دست می کشند و به نظاره کردن و اهمیت دادن به شخصیت های پس زمینه می رسند و همراه نوابغ جامعه (که هوش مصنوعی را پدیدآورده اند‌) از یوغ سرمایه داران که هیچ چیز به جز منفعت خود برایشان مهم نیست همراه این جامعه می شوند مدینه فاضله یا بهشت موعود گویی در همینجا محقق می شود... 🔺 پیام عام: اینکه فارغ از دغدغه های روزمره زندگی لحظه های در کنار هم بودن را دریابیم و با تلاش و کوشش به قدری که توان داریم سعی کنیم زندگی خوبی را برای خود رقم بزنیم.... 🔺 وقتی دو لایه از این اثر را در کنار هم می گذاریم گویی به نتیجه عجیبی می رسیم؛ به نظر زندگی لیبرال و داشتن نگاه ماتریالیستی به زندگی آنچنان هم بد نیست و چه بسا با درک لحظات خوب زندگی از هزاران معمای لاینحل ابدی و ازلی و ایدئولوژیک خود را براهانیم... 🔺 اگر خورشید روزی از مغرب طلوع کرد و در مشرق غروب، و اگر انتهای داستان «قلعه حیوانات» روزی به خوشی و خرمی ختم شد، لیبرالیسم _ که این بار دست به دامن نهلیسم شده هم _ حرفش در این فیلم درست از آب درمی آید و می توان از آن توقع تحقق بهشت موعود را روی همین زمین داشت!!! 🔺 ولی آنچه از رد نظریات لیبرالیسم به سبک نهلیسم در این اثر مهمتر است اینست که چطور قواعد خلاف آفرینش و خلاف ذات بشری اینچنین در پرده نقره ای به تصویر کشیده می شود و به جذب مخاطب فائق میشود ولی نظریات برخواست از وحی الهی و منش انسانی اینطور مهجور و مغفول مانده است. نکته دوم اینکه شاید رد این نظر بنیادی نهلیسم و لیبرالیسم درست باشد ولی بی اغراق باید قبول کرد که در مقام تکنیکهای روانشناسی امر صحیح و پسندیده ایست و این دست از آثار می تواند به عنوان یک تکنیک روان‌درمانی برای درک لحظات خوب زندگی بسیار موثر و مفید واقع باشد و نکته سوم اینکه این دست از آثار و علی‌الخصوص این فیلم دارای زوایا و لایه مختلفی است؛ جالب اینکه این طرز القای چندین مطلب در قالب یک اثر نیز از ابتکارات حکما و هنرمندان ایرانی و اسلامی است؛ از مثنوی مولانا تا عقل سرخ سهروردی ، همگی داستان های رازآلوده ای هستند که از عامی‌ و خاص همگی می توانند به قدر ظرفیت خویش از آن بهره ببرند. سید ابوالفضل موسوی @cafe_fekr